Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Zuki Samurai
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Alte marci
Pages: 1, 2, 3, 4
MeHigh
se accelereaza si acum daca vrei adrenalina cu blocantul 100%, nu te tine nimic sa nu faci asta. am zis mai sus care e principiul de functionare.
MeHigh
am mai bifat un punct de pe wishlist: am luat hard-topul, din 2 bucati, modelul cu luneta care se prinde de usa portbagajului. Cum ar zice prietenii, de papa-mobil smile.gif)
e si pus pe masina deja, s-a arvunit marti si vineri s-a pus pe masina, norocul meu ca a avut cine sa ma ajute cu alergatura, ca saptamana trecuta am fost la Budapesta iar acum sunt in Pune. Legile lui Murphy functioneaza: caut activ hardtop din septembrie, mailuri, telefoane, si exact cand am plecat din tara pentru 2 saptamani a aparut la vanzare pe net. bine ca s-au legat treburile si am reusit sa il iau.

De azi Bobita are ceva de broscoi, pentru ca hardtopul (si ura portbagajului mai nou) e verde smile.gif)

alex230ro
Felicitari smile.gif
MeHigh
Multumesc! de cand am pus hard-topul sunt 35 de grade aici smile.gif)
MeHigh
i-am schimbat si cablul de vitezometru si e totul ok acum, cel vechi s-a rupt de la batranete.
ocazie cu care, sambata am mers putin pana la BZ si am testat masina in configuratia cu hard top. Confortul interior a crescut semnificativ pentru ca acum nu mai trozneste prelata, e mult mai liniste in masina. ma bucur ca am facut pasul asta.

nu am apucat inca sa incep lucrul la blocant...nu stiu cand voi avea timp pentru el.
MeHigh
coi-ncidenta sau nu, de la schimbarea hard-topului masina consuma curent cand sta degeaba. O sa iau la verificat bornele sa vad cine suge, ca intr-o saptamana a descarcat bateria Exide de 100 la aproape 11.8v, de abia-mi palpaiau becurile, de invartit motorul nici vorba. am crezut ca e batrana Exide si si-a dat duhul, dar nici vorba, ca i-am pus bateria ei de 55Ah cu care a pornit, am folosit-o doua zile si iar a stat o saptamana. Doar ca de data asta, fiind o baterie mica, pe asta a supt-o complet, nu mai era curent in ea nici sa aprinda becurile din bord la contact.

Nu e alternatorul, ca l-am verificat si incarca 14.3-14.4 constant cu sarcina pe el, fara sarcina, pe loc, in mers etc.
Nu e nici bateria, ca tine curent de azi pe maine, iar pe perioada iernii, cand au fost gerurile mai mari nu mi-a facut nicio figura bateria Exide, era totul ok la partea electrica, si nu am modificat nimic de atunci pana acum...

