Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E34 525i 24V (1992)
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2
Piovra
M-am hotarat sa imi pun si eu masina aici.

E vorba despre un E34 525i 24V, motor M50B25 de 192CP, fabricata luna 06/1992.

Am cumparat-o in primavara lui 2006 cu 3200 euro si am mai bagat de atunci in ea cred ca vreo 9000 ca sa o aduc intr-o stare in care sa se poate spune ca arata a masina. Masina este si a fost tavalita prin Romania, cartea de indentitate e de fapt un duplicat pe care eu sunt al 4lea proprietar. Din cate stiu, cand pierzi cartea si soliciti un duplicat, nu mai apar toti proprietarii anteriori si era o metoda folosita pentru a ascunde numarul adevarat al proprietarilor. Nu sunt sigur de asta insa, s-ar putea sa ma insel.

Am cumparat-o la 293,000 sau 297,000 km nu mai stiu exact, acum are pe bord 329,000 km. Nu m-a interesat numarul de km cand am cumparat-o. Am mers cu ea mai mult prin Bucuresti si mai rar in afara Bucurestiului, n-am facut cu ea drumuri spre localitati aflate la mai mult de 300 km.

Cand am cumparat-o, nu cautam BMW, cautam Mercedes W124, avusesem inainte un Mercedes W123 200D. Dar aveam multi prieteni care avusesera E30, E34, E36. Nu gaseam un W124 calumea si toti cereau cam peste 4500 pe ele atunci, mi s-a parut mult, si am zis sa ma uit si la BMW, l-am vazut pe asta, am sunat, m-am dus l-am vazut si dupa o saptamana de negocieri l-am cumparat. Cum m-am urcat in masina in dreapta, m-a atras interiorul gri intretinut ( asa mi s-a parut la vremea respectiva, ca era intretinut), si faptul ca motorul parea sa fie in toate mintile lui si am trecut peste faptul ca handlingul, directia etc erau praf.

Pe langa banii bagati in ea, am pierdut si foarte mult timp, a fost prima si va fi ultima masina la care voi cheltuit atatea resurse. Ceea ce i-am facut a fost sa o aduc cat de cat pe o linie de plutire, oricum va avea nevoie de revizii dese, am de gand sa imi iau o masina mult mai noua, nu stiu daca tot BMW. Vreau ceva tot cu tractiune spate insa si ceva cu care sa nu pierd timp cu reparatul, ci numai cu condusul.

Am poze si de mai demult, si i-am facut si acum un set de poze. O sa le pun cand am timp, si o sa mai scriu si ce dotari a avut si are acum masina, si ce piese am schimbat la ea, adica aproape TOTUL smile.gif La motor inca nu am umblat si nici nu stiu daca mai am chef.
Duxter
Asteptam poze biggrin.gif
io's®
eu am vazut-o odata smile.gif
nu arata ft rau
ai rezolvat cu aripa aia din spate? ce jante mai ai ?


CITAT(Piovra @ Dec 20 2008, 05:08 PM) *
Am cumparat-o in primavara lui 2006 cu 3200 euro si am mai bagat de atunci in ea cred ca vreo 9000 ca sa o aduc intr-o stare in care sa se poate spune ca arata a masina.


9000 ohmy.gif adica nouamii ??? ....de €uro??? sunt tare curios in ce au intrat atatia bani, pe bune ! blink.gif
Piovra
Da, cand am vrut sa cumpar niste jante de la tine smile.gif Atunci aveam niste BBS RS pe 18", de care sunt fericit ca am scapat, ca ma faceau varza in Bucuresti. Erau foarte necomfortabile.

Masina avea linie intr-adevar de cand am luat-o, dar avea vreo 3 nuante de albastru pe ea. Cu aripa am rezolvat abia anul acesta, acum 2 luni, cand am vopsit toata masina.

Jante am asa:

- unele pe 15 pe care scrie pe spate OZ - Made in Italy, cu care am cumparat masina si pe care le folosesc iarna; arata in genul asta:

ROUND-SPOKE STYLING (STYL.18)
Click to view attachment

Cauciucuri am unele SH cumparate in 2006 de la Autosoft, pe vremea cand era inca permisa comercializarea anvelopelor SH. Mai merg iarna asta, dupa care trebuie altele.

- unele pe 16 de E39 originale, pe spate scrie BMW - Made in Germany, le-am luat in Germania de pe ebay.de cu 400 EUR cu 2 cauciucuri bune si 2 mai uzate pe care le-am schimbat dupa o perioada cu unele noi

BMW LIGHT ALLOY WHEEL, RADIAL SPOKE 48
Click to view attachment

Acum cauciucurile de vara pe fata sunt GoodYear Eagle F1 225/55/R16 si pe spate ce mi-a dat neamtul Pirelli P6000 225/55/16.

Am cumparat chiar si o roata de rezerva de tabla, cu cauciuc bun, ca ce era in masina era o porcarie prea lata si nu imi placea cum sta in portbagaj.

Banii i-am bagat in piese necesare, piese nenecesare (upgradeuri) si manopera de mecanica / tinichigerie / vopsitorie / detailing, o sa enumar cam ce am schimbat si pus la ea. La un moment dat am renuntat sa mai tin socoteala.. Ce am facut singur, am demontat / montat tot ce inseamna interior, de la bord pana la plansa spate, si am montat instalatia de stropit faruri. Am mai schimbat singur bobine de bujii, filtre, furtune, robinetii de caldura. La restul am apelat la diversi. Partea mai proasta era ca trebuia sa stau sa ii supraveghez sa nu faca prostii / rupa cleme / sa puna totul la loc etc

Daca e sa trag o linie, pot sa spun ca nu a meritat cheltuiala, adica masina era chiar chinuita din toate punctele de vedere, totul era uzat, uzat si foarte uzat pe ea. S-a rupt firul cand am hotarat in martie 2008 sa ii montez A/C, ca nu avea, atunci ar fi trebuit sa o vand si sa-mi iau altceva, ca de atunci am pierdut foarte mult timp cu ea, pe langa banii bagati.

O sa imi fac timp sa organizez pozele si sa le uploadez si o sa pun o lista cu tot ce am inlocuit. Masina e intr-o stare buna acum zic eu, dar sunt constient ca in orice moment poate pica orice piesa.
io's®
si rotile alea de e39 merg bine pe e34? le-ai pus inele de centrare?
Piovra
da, merg foarte bine, cu inele de centrare bineinteles, e diferenta de diametru, de la 72,6mm la 74,1 mm parca.
inelele sunt de plastic si le-am luat de la autosoft.
CRM112
Te felicit pentru munca si efortul sustinut cat si pentru rezultat.
Imi pare rau totusi daca spui ca nu a meritat sad.gif mai ales daca e si 2.5 24v
Este pretul pe care-l platim pentru toti proprietarii de le-au avut masinile astea sad.gif deja la aspectul asta, banii nu se mai socotesc, rezultatul e important. Eu acum stau si ma gandesc daca sa-mi iau si eu un rand de haine de Craciun (or such) sau niste faruri Hella smoked smile.gif
Piovra
Nu a meritat in sensul ca am "cheltuit" foarte mult timp ca sa zic asa, si spre deosebire de bani, timpul doar trece, nu vine. Asa ca rezultat, sunt multumit acum de fiecare data cand ma urc in masina, de fiecare data cand o vad parcata, de fiecare data cand ii turez motorul smile.gif

