Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Zuki Samurai
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Alte marci
Pages: 1, 2, 3, 4
MeHigh
eram dator cu niste poze, asadar:

curatarea aerotermei, care pe calorifer avea suficient gunoi cat sa blocheze trecerea aerului cu usurinta: https://goo.gl/photos/pCu83kSbABJicAfX9
demontarea bordului pentru a ajunge la aeroterma: https://goo.gl/photos/BzF5skMzebpfgA1v9

noua dimensiune a rotilor: https://goo.gl/photos/ZwFRYHYgA95txSm8A
taiat aripile sa facem loc noilor roti: https://goo.gl/photos/zmhXtZDZgK6nzNFd9
mastic, grund si vopsea in locurile unde s-a sudat: https://goo.gl/photos/Y9tzKNsX7wKrv7aH7

baietii sufletisti m-au ajutat cu pozitionarea suportilor de proiectoare pe bara fata si exprimarea preferintelor lor muzicale, pe masina mea: https://goo.gl/photos/Q2Qj7tykXxRj8tbg9

si in final, cum a ajuns acum masina sa arate versus una stock (masina 2 din poza): https://goo.gl/photos/3RvZ3FLEVTPwCWHd7

si o poza de la ultima iesire, unde una din masini a facut pana pe o urcare destul de abrupta (s-a retezat valva metalica intr-o piatra):https://goo.gl/photos/pLRm4DTWSsAEg8Y49

si cam astea au fost ultimele mele 3 saptamani, in cateva imagini. Pun aici si linkul catre albumul Google unde salvez pozele de la iesiri si transformarea prin care a trecut Samuraiul, de la achizitie pana in prezent: https://goo.gl/photos/vtmr8M4tCKhgExBJ9
MeHigh
in week-end n-am mai plecat nicaieri, si daca tot am avut timp, m-am ocupat de gresat cardanele fata-spate, am mai reglat putin la carburator, am pulverizat vaselina in toate aripile si contra-aripile si montat panourile interioare de pe spate. acum miroase putin a veselina in masina dar se rezolva cu un odorizant bun in 1-2 saptamani, sau niste carbuni bine pozitionati prin masina.
ah, si cel mai important, am spalat-o!!! e fain sa o spal acum dupa inaltarea cu body lift, intra pistolul pestetot si se curata foarte usor pe dedesubt. sunt pregatit de toamna.
alex230ro
am uitat sa te sunt,in weekend am avut o iesire prin zona Buzau,Bozioru mai exact.
xox
Bre, io's maestru sa-mi dau cu tesla'n o0. Stay tuned for zee next episode (and no, in case you're thinking 'bout Snatch, zee Germans aint coming) to_become_senile.gif
MeHigh
nu-i bai, n-am mai facut nimic la masina, nici n-am apucat sa mai ies, ma cam necajeste cand merg, de fapt cand ma tarasc pe asfalt spre munti. cand cuplez reductorul, in low range nu se mai simte lipsa de putere, dar pana acolo vad cum creste iarba pe marginea drumului.

tot caut sa cumpar motor de vitara 1.6 8v, sau o masina cu totul de pe care sa iau motorul, dar nu s-a materializat nimic inca. probabil imi voi extinde aria de cautare si in afara tarii..
bartro
V12 incapa?
MeHigh
incape V12 dar cred ca ma va arde la fund cilindrul 5 si 6. e o varianta cu motr de 1.8 bmw insa nu gasesc suficiente informatii pe internet despre adaptare (cu cutie, fara, cu flansa, fara etc)..
xox
Pune si tu evacuare directa

https://www.youtube.com/watch?v=-Pg8Er0mHJ8

Si nu te mai arde pe sub tine tongue.gif

Eventual mai pierzi ceva benzina (sau e condens, habar nu am)

https://www.youtube.com/watch?v=CDJ34vZ2tb4

Sau daca tot suntem pe forum bmw si vrei putere: https://www.youtube.com/watch?v=PSQeYaQlbWE

