Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Zuki Samurai
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Alte marci
Pages: 1, 2, 3, 4
MeHigh
Salutare,

Intrucat eram pornit pe o masina 4x4 mica din gama Suzuki de ceva vreme, am achizitionat pe 21 aprilie 2016 un exemplar de suzuki samurai.

Asa arata masina cand am cumparat-o, cu mentiunea ca jantele din poze sunt imprumutate:


La circa 2 saptamani de la achizitie, am ajuns cu ea la RAR pentru autentificare:


Dupa care, in aceeasi zi, si la primarie, CEC, Politie pentru procedura de inmatriculare, rezultand:


Si acum ceva detalii despre masina:
- autoturism cu 4 locuri, taxa platita si nerecuperata
- fabricatie 1989
- motor 1324, carburator dublu-corp Aisin la origine, 47KW putere
- troliu 13000 lbs cu plasma sintetica
- overfendere tip wrangler din fibra
- flanse distantiere la roti (nu stiu sigur daca sunt de 32 sau 38mm)
- suspensie noua cu cercei fata mai lungi decat original (e ca un kart de rigida de la suspensia pe foi de arc)
- cauciucuri 235 75 15 montate pe jante Dotz Dakar 15x7J
- prelata originala in stare buna, fara gauri, dar cu fermoarele muci
- inca o prelata, cred ca e after-market pt ca e mai subtire decat cea originala, si asta are fermoarele muci
- radio-CD Sony cu intrare AUX Jack si 2 difuzoare la picioarele pasagerilor din fata
- snorkel din fibra cu ceva probleme
- inchidere centralizata cu alarma
- carlig de remorcare, foarte util la offroad insa inutil in rest, nu am in plan sa tractez ceva cu masina

Ce pot spune dupa 6 saptamani de posesie si utilizare:
- suspensia e criminala daca tin cauciucurile umflate mai sus de 1.5, cunosc toate crapaturile din asfalt de la Orastie pana in Bucuresti (cand am luat masina era 1:00 noaptea, vechiul proprietar tinea rotile umflate la 2.5)
- motorul e lesinat la mersul pe asfalt comparativ cu un turism obisnuit (am facut 6 ore de la Orastie pana la Bucuresti, 80km/h e viteza de croaziera)
- tot drumul a huruit ceva, suspectam diferentialul spate intrucat se auzea mai tare in sarcina si mai putin in frana de motor sau scos pe liber)
- a consumat mult mai putin decat ma asteptam (in jur de 8% pe drumul Orastie-Bucuresti)
- in confiuratia cu rotile 235 intoarce multe capete
- face caldura bine de tot, si repede (in noaptea cand am adus-o, am pornit caldura intrucat era frig afara)
- se conduce foarte usor si placut in oras, rapoartele din cutie sunt foarte bune
- se conduce placut in afara orasului cata vreme NU TE GRABESTI! (de ceai face-o...mai ales cu prelata data jos, in modul plimbare nu ai motive de graba smile.gif )

Cam atat din episodul 1, intrucat nu am acces la toate pozele de la birou.
alex230ro
Felicitari!Cum e fata de Terrano smile.gif? era si asta pe lista intre timp am abandonat ideea de 4x4...

edit si cat a fost?
David
Sa-l stapanesti sanatos, Mihai si sa te bucuri de el!
MeHigh
Cum spuneam, imediat ce am luat masina am facut o iesire scurta, de un week-end, sa vad ce poate jucaria in configuratia in care am cumparat-o.
Concluzia dupa prima iesire a fost ca:
- anvelopele MT sunt bune in conditii semi-uscate in padure (frunze uscate la suprafata, pamant umed sub) si aderenta e suficienta. asta ca un plus.
- Ca un minus, am constatat ca pe pantele abrupte nu aveam suficienta putere la motor sa urc in treapta 2, cateodata insuficienta sa urc in treapta 1 chiar.
- antena cu talpa magnetica de la CB se tot desprindea de pe masina, de la crengi groase si zdruncinaturi puternice
- e loc suficient in masina pentru 2 persoane + bagaje la o iesire de munte, unde ai nevoie de multe haine groase, ace, brice si carice (mult bagaj)
- carburatorul nu e de speriat pe masina, nu am avut goluri de benzina sau alte probleme
- altitudinea mare nu ii place motorului din pricina aprinderii
- racirea motorului face fata la abuzul din teren accidentat
- statia CB zburda libera printre scaune, proptindu-se in cabluri de ce apuca saracuta, la fel ca celelalte obiecte neintepenite (in portbagaj si pe bancheta spate)
- roata stanga fata se infraneaza din cauza culiselor si pistonului, si se incinge tare, masina trage stanga in mers o perioada, apoi isi da drumul; o simt la demaraj, la franare si in mers