Acum am bancheta spate, spatarul, centurile din spate si planseul din spate in casa, am o perdeluta electrica pe care vreau sa o montez, i-am decupat si locul butonului in consola, partea din spate. Am teoretic tot ce-mi trebuie sa montez perdeluta, toate cablurile tot, am si instructiunile de la BMW, trebuie doar sa ma apuc. Perdeluta am luat-o prin iulie, am zis ca poate fac o treaba cu ea pe caldura aia, dar nici pana acum nu am pus-o. rolleyes.gif

Eu intre faruri smoked si haine as alege haine tongue.gif

Later Edit: De fapt de ce zic ca nu a meritat... mi-ar fi placut sa am un E34 de Germania, unul calumea si intretinut, si mai mult sa il conduc decat sa il repar. In 2006 inainte de UE era cam exclus sa cumperi din Germania, doar cu recarosare si era bataie de cap, iar dupa cu taxa de prima inmatriculare era iar cam exclus, o perioada nu eram hotarat daca sa tin, ma gandeam poate sa iau un E39, iar cand m-am apucat de reparat am zis ca nu merita sa cumpar altceva acum ca am reparat-o pe asta, si tot se mai strica ceva sau doar imi facea mie impresia ca nu merge cum trebuie si uite asa am ajuns sa o vopsesc acu 2 luni, ca dupa aia sa constat ca oalele spate erau un pic crapate la un surub si tot asa si tot asa. smile.gif
Piovra
In mare am schimbat cam totul cu piese BMW sh, respectiv piese BMW noi sau pe producator. Le-am schimbat pe parcursul a 2 ani si ceva.

Repere mari schimbate: faruri, cardan, diferential, caseta de directie, arcuri, amortizoare, flanse amortizoare, jante, parbriz (de 3 ori), catalizatoare, toba intermediara, toba finala, 1 planetara

Upgradeuri: scaune fata M5, proiectoare, semnale albe fata, stopuri spate cu semnal alb, instalatia de spalat faruri (+ toate duzele noi), aer conditionat, oglinzi incalzite, perdeluta electrica spate, oglinda retrovizoare automata, parasolare luminate, lampile interioare cu lumina de citit, maneta si manson frana de mana din piele.

Am mai schimbat: curea agregate si rolele intinzatoare, pompa servodirectie, furtune servodirectie, pompa apa, termostat (de 2 ori), capac termostat, electrovalvele de incalzire (cred ca s-au stricat iar), furtune de apa, furtune de aer, pompa benzina, furtune de benzina, bobine, bujii, garnitura capac tacheti, sonda lambda, sonda dubla 90/98 grade din radiator, rotita 0.1.2.3.4 de la A/C, puntea spate, elementele de directie de la puntea fata: bascule, capete de bara, bara intermediara, semi-caseta, bielete antiruliu (majoritatea de 2 ori), discuri de frana fata, discuri de frana spate, set de reparatie la amortizoarele de la etrieri, simering de palier, simeringuri cutie, simeriguri diferential, set ambreiaj (de 2 ori), flansa cardan, rulment cardan, cap cardan, tampoane cutie (de 2 ori), incuietoare torpedou (de 2 ori), macara usa dreapta fata, motorasul inchidere usa dreapta fata, intrerupatoarele de la usi, zeci de cleme si clipsuri, becuri Philips NightGuide 3in1 la faruri, becuri proiectoare, becuri argintii pt semnal alb, toate becurile din bord si comenzi ale bordului.

Imbracat volan in piele, lipit si retusat fetele de usi, retapitat plafon, retapitat polita spate, maner schimbator piele, manseta schimbator piele (de 2 ori), ornamente interioare de prag

Vopsit integral, plus embleme fata-spate, bandouri, capacele din bara fata, capacul mic din bara spate (de 2 ori), balamaua usitei de la rezervor.

Spalat tapiteria si tot interiorul, portbagajul de vreo 3 ori.

Nimicuri, cum ar fi: cutie de depozitare in roata de rezerva, tavita pentru portbagaj, folie protectare pentru faruri si proiectoare

Accesorii: bare transversale pentru plafon, 2 suporti bicicleta.

Un set de placute fata-spate, ulei pentru diferential (de 2 ori), ulei pentru cutie (de 2 ori), lichidul de frana si antigelul de mai multe ori, mai multe stergatoare, inclusiv OEM.

Geometria cred ca am facut-o de vreo 10 ori, cum schimbam un brat, luam o groapa de mi se parea mie ca trage nu stiu cum ii faceam iar geometria. Sunt obsedat cu geometria asta.

... mi-a luat ceva timp sa ma gandesc cam tot ce am schimbat, sigur am uitat unele chestii, deci in afara de motor si cutie si tabla si bancheta spate am schimbat cam tot (chiar si portbagajul, si ala e schimbat)

Acum sunt la faza cu montatul perdelutei electrice, e demontat tot ce e in spate, bancheta spate, polita spate, centuri, stalpii laterali spate.

Masina arata binisor zic eu si merge bine pentru cei 330 de mii de km. O sa scriu mai pe larg si o sa pun si poze, trebuie sa imi fac timp pentru asta.
Pacat ca e doar un 525 si nu un M.
Piovra
Mi-am mai adus aminte de: bucsi punte spate (de 2 ori, cine mi le-a montat prima oara nu le-a strans bine), toate piesele de la timonerie, inclusiv un bat de Z3M pe post de short-shift, ornamente noi pentru centuri la bancheta si spatarul spate, o chestie din aia in care prinzi centura in spate... si probabil mai sunt.

Aaa am mai facut un upgrade foarte practic: plansa din jurul schimbatorului e de la un M5, e super comod sa tii acolo telefonul, portofelul etc. fara sa zboare. De pe cea stock imi zburau mereu.


Tot ce am schimbat am schimbat ca era stricat / uzat. Inclusiv farurile, tapiteria, cardanul..
Upgaredurile le-am vazut iar ca pe o necesitate. Pe serpentine isi facea simtita prezenta lipsa scaunelor sport, lipsa instalatiei de spalat faruri am simtit-o cand pe un drum noaptea, cu mazga pe jos, dupa mers mult in spatele unui TIR, am reusit sa-l depasesc si eram in bezna totala, farurile acoperite total cu noroi, era sa ies de pe drum in sant. Inca nu am testat sa vad daca instalatia isi face treaba in astfel de situatii..

Diferentialul iar, daca nu e autoblocant, atunci degeaba e BMW..

Si ca mentiune, nu ma intereseaza absolut nici un fel de tuning imi place ca masina mea sa fie cat mai stock.

Mersi de urari, si o sa incerc sa pun poze cat de curand.
Piovra
Ce ar mai fi de inlocuit ?

Acum 1 an, la amortizoarele fata am pus niste aparatori universale la ideea unui mecanic, ca nu s-a priceput sa le monteze pe cele originale, pe care le si cumparasem. Alea originale le-am donat, porcariile de pe masina s-au rupt si imi freaca in tija de la amortizor. Le-am cumparat din nou pe cele originale sa le schimb.

Am comandat oglinda stanga incalzita de la @grozadan, la cea pe care o am s-a stricat mini-termostatul de pe circuitul de incalzire, deci a ramas fara incalzire. Trebuie sa vina in ianuarie.

Am mai luat oringurile de la injectoare si vreau sa curat injectoarele cu ultrasunete.

Trebuie sa imi vina in ianuarie si cele 6 garnituri de admisie aer dintre galeria de admisie si cilindri. Vreau sa schimb din nou garnitura de la capacul de la tacheti, pentru ca din moment ce am putin ulei pe langa bujii, inclin sa cred ca a fost montata prost.

