Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E39 525tds
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
drujbex
da, e groaznic de enervant, da' in acelasi timp e cacator smile.gif)
anyway, ideea cred ca e valabila, ca testele alea cu fum cam tot asta fac.

eu cred totusi ca mai degraba ai probleme de la vacuum (i.e. lean running) decat de la compresie, deci good luck!
TiL
Nu are bre treaba, cum a zis si Bart (stoichiometric tralala)
Diesel-ul clasic porneste la fel de bine (sau prost) cu toate furtunele scoase. Ele pot influenta doar performanta in sarcina, cand motorul e ceva mai curios decat la ralanti despre ce valoare are boost-ul, cand EGR-ul ar trebui sa stea in pozitia corecta samd.

Cel mai bine porneste asa: Dat cheie rapid, fara sa-l pornesc; cat sa invarta putin uleiul si sa porneasca incalzirea bujiilor. Urmatoarea cheie normala, bujiile se incalzesc bine.
Azi dimineata a pornit perfect asa, cred ca erau vreo -4 grade.
TiL
Intre timp i-am pus cauciucuri de iarna, am luat chinezarii Goodride, de pe Cauciucuridirect.ro
https://www.cauciucuridirect.ro/product/Goo.../SW601/R-143675

Mai bine luam, resapate https://www.cauciucuridirect.ro/product/Win.../WT-81/D-104935
Era profilul meu preferat, dar am zis sa iau chinezariile , ca au un profil mai de tractor. Cum stau la tara si am cutie automata....

N-am reusit sa scap de batai nici cu cauciucurile noi. Unul din cele noi de pe fata avea bataie in toate directiile, l-am mutat pe spate.
Dar tot n-am scapat de belea, si aia de la autosoft dau vina pe inelul de centrare, cam moale, pe care roata nu sta fix.
Eu suspectez ca si masina lor de echilibrat e putin dusa, din moment ce , daca roteste roata intreaga pe axul masinii , obtine alte valori de plumbi necesari...

Dar ca sa elimin problema cu inelul de centrare, m-am hotarat sa mai intervin o data. Ocazie cu care schimb si amortizoarele fata, poate si bucsile de bara stabilizatoare, care acum bocanesc.

Am uitat sa iau presa de arcuri...

Comanda noua:
BMW 5 Berlina [E39] [11.1995 - 06.2003] 525 tds, 105 KW
Serie șasiu: WBADF81060BT14928 Cod motor: An fabricatie: 1999
Amortizor 09-1068FGL ITN 2 138 Ron 276 Ron
Bucsa bara stabilizatoare 9993240 REINWEG 2 15 Ron 30 Ron
Burduf protectie amortizor 900 083 SACHS 1 58 Ron 58 Ron
Filtru ulei FO1017/E ITN 1 14 Ron 14 Ron
Piese auto universale Antigel Antigel rosu / 1.5L P999-12 HEPU
G-12 3 21 Ron 63 Ron Piese auto universale Ulei motor
Ulei motor 5W50 / 5L WOLF-V-5W50-5L WOLF VITALTECH 2 97 Ron 194 Ron
Total produse: 635 Ron


bartro
Iar antigel rolleyes.gif
TiL
Pentru tractor am luat, ca are concentratia alcoolica slabuta tongue.gif
Dar da, o sa completez si in rabla.
TiL
Pozele de autovit
(in sfarsit am dus-o la spalatorie)



TiL
Cred ca ma apuca dracii si cumpar un rahatel de masina noua.
Ma tot fugaresc astia de la serviciu ca las pete generoase de ulei in parcare.
alex230ro
vezi ca o sa scot E46 la vanzare .nu lasa peste dar consumul ... biggrin.gif
alex230ro
sau de naveta https://www.olx.ro/oferta/vand-bmw-seria-5-...ro-ID9EJv5.html
bartro
Fie ca repari scurgere fie ca pui litiera sub cazan


TiL
Asta sigur ar functiona
TiL
Si pentru ca vara nu-i ca iarna ( http://bmwzone.ro/forums/index.php?showtop...mp;#entry154559 ) , am copt nitel motorul.
Nu mai porneste ventilatorul, iar eu am scos vascul, demult.

Noroc ca mi-am dat seama chiar in Otopeni, inainte sa intru in Bucuresti. Am facut cale intoarsa spre casa, acum ma pregatesc sa dau un jet pe radiator si sa pun la loc vascul.
S-auzi apoi vijelie cand il turez....

