Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cum controlam masina intrata in derapaj?
BMWZone > BMW GENERAL > Tehnici de pilotaj adecvate la BMW
Pages: 1, 2, 3
TiL
Curba aia atat de fun se intampla la capatul liniei de tramvai 32, cand trebuie sa faci dreapta spre Bibescu venind dinspre George Cosbuc.
Florin, voi erati cu aproape un semafor inaintea mea si pe Bibescu v-am depasit, ca stateati la taclale in coloana biggrin.gif
florin83
a.. tu zici de drumul de intoarcere..

eu si alex vorbeam de cand ne-am dus..
TiL
A, pardon.
In fine, concluzia e: nu calcati frana (decat daca stiti ca sunteti pierduti) si incercati sa tineti rotile din fata orientate in directia in care se misca masina de fapt (sa nu derapeze decat rotile din spate)
florin83
sa precizam ca pe jos era polei..
cristic
bine ca ai putut sa o redresezi
aseara in ploiesti era patinoar, in cateva intersectii s-au spart niste conducte de apa si era ceva de plans... cat era intersectia de mare era gheata ... traiasca romania ...tara tuturor imposibilitatilor!!!
Sorin
io ma bag :cool:
TiL
nu mai vreaaau!!! :crybaby: In poligon parca as mai face incercari, dar in trafic deja a inceput sa-mi fie frica sa iau curbele cu chestia asta a mea. Vreau 5-ar! sad.gif

Acum am vazut: florin, chiar era polei? Mie mi s-a parut mai degraba o mazga subtire, dar e posibil sa fi fost putin inghetata...
florin83
nu m-am dat jos sa vad, dar la cum aluneca polei parea sa fie..
alex230ro
Polei cred ca era daca la mine e o supriza ca am derapat avand in vedere ca am gume de vara la Florin care are 4x4 + gume de iarna e o surpriza biggrin.gif .
da_joint
QUOTE (alex230ro)
Polei cred ca era daca la mine e o supriza ca am derapat avand in vedere ca am gume de vara la Florin care are 4x4 + gume de iarna e o surpriza biggrin.gif  .


Nu e o surpriza...si eu am patito in aceeasi seara.....am luat un viraj brusc in a-2-a pe la 4000 rpm si m-am dus de-a latu spre un trotuar destul de inalt :eek: .
Noroc ca am redresato tot din gaz si volan. :ninja:
florin83
QUOTE (alex230ro)
Polei cred ca era daca la mine e o supriza ca am derapat avand in vedere ca am gume de vara la Florin care are 4x4 + gume de iarna e o surpriza biggrin.gif  .


pe polei poti sa cel mai smecher sistem de tractiune integrala si cele mai tari cauciucuri ca tot derapezi.. smile.gif

da_joint, tot asa si la mine.. am dat a 2-a pana sa intru in curba, aveam !50km/h..
Si la mine a fost usor de redresat ca nu a derapat violent..
SUPERBEC
QUOTE (barrriton)
hai sa concluzionam:

presupunand ca suntem pe ud/polei/zapada, si avem situatiile:

1. sare un prost de pieton sa traverseze si am 40-50 km/h - cum si cat franez?

2. din varii motive pleaca fundul - care este ordinea manevrelor (contrabracaj, luat piciorul din gaz...etc) ?

dupa un raspuns complet si documentat, aveti voie sa vorbiti ce vor muschii vostri mai departe biggrin.gif


chiar nu stiai?????

CLAXONEZI SI ACCELEREZI IN ACELASI TIMP are cel mai funny efect asupra pietonilor biggrin.gif
da_joint
La mine merge claxonu' cand vrea el....asa ca ramane doar sa accelerez :unibrow: daca se dau la o parte bine ...daca nu angel.gif :-({|=
georgem
QUOTE (da_joint)
La mine merge claxonu' cand vrea el....asa ca ramane doar sa accelerez :unibrow: daca se dau la o parte bine ...daca nu angel.gif :-({|=

