Ciupanezu
Apr 18 2014, 10:31 AM
Din contra, daca vezi ca un motor nu mai are presiune de ulei suficienta din cauza sludge-ului, e aproape intotdeauna vorba de un motor pe benzina.
La fel daca nu mai merge valvetronic-ul sau vanos-ul din cauza asta.
Functionarea unui diesel e mai putin afectata de sludge. Plus ca, sa fim seriosi, din 10 motoare diesel de peste 200 000 km desfacute, cel putin 8 sunt pline de depuneri, calamina si sludge.
Pe de alta parte, daca un motor pe benzina are sludge, chestia asta se va vedea si in functionarea sa.
Sludge-ul nu apare greu deloc. E suficient sa faci reviziile rar sau sa folosesti ulei prost.
Am avut la reparat un seria 1 care a apartinut unei femei. A avut masina de la 20 000 km pana la 80 000 km. Masina veche de 2 ani. De la 40 000 km nu i-a mai facut nici o revizie. Evident ca motorul era plin de sludge, avea probleme cu presiunea de ulei, deci si cu valvetronic-ul. L-am demontat, i-am dat jos pompa de ulei, chiulasa, am schimbat partea de distributie. A fost inutil. Motorul tot nu avea suficienta presiune de ulei, asa ca proprietarul a preferat sa-l schimbe pentru ca in cel mai bun caz trebuia schimbata pompa de ulei, dar si chiulasa.
bartro
Apr 18 2014, 11:18 AM
QUOTE (georgem @ Apr 17 2014, 06:10 PM)

E un ulei de motociclete, are standardul Jaso MA pentru ambreiaj umed. Vad ca are si standardul API SJ/SL, oare merge si pentru masini?!?
La fel e si ala 10W40.
Parca diferenta e la aditive, uleiuri care se folosesc la ambreiaj umed nu poate sa contine aditive din alea care fac suprafate extra alunecos, cum ar fi mos2 la liqui moly.
Am folosit un ulei ieftin (= fara tehnologie NASA genul molecule inteligente etc) pentru masini la motoreta si nu am avut nici o problema cu ambreiajul ud.
La masina nu as pune ulei de motocicleta numai din motivul asta. Dar nici nu prea ma pricep.
QUOTE (TiL @ Apr 18 2014, 11:25 AM)

Despre intinderea cablului, shapte, da , am facut deja asta. Dar problema e la tija 6 care joaca, deci suspectez bucsile 8 din acea schema.
Trebuie sa fie tone de E34 la dezmembrat. O sa-ti mai trebuie una-alta. Faci o listuta, urmaresti site-uri de specialitate, si te duci intr-o zi sa iei tot ce iti trebuie.
Desi o bucsa care se uzeaza trebuie luat de noua.
shapte
Apr 18 2014, 11:58 AM
CITAT(Ciupanezu @ Apr 18 2014, 11:31 AM)