Am tras linie peste cele de mai sus si m-am apucat de treaba:
- montat statia in locul scrumierei, in pozitie fixa, se incadreaza foarte bine si umple exact golul din bord, bifat deci ultimul punct pe lista de mai sus
- schimbat antena cu una cu montura fixa, pozitionata pe bara fata intre prioiectoare
- schimbat rapoartele din cutia de transfer, am bifat punctul 2 pe lista de mai sus obtinand astfel o reductie suplimentara in High de 12% si in Low de 87%; reductia din High compenseaza perfect cu cresterea dimensiunii anvelopelor, de la stock 27" (195/80/15) la actualele 29" (235/75/15); odata cu treaba asta a disparut si zgomotul pe care eu il banuiam a fi de la puntea spate, cel care m-a acompaniat de la Orastie la Bucuresti; asa arata uleiul din cutia de transfer:


- schimbat uleiul in puntea fata, puntea spate si cutia de transfer
- schimbat ultiul la motor, filtrul de ulei si filtrul de aer
- deconectat inchiderea centralizata, nu vreau sa am surprize cu ea deocamdata, am de revizuit niste fire acolo
- verificat frana la roata stanga fata, deblocat, uns culisele, verificat garniturile, pus totul la loc
- plimbare, plimbare si iar plimbare, incepe sa fie distractiva masina asa silentioasa

va urma
bartro
Mersul la altitudine mare s-ar putea sa fie si din cauza carburatorului, aerul rarefiat schimba amestecul.
MeHigh
Episodul 3

Dupa o tentativa nereusita de reglare a carburatorului Aisin, un carburator mult prea complicat care se bazeaza pe un numar mare de Vacuumuri, sonde de temperatura etc, am luat decizia de a il inlocui cu un Carfil de 1300.
Inainte de asta, am inlocuit urmatoarele:
- bujiile
- capacul delco-ului
- fisele bujiilor
- capacul radiatorului
- cablu plus si minus la electromotor
- i-am montat para-crengi la capota, pentru a proteja parbrizul de crengile din padure
- inca o schimbare de ulei in puntea fata, deoarece cu un week-end inainte am avut impresia ca am intrat in apa prea adanc si exista riscul contaminarii uleiului din punte cu apa, prin orificiul aerisitor al puntii (vezi urmatoarea poza)


Prin urmare, in ultima saptamana a lunii Mai, am strans incet-incet toate cele necesare adaptarii: flansa dintre galerie si carburator, diverse garnituri de cauciuc, clingherit si alte materiale, carburatorul de Dacia cu pata calda cu tot, gaturi de lebada si mansoane de cauciuc. Si m-am pus pe treaba, vinerea trecuta, am scos dereglatu de acolo, am montat flansa, garniturile, lebedele si am pornit, dupa vreo 2 ore, masina in varianta cu carburatorul romanesc.

A trebuit sa manufacturez oun suport pentru cablul de acceleratie, si sa aduc in masina cablul pentru socul manual (aveam deja loc in bord pentru el).
Rezultatul: porneste la prima cheie, tine relantiul (cel Aisin nu il mai tinea, se balbaia si murea in final, probabil e infundat ceva prin el sau s-au dereglat vacuumurile), in sarcina merge bine. Nu i-am facut inca consumul, insa cu Aisin ajunsesem la 10% pe asfalt si 25% in teren.

Si acum un set de poze cu masina in configuratia de acum, facute pe dealurile dintre Buzau si Sarata Monteoru:







Si pentru ca ma intreba Alex mai sus cat a costat....consider ca pretul de achizitie nu e cel mai relevant, cat valoarea actuala a investitiei (masina, inmatriculare, consumabile, upgrade-uri etc): 17998 RON

@Bart - ai dreptate cu aerul rarefiat la altitudine mare, asta e cel mai important factor.
alex230ro
in sportul asta de multe ori upgradeurile sar de pretul masinii smile.gif
in concluzie se misca bine din ce zici tu.
MeHigh
e adevarat ce zici Alex, acum depinde ce vrea fiecare sa faca cu masina, cat vrea sa mearga cu ea, pe unde etc. Nu am ajuns inca la faza in care masina e gata, mai am cateva lucruri pe wishlist, unele dintre ele sunt deja in lucru.