Stiu, sunt offtopic, dar stim toti ca nu pot sa ma abtin..
MeHigh
de ce sa fac d-alea cand pot face d-asta?!
https://www.youtube.com/watch?v=dEBVH_Y43pY

sau asta:
https://www.youtube.com/watch?v=ngi8_9Lqvk4
bartro
pentru ca wankel nu are nici o calitate care sa-l recomanda pentru off-road?
MeHigh
am mai adaugat o iesire in stackul de poze cu Bobita aka Pantera, weekendul asta, cu urcare prin Grohotis in Baiului, si coborare in traisteni - asta sambata. Duminica am incercat sa abordam un traseu ce parea promitator, dar din pacate unul din cele 3 samuraie (cel cu KTF.. la numar), cel poreclit pe buna dreptate Eroul (are doar roti de teren, in rest nicio modificare fata de cum a iesit din fabrica), s-a auto-mutilat (rupt un arc pe stanga spate) cu rezultat in posibilitatea schimbarii directiei si din puntea spate smile.gif)

cu samuraiul bolnav, dar mintea sanatoasa, i-am legat puntea cu o sufa si am purces spre Bucuresti, avand grija ca samuraiul bolnav sa mearga intre celelalte 2 sanatoase. a ajuns teafar si nevatamat astazi inapoi la BZ, nota 10 pentru sofer si ingeniozitatea grupului in conditiile date.

https://goo.gl/photos/y5kmChYNe9Uns9Dx5
https://goo.gl/photos/oW8gMd2VSMNtVcB87
https://goo.gl/photos/kridzFXTFBqwghH37

cat despre Bobita aka Pantera, in afara de schimbarea bucsilor de cauciul de la cerceii fata cu bucsi poli si montarea proiectoarelor, nu a mai suferit nicio modificare. s-a comportat exemplar, a consumat rezonabil (cam 25-28l in cele 2 zile, mult sub consumurile initiale cand nu imi ajungea un plin) dar terenul nu a fost suficient de provocator - destul de uscat pamantul din padure. mai asteptam 2-3 saptamani pentru un noroi abundent, sper sa ploua bine la munte.

urmeaza motor, sper eu pana la urmatoarea iesire smile.gif
MeHigh
ochiu dracului mi-a sarit din buzunare iar!
am refacut RCA-ul la Samurai, 846 RON pe 12 luni la Omniasig, incepand cu 21.10.2016 pana pe 20.10.2017.
mi se pare exagerat de scump pentru o masina cu motor 1.3. Voi cat ati platit ultima data la RCA?
TiL
500lei pe 6 luni. Chiar, am uitat sa le virez banii...

E scump al dracu cand iei masina "noua". Cred ca la rechin ar fi 3-400 lei pe 6 luni, ca e demult pe numele meu.
MeHigh
ce ma uimeste e diferenta atat de mare intr prima asigurare pe care am facut-o pt masina asta (pe 6 luni) si asta pe un an: salt de la ~250 RON la ~850
intre timp, a ajuns si polita prin c**-ier
MeHigh
am rezolvat problema actizitiei motorului, ieri am cumparat 2 suzuki vitara pentru piese, ambele 1.6 8valve. tot ieri mi-a adus un prieten macaraua de motoare, sa fie treaba sustinuta de scule, nu de forta bruta a muschiului uman.

azi am comandat, maine ridic (confirmat deja) toate garniturile (Victor Reinz), simeringurile (Victor Reinz), distributia (Gates?), filtrele (Mann) si uleiul (Liqui Moly 10w40) pentru motorul de Vitara.

mai am de cumparat bujii, fise, capac delco, pipa/lulea, antigel, ulei pentru cutia de viteze si uleiul pentru servo-directie.
are cineva o pompa de benzina externa, electrica? as vrea sa verific daca functioneaza asa sau trebuie neaparat modelul de montat in rezervor, cum are vitara originala.

sper in 2 saptamani sa il pornesc pe masina deja la munte smile.gif
bartro
QUOTE (MeHigh @ Oct 10 2016, 04:51 PM) *
am rezolvat problema actizitiei motorului, ieri am cumparat 2 suzuki vitara pentru piese, ambele 1.6 8valve. tot ieri mi-a adus un prieten macaraua de motoare, sa fie treaba sustinuta de scule, nu de forta bruta a muschiului uman.