N-ai inteles, claxonul nu era ca sa se dea la o parte pietonii, ci sa iti admire evolutia si talentul de sofer.
Darren
QUOTE (barrriton)
hai sa concluzionam:

presupunand ca suntem pe ud/polei/zapada, si avem situatiile:
1. sare un prost de pieton sa traverseze si am 40-50 km/h - cum si cat franez?
2. din varii motive pleaca fundul - care este ordinea manevrelor (contrabracaj, luat piciorul din gaz...etc) ?
dupa un raspuns complet si documentat, aveti voie sa vorbiti ce vor muschii vostri mai departe biggrin.gif


1. Aveam 40km/h pe bd. Unirii, faceam stanga spre Timpuri Noi. La faza asta, pietonii au rosu, masinile care merg in directia inainte pe bd.Unirii au rosu, si daca nu prea trec masini care sa faca stanga, pietonii au impresia ca.. pot traversa. Buun, imi sare Fulga in fatza, calc frana cu sete (cine isi doreste ABS?) si incep sa ma holb unde sa ma duc. In dreapta masini oprite la stop, in stanga scuar pe unde misunau niste alti pietoni. Fulga mea de fapt trecuse de banda mea, dar s-a speriat de un nene cu un Renault (ala isi daduse brusc seama ca face la stanga de pe banda 2) si a sarit inapoi fix in mijlocul benzii mele. Pana la urma am fandat-o (fara claxoane or smth, s-a speriat si ea de la zgomotul franarii si se miscase putin mai incolo cat sa trec pe langa ea. I-am facut scurt o descriere a arborelui genealogic al dansei din mers pentru ca nu vroiam sa pierd verdele de la semafor.
Now concluzii:
a. Puneti niste perne de jur imprejurul masinii pentru pietonii de o inteligenta medie care se cred mai tari ca tabla.
b. Cand iesiti dimineata intr-o strada circulata, testati in primul rand aderenta, pentru a nu fi surprinsi de vreo situatie de derapaj (adik sa vedeti daca va abtineti de la blanuri).
c. Faza aia cu verificati presiunea in pneuri saptamanal nu e la misto, o presiune diferita in roti va va aduce aminte la o franare pe ud despre tot ce ati citit pe internet despre derapaje.
d. Vine iarnaaaaaaa. Etrierii vor avea tot mai des tendinta de a nu functiona egal (mai ales daca nu au fost curatati niciodata). AA, si lichidul de frana se mai schimba si el din cand in cand. Exista chiar si un aparat care masoara.. procentul de apa din lichidul de frana parca si iti spune daca ar trebui schimbat.
e. Daca pedala de frana nu este ferma, ci elastica, intr-o situatie de frana de urgenta pe ud (fara ABS) este foarte usor sa aduci masina in situatia de a derapa. Si teoria scrie ca franarea este eficienta atunci cand este la limita blocarii rotilor. Daca nu ai ABS, asta o inveti cu timpul... exersand. Si anumite situatii le poti invata in teorie: cum se comporta masina cand franezi cu 2 roti pe pietris/nisip/praf/gheata/polei/pete de ulei, si alte locuri in care aderenta tinde spre 0.

2. La situatia cu "pleaca fundul" nu pot sa-ti dau un raspuns. Sigur fac ceva cu volanul si cu acceleratia, dar de fiecare data cand mi s-a intamplat a fost ceva inconsient, nu am stat sa ma gandesc ce fac in momentul ala. Deci sigur virez rotile in directia in care a plecat si fundul. Sigur nu schimb treapta de viteza. Si acceleratia cred ca la inceput iau piciorul de pe ea, dar dupa ce masina capata tendinta de a reveni un pic spre traiectorie o accelerez usor ca sa o ajut. Dar asta cu acceleratia.. doar cred, pentru ca nu stiu ce naiba fac cu piciorul ala. O sa fiu mai atent.

