Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E34 525i 24V (1992)
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2
ionusunt
QUOTE (Piovra @ Jul 20 2009, 02:40 AM) *
Mersi smile.gif

Cu consumul stau cam prost, tocmai m-am intors dupa un drum de vreo 800km, Bucuresti - Burgas (BG) - Bucuresti la intoarcere am alimentat plin 80l in Burgas, de acolo am facut 403km pana acasa, si acul de benzina e undeva peste 20l din 80, sa zicem cam 57l consumati, asta inseamna consum 14,1 l / 100km. Mi se pare mult, desi vitezele le-am schimbat la 5000+ rpm si 90km de autostrada i-am mers cu 180 km/h.

intr-adevar,e un consum mare pt drum intins,cu toate ca ai mers tare. sonda lambda iti citeste ce trebuie ? fa o proba cu una care stii ca e ok daca ai posibilitatea.
tomado e28 owner
Nu te poti lua 100% dupa ac. Poate daca faceai iar plinul la pompa nu intrau chiar 57l... Sau se evapora mai repede benzina de la bulgari laugh.gif Altfel trebuie depistat ce nu functioneaza cum trebuie. Am intrebat pentru ca ma batea si pe mine gandul intr-o vreme la un 2.5 benzina, dar nu mi-am facut o idee despre consum.
Piovra
Da, ar fi trebuit sa fac plin sa vad exact, dar oricum ce e peste 12l / 100km zic ca e foarte mult. M-ar bucura sa depistez ce nu functioneaza.. pana acum am ca indicii un injector care da foarte putin mai multa benzina (dar sigur nu e ala cauza principala) si calculatorul.

Sonda lambda e noua BMW, de abia am pus-o.... Inainte am avut una Bosch universala si am schimbat-o fiindca am citit pe net ca exista diferente intre una universala si cea originala, chiar daca este tot Bosch. Calculatorul meu nu functiona cum trebuie, am unul imprumutat acum de E36 325 care tine ralantiul regulat si cu care accelereaza mai bine, dar asta are si alt cod, poate nu e ce trebuie.. o sa incerc si cu alt calculator de E34 525.

Ce alte cauze ar putea determina un consum asa ridicat?
tomado e28 owner
Filtru de aer imbacsit smile.gif Slabe sanse sa fie asta cauza, dar trebuie verificat. Din pacate nu ma pricep la benzinare sad.gif
Piovra
Nu e filtrul, e schimbat recent.
Ciupanezu
Evacuarea īnfundată.
bartro
Cel putin la e32 secret de un consum mai scazut pare a fi o viteza constanta, fara franari si acceleratie dese. Nici nu prea merg tare, mi s-a trecut. La 120 cam ia 10%, motor batran de 3,0. Vezi cat consuma a ta la o viteza constanta, poate ai unstil de condus mai nervos din care rezulta consumul aferent?
Filtru de aer nu prea are influenta la consum la masini cu sonda lambda, nu poate se merge prea bogat, nu face decat decat admisie sa devine mai restrictiv.
Temperatura de functionare al motorului este corect?
TiL
Mitul "BMW consuma mult" ar trebui citit de fapt: BMW poate sa consume mult. Depinde cum mergi.

Ce inseamna schimbat in 5000+, depasiri la fiecare doi kilometri? Daca da, consumul nu-i grav. Vorba lui Bart, vezi cat iti ia la mers intins, fara multe schimbari de ritm.
Piovra
QUOTE (Ciupanezu @ Jul 21 2009, 07:26 PM) *
Evacuarea īnfundată.


Ce intelegi prin evacuare infundata? Catalizatoarele sunt mai permisive, cu celule metalice mai mari decat cele OEM, au 1 an vechime nu cred sa fie infundate. Toba intermediara e si ea schimbata cu una noua origianala Eberspächer, luata de pe ebay.de. Ramane toba finala... pe care am pus-o de pe alta masina acum 3 ani.

