Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E39 525tds
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
TiL
smile.gif)
TiL
Dat cu lac pe faruri, dar trebuia sa exersez pe altceva inainte.

Unul a iesit cam mat, de la prea mult lac dat deodata. Al doilea a iesit cu crapaturi, dar clar, frumos de la distanta. Si da lumina buna.
FiveThreeFive
QUOTE (alex230ro @ Jul 27 2017, 09:51 AM) *
din motive care imi scapa nu reusesc sa puna volanul drept.am facut la ei geometria la E46 si la urs.masinile sunt ok atat ca volanul la ambele sta un pic spre stanga.[...]

Din nenumaratele reglaje de geometrie pe care le-am facut la BMW-uri in ultimii aproape 20 de ani, doar cei de la Automobile Bavaria au reusit sa faca volanul sa stea perfect drept. E adevarat, am fost la ei o singura data, iar masina era relativ noua si in stare excelenta. In rest, aceeasi problema pe care ati sesizat-o si voi, cu pozitia volanului.

Este totusi important sa verificati pozitia volanului mergand fie pe un drum perfect plan si orizontal (in sectiune transversala), fie pozitionand masina cu mijlocul pe axul drumului - evident, cand nu este trafic. Soselele au o usoara inclinare de la ax catre acostament, fapt ce implica o usoara corectie de volan spre stanga. In plus, este foarte important sa nu aveti vant lateral.

Daca in mod real volanul sta spre stanga sau spre dreapta, gasiti o metoda sa lucrati sub masina (elevator / groapa / rampa/ etc.), marcati pozitia capetelor de bara fata de bieletele de directie, apoi extindeti bieleta de directie de pe o parte a masinii si respectiv scurtati bieleta de pe cealata parte, rotind cu acelasi numar de grade ambele tije de reglaj. Care bieleta trebuie extinsa si care scurtata, rezulta din sensul de corectie ce trebuie aplicat volanului si cinematica directiei. Trebuie o precizie cat mai buna, dar nu va faceti probelme, o eroare de +/- 10 grade de rotatie intre stanga si dreapta nu are o influenta sesizabila.
Testati pozitia volanului, eventual repetati.

Este metoda pe care o aplic cu succes de mai bine de 10 ani, dupa practic fiecare reglaj de geometrie. Si volanul sta drept, iar unghiurile sunt OK.
alex230ro
pana la urma am fost azi la Autosoft Baneasa,volanul a fost pus pe drept iar geometria era perfecta.dar problema e alta dupa ce se ia viraj volanul nu revine la centru.vad ca e o saiba intre amortizor si flansa pe care da lunea vina,sau caseta servo aut.
TiL
Robert,
Fix asta am de gand sa fac, dar mai intai o sa si inchid f f putin geometria. Avand bucsile inmuiate, e clar ca in mers rotile se dau f putin inapoi. Nu mai zic de frane bruste, cand scartaie rotile, ca se cracaneaza.

Volanul sigur sta stramb, am sesizat asta in primii 50m dupa iesirea de la service, dar nu m-am intors. Vazusem clar ca a blocat volanul fix pe mijloc inainte sa regleze, m-a si chemat sa verific.
Chiar daca soseaua e inclinata binisor spre stanga, volanul ajunge putin spre mijloc dar tot nu pe centru. E sigur dereglat.

Tu ce (volane) mai invarti?
FiveThreeFive
QUOTE (TiL @ Aug 3 2017, 11:51 PM) *
Tu ce (volane) mai invarti?

Sunt off-topic, dar uite istoricul complet:
. 2000 - 2010: BMW E28 535i / 1986 (masina pe care o stii);
. 2011 - 2014: BMW E86 Z4M Coupe / 2006;
. 2015 - prezent: BMW E32 730i (M30) / 1994.
alex230ro
smile.gif de ce ai dai Z4M ? taxe, intretinere scumpa/fiabilitate mai proasta?
FiveThreeFive
QUOTE (alex230ro @ Aug 4 2017, 03:00 PM) *
smile.gif de ce ai dai Z4M ?