QUOTE (SUPERBEC)
CLAXONEZI SI ACCELEREZI IN ACELASI TIMP are cel mai funny efect asupra pietonilor

Pai si daca moare de inima unul in fatza ta si se scurge pe sosea.. ce faci? Oare asta e omor din culpa? Mi se intampla frecvent ca pietonii sa aplice regula prioritatii de gasca si sa treaca pe rosu multi, iar eu vin cu 50km/h si.... claxonez normal, dar nu o accelerez pentru ca de obicei sunt imprevizibili si s-ar putea sa-mi inchida orice drum optim. Daca aveam verde si din cauza pietonilor care au traversat pe rosu am franat si am prins galben ce sa fac? Voi ce faceti? :unibrow:
MAD520
Va mira o curba luata de-a latu' cu 40 - 50 km/h... Eu am luat curbe de-a latu la 50 - 60km/h intentionat de foarte multe ori; intentionat. De doua ori am luat niste curbe cu adevarat marfa; adica am mers pe 2-3 roti fara sa derapez deloc. O data am simtit ca o sa ma rastorn pt ca m-am sprijinit cu umarul de usa. Toate astea le-am facut cu masina cu motor + tractiune spate. De cand am BMW-ul... am facut cam tot ce se poate, doar ca nu l-am ridicat pe 3 roti (pt ca este cam imposibil) si nici nu am de gand.
PS: d'abea astept sa vina poleiul, zapada, etc... pana acum m-am bucurat doar de apa, mazga, noroi, ulei (si-a spart un amic cutia de viteze, apoi m-am dat cu masina prin balta de ulei)
PS2: aveti mare grija la derapaje. Nu e o joaca! Mai bine evitati situatiile neplacute biggrin.gif
PS3: nu am vrut sa ma laud. Sper ca ati inteles ce trebuia. Daca nu... asta e. :ninja:
ccc
QUOTE (MAD520)
PS3: nu am vrut sa ma laud. Sper ca ati inteles ce trebuia. Daca nu... asta e. :ninja:


Cine te crede? biggrin.gif
MAD520
Chiar tu. Ceilalti cred ce vor.
ccc
MAD520 cred ca esti dator cu o mica demonstratie de maiestrie la volan, la urmatoarea intalnire smile.gif
MAD520
Nu fac show. Ma dau pt mine. Culmea este ca de cand mi-am luat BMW-ul m-am mai cumintit. Incerc pe cat posibil sa nu mai fac prostii... nu de alta, dar era sa o patesc din cauza altora care nu stiu sa conduca nici macar normal (nu exagerez) si plus ca trebuie sa bagi bani in masina pt ca nu e chiar "tanc"
comisaru
Dupa parerea mea cel mai bun prieten in cazul in care iti fuge de spate e volanul.Din volan incerci sa-i"prinzi" spatele si ridici treptat piciorul de pe acceleratie pana se cuminteste.Eu sunt patit cu o Lada 1200;ma jucam facand precum schiorii cristiane(asa cred ca le zice->stanga-dreapta din spate)si cu rotile turate a prins prin covorul de gheata un petic de asfalt.A urmat o zmucitura in sensul in care era indreptata masina(din pacate nu de-a lungul strazii) si masina a urmat o traiectorie haotica,am sarit bordura cu care eram aproape paralel in momentul in care am ajuns la ea,si am miscat o banca din loc cu tot cu postamentul de beton pe care era.Urmarile:scanduri de la banca intrate prin usa,pragul mi-a ajuns pana la jumatatea podului pedalier de la sofer,stalpul din fata un pic oblic si aripa fata impachetata.Nu-mi prea mai vine sa ma mai joc pe gheata,nici macar cu Lada,dar cu BMW-u';pe zapada merge,e "legal".
MAD520
Eu am fost mai norocos la faza asta. biggrin.gif
In timp ce faceam drifturi pe piatra cubica umeda cu o Skoda 120L pe la 60km/h, din cauza denivelarilor la un moment dat masina s-a intors brusc si m-am trezit ca merg cu spatele, tot cu 60km/h, pe langa bordura, oarecum paralel dar totusi ma indreptam spre ea. Nu aveam ce sa mai redresez...(frana am calcat-o, dar masina mergand cu spatele, frana fatza devenise un fel de frana spate si mergea taras, plus ca era ud si fata f. usoara) si acum ma uitam la pomii care treceau pe langa mine cu viteza si asteptam sa faca poc. Dupa cativa metri a facut putin poc si m-a smucit putin.
Spuneam la inceput ca am avut noroc, pt ca masina se lovise puternic cu roata stanga spate de bordura si apoi a urcat pe ea. Daca era dacie indoiam rau puntea spate - poate chiar se rupea(ceva pe acolo).Am plecat de acolo, masina nu avea nimik, mergea ok. Cand am oprit din nou, am coborat si am observat ca aveam janta varza, cauciucul d'abea se mai tinea, dar masina mergea ok. Am mers 3 zile cu roata asa biggrin.gif
CONCLUZIA: NU INCERCATI ASA CEVA!!! masina scapa f. usor de sub control!!!
PS: cred ca sunt putin off-topic
butcky
De cand e polei pe jos tot incerc cu ix-ul sa derapez controlat in curbe. De multe ori imi iese, dar cateodata o calc prea rau si incepe sa faca cerculete smile.gif
Cand o "pierd" e bine sa o calc ca invarta rotile pt a se redresa sau sa iau piciorul din pedala? E foarte ciudat ix-ul pe polei... wacko.gif
florin83
la mine daca ii dau prea tare fac "cerculet" biggrin.gif
daca ii dau mai incet pleaca spatele, dupa care incepe sa traga fata si se redreseaza..

