Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cum controlam masina intrata in derapaj?
BMWZone > BMW GENERAL > Tehnici de pilotaj adecvate la BMW
Pages: 1, 2, 3
stefan
Ce e de facut e mai greu de spus.

Eu stiu din experienta ce nu trebuie sa faci.

1). cei care au asc/t sau dsc nu mergeti niciodata cu ele dezactivate !!! cel putin nu cand vreti sa ajungeti undeva.

2). daca incepe sa se rasuceasca nu trageti tare de volan si nu va infigeti in frana.

3) nu intrati in panica.

cel mai bine e sa rasuciti usor de volan. cat mai fin. greu in situatii delicate dar ...

Eu urcam in panta, in curba sosea cu ceva denivelari si uda cu 2 ani in urma. Acceleram ( stupid me ). a inceput sa se rasuceasca de spate - ma duceam spre stanga ... am tras prea tare de volan si am intrat pe contrasens. din fata fatalitate ... venea alta masina. Am reusit sa-o ocolesc prin stanga ( bine ca erau 2 benzi pe sens) pe unde nu venea nimic. In acel moment daca nu mai devreme cred ca m-am infipt si in frana si am tras puternic dreapta de volan pentru ca deja vedeam cum ma apropii periculos de trotuar. Cred ca am intors volanul complet dreapta in disperarea de a nu ajunge pe trotuar dar degeaba. cu ABS-ul intrat masina nu a incetinit aproape de loc. In ultimul moment am observat ca pe trotuar este si un stalp ( d-ala serios din cele mai groase) stalp in care m-am infipt cu toate cele 1,5 tone. Toate aceste se intamplau la o viteza initiala de pana in 70 km la ora ... cred ... nu stiu oriucm .. n-a franat aproape de loc - fucking ABS. Masina distrusa rau ... rau ... toata partea din fata era varza. Lonjeroanele se mulasera dupa stalp. ( tin sa precizez ca stalpul era centrat pe stema). Inauntru in schimb a fost ... singurul cuvant care imi vine in minte este "comod". Din fericire pe trotuar nu era nimeni. Stalpul a avut cateva zgarieturi minore. bine ca nu l-am dat jos ... era bun de plata.

A fost o masina frumoasa. sad.gif

Oricum ... morala ? nu trageti tare de volan si nu va infigeti in frana. Cred ca daca nu ash fii franat in ultima portiune si nu as fii incercat prea tare sa duc masina spre dreapta ash fii reusit sa evit stalpul.
io'sŪ
cha (2).gif bine ca nu ai patit nimic si nu era nimeni pe trotuar
luapsogard
In primul rand este o mare diferenta intre derapajul pe sosea si cel pe gheata sau zapada (am trecut prin ambele). Sunt curios la un derapaj pe asfalt cine poate "trage" usor de volan mai ales la o masina fara servo (cu servo nu stiu si nici nu vreau sa aflu ca acuma am).
Eu am derapat acu 6 ani cu fostul meu BMW E30 pe sosea uda. A fost in primul rand din cauza prostiei mele ca am intrat prea tare intr-o curba S (desi nu aveam obiceiul), apoi ca aveam cauciucurile relativ uzate si nici telescoapele in cea mai buna forma. Drumul era usor denivelat pe lungime (sentulete) nu transversal deci nu a fost mare lucru sa intru in derapaj.
Aveam intre 90-110 km\h. Era o curba la stanga iar in momentul in care mi-a fugit spatele spre dreapta si am inceput derapajul pot spune ca mainile efectiv mi-au fost aruncate de pe volan. Parca s-a smuls din maini. Nu stiu exact miscarile pe care le-am facut, bateam cu mainile pe volan stanga-dreapta dar nu aveam cum sa-l stapanesc datorita fortei cu care se invartea (cum vroia el). M-am rasucit apoi spre stanga si din nou dreapta pana masina a ajuns aproape cu spatele pe directia de deplasare. Din curba din fata a aparut un camion care a luat cat a putut de mult dreapta dar degeaba ca ma indereptam spre el in derapaj lateral. Nu stiu cui trebuie sa-i multumesc dar exact in momentul in care mai aveam cativa cm si ma ciocneam de camion mi s-a mai intors masina putin si am luat-o cu spatele din fata lui dupa care m-am implantat intr-un stalp de pe partea opusa. Am scapat ieftin ca nici stopurile nu mi le-am spart desi masina s-a indoit bine. L-am luat central si a intrat cam pana la locasul rotii de rezerva. Cat despre frana si daca vroiam sa o apas nu cred ca o mai nimeream la ce forte te plimba prin masina. Asta pentru ca in momentul in care am luat-o cu spatele, vroiam sa apas frana sa ma opresc (deja eram pe traiectorie dreapta) dar de fapt apasam ambreiajul.
Oricum de atunci, la mine in masina, nu te inclini cand intru in curbe. Asta cred ca-i cel mai bun mod de a controla derapajele.
De asemenea exista diferenta si intre derapajele pa care la provoci voluntar si cele involuntare care te iau prin surprindere.
Asa ca bafta multa cu ele!