astazi fac o iesire impreuna cu noul proprietar al vechiului meu nissan, revin cu poze smile.gif
MeHigh






Samurai Fun
TiL
Poza a doua il defineste: Bobitza biggrin.gif
MeHigh
asa ii zicem de-acum incolo, ca i se potriveste: Bobita smile.gif

intre timp, am completat trusa de scule cu un set de lere pentru reglat tachetii, ca se pare ca era nevoie de ceva lere intermediare pentru reglaj. Acum astept sa imi vina si restul componentelor de suspensie sa ma apuc de treaba (lipsesc niste talpi pentru punti, 2 tevi pentru prinderea foilor de arc si amortizoarele, dar promisiunea e ca diseara le am pe toate).

am montat bateria in spate la masina (100Ah cu 900A curent la pornire) pentru simplul motiv ca bateria mica a masinii (56Ah) era lipsita de vlaga la trolierile indelungi.
am schimbat uleiul in cutia de transfer, s-au facut cei 1000km de la schimbarea rapoartelor si regula era ca dupa prima mie de km sa il schimb.

tot azi ar trebui sa imi ajunga si roatele de strada pentru Bobita, ca in cazul in care avem o vara secetoasa sa nu il tin incaltat cu roatele de noroi, motivul fiind ca astea sunt ceva mai grele decat cele de strad, si mai zgomotoase - desi nu-s gumele cu profil extrem de agresiv de noroi, ci unele light.
TiL
Acu' trebuie sa-i iau hainute, sau cum vine treaba?
MeHigh
ar merge un hard top pentru la iarna, daca Nasicu' se simte-n putere (financiara) smile.gif)

L.E - de ce nu se vad pozele direct si apar ca link? e de la engine-ul forumului?
TiL
Eu le vad in preview
xox
Si eu le vad in preview in chrome. N-am incercat in alt browser.
MeHigh
n-am mai scris demult, ca stau si tot stau dupa mecanicii vietii sa imi termine de montat suspensia. deocamdata am pus arcurile pe spate, insa nu si amortizoarele, pentru ca nu erau gata traversele de mutare a prinderii superioare a amortizoaelor. de fata inca nu ne-am apucat, acolo ar trebui sa fie mai simplu, ca nu se muta prinderea amortizoarelor.

in principiu, prinderea de pe spate se muta pentru ca noile amortizoare au o lungime cu 22cm mai mare cand sunt deschise maxim fata de cele vechi. pe fata diferenta e putin mai mica (nu am apucat sa le masor inca, cele vechi sunt tot pe masina).

odata cu suspensia, voi schimba si sistemul de directie, trec la highsteer heavy-duty, cu brat de directie de Mercedes W126 (cine-ar fi crezut ca se potriveste asa ceva? smile.gif) )

Si o poza de la schimbarea suspensiei spate:





MeHigh
azi ar trebui sa fie gata prima parte a modificarii, respective suspensia fata+spate. Ceea ce declanseaza partea a 2-a, a 3-a si a 4-a, adica:

partea a 2-a: directia high-steer heavy duty, cu brat de Mercedes W126 si capete de bara tot de Mercedes
partea a 3-a: inlocuirea tuturor furtunelor de frana (are 3 in total) cu unele mai lungi, intrucat in noua formula de suspensie puntile coboara mai mult decat inainte si furtunele imi limiteaza cursa (de 2-3 ori, pana se rup smile.gif) )
partea a 4-a: cosmetizarea aripilor pentru a face loc rotii sa isi faca travel-ul complet (aici e cu flex, apparat de sudura, mastic, vopsea).

Inca nu am poze, revin cu ele sper eu diseara cand recuperez masina de la mester.
MeHigh
am recuperate masina vinery insa era prea tarziu sa mai stau treaz pentru incarcarea pozelor.