Ma gandesc sa-i schimb si sonda lambda cu una BMW originala, am pus acu 2 ani una universala Bosch, si o banuiesc ca nu isi face treaba ca lumea, prin prisma consumului ridicat si a faptului ca evacuarea miroase a benzina nearsa cand forjez.

Capacul pe unde pui ulei e al doilea original pe care il cumpar, anul trecut l-am mai cumparat o data si vad ca a inceput iar sa arunce cu ulei pe la el.

Cam astea ar mai fi...



2 au fost la numar defectiunile care m-au facut sa nu ma mai pot deplasa cu masina, necesitand tractare.

- in 2007 mi-a murit pompa de benzina. Eram pe langa casa, tocmai plecasem, am mers un pic si motorul s-a oprit si nu mai pornea. Desi era prima oara cand se strica, am intuit corect ca era pompa de benzina.

- in 2008 mi s-a spart un furtun mare de antigel de sub admisie si mi-a curs jumate din antigel, a trebuit sa astept dupa el, ocazie cu care am mai cumparat inca 2 furtunase de antigel aflate tot sub galeria de admisie. S-a intamplat din fericire tot pe langa casa, de data asta cand ma intorceam acasa.
Piovra
Poze la 3 luni de cand cumparasem masina.

Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment
Click to view attachment
Click to view attachment

Farurile erau cele vechi, aveau crapaturi in ele, in cel de pe partea dreapta intra apa si inotau pesti. Lumina facuta de ele era ca si inexistenta, erau bune doar ca eram vazut in trafic noaptea.

Vopseaua era foarte matuita, erau vreo trei nuante, intr-un loc pe aripa spate dreapta ii lipsea lacul. Bandourile de pe usi erau ruginite la capete si desprinse din cleme. Embleme zgariate si curatate. Masina in schimb se vede ca avea linie. Nu m-a interesat exteriorul si nu m-am atins de el pana cand nu am facut-o sa mearga cum trebuie.

Puntea spate o pusesem cu totul de la un 525 de Germania dezmembrat, ca lovisem roata dreapta spate de o bordura destul de violent. De fapt lovise cauciucul, care s-a taiat, dar tot nu-mi placea ceva la cum statea masina pe drum. Bucsile de la punte le-am schimbat si pe ele, probabil cu unele no-name, atunci nu m-a interesat si nici nu stiam prea multe despre masina. 2 ani mai tarziu aveam sa constat ca nu fusese stransa bine cea de pe dreapta. Vreo 4 luni mi-a luat sa imi dau seama de unde se auzea bataia. bashwall.gif

Mai imi vanduse cineva un diferential autoblocant cu 100 de euro, eram foarte fericit ca am autoblocant, raportul lui nu era cel care trebuie si de asta mi-am dat seama mult mai tarziu. In loc de 3,23 era 3,64, vitezele erau mai scurte. Neputand insa sa merg cu mai mult de 160kmh din cauza jocului din volan, a directiei proaste datorata amortizoarelor si bratelor fata uzate si nestiind prea multe despre masina, nu prea mi-am dat seama atunci.

Amortizoarele erau terminate si le umplusem cu gaz la un "nea gica".

Bara fata era rupta in vreo 3 locuri prin partea de jos, desi nu se vede in poze. Mai tarziu a avut grija una sa nu-mi cedeze trecerea, ocazie cu care m-am ales cu bara fata si o aripa stanga fata noi, ambele neoriginale.

Volanul era praf, si ii cumparasem din targ o husa din piele cu care am mers cam 1 an. laugh.gif Husa de pe scaun era de la fostul proprietar, tapiteria scaunului de la sofer era intreaga, dar dadea semne ca o sa se rupa, asa ca am pastrat husa. Pe cea de pe scaunul pasagerului am aruncat-o. Dupa vreo cateva luni, a inceput sa ma enerveze tigania cu husa-maieu si am aruncat-o si pe cea de la sofer. Scaunul se deteriora vazand cu ochii si in vara lui 2008 inainte sa le monteze pe cele sport de M5, sezutul si spatarul erau rupte pe o suprafata mare.

Masina a avut si folie pe luneta si geamurile spate. Ma tot oprea politia, arata si tiganita, si i-am curatat folia. Mi-a placut mult mai mult cum arata fara folie.

Dar o sa descriu pe larg stricaciunile pe care le avea cand am cumparat-o.
Piovra
Poze de prin nov 2006 dintr-o excursie pe la Sibiu si imprejurimi.

Click to view attachment

Rasinari:
Click to view attachment Click to view attachment

Gura Raului:
Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment

barajul
Click to view attachment Click to view attachment



Intre timp mai schimbasem toba finala. Cea cu care am cumparat masina era gaurita si isi marise gaura, m-a tot oprit politia si mi-a atras atentia de vreo 10 ori pana sa imi ia talonul. Am gasit una de 530, putin mai mare, dar s-a potrivit, am inlocuit-o, am fost la RAR pe Grivita, mi-a facut nu stiu masuratori de sunet si de noxe si mi-a dat talonul inapoi. Sunetul era ok, evacuarea etansa, de noxe oricum nu se puteau lega, dar le-au masurat.

Anvelopele erau unele de iarna, sh dar cu carne foarte buna luate de la Autosoft. Le mai am si acum, e a 3a iarna cu ele, dar deja parca nu mai au asa buna aderenta ca in iarna trecuta. Anul viitor imi trebuie altele.
Piovra
Poze din apr 2007 dintr-o excursie la Plaiul Foii.

Cu o saptamana inainte ma busise un mos din Vaslui cu ceva gip, prietena a franat brusc la o trecere de pietoni si adormitul mi s-a infipt in spate. Noroc ca n-a fost nimeni ranit de pe trecere. Omul era de o prostie monumentala, deci asa prost rareori am mai vazut in viata mea. Era sa isi mai buseasca masina de vreo 2 ori pana la politie, a mers cu radiatorul spart si fara apa, intr-un cuvant prost-prost-prost. Nu stiu ce a fost in capul meu ca am zis sa-l ajut si n-am mai declarat cu trecerea si l-am ajutat sa ramana cu permisul. Mare greseala, la cat de prost era, trebuia sa-l las fara permis.

Reparatia am facut-o pe RCA, a iesit binisor, dar nu excelent. Portbagajul cica a fost inlocuit cu altul SH, restul indreptat. Vopseaua de pe portbagaj avea defecte, dar era incomparabil mai bine decat fusese inainte. M-am ales si cu o bara spate noua neoriginala.

Aveam inca amortizoarele si arcurile vechi, nu montasem suspensia noua. Cu suspensia noua n-am mai intrat pe coclauri din astea. Cine a fost la Plaiul Foii stie ca sunt vreo 12-15km parca pe un drum numai pentru Dacii si masini de teren. Mi-a luat oricum vreo ora jumate sa fac drumul ala de 12-15km, am mers foarte foarte incet.

Click to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment

Click to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachment

Si o poza in care se vede tapiteria de pe plafon dezlipita cum atarna. Anul asta ajunsese sa atarne toata de la trapa pana in spate.
Motiv pentru care am ales sa o refac la un individ pe nume Marius Soare. A iesit o porcarie. Si-a batut joc. Va rog frumos sa il evitati.