Din contra, daca vezi ca un motor nu mai are presiune de ulei suficienta din cauza sludge-ului, e aproape intotdeauna vorba de un motor pe benzina.
La fel daca nu mai merge valvetronic-ul sau vanos-ul din cauza asta.
Functionarea unui diesel e mai putin afectata de sludge. Plus ca, sa fim seriosi, din 10 motoare diesel de peste 200 000 km desfacute, cel putin 8 sunt pline de depuneri, calamina si sludge.
Pe de alta parte, daca un motor pe benzina are sludge, chestia asta se va vedea si in functionarea sa.
Sludge-ul nu apare greu deloc. E suficient sa faci reviziile rar sau sa folosesti ulei prost.
Am avut la reparat un seria 1 care a apartinut unei femei. A avut masina de la 20 000 km pana la 80 000 km. Masina veche de 2 ani. De la 40 000 km nu i-a mai facut nici o revizie. Evident ca motorul era plin de sludge, avea probleme cu presiunea de ulei, deci si cu valvetronic-ul. L-am demontat, i-am dat jos pompa de ulei, chiulasa, am schimbat partea de distributie. A fost inutil. Motorul tot nu avea suficienta presiune de ulei, asa ca proprietarul a preferat sa-l schimbe pentru ca in cel mai bun caz trebuia schimbata pompa de ulei, dar si chiulasa.
Sa ma scuzi, dar dupa 40 000 de km cu acelasi ulei nu vb de o utilizare normala a unui motor, e ca si cum ii pui vaselina ca si aia face ungere, si da are sludge.Uimitor ca motorul totusi s-a ambitionat sa functioneze asa. Dar in mod normal cu ulei schimbat la 10 000 si un ulei bun nu vad ce sludge are un benzinar. Tehnologia valvetronicului ma depaseste si nu stiu nimic despre aces subiec drept urmare nu comentez. Un motor nu este format totusi numai din valvetronic si vanos si la 200 000 si un motor diesel isi arata uzura daca este plin de sludge. Cel mai sanatos lucru mi se pare sa dai baia jos sa o speli, sa faci un asa zis flush cu un ulei normal, iar dupa aia te folosesti in continuare de motor. Dar in fine, cred ca putem dezbate 100000 de discutii pe acest subiect dar hai sa ne oprim cu off-topicul si sa il lasam pe TIL sa mai puna poze cu cazanul, altele exceptand alea cu defecte
xox
Apr 18 2014, 03:36 PM
Ultima observatie, ca inginer, pe marginea subiectului: cu cat mai multa "mazga" pe cilindri cu atat mai mult scade compresia? Intreb si eu, de curiozitate.
Plus de asta, ca si ansamblu, motorul daca-i plin de ulei murdar, nu afecteaza toate partile mobile si lubrefiate? Ma gandesc la fortele de frecare ca totusi "macina" din camasa pana la urma, nu?
Iarasi, intreb doar de curiozitate, n-am idee cum afecteaza senzorii si cum calculeaza mai departe ecu, dar banui ca trebuie luate in consideratie mai multe variabile?
Ciupanezu
Apr 18 2014, 04:22 PM
QUOTE (shapte @ Apr 18 2014, 12:58 PM)

Sa ma scuzi, dar dupa 40 000 de km cu acelasi ulei nu vb de o utilizare normala a unui motor, e ca si cum ii pui vaselina ca si aia face ungere, si da are sludge.Uimitor ca motorul totusi s-a ambitionat sa functioneze asa. Dar in mod normal cu ulei schimbat la 10 000 si un ulei bun nu vad ce sludge are un benzinar. Tehnologia valvetronicului ma depaseste si nu stiu nimic despre aces subiec drept urmare nu comentez. Un motor nu este format totusi numai din valvetronic si vanos si la 200 000 si un motor diesel isi arata uzura daca este plin de sludge. Cel mai sanatos lucru mi se pare sa dai baia jos sa o speli, sa faci un asa zis flush cu un ulei normal, iar dupa aia te folosesti in continuare de motor. Dar in fine, cred ca putem dezbate 100000 de discutii pe acest subiect dar hai sa ne oprim cu off-topicul si sa il lasam pe TIL sa mai puna poze cu cazanul, altele exceptand alea cu defecte

Nu ma mir ca a rezistat. Motoarele de BMW sunt incredibil de rezistente.
Teoretic, toata lumea schimba uleiul la 10 000 km si toti folosesc ulei bun. Toti sunt pasionati. In realitate, multi merg cu acelasi ulei peste 20 000 km sau il schimba la timp, dar cumpara ulei BMW 5W-30 la 20 lei litru, contrafacut desigur.
Eu ma refer doar la masinile pe care le repar eu, adica BMW-uri. E39, E46, E90, E60, X5 E53 si E70, seria 1 etc. Am foarte putini clienti cu E36, E30 si E34.
Diesel-urile sunt pline de depuneri, dar merg. In general, probleme lor sunt mai degraba pe partea de injectie decat pe partea de motor.
Pe de alta parte, la motoarele pe benzine daca apare sludge-ul in mod automat apar probleme. Bataia de tacheti e prima.
Eu am un respect enorm pentru motoarele BMW. La cata forja si la ce intretinere proaasta primesc, rezista enorm.
elvislorin
Apr 18 2014, 09:16 PM
e bun si off-topicul...s-a mai animat forumul...ca prea s-au mutat toti pe fb in ultimul timp