Altfel, fara nici un ventilator isi tine temperatura la 95 grade cu aerul conditionat pornit, 31 grade afara, chiar si la viteze mici. Probat cu 50-60 la ora.
bartro
Mai ai loc in cimitirul de masini si pentru asta? tongue.gif
TiL
Le-am pregatit anul asta loc cu verdeata, am inlocuit gradina cu gazon.
Dar in WE am turnat si-o mare placa stramba, sa iasa de un garaj onorabil.

Vaporabla merge, vascul face galagie si ii ia din putere dar tine aerul conditionat chiar si in trafic.
Cand am tinut vascul culcat inainte de montaj a curs ceva pasta din el. Deci o fi nitel pe duca.

Pare sa nu mai piarda antigel (de la presiunea f mare, cand a fiert a curs pe la coliere si/sau garnitura termostat).

Tocmai cand scazusem consumul sub 8... sad.gif
Chiar asa, incepusem sa fac naveta prin Ghermanesti-DN1 (iesirea spre Snagov din A3). Mai putina autostrada - consum redus. Si 4 km scurtatura.
Pentru 5-10 min in plus merita.

I-am pus si rotile de vara, de la Bart. Merg mai lin decat chinezariile noi de iarna, dar ar fi bine sa le mai echilibrez o data.
TiL
Apropos, ca mi-a amintit xox. Cutia asta are ceva smart in ea? Sau doar se infunda ceva pe la motor dupa cativa km de mers batraneste si nu-i mai da zvac?

Mi s-a intamplat de cateva ori:
- o data , dupa vreo 4 km de mers de acasa f linistit, strangand din b..ci , pentru ca drumul era patinoar, prin sate. La iesirea in camp din ultimul sat, o calc dar degeaba. Mergea tot lin.
- de cateva ori dupa ce pe autostrada am mers 20-30km linistit, sub 100 la ora.
Calc pedala si nu prea face nimic, nici macar nu retrogradeaza, lucru care in mod normal se intampla cand te duci cu pedala spre capat. Nu mai retin cum a reactionat la kick-down. In orice caz, daca a dat inferioara, tot nu accelera. Probabil nu-i dadea motorina.

Oare se infunda cu ulei un furtunas de vacuum care-i zice cat boost are?
Ori se adapteaza la stilul de condus?
bartro
Posibil, ar trebuie sa gasesti scris pe net despre asta. Cutiile care se adapteaza la stil de condus exista din aniilor 80 - 90.
TiL
Posibil totusi sa fie ceva la motor.

Intre timp am montat rotile de la tine, cu gumele de vara destul de tocite. Am luat prezoane cu 3 spire mai lungi, sa vina la fix pentru ele. 7,5lei bucata, e bine.
Pentru ca mai trepida pe la 100 la ora m-am dus sa le echilibrez. Rotile, cam ovale, trebuiesc indreptate si jantele.

Am insistat sa le echilibreze, dar au luat o gramada de plumbi (spre 100g). Ori e imposibil sa echilibrezi roti strambe, ori aparatul ala de echilibrat a fost de kko. Acum abia se mai poate merge cu masina.

Asa ca am comandat gume noi, low cost. Intai Rotalla 205/65 R15, dupa care mi-am amintit ca in carte am trecute si 225/60 R15 asa ca am schimbat cu Sunny de dimensiunea asta.
Ma astept sa fie mai proaste astea decat Rotalla, dar deh, figuri, voiam de-astea late.
Sper sa nu fie ca Goodride-urile de iarna care erau, toate patru, mai mult sau mai putin bombate, abia am ales doua pentru fata din cele patru luate.

https://www.cauciucuridirect.ro/product/Rot...e-RHO1/R-294409
https://www.cauciucuridirect.ro/product/Sunny/SN880/R-294614
bartro
Cum s-o fi strâmbat frumusețile de borbeturi? unsure.gif
Orice peste 50g e cam mult, da. Ai totuși grija sa fie curate suprafețele de contact janta pe butuc.
Și la una de a mea vedeam că e strâmb pe mașina, iar pe aparat era drept. Mizerie între roata și butuc.
bartro
Si oare de ce tot faci experimente cu cauciucuri chinezesti? biggrin.gif
225 60 15 mai sunt pe olx etc la preturi ok, si noi, si sh, si de la producatori mai consacrati.
TiL
Hmm, nu am cautat pe olx...
Rotalla ochisem de vreo doi ani, cred ca sunt chiar bune. Dar Sunny astea... sa vedem.
Nu mai anulez comanda.