Click to view attachment

Mai am un pic si ajung si la poze recente smile.gif


Later edit: A se observa in poze si o tiganie de antena exterioara pe aripa stanga spate, pusa acolo in nu stiu ce scop de niste retardati. Am eliminat-o, cu totu cu cablul care ducea pana in bord si acum folosesc antena normala a masinii, adica firele de dezaburire din luneta.

I-am montat si o alarma simpla (MAAT se numeste) anul acesta, avusese o tiganie inainte care nu mai mergea, cu cabluri si consumatori care nu stiu ce faceau legati pe direct pe la calculatoare si care imi descarcau bateria in vreo saptamana daca nu mergeam cu masina. Mi-a luat ceva timp sa ma prind de ce tot mi se consuma bateria. Am eliminat insa toate urmele vechii alarme. :twoup:
Piovra
Toate la timpul lor smile.gif

Poze din feb 2008 cu ocazia unei excursii la Vulcanii Noroiosi.

Click to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachment

Aveam puse faruri noi Hella, folie protectoare 3M pe faruri, semnale albe fata, semnale spate albe Hella. Inca nu aveam becurile de semnal argintii, erau portocalii. Inca nu aveam proiectoare. Bara spate si bara fata noi si vopsite complet pe cheltuiala RCA-urilor vinovatilor de accidente. Capacul din bara spate furat sau pierdut. Aveam arcuri si amortizoare noi, toate bratele de pe fata noi, caseta de directie schimbata. Timoneria noua, brate bucsi tot.

Click to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachment

Volanul imbracat in piele, cu mici defecte a iesit OK. Fetele de usa lipite si retusate; tapiteria de pe ele se dezlipise. In ultima poza se observa si tapiteria de pe tavan care atarna aproape toata.

Detectorul din dotare Beltronics Vector 995, luat de pe beltronics.com. Mi l-a adus cineva din State si cand l-am desfacut, avea difuzorul stricat. Mi-a pus un electronist alt difuzor, intre timp s-a stricat si ala si acum am unul de telefon mobil, se aude un pic cam ciudat biggrin.gif

Click to view attachmentClick to view attachment

Inca nu aveam aer conditionat. Era doar incalzire fara filtru de particule!!! Din care cauza cand dadeam drumul la ventilatie pe 3 dar mai ales 4 imi intra in masina un amestec rafinat si imbatator de praf, bucati de frunze si alte mizerii. :bashwall: Din cauza lipsei filtrului masina era si foarte jegoasa si imbacsita inauntru, m-am chinuit mult sa o curat dupa ce am montat A/C. O data am fost la Mania Detailing, baietii de acolo ma stiu drept cel cu BMWul vechi si jegos laugh.gif

Butonul ala de dezaburire e si el schimbat cam de cand am luat masina, am avut noroc si am gasit pe o masina dezmembrata. Cand am apasat o data pe el, imi intrase degetul prin el si ramasese crapat.

Ceasul imi place extrem de mult si am preferat sa-l pastrez, desi aveam posibilitatea sa-i montez OBC.

Ca o paranteza, se pare ca la E34 nemtii au avut o scapare, si anume filtrul de particule. Masina n-a fost conceputa cu filtru, si-au dat seama ulterior ca e necesar, si i-a fost gasita o locatie care il face destul de greu de schimbat. Trebuie demontat torpedoul si desfacut destul de mult pana se ajunge la el.

Manerul schimbatorului este din piele nou. Cand am cumparat-o avea o tiganie din lemn, probabil din targ. Nici n-am poze, de uratenie ce era. Manseta schimbatorului din imagine e facuta la MB Leather, de frumoasa ce a iesit mi-am cumparata una originala noua. Manerul franei de mana, cel vechi din plastic, si manseta lui, cea veche, din imitatie de piele. Scaunele vechi, cel de la sofer rupt.

Presurile sunt cele de velur originale. Acum am unele noi, tot de velur, aceeasi culoare, model de State.

Edit: A, inca ceva. Parbrizul e si el schimbat. Cel vechi se crapase. La vremea respectiva nu stiam de diferentele dintre producatorii de parbrize si am pus unul turcesc. Pe langa faptul ca era laminat prost si noaptea era foarte obositor, mi s-a mai si dezlipit. Evitati EUROGLASS ( www.parbrize-euroglass.ro ) cei de pe Splai, intre Vitan si Mihai Bravu.

A urmat apoi unul Splintex pus la AGER care si-a luat o piatra sau ceva aruncat de vreun taran de la balcon, ca l-am gasit crapat la vreo 3 zile dupa ce l-am montat si cu o urma mica de lovitura. Am fost nevoit sa pun altul nou, tot Splintex, tot la AGER.
Ciupanezu
QUOTE (Piovra @ Dec 28 2008, 01:47 AM) *
Inca nu aveam aer conditionat. Era doar incalzire fara filtru de particule!!!


De polen. smile.gif
Piovra
Da, de polen, microfiltru, nu stiu la ce ma gandeam. rolleyes.gif
Piovra
In mar sau apr 2008 am stat pe ganduri daca sa montez aer conditionat masinii sau sa renunt la ea. Urma sa vina vara. Am ales sa montez aer conditionat si aici s-a rupt filmul ca sa zic asa, si am inmultit cheltuielile pentru restaurarea ei.

De atunci si pana acum am facut vreo 11 mii km in care masina a fost santier. Inca nu am terminat.

Aerul conditionat l-am luat de pe un 520i 24v touring de Italia. Montajul mi l-a facut cineva: compresor de A/C, radiator de apa (era mai mare decat la varianta fara aer), radiator de freon, "paharul" acela cu rol de filtru, conducte, tulumba mare centrala inlocuita cu totul (cea cu cu incalzire cu cea cu A/C), conducte de aer catre zona picioarelor si catre spate. Montajul in compartimentul motorului a fost facut ok, la interior nu mi-a placut, asa ca am demontat eu inca o data totul si am pus la loc dupa vreo 3 luni, timp in care am probat functionarea si am mai schimbat becuri, rotita cu 0,1,2,3,4, grila de mijloc centrala, care are actionare electrica.

Am mai schimbat cu piese noi "paharul" acela cu rol de filtru si senzorul de 90/98 grade din radiator pentru ventilatorul auxiliar.

Click to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment


Asa am mers cu masina cam 3 luni:

Click to view attachment

Am incercat sa curat praful de peste tot, unele piese din bord, intrerupatoare, contacte le-am desfacut si curatat cu bete de urechi si WD-40.

In aug 2008 i-am montat si instalatie de spalat faruri.

Cand am montat aerul am cumparat si proiectoarele de pe masina de Italia, pe care le-am inlocuit apoi cu unele noi Hella si cu o folie protectoare 3M peste.

Am mai schimbat oglinda retrovizoare cu una electrica cu rabatare automata.

Click to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment

Bobinele de la bujii erau de vreo 3-4 feluri diferite, le tot schimbasem ca se crapau si scapau scanteie. Am luat de la un neamt un set sh Beru in stare buna. Cu ele motorul merge mult mai rotund.

I-am mai luat 2 cauciucuri noi de vara pe fata, bara centrala de directie, 2 capete de bara Lemförder, semicaseta de directie originala, bucsi de punte spate Lemförder, bucsi bara stabilizatoare fata si spate originale.
Piovra
Sep 2008. Niste poze inainte de o excursie la munte.

Proiectoare noi si instalatia de spalat faruri montate. Bara fata este aceeasi, i-am dat eu gaurile. Becuri argintii de semnal.