dupa ce ii dau curent porneste la sfert de cheie si incarca bateria descarcata, nu mai face figuri decat daca o las sa stea ceva vreme (nu vorbim de 1-2 zile)
05aBi
Pai poate ca din cauza asta a bagat la vanzare hardtopul. laugh.gif
bartro
Poate un bec mic de torpedou, interior?
MeHigh
esti optimist Bart cu becul in torpedou smile.gif))
nu e becul de la interior ca nu are nici unul, e chelie la tabla smile.gif)
o sa ma uit daca ramane vreun semnal, pozitie, orice conectat, inclusiv pompa de benzina, radio, bricheta etc, le iau pe rand cu multimetrul...
MeHigh
inca un update:
- problema cu bateria vine de la radio-cd, care din senin s-a hotarat sa consume curent in stand-by, astfel incat intr-o saptamana golea complet bateria mica de 55Ah a samuraiului sau aproape complet bateria mare de 100Ah. Solutia provizorie, pana dau jos casetofonul (si asa inutil) a fost sa ii tai plusul permanent de la baterie (prin deconectarea bornei dedicate) astfel incat acum nu mai are decat plus prin contact.
- multumita indicatiilor de la un specialist in Vitara, am schimbat pompa de frana cu una de Chitara, insa problema mea cu frana la a doua pedala nu era de la pompa ci de la pistonasele spate. Le-am comandat si voi revizui franele spate cu ocazia asta.
- daca tot am fost la valcea saptamana trecuta, am vazut montajul servo pe Samurai cu motorul ca al meu, am inteles cam ce prindere e necesara suportului de pompa servo si planuiesc sa ma ocup de asta in weekend (sistem servo complet de vitara). Deja am scos toate elementele de pe Vitara pentru transplant: caseta, pompa, vas, suporti, ax coloana directie. Ah, si lichidul din instalatie, ca nu am desfacut niciun furtun cand am dat jos toate cele, le-am luat pachet.
- reparatii planificate la esapament, inlocuit garniturile de la imbinari etc.
MeHigh
avem servo directive acum, s-a montat usor dar mesteru s-a coit prea mult cu alte trebi si m-a tinut mult sa dea 2 suduri la suportul pompei servo. viata e mai usoara cu servo-directive la caruta smile.gif
mai am de pus amortizorul de directive si de schimbat toba finala.
MeHigh
m-am distrat in weekendul de 1 mai cu alti 3 prieteni, am urcat pe Tabla Butii in muntii Baiului. Samuraiul s-a comportat excellent, dar in conditii de namol mare (>50cm) isi spune cuvantul lipsa blocantului, mai ales pe portiuni unde suspensia e flexata si nu apasa cu putere pe una din rotile spate, asadar urmatoarea investitie e blocantul. pun si cateva poze sa spuna povestea iesirii inceputa la 11:30 AM Duminica si incheiata la 0:30 AM Luni smile.gif
alex230ro
misto pe tabșa butii smile.gif
MeHigh
da, a fost foarte misto. dezavantajul masinii grele (a fost si vechiul meu terano cu noi) ne-a tinut in loc pe alocuri, astfel incat am ajuns in gol alpin aproape la apus, s-a lasat repede ceata/nor si am inceput sa orbecaim dupa drum. din cele 4 masini complet echipate, la 2 s-a stricat troliul (la una releele, la cealalta s-a rupt sufa de otel) si a inceput sa fie si mai lent ritmul de avansare, intrucat le troliam si pe ele. totul e bine cand se termina cu bine, am ajuns cu totii sanatosi acasa, masinile intregi mai putin ce mentionam mai devreme legat de trolii, in rest fara pagube sau alte probleme majore.
inca o data, muntele dovedeste ca e schimbator in ceea ce priveste vremea, intrucat am plecaT PE ploaie din Bucuresti, cand am ajuns la Siriu era soare iar pe drum s-a schimbat de mai multe ori vremea, din soare in ceata, apoi in ploaie, iar ceata, iar soare si tot asa.
MeHigh
nu ne jucam, facem treaba:
MeHigh
aseara am montat difful, insa lucrarea nu e finalizata intrucat nu am apucat sa schimb si rulmentii la planetare. In teorie fac azi asta, si cu putin noroc poate reusesc sa montez si planetarele inapoi pe masina. am apucat sa ii pun si furtunul original de admisie aer, acum nu mai arata ca la Romstal sub capota, e OEM totul smile.gif
MeHigh
am pus si planetarele, rotile si ce mai era, cu rulmentii noi. deocamdata totul e ok, voi iesi in probe cat mai curand sa vad minunea smile.gif
MeHigh
am facut niste teste sambata in subcarpati, se comporta mult mai bine acum pe urcari prin noroi. ramane sa testez si cand e urcare pe pietre, cu flexare, ca nu prea am avut parte de asta weekendul trecut.
MeHigh
daca tot am schimbat rulmenti si am montat blocant, in probe am indoit in amortizor fata, pe care am reusit sa il cumpar ieri (Kayaba gas) si urmeaza sa il Montez inapoi pe masina, ca procesul de instalare e extreme de simplu, si un caine cu 3 picioare il poate schimba.
xox
Bai voi nu sunteti intregi, ma uitam la pozele alea si m-a durut o incheietura tongue.gif
MeHigh
pozele care ajung pe net spun 20-30% din realitate. din ce am vazut, inclinarile par mult mai blande in poze, la fel si bolovanii si trolierile. ce pot sa va spun e ca turometrul nu poate sa urce in sarcina la 6500 RPM, acolo unde incepe rosu, ca se plafoneaza la 6000 si nu vrea nici in ruptul capului sa se duca mai sus, tuseste acolo la 6k RPM.
inca in update, de dimineata pana acum: a venit si noua prelate carry-boy smile.gif
eugene12
O sa fac putin offtopic!Stiu ca ai pus un alh pe un golf 2 parca.Am un audi tot de 90 cp si i am bubuit motorul.I am pus altul si nu reusesc sa l pornesc.Ii vine motorina,am scos injectoarele si le am pus pe conducte,am pornit la spray si pulverizeaza toate.Nu porneste!La spray o pornesc si o tin din spray.Trasa nu vrea deloc.Multumesc si scuze de offtopic.
MeHigh
nu am pus alh, am pus 1 Z insa diferentele intre clee 2 motoare sunt la turbo, care la ALH e cu geometrie variabila iar la 1Z e fixa pozitia palelor.
legat de problema ta, motorul cand l-ai luat l-ai vazut mergand? stii daca e bine pusa distributia? eu de acolo as incepe verificarea, sa ma asigur ca ordinea de injectie e corecta si nu e niciun decalaj.