P.S. Mai precizez ca in acel moment aveam permisul de 7 ani si experienta suficienta la volan.
stefan
Eu am avut servo ... si nici un moment n-am pierdut controlul MEU - in sensul ca stiam ce pedale apasam si stiam ce miscari fac ... pana in momentul cand am atins stalpul am incercat sa-o redresez ...

Partea nasoala este ca le faceam la maxim - ma comportam ca si cum masina ar fii fost controlabila !!! in momentul cand devine incontrlabila poti sa-o redresezi eventual sa zicem daca misti volanul 10-20 grade in directia in care trebuie ... daca-l misti 30 grade ai pierdut definitiv .. poti sa nu-l misti de loc sau sa-l misti 30 grade sau 90 grade ... e tot aia ... ai o marja foarte mica pe care trebuie sa-o nimeresti. cred ca in timpul acelui accident am facut in total 3 rotatii complete de volan in diferite directii - incercand sa-o redresez ... si mai cred ca daca faceam doar jumatate de rotatie _cum trebuie_ nu intram in stalp.

De asemenea _nu ajungeam_ in situatia aceea daca respectam multe alte treburi - dar nu acesta este subiectul threadului . ci ce faci cand ajungi acolo ! smile.gif

to io's .... nu-mi fac probleme de patit eu ... aveam cetura si indiferent de ce zic testele ncap in bmw ma simt ca in tanc !!! in orice masina poti murii .. si in general poti sa mori oricum si oriunde din orice - cazi pe sacari si rupi gatu' ... dar in bmw ma simt protejat.

Dar ce multumesc intr-adevar lui Dumnezeu sau providentei sau oircui este ca nu era nimeni pe trotuar si ca nu am nimerit alta masina!
Si ca a fost stalpu' gros! in brasov s-a intamplat sa dea unu' intr-un stalp si sa cada stalpu' pe 2 oameni ... deci macar n-a fost altcineva afectat.
georgem
Am avut si eu de-a face cu primul derapaj mai lung pe piatra cubica in seara asta in Bucuresti, chiar la Pescarus. Veneam dinspre Piata Aviatorilor si in curba la Pescarus aveam cam 50 km/h, pe banda din centru (din cele 3 de pe sens) si i ncurba am luat foarte brusc virajul, cat sa tin banda mea. Masina a intrat in derapaj cu toate rotile, spatele a fugit mai mult totusi. Virajul era la dreapta, masina fugise spre stanga, asa ca am virat si eu la stanga ca sa o redresez. Din cauza ca un pieton intrase pe trecere am fost nevoit sa si franez. Am reusit sa controlez foarte bine masina, si sa opresc chiar langa trecerea de pietoni, cu toate ca abs-ul a intrat la greu. Cred ca era foarte alunecos pe jos, niciodata nu mi-a mai intrat abs-ul atat de puternic. Cand masina era aproape oprita s-a prins si sotia ca am derapat.
Mi-a placut cum s-a comportat masina, mi-ar fi placut sa gasesc o parcare mare libera si alunecoasa sa mai fac niste derapaje sa incerc sa controlez cat mai bine masina.
n3o
ILI-EANA (OARA) biggrin.gif
batz
adevarat ca cele involuntare te blocheaza in ultimul hal.azi veneam dinspre aviatorilor si la pescarus in curba eram in a 4a aveam putin peste 40 in curba. curba am luato putin cam brusc ca eram prea aproape d bordura mom in care mia scapat si in mom d panica am ciupit frana.mare gresala ca mam oprit in bordura.am strambat roata spate,amortizor,bascula si asa mai departe:( pot spune totusi ca am scapat cat de cat ok.bine ca nu erau masini sau pietoni in zona ca...doamne fereste
georgem
QUOTE (batz @ Mar 23 2007, 05:00 AM) *
adevarat ca cele involuntare te blocheaza in ultimul hal.