Jantele sunt pe 16, cu cauciucuri de vara. Sunt de E39, le-am luat din Germania de la un neamt, si merg foarte bine cu niste inele de centrare de plastic.
Pe fata Goodyear Eagle F1 noi, pe spate Pirelli P6000 inca bune, luate cu jantele.

De asemenea, bordul pus la loc total, pana la cea mai mica clema si surub, scaunele de M5 montate, la fel manseta noua de piele de la schimbator (originala).

Stergatoarele care se vad sunt niste chinezarii luate de pe ebay.co.uk, niste porcarii, le-am schimbat mai apoi cu unele originale. Am avut probleme si cu un stergator original, pe care l-am mai cumparat a doua oara ca primul era prost. mad.gif Asta dupa ce am incercat si varianta sa-i schimb numai lamela.

Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachment

Barele transversale sunt originale BMW, si suportii Thule, varianta de aluminiu.

Dupa ce m-am intors de la munte, m-am hotarat sa-i refac complet exteriorul masinii, inclusiv pragurile si pe dedesubt. In ultima poza, la blitz, chiar se vede aripa stanga fata de o culoare, capota alta nuanta mult mai matuita si plina de puncte de rugina de la bombaradamentul cu pietricele.

Se mai vede in poze ca centurile spate sunt demontate si bancheta spate era pusa la misto, inca e santier zona respectiva happy (24).gif
ionusunt
arata bine.ai facut treburi cu cap . optiuni +mecanica si estetic ,fara tunareli si improvizatii....asa cum trebuie de altfel. f frumos acest e34 si are si motorul care trebuie biggrin.gif sa il stapanesti sanatos si fara incidente .
PS - se vede ca si tu esti cu capu (in sensul bun tongue.gif ) ,2 motive : 1 te-a apuat nebunia cand ai inceput sa desfaci un pic si ai ajuns departe (la fel si eu cu a mea ,tot de la aeroterma am ajuns sa o vopsesc total laugh.gif )
2 bari transversale orignale bmw biggrin.gif

bravo sa o tii tot asa cu balenoiu si sa ne tii la curent cu tot ce se ma intampla la ea

LE stopurile sunt oem ? daca da ,de unde si cati bani (chiar daca le ai luat de noi de la bavaria m-ar interesa un pret informativ )
Piovra
Mersi smile.gif Cred si eu ca sunt cu capul, dar ce sa fac daca mi-a placut asa mult masina asta. Estetica am lasat-o intr-adevar la urma, a fost ultimul lucru care m-a preocupat. Cand am cumparat masina, initial am vrut s-o vand dupa 2 luni, nici prin gand nu-mi trecea ca o sa tot stau atat de capul ei. Totul a venit asa pe parcurs, cateodata impulsiv.

Referitor la stopuri, nu sunt OEM, dar sunt Hella. Mai am o serie de poze pe care trebuie sa o urc sus,unde le-am pozat si logo-ul de pe ele. Au venit si in ambalajul galben cu logo-ul Hella si chiar par ok.

Deci farurile, proiectoarele, stopurile spatele si semnalele fata le-am luat de pe ebay.de de la userul autoteile_ortynski.
Vad ca au si acum de vanzare stopuri spate, proiectoare si semnale fata. Semnalele fata nu sunt Hella, sunt niste ieftinaturi, dar calitatea lor pare buna.

- setul de stopuri e 65 EUR
- setul de semnale fata 14 EUR
- proiector 35 EUR
- faruri nu mai au demult, au fost 60 EUR bucata

Transport 20-50 EUR in functie de cat de mare e pachetul. La 50 a fost un pachet cat mine de inalt. Si vor numai prin transfer bancar plata, care transfer a mai fost 45 EUR.

Foarte ieftin zic eu, avand in vedere ce preturi vehiculau astia pe la magazine pe aici cand am cumparat farurile, 350 RON bucata producator de genul TYC.


Later edit: Mai nou vad ca vor si Paypal. Cand am cumparat eu, i-am tot intrebat si au zis ca nu. mad.gif
ionusunt
da ,sunt de acord cu ebay , f bun ,eu am luat faruri hella smoked pt e30ul cabrio la 260 de euro ,stopurile mov startec (f rare ) au costat 100 de euro . sa nu mai zic de pachetul m .....

o sa ma uit si pt e34 lui dl doctor . credeam ca le ai luat de pe aici.
Piovra
O chestie pe care am uitat-o. Din 2007 am o suspensie completa Weitec, o divizie a lui KW. Arcurile lor verzi -35 fata / -35 spate (cea mai mica coborare pe care am gasit-o pe piata) si cu niste amortizoare tot de la ei, la pachet. Desi in Germania kitul a costat numai 454 EUR, sunt multumit de el pana acum.

Masina este putin coborata si mai rigida decat de fabrica.

Stabilitatea in curbe la viteze mari nu este ea excelenta, dar masina se descurca ok. Rotile sunt totusi cu balon destul de mare, pe 16. Ce ma enerveaza e ca si caseta asta SH pe care am pus-o are ceva joc care imi cam sta pe creier. La un moment dat ma batea gandul sa-i iau o caseta noua + toate bratele de directie de pe fata noi originale. Exista un Autohaus BMW care vinde membrilor forumului e34.de cu discount destul de mare, mi-au oferit 17% la caseta si 35% la brate. Am abandonat insa ideea...
Piovra
Poze din dec 2008 cand m-am hotarat sa fac topicul asta.

Intai cum arata spatele pana ieri. Totul desfacut pentru a monta perdeluta electrica. Perdeluta am luat-o SH, cel care mi-a vandut-o n-a fost in stare sa-mi dea si cablul ei, si a trebuit sa-l cumpar nou ca sa o pot monta. Cablul l-am tras frumos exact pe unde trebuie sa vina, prin canalele lui pe sub mocheta.

Click to view attachmentClick to view attachment

Dupa cum stiu cei care s-au mai lovit de problema asta, toate motorasele de perdelute de E34, E32, E31 si E38 sunt dupa folosire indelungata stricate, in sensul ca au o rotita de plastic care isi toceste dintii in zona unde perdeluta se apropie de nivelul minim cand coboara. Pe forumul e34.de e un user care confectioneaza acea rotita din metal, dar iti trebuie mare atentie si indemanare pentru a desface motorasul, scoate toate componentele si pune la loc, are un arc care se pune greu la loc. Sau cel putin cere indemanare cu care eu n-am fost dispus sa imi bat capul. De la un anumit an de fabricatie, materialul rotitei din motoras a fost schimbat cu unul mai rezistent. BMW vinde motorasul nou cu totul si costa cam 130 EUR in Germania.

Din cauza dintilor uzati ai rotitei de plastic din motoras, perdeluta pacane destul de tare vreo 10s cand ajunge la nivelul de jos, deoarece calculatorul nu isi da seama ca s-a terminat coborarea si nu mai e nevoie sa dea curent.

Intre a da banii pe un motoras nou / a lua rotita de la userul de pe e34.de si a demonta motorasul / a suporta pacanitul, am ales sa suport pacanitul si sa o cobor / ridic de putine ori, cel mai bine ridicata la venirea verii si coborata la terminarea ei biggrin.gif La un moment dat se va strica de tot motorsaul si oricum perdeluta e doar un moft.
Piovra
Click to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment

In poze se mai vede si alt upgrade: un sac de schi. Luat de pe un E34 avariat si curatat si rascuratat pe toate partile.