Aici era inca in lucru:


cu suspensia gata sta cam asa pe roti:



Dupa care sambata am purces inspre Buzau, intrucat trebuia testate noua configuratie a suspensiei. Asta e tot ce finalizasem pana atunci. Odata ajuns acolo, m-am pus pe treaba cu baietii:
- am taiat bullbarul fata, sa mai scad din greutatea-n bot (inutila)


- am schimbat furtunele de frana, cum ziceam asta era musai, altfel le rupeam la prima bordure urcata cu fata smile.gif


Si am iesit la iarba verde...ma rog, pamant maro smile.gif




masina pot spune ca se comporta exemplar, ce ma penalizeaZa acum sunt cauciucurile, dar rabd pana la toamna, intrucat in putinele zone unde mai avem noroi, ma descurc la sufa/troliu daca e cazul.
MeHigh
update de cost dupa toate cele de mai sus: 21302 RON (doar ce am primit devizul pentru suspensie, unde a costat totul aproape 800 EUR)

astazi ar trebui sa recuperez masina de la mecanic dupa revizia completa a puntii fata, cu tot cu frane. practic a schimbat tot cu exceptia diferentialului, a unei planetare si a port-etrierilor. Inca nu am costul operatiunii, dar se va adauga la cifra de mai sus.

contorizez investitia in masina astfel incat imformatia asta sa fie vizibila si costurile unui astfel de sport sa fie intelese. Nu degeaba sunt preturile care sunt la masinile de pe piata, cele intr-adevar pregatite pentru jar.
alex230ro
sincer unele sunt supraevaluate.uite ceva la un pret corect http://olx.ro/i2/oferta/suzuki-samurai-sj4...al-ID6D45Q.html

s-a dat instant evident.
MeHigh
Alex, vezi ca modelele pre '88 au puntile mai inguste cu 12cm decat cele de dupa 88. Asta influenteaza mult in sensul negativ stabilitatea masinii. Blocantul de fabrica e degeaba, nu e o piesa rezistenta si de multe ori ajunge sa se strice la prima ocazie cand ai nevoie de el. cel mai rezistent e cel pe care il aveam eu pe Terrano - ARB-ul, insa costul lui pentru o singura punte, cu tot cu compresor, ajunge la 1500 EUR fara montaj. eu unul deocamdata nu planuiesc sa montez ARB pe ea.

Recomandarea mea e sa te uiti doar la masinile fabricate intre '89-'94, in Japonia (seria de sasiu sa inceapa cu JSA0...) intrucat s-a constatat in randul utilizatorilor ca sunt cele mai bine facute. dupa 94 s-au produs doar in Spania.

La al meu spre exemplu, am piese japoneze inca originale pe masina, de cand a facut-o ma-sa in 89-90, care nu se cer schimbate (cardanele, crucile, culisantele) si as fi avut si ambele planetare (asa am doar una de cand e masina) daca nu vedea asa de multa apa. Am ajuns sa schimb o planetara pentru ca ii lipsea un simering, a intrat apa cu praf la ea pe la roata si s-a uzat... Am schimbat-o cu una tot japoneza, dar noua. Astept devizul, cred ca o sa ma ia inima cand imi zic baietii cat e factura asta.
alex230ro
blocantul de fabrica am auzit si eu ca e cam primitiv,la punti credeam ca doar modelele cu motor de 1.0 sunt afectate,eu inca mai ma uit dar sincer masinile mi se par destul de supraevaluate.Cu banii de Samurai iei lejer Pajero cu superselect si blocant spate by default.interesant nu stiam ca dupa 94 sunt doar Spania.
MeHigh
Duminica m-am intors dintr-o mini iesire prin zona Siriu, unde am facut o noapte de cazare la cort. Am campat intr-o zona cu foarte mult curent, in gol alpin, astfel incat a fost nevoie sa urc masina cu o roata pe marginea cortului sa nu il zboare vantul cand era gol. desi n-am facut decat vreo 25km de offroad, si asta mai mult noaptea, pot spune ca s-a schimbat radical comportamentul masinii dupa revizia puntii fata, directia e mai precisa iar jocurile nu mai exista. Inainte era dificil cand mergeam pe pietre mari, intrucat volanul tindea sa evite obstacolele, si de multe ori eu vroiam sa le urc, nu sa le ocolesc.