Z4M Coupe a fost o masina exceptionala, cu o fiabilitate peste asteptari si care mi-a oferit o experienta unica in viata - chiar daca, din motive pe care nu stiu sa le explic, per total mi-a placut mai mult E28-ul.
Dar, din momentul in care familia a crescut de la 2 la 3 persoane, Z4M-ul a devenit din pacate incompatibil, cu cele doar 2 locuri ale sale...
alex230ro
smile.gif da problema cu 2 locuri e cam greu de rezolvat.Tot in zona 1 Mai stai ? poate ne vedem odata sa iti admir E32-ul smile.gif
TiL
Uuuuu, ai revenit la M30 wub.gif


Noutati la vaporabla:
- ieri am reusit sa plec in tromba de la semafor in marche-arriere. Noroc ca aveam destul loc in spate
- tot ieri mi-a pocnit unul masina tocmai cand discutam cu un nene in magazia dumnealui daca merita sa-i cumpar un cablu gros si-o menghine cu 200lei. Am luat 200 lei de la ala care m-a pocnit si-am ramas cu usa spate infundata. Acum am inca o menghina si un cablu gros pentru circular.
- azi am incercat sa indrept usa, n-a iesit cine stie ce. Ocazie cu care s-a refacut geamul electric care nu mai functiona de o vreme pe partea aia.

Mi-am incercat norocul si la usa sofer, unde avea doua probleme:
- clampane ceva cand inchid usa cu geamul deschis. Geamul se freaca serios cand coboara, probabil in aceeasi chestie care clampane. Cred ca am vazut o rotita-scripete libera pe acolo, dar ca sa ajung la dansa trebuie sa dau jos difuzor, airbag, geam. Alta data.
- maneta de deschidere din interior trebuia fortata la maxim ca sa deschida. Aparent iesise camasa de plastic a cablului din maneta. De-acu ar trebui sa fie ok, pana iese iar camasa.

Interesanta e cutia de plastic lunga in care e montat difuzorul din usa.
bartro
Nu mai pune īn N sau P la stop. Și oricum ar fi bine să-ți merge piedica care blochează anumite poziții pānă nu apeși pe butonul.
TiL
Eram eu cam ametit la ora aia.
Piedica se deblocheaza doar cu pedala de frana, nu stiu daca trebuia sa mearga si de la butonul de pe maneta.

M-am obisnuit s-o scot in N la fiecare oprire. Se si lanseaza parca mai bine cand o mut in D si o calc imediat.
bartro
Tine minte că ambreiajele din cutie nu sunt făcute să sta in alunecare.
Mihai_AMD
CITAT(bartro @ Aug 6 2017, 08:00 PM) *
Tine minte că ambreiajele din cutie nu sunt făcute să sta in alunecare.

la ce te referi?

btw...am crezut in martie ca de la km multi (aproape 600.000) m-a lasat cutia la touring...de fapt faceam niste lucruri care omoara orice cutie automata smile.gif) in graba, bagam destul de des din D in R cand parcam, fara ca roata sa fie oprita de tot, deci un pic in mers, nu am avut 2 ani frana de mana functionala si o lasam in P mereu cat de mare ar fi fost panta, statea si cutia in tensiune si mai ales cand vroiam sa pelc, si scoteam din P spre D, trosnea asa pentru ca era in tensiune fiind in panta... acum la noua cutie si la noul touring ma comport elegant tongue.gif
Am auzit si ca nu renteaza sa o scot din D in N/P daca stau in loc mai putin de 1minut gen semafor
bartro
Pai ambreiajele astea sunt de un fel de hartie, nu ferodo. La cuplarea trebuie sa fie cat mai mic turatia motorului. Cand scrie TiL ca se lanseaza mai fain din N ma gandesc ca apuca sa ridica turatie inainte sa fie cuplat ambreiaj. Ce introduce alunecare si stress inutil. Retetea succesului la astea e sa faci liniuta plecand cu motor turat si apoi aruncat in D. Sa mai zic ca are ulei lifetime probabil din '99 in ea.
TiL
Pe mine nu ma deranjeaza neaparat ca e chinuit motorul la semafor. E diesel, e mare, il doare-n cur ca e aerul conditionat pornit sau ca e pusa in D.
Dar ma deranjeaza ca tin franele in tensiune, bucsile danseaza cand iau piciorul de pe frana (de bune ce sunt) samd.