)
TiL
Apr 18 2014, 09:59 PM

asa, vorbiti voi de ale voastre, eu zic de ale mele, apoi bineinteles o sa bag un 20W50 in motor, de proba, ca sa fie veselie. Veselie, nu vaselina.
PS. Am ajuns si acasa. Merge hardughia, senzatia de rabla nu dispare (troncane ceva urat pe fata daca ii dau cu talent in gropi/bumpere), senzatia de ieftin la fel (comutatoarele neghioabe de lumini si stergatoare) si surpriza - pielea neagra care nu-mi placea pentru ca-i piele si ca-i neagra, e foarte misto, cel putin acum cand e racoare afara... si nu pot sa dau drumul la caldura.
Stergatoarele se misca prea repede si risca sa duca la uzura mecanismului. Dar asta observasem inca de acum 9 ani la ZOM.
Ca sa ma ocarati bine, aflati ca am completat cu ulei 15W40 Diesel. Oricum, cine stie ce ciorba o fi avut si inainte. Maine ma uit pe joja.
Cand am plecat de la serviciu (motorul statuse doar 3.5 ore, la subsol) tachetii nu voiau sa mai taca. Greu s-au linistit dupa ce am turat binisor.
Dupa 300 km, ajuns acasa, l-am lasat la relanti 2-3 minute dar n-au inceput sa cante. De obicei faceau galagie mare dupa un drum de 60 km. O sa verific nivelul pe joja, posibil ca nivelul ridicat sa fi contribuit la "tacerea mieilor".
A, inca ceva. Dimineata porneste cam in 5. Sau poate ca asa merge tot timpul...?
elvislorin
Apr 18 2014, 10:39 PM
si ti-e greu sa verifici daca mere in 5?
TiL
Apr 18 2014, 10:46 PM
Lipsa timp. Lene. Lehamite.
Sper sa fiu mai in forma maine.
Nu m-am m-ai jucat cu M50-uri dar presupun ca e mai simplu decat la M30 unde electrosocurile erau cam garantate.
elvislorin
Apr 18 2014, 10:48 PM
nu te pisca....daca vrei iti dau un tabel cu ce trebuie sa masori sa vezi daca ai masa buna, cablaj si bobine functionale
xox
Apr 19 2014, 12:50 AM
Bre, nu te curenteaza dar trebuie sa porti pardesiu de ploaie, umbrela, cizme de cauciuc si sa mesteci guma turbo

(nu m-am putut abtine

)
TiL
Apr 19 2014, 08:24 AM
QUOTE (elvislorin @ Apr 18 2014, 11:48 PM)

nu te pisca....daca vrei iti dau un tabel cu ce trebuie sa masori sa vezi daca ai masa buna, cablaj si bobine functionale
Le vreau
QUOTE (xox @ Apr 19 2014, 01:50 AM)

Bre, nu te curenteaza dar trebuie sa porti pardesiu de ploaie, umbrela, cizme de cauciuc si sa mesteci guma turbo

sau sa trec la monocilindru
elvislorin
Apr 19 2014, 11:10 AM
TiL
Apr 19 2014, 11:18 AM
Multumesc!
elvislorin
Apr 19 2014, 11:22 AM
iti recomand autodata 3.38 (de pe torrente) si manuale de reparatii...am pus un link la mine pe topic
lucian
Apr 19 2014, 12:01 PM
sa-l stapanesti sanatos, domnu'. nu credeam ca o sa te vad cu e34. nu mai stai in dr. taberei? vroiam sa-l vad si eu...
xox
Apr 19 2014, 01:20 PM
QUOTE (TiL @ Apr 19 2014, 08:24 AM)

sau sa trec la monocilindru

Nu stiu ce-i ala monocilindru, da' totusi daca vroiai turbo trebuia sa mergi pe un ETA

