florin83
Dec 27 2005, 08:18 PM
am facut topicul asta ca sa nu mai scriem pe unde apucam..
dupa ultima intalnire pe ilioara, cand am mers si cu masina lui da_joint am niste mari semne de intrebare..
desi trag toate rotile la ambele masini (in poze se pot vedea urmele de noroi aruncate de rotile din fata), masinile se comporta total diferit..
a mea parca fuge mai repede de spate in ciuda faptului ca am cauciucuri de iarna si face cercuri, iar a lui da_joint (cu cauciucuri de vara) pare mai stabila, merge mai mult pe lat, dar nu face cercuri..
pot sa confirme si ceilalti care le-au condus pe ambele (alex si gabita parca).. parca sunt masini complet diferite.
eu puneam faptul asta pe seama:
-cutiei de transfer, poate e mai uzata la mine, dar daca ar fii uzata nu ar trage in halul ala rotile din fata si nu as face cercuri..
-diferentialului spate.. eu am verificat daca am lsd cand aveam masina suspendata si se invarteau ambele roti, ceea ce inseamna ca n-am., dar cand plec tare, lasa urme pe asfalt de la ambele roti de pe spate. si ma mai gandesc ca daca n-as avea lsd nu ar face cercuri asa bine..
pt mine e un mister.. :retard:
316i
Dec 27 2005, 08:31 PM
Ca sa fie LSD trebuie sa se invarta ambele roti in acelasi sens.
Si eu cand plec tare las urme cu ambele roti si nu am LSD(deocamdata).
Poate te-am mai lamurit cu ceva.
Gabi_323i
Dec 28 2005, 01:42 AM
la tine lasa 2 urme pentru ca nu are putere sa rupa aderenta, daca i-ai da foarte tare incat o roata sa piarad aderenta s-ar invarti doar ea in gol
eu am mers cu ambele, a lu florin face cercuri in jurul axei dar nu merge pe lat asa de mult, a lu da joint nu face cerculete dar merge fix pe lat super mult

dar parca nu era asa controlabila, cred ca de la cauciucuri
da_joint
Dec 28 2005, 09:53 AM
repet...pe zapada si a mea se comporta altfel...adica pe zapada am reusit sa fac cerculete in jurul axei....acolo era numai gheata si cred ca si asta spune ceva in comportamentul ambelor masini...+diferenta de cauciucuri intre a mea si a lui Florin este destul de mare....
alex230ro
Dec 28 2005, 10:34 AM
Pe a ta Jointule parca trage mai bine fata la a lui Florin trage fata dar parca intr-o proportie mai mica ca la tine,posibil ca la el cutia de transfer sa nu functioneze prea bine
florin83
Dec 28 2005, 01:22 PM
QUOTE (Gabi_323i)
eu am mers cu ambele, a lu florin face cercuri in jurul axei dar nu merge pe lat asa de mult, a lu da joint nu face cerculete dar merge fix pe lat super mult

dar parca nu era asa controlabila, cred ca de la cauciucuri
mie mi se pare mai controlabila a lui da_joint.. :dis:
QUOTE (alex230ro)
Pe a ta Jointule parca trage mai bine fata la a lui Florin trage fata dar parca intr-o proportie mai mica ca la tine,posibil ca la el cutia de transfer sa nu functioneze prea bine
de tras eu zic ca trage la fel de tare fata si la mine (se poate observa si dupa urmele de noroi), dar poate ca nu trage atunci cand trebuie..
eu am stat cu geamu deschis si cu capu afara sa vad daca trage si cand trage..
cand o invarti prima data nu-mi dau seama daca trage fata, dar dupa aia trage ca dracu de tare.. daca n-ar trage n-as face cercuri.. :paranoid:
QUOTE (jaffar)
desi nu prea inteleg ce tot comparati voi acolo. ginditi-va numai ca unul are roti de iarna si altul de vara, si deja comportamentul masinii de schimba COMPLET.
normal, dar se simt parca de parca ar avea siteme total diferite..
