Se pare ca arcurile astea burtoase de E39 nu pot fi comprimate cu presele uzuale cu suruburi lungi. Asa ca si-au dotat service-ul cu o presa mare stand-alone.
In alta ordine de idei, n-am mai inghitit palavrele date prin telefon de o saptamana incoace, ca a intervenit ceva, ca o supapa s-a defectat din senin, ca nu a fost chiulasa facuta bine si m-am dus sa vad cum sta treaba. Seful a zis ca nu m-a mintit in fata, ci doar la telefon, iar acum, ca doresc sa discutam intre patru ochi, o sa-mi spuna cum s-a intamplat de fapt. Cum banuisem, in ziua in care planuisera initial sa monteze chiulasa mecanicul experimentat a lipsit, s-a apucat ala micu' sa monteze si... a iesit aproape perfect.
Azi a venit o supapa noua, zic ei ca restul sunt in regula.
L-am intrebat ce face, daca testeaza, a zis ca face testul cu benzina sa vada daca pierde compresie. Sper sa-l fi facut, intr-adevar.
Vedem ce iese, daca sufla in carter sau nu.
Cilindrii arata destul de bine, se vad urmele de honuire, care la unghie nu se simt, e oglinda.
Mai aveau de montat si tampon motor stanga, nu stiu ce au facut pana seara.
Meanwhile, in Paradise,
http://bmwzone.ro/forums/index.php?showtopic=11724
elvislorin
Dec 5 2018, 07:55 AM
Si cu arcurile fata de e46, e90 e aceeasi belea...trebuie comprimate f mult...eu am gasit o solutie simpla...le comprim cu gheara de la elevator (pe lateral are o bara care imi permite sa prind flansa de amortizor si sa apas in siguranta)
Aseara era gata, testat, azi dimineata am fost sa-l iau.
Motorul merge ca inainte, parca porneste semnificativ mai bine, dar trebuie sa mai testez. De mers merge la fel.
O sa verific daca gazeaza la cald, la rece nu gazeaza deloc.
Vad ca antigelul sta sus, peste nivel, dupa prima 100 de km. E bine.
Articulatia fata e in sfarsit cum trebuie, nu mai troncane nimic dupa schimbarea bucsilor de bara stabilizatoare. Si ferma, cu amortizoarele de doi lei (ITN luate cu 138 lei bucata

) . Acum sunt 162). Si putin cam inalta. De vazut daca montajul a fost corect.
Doua probleme de verificat:
- trosnit scurt la prima frana mai ferma. Trosneste la loc apoi la prima frana din mers cu spatele. Apoi iar cu fata samd.
- nu au montat corect protectiile de amortizoare, practic e ca si cand as avea protectii uzate, rupte. De vazut daca trebuie desfacut tot pentru remediere sau se pot impinge sa se imbine cele doua componente ale protectiei.
elvislorin
Dec 6 2018, 07:20 AM
Troscanitul poate fi de la placutele de frana...1. Nu au dimensiunile potrivite (se intampla cu no name-uri sau cu placute identificate gresit)...2. Vezi sigurantele de la placute ( lipsa sau montate incorect)
Buna idee, cu sigurantele alea. M-am gandit ca ar putea fi de la ele dar nu-mi dadeam seama cum ar putea sa trosneasca.
Placutele sunt TRW puse de mine anul trecut.
TiL
Dec 11 2018, 03:12 PM
Ce am mai facut. Dupa niste alti mii de draci datorati faptului ca nu recunoasteau ca au pus gresit protectiile le-am spus ca eu nu merg asa cu masina , o sa-mi iau liber o zi si vin in service sa lucram impreuna pentru remediere.
Asa ca vineri am lucrat la masina aproape toata ziua, ca mecanicii mai aveau si alte treburi.
Am pus protectiile corect la loc, am bagat amortizoarele pana la capat in fuzete, asa ca masina a revenit la inaltimea normala.
Am constatat ca au batut bine cu ciocanul in fuzetele de aluminiu, turtindu-le serios. Ca asa au stiut sa scoata pivotii. Le-am aratat ca nici nu era nevoie sa scoata pivotii bratelor.
Un disc nitel spart (ca si cand ar fi fost smuls de pe rulment cand inca era prins cu inbusul ala pe flansa).
Nu stiu daca trosnitul care revine la prima frana cu fata apoi la prima frana cu spatele samd e de la disc sau din alta parte. Trosnitul a aparut dupa prima lor "reparatie".
Discul cu pricina e pe partea pe care au avut de schimbat rulmentul.
