TiL
Oct 21 2017, 08:05 AM

Amandoua de fapt, ca era luat la misto modelul tds

Cred ca a luat-o personal. Vedem.
Jucaria asta e cu alarma?
Am incuiat-o odata la strada si-am vazut ca-i clipoceau avariile. Probabil din cauza unuia cu toba sport care tocmai trecuse prin sat.
bartro
Nov 6 2017, 10:07 AM
S302 Alarm system
Deci, da.
bartro
Nov 8 2017, 07:22 AM
Pentru că nu ajuta la nimic
TiL
Nov 12 2017, 08:27 AM
Un mic tunning.
eugene12
Nov 13 2017, 06:47 AM
QUOTE (TiL @ Nov 12 2017, 08:27 AM)

Un mic tunning.
Direct pe plafon??
Da, doar pe conturul trapei de fapt. Din cauza asta e adus mai in fata si putin inclinat.
Cu trapa trasa inauntru, doua paturi si un carton dublu deasupra.
12 panouri de 2,5x1,5m si 4,2mm.
Au stat super bine, nu au miscat deloc in cei 60km.
Nu cred ca a indoit ceva la plafon. Oricum erau urme de carat pe plafon, dar mai spre spate.
alex230ro
Dec 5 2017, 11:45 AM
au fost ceva temp cu minus zilele astea, cum a pornit?
Cam la fel ca la +5 - +10 grade. Ragusit cateva secunde apoi rotund. Cred ca am niste bujii arse.
Fara bujii nu cred ca porneste deloc. Probabil compresie cam praf.
bartro
Dec 5 2017, 10:18 PM
Sufla rau?
Pe la capacul de la ulei? Destul de tare. Se putea si mai rau.
Pierderea de putere se accentueaza, acum se limiteaza de pe la 140km/h, nu de la 160 ca inainte. Suspectez intercoolerul plin cu ulei.... E posibil? Alte idei?
Belea noua, pierde antigel cred ca undeva in zona termostatului. Gasesc mica balta sub masina.
Pierdea el demult, ca acum cateva saptamani m-am trezit fara caldura in masina, a luat vreo 2.5l apa la completare.
Dar acum, dupa ce am spalat bine instalatia cu 2+2 si am clatit de l-au luat dracii (cred ca a si fiert subtil cand la unele clatiri nu se aerisea bine - dar temperatura n-a sarit de jumate), curge bine din dreapta-fata.
Trebuia, oare, sa-i bag ca la tractoras, praf din ala de etansat?
bartro
Dec 6 2017, 04:47 PM
Stiu ca TDS e destul de sensibil la probleme de racire. Ai grija.
La intercooler vezi intai daca nu e plin cu pamant pe afara
MeHigh
Dec 6 2017, 05:59 PM
sau poate are nevoie doar de o schimbare filtru aer si motorina. zic si eu, ca astea mai influenteaza negativ asigurarea volumelor de fluide necesare motorului
Filtrele au 10000km. Altundeva trebuie sa fie beleaua.
Se sugruma tare, probabil intai la aer, vede ca n-are destul aer si taie motorina.
Aerul sugrumat se resimte prin performantele slabe si ceva fum negru. Taierea motorinei e evidenta, cum am mai povestit: in sarcina mare reduce brusc avantul iar indicatorul de consum instant cade si el imediat.
bartro
Dec 7 2017, 01:58 PM
Da bre, sunt sigur ca asa arata si al meu. Dupa mine, asta nu l-ar face decat inutil.
Dar daca-i infundat inauntru e nasol ca nu ajunge cat aer trebuie la motor, mai forteaza si turbina degeaba.
alex230ro
Dec 8 2017, 11:50 AM
QUOTE (TiL @ Dec 6 2017, 07:16 PM)