referitor la optiunile de masini Alex, recomandarea mea e sa mergi copilot la 2-3 iesiri, incerci sa stai in diverse masini pe anumite portiuni mai dificile astfel incat sa vezi exact cum se simte. Daca dupa asta, in continuare te atrage sportul asta, iei decizia tinand cont de care masina ti s-a parut mai fun, care ti-a parut mai capabila, care are piesele mai accesibile la pret si alte criterii personale care tin de confortul tau. toate masinile arata bine in poze, se simt intr-un fel in oras, dar cand ajungi in teren sunt diferente semnificative intre ele, prin prisma dotarilor (nu ma refer la AC si geamuri electrice, stii ce vreau sa spun) si a masei masinii.
alex230ro
Am la activ vreo 7-8 iesiri ca si copilot,sincer cel mai bine pare sa se miste Patrol-ul Y60 ,in teorie cautam ceva pana in 2000 eur preferabil cu AC,in zona asta doar Vitara se afla.apoi am taiat ac de pe lista si a intrat si Samurai-ul in calcule daca as mai suplimenta catre 3000 as prinde chiar ceva Pajero cu 2,5 si superselect.e greu de ales ceva.Sambata am fost in zona Rucar-Vf Papusa de ex,dar a fost o tura lejera,in grup era si un Vitara de 2.0 care s-a descurcat ok.
MeHigh
daca deja ai inceput sa experimentezi e bine, intrucat te apropii de cifra 10 ca numar de iesiri ar trebui sa ai deja o parere formata smile.gif
mai tine cont de un lucru: tipul de teren pe care vei face offroad: daca e in camp deschis, poti lua orice masina, cu motor cat mai puternic si roti cat mai mari. Daca intri in padure, printre copaci si alte obstacole, uita-te dupa masina mica, sa incapi fara sa-ndoi tablele prea tare.

eu unul nu simt lipsa AC-ului la masina, daca e prea cald afara o decapotez complet, altfel merg doar cu bikini top sau cu soft top-ul complet dar cu luneta rulata sul, sa circule aerul prin masina. adevarul e ca la motorul de 60 cai al samuraiului, AC ii lipseste, sa mergi cu reductorul cuplat si prin oras smile.gif))

ne auzim pentru o tura cu samuraiul, acum e acasa. cu terrano-ul lui Madu ai experimentat?
alex230ro
ne auzim,nu cu terrano nu am fost . Am fost doar cu Patrol Y60 si Navara cumnatului ambele preparate destul de serios ARB fata spate suspension lift simexuri si asa mai departe.Am mai vazut in actiune Hilux,Wrangler Patrol ,Vitara ,Samuriai ,Pajero .A si mai light am mers cu un Duster,practic a fost excursie aia.
MeHigh
un Y60 bun dar nepregatit pleaca destul de sus ca pret (peste 5k EUR), cand incepi sa pui pe el optionale, urci spre 8000. nu vorbim de masinile neinmatriculabile, ramase cu numere de prin celalalt colt al tarii, la care daca ti-a ridicat politia talonul pentru rotile de 33 trebuie sa vinzi masina la dezmembrari ca nu il mai poti recupera. si cele inscrise pe Bulgaria au pret apropiat, vorbim de cele inmatriculate cinstit si la care se platesc taxele, putand fi transcrise pe numele altui proprietar legal.

recomand ceva cu punte rigida pe fata, daca nu folosesti masina ca daily driver. eviti posibile probleme la planetare in cazul in care umbli la suspensia fata pentru un travel mai mare (flexare la traversare obstacole transversale). daca se poate punte rigida pe fata, si arcuri elicoidale, ar fi si mai bine, intrucat e mai confortabila decat suspensia pe foi de arc.

vezi si Toyota LJ70/73, mie unul imi place mult masina aia, si din iesirile de pana acum, am vazut ca se descurca bine pe roti de 33.
alex230ro
sincer incerc sa imi dau seama ce vreau,gasesti Y60 http://olx.ro/oferta/nissan-patrol-ID6orb2.html#fde4f7995b
sincer ceva de genul as lua http://olx.ro/oferta/mitsubishi-pajero-2-5...html#be35020216 sau fara ac si pe bg dar ceva mai pregatit http://olx.ro/oferta/mitsubishi-pajero-sch...html#b0008cc4ed
MeHigh
eu am preferat sa cumpar masina nepregatita, astfel incat sa stiu eu ce pun pe ea si, prin urmare, sa stiu pe ce ma bazez cand sunt in teren. Altfel, daca nu iei masina de la un cunoscut, poate fi loterie. De ce zic asta? Simplu: un kit de inaltare IronMan, de 800-1000 EUR (arcuri + amortizoare) se lasa dupa 2-3 ani si cere schimbare. un troliu prost intretinut cere schimbarea multor componente din cutia de reductii. De-asta am preferat sa cumpar masina cat mai nepregatita si sa pun eu, in masura posibilitatilor, ce trebuie pe ea.
acum mai am doar Simex-urile de urcat pe masina, si e cam cum mi-am propus anul asta. restul le-am rezolvat pe toate: reductii, suspensie, revizie piese.

