Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Burnout
BMWZone > BMW GENERAL > Tehnici de pilotaj adecvate la BMW
Pages: 1, 2, 3
florin83
stiu cum se face, dar nu-mi dau seama cum e posibil..
frana de pe spate nu tine chiar deloc?
SUPERBEC
tine mult mai putin ca aia de pe fata,
tu nu ai voie sa faci asa ceva cu ix-u.
florin83
pai si la astea noi tot asa e? credeam ca doar la astea mai vechi merge asa..

QUOTE
tu nu ai voie sa faci asa ceva cu ix-u.


ia uite laugh.gif laugh.gif

later edit: mai e si metoda aia mai brutala.. o proptesc intr-un copac si ii dau :unibrow:
mertan
70% tine fatza si 30% tine spatele.
florin83
ba da.. se invarteau toate 4 ca era gheata pe dedesubt smile.gif

parca ti-am dat si film de pe partea cealalta.. tongue.gif
florin83
cum ma? statea masina pe loc si se invarteau rotile in gol (toate 4 chiar). laugh.gif laugh.gif
florin83
:finger: :finger: :finger:
esti ghei :finger:
:finger: :finger: :finger:
florin83
nu cred :finger:

hai ca o dam in sf-uri.. chiar nu stie nimeni sa-mi explice si mie cum se face un burnout? merge si la masini noi? nu ar trebui sa se inroseasca discurile ?
comisaru
Pai de ce sa se inroseasca discurile? N-au de ce, ca doar nu folosesti frana. La voi cu 4x4 e mai greu sa faci burnout. La noi astia cu tractiune simpla-spate, trebuie gasit un mod de-ati bloca rotile fata si-i dai. (Am vazut un filmulet tare cu unu' cu Dacia care pe langa faptu' c-a tras frana de mana a mai pus si doi bolovani la roata)
Da ce-ai Florine cu cauciucurile? Ce-ti veni?
florin83
QUOTE (comisaru)
Pai de ce sa se inroseasca discurile? N-au de ce, ca doar nu folosesti frana.


da cum o ti pe loc? :drool:
si din moment ce e frana apasata eu zic ca e normal sa se inroseasca discurile..

QUOTE (comisaru)
La voi cu 4x4 e mai greu sa faci burnout.


greu? IMPOSIBIL!! o iei si tu pe urmele lu da_joint? zicea el ca vazuse masina 4x4 care dadea burnout laugh.gif

QUOTE (comisaru)
Da ce-ai Florine cu cauciucurile? Ce-ti veni?


nu pt mine intrebam :unibrow:
comisaru
QUOTE (florin83)
da cum o ti pe loc? :drool:
si din moment ce e frana apasata eu zic ca e normal sa se inroseasca discurile..
Greu? IMPOSIBIL!! o iei si tu pe urmele lu da_joint? zicea el ca vazuse masina 4x4 care dadea burnout laugh.gif
nu pt mine intrebam :unibrow:


Frana o fi ea apasata(daca gasesti o modalitate sa-ti lucreze doar pe fata, sau doar spate la tine ca nu conteaza, avand cutia aia de transfer), dar discurile stau pe loc fiind frana actionata si nu se freaca de placute.

N-as zice imposibil pt. ca, datorita cutiei de transfer, puterea de la puntea infranata ti se va transmite la cealalta punte cu care vrei tu sa faci burnout.

Mi-am inchipuit eu ca nu intrebi pt. tine laugh.gif (cine te crede...)
florin83
bai, eu zic de discurile de pe spate! alea se misca (logic) si sunt infranate. deci iarasi e logic sa se inroseasca..

spune-mi ca glumesti!! cum sa dai burnout la 4x4? :eek: :eek:
comisaru
Abia acum am priceput ce zici. Sa incerci sa speculezi faptul ca fata franeaza mai mult decat spatele(e normal) si sa incerci(cum spunea jaffar), sa gasesti punctul de apasare optima pe frana, a.i. rotile din fata sa fie total blocate iar cele din spate decat partial, si in momentul in care l-ai gasit sa activezi comanda"burn" biggrin.gif .Astfel o sa existe frecare intre disc si placute(respectiv saboti si tambur la a mea).
E posibil, si ar fi si mai usor daca ai avea 3 picioare wink.gif , sa poti lucra in voie cu toate pedalele.
(ai putea sa umbli la repartitorul de frana din spate, sa-l mai"relaxezi" putin=> frana mai "slaba" pe spate.)