Despre roata, pe aparatul lor se vedea oscilatie si la janta si la cauciuc.
Mi-e destul de clar ca aparatul lor era de kkt, de fapt nu prea mai am incredere in aparatele de echilibrat, ca nici AutoSoft nu a reusit sa echilibreze perfect chinezariile alea.
Iar la astia, nu mai zic... trei roti am "echilibrat", toate au luat ceva de genul 30-60gr pe interior, 60-100 pe exterior, la aceeasi pozitie pe roata. Sigur aparatul lor e praf, dezaxat.

Acum abia merg, tremura ca toti dracii. Cu ce pot sa dau jos plumbii de pe jante? Am pus batuti, nu lipiti.

bartro
Cu orice clește..
Țin minte că a mea tremura foarte puțin cu rotiile alea, și nu am brațe noi etc.
Dar E39 e cam sensibila, niste noroi pe cauciuc deja simt in volan.
Spune un mecanic olandez că la masiniile cu feedback bun de drum cam așa stă treabă.
TiL
Nu tremurau foarte tare. Adica tremurau mai putin decat Goodride-urile cele noi, de iarna, echilibrate la Autosoft.
Dar m-a mancat undeva sa perfectionez si am nimerit la carpacii astia de pe A3 , sat Lipia.
TiL
Am fost pe la ei, am scos plumbii care au putut fi scosi rapid, deci toti cei de pe exterior. Cei de pe interior de pe una din roti zburasera la prima si singura tentativa de 100km/h.
Doua roti au ramas cu plumbii de pe interior montati.

Merge mult mai bine, am mers ok cu 160km/h.

Ei se jura in continuare ca aparatul lor e nou si de vina sunt rotile mele care sunt praf.
Vedem dupa ce vin gumele noi si merg la alta vulcanizare pentru indreptat si echilibrat.
Gume noi care se tot lasa asteptate.
bartro
Durează până se face pe vaporul din china
TiL
Livrare estimata 6 August, dar vineri ajunsesera deja. Nu eram in Bucuresti, le iau luni.
TiL
Parfum.
Jantele erau bune, gumele sunt ok, merge frumos.

Inca o data, jos palaria pentru vulcanizarea de pe Str Zidurilor colt cu Pantelimon.
bartro
Bun asa.
Acum ar trebui pus rotiile pe aparatul celalt, sa vezi ce iese smile.gif
TiL
Am trecut deja pe la ei, doar sa le dau feedback.

Se jura in continuare ca aparatul e nou si nu e decalibrat, ca si-au echilibrat chiar si ei si a iesit perfect.
Am verificat axul, nu era descentrat.

E clar ca a montat roata gresit. De cateva ori la rand. Trei roti.


PS ce bine i-ar sta lui sharky cu burtoasele astea de 225
TiL
Confortabile gumele astea, ca sunt flexibile asa... Le simti cum se turtesc la viraje, dar nu pierd aderenta usor, nu scartaie.

In alta ordine de idei:
Cine stie daca la geometrie deviatie opzitiva inseamna ca rotile sunt divergente sau convergente?
Atasez raportul care a iesit destul de verde, n-au mai reglat nimic ca oricum am jocuri mari la puntea spate.


PS M-am lamurit. Pozitiv inseamna cunvergenta pozitiva. La momentul testarii eram destul de ok (6 grade convergenta pe fiecare roata? 12 grade in total. Mi se pare enorm, dar daca asa scrie la carte...)
Acum doua zile am mai inchis un pic (doar un sfert de tura la una din bielete) si parca se simte diferenta, putin inspre mai putin bine pe viraje, dar parca mai ok pe franare. Deh, daca nu are avans reglabil...

Documentatie:
https://www.michelin.ro/anvelope/descoperit...ijire/geometrie
https://www.youtube.com/watch?v=0_fmtIsD8b8
bartro
QUOTE (TiL @ Aug 1 2018, 06:09 PM) *
Confortabile gumele astea, ca sunt flexibile asa... Le simti cum se turtesc la viraje, dar nu pierd aderenta usor, nu scartaie.

Eu nu o sa renunt la 225 / 15" din motivul asta - confort. Ca dau impresie de barca mi se pare acceptabil.
Cele de iarna am pe 205 insa.

TiL
Deci nu-i doar de la faptul ca sunt chinezesti ale mele.
Sunt ok, si mie imi plac.
TiL
Dupa un drum mai sportiv prin Nordul Dobrogei, la relanti cam tremura. Banuiesc ca s-au dus tampoanele motor.