Imi pare rau pentru ce-ai patit. Sper sa o repari cat mai repede.
Vei vedea peste catea ani si multi km ca nu te mai blochezi cand iti intra masina in derapaj wink.gif
iulian325
QUOTE (batz @ Mar 23 2007, 05:00 AM) *
adevarat ca cele involuntare te blocheaza in ultimul hal.azi veneam dinspre aviatorilor si la pescarus in curba eram in a 4a aveam putin peste 40 in curba. curba am luato putin cam brusc ca eram prea aproape d bordura mom in care mia scapat si in mom d panica am ciupit frana.mare gresala ca mam oprit in bordura.am strambat roata spate,amortizor,bascula si asa mai departe:( pot spune totusi ca am scapat cat de cat ok.bine ca nu erau masini sau pietoni in zona ca...doamne fereste


nu te supara man...da treapta 4 la 40 ora si in curba???? blink.gif

dupa cunostintele mele curbele sa iau cu 1-2 maxim 3

apoi 40 in 4- mega subturat

naspa
florin83
din contra, cu o treapta inferioara avea sanse mai multe sa fuga de spate..
georgem
QUOTE (iulian325 @ Mar 23 2007, 10:28 AM) *
nu te supara man...da treapta 4 la 40 ora si in curba???? blink.gif

Curba aia e curba de care spuneam eu mai sus cu cateva posturi ca mi-a derapat masina. Tot din cauza ca am tras brusc de volan, dar ma asteptam sa derapeze.
De obicei eu intru acolo cu 50-60 km/h, in functie de drum (ud sau uscat).
Cred ca la un motor de 3 litri 40 km/h in trapta 4 nu e chiar asa de subturat... Dar e intr-adevar subturat. Poate ca era insa in frana de motor, probabil luase piciorul de pe acceleratie.
florin83
frana de motor la 40km/h in a 4-a? huh.gif
georgem
QUOTE (florin83 @ Mar 23 2007, 11:21 AM) *
frana de motor la 40km/h in a 4-a? huh.gif

Frana de motor in sensul de lasat pe liber (fara acceleratie, dar in treapta de viteza). Voi nu faceti asa? In felul asta motorul nu consuma deloc benzina se pare. Eu cand mai am cateva sute/zeci de metri pana la urmatorul blocaj in trafic ridic piciorul de pe acceleratie si o scot din viteza doar daca s-ar opri prea devreme lasata in viteza.
Nu ma refeream la frana de motor serioasa, nici nu cred ca e indicata la RWD. La Audi folosesc frecvent frana de motor, ca nu am ABS si e FWD.
iulian325
in fine
fiecare merge cum vrea
eu nu sunt nicidecum un bun exemplu

doar imi dadeam cu parerea...
georgem
QUOTE (iulian325 @ Mar 23 2007, 11:35 AM) *
fiecare merge cum vrea
eu nu sunt nicidecum un bun exemplu

Pai si noi la fel, ne dadeam cu parerea.... Nu critica nimeni pe nimeni, stai linistit.
TiL
Cand am mers in 330xi al lui zixx am observat ca are trepte mult mai scurte decat al meu ex 525i E28.
E28 avea ~95km/h intr-a doua la 5500 rpm, zixx avea 6000-6200 in conditiile astea. Deci treapta 4 la 40 km/h nu-i chiar subturat, cand mergi la vale pe piatra cubica uda wink.gif. Mai ales ca astea in 6 cilindri trag si la 500rpm...