incearca pe uscat sa vezi daca poti sa faci drifturi.. tongue.gif
esti tare daca resesti biggrin.gif

ps: daca stau sa ma gandesc, tu cu rotitele alea de tico cred ca poti huh.gif

vezi filmele din postul asta
TiL
Aseara am patit-o din nou. Daca data trecuta am dat vina pe ursulet (usor de spate) acum dau vina pe troaca. Dizelul asta pune greutate cam mare in bot si da un comportament cam nasol pe viraje. Oricum, vina-i a mea:

Coboram spre Unirii dinspre Alba Iulia. Vazand ca la Piata Unirii inca-i verde am accelerat de la ~55 la 70 km/h, dar cu o leneeee (adica intr-a 5-a). In fine, am trecut mai mult pe rosu decat pe galben, in intersectie deja am lasat-o in frana de motor (dar a 5-a nu tine cine stie ce frana de motor). Drept urmare am ajuns cu viteza maricica in "sicana" de la fantani si am facut un mic drift dupa care l-am redresat din volan, fara frana, fara scos din viteza. M-am speriat nitzel...

Apoi era sa repet figura la Universitate, dar de data asta aveam viteza mai mica, franasem din timp si am pierdut aderenta doar o clipa, abia s-a simtit. Intrasem in fata unui E39 si-am zis sa ma grabesc, ca sa nu ma injure prea tare conf (9).gif
georgem
QUOTE (TiL @ Jan 10 2007, 11:59 AM) *
Drept urmare am ajuns cu viteza maricica in "sicana" de la fantani si am facut un mic drift dupa care l-am redresat din volan, fara frana, fara scos din viteza. M-am speriat nitzel...

Evident ca fara scos din viteza trebuie...
La FWD in general ajuta sa iei piciorul de pe acceleratie cand iti fuge spatele, sa lasi in viteza si sa redresezi din volan. La RWD din cate stiu NU trebuie sa ridici piciorul de pe acceleratie, din contra, ar trebui putin accelerat pentru ca puntea spate sa primeasca o apasare mai mare si sa recapete aderenta.
M-am trezit eu care conduc RWD de mai putin de o saptamana sa va dau sfaturi voua care conduceti de ani de zile... Va dati seama ca ce am spus despre RWD e din ce am citit.
TiL
Nu stiu daca e chiar asa. O frana de motor la FWD iti usureaza mai mult spatele, facandu-l sa fuga mai mult.
Cred ca daca esti stapan pe tine e bina sa accelerezi putin, atat la RWD cat si la FWD. Vorbesc de situatia in care masina a devenit supraviratoare. Daca ai pierdut doar fata, la FWD intr-adevar e bine sa lasi frana de motor. Lucru valabil, probabil si la RWD.