Iar la plecarea de pe loc din N... apropos, chiar e ambreiaj acolo sau e doar cuplaj vascos?
Asa, la plecarea de pe loc din N, daca bag in D fara sa turez, zguduie un pic pe acolo (poate de la mici jocuri in bucsile spate?). Apoi cand accelerez, e moarta, abia pleaca, pana ajunge pe la 2000-2500.
Dar daca pun in N si apas imediat acceleratia, pleaca supersmooth si tare.


Apropos, inca o chestie de care am uitat; in ziua cu multe nazbatii am incercat si viteza maxima. Pe la 160 schimba in ultima treapta (5?) dupa care nu mai accelereaza mai deloc. Ajunge pe la 170-172 si asa ramane. Merge frumos, nu simti viteza, consum instant 10, pedala la podea.
Are vre-o limitare? Din cutie? Sa faca asa doar in D? In S sa se duca mai sus? Sau o fi copt motorul.
bartro
Probabil turbo te retine. Īn s cat prinde? Atunci nu cred că schimba a 5-a.
Cred că e fara geometrie variabila?
Ambreiaje are cutie și īn mod normal cānd schimba de capul lui reduce puterea motorului temporar. Frānele nu pățesc nimic cānd le tii acționate cānd ești oprit. Bucșele.. mai schimbe din ele..
TiL
QUOTE (bartro @ Aug 7 2017, 02:14 PM) *
Frānele nu pățesc nimic cānd le tii acționate cānd ești oprit.

Stiu, dar le consum pana opresc. Asa scot din Drive din timp si franez tinand doar inertia , nu si motorul.
Ca la manuala, scoteam pe liber cand se termina frana de motor.
Mihai_AMD
CITAT(TiL @ Aug 7 2017, 01:03 PM) *
Apropos, inca o chestie de care am uitat; in ziua cu multe nazbatii am incercat si viteza maxima. Pe la 160 schimba in ultima treapta (5?) dupa care nu mai accelereaza mai deloc. Ajunge pe la 170-172 si asa ramane. Merge frumos, nu simti viteza, consum instant 10, pedala la podea.
Are vre-o limitare? Din cutie? Sa faca asa doar in D? In S sa se duca mai sus? Sau o fi copt motorul.

eu zic ca trebuia sa se duca in 200+ lejer...nu ma pricep asa bine la diesel dar stiu multe cazuri cu tds-urile, cand s-a dereglat nush ce la pompa de injectie si nu mai prindea nush ce viteza
bartro
Da, uzezi mai rapid franele pana opresti. Dar ce o fi mai usor de rezolvat? Franele sau cutie? Caz normal de folosirea este sa le las in D la opriri scurte. La tine deja se simte ca mechanism la maneta e obosit, probabil a fost condus asa de multe vreme. Apoi mai vine si problema cu posibila plecare cu motor turat pana cuplaza D.
Spune, vrei sa faci conversie la manuala, nu e asa? smile.gif

200 ar trebui sa prinde. Pe GPS.

Cum motorul merge frumos as incepe cu verificare de turbo si .... avans tongue.gif
bartro
Am zis sa centralizez niste informatie eventual utila.