azi am comandat, maine ridic (confirmat deja) toate garniturile (Victor Reinz), simeringurile (Victor Reinz), distributia (Gates?), filtrele (Mann) si uleiul (Liqui Moly 10w40) pentru motorul de Vitara.

mai am de cumparat bujii, fise, capac delco, pipa/lulea, antigel, ulei pentru cutia de viteze si uleiul pentru servo-directie.
are cineva o pompa de benzina externa, electrica? as vrea sa verific daca functioneaza asa sau trebuie neaparat modelul de montat in rezervor, cum are vitara originala.

sper in 2 saptamani sa il pornesc pe masina deja la munte smile.gif

Buna treaba.
O pompa nu am dar probabil merge una externa, cat timp sorbul si conducte sustin debitul necesar. Ai si retur pe masina?
La e12 am mers cu pompa externa legat sub admisie (da, peste lectromotor..) si nu au fost probleme cu sorbul de carburatie, dar are furtun de 8mm pe tot traseu.
MeHigh
am retur pe masina, ajunge in rezervor de la actuala pompa mecanica pentru carburatie, asadar asta nu va fi o problema la montarea pompei electrice pentru injectie.
o sa verific furtunul si conducta sa vad ce dimensiune are, si in cazul in care nu e debitat suficient, trag un traseu separat pentru tur.

am uitat, insa in comanda de piese ce va fi ridicata astazi e inclus si termostatul, ca tot vine iarna si nu vreau sa imi inghete prelata pe interior...
bartro
Pana la pompa sa fie furtun de diametru suficient, si sa nu fie pompa prea sus. De obicei nu sunt facute sa trage / pentru aspiratie. De la pompa pana la motor nu cred ca mai conteaza foarte mult, consumul e mic fata de debit (aproape toate benzina vine pe retur), presiune este reglat de o valva pe retur (daca e ca la BMW). Bine, sa nu fie 3mm gatuit.
Chiar, o problema avea totusi E12 cu set-up asta; daca aveam sub 10L in rezervor tragea aer la acceleratie mai tare. Pentru ca la E12 sorb nu e in spatele rezervorului, si benzina in spate se duce. La modele cu injectie sorbul avea o talpa care ajuta sa trage benzina mai din spate biggrin.gif
MeHigh
demarajul samuraiului nu atrage inertia benzinei in rezervor smile.gif)
in schimb ce zici tu e bine, si ai dreptate, dar ma astept ca fiind masina de off-road pe carburator, sa fie cumva socotita treaba asta cu sorbul, pana la urma nu mi se opreste motorul pe urcari agresive de 40 sau mai multe grade inclinatie, cel putin nu pana acum.

nu m-am apucat de treaba inca, insa am strans destula informatie pentru documentarea swap-ului. am mers aseara pe ploaie cu masina vreo 30 minute, nu pentru ca aveam vreo treaba, cat pentru ca am vrut s-o plimb putin. mi-a placut senzatia pe ploaia torentiala de la 8 PM in bucuresti.
bartro
Aici e si avantajul carburatorului, in camera de nivel constant ai mereu ceva benzina care poate acopera timpul in care sorbul trage aer, daca nu e prea mult.
La injectie daca trage un pic de aer in pompa, pica presiune in rampa subit si motorul nu mai are ce sa arde. Lipsa de putere e sesizabil instant.
MeHigh
e benzinofaga pe carburator, cred ca tine camera aia mereu uscata smile.gif))
MeHigh
si pentru ca Samuraiul e o masina wireless, de ieri are si bluetooth audio input conectat cu jackul in radio, ca sa nu stau cu firele intinse prin masina sa pot asculta muzica de pe telefon. a costat 30 de lei, deci merita pe deplin!