Acu' serios vorbind, var'miu are tot M50 si nu m-am curentat prin el niciodata.
La M50 cica-i recomandat 10W40 sau BMW Longlife-04. Cel putin asa mi-a zis el, dar e cu Vanos a lui. Nu stiu cum e a ta.
TiL
Apr 19 2014, 01:58 PM
Mda... chef de vacanta in familie, n-am mai verificat nimic.
In plus, azi a pornit cu toti cilindrii, desi , ca de obicei, porneste mai greu. Uleiul - putin peste maxim.
La drum mi s-a parut ca da ceva fum de ulei (daca lasi un geam putin deschis si nu ai portbagajul inchis etans, intra noxele in masina).
Lucian, am plecat de acolo, stau afara din Bucuresti. Nici eu nu credeam ca o sa ma vad in E34, dar iata-ma

PS. Am gasit in magazie la tara ambreiajul complet pentru sharky.
bartro
Apr 21 2014, 11:45 AM
QUOTE (TiL @ Apr 19 2014, 02:58 PM)

PS. Am gasit in magazie la tara ambreiajul complet pentru sharky.
Da nu luai E34, nu ar fi fost acolo.
shapte
Apr 22 2014, 10:29 AM
TiL
Apr 22 2014, 01:05 PM
Da, ma astept ca bratele sa fie cam praf. Interesant e ca pe sharky am pus brate fata de E32/E34. Dar nu-l matrasesc

Stai linistit, dupa ce am pus uleiul ala merge mai bine. O fi mai ales din cauza ca e la nivelul maxim. Dar nu mai canta tachetii, se aude ca un motor normal, cat de cat nou.
Bart, da, Murphy ne pandeste tot timpul. Dar despre ambreiaj stiam sigur ca-l am, complet. De fapt uitasem ca am si volanta.
Bine, sigur l-ar fi pus Murphy pe tata sa mi-l arunce asta iarna in nameti, daca nu stia ca urma sa iau E34.
De fapt e cam suspect, acum ca tata aflase de problema cu ambreiajul si, pentru prima oara sustinea sa pastrez sharky, sa nu investesc in alta masina, mai ales nu in alt model de bmw.... stia exact unde-i ambreiajul, la loc sigur si aerisit
bartro
Apr 22 2014, 01:56 PM
Cunosc prea bine treaba asta cu simpatie pentur ceva hranit cu o antipatie mai mare fata de alceva.
TiL
Apr 23 2014, 06:14 PM
Halogen
Apr 23 2014, 06:23 PM
Til hai sa-ti dau ceva de naveta mk2 1.6TD

ce zici ? Asta daca nu te obsedeaza gandul cu inmatricularea si cu nr de brasov

)
alex230ro
Apr 23 2014, 08:33 PM
wtf?! il dai deja!?dai si in rate?as pune M50-ul ala pe urs

))
cred ca mai bine iesi daca o faci bucati..
TiL
Apr 23 2014, 09:16 PM
Nu cred ca scot mare lucru la dezmembrat, preturile pieselor au crescut. Mai degraba valoarea masinii e in caroseria inca sanatoasa si dotarile care sunt acolo din nastere.
Motorul papa cam un litru de ulei la mia de km.
Am de investit in articulatii, inca nu m-am uitat care anume.
Aeroterma de schimbat si de vazut daca sunt scurgeri acolo care sa fi afectat tabla prin interior.
Revizuit toate macaralele de geamuri.
Ambreiajul - ma astept sa ma lase in 10-30 mii de km. Oricum nu-mi place cum merge acum, tinde sa patineze.
Faruri chioare.
Pielea la sofer pe duca - oare se poate repara pe unde e putin despicata?
Rugina ici colo: la colturile usilor, la usa de la rezervor, aripi fata de schimbat.
Pachetul de lumini interior e misto dar trebuie bibilit ca nu finctioneaza intreruparoarele.. posibil sa trebuiasca schimbare lampile, plus de verificat de ce nu merge de la usi.
M-a sunat imediat cineva care e interesat de masina pentru motor+cutie, in special cutie, ca vrea sa treaca de la automata care cica ii consuma 30 in oras. Zice ca motorul lui, tot 2.5 M50, nu are probleme, totul e ok, la cei 700000 km ai lui. Ma pune pe ganduri, de ce sa dau masina de boss pe nimic.
alex230ro
Apr 24 2014, 06:24 AM
fa toata socoteala cum trebuie,iti spun eu ca o sa ai o gramada care or sa o ia pt piese ,M50-ul cu motor + cutie merge pe la 500 eur.sao repari estimativ asa din ce zici acolo , minim 2000 eur ca sa o faci buna.un litru la mie e la limita acceptata,dar nu ai de unde sa stii care e problema garniturile sau motorul,M50ul non Vanos eu il stiu ca pe un motor rezistent.taxa banuiesc ca e cam 1000 eur nu?in mare ai 2 posibilitati
-tii masina o bagi la reparat si platesti taxa la anu sau cand o fi cazul(aici presupunand ca nu mai mergi cu ea)
-o vinzi acum si astepti alta ocazie.
oricum daca e sa o vinzi oricine o va cumpara o va lua pt piese