Nissanul pe care l-am avut si l-a luat un prieten a trecut prin operatiunea de schimbare capete de bara si placute de frana, in rest e ok masina si iese cat de des poate cu ea. de-asta zic de cunoscuti, oameni cinstiti care nu fac o afacere din vanzarea masinii deja pregatite si iti dau detaliile corecte. in ceilalti nu am incredere (vanzatorii de pe net).
MeHigh
mi-au sosit intre timp si restul facturilor, ceea ce ridica costul actual la 25437 RON (~5600 EUR), incluzand:
- 510 ron revizia sistemului de franare pe fata
- 1300 RON montajul suspensiei si costul kitului de directie HD (800 montajul, 500 kitul de bare si levier)
- 1825 RON revizia cu tot cu manopera a puntii fata (o lista lunga de componente aici, din care cei mai scumpi au fost rulmentii: 440 RON)

Am un excel frumos cu toate operatiunile, toate facturile si calculatia finala. m-am ambitionat sa il tin actualizat la zi, astfel incat sa tin evidenta TCO-ului pentru masina asta.
MeHigh
in sfarsit, am primit piesele pentru directia HD high-steer si le-am si montat, deocamda dupa 10km parcurisi prin oras pot spune ca directia raspunde mai usor la rotirea volanului, dar voi verifica maine la un drum lung si teren accidentat exact cum se manifesta.

o sa pun si poza, dupa ce reusesc sa o scot din telefon.
bartro
O galagie de bani tongue.gif
Renovez o casa si nu am ajuns la banii aia..
MeHigh
intr-adevar iese scump la final, dar asta pentru ca vreau sa ma stiu ajung cu bine inapoi acasa dupa fiecare iesire, nu sa abandonez masina prin coclauri. Fiecare cu pasarelele lui.

acestea fiind spuse, ieri seara m-am intors dintr-o iesire pe creasta baiului, lacul Orjogoaia, unde am innoptat la cort. drumul pana acolo si de acolo a fost unul mediu ca nivel de dificultate, putine balti prin padure, insa ne-am distrat. am gasit niste portiuni tehnice unde modificarile pe care i le-am adus masinii pana acum si-au spus cuvantul, tinand cont ca dintre cele 4 masini cu care am fost, eu eram cel incaltat cu cele mai proaste cauciucuri.

si un link direct catre poza: https://goo.gl/photos/6GNBHqHC84KrsC1Z7
MeHigh
si pentru ca pe traseu am avut niste probleme tehnice (am pierdut un surub care prindea bratul de directie de port-etrier, am improvizat ceva si mers cu grija sa pot ajunge cu masina acasa), ieri am remediat, inlocuind surubul dezertor cu un altul, tarie 10.9, sper ca acum sa nu mai apara probleme. Oricum, am adaugat la costurile masinii inca 60 RON cat am dat pe suruburi, saibe si alte vaseline de uns pe-acolo. deocamdata toate bune smile.gif
bartro
Daca s-a desfacut nu era tarie neaparat problema, poate nu era strans corect.
Ca un apropos, vorbeam odata cu cineva despre suruburi etrier la mobra, cica nu se pune acolo suruburi foarte tari, e de preferat sa cedeaza surubul decat furca, etrier, adica piese care sunt mai scumpe de inlocuit. Si fortele acolo nu erau mari.
QUOTE (MeHigh @ Aug 9 2016, 11:21 AM) *
60 RON