Un pdf cu cutie:
http://shop.ukrtrans.biz/wp-content/upload...HP19FL_ATSG.pdf

Manualul E39 facelift:
http://www.bmwclub.lv/files/E39_Manual_Eng.pdf
(note: pagina 71, N - Neutral - Select only if the journey is interrupted for a fairly long time)

Alt manual de zf pentru o cutie mai moderna: http://akpp-ivanovo.ru/wp-content/uploads/.../5HP24-diag.pdf
(Note: pagina 11; N = Neutral, and may be selected when the vehicle is at a standstill, but first applying the handbrake. May also be selected while vehicle is moving, to restart the engine or to counteract a skidding concern.)

Si repair manual: http://www.vaglinks.com/Docs/VW/Passat/B5/...pair_Manual.pdf
alex230ro
lasa-l vad ca nu stie cum sa strice cutia aia biggrin.gif
Mihai_AMD
CITAT(bartro @ Aug 7 2017, 03:07 PM) *
Apoi mai vine si problema cu posibila plecare cu motor turat pana cuplaza D.

stiu ca asta o omoara cel mai rau, sa pleci cu ea turata din N in D !
bartro
Fostul E32 cred ca asa a fost omorat. Acel ambreiaj care cupleaza prima ramana cumplata la mai toate viteze de mers inainte. Daca pica, masina merge doar inapoi.

O automata poti lansa cu picior stanga pe frana si picior dreapta pe acceleratie wink.gif
TiL
QUOTE (bartro @ Aug 7 2017, 04:24 PM) *
(note: pagina 71, N - Neutral - Select only if the journey is interrupted for a fairly long time)

(Note: pagina 11; N = Neutral, and may be selected when the vehicle is at a standstill, but first applying the handbrake.

Amatori tongue.gif
Dar la a doua fraza, nu e vorba de P?

QUOTE (bartro @ Aug 8 2017, 11:50 AM) *
O automata poti lansa cu picior stanga pe frana si picior dreapta pe acceleratie wink.gif

Super idee! sml (1).gif Ia sa incerc.

Glumesc, mi-a trecut prin cap, dar n-am de gand sa verific treaba asta. Abia am avut curaj sa scot in N din Drive, in mers cu viteza. Tot de proba.
bartro
Cutie nu e solicitata aiura in cazul asta, chiar nu e. E ca si cand esti in accelerare, doar tii masina pe loc. Nu aluneca niciun ambreiaj, nu misca nicio valva, nimic.
drujbex
https://www.youtube.com/watch?v=6zzEtxJkC7Y
Mihai_AMD
CITAT(TiL @ Aug 8 2017, 02:13 PM) *
Abia am avut curaj sa scot in N din Drive, in mers cu viteza. Tot de proba.

de ce a trebuit asa mult curaj? smile.gif) cauzeaza ceva daca o scoti in N din D in mers? (gen scoti din viteza la manuala?)
bartro
QUOTE (Mihai_AMD @ Aug 9 2017, 10:08 AM) *
cauzeaza ceva daca o scoti in N din D in mers?

La E32 nu aveai voie sa tractezi masina cu o viteza mai mult de 60km/ora (parca 60 era) si daca distanta era mai mare se recomanda sa umplii cutie cu mai multa ulei. Acuma nu stiu cum e cand motorul inca merge.
TiL
QUOTE (Mihai_AMD @ Aug 9 2017, 10:08 AM) *
QUOTE (TiL @ Aug 8 2017, 02:13 PM) *
Abia am avut curaj sa scot in N din Drive, in mers cu viteza. Tot de proba.

de ce a trebuit asa mult curaj? smile.gif) cauzeaza ceva daca o scoti in N din D in mers? (gen scoti din viteza la manuala?)

De fapt ma refeream la manevra inversa, inapoi din N in D. Parca am incercat asta, nu mai retin. Si de schimbarea din D in S mi-era teama, dar e ok.