Curba aia de la pescarus, e destul de periculoasa, tocmai pentru ca nu pare dificila pana intri in viraj... M-am speriat si eu de cateva ori acolo.
io'sŪ
eu nu inteleg despre ce curba de la pescarus e vb.. poa sa puna cineva un atasament cu o harta eventual si editata (nu de alta, dar acolo sunt mai multe curbe huh.gif )
TiL
Cum vii dinspre biscuite, prima curba la dreapta, chiar unde ne adunam noi.
Sorin
este periculoasa mai ales cand te duci spre televiziune ca este inclinata foarte prost ca sa se scurga apa , acolo am cam oprit traficul odata ca nu stiau colegii participanti la trafic pe ce banda vreau sa ma incadrez sau in cine sa ma opresc
in sens opus am luat curva si cu 90 la ora cu um mic drift de la cauciucrile de iarna chiar ieri seara
batz
da,stiu ca suna ciudat 40 in a 4a dar eram in mare panica de benzina si mai merg din cand in cand asa ca sami ia mai putin:)
florin83
daca mergi subturat nu-ti ia mai putin..
mie conform idicatorului de consum instant de pe bord, imi ia mai putin in a 4-a la 80-90 decat in a 5-a.
iulian325
la fel si la mine
poa avem masini mai speciale biggrin.gif
TiL
Tin minte ca 525 papa putin cand era subturat. Injectia refuza sa-i dea benzina, tragea slab dar rotund si indica un consum instant mic, chiar si cu pedala la podea. Ma refer la treapta 5, poate si patru. Ca in trepte inferioare pleca binisor chiar si din 500 rpm, nu apucam sa citesc o valoare constanta a consumului instant.
Rares
Sa revenim la topic putin...
Parerea mea e urmatoarea:
Daca nu ai controlat masina si din cauza asta ai intrat in derapaj "neintentionat", atunci slabe sanse sa o mai controlezi dupa ce deja iti derapeaza. Si daca tot ai ajuns in derapaj, degeaba o sa incerci sa aplici ce se scrie aici. Fiindca pana te gandesti ca oare ce trebuia facut, esti pe camp. Sper sa nu i se intample nimanui. Ca sa poti controla masina odata intrata in derapaj cred ai nevoie de 2 chestii: mintea limpede si viteza de reactie.
Eu am patit de cateva ori niste faze ciudate. Foarte pe scurt: cutie automata, 50-60km/h, accelerez mai brusc sa prind verde la semafor, urmand sa fac stanga sau dreapta in intersectie. Pe asfalt e ud (amicii de la Rosal sau ploaia). Mi s-a intamplat de multe ori cutia sa schimbe automat in treapta inferioara (respectiv a 2-a) cand deja volanul e virat mai mult sau mai putin. Pana acum am avut noroc ca nu erau interectii aglomerate. Intrand in a 2-a, turatia creste brusc (neavand ambreiaj) si rupe aderenta. Dar oricum, nu ma plang. A inceput sa imi placa. Doar ca trebuie sa anticipez momentul in care se schimba treapta intr-una mai mica. Deja am o intersectie preferata in "S", prima la dreapta, urmatoarea la stanga. biggrin.gif
TiL
Cum ar fi daca pe langa cutia automata ai avea si turbina? Ar fi doua necunoscute, iar tu ai juca un fel de ruleta ruseasca laugh.gif
Rares
Pe de o parte ai dreptate. Dar, pe de alta parte, ruleta ruseasca ar fi daca nu mi-as cunoaste masina.