Filtrele au 10000km. Altundeva trebuie sa fie beleaua.
Se sugruma tare, probabil intai la aer, vede ca n-are destul aer si taie motorina.
Aerul sugrumat se resimte prin performantele slabe si ceva fum negru. Taierea motorinei e evidenta, cum am mai povestit: in sarcina mare reduce brusc avantul iar indicatorul de consum instant cade si el imediat.
10.000km sau 1.000km?!? nu de alta dar la 10.000 in Romania s-au cam dus dracu filtrele..
10.000km, si mai putin de 5 luni.
Sharky a facut peste 40000km cu aceleasi filtre...
E adevarat ca la naveta asta filtrul de aer inghite multe, mai ales nisip care in mare parte e decantat jos in cutie, nu ajunge in carton.
E46 a facut mii de km inainte sa-i schimb filtrul de combustibil.
Nu-s ele exemple bune, ca au decedat intre timp amandoua, dar nu au avut probleme de performanta din cauza filtrelor de combustibil...
MeHigh
Dec 8 2017, 02:06 PM
nu compara un filtru de benzina care de multe ori e schimbat prima data dupa 15-20 ani de la fabricarea masinii cu unul de diesel care cere schimbare anuala.
la filtre de aer nu mai zic nimic, avem bine-cunoscutul praf in atmosfera si astea se cer si ele schimbate la an.
sa te mai gandesti si la tobe, ca poate ai back-pressure prea mare in evacuare si sugruma turbina..
sau poate n-ai avans la pompa de injectie, caz in care cred ca tre sa vb cu Andrei ca el stie sa ti-o-mpinga putin.
Vedem, deocamdata merg pe primele doua-trei idei:
- intercooler infundat in interior
- EGR-ul, nu l-am verificat
- turbina dusa
Nu cred ca are treaba filtrul de motorina... La E46 l-am schimbat la cateva mii de km dupa ce am luat masina, l-am scos negru tuci. Dar nu s-a modificat deloc mersul motorului dupa schimbare.
Tobele nu prea au cum sa se infunde, ca automata asta tine motorul mult mai turat decat l-as tine eu cu o manuala.
Am 4 luni si ceva de cand am schimbat filtrele, nu schimb nici unul. Poate pe cel de aer, la vara, daca oi mai avea vaporabla.
Am desfacut termostatul, parea sa piarda serios antigel pe acolo. Garnitura coapta tun, dar nu rupta. Am dat cu silicon.
Era bine sa fi luat unul nou.
La releele de bujii n-am ajuns pentru a masura care-s arse. Suruburi intepenite, unul fusese deja fortat si se invartea in gol in cutia de plastic.
Intercoolerul arata f f bine in interior si in partea din spate. Nu m-am mai chinuit sa-l dau jos.
E uleios inauntru dar nu cred ca balteste, oricum l-ar sufla spre admisie cand ii dau blana.
Rulmentii fata canta frumusel, iar cel din stanga are deja joc. Si huruie.
Jocuri la articulatii, nu-mi e clar daca la bieletele de directie sau la brate.
As lua ca la E46, set complet no-name Atec Germany de pe OLX.
Vad ca atunci cand am luat masina toate cele 4 roti erau pentru partea stanga