Ce intelegi exact prin evacuare infundata, sau cum s-ar putea verifica asta?

QUOTE (bartro @ Jul 21 2009, 09:43 PM) *
Cel putin la e32 secret de un consum mai scazut pare a fi o viteza constanta, fara franari si acceleratie dese. Nici nu prea merg tare, mi s-a trecut. La 120 cam ia 10%, motor batran de 3,0. Vezi cat consuma a ta la o viteza constanta, poate ai unstil de condus mai nervos din care rezulta consumul aferent?
Filtru de aer nu prea are influenta la consum la masini cu sonda lambda, nu poate se merge prea bogat, nu face decat decat admisie sa devine mai restrictiv.
Temperatura de functionare al motorului este corect?


Bineinteles ca la o viteza constanta va fi consum mai redus, dar nu am rabdare sa fac un drum intre orase cu 120 constant... Parca 10 imi arata si mie pe instant la 120, si e o viteza la care imi arata 8, parca 90 sau 100. Aerul conditionat adauga cam 1,5l-2l pe consumul instant, asta am observat tinand viteza constanta si butonandu-l. Stilul de condus nu e nervos, dar ca idee eu sunt ala care depasesc tot, desi mi se pare ca nu merg tare deloc. Si am mers 6000km ultima luna, Bucuresti-Orsova-Bucuresti, Bucuresti-Ramnicu Valcea-Bucuresti, Bucuresti-Slobozia-Bucuresti, Bucuresti-Slobozia-Buzau-Bucuresti, Bucuresti-Buzau-Bucuresti, Bucuresti-Sunny Beach(BG)-Bucuresti, Bucuresti-Nisipurile de Aur(BG)-Bucuresti, Bucuresti-Burgas(BG)-Bucuresti, Bucuresti-Mangalia-Bucuresti. Masini care m-au depasit.. vreo 4-5 pe drumurile astea, parca un S-Klasse pe A2, un Passat ultima generatie care mergea mai tare noaptea intre Craiova si Pitesti, un Audi A4 sau A5 3.0 TDI care mergea mai tare pe ploaie torentiala intre Pitesti si Ramniu Valcea, putine foarte putine, nu pot sa merg altfel ca ma plictisesc. BMWuri parca m-a depasit un E39 prin Bulgaria pe care l-am lasat sa treaca dupa ce in prealabil il depasisem, ca se tot baga apoi in fundul meu cand aveam cate un camion in fata si ma cam stresa, in rest am depasit de toate, E34 E36 E39 E60 E90 X5uri. Si a mai fost o Toyota ceva gip de ultima generatie care il ajunsesem din urma dar mergea cam in ritmul meu prin Bulgaria

Temperatura este corecta, acul de la apa sta la jumate (foarte putin inclinat spre dreapta)

QUOTE (TiL @ Jul 21 2009, 10:54 PM) *
Mitul "BMW consuma mult" ar trebui citit de fapt: BMW poate sa consume mult. Depinde cum mergi.

Ce inseamna schimbat in 5000+, depasiri la fiecare doi kilometri? Daca da, consumul nu-i grav. Vorba lui Bart, vezi cat iti ia la mers intins, fara multe schimbari de ritm.


Pai am descris mai sus cam cum procedez.. depasiri intruna da, daca este vizibilitate. As incerca sa vad si un consum de mers intins, macar pe 100km, cum ar fi pana la Buzau

Dar de ex la un prieten cu E60 530i 2004, cu mers asemanator, nu ii trece consumul mediu de 12, cateodata nici de 11. La mine de ce e 13-14? Adica am facut impreuna un drum, mie mi-a consumat 14, lui 11, eu mergand in spatele lui.

Debitmetrul poate fi o cauza?
Ciupanezu
QUOTE (Piovra @ Jul 22 2009, 03:07 AM) *
Ce intelegi prin evacuare infundata? Catalizatoarele sunt mai permisive, cu celule metalice mai mari decat cele OEM, au 1 an vechime nu cred sa fie infundate. Toba intermediara e si ea schimbata cu una noua origianala Eberspächer, luata de pe ebay.de. Ramane toba finala... pe care am pus-o de pe alta masina acum 3 ani.