Am o intrebare pentru cine mai are sac de schi pe E34. Cred ca ar mai trebui sa mai aiba o piesa pe partea din interior, un cadru care sa-l tina cumva sa nu intre in masina cand e cotiera coborata. Si cred ca am uitat sa iau acel cadru. Cum este de fapt ?
Ciupanezu
Serios, cred că exagerezi un pic cu suma de 9000 €.

E adevărat că ai schimbat multe piese însă dacă majoritatea sunt sh, cam greu să ajungi la suma asta.
Piovra
Cheia reconditionata.

vechi
Click to view attachment

nou
Click to view attachmentClick to view attachment

E schimbata doar partea cu emblema, bec si baterie. Cea veche n-avea emblema colorata, avea becul ars si bateria moarta.
Piovra
QUOTE (Ciupanezu @ Jan 3 2009, 08:21 PM) *
Serios, cred că exagerezi un pic cu suma de 9000 €.

E adevărat că ai schimbat multe piese însă dacă majoritatea sunt sh, cam greu să ajungi la suma asta.


Nu vreau sa intru in polemici pe tema asta, du-te doar si intreaba-l pe tipul super de treaba de la piese de la AB Baneasa de un E34 la care se tot cumpara piese si sa vezi ca o sa-l apuce rasul. De fapt ii apuca rasul la inceput, acum doar zambesc si imi comanda imediat orice am nevoie, surub, piulita sau suporti de bare.
Sau pe importatorul de anvelope BINAR de langa AB Centura de cate ori am facut geometria la ei.
Sunt peste 9000 sigur.

In al doilea rand si tu te lauzi cu cati bani ai bagat in reconditionarea masinii tale asa ca eu de ce sa nu spun. Nu crezi treaba ta. Daca insisti iti fac un calcul pe piese majore ca sa stii ce te asteapta si pe tine, ca si a ta e tarata prin Romania, nu e de Germania.

Recent am avut cu cardanul o problema, mai exact cu capatul dinspre diferential o problema, inca nu stiu de la ce, s-a intamplat ceva la rulmentii de la diferential am impresia dupa ce am mers maxim cu masina. Am cumparat unul sh in stare mai buna. Intreaba-i pe cei de la RUNE, Uni-Cardan servis la cate cardane de E34 le-au schimbat rulmentul central si capatul dinspre diferential cu piese noi originale, aduse de client, si cat costa echilibratul si schimbarea crucii cardanice.
Ciupanezu
Păi a mea circulă în România din prima zi. smile.gif

Şi eu am băgat 8000-8500 în maşină însă am cumpărat piese noi în proporţie de 90%.

Mă rog, mi se pare o sumă mare pentru că ai enumerat multe piese sh care nu ar trebui să coste mult.

Oricum, totul este posibil.

Probabil că cei de la care ai cumpărat piese sh au preţuri mari.
Am observat că mulţi cer 100 Ron pe un şurub care costă 50 Ron la reprezentanţă.
Piovra
Si asta e adevarat, ca cei cu preturi sh cer mult.

Scaunele, instalatia de spalat faruri, m-au costat destul de mult.

Suruburi am luat multe insa de la reprezentata.

SH am luat piese de interior, aerul conditionat etc, de aici sau de ebay. Inelul ala de alunecare de la volan, panglica cum ii zici tu, mi l-a rupt cineva care mi-a mutat masina in timp ce aveam volanul desfacut. L-am luat sh, dar tot a fost 50 de euro + transport. Si am preferat sa-l iau din germania si sa platesc si transport decat sa-i dau 70 unuia de aici, ca atat imi cerea cineva. Piese noi originale am mai luat si de pe ebay.com din State, ca erau mai ieftine ca la reprezentanta la noi cu tot cu transport.

In principiu am schimbat cam tot ce ai schimbat tu. Parbrizul de 3 ori. Brate de la articulatie de 2 ori, unele de 3 ori. Tot ce am schimbat pe masina brat sau bucsa e Lemförder sau original, cele incluse in numaratoarea asta. N-au legatura la calitate si nici la pret cu alte marci. Am mai avut niste bucsi SWAG la cutie care s-au rupt dupa 1000km. Etc etc

Am mai facut si excese si prostii, plafonul l-am tapitat, am dat 200 de euro cu incredere dupa lucrarea cu volanul, care iesise relativ bine, a iesit naspa, mi-a pierdut prostul de l-a tapitat o clema, stii ca ne-am intalnit atunci la el, cand venisem dupa clema. Mi-era deja scarba de el, trageam de el de 1 luna sa faca ala si stateam cu masina demontata. Clema aia nu exista separat, era lipita de plafon. Intre timp, suparat si pe lucrarea de tapiterie, am cumparat un plafon sh in stare destul de buna cu 250 ron. Cand le-am pus unul langa altul acasa, am descoperit ca totusi cel SH era mai varza ca cel tapitat si mai mult de 1 an n-ar fi tinut nici el la tavaleala. Plus ca nu fusesem atent si ii lipsea un cadru de metal care trebuia lipit de el si fusese pe masina. Insemna sa ma chinui sa il lipesc, alt tapiter, alti nervi. Pana la urma am luat clema de pe plafonul SH, pe ala l-am aruncat, am lipit-o unde trebuie pe cel tapitat, l-am montat si am zis fie ce-o fi si cat o dura, nu mai am chef sa stau cu masina desfacuta. Pentru ca in timpul ala si mergeam cu ea. Si tot asa.
Piovra
Masina vopsita complet. Bandourile care erau stricate, de pe usa si de pe aripi de la praguri, sunt schimbate. Cele mici noi, cele mari am avut noroc si le-am gasit sh. Emblemele noi. Balama noua la usita de la alimentarea rezervorului. Suportul de plastic de pe portbagaj din spatele numarului de la un M5.

Spalasem masina cu 10 minute inainte sa-i fac poze dar din pacate era ud pe jos si s-a mai stropit.

Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment
Ciupanezu
Maşina arată foarte bine, cred că ar arăta şi mai bine cu alte jante, în rest nu prea ai ce să-i mai faci la exterior.

Şi scaunele îmi plac mult.


QUOTE (Piovra @ Jan 3 2009, 09:39 PM) *
Am mai facut si excese si prostii, plafonul l-am tapitat, am dat 200 de euro cu incredere dupa lucrarea cu volanul, care iesise relativ bine, a iesit naspa, mi-a pierdut prostul de l-a tapitat o clema, stii ca ne-am intalnit atunci la el, cand venisem dupa clema. Mi-era deja scarba de el, trageam de el de 1 luna sa faca ala si stateam cu masina demontata. Clema aia nu exista separat, era lipita de plafon. Intre timp, suparat si pe lucrarea de tapiterie, am cumparat un plafon sh in stare destul de buna cu 250 ron. Cand le-am pus unul langa altul acasa, am descoperit ca totusi cel SH era mai varza ca cel tapitat si mai mult de 1 an n-ar fi tinut nici el la tavaleala. Plus ca nu fusesem atent si ii lipsea un cadru de metal care trebuia lipit de el si fusese pe masina. Insemna sa ma chinui sa il lipesc, alt tapiter, alti nervi. Pana la urma am luat clema de pe plafonul SH, pe ala l-am aruncat, am lipit-o unde trebuie pe cel tapitat, l-am montat si am zis fie ce-o fi si cat o dura, nu mai am chef sa stau cu masina desfacuta. Pentru ca in timpul ala si mergeam cu ea. Si tot asa.