Pt reparatii eu zic ca acum iti trebuie: 2 aripi fata(maxim 300 lei sh) aeroterma-aici nu stiu cat poate sa fie maxim 2-300 lei.ce-i drept o sa ai de tras cu ea,dar acum vad ca ai curte in sect 1(pe langa mine daca e sa mai iau dupa harta

)
anyway E34 e o masina care mi-a placut eu zic ca ar fi pacat sa o dai.cum am zis as lua-o dar probabil ca tot la fiare vechi ar ajunge am deja ursul care imi mananca tot.
bartro
Apr 24 2014, 08:18 AM
Deci esti sigur ca pierde ulei prin ardere? Te ai uitat la bujiile?
Faruri asa sunt. Se pot scoate, desface, spalate, si e un pic mai bine. Cu un kit HID sunt chiar faine.
Samsari auto stiu unde poti repara piele. Stiu ca anul trecut am vorbit cu un baiat care stia undeva prin cartierul chitila un atelier de tapiterie care inlocuia chiar bucati din sezut.
30% in oras si motor ok, nu prea exista.
Ciupanezu
Apr 24 2014, 09:00 AM
Foarte pacat s-o dezmembrezi! Masina asta mai are destula viata in ea.
TiL
Apr 24 2014, 01:07 PM
Da, e pacat sa fie dezmebrata. Dar la cum ma stiu, ori o sa-i placa mult cuiva si atunci nu o sa mai vreau sa o vand, ori nu o vrea nimeni. Deci e f probabil sa ramana la mine. Mai ales ca in ultimele zile am mai lasat standardele si incepem sa ne acceptam asa cum suntem. Ramane totusi impasul financiar in care m-am bagat, si de aici cel mai destept ar fi sa ma arunc la un golf dizel de exemplu.
Alex, am pus sector 1 pentru ca trebuie selectat ceva acolo. Eu stau 50 km mai la nord.
xox
Apr 24 2014, 01:15 PM
Daca nu-s rupturi prea mari, se repara pielea, este unul in Iasi care face niste chestii interesante, aveam un link pe undeva. Iese foarte bine, chiar daca nu scoate uzura de la timp, dispare orice ruptura. Pe de alta parte, ai cotierele impecabile (cel putin din poze) si mi se pare si asta un plus.
In rest, si eu zic la fel, pastreaz-o si-n cel mai rau caz o inmatriculezi anul viitor, mergi si tu in weekend-uri pe drumuri private ca s-o dezmortesti:P Cata vreme ai un garaj n-ai probleme prea mari de imbatranit, daca o pornesti suficient de des.
TiL
Apr 24 2014, 02:04 PM
Da, cotierele arata bine in comparatie cu ce am mai vazut (dar departe de impecabile), atat la piele cat si mecanic (articulatia cu spatarul). De fapt toata pielea e surprinzator de buna, doar la scaunul sofer trebuie intervenit, plus o cusatura desirata 3-4 cm la bancheta spate intr-un loc care nu-i solicitat de fel.
Cam la asta ma gandesc.... garaj inca nu am, dar pun o folie neagra pe pamant sa nu o imbrace balariile, caut si-o prelata si aia e.
M-a sunat unul adineauri sa-mi de un 307SW diesel, are o mica problema "nu mai porneste trebuies a fie un senzor ceva, altfel masina teapa, frate, dai in ea si dai in ea!". Se lauda ca a omorat cateva pisici la viata lui.
bartro
Apr 24 2014, 02:32 PM
Au multe fantome electrice, aparent, pejosurili.
alex230ro
Apr 24 2014, 02:48 PM
QUOTE (TiL @ Apr 24 2014, 03:04 PM)