in felul asta, masina are acum in total 2 componente electronice integrate in intregul ei sistem electric: radio-ul si adaptorul bluetooth smile.gif)
MeHigh
n-am apucat sa fac mare lucri, ieri am scos motorul de pe Vitara, l-am divortat de cutie, ambreiaj, volanta si urmeaza sa il programez la schimbarea garniturilor, simeringurilor si ce mai e care tine uleiul in motor, asta probabil weekendul care vine. progresam foarte lent, sper sa nu ma apuce frigul.
MeHigh
am mai comandat crucile pentru cardanul spate, o flansa de cardan de 1 Inch pentru cardanul fata, un suport HD pentru reductor si flansa pentru cutie.
sambata ma apuc de samurai.
MeHigh
deocamdata e pus sus motorul, sta pe tampoanele si suportii lui, atat motorul cat si cutia. i-am schimbat simeringurile de la arbore, la ambele capete, distributia, pompa de apa si curelele, modificat sorbul de ulei si montata baia originala de sami (cu baia motorului loveam in punte la prima bordura urcata). urmeaza sa ii pun esapamentul cu galeria si garnitura noua, cardanul, apoi servo, instalatia electrica, radiatorul dupa schimbarea termostatului si a garniturii lui, cablu acceleratie si ambreiaj, schimbat garnitura de la capacul tachetilor.

mai am ceva unde am nevoie de putin ajutor: are cineva o pompa de benzina in-line (deci NU din aia in rezervor) adica pe furtun, pentru motoarele cu injectie (cred ca E28 benzinar are pompa din asta)? evit pe cat posibil sa schimb rezervorul, ca's suruburile de cand le-au strans japonezjii acolo si tare mi-e ca se rup!

alex230ro
de e30 externa merge?parca avea un amic.
MeHigh
Posibil sa mearga, daca e de injectie.
Intre timp, am apucat ieri sa mai lucrez 2 ore la masina, am pus bobina, strans cardanul si montat VSS-ul din bordul de vitara in cel de samurai. Incepe sa se vada luminita de la capatul tunelului smile.gif
eugene12
Te a prins febra off road ului ,nu gluma!Ma gandesc sa i iau sotiei un Mitsubishi Pajero Pinin.Stii ceva despre aceste masini?
MeHigh
povestim pe alt topic de Pinin daca vrei.
deocamdata, ca update aici, 97% din masina e gata, in sensul ca nu am pus servo-directia inca, si nici filtrul de aer. in rest totul e montat, functional, probat. e alta masina deja, maine ies in teren in probe.