Mi-e sa nu atinga cu motorul sau baia de ulei in punte/directie/bara stabilizatoare
TiL
Cu ocazia intalnirii pe Transfagarasan, aflam urmatoarele:
- tampon motor stanga e franjuri. Trebuie rezolvata scurgerea de ulei de la capacul filtrului inainte sa schimb tamponul.

- chestia electronica de pe oala stanga e un rezistor variabil reglabil din cele vreo 8 dip-switch-uri. E pus sa pacaleasca injectia, sa modifice citirea boostului.

Acum motorul rage ca un TD-u, trage ca un bou, modul in care schimba cutia a capatat sens brusc, pot sa ma infig de pe stradute secundare si sa schimb benzile, e mai vioi la drum si consuma , cred, mai mult.

Noroc cu Bart care mi-a atras atentia, la modul cel mai serios, ca era ceva in neregula: nu scotea fum deloc laugh.gif
TiL
Ramasese pe lista verificarea capacului filtrului. Care e in regula, nu pusesem eu garnitura corect.
Aia veche era atat de coapta, plastic, incat nu mi-am dat seama ca acolo ar trebui sa pun noua garnitura, asa ca am pus-o aiurea.

Sa vedem daca mai pica. Montat garnitura noua de la filtrul care demult asteapta sa fie schimbat. Iau ulei nou si pun si filtrul.

Tb sa rezolv pierderea de antigel.
bartro
QUOTE (TiL @ Oct 7 2018, 10:01 PM) *
Tb sa rezolv pierderea de antigel.

A inceput si a mea cu pipi, nu stiu de de unde, probabil pe la termostat sau pompa, nu vad nimic asa de sus.
TiL
Ieri am batjocorit-o. Trafic la intrare in oras, nu completasem cu apa de ceva vreme, cand m-am apropiat de birou acul era sus, dar nu s-a aprins rosul. Temperatura in bord -128. Mi se pare ca asta e un fel de infinit pentru el.
Presiune nu mai avea in sistem, banuiam ca a rasuflat tot. L-am lasat aburind, cred ca pe undeva spre calorifer, ma gandeam daca o sa ia foc intre timp.

Seara au intrat 6-7litri, merge bine, nu pare sa fiarba. Dar a ramas o electrovalva blocata, baga caldura non-stop.
bartro
E si asta o abordare.
Eu am schimbat termostatul, avea o scapare chiar la garnitura lui. Si asa cam tinea temperatura cam sus, deci am rezolvat 2 lucruri. 2 ani a tinut cel veche, Behr.
TiL
Nu am schimbat niciodata termostatul si deocamdata face treaba buna. Tine motorul intre 88-90 grade, acul sta putin sub jumatate.

Parca am schimbat garnitura temostatului, 2lei bucata, dar nu mai retin daca era la asta sau la E46. Parca la asta, ca la E46 am termostat nou si inca nu am umblat sa-l schimb.
TiL
Ia sa-mi amintesc ce-i trebuie:
- suport motor stanga
- garnitura termostat
- vasc
- ulei
TiL
Schimbat vascul. Cel mai probabil cel vechi (Behr) pierduse bimetalul extern in forma de spirala, care rasuceste ceva in vasc si-l decupleaza, by default fiind cuplat.

Cel nou, Febi, desi rigid in comparatie cu vascul de la E28, pe care il opresti lejer cu mana la rece, functioneaza, nu mai face asa vijelie.
Azi, cand am oprit motorul, s-a desurubat si a cazut smile.gif)) Trebuie sa mai fiu atent.

Cred ca trebuie sa schimb furtunul de la termostat la radiator, inca pica apa binisor pe acolo, o sa merg cu capacul de la expansiune putin desurubat, sa nu mai faca presiune in sistem, in felul asta nu pierde apa rapid.

Pierderile de ulei au cam incetat de cand am pus garniturile cum trebuie.
Mai trebuie sa schimb uleiul. Tamponul motor... nu stiu cand l-oi schimba. Am si amortizoarele undeva prin magazie, plus bucsi de bara stabilizatoare.


Furtunul de apa nu se gaseste la Autokarma, iar la epiesa e 172 lei, OEM.
bartro
Cat presiune face pe furtun?
QUOTE
acul era sus
TiL
O sa mai verific, dar pe la furtun chiar pica si cu capacul desfacut, deci fara presiune.