TiL
Dec 21 2018, 09:31 AM
Incalzirea sezutului nu mai merge la sofer. Probabil de cand mecanicul gras si prost a testat masina.
Ceva damf serios de motorina la motor, care patrunde chiar si in habitaclu...
TiL
Dec 23 2018, 08:49 AM
Si uite-asa estimez ca am aruncat 30l de motorina pe drumuri.
Seful de la service nu mai raspunde deloc la telefon, dupa ce vineri l-a pus pe un mecanic sa raspunda si sa pretinda ca nu stie de nici un service sau de un fraier cu bmw. Ghinion, i-am recunoscut vocea, mi-a urat sarbatori fericite si daca nu rezolv eu problema sa merg la ei dupa 7 Ianuarie.
elvislorin
Dec 23 2018, 06:54 PM
Oh, boy....madarfacarii
TiL
Dec 24 2018, 12:46 PM
Vad ca nu dau nici un semn ca ar vrea sa-mi raspunda, asa ca ma bate gandul sa expun povestea la OPC.
Stiu ca sunt sarbatorile acum, dar ar trebui sa-si asume responsabilitatea pentru lucrarea facuta. Doua zile trecute fara sa raspunda la mesaj.
Interesant e ca atunci cand mi-au dat-o am gasit tot compartimentul motor spalat bine in motorina. Initial am crezut ca au sters cu o carpa care intamplator era murdara de ulei de motor, sa-l faca frumos, asa cum fac samsarii. Am pus pe seama asta mirosul de motorina care intra in habitaclu si asteptam sa treaca in timp. De fapt era motorina curata, data peste tot.
Abia apoi cand am vazut ca intensitatea mirosului variaza in functie de conditiile de mers si ca ii sta prea sus consumul m-am uitat mai atent si-am gasit beleaua.
eugene12
Dec 25 2018, 05:08 PM
Asta e unul din motivele pentru care nu merg cu mașinile la service. Mai bine ma chinui sau stric eu decât sa las un "profesionist".
TiL
Dec 27 2018, 12:01 PM
Da... e prima data cand las o masina in service. Nu aveam timp de ea, plus ca aveam nevoie de ceva pentru naveta.
TiL
Jan 15 2019, 02:06 PM
Sper ca am rezolvat injectorul, am carpit saptamana trecuta, dar n-am mai probat.
Majorat gaura la 2.5mm , dat filet cu tarod 3x0.5, luat un surubel de la o veche aeroterma , superglue din belsug pe filet si strans bine.
Am avut noroc ca a fost loc la fix cat sa pot intra cu bormasina si cu tarodul mic fara sa desfac admisie, conducta injector sau alte chestii.
Cu ocazia asta am smuls capul unei sonde de presiune de pe buteia cu freon. Mai fusese carpit, lipit la cald. Pus superglue si acolo din belsug.
Daca tot era la indemana, am mai pus niste superglue si pe o grila de pe capota care statea sa zboare. Cealalta deja zburata nu mai stiu pe unde e, ca o lipeam si pe ea.
Oricum, vin grile noi la 520i si le mut pe ale lui la tds. Ori, poate cumpar noi de facelift si pentru vaporabla.
elvislorin
Jan 17 2019, 08:18 AM
Aveam prin atelier niste injectoare obosite de X5 3.0d (poti folosi corpul de la unul din ele)...daca le vrei, spune-mi si o sa le caut...sunt free, fac curatenie de primavara.
TiL
Jan 17 2019, 01:49 PM
Merci, dar deocamdata nu cred ca mai am nevoie. Dupa prima zi e ok, nu a picat deloc motorina pe acolo. Daca erai pe aproape veneam totusi sa le iau la pastrare

Intepenise rau directia, tindea sa ramana blocat pe pozitie, orice pozitie. Observasem ca una din flansele amortizoarelor se invarte greu, cand am remontat protectiile de amortizoare.
Aseara am indesat vaselina la rulmenti rotit pana la capat stanga dreapta de cateva ori, parea sa fie mai ok. Azi, muuult mai ok la condus. Inca tinde sa intepeneasca dar foarte slab. Sa vedem daca pe ger ar fi in continuarea nasol. Sper ca pe masura ce se rodeaza zona respectiva sa merga iar ok.