Da, cotierele arata bine in comparatie cu ce am mai vazut (dar departe de impecabile), atat la piele cat si mecanic (articulatia cu spatarul). De fapt toata pielea e surprinzator de buna, doar la scaunul sofer trebuie intervenit, plus o cusatura desirata 3-4 cm la bancheta spate intr-un loc care nu-i solicitat de fel.
Cam la asta ma gandesc.... garaj inca nu am, dar pun o folie neagra pe pamant sa nu o imbrace balariile, caut si-o prelata si aia e.
M-a sunat unul adineauri sa-mi de un 307SW diesel, are o mica problema "nu mai porneste trebuies a fie un senzor ceva, altfel masina teapa, frate, dai in ea si dai in ea!". Se lauda ca a omorat cateva pisici la viata lui.
O sa tot primesti din astea. probabil ca la cash toata lumea iti va oferi 3000 maxim 3500 lei daca ai noroc
xox
Apr 24 2014, 03:11 PM
E dusa pompa cel mai probabil, de la motorina de locomotiva/de la moldoveni, etc.
Si era o discutie mai demult apropos de prelata, condens, caldura in timpul zilei, etc.
TiL
Apr 24 2014, 03:36 PM
Da, stiu treaba cu condensul de cand am gasit motorul lui sharky inverzit, sub prelata. E si una din grijile mele. Dar daca pastrezi curata folia pe care sta masina, nu e ca pe pamant, care transpira oricand.
Probabil ar fi mai buna o prelata textila, care e si mai rezistenta in timp. Costa cam dublu.
bartro
Apr 24 2014, 04:28 PM
QUOTE (TiL @ Apr 24 2014, 04:36 PM)

Probabil ar fi mai buna o prelata textila, care e si mai rezistenta in timp. Costa cam dublu.
Poate si merita. Cele din comert de plastic se cam rup dupa un an de soare Romaneasca.
Dar de ce ai lua un E34 pe ca nu ti-ai dorit, blochezi niste bani in ea pe care ai nevoie la alte lucruri, ca s-o pui apoi pe o filie pe care nu ai sub prelata pe care nu o ai, pana dintr-un motiv ne-ghicibil (pentru mine cel putin) masina respectiva brusc devine interesanta?
TiL
Apr 24 2014, 04:54 PM
Ba pardon! Am folie deja

. Luata in alt scop, dar merge. si costa doar ~20 lei.
Oricum, buna intrebare

Si grea
Masina o sa devina interesanta tot asa cum au devenit celelalte ale mele: dupa ce le-am bibilit: sa stearga bine parbrizul, sa bata bine farurile, sa fie bine legata la articulatii. Deocamdata strang din buci cand merg cu ea, mai ales noaptea. Daca mai si ploua, merg ca si cei mai tampiti soferi, aia de franeaza la intalnirea cu orice masina. Acum incep sa-i inteleg nu e vorba de abilitatile lor, de fapt au niste rable.
Deocamdata n-am tupeu sa exploatez masina asta, nu ma bucur de ea ca de un BMW, pentru ca nu sunt sigur pe ea. Si nu e vorba doar de adaptare, ci de starea ei in anumite puncte aparent banale. Cu multa rabdare si ceva bani, le fac. Dar mi-e ca pana le fac pe alea, ma trezesc cu caroseria ciuruita de rugina.... aici trebuie sa ma "extind" eu, sa invat sa ma ocup si de tabla.
PS Pejoul nu arata rau, pacat ca are un asemenea proprietar...
http://olx.ro/oferta/vand-sau-schimb-peuge...html#9788e7e7e3
bartro
Apr 24 2014, 05:15 PM
Curata faruri, probabil ai lupe pline de praf.
Si iti imprumut eu un kit HID de la E32 pe care il am brin beci undeva.
Apoi o sa zici "I can see!". Asta daca nu ai parbriz sablat, ca asta nu rezolvi nici cu far de felinar. Sau poate da. Hm, nu m-am gandit la asta cand aveam E32 cu geam sablat.
Am si niste stergatoare de E32 daca ma amintesc bine. Mostenite de la CRM.
Minus: o sa apara eroare de lumini pe bord.
QUOTE (TiL @ Apr 24 2014, 05:54 PM)