1. Sub pedala de acceleratie am un limitator care nu ma lasa sa urc peste 5500rpm
2. in a 3-a la ~ 60km/h am 1700-1800rpm
3. la accelerare lina si constanta nu schimba, ramane in treapta a 3-a;
4. la accelerare un pic mai brusca si constanta, merge un pic in 3 si apoi schimba in a 2-a;
5. daca bag picioru` in ea pedala de acceleratie tare/brusc , stiu in cat timp schimba (adica aproape instant)

Toate chestiile astea, daca le corelez cu turatia la care e motorul intr-un anumit moment, stiu aproximativ cand se schimba viteza. In functie de asta, de ex., imi calculez distanta necesara sa fac o depasire in functie de conditii (masina mare sau mica, vitea mare sau mica, vizibilitate, etc.)


P.S. sa nu crezi ca asa conduc in mod normal tongue.gif fac asta doar din cand in cand, in functie de dispozitia in care sunt.
Si obligatoriu, in functie de trafic...
Rares
Ahaaa... si inca ceva: cam la 3500-4000 rpm se deschid clapetele alea mari (carb. Solex 4A1) ca sa "livreze" mai multa benzina.
Cat de curand o sa schimb cutia sa pun manuala. Mai am nevoie doar de volanta. Atunci o sa scot si limitatorul de cursa de sub pedala de acceleratie. Pana atunci... Doar 5500rpm. wink.gif
georgem
QUOTE (Rares @ Aug 9 2007, 03:08 PM) *
Pe de o parte ai dreptate. Dar, pe de alta parte, ruleta ruseasca ar fi daca nu mi-as cunoaste masina.

1. Sub pedala de acceleratie am un limitator care nu ma lasa sa urc peste 5500rpm

Gresit. Limitatorul e in pozitia in care clapeta de acceleratie e deschisa la maxim, sa nu fortezi degeaba cablul de acceleratie. Am verificat eu, altcineva a apasat pedala la maxim si eu la motor am incercat sa vad daca se poate deschide mai mult clapeta de acceleratie (ca si cum ar fi scos acel limitator din podea. Nu se poate.
Rares
[quote name='georgem' date='Aug 9 2007, 12:22 PM' post='54095']
Gresit. Limitatorul e in pozitia in care clapeta de acceleratie e deschisa la maxim, sa nu fortezi degeaba cablul de acceleratie.

Ai verificat la masina mea sau la una ca a mea? tongue.gif
Deci:
1. Apas acceleratia la maxim pana pedala imi sta sprijinita pe blocatorul acela. Turometrul nu urca peste 5500- 5600 rpm.
2. Scot blocatorul, apas aceeleratia la podea si trece peste 5500 rpm foarte lejer. Cand a ajuns la 7000rpm am ridicat piciorul. Plaja rosie e de la 6500rpm pana la 8.000 la mine pe turometru.

Deci...
TiL
Interesant, si eu credeam ca surubul ala e pus doar ca sa protejeze cablul de acceleratie. 525i-ul pe care l-am avut limita si el la 5500, dar aproape sigur o facea taind scanteia, cred ca era ceva din delcou.
Rares
QUOTE (TiL @ Aug 9 2007, 01:14 PM) *
Interesant, si eu credeam ca surubul ala e pus doar ca sa protejeze cablul de acceleratie. 525i-ul pe care l-am avut limita si el la 5500, dar aproape sigur o facea taind scanteia, cred ca era ceva din delcou.


Cand iti intra limitarea din delco (luleaua are un arc care decaleaza scanteia, nu stiu exact cum) oricum se simte pe motor si se ai aude...
La mine pe masina inca mai exista abtibildul original pe parbriz (colt sus stanga) pe care scrie clar, pt. cei care stiu germana:
ceva de genul:
"Pt cutii automate: nu treceti de 4500 rpm in prima mie de kilometri. Nu folositi kick-down si nu treceti peste 5000rpm in primele 2000 kilometri"
Probabil ca de asta e pusa limitarea aia. Pt rodarea motorului si a cutiei.