planul meu sa fie gata pana da zapada a fost respectat in mare proportie smile.gif
MeHigh
masina s-a comportat exemplar la testul in teren, practic nu mai am lipsa de putere in nicio situatie pe teren accidentat, in limitele in care poate merge masina cu rotile de acum. se aude mai bine, merge mai bine, consumul nu imi pare influentat negativ. am tras de ea pe uscat, noroi si zapada, motorul a stat pornit vineri cca 15 ore continuu si nu a dat gres niciodata. all in all sunt multumit de starea actuala.
bartro
Erau 2 pitici la coada pe DN1 sambata in directie spre Bucuresti. Al tau era unul din ei?
MeHigh
Am fost sambata in zona predeal busteni azuga, in jurul pranzului, in coada pe dn1. Noi ne-am oprit la azuga sa recueram al 3-lea pitic, cel mai salbatic, din padure. Am revenit pe asfalt la 1 dimineata cand am si pornit spre Bucuresti
bartro
Atunci cred ca v-am vazut smile.gif
Eram in drum spre Brasov.
MeHigh
chiar daca nu-s in tara zilele astea, am comandat electromotorul subtire sa il schimb pe cel de pe masina, din pacate nu am avut suficient noroc incat din 3 electromotoare sa am unul mai slim care sa se potriveasca, si actualul sta putin fortat pe pozitie, astfel ca nu calca asa cum trebuie pe coroana.
daca maine ajunge electromototrul (teoretic azi se pune la curier), inchid si capitolul asta si sunt cu un pas mai aproape de finalizarea 100% a proiectului, care pe lista mai are acum urmatoarele:
- capac admisie de samurai pe injectie, sa pot folosi traseul original de aer cu filtrul de aer si tubulatura de Samurai
- de pus testerul pe masina sa vad daca toti senzorii sunt in parametri si instalatia electrica facuta de mine e completa pentru motor (estimat weekendul asta)
- de reglat aprinderea cu stroboscopul, conforma specificatiilor din manual (estimat weekendul asta)
- de schimbat garnitura capacului de culbutori, se cam umezea de ulei inainte sa urc motorul pe masina (estimat weekendul asta)
MeHigh
Ce-am mai facut intre timp:
- am probat scaunul de la sofer de Vitara, nu se potriveste, are sinele decalate ca inaltime fata de scaunul meu care le are la acelasi nivel. O sa caut scaune de samurai ca sa nu fac manufactura la sine.
- am schimbat electromotorul cu cel ingust, acum nu mai agata bendixul la pornire pentru ca electromotorul nu mai e incomodat de bloc.
- incaltat masina cu MT-urile Nexxen 235/75/15 care sper sa se comporte mai bine decat simex-urile pe zapada; ca rezultat, masina e vioaie ca un turism acum la condusul pe asfalt; oricum toate au inscriptia M+S; Daca nu se comporta ok, am al 3-lea set de jante cu anvelope stock de strada (195/80/15) de iarna, aproape noi, care asteapta cuminti in garaj;
- montat alternator de 70Ah de Vitara, care are zgomot de rulmenti si cere schimbarea lor, cand se mai incalzeste afara il schimb; am verificat si incarcarea e la 14.3V, sper sa tina mai mult la trolierile lungi decat cel vechi de 45-50Ah care nu ajuta prea mult bateria
- blocat EGR conform indicatiilor de pe un forum specific modelului, masina mea oricum e Non-Euro, nu am simtit nimic in materie de consum sau acceleratie dupa operatiune; EGR-ul nu era colmatat dar avea cam 3mm depunere de carbon;
- reglat turatia de relanti la rece, era la 2400 inainte, deocamdata am reusit s-o scad la 1500 dar nu imi place ca nu coboara repede pe masura ce se incalzeste motorul, in sensul ca acul din bord ajunge la temperatura normala de lucru relativ repede (3-4 minute) dar motorul tot turat sta timp de vreo 10 minute de la pornire, probabil ceara din regulatorul de relanti e batrana si reactioneaza mai greu;

per total toate bune si frumoase, o sa mai acopar cele din postul anterior cu aprinderea si testerul, sper eu anul asta, si vedem noul an ce pretentii are de la mine. In cele 7 luni de cand am masina, s-a transformat in ce am vrut eu, deci sunt multumit de rezultat.
alex230ro
frumos,te astept sa o vinzi laugh.gif
MeHigh
rezolvat si cu coboratul la turatia de ralanti a regulatorului, era infundat stutul care face vacuum catre o ciuperca responsabila cu pozitia clapetei la prima cheie cand e motorul rece-bocna. desfundat stutul si coboara in 10-15 secunde la 1400, de unde coboara usurel spre 750 pe masura ce se incalzeste. am pus inapoi alternatorul de 50 pana schimb rulmentii la cel de 70.

@Alex - n-am de gand s-o vand, altfel nu bagam atatia bani in ea. e facuta de mine pentru mine, de asta am plecat de la o baza cat mai aproape de stock si am adus-o aici. sunt pe la 8300 cu costurile pana acum, ca sa stii ca e sac fara fund masina in caz ca te bate gandul sa incepi un proiect asemanator. Am marele avantaj ca am primit consiliere de la cineva care a incercat multe formule de piese pana a ajuns la solutia potrivita, deci nu am experimentat pe pielea mea smile.gif

In caz ca te bate gandul, e una pe la 7000 pe net (pe club4x4) deja (B365PRO) care e in aceeasi configuratie cu a mea, plus vreo 2 tampoane HD in plus, si e hardtop (tintop de fapt, e carosata stock).
alex230ro
Glumeam,stiu ca cere multi bani si de aia toata lumea mi-a zis sa iau una cat mai stock care sa o modific apoi in functie de ce am eu nevoie.altfel preturile cerute pe Samurai modificat mi se par mari,de banii aia se pot lua si alte masini.
MeHigh
ai vazut in paginile anterioare de ce sunt mari preturile.