Si nu ti-ai dorit E28 cel alb pentru ca e Bulgaroiaca, si tradezi tara la PJ asta?
alex230ro
Apr 24 2014, 05:40 PM
Halogen
Apr 24 2014, 06:44 PM
QUOTE (TiL @ Apr 24 2014, 05:54 PM)

Ba pardon! Am folie deja

. Luata in alt scop, dar merge. si costa doar ~20 lei.
Oricum, buna intrebare

Si grea
Masina o sa devina interesanta tot asa cum au devenit celelalte ale mele: dupa ce le-am bibilit: sa stearga bine parbrizul, sa bata bine farurile, sa fie bine legata la articulatii. Deocamdata strang din buci cand merg cu ea, mai ales noaptea. Daca mai si ploua, merg ca si cei mai tampiti soferi, aia de franeaza la intalnirea cu orice masina. Acum incep sa-i inteleg nu e vorba de abilitatile lor, de fapt au niste rable.
Deocamdata n-am tupeu sa exploatez masina asta, nu ma bucur de ea ca de un BMW, pentru ca nu sunt sigur pe ea. Si nu e vorba doar de adaptare, ci de starea ei in anumite puncte aparent banale. Cu multa rabdare si ceva bani, le fac. Dar mi-e ca pana le fac pe alea, ma trezesc cu caroseria ciuruita de rugina.... aici trebuie sa ma "extind" eu, sa invat sa ma ocup si de tabla.
PS Pejoul nu arata rau, pacat ca are un asemenea proprietar...
http://olx.ro/oferta/vand-sau-schimb-peuge...html#9788e7e7e3Til te vad nehotarat

daca vrei sa vezi rableta vin`o sambata pe la circ
xox
Apr 24 2014, 07:41 PM
QUOTE (bartro @ Apr 24 2014, 05:15 PM)

Minus: o sa apara eroare de lumini pe bord.
Se rezolva din 2 rezistente treaba asta, daca-mi aduc bine aminte. Ma documentasem pentru E46 (sunt cateva DIY pe net), pacat ca n-am mai ajuns sa le montez.
In rest, cu masina eu am fost exact la fel: nu stiam cum sa-i fac una si alta - n-aveam garaj, n-aveam girafa, n-aveam chei, etc. Faceam doar ce puteam, iar cel mai mult imi placea carburatorul (vad bine de-aproape

).
Stii cum e la noi? Daca poti sa te ocupi de ea, o faci (chestie care te si face sa-ti placa mai mult). Daca nu, e tricky s-o lasi altuia. Iar unele din masinile de aici de pe forum chiar merita garaje acoperite, etc.
Eu cred ca motivul pentru care a luat-o TiL e ca i-a placut, si i-a starnit interesul. Parca nu stii cum e, iti faci un moft si... de fapt stai, am alta analogie: e ca si cum te-ai ba*i toata ziua da' nu te ca*i. Ori ca si cum e innorat afara dar nu ploua. Stai tot timpul cu ziarul intr-o mana si cu o umbrela in cealalta, intr-o perpetua incertitudine
(probabil sunt putin offtopic si subiectiv, da' mai fac si eu haz de necaz - al meu cel putin