revening on-topic, azi ma ocup sa ii Montez amortizorul nou pentru stanga fata (unde l-am indoit pe cel vechi) si sper eu sa rezolv si cu montarea amortizorului nou (IronMan) de directive. In rest n-am mai facut nimic la masina, intrucat am fost la etapa de la Slanic Moldova unde am rupt fasu Vitarei de concurs smile.gif)
MeHigh
am montat si noul amortizor pe stanga fata, si intre timp am constatat ca aveam 10.5V in baterie. din nou ceva imi consuma bacteria, trebuie sa o iau iar fir cu fir cu aparatul de masura sa vad de unde vine consumul, intrucat casetofonul e deja scos de pe masina. Cred ca voi face de data asta treaba completa cu demontarea bordului, pentru montarea corecta a instalatiei si calculatorului de injectie, si eliminarea cablajelor de la casetofon si boxe cu ocazia asta (mai usurez masina cu 2KG pe fata).

posibil sa imi ocup timpul peste week-end cu activitatea asta, ca tot vreau sa merg la parinti la curte sa schimb hard top-ul cu bikini topul recent achizitionat. totodata am in plan sa mut si pompa de benzina putin mai jos pe support, sa poata trage benzina de jos din rezervor, comparative cu de la 5cm de unde trage acum. inca am destul de multe pe lista de facut, nu sunt lucruri majore care sa ma impiedice sa merg cu masina, insa numarul lor le face consumatoare de timp.
MeHigh
am facut mai multe intre timp:
*pus bikini top-ul,
*schimbat jantele de 7J+flanse cu unele de 5.5J (sa pot merge cu 0.2bar in cauciucuri cu risc minim de dejantare in teren),
* schimbat scaunul soferului cu unul de mazda mx3, e mult mai confortabila masina acum (urmeaza si cel de la pasager dar acolo e cu ceva improvizatie la fixarea in podea, ca nu pica pe gaurile de fabrica asa cum s-a intampla la cel de la sofer)
* demontat bordul si fixat ECU la locul lui in spatele torpedoului (aici cred ca e pozitia de fabrica, intrucat am gasit prinderi care se potrivesc perfect cu suportul ECU)
* instalatia de stropit parbriz a fost modificata, acum spalatoarele sunt pe stergatoare (sistemul la samurai e in gunoi ordinar, jetul pe care il arunca pe parbriz parea sa fie ca pisatul gainii, desi gaurile sunt desfundate iar pompa e in stare buna si furtunul nu parea sa fie sugrumat pe traseu)
*schimbat bateria cu una noua, vad ca n-a mai facut figuri de atunci (din Mai)