Am zis de-atatea ori ca nu ma mai pronunt inainte sa fiu sigur de ceva,pt. a nu induce lumea-n eroare si...Nu stiu cum lucreaza cutia de transfer pt. ca n-am avut ocazia sa ma lovesc de ea, si-am facut greseala sa cred c-ar functiona ca un diferential(nu iau in discutie autoblocantele), adica atunci cand mi se blocheaza o roata, puterea e transferata celeilalte(de-aia patinezi c-o singura roata cate-o data), dar acum imi dau seama ca principiul de functionare ar trebui sa fie tocmai invers(parere personala pt. ca defapt nu stiu), adica atunci cand rotile din spate patineaza, puterea sa fie transferata catre fata.(chiar as vrea sa aflu pe ce principiu functioneaza).
comisaru
E "de efect" un burnout, mai ales cand esti racer tongue.gif biggrin.gif . Treaba e c-o sa faci vizite mai dese pe la vulcanizare sa schimbi caucioace si pe la Gabitza sa schimbi placute de frana, discuri, discuri de ambreiaj si placi de presiune.("Norocul" tau daca nu merge sa dai burnout cu ix-u' wink.gif )
Gabi_323i
iti arat ma eu cum se face
ori ti frana cu calcaiul si apesi acceleratia cu varful ori tii frana cu varful si apesi acceleratia cu calcaiul, depinde cum ai asezate pedalele asta cu stangul, cu dreptul debraiezi
georgem
QUOTE (Gabi_323i)
iti arat ma eu cum se face
ori ti frana cu calcaiul si apesi acceleratia cu varful ori tii frana cu varful si apesi acceleratia cu calcaiul, depinde cum ai asezate pedalele asta cu stangul, cu dreptul debraiezi

:retard: adica tii picioarele incrucisate vrei sa zici? Cred ca ai incurcat stangul cu dreptul... :unibrow:
comisaru
stangu-n dreptu-n stangu... biggrin.gif
Eu stiu ce zici tu acolo, c-am mai avut probleme cu relantiu' la unele masini si-am tot exersat frana si acceleratie in acelasi timp cu dreptul. Daca ai pedale sport merge treaba... Problema e ca trebuie sa tii masina infranata pana la un anumit punct(presupunand ca ai sistemul de frana stock la care n-ai umblat sa anulezi vreun traseu de frana sau...) si in acelasi timp sa dai sprituri, ceea ce nu mi se pare usor,pt. ca dreptul nu va avea nici un punct de sprijin si sigur vei apasa aiurea frana. E altceva atunci cand te sprijini in pedala de frana apasata aproape pana la fund.
La fel daca ai folosi standul concomitent pt. debreiere si frana.
525da
Stimati domni,ce e acela bornout?Ca poate mai sunt de-alde mine,dar le e rusine sa intrebe...am ceva saptamani de cand ma tot uit la forum cu dictionarul in mana... smile.gif
Zom
QUOTE (525da)
Stimati domni,ce e acela bornout?Ca poate mai sunt de-alde mine,dar le e rusine sa intrebe...am ceva saptamani de cand ma tot uit la forum cu dictionarul in mana... smile.gif



smile.gif cand stau pe loc si scot fum din cauciucuri. adica le ard, le fac praf...
525da
QUOTE (barrriton)
smile.gif cand stau pe loc si scot fum din cauciucuri. adica le ard, le fac praf...