Si inca o chestie: acolo sub pedala e un surub pe care se infileteaza ceva metalic, in forma cilindrica (cu rol de capac, sa spunem). Atata timp cat capacul ala e acolo, infiletat la locul lui, motorul nu urca peste 5500 rpm. Probabil ca daca il dau jos si ramane doar surubul ala, atunci poate ai dreptate. Atunci si motorul se tureaza peste 5500rpm, inaltimea surubului fiind in asa fel incat sa nu intinzi degeaba cablul de acceleratie, clapetele din carburator fiind deja deschise la punctul lor maxim.

Deci, amandoi avem dreptate. wink.gif

Apropo... un e12 520 4 cil. carb fara limitare de turatie.... biggrin.gif Suna foarte frumos motorul turat cam la 7500. wink.gif Masina a prins 180km/h FOARTE repede. Era la mine in garaj, cu rotile spate in aer. wink.gif Doamne feri sa fii cazut de pe capre. Cred ca scotea afara masina vecinului din garajul opus fata de al meu... Si tot acelasi BMW, fara limitare, mergea ~150km/h in treapta a 3-a, nu mai stiu la ce turatie... Ar fi prins foarte bine niste dopuri pt urechi
bartro
Chestia la tine sub pedala de acceleratie nu e cumva kick-down? Stiu ca E12 cu cutie automata aveau asa ceva.
Rares
QUOTE (bartro @ Aug 9 2007, 02:27 PM) *
Chestia la tine sub pedala de acceleratie nu e cumva kick-down? Stiu ca E12 cu cutie automata aveau asa ceva.


Ba da, are kick-down. Dar nu e "chestia" de sub pedala. Majoritatea cutiilor automate au.
E in fel de "intrerupator" pe ansamblul cablu/tije acceleratie care forteaza cutia sa schimbe in treapta imediat inferioara in momentul in care apesi pedala la maxim. "Intrerupatorul" functioneaza doar la anumite viteze, ca sa nu poti folosi kick-down in situatii in care, prin kick-down, s-ar supratura motorul.

Din cate stiu eu, sunt si niste chestii de genul "kick-down partial", ca sa nu mai fii nevoit sa calci pedala de acceleratie pana in podea. Dar poate ma insel. Parca am vazut o data la "wheeler-dealers" faza asta...
bartro
QUOTE (Rares @ Aug 10 2007, 01:33 PM) *
Ba da, are kick-down. Dar nu e "chestia" de sub pedala. Majoritatea cutiilor automate au.
E in fel de "intrerupator" pe ansamblul cablu/tije acceleratie care forteaza cutia sa schimbe in treapta imediat inferioara in momentul in care apesi pedala la maxim. "Intrerupatorul" functioneaza doar la anumite viteze, ca sa nu poti folosi kick-down in situatii in care, prin kick-down, s-ar supratura motorul.

Din cate stiu eu, sunt si niste chestii de genul "kick-down partial", ca sa nu mai fii nevoit sa calci pedala de acceleratie pana in podea. Dar poate ma insel. Parca am vazut o data la "wheeler-dealers" faza asta...


Aha, mersi pt explicatia. A propos de wheeler dealers : http://www.youtube.com/results?search_quer...p;search=Search
Foarte interesant :-)
iulis
QUOTE (316i @ Nov 18 2005, 10:08 PM) *
la Autosoft sunt
1.005.000 195/60/R14 Pneus
1.010.000 195/65R15 Pneus, de iarna cu profilul un pic schimbat fata de cel de anu trecut.