MeHigh
dupa o scurta iesire in weekend prin zona Siriu, am o bataie in mers la 70-80 kph, cred ca a decedat una sau mai multe cruci de cardan. Nu cred sa fie de la roatele noi ca nu batea la dus.in schimb ce-am observant este confortul mult sporit de la burta pe care o fac acum cauciucurile mult mai usor, din cauza latimii scazute a jantei. practice mi-a crescut confortul in mers cu rotile umflate la aceeasi presiune comparative cu celelalte.
ce nu-mi place: inca n-am apucat sa Montez amortizorul de directive, am toba Sparta si zgomotul e unul ragusit, de dacie in 2 pistoane.

adaug pe lista de facut si schimbarea placutelor de frana fata, la schimbarea rotilor mi-au aratat ca sunt aproape de limita inferioara, deci le-a cam venit timul. au tinut aproape in an, din toamna trecuta pana acum, din cauza rotilor mai mari care necesita o forta de franare mai mare.
MeHigh
N-am facut mai nimic, si asta pentru ca in ultimele saptamani, dupa ce am rupt cu Ionut masina de concurs (vitara), am stat mai mult pe sub satana aia noua (un samurai). Suntem la o saptamana de etapa de la Deva si inca mai avem o lista lunga de lucruri de facut la masina, motiv pentru care Bobita inca ma asteapta cu:
- schimbat niste cruci de cardan (nu stiu cate, ori 3 ori 4, intrucat cardanul fata il simt moale iar cand merg doar cu tractiunea spate se aude scartait si vibreaza putin masina de la 50-60km/h in sus, deci si pe la cardanul spate e cel putin o cruce flasca)
- schimbat placutele de frana pe fata, au aproape in an de cand le-am pus si s-au epuizat in pulberi fine
- montat scaunul de mazda la pasager, ca sa stea si partenera mea mai comod, cu o mai buna sustinere laterala
- schimbat toba finala de samurai, s-a gaurit chiar la prinderea pe sasiu unde are urechea aia si fomfaie pe acolo

ma bate in gand sa schimb si pompa de benzina, sa vad daca se schimba cu ceva mersul motorului in sarcina mare. cateodata imi pare lenesa...
MeHigh
printer picaturi, am reusit sa schimb toba finala, acum e stealth (atat cat poate fi) Bobita smile.gif)
de curiozitate m-am uitat in bord sa vad cati km am, si ceasurile indica 83500 km. Sunt cca 8500km de cand am schimbat motorul, in noiembrie anul trecut, cu o masina cu care merg doar ocazional. imi pare mult. Asta si in conditiile in care, la 60km/h la bord, am de fapt vreo 67 deci inca 12% peste cei 8500 sunt neinrregistrati din eroarea vitezometrului.
MeHigh
mi-am facut curaj si am comandat:
- 5x Cruci cardanice (nu stiu cate folosesc din ele, sa vedem cate imi cere cand dau jos cardanele)
- 2x set placate frana fata
- 1x capac delco de rezerva

acum, sa vad cand reusesc sa ma apuc sa schimb cele de mai sus, ca sunt foarte prins la job si nu intrevad in urmatoarele 2 saptamani nicio zi libera in care sa fiu in Bucuresti sa ma apuc de demontat cardanele.

MeHigh
mi-am facut timp si ieri am schimbat 4 din cele 5 cruci cardanice la masina (pentru cardanele fata si spate), intrucat doar astea erau uzate. am ramas cu o cruce de rezerva. azi am comandat ulei Eneos Premium, filtru de ulei si furtune de racire pe original, cu plan sa le schimb pe toate 3 maine seara dupa ce le ridic de la magazin, asta ca si pregatire de iarna.

incerc sa pun masina la punct sa pot merge weekendul viitor la o etapa-cupa la Petrila. Nu se puncteaza in campionat, si tocmai de asta ma duc - am zis ca nu intru cu masina asta in campionat si ma tin in continuare de promisiune, cupa asta va fi mai mult plimbare si fun, un fel de iesire in cadru organizat.