Multumesc,doamna smile.gif !Asadar e o chestie care nu e de mine! laugh.gif
Gabi_323i
ho ma ca eram adormit biggrin.gif
Sorin
ideea este sa apesi pe frana cat a sa nu plece masina
MMihai
fratilor... pe zapada la e46 diesel ii dau burn pana se termina motorina daca e.. dar pe asfalt nu am incercat.. imi e si mila de ea.. plus ca am deocamdata cauciucurile de iarna si nu are rost sa o omor asa tare..
ideea este ca nu prea am vazut diseluri care sa faca burnout.. oare nu iese asa vine ca la benzina sau ce? smile.gif eu ma mai joc cu ea dar pe zapada.. pe asfalt imi e mila de ea sincer
mertan
pe mine o sa ma invetze uwe. :nod:
Rotti
apelati la cineva cu e21 sa va dea masina sa incercati burnout... se face mai usor decat cu e30 si ambreiajul este ceva mai putin solicitat, merge si in marsarier :unibrow:

btw, la e30 distributia puterii de franare parca e 60% fata si 40% spate
Kane
La mine e ft simplu. Calc frana maxim, o turez la 2000 (cat imi permite torque converteru cred), dau drumul usor la frana (nu de tot) si ii dau pana ma plictisesc. Am facut ft putin pe zapada pt ca n-am chef sa-mi las cauciucurile pe acolo si nu e cine stie ce oricum smile.gif (daca nu filmezi biggrin.gif)
Kane
Nope. Vreau sa o vand smile.gif
Gimi
a dat-o cineva cu un 5 ? Mi se pare prea grea de spate si s-ar putea sa rup ceva asa ca astept inainte ceva pareri :?
Sorin
eu :unibrow: :unibrow: e mai misto decat cu ursii
Gimi
asta cred si io biggrin.gif
cineva care a facut-o intr-adevar :ninja:
Sorin
bine ca era un 535 din ' :unibrow: 93
Gimi
al meu e 525 din '91, deci cred ca suntem aproape.
Zi-mi si mie exact CUM ai facut si ce a iesit. Sunt f curios si abia astept sa incerc :-D
Sorin
QUOTE (jaffar)
se face foarte simplu:

- apesi frina la maxim
- apesi ambreiajul la maxim
- ridici usor frina, simultan debreiezi si accelerezi la blana

dupa citeva incercari, o sa gasesti punctul magic in care poti face asta fara sa distrugi nimic

daca vrei spectacol la orice ora, iti modifici circuitul de frina astfel incit sa poti bloca traseele care duc in spate.

evident, e avantajos sa ai masina cit mai usoara pe spate. la e21 mi se pare cel mai usor, cu ala faceam burnout la semafor, pe ploaie, fara sa apas frina. si cu ursu fac, pe piatra cubica uda, dar doar cu o roata smile.gif

bine, daca ai diferential open e si mai usor sa faci, pentru ca trebuie sa rupi aderenta doar cu o roata. important e sa nu stea spectatorii decit pe partea care trebuie smile.gif




uite aici cum a descris jaffar numai ca eu nu apas frana la maxim doar cat sa nu se miste
Gimi
Sorin,vroiam sa discutam putin mai mult.
Ti-am trimis ceva pe messanger.Daca poti iti propun sa continuam acolo.
n3o
QUOTE (Rotti)
apelati la cineva cu e21 sa va dea masina sa incercati burnout...
laugh.gif sa vad eu aia care se ofera sa dau un burn-out cu masina si cauceoacele lor laugh.gif , anybody ? :dis:
n3o
nu serios acum , dau o bere tongue.gif
Rotti
QUOTE (n3o)
nu serios acum , dau o bere tongue.gif
sa o fac eu pe-a mea, vii cu roti si un suc si dai burnout pana nu mai poti sa tii piciorul pe pedale smile.gif
Gimi
:unibrow:
Tare asta !
daca intr-adevar se intampla asat sa ma chemati si pe mine baieti sa facem niste poze biggrin.gif
Sorin
QUOTE (n3o)
QUOTE (Rotti)
apelati la cineva cu e21 sa va dea masina sa incercati burnout...
laugh.gif sa vad eu aia care se ofera sa dau un burn-out cu masina si cauceoacele lor laugh.gif , anybody ? :dis:



http://www.bimmer.ro/forum/viewtopic.php?t=788
uite aici cu masina si cauciurile mele
mertan
am incercat eu burnout. faza era ca faceam cerculete si deodata am cautat frana si am prins-o oleaca si masina tot se mai misca in fata. si pana la urma o intepenit. si am accelerato. super senzatie. aviz amatorilor: sa deschideti toate geamurile ca o sa miroasa in masina a fum. si o sa fie naspa. sa mergeti cu geamurile deschise...
dust
nimic mai simplu ca un burnout...
apesi ambreajul, cuplezi in viteza 1, cu calcaiul drept apesi frana (nu neaparat la maxim) si cu varful piciorului drept duci acceleratia pana masina trece de 2500 ture, lasi ambreajul si rotile incep sa se invarta.
fara suparare dar cine nu e capabil de atata sa se lase de condus masini cu tractiune spate smile.gif
SUPERBEC
la 2500 rpm faci pe ud sau cu hidramata

este mai usor sa turezi blana, iei picioru brusc de pe ambreiaj si apoi calci frana cu stangul usor cat sa nu plece de pe loc, cu un pic de exercitiu poti sa schimbi si a 2-a ..biggrin.gif
dust
daca o calci blana o forjezi prea tare, cat despre lasat ambreajul brusc... uite asa se duce dracu rulmentul de presiune, discul si etc...
iti garantez ca rupi aderenta si la 2500 ture cu un motor de la 1.8 L in sus daca sti cum, nu e nevoie de 6000 ture... plus ca metoda mea iti iese perfect, cu a ta ai sanse (mai ales daca esti novice) sa te panichezi si sa nu apesi frana la timp si... daca ai spectatori in fata.... te-ai ars...
cu schimbatul in a 2 a... e complexa treaba dar se poate, mai ales dupa ce ai rupt aderenta... faci ce vrei cu masina
dar forjezi prea tare ambreajul cu manevre deastea asa ca luati sfatul unui om care a schimbat multe ambreaje : lasati burnurile ca sunt scumpe... eu m-am lasat de smecherii dastea... costa smile.gif ... de banii aia mai pun ceva la masina...
George77
da dar un burn adevarat nu se face la 30km pe ora adica in treapta 1 se face si el la o turatie cat mai mare a rotilor si de aceea este mult mai spectaculos in treapta a doua de viteza
316i
Unde erau conneseurii. biggrin.gif
SUPERBEC
QUOTE (316i)
Unde erau conneseurii.  :D


nu imi spune ca 316 da burn la 2500 ca nu te cred. sau ca da .

cat despre calcatul franei de la bun inceput ... nu te cred, nu ar rupe aderenta ,cel putin nu la o turatie asa mica .. cati cai are un 2.0 la 2500 rpm?? ceva peste 50???
iar patinatul ambreiajului este mai daunator decat o debraiere ferma biggrin.gif

Unde erau conneseurii. biggrin.gif
vioE21
Cand aveam motorul de 1.6(carburatie) puteam sa fac cerculete pe asfalt(acoperit cu un pic de praf) si burnout . Dar cu 1.8i nu mai merge sad.gif si nici nu mai scartie rotile la a 2-a
SUPERBEC
http://forum.4tuning.ro/attachment.php?att...78&d=1138798810

est graficul de pe dyno al unui 520 24v..

la 2500 rpm are fix 40 de cai...
316i
Si ~118Nm cuplu. Mai e nevoie sa zic "Power sells cars, torque wins races"?. Stai sa ma uit pe dyno-ul meu....ha! Ca sa vezi, am cuplu la fel daca nu chiar mai mare cu 1-2Nm la 2500rpm decat un 520iM50. Si daca vad bine am si putere un pic mai multa la 2500rpm decat 520iM50.
Tzapa! laugh.gif
dust
fratilor eu zic asa: ne intalnim, se suie unu cu mine in masina si va arat ca de la 2500 in sus (inclusiv 2500 rpm) rup aderenta exact asa cum am spus, in mod evident nimeni nu a luat in calcul si dimensiunea rotilor, nu e tot una 225/R16/50 cu un 205/R15/50 si etc.
imi pare rau ca am dat morotul de 1.6 ca va aratam ca si cu ala dau burn pana va innecati cu fum. Evident ca nu poate oricine (nu ca e mare lucru) dar trebuie experienta si practica... cum am zis daca ai bani de ambreaje... inveti, daca nu... nu
plus ca depinde si de masina, o masina usoara de cur (un rechin sau urs) o rupe mai repede ca o pisicuta sau un seria 7...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.