in acelasi grup cu care ies eu suntem 2 samuraie modificate si unul stock, ce are doar cauciucuri Simex dar dimensiunea stock(195/80/15) si cercei mai lungi cu 10cm, in rest nicio modificare fata de cum a iesit din fabrica, nici troliu nici nimic. tine pasul cu noi, dar mai strange din buci ocazional la treceri mai dificile, mai ramane suspendat...una peste alta, cu 500 euro peste pretul masinii stock se distreaza bine si se intoarce cu ea acasa dupa fiecare iesire smile.gif

MeHigh
dupa ce am montat gumele MT pe jante de tabla undeva la jumatatea lui Decembrie, pregatindu-ma de zapada, zilele trecute constat ca roata stanga spate era foarte desumflata, cu burta destul de mare dar nu inca pe janta, asadar ieri imi fac drum la vulcanizarile din oras. prima era inchisa, a doua avea aparatele inghetate si nu putea opera, la a treia in sfarsit s-au apucat baietii de dat jos roata si diagnosticat etansarile. concluzia: pe flancul interior am o pierdere de aer, aparent un por. pot sa ii puna petic dar nu acum ca nu au solutie de lipit, asadar ma trimit cu roata bine umflata la alta vulcanizare (pe Buzesti, langa McDonald la aia non-stop). ajung la baieti, imi vine randul si se apuca de treaba. nu am intrat peste ei, sa nu simta presiunea timpului, zic sa ii las sa isi faca treaba in ritmul lor. in cateva minute ma cheama inauntru, ca au gasit problema: un ghimpe de cca 1.5cm intrase in flanc si pe langa el pierdeam aer. Imi peticesc baietii flancul pe interior, monteaza totul la loc si ii dau bice.

in afara de pana asta, Bobita si-a facut datoria cu brio, porneste bine, face caldura, n-a ramas blocat pe nicaieri desi numai prin nameti l-am bagat smile.gif)
MeHigh
l-am incaltat la loc pe simex-uri, ca nu e zapada buna prin padure pentru MT-uri. de data asta e fara flansele distantiere, si atinge putin pe fata la bracaj maxim. O sa verific ce e de coafat acolo, poate pe la bara ceva, sa le fac loc rotilor sa se vireze pana la cursa maxima in toate pozitiile puntii.

Am schimbat si crucile cardanice, atat pe fata cat si pe spate, si acum nu mai scartaie ca si cand freci 2 bucati de polistiren. I-am pus si termometru pe bord, din ala de la Lidl, ca sa fac filme cu pornirea la rece smile.gif))

Am venit marti seara de la Pitesti cu 100-105 km/h pe GPS pe A1, din cauza prelatei si a SIMEx-urilor era o galagie in masina de nu-mi mai auzeam nici gandurile, dar am rezolvat asta ascultand muzica la casti. Nu vreau sa ma gandesc cat a consumat la stilul ala de mers, oricum nu conteaza prea mult pentru ca ma grabeam sa ajung in Bucuresti, o sa vad cat de insetat a fost cand fac plinul - azi/maine.

In rest, toate bune. cred ca trebuie sa mai strang suruburile de la baia de ulei, ca am vazut urme fine de ulei curat pe baie iar simeringurile le-am pus noi la ambele capete ale arborelui, deci nu de la ele vine. Nici nu lasa urme pe jos, deci cantitatea e nesemnificativa. Sau o sufla vascul in spate pe sasiu, ceea ce iar e bine, ca il protejeaza de rugina :haha:

mai am de pus cate ceva pe masina, piese pe care le-am achitat dar nu le-am ridicat inca de la doctor:
Servo-directia:
- i-am luat flansa de adaptare a casetei de vitara in locul celei de sami, astept sa fie gata
- caseta, pompa si vasul le am deja de pe una din donatoare, am vazut ca nu au scurgeri
- la pompa, nu pot folosi suportul original din cauza pozitiei lui raportata la sasiu, n-are loc acolo deci trebuie sa-i fac un suport nou si s-o mut mai sus pe motor
- axul directiei trebuie schimbat cu cel de vitara, sau facuta o mantocarie din cele 2 (au deja o imbinare cu cruce fiecare unde le-as putea imperechea)