Pot spune ca ieri am gresit, lasand frana de motor cand imi derapa spatele, dar am preferat sa-l las sa mearga asa... smooth, decat sa-l bruschez (am si joc in planetare).
Alexxx
QUOTE (TiL @ Jan 10 2007, 01:01 PM) *
Nu stiu daca e chiar asa. O frana de motor la FWD iti usureaza mai mult spatele, facandu-l sa fuga mai mult.
Cred ca daca esti stapan pe tine e bina sa accelerezi putin, atat la RWD cat si la FWD. Vorbesc de situatia in care masina a devenit supraviratoare. Daca ai pierdut doar fata, la FWD intr-adevar e bine sa lasi frana de motor. Lucru valabil, probabil si la RWD.

Pot spune ca ieri am gresit, lasand frana de motor cand imi derapa spatele, dar am preferat sa-l las sa mearga asa... smooth, decat sa-l bruschez (am si joc in planetare).

Se contrl ft simplu...cand esti in curba si vezi k ai intrat in derapaj, apesi acceleratia la max si dansezi cu masina... tongue.gif
316i
QUOTE (Alexxx @ Jan 10 2007, 02:01 PM) *
Se contrl ft simplu...cand esti in curba si vezi k ai intrat in derapaj, apesi acceleratia la max si dansezi cu masina... tongue.gif


snf (45).gif
butcky
wallbash.gif Cata inteligenta...
florin83
QUOTE (Alexxx @ Jan 10 2007, 02:01 PM) *
Se contrl ft simplu...cand esti in curba si vezi k ai intrat in derapaj, apesi acceleratia la max si dansezi cu masina... tongue.gif


crezi tu.. daca o apesi blana te intorci de unde ai venit smile.gif
cu un LSD poate e altfel..
TiL
Alex, aici subiectul e cum contorlam masina, nu cum facem sa pierdem controlul...

In principiu, dupa ce ai rupt aderenta spate, daca o calci la blana, mai rau faci (bine... raul asta poate fi distractiv biggrin.gif ). Parca powerslide ii zice.

Cel mai frumos e sa-ti cunosti masina, sa intri cu viteza tocmai potrivita ca sa nu derapezi si sa o calci progresiv cam de la mijlocul virajului, iesind cu pedala la podea wink.gif

Daca ai pierdut controll, ai grija sa indrepti rotile din fata in directia in care se misca masina de fapt si incearca sa nu franezi decat daca stii ca nu ai sanse s-o redresezi.
iulian325
spui o rugaciune smile.gif
316i
Si-ti faci cruce cu limba in cerul gurii. laugh.gif
Alexxx
Am spus o gluma! Stiu ce se intampla daca apesi la maxim. Am specificat ca dansezi cu masina! biggrin.gif
iulian325
parca am fost pocit
eram cu jorjel- doar sa nu ma fac de ris singur
intersectie cu drum cu prioritate cu 2 benzi pe sens
viraj de stinga in urcare - ma inscriu prin dreapta neregulamentar depasind coloana
accelerez pe mizga-polei insa masina-fantastic- subviratore iese larg, mai sa iau bordura cind am inchis virajul, apoi la redresare mergea ca proasta la stinga cind trageam dreapta...

mentionez ca pe fata am pus niste gume noi ...de logan...care datorita frigului s-au plastifiat si nik aderenta...