Rabanne
Dec 28 2005, 02:08 PM
Ati incercat pe zapada sa plecati de pe loc astfel incat sa plece ambele punti in derapaj?Rotile din fatza ar trebui sa se invarta la fel de tare ca cele din spate.Urmele nu sunt relevante.Daca a lui Florin se invarte in jurul axei, mai precis a axei frontale sunt mari sanse ca fatza sa nu cupleze si sa fiti inselati de rotirea lor in inertia masinii. Daca una dintre punti derapeaza mai mult decat cealalta clar este o problema de cuplaj, caseta reactioneaza ca un diferential open si puntea care pleaca prima in gol primeste toata puterea. Testul cel mai bun este sa puneti masina pe loc , pe zapada si in treapta intai sa debraieze brusc si s-o tureze la 5500 - 6000 pana incepe sa se miste si sa va uitati daca rotile se misca la fel. Daca ambele punti se invart cu aceeasi viteza 4x4 functioneaza cum trebuie, daca doar spatele sau fatza dau in gol cu viteza mai mare atunci ambreiajul din caseta de transfer este dus. A mea, acum 4-5 ani cand era AWD-ul in mintile lui pe zapada se invartea pe loc pur si simplu, pe o straduta dintre blocuri spre exemplu unde era loc doar pt o masina se invartea fara probleme, in plus de asta se invartea f violent si pot sa spun ca la un moment dat, intr-o seara, cu un amic, am constatat ca dupa 30-40 de secunde de cercuri pe loc ne luase ametzeala. IN timp a inceput sa dea cercurile din ce in ce mai largi si mai greu de controlat.Asta a fost semnul ca AWD-ul incepe sa se duca.IN plus de asta , pe zapada , daca plecam de pe loc cu derapaj masina accelera f greu fatza de inainte cand chiar si pe zapada pleca cu un demaraj incredibil. Faceti niste filmari data viitoare, cu rotile de la masina sau cu cercurile care le dau sa dezbatem problema mai amplu.
florin83
Dec 28 2005, 02:21 PM
deci rotile din fata trag grav.. ca nu trag cand trebuie asta e alta chestie, dar de tras trag.. cand stateam cu capu afara din masina o si vedeam si o auzeam cum face ca toti dracii..
repet, uita-te cat noroi e aruncat pe usile din fata, mai mult decat pe e pe spate.
cercurile nu prea imi dau seama cum le face, daca in jurul botului sau in jurul axei centrale.
asta poate sa spuna unul care era afara.
alex230ro
Dec 28 2005, 02:23 PM
Parca in jurul axei centrale face la tine ,la Jointu parca facea in jurul botului mai mult

.
Rabanne
Dec 28 2005, 02:36 PM
Eu tot zic sa filmati, am o vaga banuiala ca daca Florinel nu a completat uleiul la caseta de transfer niciodata....s-ar putea sa aiba o surpriza;)Cand functioneaza 4x4 masina practic nu mai da cercuri, ti-o arunca din stanga in dreapta pur si simplu. Urmele de noroi n-au relevanta, filmati rotile la o plecare de pe loc in linie dreapta pe zapada sau gheatza unde masina sta mult pe loc si se vede clar care roata trage si care nu. In privinta diferentialului spate, garantat este blocant, asa au venit toate ix-urile din fabrica si ma indoiesc ca ar fi fost schimbat pe traseu pentru ca ar fi trebuit sa schimbe si diferentialul fatza si cam greu sa le potrivesti la raport pe amandoua.
florin83
Dec 28 2005, 02:48 PM
bai, eu nu zic ca e in mintile lui, doar ca trag toate rotile..
si cum adica nu face cercuri daca merge 4x4 calumea??? :eek: :eek:
orice masina 4x4 face..
incerc sa pun un film si nu vrea
filmul are 2.4mb si e mpg. se incadreaza in limitare care e de 6mb.
am incercat sa-l fac si zip si rar si tot nu vrea..
zice: Tried to upload empty file
io'sŪ
Dec 28 2005, 02:51 PM
QUOTE (alex230ro)
Parca in jurul axei centrale face la tine ,la Jointu parca facea in jurul botului mai mult :) .
daca e asa inseamna ca la florin trage mai mult fata decat la joint
florin83
Dec 28 2005, 02:56 PM
repet.. la mine trage grav fata, cel putin roata din interiorul virajului (normal de altfel ca n-are lsd pe fata)
later edit: filmuletul pe care vroiam sa-l pun mai sus: www.florin83.uv.ro/e30.mpg
copiati linkul in browser. nu vrea direct
Rabanne
Dec 28 2005, 03:46 PM
cam asa face ix-ul pe praf, pe zapada se comporta diferit; pune un film cu al tau!
florin83
Dec 28 2005, 04:14 PM
nu am
florin83
Dec 28 2005, 04:44 PM
adica? :eek:
ala nu cred ca are suspensie
florin83
Dec 28 2005, 04:50 PM
mie mi se pare ca are suspensiile praf..
eu pusesem filmul sa se vada cum da cercuri un ix..