Am cea mai mare scârbă pentru tapiţerul ăla, om mai neserios şi mai infect cu greu poţi întâlni.
ionusunt
niste bbs i-ar sta ft bine.fie ele si de 15 wink.gif foarte frumoasa masina.foarte tari scaunele de m5 .
Piovra
La interior chiar nu mai am ce sa ii fac. Ieri i-am montat si perdeluta electrica in spate si centurile, mai am sa-i montez bancheta si consola centrala partea din spate in care trebuie sa decupez locul pentru buton.

Jantele astea pe 15 sunt naspa intr-adevar, dar de iarna sunt tocmai bune. In Germania cand am fost ultima oara acu 2 ani am vazut ca aia in general pe masinile obisnuite aveau roti nu prea aratoase iarna, multi chiar de tabla. Probabil si pentru ca sa ai 8 roti calumea costa ceva.

Cele cu care merg vara sunt pe 16, sunt de E39 si se vad in pozele in care am bicicletele pe masina. Alea dau bine cu linia masinii si nu vreau sa le mai schimb.

Ma gandeam astea pe 15 sa le schimb cu unele originale de E34 sa am iarna, si BBS imi plac, dar parca nu mai am chef de cautat jante. Ii mai trebuie si capace la jantele astea pe 15, la 2 se dezlipise emblema si nu mai stateau nici ele prea bine si le-am aruncat.

Trebuie sa merg zilele astea la mecanic sa montez aparatori de amortizor noi originale pe fata, le am deja, pe masina sunt unele universale care s-au rupt si ating tija amortizorului. Mai vreau s-o duc la tester la Filaret, daca ma primesc, sa vad ce masoara sonda lambda si care-i treaba cu injectoarele, si eventual sa curat injectoarele. Si sa-i schimb cele 6 garnituri de la galeria de admisie, care sunt comandate deja.
Piovra
De fapt am vrut sa spun ca nici la interior nici la exterior nu prea mai am ce sa-i fac.

Dupa ce schimb piesele comandate vreau sa astept sa treaca iarna (adica sa-i fac multi kilometri iarna) si la vara sa vad eu ce se mai defecteaza, sigur trebuie sa mai pice ceva.

Ar fi o realizare pentru mine sa ajung cu masina asta la 400 de mii, simt ca e posibil biggrin.gif Asta am zis, in conditiile in care nu o menajez deloc, schimb cam la 3000-4000 in mod normal si de multe ori m-apuca sa schimb la capat, mi-e greu sa schimb mai jos si din cauza sunetului. Schimb pe la 2500 si merg lejer cand sunt obosit sau cand am chestii vraiste prin masina sa nu zboare. In rest si la bara la bara schimb des la 3000-4000. Cercuri nu am chinuit-o decat la inceput pe asfalt uscat, acum ma limitez la a le face numai pe zapada, iar pe uscat cand ma apuca si ma apuca des toate curbele de 90 de grade gen vin de pe o straduta, aproape opresc sau opresc sa cedez trecerea, si apoi trebuie sa ies in strada mare le fac cu japca la ambreiaj ca sa derapeze. Deci o cam chinui, nu prea o menajez.

Piovra
Farurile si proiectoarele Hella, luate la un pret foarte foarte bun de pe ebay.de, la fel ca si stopurile. Magazinul de unde le-am luat nu mai are faruri demult, restul le are inca de vanzare.

Semnalele fata sunt insa no-name.

Pe fiecare far si proiector e aplicata o folie protectoare 3M luata de la bavauto.com.

Scuze de stropii de apa, era mult noroi pe strada. mad.gif

faza scurta
Click to view attachment

faza lunga
Click to view attachment

proiector
Click to view attachment

stop spate
Click to view attachment

Si cu riscul de a-i supara pe altii, nu suport farurile de tuning si nici angel eyes pe E34.
Piovra
Poze cu interiorul, partea din fata. Cea din spate este inca in lucru.

Presurile sunt unele temporare imprumutate de la spalatorie, ale mele le spalasera cu presiune si nici dupa trei zile nu se uscasera afara.

Scaunele erau foarte murdare cand le-am cumparat. Pe margine au piele intoarsa, pe mijloc textil. Le-am dus la spalatorie sa le curete si le-au frecat baietii de le-a venit rau. Dupa aceea mi-am dat seama ca pielea intoarsa nu trebuia frecata, bineinteles ca s-a deteriorat, dar per total tinand cont ca acum am scaunele curate si n-am muncit deloc sa le curat, a meritat. Daca ar fi sa le spal din nou nu le-as mai duce insa la spalatorie. De fapt dupa ce le-au spalat acolo, m-am simtit vinovat ca am agresat pielea intoarsa si am tratat-o succesiv intai cu un spray de curatare KIWI si apoi cu un spray protector (aqua and dirt stop), tot KIWI.


Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment
CRM112
ai o mica bijuterie. smile.gif

referitor la intrebarea cu sacul de skiuri: exista o bucata de material identic cu spatarul banchetei care este cusuta in partea de jos de spatar si in partea de sus se prinde cu "arici". E un fel de capac textil. Cand sacul de skiuri este "extins" practic materialul acesta se culca pe lungimea cotierei.
bartro
QUOTE (CRM112 @ Jan 6 2009, 10:33 AM) *
referitor la intrebarea cu sacul de skiuri: exista o bucata de material identic cu spatarul banchetei care este cusuta in partea de jos de spatar si in partea de sus se prinde cu "arici". E un fel de capac textil. Cand sacul de skiuri este "extins" practic materialul acesta se culca pe lungimea cotierei.

Da, si tot improvizat arate. Nu inteleg de ce au facut asa de prost finisare acolo.
Piovra
Mersi smile.gif

Deci sacul de schi se acopera numai cu materialul acela cusut de partea de jos a cotierei si care se prinde sus cu arici. Da, ar trebui sa stea cat de cat asa.

Vazusem in ETK poza asta, cica "cotiera cu sac de schi" si ma miram ce naiba e cu tablele alea acolo, 8 si 9 si 5.

Click to view attachment

La mine arata cotiera altfel, e cea simpla de fapt. O tin prin casa de cateva luni. Si i-am mai pierdut si suruburile cu care se prinde de bancheta. laugh.gif
ionusunt
QUOTE (Piovra @ Jan 4 2009, 03:33 PM) *
Farurile si proiectoarele Hella, luate la un pret foarte foarte bun de pe ebay.de, la fel ca si stopurile. Magazinul de unde le-am luat nu mai are faruri demult, restul le are inca de vanzare.

Semnalele fata sunt insa no-name.

Pe fiecare far si proiector e aplicata o folie protectoare 3M luata de la bavauto.com.

Scuze de stropii de apa, era mult noroi pe strada. mad.gif

folia e cumva aia care protejeaza sticla de a se sparge de la pietre ? daca da, functioneaza ?biggrin.gif
Piovra
Da. O am de peste 1 an si nu s-au crapat pana acum. Acum cine stie, daca mi-o da un TIR vreun cataroi, s-or sparge. Desi eu sper sa tina, ca nu mai gasesc faruri Hella la pretul la care le-am luat.

Si folia aia daca se zgarie rau, as putea s-o schimb. Mai am una de rezerva, insa n-am si pentru proiectoare, ca am dat bucata pentru proiectoare cuiva inainte sa cumpar proiectoarele.

Folia o poti vedea pe www.bavauto.com, alegi sa zicem 1992 525i, dai la search 'shields' si o sa fie primele 2 rezultate, transparenta sau smoked.