Au gume de iarna, doua inca sunt bune.
Mai iau doua ieftine de pe cauciucuridirect , cred.
TiL
Dec 11 2017, 10:24 AM
Cum fac sa ridic jumatatea fata a E39 cu crocodilul?
In filmuletul asta, la min 3:00 ne arata un loc care pare a fi in spatele baii de ulei; daca exista la mine, e acoperit de un panou de plastic. O duc intai pe rampa, desfac scutul de plasti si abia apoi pot sa pun cricul?
https://www.youtube.com/watch?v=L8lO9eLhNDUOri n-am priceput eu bine din filmare si de fapt el ne prezinta fix ceea ce urmeaza:
Pe topicul urmator vin tot felul de idei,
http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=341672 iar un nene arata cum are el un cauciuc mare sub punte, in fata baii de ulei.
http://www.bimmerfest.com/forums/showpost....mp;postcount=22Aha! M-am uitat mai bine sub masina, am gasit bucata asta de cauciuc, e greu de vazut cu masina coborata.
Acum sa vad daca cricul din Lidl se descurca sau trebuie sa caut unul zdravan si cu o cursa mai lunga.
bartro
Dec 11 2017, 11:04 AM
A mea are o talpa ce plastic negru undeva sub motor pentru cric. Plasticul de sub motor este decupat acolo.
Nu stiu daca a ta are.
http://www.bmwtips.com/tipsntricks/jack/Image11.jpg
TiL
Dec 11 2017, 03:01 PM
Da , am gasit-o, e incadrata de plastice si pot sa pun cric direct sub ea, nu ma incurca scuturile.
Inca n-am testat cricul, tare mi-e ca trebuie sa iau asta:
https://www.magazinulcuscule.ro/scule/scule...ic-crocodil-25tRecomandati ceva mai bun?
bartro
Dec 11 2017, 03:09 PM
Sa nu cumva sa fie prea scurta si asta din link. Ai masurat cat e pana la bara?
TiL
Dec 13 2017, 04:31 PM
Da, cred ca-i la fel de scurt.
Cu asta al meu e foarte dificil sa o salt ca nu am loc sub masina sa balansez cu tija originala, care-i si curbata in sus.
Am inceput o ridicare folosind doar un segment al tijei, s-a ridicat ceva apoi a devenit prea greu, trebuie tija mai lunga. Ma descurc eu atunci cand va fi nevoie.
Cat naiba costa un crocodil ca lumea? Sau din ala perna cu aer?
In alta ordine de idei, m-am pus calare pe interior trei seri la rand:
- aspirator
- frecat cu biocarpet tot, inclusiv mocheta
- spalat cu spray de geamuri toate plasticele si geamurile de la interior, parbriz, luneta, bord etc
- frecat pielea de pe volan cu crema Sano. O gramada de jeg si acolo.
Am balacit bine butoanele de pe consola centrala ca erau intepenite cu cola cred. Acum merg bine.
Al' dinainte a si spart cateva butoane de la controlul climei apasand neghiob pe ele.
Am descoperit ca:
- are follow me home
- are un reglaj de balansoar la scaunul soferului
- a ramas fara baterie dupa trei zile nepornita si multe ore cu lumina aprinsa. Asa ca am lucrat si azi de acasa.
Pe la termostat inca pica, siliconul asta e vechi, gri si se usuca foarte greu; aparent s-a lasat dus de val.
Maine iau bujiile (5) rulmentii fata, poate si setul de articulatii fata.
TiL
Dec 13 2017, 05:07 PM
Ooops, 2 lei garnitura de la termostat

O cumpar, sa vedem cand ajunge.
TiL
Dec 14 2017, 05:49 PM
Notita falimentara:
Antigel rosu / 1.5L P999-12 HEPU G-12 7x 21 Ron 147 Ron
Bujie incandescenta CH189/002 CHAMPION 5x 26 Ron 130 Ron
Rulment butuc roata 96556 WAHLBERG 2x 198 Ron 396 Ron
Garnitura termostat 11443 FEBI BILSTEIN 1x 2 Ron 2 Ron
Set articulatii fata 580 lei
Am gasit un furnizor interesant de piese, aparent aduce orice, dar are si niste site-uri adiacente:
http://www.kitbrate.ro/cumpara/kit-brate-s...39-1995-2003-60www.setcovoraseauto.ro
1 × EXTRACTOR PT ARTICULATII SFERICE YT-0612 40 Lei 40 Lei
1 × TIJA PT INDEPARTAT YT-0615 20 Lei 20 Lei
1 × RANGA 700x18MM 34245 21 Lei 21 Lei
1 × Ciocan 10kg Vorel 30536 30536 161 Lei 161 Lei
Si doua gume care put ca dracu
Marca, Model, Marime: Goodride, SW601, 205/65 R15 94H
Nr. de bucati: 2
Pretul pentru o bucata: 186,30 Lei
Total: 372,60 Lei
bartro
Dec 15 2017, 10:16 AM
Ai dublat valoarea masinii