Rabanne
Dec 28 2005, 06:26 PM
Ar fi chiar interesant sa vedem cum se comporta doua masini identice, a ta si a lui da joint. Data viitoare cand faceti ceva filmati ambele masini. Este posibil ca masinile sa aiba un comportament diferit si datorita suspensiilor, din cate stiu da joint are sport tu ai stock.
Adevarul e ca se apasa rau de tot de spate ursul ala, este evident ca pune toata puterea jos si ca acceleratiile sunt f puternice.
florin83
Dec 29 2005, 01:00 PM
ix bi-turbo :ninja:
mertan
Dec 29 2005, 11:52 PM
parca mai mult imi place un motor cu o turbina MAREEEEEEEE. :drool:
parerea mea :finger:
florin83
Jan 1 2006, 03:39 PM
M3ix
florin83
Jan 7 2006, 07:27 PM
QUOTE (Rabanne)
cam asa face ix-ul pe praf, pe zapada se comporta diferit; pune un film cu al tau!
asa face pe zapada.. defapt sub zapada era gheata, de aia nu am iesit..
florin83
Jan 7 2006, 10:37 PM
am fost zilele astea la munte si am avut ocazia sa merg pe toate tipurile de teren: ud, mocirla, zapada, gheata, asfalt, pamant, urcare, coborare...
la mers normal indiferent de suprafata se simte ca trag toate rotile.. pe drum cu zapada porneste super usor, daca o calc din mers pleca fara sa alunece..
la urcare pe zapada daca pornesc usor urca fara probleme.. ma uitam la altii (majoritatea cu tractiune fata) cum nu puteau sa urce in locuri unde eu urcam fara probleme..
ei bine, cu ocazia asta am aflat ca n-am lsd pe spate.. am ramas de zeci de ori inzapezit, in multe din ele ieseam daca aveam lsd. se invartea decat o roata pe spate si cealalta statea nemiscata..
au fost insa si situatii cand se invarteau toate 4 (cum e cea din filmu de mai sus) si n-am putut sa ies neimpins.
au fost altele cand se invarteau in draci rotile din fata si cele din spate nu se miscau deloc, ceea ce nu trebuia sa se intample.. (maxim 90% se muta pe o punte)
nu se comporta ea mereu ca un ix normal, dar e clar ca merge 4x4. daca nu trageau toate cele 4 roti nu aveam sanse sa urc la muntele rosu..
in filmul
asta se poate vedea cum era drumu
kali
Jan 8 2006, 09:37 AM
QUOTE (mertan)
parca mai mult imi place un motor cu o turbina MAREEEEEEEE. :drool:
parerea mea :finger:
e mult mai eficient cu doua turbine mai mici : livreaza aceiasi cantitate de aer ca una MAREEE, dar au lag mult mai mic ...
Gabi_323i
Jan 8 2006, 11:45 AM
QUOTE (kali)
QUOTE (mertan)
parca mai mult imi place un motor cu o turbina MAREEEEEEEE. :drool:
parerea mea :finger:
e mult mai eficient cu doua turbine mai mici : livreaza aceiasi cantitate de aer ca una MAREEE, dar au lag mult mai mic ...
mult mai mic sau inexistent
kali
Jan 8 2006, 12:51 PM
corect, doua turbine mici (gen T25, sau si mai bine T28 - pe rulment) aproape ca n-au deloc lag ... in schimb tot este un lag creat de intercooler ..
Gabi_323i
Jan 8 2006, 02:48 PM
sau 2 KKK K16
kali
Jan 9 2006, 08:39 AM
QUOTE (Gabi_323i)
sau 2 KKK K16 :D
asta suna a audi
316i
Jan 25 2006, 01:43 AM
florin83
Jan 25 2006, 01:45 AM
hehe.. da, frumos
cu ce ma ajuta? ca nu sunt nebun sa comand un diferential de afara.. sa nu mai zic de cat costa :eek:
316i
Jan 25 2006, 02:04 AM
e, era asa informativ.
da_joint
Feb 27 2006, 08:12 PM
Asa...deci am ceva probleme cu Ursu....