pe spate am gume serioase ...da ce folos...
316i
dacia rulz blink.gif
florin83
iesire din ploiesti (dn1), in padurea de la romanesti acum ~o ora.. am oprit intr-o parcare sa ma duc la padure happy.gif si la plecare imi vine mie sa-i dau... conf (9).gif
1-a 6500... a 2-a 6500.. a 3-a 6500 (150km/h).. a 4-a ii dau putin (cred ca aveam vreo 160-170) cand imi sare o pisica sau ce naiba era din padure in fata wallbash.gif
am tras de volan stanga destul de urat, am intrat pe contrasens (nu era nici dracu pe strada la ora asta), si a facut un balans destul de naspa dar s-a redreseat..eram deja sigur ca o pun pe lat.. si la viteza aia dumnezeu cu mila... sad.gif
totul fara pic de frana..un adevarat test al.. pisicii biggrin.gif
Ionut
ai avut noroc.....in cazuri din astea nu tragi de volan frate, franezi un pic si o lasi sa se duca in fata peste pisica sau peste caine....nu are rost sa mori din cauza unei pisici....asa am patit eu acu 2-3 luni...eram cu un Citroen Jumper plin ochi cu lemne, le duceam la tara si masina grea, lasa-ta de spate, viteza in jur de 80-90 km/h si din camp iese la vreo 5 metrii in fata o matza, iti zic drept ca am avut in instinct sa trag de volan dar multumesc lui dumnezeu nu am facut-o ca acum cantam la mandolina pe vreun nor deasupra carpatilor.....am luat pisica la roata si aia a fost...gandeste-te ce se intampla daca la 90km/h cu o duba plina cu vrei 2 tone de lemne trageam in 5 metrii st-dr de volan. dry.gif ...asa ca nu are rost sa mai faci manevre din astea...o i-ei in plin si gata ca oricum mari stricaciuni nu producea.. smile.gif
Tytus
naspa,bine ca nu ai patit nimic glasses (17).gif
florin83
mda.. oricum de acum inainte mai mult de 100 nu-i mai dau noaptea in afara localitatilor..
florin83
QUOTE (Ionut @ Jan 12 2007, 11:49 AM) *
ai avut noroc.....in cazuri din astea nu tragi de volan frate, franezi un pic si o lasi sa se duca in fata peste pisica sau peste caine....


nic nu am mai apucat sa pun frana.. a sarit la 10-20m in fata..
oricum nu-ti imagina ca am tras brusc de volan.. am tras usor, dar la viteza aia s-a simtit super naspa... dry.gif
si daca o calcam la viteza aia nu era chiar asa placut..
georgem
QUOTE (florin83 @ Jan 12 2007, 12:40 PM) *
mda.. oricum de acum inainte mai mult de 100 nu-i mai dau noaptea in afara localitatilor..