Probabil se gaseste si pe aici, ca de fapt e o folie 3M decupata de ei pentru faruri si proiectoare.

Farurile cu care am luat masina erau sparte 2 din 4, toate zgariate rau, si in ala de faza lunga pe dreapta se vede in pozele vechi si apa biggrin.gif
TiL
Cred ca folia asta e buna sa-ti pastreze farurile ca noi, nu mai apar ciupiturile pe sticla, ciupituri care cu timpul se aduna si rezulta matuirea sticlei.
CRM112
mie mi s-au aprins beculetele la folia aia smoked smile.gif
TiL
aia nu ia din luminozitate?
CRM112
pai probabil ca daca e "facuta inginereşte" nu cred sa ia smile.gif Naiba stie. Ma gandesc si eu ca atunci cand sunt murdare de praf/noroi...e o pelicula opaca (nu stiu cum sa zic)...folia e transparenta pe toata suprafata; nu stiu......
Piovra
Eu oricum nu mi-as fi luat smoked, dar mi-am pus totusi problema asta. E34 si asa are farurile cam proaste, daca ii mai pun si smoked ce naiba mai vad pe drum. smile.gif Prefer sa vad drumul decat folie smoked tongue.gif

In alta ordine de idei, azi i-am mai montat pe fata aparatori de amortizoare originale + absorbantele acelea de socuri. Avusesem niste aparatori universale care s-au rupt si era plin de noroi si pietricele pe tija amortizorului. Mecanicului care a montat amortizoarele prima oara nu stiu ce i s-a parut lui ca nu se potriveste, si desi aveam arc / amortizor / flansa noua + aparatorile noi, mi-a facut tigania cu cele universale. Pe spate e ok, am pus de la inceput ce trebuia.

Am vreo 23 de mii de km cu suspensia asta, sper sa tina minim 80 de mii biggrin.gif Flansele pe fata erau inca bune, dar cred ca vor tine mai putin ca amortizorul.

Si inca o chestie, am observat ca si bieleta antiruliu face parte din suspensia masinii, filetul ei era praf pe portiunea unde se prinde de bara stablizatoare smile.gif Dar m-am obisnuit asa cu suspensie tare, una normala mi s-ar parea barca.
Piovra
Am acum 340 de mii km, numai in ultima saptamana am facut 2,000km si in ultimele 3 saptamani 5,000km prin Romania si Bulgaria. Merge mai bine decat a mers vreodata de cand este pe mana mea. Recuperez tot timpul in care mai mult am reparat decat am mers.

Prin martie mi-a picat diferentialul autoblocant de tot, s-au rupt rotile prin el... totul incepuse anul trecut cand s-a stricat si capul cardanului care intra in diferential. Am fost nevoit deci sa renunt la autoblocant sad.gif si sa repun pe masina grupul ei cu care am cumparat-o. Ma intreb cum o sa ma descurc la iarna fara, va trebui sa fac rost de altul.

De atunci, masina a mai primit urmatoarele:

- schimbat curele si role intinzatoare
- reparat / reconditionat alternator (carbunii erau cam dusi, fulia avea joc din cauza ca un rulment dinauntru se blocase si distrusese si o bucsa de teflon). Au fost inlocuite rulmentul, bucsa si carbunii, si carcasa alternatorului a fost sablata si vopsita
- bielete antiruliu spate Lemförder (am rupt una din ele dand cu spatele peste un fier pe care nu l-am vazut)
- bieleta antiruliu fata dreapta Meyle (cea veche era uzata)
- caseta de directie noua (remanufactured) ZF + schimbat lichid servo Aral ATF 22 (Dexron 2)
- garnitura capac tacheti noua (OEM), cea pusa acum 2 ani (Victor Reinz) era compromisa total
- cele 6 garnituri de la galeria de admisie noi
- garnitura de la sonda de ulei reparata sa nu mai curga cu silicon (acum am si garnitura noua si in caz ca pierde din nou ulei o voi schiba)
- simeringul de la motor din fata si la simeringurile de la cutie din spate (cardan si selector) (toate OEM)
- bujii noi (OEM) NGK BKR 6 EK
- regulator ralanti nou (OEM) - cel vechi era intr-adevar stricat si nu l-a mai ajutat nici curatarea - acum nu mai imi scade turatia la ralanti cand scot din viteza si opresc
- sonda de oxigen noua (OEM)
- injectoarele curatate in baie cu ultrasunete (desi pareau sa nu fie infundate) + oringuri noi, un injector scuipa foarte putin mai mult si probabil o sa il schimb
- cauciucuri noi pe spate Goodyear Eagle F1 225/65/ZR16 95W, pe fata sunt exact aceleasi cauciucuri puse anul trecut.
- reincarcare cu freon (cel de anul trecut se pierduse) acum am si substanta aceea de contrast sa pot urmari pe unde se pierde
- ulei si filtre schimbate, inclusiv cel de polen

Am acum un calculator (ECU Motronic 3.1) imprumutat, am constatat ca al meu este stricat. Va trebui sa fac rost de alt calculator.

Usa dreapta spate a fost schimbata si aripa dreapta spate indreptata in urma unui mic accident in Bucuresti.

Iar acum 2 zile am reusit performanta de a lovi 3 animale in aceeasi zi sad.gif pana acum nu mai lovisem niciunul
- ziua o vrabie pe A2 in drum spre Bucuresti, la 190 kmh s-a infipt in stergatorul dreapta... bine ca nu a dat direct in parbriz,
- cateva ore mai tarziu o pisica pe Sos Fundeni am vazut-o alergand glont spre fata masinii, eram in accelerare cam cu 50kmh, am franat si incercat sa o evit si cumva ea a intrat lateral in pragul masinii
- noaptea in Bulgaria drum bun si gol, la 120 kmh intr-o curba un iepure pac ca si pisica, a iesit din boscheti glont in fata masinii: rezultat bara rupta si un proiector cu urechile de prindere rupte.
sad.gif


Am mai cumparat si trebuie sa montez:
- amortizoare noi Sachs (voi renunta la arcurile Weitec cu coborare 35/35 si voi monta arcuri normale SH in schimb)
- bratele acestea de pe spate OEM (cele Lemförder montate acum 2 ani aveau aspectul exterior uzat, cu cauciucul rupt):
Click to view attachment
- chedere de la usi noi


Ma intreb cand va muri masina asta care era moarta cand am cumparat-o.. acum pare ca niciodata.. toti astia 5000 de km nu a existat masina mai veche de anul 2000 care sa ma depaseasca, iar cele mai noi foarte putine, cam toate cu motor mai mare... si asta fara sa fortez, fara depasiri riscante si alte prostii.
tomado e28 owner
Felicitari pentru efortul depus! Nu va muri daca are un posesor cu rabdarea si fondurile necesare ca sa o intretina corespunzator. La 192cp ramane o forta si la momentul actual, in general masinile mai noi au motoare mai mici. Cu consumul cum stai? smile.gif
Piovra
Mersi smile.gif

Cu consumul stau cam prost, tocmai m-am intors dupa un drum de vreo 800km, Bucuresti - Burgas (BG) - Bucuresti la intoarcere am alimentat plin 80l in Burgas, de acolo am facut 403km pana acasa, si acul de benzina e undeva peste 20l din 80, sa zicem cam 57l consumati, asta inseamna consum 14,1 l / 100km. Mi se pare mult, desi vitezele le-am schimbat la 5000+ rpm si 90km de autostrada i-am mers cu 180 km/h.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.