Am o bataie pe partea dreapta fata...se manifesta ca un tacanit undeva in roata sa zic asa ...iar odata cu asta am probleme cu directia in sensul ca imi trage volanul stanga destul de violent in acelasi ritm cu tacanitul amintit mai sus plus ca masina merge destul de ciudat in sensul ca nu prea mai are viata in ea cand face asa....
Sambata seara cand sa parchez masina ma trezesc ca roata stanga nu mai tragea deloc(practic era blocata) si am facut un cerc frumos de era sa intru in stalp desi aveam pana in 1500 RPM.
Nu pot spune daca roata dreapta fata tragea fiindca eram singur si nu aveam cum sa imi dau seama....
Am intrebat si eu pe ici pe colo cam ce poate fi si tot ce misa spus e ca e posibil sa fie planetara care nu mai e la locul ei sau sa desprins ceva pe acolo...
Help!!! :retard:
florin83
Feb 28 2006, 02:00 PM
nu se poate sa fie blocata frana pe roata respectiva? :dis:
ma gandesc ca daca era vreo problema cu planetara de pe partea aia se comporta ciudat masina pt ca pe fata e diferential open..
da_joint
Feb 28 2006, 02:08 PM
Am descoperit astazi ce e...am bagat-o intr-un garaj cu groapa....rulmentul(bucsa)de la planetara ...partea care vine spre roata era bucati.... :crybaby:
Gabi_323i
Feb 28 2006, 06:34 PM
bineinteles
asta ca sa stiti sa lasati ix-ul foarte jos
florin83
Mar 1 2006, 11:06 AM
tot o sa dau jos cutia de viteze sa fac timoneria si m-am gandit sa schimb si uleiul din ea si pe cel din cutia de transfer..
sunt la fel?
Gabi_323i
Mar 1 2006, 11:07 AM
nu am zis ma ca nu o dam jos? in cutia de transer e ulei?
florin83
Mar 1 2006, 11:28 AM
pai e ceva, nu stii ca are o gaura pe unde se baga ceva?
da_joint
Mar 1 2006, 01:33 PM
se schimba si uleiul ala ma....nu mai stiu de care trebuie bagat....si eu intentionez sa il schimb cand da un pic caldura...
florin83
Mar 1 2006, 01:44 PM
stiu si eu ca se baga ceva acolo, dar nu stiu CE..
florin83
Mar 1 2006, 02:03 PM
:finger: :finger: :finger:
off topic: florin, daca nu stiai, a dat ghiocelu ! pune masina pe stanga
florin83
Mar 1 2006, 02:46 PM
strang piesele sa fac puzzle-ul
da_joint
Mar 1 2006, 03:19 PM
Am si eu o intrebare....imi lipseste maneta(cruise control) care vine langa cea de stergator...se poate vedea aici...langa piesa 11
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...053&hg=66&fg=20
Nu poate fi inlocuita cu alta...adaptata????
da_joint
Mar 1 2006, 03:27 PM
sincer nu stiu cum e inautru ca nu m-am uitat....cert e ca nu exista....nu stiu daca e ruptade unde pleaca ea sau nu(daca e doar rupta cred ca se poate adapta ceva...nu???daca nu exista deloc...in sensul ca e eliminata complet???ce se mai poate face???
Jaffar....mai exact...cum sa pun butoanele alea????
da_joint
Mar 1 2006, 03:35 PM
are Cruise control...
mai da-mi odata part number si intreb la Filaret sa vad cat costa....am vazut ca la drum lung chiar e buna o dracovenie dasta....mai ales pe DN1
florin83
Mar 1 2006, 03:38 PM
la e30 daca franezi in timp ce esti pe cruise control accelereaza iarasi pana la viteza setata dupa ce iei picioru de pe frana?
asa e la e46 si e tare misto..
florin83
Mar 1 2006, 03:46 PM
daca e activat, dupa franare accelereaza pana la viteza stabilita initial (sa vezi ce misto e la munte, pe serpentine

).. ca sa-l dezactivezi are buton on/off pe volan.
da_joint
Mar 1 2006, 03:48 PM
habar nu am cum e la e30....tre sa scrie pe undeva nu???sa fie niste indicatii...chiar sunt curios ce stie sa faca
da_joint
Mar 3 2006, 12:57 PM
Ma bate gandul sa imi schimb spoilerul fata si sa iau asa ceva....astfel renunt si la bara....iar pe spate la fel sa renunt la bara si sa iau un Rieger GTS
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.