Am inteles aluzie smile.gif nu mai zic nimic.
TiL
trei saci de ciment
MeHigh
am uitat sa mentionez, insa in noul setup al directiei am scapat de fenomenul de bump-steer, care la masinile cu punte fixa fata se manifesta in functie de configuratia directiei, e mai pronuntat sau aproape inexistent. am mai si reglat pe la carburator, parca merge mai bine acum. As incerca si alte variante de carburator, dar nu am nimic disponibil acum. umbla zvonul in US ca e un carb de toyota din '77-'79 (2T sau 3T sau 3A) care e aproape bolt on si are performante foarte bune pe motorisca de suzuki.
MeHigh
am mai lucrat ceva pe la masina, costuri 0 la operatiunile de mai jos:
- desfacut bordul saptamana trecuta, cu scopul curatarii aerotermei si a canalelor de scurgere a apei, are un sistem foarte prost de aspirare aer in aeroterma si scurgere, astfel incat se infunda cu ace de brad, frunze si pamant. rezultatul e un flux foarte mic de aer cand pornesti aeroterma, si caldura putina. asta a intrat la categoria pregatire pentru iarna smile.gif
- cu ocazia desfacerii bordului, am facut si putina curatenie pe partea de instalatie electrica, am eliminat inchiderea centralizata pe care oricum nu o foloseam, nu vreau electronice inutile pe masina care nu rezista la umiditate si praf, iar in chinezariile astea nu am incredere, deci am scapat de vreo 300grame de cablaraie inutila de pe masina smile.gif
- am eliminat cele 2 scaune spate, cu scopul usurarii masinii, si am montat si bateria in spate intr-o pozitie fixa, fara sa mai fie nevoie de bagaje pentru imobilizarea ei, acum are prinderi si o sufa care o tine in loc. treaba buna pe inclinarile laterale, ca am eliminat riscul de a plimba bateria prin portbagaj smile.gif
- am reparat litrometrul, de fapt sonda de benzina din rezervor, pentru care a fost nevoie sa confectionez un capac prin podeaua portbagajului (nu are gaura de vizitare in caroserie, japonezii se bazau ca noi dam jos rezervorul sa umblam la sonda), acum functioneaza si indicatorul de benzina. in noile conditii trebuie sa ma obisnuiesc cu gradatiile lui si volumul de benzina pe care il mai am disponibil
- schimbat uleiul in puntea spate, intrucat aveam dubii cu privire la contaminarea lui cu apa, s-a dovedit ca era necontaminat dar rau nu e ca l-am schimbat...
- montat roata de rezerva in suportul ei, cu niste distantiere, ca sa scap de stresul penelor de cauciuc (am stresul asta dupa ce fostul meu Nissan a facut o explozie pe dreapta spate, la cauciucurile Simex, s-a desprins o bucata de cauciuc de pe el, deci nu poate fi reparat cu kitul de pana de la Petrom pe care il car eu dupa mine)
- spalat mocheta portbagajului, a iesit un jeg din ea de zici ca am decolorat-o, la un moment dat s-a varsat si niste ulei pe ea si era imbacsita bine, acum e curata si miroase si frumos smile.gif

Ce mai am pe to do list, si cu ce costuri ma pregatesc moral pentru saptamanile care urmeaza:
- cauciucuri simex 235 75 15: 4 x 564 RON
- hard top din 2 bucati: 400 EUR

Si cu ce cochetez deocamdata dar nu am facut niciun demers in sensul asta:
- schimbare motor fie cu un 1.6 8 valve de Vitara - 80 cai (aprox 600 EUR complet), fie cu un 1.3 de Swift GTI - 101 cai (aprox 800 EUR complet)
bartro
Swfit gti versus vitara cum sta cu cuplu? Posibil sa fie mai ok la turatie mici motorul de vitara.
MeHigh
da, chiar e mai ok la turatii mici motorul de vitara, e si mai ieftin cu niste sute de euro, arata si mai aproape de cel original deci sanse mai mici sa se ia politia de tine daca iti deschide capota, are instalatia electrica mai simpla decat cel de swift. diferenta este ca cel de swift e bolt on pe cutia de Samurai, in timp ce cel de Vitara merge cu flansa adaptoare care exista deja pe piata.

la capitolul interference, stiu ca cel de Vitara 8 valve e non-interference engine, adica daca se rupe distributia nu indoaie supapele. Cel de swift nu stiu de care e. Daca e sa ne luam dupa chiulasa si numarul de supape, cel de Vitara 16v e cu interference. posibil sa fie si la swift la fel.
bartro
Atunci eu as merge pe motoras de vitara, avand in vedere cum si unde folosesti masina.
MeHigh
am pus anunt pe forumul vitara pentru motor.

intre timp, pentru ca incepe sezonul de toamna, am zis sa ii iau bocanci de toamna lui Bobita: 4 gume noi Insa Turbo Special Track 235 75 15, 24kg bucata, 76cm inaltime. comparativ cu vechile cauciucuri MT sunt cu 30% mai grele astea, si cu 3 cm mai inalte. Intrucat masina s-a ridicat putin, s-a ridicat si investitia, dar nu la fel de putin: inca 2407 RON pentru cauciucuri, montaj si echilibrare.