Referitor la faza pe care ai citat-o, a fost destul de groasa, posibil sa fi mers pe uscat, fara apa , cateva minute bune.

Bine ca mi-ai amintit, sa platesc furtunul ala. Vor plata in avans, fiind comanda pe OEM. Oare la Bavaria il gaseam mai ieftin?
bartro
Ma îndoiesc.
Mai ar fi varianta genul realoem.ro sau niște băieți care iți dau fără factura. Dar ce am mai avut de cumpărat, comparativ autokarma et al cu nu mai iese mult în avantaj, au preturi foarte competitive.

QUOTE (TiL @ Oct 31 2018, 02:28 PM) *
Referitor la faza pe care ai citat-o, a fost destul de groasa, posibil sa fi mers pe uscat, fara apa , cateva minute bune.

Mi se pare pacat, nu reusesc sa inteleg de ce faci faze de genul asta. Chiar daca valoarea masinii e mica, un motor bun nu as chinui.
TiL
De draci. Ajungeam si eu o data-n viata cat de cat la timp la birou si hop, beleaua.
Dar da, radacina problemei putea fi rezolvata simplu si demult.

Autokarma nu gasea nimic dupa codul piesei, cel putin pe site. E-piesa a gasit, asa ca am comandat de la ei. Ieri am platit.
De realoem.ro nu am stiut, m-am uitat acum in fuga si nu pare sa aiba furtunul ala. Iar vascul , tot Febi, ar fi costat peste dublu, fata de cat a costat la autokarma.
bartro
Cred ca e un pic de razboi de preturi intre unii. Povestea mai de mult un amic care lucreaza la un magazin clasic cum nu pot sa cumpara ei de la distribuitor la un pret (final) macar egal cu autokarma si alte. De adaos nici vorba.
TiL
Acum 1-2 ani am vazut ca s-au pus tare pe concurentul principal - e-piesa.
Orice gaseai pe e-piesa, era cu o fractiune mai ieftin pe autokarma.

Acum, daca scrii autokarma.ro in browser, te intampina cu : E piesa scumpa? Cauta la noi! laugh.gif
TiL
Acum o saptamana l-am mai fiert o data... Verificasem cu doua zile inainte apa, era la nivel. Probabil apoi am strans busonul prea tare (de obicei il lasam slab, ca sa nu faca presiune si sa impinga apa rapid afara prin furtun. Furtunul nou astepta si el de doua zile sa fie montat.

A fiert binisor, mai avea doar putina apa in el, a luat litri la completare. Poate ca si din cauza apei reci a cedat, lasasem motorul sa se "raceasca doar pana la 100 grade".
Am dat sa pornesc, s-a chinuit, iar in expansiune era vulcan.

Aia e, noroc ca trasesem sa ajung la o benzinarie. Care are si un service ascuns in spate. Am lasat-o acolo, mi-au inchiriat o rabla Vectra C bunicica, la 60lei pe zi.
Chiulasa e la verificat si rectificat la Baneasa de luni, miercuri am aflat ca trebuie planata si ca ar fi gata abia luni.

Daca tot au masina pe rampa le-am dus ce mai aveam prin ograda: amortizoare, tampon motor, bucse bara stabilizatoare, rulment stanga (sa inlocuiasca pe cel nou, dar de E46). Ieri dimineata lucrau la asta.
Din pacate la puntea spate nu se baga, pentru ca nu au presa pentru bucsile mari.

Am aflat si pe unde pierdea apa de fapt: era crapat capacul termostatului, dedesubt, pe lungimea tubului de care se prinde furtunul.

Ulei schimbat de trei zile, il schimb iar.
TiL
Pana marti seara nu au mai miscat nimic, 6 zile.
Asteptau presa de arcuri. Chiulasa asteptata luni a fost amanata pana miercuri (ieri).
bartro
Exista service fara presa de arcuri?
TiL
Oho! Am ramas si eu surprins.

In vara m-am dus langa autokarma lujerului, ca aveau aparat de incarcat freon.
Tocmai schimbau amortizoarele unui serie 3 E90 or smth. Fara presa. De fapt cred ca aveau una masiva, fixa. Oricum, facea o ciobanie acolo, se chinuia sa indese noul amortizor fara sa desfaca pivotii. Cred ca nu aveau presa de pivoti de fapt. Sau lene.
Am plecat pana nu zbura cricul cu care incerca sa indese arcul, in conditiile in care amortizorul nu era stabilizat de nimic, improvizase doar un rahat de legatura cu un cablu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.