actualizez lista de to-to:
- de montat scaun pasager de mazda (il am, trebuie doar modificate prinderine lui in podea)
- de schimbat simeringurile de la puntea spate si difful spate, ca imi cam pierde ulei pe acolo
- de verificat pierderile de ulei din zona distributiei, unde fie am de schimbat un simering, fie garnitura de la pompa de ulei, nu stiu pe la care pierde inca...
- de schimat uleiul din cutia de viteze
- de schimbat uleiul din cutia de transfer
- de schimbat uleiul in puntea fata
- de schimbat uleiul in motor, impreuna cu filtrul
- de schimbat placutele de frana pe fata
- de schimbat furtunele de racire de la radiator, preventiv acum cat e cald afara si nu ingheata mainile pe scule
- de schimbat antigelul cu ocazia furtunelor noi
- de montat frana de mana pe cardan (aici tre sa cumpar tot systemul)
- de montat franele spate (aici tre sa cumpar ferodourile, tamburii sunt ca noi dar ferodourile erau contaminate cu ulei)
- de schimbat rulmentul de la ambreiaj, ca face galagie cand e libera pedala si tace cand o apas
- de cumparat si montat foliile de incalzire in oglinzi, ca vine sezonul ploios si e tare buna incalzirea, altfel nu se vede nimic in ele...

Nu e lunga lista, si mai toate sunt operatiuni simple insa pe care nu mi le permit din perspectiva timpului
MeHigh
actualizez aici progresul partial:
-am schimbat placutele de frana pe fata
-am montat prinderea amortizorului de directie pe bratul pitman si, implicit, acum am putut monta si amortizorul de directie cumparat de 4 luni

ca si feel dupa cele de mai sus, am constatat ca masina trage dreapta la franare brusca, deci diseara trebuie sa desfac din nou franele sa curat culisantele, ca probabil acolo agata. la directie, dupa montarea amortizorului, a disparut bump-steer-ul pe care il simteam in oras cand treceam peste liniile de tramvai. estimez ca si in teren se va simti o imbunatatire considerabila.

diseara urmeaza culisantele la frana dreapta fata si schimbul de ulei, pe care nu l-am facut ieri ca nu am ajuns in timp util sa ridic uleiul de la magazin..
MeHigh
am fost la Petrosani/Petrila weekendul care tocmai s-a incheiat, unde prietenii din Club OffRoad Alba au organizat o cupa amicala unde am putut sa mai testam una-alta la masini, la pasiunea ce ne leaga si la noi ca oameni. Masina s-a comportat exemplar, s-a descurcat foarte bine pe portiunile dificile de traseu (o urcare printr-o ravena cu bolovani, incrucisari de punti si apa care curgea prin ravena respectiva).
Si o poza din traseu mai jos:
MeHigh
saptamana asta e planificata la schimbul de consumabile pentru franele de pe spate si montarea tamburului de frana de mana pe cardan, operatiune ce ar trebui sa se intample maine pret de vreo 2-3 ore dupa programul meu la birou. cu asta cam inchei investitiile financiare in masina pe anul asta si raman doar cu cele in timp (si cativa firfirei sub 500 roni, pentru simeringuri si uleiuri).
drujbex
am citit dintr-un foc tot topicul, foarte misto. si bine scris, si bine documentate modificarile. premiul pentru constructia scrisa cel mai des cred ca se duce la "cruci de cardan" biggrin.gif

pare un sport extrem de frumos dar unde trebuie sa fii pregatit sa torni o gramada de bani si pe care, ca sa merite investitia, ar trebui sa-l practici macar doua weekenduri pe luna.
MeHigh
am fost zgarcit cu pozele, dar imi propun ca de acum inainte sa va arat mai mult. oricum din timpul buildului nu prea am ce poze sa pun, stiti cu totii cum arata un diff, un arc si alte fieratanii. o poza si doua filme de la Petrila:
https://youtu.be/ldvSRdVUx3c
https://youtu.be/_oemQKDLdkI