)
Halogen
Apr 24 2014, 07:53 PM
Til te-ai grabit uite ce ai pierdut
http://olx.ro/oferta/999-bmw-518-inmatricu...html#63ff1c0cad chiar daca e 1.8 in viitor urcai un 2.5 M50 aveai taxe de 1.8 si breack. Sau il pastrai asa...
TiL
Apr 25 2014, 10:33 AM
Break, carlig, AC, motor mic. Foarte interesant. Stiu masina de o luna, cand era 1200E, dar nu stiu de ce n-am sunat... Poate pentru ca nu aveam cei 1200E.
xox, m-ai cam citit.
Alex, inca nu am inceput sa caut piese. Daca ma apuc sa bag bani in ea, clar n-o mai vand. Electromotorul a fost exceptie, ca trebuia sa ma misc cumva.
Bart, util ca intotdeauna. Ma uitam si eu ca lentilele alea sunt cam... pufoase. Daca o tin, o sa desfac farurile. Se scot afara lentilele sau speli oala cu totul?
Vreau stergatoarele. Ai si brate? Momentan an schimbat lama de cauciuc al celui de la sofer, pus lama veche de la Toyota. Mult mai bine decat ce era inainte, dar tot trebuie sa le fac ca noi.
N-am vrut E28 de BG pentru ca daca e sa fie E28 trebuie sa fie al meu nu al vre-unui bulgar. De pejo nu-mi pasa.
Alte observatii:
Dimineata la rece, la plecarea cu I-a a lasat norisor albastru in urma. intr-a doua deja nu s-a mai vazut.
Are transmisia cam scurta, intr-a V-a la 4000 rpm are 150km/h, pe cand Toyota 2.0i si E28 525i au 170km/h. Asta explica de ce de la 120km/h in sus trage ca nesimtitul.
bartro
Apr 25 2014, 11:19 AM
Nu am bratele. Oricum, daca ai uzura, e in bucsa aia de la mechanism de actionare unde axa trece prin tabla masinii.
TiL
Apr 25 2014, 11:40 AM
Mda, urgenta e pentru lame, sa stearga bine. Am rezolvat cat de cat pe cea de la sofer deocamdata, dar o sa le vreau sa fie ca noi.
Despre transmisie, cutia asta are treapta 5 pe direct? Asta explica de ce motorul merge mai turat intr-a V-a.
http://www.carfolio.com/specifications/mod...car/?car=170412 Avand in vedere faptul ca impinge ditamai porcu' de 1650 de kile, e de inteles.
alex230ro
Apr 25 2014, 11:52 AM
asa sunt cam toate,si eu am la fel 5-a 1:1 la 130 am 3500 ture.
bartro
Apr 25 2014, 01:00 PM
Astia mai vechi au a 5-a undeva pe la 0.80:1, erau overdrive.
Doar daca era cutie close-ratio erau 1:1 in a 5-a.
xox
Apr 25 2014, 02:12 PM
Daca ai cum, baga-te sub masina si cauta seria la cutie. Teoretic, iti trebuie doar o bordura si-un wd40. Practic mai trebuie timp, vreme cu soare, chef si destula curiozitate (avand in vedere ca oricum n-ai s-o schimbi prea curand - ori deloc - pe asta - cutia, adica).
Apropos de fum albastru, am remarcat la M50B20 relativ recent (96 ori 98) ca scoate in stationare, accelerat, putin fum albastru. Nu-i mult, dar l-am vazut. Nu-mi dau seama ce e, papa ulei? (n-am apucat sa-i verific nivelul inca si fumul nu miroase a benzina, dar are un miros destul de "greu")
TiL
Apr 26 2014, 04:25 PM
Mda, si eu tot aud lumea spunand ca e BMW dom'le normal sa consume ulei. M-a sunat azi cineva din Alba si zicea ca tot ce a gasit consuma ulei. El vrea un M50 ca sa-l modifice la 3.x litri deci nu-i pasa daca papa ulei.
Si totusi, cu se face ca sharky cu al sau 2.5 la acelasi nr de km papa doar 1l la vreo 10000 km? Poate pentru ca a rulat in Germania primii 215000 km... ?
Vezi ca al meu nu da fum albastru daca-l turez pe loc, cel putin nu atunci cand e incalzit.
Si azi ma durut lenea, am lucrat prin gradina, nu m-am atins nici de ursoaica, nici de ambreiajul lui Sharky.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.