Ce intelegi exact prin evacuare infundata, sau cum s-ar putea verifica asta?

Īnseamnă că nu ai probleme.
Evacuarea se poate īnfunda atunci cānd se rupe o bucată de catalizator şi o blochează.
Simptomele sunt consum foarte mare, performanţe foarte slabe, motorul nu se mai turează normal.

QUOTE (Piovra @ Jul 22 2009, 03:07 AM) *
Dar de ex la un prieten cu E60 530i 2004, cu mers asemanator, nu ii trece consumul mediu de 12, cateodata nici de 11. La mine de ce e 13-14? Adica am facut impreuna un drum, mie mi-a consumat 14, lui 11, eu mergand in spatele lui.

Debitmetrul poate fi o cauza?

E normal să-ţi consume maşina 13-14, nu cred că ai vreo problemă.
Gāndeşte-te că un E60 este o maşină mai avansată tehnic, este normal să consume mai puţin.
tomado e28 owner
Cel mai bine ar fi daca ai gasi pe cineva cu aceeasi masina si acelasi tip de condus sa vezi cat ii papa lui smile.gif Daca nu gasesti, trebuie sa incerci o excursie cu AC-ul oprit si cu abstinenta la mers sportiv, sa vezi cat iti ia in cazul asta. S-ar putea ca defapt sa nu ai nicio problema... E60-ul e cu 12 ani mai tanar, ani in care cei de la BMW au muncit intens pentru a scadea consumul, si presupun ca are uzura mai mica plus forma opune mai putina rezistenta la aer, conteaza si asta.
Piovra
O sa fac o distanta cu mers cat de cat constant fara bruscari sa vad ce iese.
georgem
Mie consumul mediu extra-urban nu mi-a trecut de 11, oricum as fi mers. Vorbesc de orice drum normal, nu numai mers pe autostrada cu viteza foarte mare.
Piovra
Deci e clar, nu e numai de la mine, are ceva si masina.
TiL
Se poate... ce sa zic. Mie 525i E28 imi consuma cam 11 daca fug cu 140 pe autostrada si 120-160 pe DN. Dar e vora de mers constant, drumurile pe care merg eu sunt foarte libere, putine localitati (sa fie 15/300km) si asfaltul foarte bun. Iese o medie de 100km/h

Singura chestie e ca n-am AC si nu depasesc din scurt, doar daca vin lansat si am loc. Asta se vede la consum. Partea negativa e ca am un motor generatie 70s si o cutie de chibrituri drept caroserie.
Piovra
Am inteles, deci mare parte se datoreaza si stilului meu de mers.
bartro
QUOTE (Piovra @ Jul 22 2009, 05:54 PM) *
Am inteles, deci mare parte se datoreaza si stilului meu de mers.

Da, sunt masine grele, cel putin e32 are cam 1600kg. Costa multe energie sa cresti viteze la asa ceva..
Ciupanezu
QUOTE (Piovra @ Jul 22 2009, 05:54 PM) *
Am inteles, deci mare parte se datoreaza si stilului meu de mers.


N-are nimic maşina, tu eşti de vină. smile.gif

Un stil de conducere sportiv creşte foarte mult consumul.
tomado e28 owner
QUOTE (Ciupanezu @ Jul 22 2009, 09:48 PM) *
N-are nimic maşina, tu eşti de vină. smile.gif

Un stil de conducere sportiv creşte foarte mult consumul.