Senzorii de parcare:
sunt dati dracului. Instalez, nu dadea eroare, dar un colt nu raporta nimic. Inversez cu vecinul, nu mai mergea nimic. Inversez la loc, vecinul care inainte raporta corect, raporteaza anapoda. Nu ajunge sa piuie continuu. Cred ca am mai facut niste rotiri, fara rezultat, asa ca acum coltul stanga nu raporteaza, mijloc-stanga raporteaza dar nu tocmai corect. Cei doi de pe dreapta zic bine.
elvislorin
Jan 17 2019, 06:06 PM
Eu fac curatenie in atelier...da-mi adresa si ti le trimit prin posta...mai bine la tine decat la fier vechi
TiL
Jan 17 2019, 11:06 PM
Bun, multumesc

Ti-am scris pe fb.
Noutati despre senzori. Nu mai scoate nici un sunet. Nici de eroare, nici cand te apropii de gard cu spatele.
O fi avut dreptate cine spunea ca senzorii astia ieftini sunt praf.
bartro
Jan 19 2019, 08:25 AM
Se cere preturi bune pe cele SH oem. Asta spune ceva cred.
Injectoare de M57 merg si pe TDS? Nu vad cum, una dintre motorizari este common rail,
TiL
Jan 20 2019, 11:24 AM
Nu stiu, nu am studiat chestiunea, dar decat sa le arunce la fier vechi mai bine le pun la pastrare.
Pana la prima curatenie... dar cum eu nu prea fac curat....
Updates:
- pierde antigel binisor... inca n-am identificat pe unde.
- dupa ce am pus la loc un senzor mutat de pe tds pe Fiona (aka Sublime) merg 1-2 senzori. Adica cei originali, iar cei noi nu raporteaza; eu credeam ca raporteaza gresit, dar de fapt cand ma apropii de ei piuie pentru ca ma raporteaza vecinul, astfel ca nu ajunge sa piuie continuu cand ma apropii de unul nou.
bartro
Jan 20 2019, 05:56 PM
Tot din zona aceea twilight, la touring nu merge PDC, mai ales pe spate, cand e umezeala afara. Si la un moment dat nu mai mergea deloc.
Apoi din alt motiv, masina a stat cu baterie deconectata. Iar dupa reconectarea PDC a mers fara probleme ceva luni de zile, dupa care iar a revenit la prostul obicei de refuz cand ploua.
elvislorin
Feb 2 2019, 10:12 PM
Senor, am uitat de injectoarele tale...ma ocup de treaba asta saptamana viitoare.
Multumesc, nu e graba, deocamdata tine peticeala
TiL
Dec 29 2020, 10:20 PM
De ceva vreme (sa fie aproape un an?) nu mai merge, s-a balbait pana si-a dat duhul chiar la poarta, spre norocul meu.
Cu ceva damf de motorina sub capota.
Aer in conducta care duce la pompa de injectie.
Am verificat azi, pompa din rezervor nu mergea, dar dupa doua ciocane trase cand am demontat pompa din corpul de plastic, a inceput sa mearga.
Pus la loc, impinge bine motorina care curge la fel de vioi pe la capacul pompei de injectie. Sa fi busit ceva si pe acolo mecanicii aia...?
Maine dau jos admisia sa vad daca sunt suruburi slabite la dosul pompei.
TiL
Dec 30 2020, 01:52 PM
Cred ca o sa ajungem la
https://www.drpciv.ro/document-details/inma...a4e9422012c2b84Dar anul asta nu mai e loc de programari la drpciv.
TiL
Dec 30 2020, 06:07 PM
Asa ca m-am apucat de desfacut capacul din spatele pompei, acolo unde se prind conductele.
A iesit frumos, dar au cam inceput sa curga piese. Ramane de vazut daca reusesc sa o mai asamblez din pozitia asta, sau trebuie sa o demontez de pe masina.
Intai sa gasesc garnitura.
Oare merge asta?
https://www.autokarma.ro/set-garnituri-pomp...7-010-003-boschDe urmarit:
https://www.youtube.com/watch?v=F9lMZn-nCrw
TiL
Dec 30 2020, 11:58 PM
Altul care a desfacut pentru prima data pompade injectie.
Fix ca el am facut eu, de la min 7:20
https://www.youtube.com/watch?v=G1EDafTg_8o
TiL
Dec 31 2020, 12:35 AM
Pus la loc piesulicile, tencuit bine cu vaselina peste fiecare bucatica, sa nu pice pana asamblez tot ceasornicul, pus la punct dupa cum m-a dus capul.
De fapt nu chiar asa, ci am incercat sa fur indicii de pe youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=F9lMZn-nCrwLa 12:40 si la 28:30 se vede ca marcajul ar fi la stanga, cum stai si citesti cifrele de pe dosul axului principal al pompei, ax care e inauntru in pompa.
La mine se citea ceva '02' , am aliniat pompa la stanga lui. Ai doua variante - ori la stanga, ori la dreapta.