Frane:
- Imi tot dispare lichidul din vasul de frana, nu stiu inca daca's garniturile de la pompa sau vreun fiting pe traseu, o sa verific daca merge pompa de vitara de pe una din donatoare si o schimb, alea am vazut ca nu pierd lichid; pana atunci completez cam la 1500km cate 50 grame
- Am verificat tamburii spate si arata foarte bine, nu sunt uzati deloc pe stanga spate insa as vrea sa curat pe acolo de mizerie, era ceva jeg de la ce-i pe jos la noi zilele astea- la primavara desfac, curat, gresez, reglez, pun la loc.

Reductor:
- i-am luat suport HD pentru reductor, ca al ei de fabrica nu rezista la noile reductii de 4.16:1 (stock 2.2:1) si se sectioneaza pana incepe sa vobleze reductorul (a patit asta unul din cei cu care ies ocazional, cand eram i nteren, si am pierdut ore intregi sa gasim o solutie cu lemne din padure pentru a nu abandona masina acolo)
- flansa cardan pentru fata, dde 1 inch, pentru a acomoda cardanul in pozitia stock (acum e putin intins de la suspensia inaltata)
Am mufa rupta la sonda de pe reductor care aprinde becul 4x4 din bord. As vrea sa dau jos sonda si sa vad daca pot lipi cablul, daca nu schimbata. Dupa ce ca am putine beculete in masina, nici alea nu merg toate smile.gif)
- Mai am de legat becul check engine, pe care am vrut sa il pastrez in varianta stock insa din cauza ca bordul meu de carburator nu are traseul prin panglica pentru asa ceva, trebuie sa improvizez cumva cu un indicator separat. Inca nu stiu unde sa il pun, deci aici am tema de gandire cand se mai incalzeste afara.

Cam asa arata in ziua cand a nins, si de acolo am iesit cu volan stanga smile.gif) am curatat masina direct in strada, unde zapada era mai mica si nu riscam sa ma ud la picioare, ca apoi sa stau toata ziua ud la birou.
Iarna
MeHigh
am verificat de ce ating rotile fata in bracaj maxim si din pacate nu au loc de arcuri. Intrucat asta e reteta perfecta (simex, arcuri sanatoase) pentru rupt planetare, ieri am cumparat un set nou de flanse de 38mm sa le urc pe masina, ca sa maresc ecartamentul si sa scap de riscul ruperii planetarelor fata. urmeaza sa le bag pe masina si vedem cum se aseaza apoi.
mi s-a stricat cablul de kilometraj chiar inainte de ultima iesire, nu stiu inca daca e cablul defect sau nu reusesc eu sa il bag la locul lui in reductor (ca de acolo isi ia turele), pentru ca surubul de fixare are filetul defect si ar trebui majorata gaura de 6 la 8, sa frezez/iau la pila un nou surub de fixare si sa verific daca asta rezolva problema.
Ionut
Felicitari pentru munca depusa si realizare...foarte tare samuriciul! cool.gif
MeHigh
merci Ionut! Munca efectiva din partea mea la masina a fost putina, mai mult documentare in proportie de 80% si finantare 100% (sau mai bine zis 300% fata de bugetul cu care am plecat la drumul asta), am avut noroc de oameni buni care m-au ajutat, in limita timpului lor.
daca ar fi sa fac din nou miscarea, as lua una deja pregatita sa castig lunile in care masina a stat in modificari si nu in teren smile.gif