ce e interesant la masinile astea e faptul ca, in echiparea de teren, cauciucurile cantaresc intre 7 si 12% din greutatea totala a masinii, in functie de masina.
bartro
Faci presiune cu heliu biggrin.gif
MeHigh
ori asta, ori mai desumflu cauciucurile sa mai scap de greutatea aerului din interior.
MeHigh
https://goo.gl/photos/Vw9hSVgq5XLXZFWm6
https://goo.gl/photos/WREta1AkmtQe3r1f7

weekendul asta am purces la a facilita cursa suspensiei in noua configuratie de roti, intrucat am constatat la testul de flexare ca atinge pe fata atat in preg cat si in bara, iar pe spate in arcasa superioara a aripii. asadar s-a taiat, sudat, masticat si grunduit. imediat ce se intareste si vopsesc acolo, pun inapoi overfenderele si vedem cum arata.
MeHigh
cum arata ca cum arata, dar cum se misca face sa nu fie treaba buna. pe spate nu mai atinge acum dupa coafarea aripilor, insa pe fata in continuare atinge in firewal si coltul din fata a aripilor. Aripile le mai tai la colturile din fata, acolo nu e problema, dar pentru firewall nu e loc de aceasta operatiune, asadar voi incerca montarea unui kit de inaltare caroserie de 3cm sa vad daca rezolv problema. Oricum asta era in plan sa pun, intrucat ajuta la spalarea caroseriei si sasiului cu o mai mare usurinta. Daca nici asa nu rezolv problema atingerii la flexare maxima, nu imi ramane decat sa limitez cursa suspensiei fata. Cam asa flexeaza acum pana in punctul in care atinge (stanga fata)
MeHigh
cum m-a invatat maestrul XoX, cand te doare capul scarpina-te-n c**, am luat aminte si la fel am facut smile.gif)

ziceam mai sus ca atunge suspensia fata cand flexeaza masina maxim, drept urmare stiam ca ma doare capul. Si m-am apucat. de scarpinat in c**. Adica de montat o foaie aditionala la packul de lamelare de pe spate. Acolo nu atingea, doar imi statea mie in cap ca e mai jos putin de spate, si s-o aduc la acelasi nivel. Si asa am facut, aseara. Ieri la pranz s-au dus arcurile la montat foaia noua, dupa masa le-am ridicat si seara le-am montat. Rezultatul: nu ma mananca-n c**, ca m-am scarpinat. Adica masina sta la o pozitie egala fata de sol si pe fata, si pe spate. doar ca rotile fata in continuare vor atinge la bracaj si flexare maxim. deci capul ma doare-n continuare. Cam ca si XoX cu apa fiarta, care nu mai fierbe ca nu mai porneste smile.gif, la fel si eu, nu mai atinge fata la flexare cand masina sta in parcare.

si cum avem vorb'aia: prost, prost da' hotarat! zis si facut, azi am comandat un body lift kit de 5cm. sa vedem ce iese cu el. incerc sa evit sa mai tai din tabla. poze nu mai am acum, dar trag tare sa termin masina pana vineri noapte, ca sambata vreau sa ii arat noroiu.

bartro
Ai omis sa ne spui cat costa.

La firewall nu mergea rezolvat cu un ciocan bine plasat?
MeHigh
treaba cu foile de arc a costat 150 RON ca manopera, inca nu am costul celor 2 foi suplimentare (astept proforma de la furnizor), iar body lift-ul 276 RON cu tot cu transport. Acum sunt cam cu 500 RON sub pragul de 30.000 cu costul total. a ajuns acum coletul cu body lift-ul si urmeaza diseara sa incep operatiunea de montare. din ce am citit pe net, instructiunile estimeaza la 2h operatiunea de montare a kitului de inaltare caroserie, daca ai elevator. Nu stiu daca o sa am elevator disponibil diseara, deci inca nu ma pot pronunta asupra timpului.

la firewall nu merge cu ciocanul bine pozitionat, are o cocoasa chiar in spatele pedalierului care ar schimba cursa pedalelor si prinderea a ce e sub (frana si ambreiaj), as prefera sa nu umblu acolo daca am alternativa. Din documentarea pe care am facut-o inainte sa comand lift kitul, altii au mutat firewallul cu totul in masina cam 4-5cm, dar cum nu vreau sa imi petrec toata iarna cu masina la vreun tinichigiu in garaj, incerc intai BL-ul.

si ca sa pun un update pe zi, ieri am reusit sa sudez/montez suportii de proiectoare (pe care le folosesc exclusiv in off-road, in rest nici nu le tin montate pe masina). asta pentru ca s-a micsorat ziua deja si au crescut sansele destul de mult sa ma prinda noaptea in padure, departe de cazare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.