In alta ordine de idei, e clar ca am o limitare sau o sugrumare brusca la motor.
In D, accelerez iar la vreo 160km/k se simte un soc mic, ca si cand ar schimba, dar nu schimba. Ii reduce brusc puterea, nu mai accelereaza iar acul de consum scade brusc de la 14 la 10.
In S face cam la fel dar pe la 140 (ca e intr-a 4-a, nu ajunge intr-a 5-a).

Inca nu m-am uitat la youtube-uri.
A! M-am uitat mai demult la ele. Trebuie sa le revad.
bartro
Si 14 e cam putin.
TiL
nah... stii doar ca tds-ul e economic
bartro
O fi daca nu mai are toti caluti smile.gif
Cea de jos arata cam 18%:
https://www.youtube.com/watch?v=72CB4gFzNh8
TiL
Al meu e mai lesinat, nu trage atat de bine.
Posibil sa fie si compresia cam praf, ca se cam simte diferenta la pornire cu si fara bujii chiar si acum.

Dar tot e ceva ce-i taie brusc din elan la 160 la ora.
TiL
Trebuie sa desfund drenajele de la trapa...
bartro
Acte? Ce numar?
Mai porneste dimineata? biggrin.gif
TiL
Avem di tati. B 969 ceva smile.gif)

Porneste ragusit si cu fum negru. Trebuie sa verific daca are toate bujiile bune. Deja se simte clar diferenta intre pornire cu bujii si fara. Deci compresie praf?
De fapt si la ralanti, la cald, parca se simte foarte foarte slab un mers putin dezechilibrat.
Bine ca electromotorul invarte inca foarte bine.

Si-ar trebui sa schimb uleiul servo, ca sigur e jegos si cam gajaie pompa.
bartro
QUOTE (TiL @ Oct 16 2017, 10:06 AM) *
Avem di tati. 69 ceva smile.gif)

Pe bune? rolleyes.gif
TiL
Fara nici o legatura cu numarul de inmatriculare, unde-i mufa de la care pot sa verific fiecare bujie?
bartro
La a mea releul si mufa (evident) sunt in cutie de sub filtru de polen pe partea pasagerului.

Iti dau si o sugestie pentru un breloc:
TiL
laugh.gif
Nu prea mere, ca nu-i brec.
alex230ro
deci mașina arată mai bine decāt credeam biggrin.gif daca si porneste iarna deja e de ținut.
drujbex
plusez si faptu' ca la cat de frumos suna motoru', m-as mira ca dificultatile la pornire mentionate de til sa aiba la radacina vreo problema majora sau costisitoare.

chiar nu conteaza cum arata, 5000 de lei pentru o automata diesel care ia sub 10 in oras cu acte OK si ITP valabil este pomana secolului
TiL
A, m-a mai costat inmatricularea spre 1500 lei, dar nu-i asta beleaua. Primele trei luni n-am platit nimic, ca am mers pe numerele rosii scoase de vanzator biggrin.gif
Deja pot s-o vand cu profit, ca mi-a daruit Bart rotile alea frumoase wub.gif

Motorul m-a incantat si pe mine, suna bine mai ales cu capota inchisa.

Ati vazut-o noaptea, unde nici macar iluminat public nu era. altfel nu erati asa incantati biggrin.gif Dar da, are potential, nu-i rea deloc smile.gif
MeHigh
chiar nu e rea, eu zic sa incepem sa o apreciem la adevarata valoare.
TiL
Da! Cat dati laugh.gif ?
alex230ro
bai trebuie apreciat ca a pornit si cand a fost foarte cald afara, lucru rar la tds biggrin.gif
TiL
Ma intreaba daca asta-i lauda sau ocara, ca nu prea intelege bine limba romana.
alex230ro
lauda cica asta e primul semn cānd pica pompa , pornire grea sau deloc la cald, se rezolva usor asta e partea buna.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.