si cateva amintiri de la ultima iesire de sambata, 4 Februarie 2017:
Sami 1

Bobita urcare

Bobita se trage pe c**

Altii au blocant spate, eu inca nu

Cand ai toti blocantii din lume dar esti prea gras sa poti urca dealu

sper sa va distrati cu filmele, si scuze de pe acum pentru unele vorbe din video, nu-s editate, deci limbajul poate fi trivial smile.gif


si un link catre albumul din Google unde am adaugat cateva din pozele de la ultima iesire: https://goo.gl/photos/vtmr8M4tCKhgExBJ9
Ionut
Am vazut filmuletele pe 4x4, foarte frumoasa iesirea....am vrut si eu sa vin, dar din pacate s-au ivit alte prioritati. A-ti fost tot pe langa Alunis?
MeHigh
da, am refacut traseul original cu care s-a inceput topicul de pe 4x4, a avut Dan S. trackul pe care l-am urmat. Din discutia cu el, traseul a avut un grad diferit de dificultate acum fata de cel parcurs de ei cu 3-4 saptamani in urma, din cauza topirii zapezii si aparitiei prea-frumosului noroi, care ne-a incercat din greu cauciucurile - mai ales pe ale Land Cruiserului. la mine s-a simtit in 2-3 puncte lipsa blocantului spate, motiv pentru care ma gandesc serios sa il adaug pe lista de dotari a masinii.

Pe de alta parte, cu fiecare modificare pe care am facut-o, am inceput sa pierd din greutatea traseelor, in sensul ca putine mi se mai par grele acum - deci grija mare cat de departe mergi cu modificarile masinii ca risti sa pierzi la capitolul fun. Sigur, conteaza si cu cine iesi la traseu si cat de pregatiti sunt ceilalti, dar cand traseul nu e adaptat posibilitatilor masinii, nu e ok.
Ionut
Simt pe pielea mea la momentul asta diferentele de abordare a traseelor, cu o masina stoc si una pregatita. Cand este o iesire de gratar, merg cu MT-uri, cand e de tavaleala pun simecsii. cool.gif Oricum pentru mine orice iesire la padure e cu morcov, ca e lung si greu camionul. In alta ordine de idei, poti sa imi spui te rog, pe unde a fost intrarea/iesirea din traseu? Peste 2 saptamani o sa fac o iesire de weekend cu amicii si caut un traseu mediu de mocirla...Mercic.
MeHigh
Salutare Ionut, daca imi dai o adresa de email iti pot trimite trackul salvat cu MotionX-GPS.

in alta ordine de idei, azi ar trebui sa ma vad cu baiatul de la care iau piesele, sa imi dea cablul de vitezometru si flansa de caseta de directie, din pacate nu apuc sa le pun pe masina pentru ca vremea e perfecta pentru gogosi la Ikea, nu tavalit pe sub masina in fata blocului smile.gif)

cred ca am uitat sa zic mai sus, dar atunci cand am pus noile flanse pe masina, am schimbat si bujiile vechi Bosch cu 4 electrozi (nu aratau prea bine, cam colmatati electrozii aia) cu NGK-urile recomandate pt motorul asta (un singur electrod). Din pacate, in afara ca am scapat de unele balbe la ralanti la rece, nu am apucat sa simt nimic, pentru ca s-a rupt cablul de vitezometru care invarte VSS (vehicle speed sensor) si calculatorul motorului nu stie daca masina merge, posibil sa am afectat consumul din cauza asta (forumurile asa zic - 15-20% consum in plus fata de standard).
MeHigh
am bifat intrarea in posesie a cablului de vitezometru (de parca samuraiul prinde viteza smile.gif) ) si a flansei de caseta, sper in vreo 2 saptamani sa si apuc sa le montez.
intre timp, am avansat in discutia pentru alte 2 puncte pe care le aveam pe lista:
1. hard-top
2. auto-deblocant (asta e un fel de autoblocant, dar pe dos: e blocat mereu 100% cand esti in sarcina si dai in pedala din dreapta, si deblocheaza cand esti in curba pe decelerare)

si la astea tot in vreo doua saptamani sper sa finalizez montarea.
bartro
Pe vremuri în curbă se accelera. Ce am ajuns.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.