Ori nimeresti, ori o faci defazata cu 180 grade.
Se pare ca mi-a iesit defazata, mai probez maine, dupa ce se incarca bateriile. A durat ceva pana s-a aerisit tot sistemul, dar parca tot nu vrea sa porneasca.
Cel mai probabil va trebui sa o desfac din nou, de data asta cu atentie, sa observ cum e pusa la punct, o rotesc 180 grade si gata. Simplu. Problema e ca trebuie sa reiau toata tencuirea cu vaselina.
TiL
Jan 10 2021, 11:34 PM
A doua zi a pornit, dar foarte foarte greu, dupa ce i-am dat spray, apoi mergea pornit dar cu acceleratia la podea. Simptome de pompa pusa invers.
TiL
Jan 15 2021, 09:41 AM
Dupa o noapte pierduta, l-am pus la punct.
Am desfacut de doua ori pompa, prima data am pus-o la loc dar eram nesigur ca as fi facut treaba buna si parea ca nu pompeaza. De fapt cred ca nu s-a amorsat partea de pompare din cauza "tencuielii" cu vaselina. M-am prins mai apoi ca daca scot furtunasul care vine de la returul injectoarelor, aerisesc pompa. Venea numai motorina, dar nu-i exclus sa fi ramas acolo o camera cu aer captiv.
A doua oara am facut-o in fuga, cu ciuda, macar daca puneam ceva gresit sa fie mestecat acolo si sa se sparga, sa stiu o treaba. Dar a iesit ok, am aerisit din prima si dupa cateva chei lungi a dus motorina si dincolo de conducte, dupa care a pornit.
Pare sa mearga bine, dar n-am facut proba in mers. Asa, porneste ok, tine relanti bine, intra in viteze, doar ca se tureaza greu, e lenes. Asa o fi fost, nu mai stiu.
Pompita din rezervor merge, a aerisit toata pompa din prima cheie (o alimenteaza vreo 30-60 secunde dupa ce pui contactul).
Schimbat si furtunasele de retur, cel putin doua erau ciupite. Noroc ca aveam un furtunas din asta subtire si acoperit cu textil, luat asa, sa fie acolo.
Mai trebuie doar sa-i fac ITP, RCA, Rovigneta si presiunea in roti
bartro
Jan 15 2021, 11:09 AM
QUOTE (TiL @ Jan 15 2021, 09:41 AM)

Mai trebuie doar sa-i fac ITP, RCA, Rovigneta si presiunea in roti

Asa e si E12 - merge dar fara scop
TiL
Jan 22 2021, 09:15 PM
Facut presiunea in roti, dupa care am constatat inca o pierdere de motorina: conducta 3 scuipa, undeva aproape de pompa.
Gasit set de conducte la Mihai AMD, montat, pus beculet pozitie, facut ITP.
Merge decent, pare sa consume 8 la mers normal afara.
Mai trebuie rovigneta.
TiL
Jan 27 2021, 10:28 PM
Pus bateria luata anul trecut pentru E46. 80Ah dar buni.
Cu greu am scos mastodontul de 110Ah.
Am scos-o la vanzare, a treia incercare.
De data asta am pus pret mai mare, ca atunci cand o puneam la 1000E nu avea priza la public.
https://www.olx.ro/d/oferta/bmw-e39-525-tds...22-IDeYRzz.htmlVad ca avem aproape 50.000 km impreuna, desi de vreo doi ani si ceva nu prea mai merg cu ea, ca am luat alte doua masini intre timp.
Siii, primul apel telefonic nu s-a lasat asteptat:
Se recomanda ca Mihai, sofer pe tir, din Slobozia. A primit numarul meu de telefon "nu stiu de unde", ca poate vreau motorina la 3lei litrul.
Sold, pentru 4000 lei, o sa aiba de lucru daca vrea sa-i faca toate briz brizurile functionale.
TiL
Dec 29 2021, 09:21 PM
Aflu ca i-a dat dauna totala cel caruia i-o vanduse recent.
Pe E85, la Buzau, l-a impins cineva pe contrasens, iese nevinovat, dar masina are botul impins spre stanga.
alex230ro
Dec 29 2021, 09:47 PM
Mda , nu trebuia sa o înmatriculeze pe numele lui?
AlexH
Dec 30 2021, 01:04 AM
I-a dat binisor, dar cum a tot revandut-o daca nu si-a inmatriculat-o din prima pe numele lui ?

Incearca cand ai timp sa intrebi de un dsp complet. Sa vedem macar pretul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.