Eu nu merg incet noaptea daca soseaua e buna... Mai ales daca cunosc drumul. Nici sa nu va ganditi ca merg prea repede, 120-130.
Oricum, mai bine iei pisica decat sa tragi de volan, e mai sigur pentru tine si pentru masina.
io'sŪ
cea mai mare greseala ca ai tras de volan, bine ca nu ai patit nimic, da-o dreaq de pisica sau caine sau ce animal o fi, frana si dai in el daca nu ai ce face si mai ai si viteza mare, mai bine spargi un far si indoi putin sortul decat sa faci cine stie ce accident oribil
florin83
am calcat un caine destul de mare acum vreo 2 ani pe la 80-90.. eram in depasire si el a tasnit de pe partea stanga si n-am avut unde sa trag de volan..
am crezut ca imi rastoarna masina cand am trecut peste el.. super naspa senzatia.. de atunci incerc mereu sa evit..
aseara stiu ca n-am facut bine deloc aseara, dar asta a fost primul instinct.. de frana nici nu se punea problema..
abia am avut timp sa iau piciorul de pe acceleratie..
tot drumul pana acasa l-am facut apoi cu maxim 80km/h biggrin.gif
sixx
Am avut si eu o data un instinct sa trag stanga cand mi-a sarit ceva in fata.
Si ghici ce ! Din fata a venit o masina. Nu a fost fun smile.gif
florin83
era 4 dimineata tongue.gif si oricum in padurea aia e drum drept de cativa km..
George77
Depinde pe ce suprafata esti,mie mi-a fugit spatele cand eram cu 525-ul rechin pe piatra cubica uda si nu am mai avut ce sa fac si cred ca aveam si un pic peste suta sau pe acolo,tocmai ce ii dadusem a3-a de doua secunde si am fost in blana cu toate vitezele ,e si la a treia am intrat intr-o miica denivelare iar cand am trecut de ea masina cred ca a pierdut aderenta si au inceput probabil sa se invarta rotile in gol si atunci spatele s-a dus in dreapta si nu am mai avut ce sa ii fac ,oricum mai aveam 50 metrii si intram printre masinile parcate la pizzeria Capriciosa de-a latul,oricum am avut noroc ,am pus frana si strada m-a tras catre trotuar si uite asa am intrat pe trotoarul din stanga de-a latul ,am smuls un stalp de fier cu un indicator rutier pe el si m-am oprit la un metru de un pom care avea si ala diametrul de celputin un metru,un pom GROS si toate astea de-a latul ,la 90 de grade fata de axul drumului ,povestea este lunga ,ca atunci cand am urcat trotoarul de-a latul s-au deschis usile fata-spate din partea dreapta ,pamantul care era ramat cu pragul intra tot in masina ,iar in dreapta era o fata si cu fratele ei,cica simteau cum cineva ii trage afara ,asta pt ca masina se infrana ,pierdea viteza iar ei inca aveau acumulata forta cinetica si tindeau sa isi continue traectoria,atunci am si realizat cat de rezistent este un M30B25 si asa aveam un pic de joc in cuzinetii de la biele nu am reusit sa il fac sa pocneasca ,Eram intr-un stadiu de nervi ca s-au deschis usile incat am vrut sa explodez motorul sa il fac praf,nu am reusit,si masina care era pe 3 roti pe pana ,tineam acceleratia la maxim si doar luam piciorul de pe ambreiaj cand incepea sa se miste masina , apasam ambreajul,masina se opre si tot asa si motorul nu avea limitare electronica ,stiu ca eram un pustan cordit atunci,oricum sunt situatii in care nu poti face mai nimic ,poti sa fii ASUL ASILOR, nu ce eu as fi fost ,dar am simtit asa pe pielea mea,fiecare am facut greseli si ne-am avantat incostient in situatii foarte nasoale care se puateau sfarsii tragic,nici nu vreau sa ma gandesc ce se intampla daca intram prin masinile alea parcate cu suta,nici 10 asigurari nu imi ajungeau sa acopere paguba.nu mai spun de noi cei din masina ce s eintampla.
iulian325
trist dar adevarat

masina intrata in derapaj
poa sunt pe forum asi ai volanului ce se antreneaza zilnic...si o controleaza
da pt restul soferilor de duminica sau de traversat orasul la ora de virf...e vrajeala

mai ales ca un derapaj te surprinde daca nu l-ai provocat intentionat
imi place sa risc insa singur in masina si pe drumuri goale
dar sa pui viata altora in primejdie...nasol

masinile duc...piesele de la volan nasoale- inclusiv eu
George77
Asa este ,oricum am realizat prea tarziu ca am pus si viata altora in pericol,abia dupa ce m-am oprit,dar inainte sti cum este mai ales cand te iei la intrecere cu cineva,uiti ,,oricum a fost o lectie importanta pt mine.Cat despre derapaj controlat,daca nu ai suficienta aderenta sa poti redresa masina nu prea mai ai ce face oricat de bun ai fi,M-am jucat mult timp cu masini pe zapada ,este frumos ai impresia ca esti as dar se ivesc ocazii in care poti fi luat prin surprindere si poate pana iti dai seama ,manevra necesara vine prea tarziu sau mai poti si fi surprins de diferite portiuni cu alt tip de aderenta adica sa spunem un loc cu zapada din care dai intr-un loc cu mai multa gheata si atunci nu mai poti face mai nimic sa zicem pana nu revii pe o portiune unde ai putina aderenta ,CE am observat la tractiunea pe spate ca atata timp cat ti masina intr-un anumit unghi in timp de derapeaza poti sa te joci si cu acceleratia sa pastrezi traectoria pe care o doresti si masina in derapaj dar daca ai depasit unghiul ala si spatele a plecat nu prea mai ai ce sa faci decat sa te invarti,bine asta pe drum alunecos am observat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.