De ce antigel rosu? Nu avea albastru? Sa clatesti bine sistemul de racire.
TiL
Dec 15 2017, 11:17 AM
Pregatit pentru orice (?).
De ce antigel rosu? Asta pun de ceva vreme in orice masina si in tractoras. Nu-i bine? Ce a avut inainte nu mai stiu, ca am mai spalat o data instalatia in vara. Nu cred ca era albastru. Era ceva noroi

)
Dublat valoarea... intai sa le montez. M-am trezit tarziu azi....
TiL
Dec 15 2017, 10:49 PM
A mai ramas de lucru si pentru maine
M-am apucat prea tarziu de lucru si am avut si cateva surprize.
Pe stanga s-au desfacut mai greu suruburile, pivotii au iesit aiurea.
Daca pe dreapta am scos din greseala doua suruburi care tin rulmentul, pe stanga am tras vreo ora la cheie.
Vad maine cum ies pivotii pe dreapta.
La stanga, superiorul s-a depresat inainte sa desfac de tot piulita. Rezolvat cu flexul.
Inferiorul si capul de bieleta au iesit cu tot cu bucsa in care se infig. E o bucsa de otel cu interior conic pentru pivot, exterior cilindric care se preseaza in fuzeta de aluminiu. Se pare ca nu prea mai stau presate... noroc ca la piulita sunt prevazute saibe groase si late, care acopera si bucsa si vine putin si peste bucata de aluminiu.
Acuma, cum scot bucsa de pe pivot. Cu furca n-am vrut, ca pivotii pareau inca acceptabili. Presa nu merge, trebuia una cu deschidere mai mare, pentru pivoti mai lungi. A iesit dupa ce am incalzit-o cu bricheta si am batut-o cu ciocanul.
Suruburile care strang ca o clema fuzeta pe amortizor, nenorocire. S-a oxidat aluminiul prin care trec si sunt intepenite acolo. Cateva ore de spray wd40, batut, fortat cu cheia si parca incep sa miste. A inceput timid sa coboare si fuzeta de pe amortizor, sa lase loc pentru desurubat unul din suruburile rulmentului si pentru scos pivotul superior.
Al patrulea surub al rulmentului, putin ascuns dupa amortizor. Ca sa scap de amortizor trebuie sa scot capul de bara pe care abia-l montasem.
Noroc cu Bart care mi-a dat live cealalta solutie: o tubulara de 18 scurtata cu flexul.
Fuzetele-s cocanite, au batut bine ghiolbanii in aluminiu de l-au turtit. Au pus brate SH cred. Cel putin bratul inferior stanga e original bmw, fabricat in 2002, dupa masina deci, dar la interval relativ scurt.
Inca era foarte bun bratul, doar bucsa putin inmuiata de uzura si de la uleiul curs pe ea.
De fapt in mare articulatiile erau la limita:
- joc foarte mic la cap bara stanga
- bucse putin inmuiate la bratele inferioare
- bucse brate superioare cam rupte, mai ales pe stanga. Avusese in gand sa le schimbe, ca in portbagaj am gasit o pereche de QWP.
Sunt curios cum o sa fie cu noile brate. In comparatie cu cele vechi au bucsa inferioara mai tare, dar bucsile superioare mi se par foarte moi. Se simt semnificativ mai moi decat qwp-urile.
TiL
Dec 16 2017, 09:36 PM
Surprizele nu s-au incheiat. Dupa toata tevatura, montez prima roata si vad ca unul din rulmenti are diametrul de centrare prea mic. O fi de E46.
In rest, aceeasi poveste, pivot inferior iesit cu tot cu bucsa de otel, pivotul superior a iesit bine. Capul de bara nu l-am schimbat pe dreapta.
Apoi observ ca are capul cam mare capul de bara cel nou si freaca in plumbii lipiti pe interiorul rotii.
Am reusit sa strang suruburile bucsilor cu masina jos, am strans cheile din niste pozitii.... pusesem si o buturuga pe bot, sa apese un pic masina.
Apoi am mai petrecut o juma de ora cu injuraturi incercand sa prind capacul de plastic care protejeaza bucsa mare stanga.
Sa vedem proba, poate maine.
Caut inel centrare si sa vad cum fac scandalul la magazin pentru rulmentul ala. Pe cutie era corect, in cutie, baubau.
Nici nu l-am mai demontat, nu mai aveam chef nici timp.
TiL
Dec 17 2017, 02:09 PM
Siiii rulmentul buclucas huruie ca toti dracii.
TiL
Dec 17 2017, 08:09 PM
Aparent bujiile erau bune. Am schimbat primele trei, ca pareau mai batrane, celelalte trei schimbate recent.
Uneia i-am si smuls electrodul cand sa desfac piulita mica.
Porneste la fel, deci belea la compresie, ca fum scoate.
Flansa care tine teava pe EGR se mai tine intr-un surub, celalalt nu mai are filet in corpul EGR. Tema pentru alta data... sau niciodata.
Plec acum spre Bucuresti pe ninsoarea asta, cu gume de vara pe spate....
alex230ro
Dec 17 2017, 11:30 PM
Nema compresie = nu pleaca la iarna