Nu poti fi sigur. Totusi ii ia cam mult daca altcineva iese la 11 cu aceeasi motorizare... Deocamdata cred ca e consum de 3.5 tongue.gif Trebuie verificat schimband temporar stilul de mers. Eu am descoperit la un moment dat ca aveam un furtun de retur crapat si ma tot miram de consum laugh.gif Nu e cazul la motoarele pe benzina, dar precis exista si acolo posibile cauze care cresc consumul fara a afecta performantele... Nu strica o "inspectie" smile.gif
Ciupanezu
Consumul de 3.5 este de minim 20%. smile.gif

Nu e chiar aşa.
Există oameni care reuşesc să meargă calm, fără să tureze maşina decāt cānd este nevoie.
Pe de altă parte, există mulţi oameni care nu suportă să meargă īncet, fără să audă sunetul motorului. smile.gif
tomado e28 owner
@Ciupanezu: e vorba de mers extra-urban, la drum īntins... Īţi consumă ţie minim 20% 3.5-ul? sad.gif Atunci la 2.5 ar trebui sa fie bucuros cu 14% laugh.gif
Ciupanezu
Nu.
La mers extraurban, cu 150 km/h constant, consumă īn jur de 10.5-11%.

14% e mult dacă merge calm.
Piovra
Nu prea am mai deschis forumul, dar am mers cu masina aproape zi de zi cu exceptia a 3 luni anul trecut. Dar acum a facut o buba. O buba cam mare. Sa povestesc ce s-a intamplat.

Anul acesta, intr-o frumoasa si calduroasa noapte de la sfarsitul lui iulie, mergeam linistit prin Bucuresti pe o strada cu prioritate pana am trecut prin dreptul unei strazi laterale de pe care iesea un Polo condus de o domnisoara neatenta. Aveam vreo 60 km/h si am realizat ca nu mai pot evita impactul, domnisoara se uita fix in fata, deloc inspre mine, si intra incet dar sigur in intersectie. Din fata nu venea nimic, am incercat sa o ocolesc si deja previzualizam accidentul, cum intru cu "bolidul" in saracul Polo. N-a fost sa fie asa, am reusit sa trec prin fata lui, si m-a lovit in roata spate, masina s-a invartit 180 de grade, nu mai aveam nici un control si ma uitam cum ma indrept cu laterala stanga spre un stalp gros de iluminat. M-am oprit insa inainte sa-l ating. M-am speriat foarte tare, pentru ca ma asteptam sa lovesc eu masina cealalta si nu sa fiu lovit si invartit.

Cand m-am dat jos din masina, am realizat ca mai lovisem cu un colt si o masina parcata, un E46.. deci 2 BMWuri dintr-o lovitura. Nu mai povestesc discutia cu domnisoara, cum ca nu vrea la politie, oare de ce? ( pentru ca bause ), vroia sa faca amiabila, ceea ce nu prea se putea avand in vedere ca fusesera 3 masini avariate. Sa declaram cumva sa nu-i ia si permisul, si sa faca cinste cu un suc. wacko.gif I-am lasat un bilet in geam celui avariat, pe care domnisoara l-a luat dupa ce am plecat, in fine pana la urma am reusit sa iau legatura si cu el. Domnisoara conducea masina de la firma (ceva partener Vodafone), care erau asigurati RCA la Carpatica. Grozav.

Avariile, constatate la politie, au fost:

Polo: distrus total in fata pana la motor, a necesitat platforma

E46-le parcat, pe care l-am lovit cu un colt spate al masinii: o aripa fata putin zgariata si roata stramba (i se rupsesera ceva brate), de asemenea a necesitat platforma

E34 al meu:
din impactul cu Polo:
- usa spate dreapta infundata rau, bandoul indoit
- aripa dreapta spate deformata rau, mai ales inspre usa
- janta dreapta spate sparta pe dinauntru
- cauciucul dreapta spate taiat
- daune si la bascula sau punte, intrucat roata nu mai statea vizibil cum trebuie
- bara spate zagariata, bandoul zgariat

din impactul cu E46 parcat:
- bara spate crapata ( are o gaura mare )
- lampa stop stanga spate sparta
- bandourile spate si stanga spate de pe bara indoite

Nu am fost inspirat sa fac poze cu celelalte masini avariate.. Pe moment la accident se stransesera vreo 20 de persoane, baieti tineri majoritatea si fiind singur, eram cu ochii pe ei sa nu fure ceva de pe masina, dar s-au dovedit foarte de treaba, m-au ajutat sa schimb roata cu pana cu rezerva si am plecat pe roti.