MeHigh
ca sa fie treaba buna am mai luat un set de jante de tabla stock de Jimny 15x5.5J pentru Bobita, sa il incalt cu INSA-urile pe care sa cobor presiunea sub 0.5 fara risc prea mare de dejantare.
MeHigh
si ca sa fie liniste in capul meu acum in prag de iarna, am comandat pompa de benzina noua, sa o schimb preventiv. nu stiu daca va schimba in vreun fel mersul masinii, dar stau eu linistit ca am schimbat-o si pe aia. in felul asta n-au ramas decat furtunele prin care circula antigelul de schimbat - carora le va veni si lor vremea curand.
MeHigh
i-am pus hard-topul pe ea, in pregatirea de iarna. dar nu e inca gata, ca am avut o prindere rupta, de fapt inca o am, si mi-am luat toate cele necesare sa o repar: rasina, intaritor, fibra, tesatura, ace, brice si cariciu ca nu stiu sa fac treaba asta asa ca am nevoie de ajutorul cuiva priceput. si copac peste pupazau, acum nici nu sunt in zona sa ma ocup, deci asteapta weekendul care urmeaza.
nici jantele noi nu am apucat sa le pun pe masina, ca am descoperit ca prezoanele de lavechile flanse erau indoite iar piulitele barbierite - traiasca strangatorii de roti de la vulcanizare! n-am mai facut poze ca eram un car de draci.
acum caut flanse si am gasit ceva la 680 roni (de 50mm) care ar trebui sa cam fie suficient pentru ce am eu nevoie..
MeHigh
n-am mai luat flanse ca am rupt un arc in padure si prin urmare am luat 2 arcuri in loc de 4 flanse. a fost mai scumpa varianta asta si impotriva vointei, un fel de viol la portofel. acu sa vedem daca e cu satisfactie sau cu plans la final.
MeHigh
am pus arcurile, masina e mai inalta de fata decat inainte cu aprox 2 cm, ceea ce nu e rau. mai am de pus amortizorul pe stanga fata si de schimbat o brida de arc, intrucat cea veche avea filetul stricat (probabil cine mi-a montat suspensia a pus piulita stramb). asta ca sa o aduc la starea normala de functionare.
n-am apucat sa repar prinderea la hardtop, dar nu e urgenta mare acolo. urmeaza 1-2 zile de surubareala si apoi din nou teste in week-end.
MeHigh
Am montat amortizorul de care ziceam mai sus (cel de pe stanga fata), am schimbat si brida de arc. le-am facut si proba weekendul trecut la Rucar, unde am petrecut un weekend la o cabana cu alti colegi de marca si model (inca 6 samuraie si un Jimny), ne-am distrat putin pe-acolo, am facut si prostii etc. una peste alta masina s-a comportat foarte bine, am atins si zapada pentru prima data pe sezonul asta intrucat am vrut sa urcam pe vb Papusa dar din motive tehnice (s-a stricat o masina, de fapt i s-au rupt tampoanele de la reductor) am anulat urcarea pe varf si ne-am distrat in zapada din golul alpin doar.

am reusit in sfarsit sa cumpar flansele pt cardan (de 3cm), azi am comandat uleiul (Eneos 5W40) si filtrul (Toyota).
MeHigh
si un mic rezumat al ultimelor 2 iesiri:
prima, exemplificata in poza de mai jos unde nu se prea vede zapada, e de la 1 Decembrie de la Rucar, unde ne-am intalnit pentru a-ncinge - credeam noi - niste gratare. am vrut sa facem un mic traseu la plecare si s-a intamplat ce vedeti in poza.

a doua poza e de acum o saptamana, cand am facut un traseu pe langa cheia, cu tentative de a ajunge in golul alpin insa pe care nu le-am reusit din cauza zapezii mari din zona (peste 1m). asta nu inseamna ca nu ne-am distrat prin zapada timp de 2 zile.