daca mai astepti 1-2 ani scot eu E46-ele la vanzare doar ca aia nu e masina de naveta decat daca pui GPL.
TiL
Dec 18 2017, 01:38 AM
Nu mai vreau 3. Mai bine seria 1.
Dar ia ziceti voi, dragii Mosului, ce credeti? Am pus eu placuta de frana pe dos sau nu am facut boroboata aceasta?
TiL
Dec 18 2017, 05:55 PM
Am lamurit si problema rulmentului buclucas.
La producatorul respectiv, Wahlberg, rulmentii au un cod si un numar N. Dar pe cutii numarul N nu e completat, e doar part numberul. Singurul loc in care e vizibil N e pe flansa
Asa ca in cutii identice am primit piese diferite. Am insistat sa aduca rulmentul bun inainte sa-l predau pe asta, ca sa nu mai desfac inca o data.
Pana la urma au fost de acord, astept sa-l aduca.
bartro
Dec 19 2017, 12:00 PM
Poate nici nu se mai face iarna si scapi
TiL
Dec 19 2017, 06:32 PM
A venit, l-am vazut, nu l-am luat. Pentru ca nu le-am putut promite ca-l returnez pe celalalt in termen scurt. O sa trec sa-l iau cand stiu ca ma apuc de lucru.
Adica dupa ce cumpar si amortizoare, bucse bara stabilizatoare si cam atat.
Ce amortizoare sa iau, oare?
ITN 180 lei
Bilstein 280 lei
SACHS (original, aluminiu) 401 lei
Ma gandesc la ITN, ca tot nu se stie in ce conditii trec iarna cu masina asta.
PS Pure gold. As fi vrut sa am la indemana toate cifrele cu cuplul de srangere, ca am obiceiul sa rup suruburi.
1998 BMW 528i Complete FRONT Suspension Overhaul
https://www.bimmerforums.com/forum/showthre...ension-Overhaul
TiL
Dec 19 2017, 11:18 PM
Montat gumele pe spate. Bai baiete... put gumele alea si asa montate pe masina. Cum ma dau jos din masina le simt la nas.
Dar comportamentu-i excelent deocamdata. N-am reusit sa le dau de-a latul, n-au patinat. Acum seara, pe ploaie rece.
O sa mai iau doua pentru fata, ca astea vechi au bataie, sunt descentrate. Si se simte la volan.
Am gasit inel de centrare!