Am fost toti 3 a doua zi la ghereta, pardon ghena Carpatica din curtea autogarii Atlassib din Rahova. Inainte sa merg am rascolit netul, si am citit zeci de povesti de groaza. S-au deschis dosare de dauna pentru E34 al meu si E46-le parcat. Nici unul din noi nu a primit decat un numar de dosar si ni s-a zis placa pe care am tot citit-o pe net ca investigheaza si ei cauza si o sa primiti un SMS de la Carpatica. Inspectorul, un baiat tanar, mi-a sugerat ca s-ar putea sa o scoata dauna totala si i-am zis ca ar fi bine.

Baiatul cu E46 cunostea pe cineva la 2 dintre servisurile de cartier care au contract cu Carpatica, am fost intai la unul din ele si pana la urma la al 2lea unde am discutat acolo cu cineva care cunostea si pe inspector si le-am lasat de inteles ca daca rezolvam prieteneste, eu sunt baiat de treaba, a ramas ca o sa-mi spuna cei de la service cat imi da la dauna totala si cat ar urma sa-i cinstesc eu. Au trecut 1 saptamana, 2 nimic.. am plecat in concediu. Cand m-am intors, baiatul cu E46, un tip foarte de treaba de altfel, mi-a zis ca aia n-au reusit sa se inteleaga cu inspectorul la dauna totala si ca n-au cum sa ma ajute, ca ii pare rau, ca daca vreau mergem la servisul alalalt, unde avea cunostinte mai bune, ceva rude si imi pot repara masina acolo. OK, dar nu aveam la mana nici o foaie de la Carpatica. El mi-a zis ca lui i-au reparat masina primul servis (cei care nu au putut sa rezolve cu dauna totala), dar reparatia a fost vreo 25 mil si Carpatica a zis ca da doar 15 si ca el si-a luat masina si a ramas problema servisului sa se certe cu Forta capitalului romanesc. Bine ca macar el si-a facut-o, ramanea sa vad ce fac si eu.

Am mers la sediul Carpatica din Bd Unirii sa imi dea foaia cu care sa pot baga masina in servis si acolo o fata mi-a zis ca mi s-au aprobat 2516 lei, daca vreau banii pot sa ii primesc sau poate sa imi dea foaia. I-am zis ca e prea putin, a ridicat din umeri si mi-a dat foaia cu urmatoarele:

- usa dreapta spate: reparat 5 ore, in conditiile in care nu se poate repara
- aripa dreapta spate: reparat 5 ore, nici asta nu se poate repara
- bara spate: reparat 5 ore, asta e crapata cu ditamai gaura, cum dracu sa o repari???
- lampa stop stanga spate: de inlocuit, corect
- bandou dreapta bara spate: reparat 0,5 ore (el se poate vopsi, dar asta nu e reparatie oficiala)
- bandouri mijloc si stanga bara spate: de inlocuit

Lipsesc:
- jeanta dreapta spate sparta
- cauciucul dreapta spate taiat
- bandoul de pe usa dreapta spate