la masina n-am mai facut nimic in ultima vreme, intrucat a fost frig si nimic nu a fost suficient de urgent ca sa merite inghetul mainilor pe chei.
bine ca in masina se incalzeste repede, tare bine am facut cand am dat jos bordul acum mai bine de un an sa curat aeroterma. prin comparatie cu alti colegi de marca si model, la ei abia sufla aeroterma, in timp ce la mine se simte bine fluxul de aer.

am in continuare pe balcon cam jumatate de samurai: niste galerii de evacuare, 4 jante, bara de directie si conexiune, flansele distantiere pt cardan, frana de mana pe cardan, ultiul pt schimb, filtrele, capac delco si alte acareturi..
MeHigh
Update dupa weekend, unde sambata am mesterit la masina iar duminica i-am facut proba:
- am schimbat galeria de evacuare cu una in care pozitia sondei lambda e mai jos in teava colectoare, aveam o banuiala ca vechea galeria nu era tocmai optimizata pentru lambda intrucat sonda citea doar 3 cilindri
- am desfacut TBI-ul cu intentia de a-l curata si a-i schimba garnitura, lucru pe care l-am facut cu succes. garnitura veche, de fapt parte din ea ca atat am gasit acolo, era completata cu succes de vechiul proprietar al motorului (poreclit Broasca) cu silicon rosu si silicon negru.
- cu ocazia desfacerii TBI-ului, am reglat si clapeta de acceleratie conform procedurii din manual, cu lere si multimetru, masina parca trage mai bine acum, mizez pe un amestec optimizat mai bine fata de reglajul anterior dupa ureche
- am dat jos reductorul si i-am montat frana de mana OEM pentru cardanul spate (asta venea ca optionala, default era pe tamburii din puntea spate)
- daca tot am desfacut reductorul, i-am montat si aerisitorul plus furtunul de ventilatie aferent. aici problema e ca din fabrica aerisitorul e foarte expus la o trecere prin apa de 40-50cm si, din contractia carcasei de aliminiu si a uleiului din interior, riscul de a suge apa e destul de mare. am contaminat deja de 2 ori uleiul cu apa, iar factura de piese de schimb n-a fost mica, asadar solutia asta e long term cost saving
- odata dat jos reductorul, am profitat si am montat si flansa distantiera pentru cardanul fata, intrucat am mutat puntea de cand cu schimbul suspensiei cam cu 3cm mai in fata, obtinand un unghi de atat mult imbunatatit, insa cu pretul platit de alungire a cardanului - pe care acum l-am adus la norma standard de lucru prin adaugarea flansei de 3cm (de fapt 1 inch)
- am schimbat si mecanismul de la kilometraj, cel care contine melcul de citire a turatiei reductorului, intrucat are un simering pe langa care umezea cu ulei si am avut rezerva de piesa cu simeringul in stare buna
- am montat pe fata cercei bumerang, putin mai lungi decat cei vechi, pentru a elimina nevoia de a muta prinderea cerceilor pe sasiu mai in fata (arcurile pe care le am acum sunt putin mai lungi decat stock si cerceii nu mai stateau la 45 grade, ci 60-70, ceea ce ii facea sa atinga cursa maxima in sus destul de repede si imi dadea niste zgomote de "clanc" atunci cand rulam in teren cu pietre si gropi mari

Nu incap toate pozele intr-un singur post, vad ca e limitat la 4Mb

si continuarea pozelor

ca si concluzie dupa tura de duminica:
- masina parca merge mai smooth si accelereaza mai usor, poate fi de la TBI sau evacuare, sau amandoua, oricum e de bine deci bifam la plusuri
- a consumat mai putin decat de obicei
- nu mai am vibratii cand merg in 4x4 dupa instalarea flansei distantiere la cardanul fata
- nu mai am zgomote dupa noii cercei, semn ca acum nu mai ajunge suspensia la capatul de cursa a cercelului