VREAU SI EU O PARERE MAI DE EXPERT DAK SE POATE SI DAK EXISTA PRINTRE VOI, DECI K TOT A VENIT IARNA SI PANA LA URMA O SA NINGA CE CAUCIUCURI MA SFATUITI SA CUMPAR PT UN 316I. PRECIZEZ CA AM JENTI 7JX16H2 PE FATA AVAND CAUCIUCURI CU DIMENSIUNEA DE 195X55 R16, IAR PE SPATE 205X55 R16. IN TALON AM DIMENSIUNILE FATA-185/65R15 SAU 205/60R15
SPATE-185/65R15 SAU 205/60R15
VA ROG LUATI IN CALCUL SI VARIANTA PT CONSUM MIC SI O STABILITATE BUNA. VA MULTUMESC ANTICIPAT SI SPER SA-MI DATI UN RASPUNS CAT MAI CURAND.
TiL
Daca vrei sa pastrezi jantele, poti sa mergi in continuare pe aceleasi dimensiuni.
Cauciucul de iarna nu numai ca te scoate din nameti, dar te si tine mai bine pe mazga, polei, care te fura fara sa-ti dai seama de ce, mai ales cu cauciucuri de vara.
eugene12
QUOTE (Gabi_323i @ Nov 16 2005, 10:35 AM) *
depinde biggrin.gif
daca masina a derapat pt ca a fost lasata in frana de motor (multi fac greseala asta, la intrarea in curba lasa pedala de acceleratie si greutatea se duce pe rotile din fata iar spatele are aderenta mica) ori se apasa ambreiajul ori se apasa treptat acceleratia
daca a derapat usor din acceleratie ori contravirezi si dai blana ori ridici usor piciorul dupa aceleratie

.......... cred :paranoid:

Nu vreau sa te contrazic dar daca o sa contravirezi si dai blana...sigur nu o sa te redresezi ba chiar o sa te invarti...parerea mea si din propria experienta
alexb32
QUOTE (iulis @ Dec 21 2008, 05:30 PM) *
VREAU SI EU O PARERE MAI DE EXPERT DAK SE POATE SI DAK EXISTA PRINTRE VOI, DECI K TOT A VENIT IARNA SI PANA LA URMA O SA NINGA CE CAUCIUCURI MA SFATUITI SA CUMPAR PT UN 316I. PRECIZEZ CA AM JENTI 7JX16H2 PE FATA AVAND CAUCIUCURI CU DIMENSIUNEA DE 195X55 R16, IAR PE SPATE 205X55 R16. IN TALON AM DIMENSIUNILE FATA-185/65R15 SAU 205/60R15
SPATE-185/65R15 SAU 205/60R15
VA ROG LUATI IN CALCUL SI VARIANTA PT CONSUM MIC SI O STABILITATE BUNA. VA MULTUMESC ANTICIPAT SI SPER SA-MI DATI UN RASPUNS CAT MAI CURAND.

laugh.gif
Sorin
tu vrei si cu .... in .... si cu sufletul in rai
nu se poate
ori iti cumperi cauciucuri pt jantele pe care le ai ori iti iei jante de 15 cu cauciucuri mai inguste pe spate

Silviu
Azi noapte am facut o pirueta de toata frumusetea pe o curba intre Brasov si Predeal ! Am vrut sa o tai, pe mijloc a fost polei, a fugit de fata, apoi de spate, mi-am dat seama ca nu pot sa o tin in derapaj ( ori intram in parapetul de pe interior ori dupa revenire imi fugea invers si intram in cel de pe exterior ) asa ca am ales sa ma invart ... aproape 360 de grade , am ajuns cu masina pe banda mea, cu fata aproape in directia in care trebuie ! Frumos ... :X

Ah, si m-am dat de-a latul pe polei pe Nehoiu-Brasov si pe Cheia ! :X
Sorin
Eu astazi m-am driftuit de mai toata frumusetea pe la 2 cocosi ca eram cu cauciocele de iarna si cu presiunile varza in caucioce , Ion le-a verificat si vorba lui sunt de la alta marca de masina.
Nu m-am asteptat pentru ca altcineva in loc sa dea drumul la incalzire a apasat si butonul de " fun".
PushtiulK
a nu stiai ca ti-a fost pregatita o surpriza:P
io'sŪ
... si nici becu' de la "fun" nu l-ai zarit aprins in bord?cred ca prea ti-a placut biggrin.gif
Sorin
eh micile bucurii wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.