Domnisoara a strambat din umeri si a zis ca ea atat vede in calculator, l-am sunat pe inspector, care a raspuns la al 4lea apel si mi-a zis ca asa a hotarat comisia de la Sibiu. Ca el n-are ce sa faca, ca aia e suma pe care o iau ori la regie proprie, ori la reparatie in servis. I-am zis ca mai vedem noi, stiind ca am "relatii" la unul din servisurile lor, unde ma trimisese cel cu E46. Am fost acolo si mi-au zis ca s-ar incadra in 25 de milioane, cu usa si bara second hand (pe care mi le gasise cu 600 ron, dar a zis ca mi le pot aduce si io), aripa urmand sa se indrepte (ceea ce e imposibil, confirm altui servis unde mi-am vopsit masina mai demult), dar nici vorba de janta si cauciuc. Mi-a zis du-te si ia-ti banii aia 2500 ron si vii si o facem. Pai bine, d-aia esti servis cu contract cu Carpatica, sa-mi iau io banii, pai asa ma duc unde vreau eu. L-am intrebat si de janta si de cauciuc si a zis ca da, ar mai trebui vreo 4-5 milioane, sa-l sun pe inspector si sa-l dau si pe el la telefon eventual, sa le zic sa mai puna 500 ron macar, ca sa poata repara masina. Halal servis cu contract.

M-am intors acasa si mi-am analizat optiunile. La cate povesti horror cu Carpatica am citit pe net si fiind foarte ocupat, m-am gandit chiar sa iau cei 2500 ron si sa nu mai pierd timpul cu cearta, CSA etc, dar mi-am dat seama ca nu pot face asta, chiar daca e sa pierd timp mult mai pretios, nu ii pot lasa sa-si bata joc de mine. Alta dilema, daca sa mai repar sau sa vand masina. Eventual o recarosare cu una din afara si sa-mi mut pe ea toate piesele noi. Oricum 2500 ron nu-mi ajung clar. Tinichigeria + vopsitoria mi-a zis cine mi-a vopsit masina mai demult cu totul ca mi-o poate face cu 2000 ron, daca vin cu bara, usa si o bucata din aripa taiata de pe o masina dezmembrata. Mi-ar mai trebui in plus lampa spate, janta, cauciuc si punte spate de pe alta masina nelovita. Am deschis si topic la mica publicitate, poate reusesc sa adun piesele necesare, dar e mai greu cu puntea spate sa gasesc una sa fiu sigur ca e dreapta si cu janta, ca trebuie sa iau un set care ar fi cam 300 euro.

Am facut si o reclamatie online, la CSA, dar datele pe care le poti introduce sunt foarte limitate, si ma mir sa aiba ceva efect. O sa ma duc luni cu scandal la Carpatica si cu o reclamatie scrisa si cu copii dupa toate documentele la CSA.

Masina este deplasabila, dar am 3 roti pe 16 si o rezerva pe 15 care mai sta si stramb, am deplasat-o numai catre servisuri. Mi-e sa nu fi stricat si diferentialul, autoblocant, care nu se gaseste pe toate drumurile.

Poze:
http://img202.imageshack.us/img202/3630/13946500.jpg
http://img217.imageshack.us/img217/6849/51590084.jpg
http://img202.imageshack.us/img202/8334/54983328.jpg
http://img7.imageshack.us/img7/9618/15095128.jpg
http://img850.imageshack.us/img850/433/36546270.jpg
xox
Carpatica nu-i singura cu povesti horror.

Eu am trantit E46-le de un Golf si nu mi-am luat banii nici in ziua de azi. Motiv? Am pierdut in instanta. De fapt a pierdut militia romana, nu eu.

Una peste alta, RCA-ul e o gluma. E doar o alta schema sa ne ia banii. Nici casco nu-i 100% sigur, pentru ca depinde foarte mult ce clauze ai in contract.

In concluzie, eu m-am simtit frustrat dupa accident, mi-am vandut masina si-am luat alta foarte ieftina. rRomania nu-i tara hotilor, e tara oamenilor care accepta hotii.

'Nuff said.

PS: nu-s singurul de pe forum care a avut probleme cu asigurarile. Si ca noi gasesti inca 847356478673478634873495786 pe la vwclub, daciaclub, ect.
tomado e28 owner
Ce nasoale-s treburile astea... sad.gif Poate mai bine intrai in zapacita aia.
Piovra
Daca era s-o busesc in fata, cred ca iesea mai ieftin reparatia.. si mai usor
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.