Baiatul de la Autosoft care a rezolvat rotile a vazut ce-i acolo si-a zis ca nu-i in regula sa puna roata asa. Avea doua inele ramase de la un client, mi-a dat unul. I-am lasat 20lei, oricum ii lasam 10 pentru operatiune.
bartro
Dec 20 2017, 09:20 AM
QUOTE (TiL @ Dec 19 2017, 11:18 PM)

Am gasit inel de centrare!
Bun

Banuiam ca erau usor de gasit.
Eu am montat bilstein B4 pe masina si sunt multumit. Ai mers si tu un pic atunci. Sachs nu am mai vrut dupa ce am avut probleme pe E32 cu ele.
Este chiar prima data cand imi plac amortizoare noi. Si am avut si monroe, kyb pe alte masini.
TiL
Dec 20 2017, 12:10 PM
Monroe am pe spate la sharky si au fost ok. Bilstein B4 pe fata, foarte multumit, stii ca ti le-am recomandat pentru E39.
Dar ce ti-au facut SACHS-urile?
Inel de centrare am gasit prin noroc chior. Din 5 rampe la autosoft am picat fix la cea la care lucra baiatul asta care avea inele de centrare.
Altfel, am gasit pe olx ori cu livrare mai scumpa decat inelul, ori in Bucuresti cu 80lei setul (!), ca la bucata nu vinde (!)
bartro
Dec 20 2017, 12:24 PM
Sachs noi pe ulei montat pe E32 s-au scurs in 4mii de km. Atunci am auzit de mai multe probleme de calitate la sachs.
Ce e drept, sachs pe care am dat jos de pe E39 erau din 2002 toate (270k km). Erau aproape acceptabile inca, dar una pe fata a explodat pe o gropita moldoveneasca si le am schimbat toate 4.
TiL
Dec 20 2017, 01:30 PM
Ale mele la fel, cam barca dar masina inca nu danseaza. Cel din dreapta are urme de ulei pe tija.
Ma tenteaza tiganiile alea ITN, sa vad cum se descurca.
Dar intai sa vad cum porneste masina iarna, daca nu vrea, blocam investitiile.
drujbex
Dec 20 2017, 03:49 PM
test de compresie?
sau e complicat la diesel ca n-ai "dop" sa scoti si sa infigi manometru, ca la benzina?
TiL
Dec 20 2017, 04:09 PM
Bujiile incandescente sunt dopurile. Dar nu aveam manometru , nici nu m-am gandit sa fac treaba asta.
Apropos, ar trebui sa vad pe undeva exact cum se insira si se conecteaza vacuumurile, ca e cam varza la mine.
De sub admisie iesea unul care probabil se conecta cu un altul de intra intr-un mic dispozitiv agatat de filtrul de motorina. Le-am legat asa, mare diferenta nu observ. Trebuie sa verific daca -a sarit din admisie, ca era inmuiat furtunasul ala. Deci el ar raporta presiunea din admisie. Chiar, astept sa-mi vina din china un manometru-indicator de boost.
drujbex
Dec 20 2017, 05:17 PM
bartro
Dec 20 2017, 08:47 PM
Ce mă enervează omul ăla

)
Oricum diesel nu are lean condition, nu merge stoichiometric. Nenea tIl se referea la comanda vacuum ceva. Desi nu are geometrie variabilă. Nu știu. E tds. Bătrānii știu ce e acolo.
TiL
Dec 21 2017, 01:25 AM
Chiar ca-i enervant.
Si da, la mine e de vazut mai intai daca sunt conectate toate acolo unde ar trebui.
Sunt o gramsda de furtunase, majoritatea vacuum, plus asta care-i de presiune, ca vine din admisie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.