una peste alta, ne-am distrat pe cinste, noroiul a fost mult si adanc in Prahova (zona de langa Campina-Telega), zapada deloc, am spart gheata de 20cm grosime si am trecut printr-o balta maaare (de unde am iesit cu troliul din cauza sloiurilor de gheata), eu n-am avut incidente la masina dar unul din baietii cu care am iesit a rupt un MRL la un Jimny, iar altul a avut probleme cu ambreiajul dupa trecerea prin balta.
MeHigh
inca un update, ca a trecut ceva vreme de la ultimul:
- in 2/3/4 Martie am fost din nou la Rucar, la a doua intalnire in zona. multe masini, vreo 25 cred de data asta, si cu vreo 15 am plecat in traseu. bobita a mers bine, zapada avea cam 60cm, am urcat pe varful Capitanul. unele portiuni au fost mai dificile, cei cu masinile mai nepregatite sau cauciucurile nepotrivite au fost trasi la sufa. am abandonat 2 masini in urcarea spre varf: o vitara cu roti de strada si lanturi pe rotile din spate a fost abandonata dupa ce i s-au rupt lanturile, si un samurai nepregatit cu un sofer care nu stie sa conduca si caruia i-a explodat un furtun de apa de la radiator.
- apoi weekendul trecut am iesit din nou, de data asta mai aproape de Bucuresti, si intr-o gama mai variata de masini. linkul cu rezumatul iesirii e asta: https://www.youtube.com/watch?v=YJiHD3am-hk

la masina n-am mai facut mai nimic, doar schimbat fisele cu niste NGK-uri albastre, si achizitionat toate furtunele de apa din silicon (galbene) si un suport nou pentru antena de statie pe care urmeaza sa le schimb imediat ce vremea imi permite.
am reglat din nou TPS-ul pentru ca mi-am dat seama ca la primul reglaj nu am pus lera unde trebuie, si ini "dadea in nas" masina cand eram in frana de motor la 1600-1700 RPM si calcam pe ea (doar in low range se manifesta).

pozele de la iesiri sunt in albumul shared de pe facebook, linkul e undeva in paginile anterioare.
MeHigh
si am mai facut ceva treaba in weekendul care a trecut:
- schimbat uleiul motor cu 5W40 Eneos, si filtrul de ulei cu unul original Toyota
- schimbat uleiul in cutia de viteze cu Castrol 75W90
- montat furtun aerisitor la puntea fata, sa o protezej in caz de imersie de contaminarea uleiului cu apa
- montat suportul fix de antena CB pe suportul rotii de rezerva
- inlocuit hard-top-ul cu soft-topul in 2 locuri
- mutat statia din locul casetofonului, sus pe poarta de deasupra pasagerilor (in locul plafonierei)
- montat indicator incarcare baterie (volt-metru) in locul ceasului (orologiu) care nu mai mergea, dar trebuie sa ii pun plusul pe o sursa mai buna ca acum e legat la pozitii si citeste cu 0.8V mai putin decat multimetrul pe baterie
- montat teava pt priza de aer in coltul din spate sus al aripii dreapta fata, inainte tragea de langa vasc aer cam cald
xox
Voltmetru leaga-l de contact, cred ca-i cel mai bun indicator acolo
MeHigh
Da, o sa il leg acolo, acum e legat la plusul pt lumina in scrumiera si se pare ca e o cadere de voltaj in circuitul ala. Cand se maiintoarce incalzeste il mut pe contact, ca acum e casanta banda izolatoare smile.gif)
xox
https://www.netvolt.ro/trasee-de-cabluri-do...-040702509.html

Habar nu am cum se cheama de fapt dar d'asta mai folosesc daca vreau sa nu fie casanta
MeHigh
Ammai schimbat una-alta lamasina. Am mutat legatura de la ceasul de volti pe alt fir de la contact si acum nu mai arata in plopi.
Demontat bara fata cu tot cu troliu, cantarit si concluzionat: are 90kg, e grea in draci, si urata. Deci am luat alta bara si alt troliu, in noua configuratie are in total 35kg. E bine.
Am schimbat si statia, vechiul alan 100B+ cu un president Barry, asta a fost doar un moft ca sa am culoarea din bord si la display-ul statiei, dar m-aimpresionat ca se aude mai bine decat vechiul Alan.
xox
Mai ai Alan-ul?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.