TiL
Aug 29 2020, 11:41 AM
Primul e promitator, merg maine sa vad ce are pe acolo.
Ceilalti sunt parc de piese din dezmembrari, pe la Targoviste.
Facut ITP, acum am niste teme:
- racorduri frana fata
- placute spate
- schimb ulei motor
Pierde si antigel, deci probabil o sa fie nevoie si de radiatorul de racire.
TiL
Aug 30 2020, 10:02 AM
Masina a mai avut o lovitura dedesubt-frontal, in acelasi loc in care a lovit cainele. Imi dau seama acum ca radiatorul era stalcit de dedesubt, avea baza ca o arcada in loc sa fie linie, ma uitasem eu putin ciudat dar am zis ca poate asa au vrut sa-l faca.
De fapt suportul de plastic al radiatoarelor are o limba ranforsata care iese in fata spre spoiler, pe deasupra scutului de plastic. Lovitura anterioara, joasa, de care zic, a impins mai mult de jos in sus, a crapat putin scutul dar a spart mai departe baza suportului de radiatoare care mai departe a impins in radiator, turtind-ul dedesubt. Acum potaia a lovit frontal, a basculat limba aia ranforsata in sus, limba care a lovit putin sus in baza radiatorului de AC. Lovitura a destabilizat si radiatorul mare de apa, care acum scapa pe la baza imbinarilor cu capacele laterale.
Deci radiatorul de apa oricum n-ar mai fi tinut mult. SH nu gasesc, ca se potriveste doar de benzinar, ori toata lumea aduce diesel.
https://www.autokarma.ro/cautare-dupa-cod-p...rch=17117585036~900 lei
Radiatorul de AC se potriveste, o sa iau SH.
~350 lei
Scut de plastic am gasit doar la BestAutoVest, cele de diesel nu se potrivesc.
https://www.bestautovest.ro/scut-motor-bmw-...5-205134-5.htmlSau, original la pret dublu
https://www.bavauto.ro/51757158385~500 lei
Suportul radiatoarelor... sa vedem, ori il refolosesc pe asta, ori
https://www.bavauto.ro/17117533538https://www.realoem.com/bmw/enus/showparts?...;diagId=17_0394~600 sau 0 lei
Optional:
https://www.bavauto.ro/51647177878https://www.realoem.com/bmw/enus/showparts?...;diagId=51_6428~1300 sau 0 lei
Alte link-uri:
plastice din fata:
https://dezma-auto.ro/314-piese-scut-motor-...2007-2013?text=Si vedem, poate-mi iau ochii niste faruri mai aratoase din dezmembrari...
La scurt timp am trecut pe la unul cu piese din dezmembrari, pentru radiatorul AC. Numai gunoaie avea, mai si tinea la pret.
Radiator de racire nu gasesc in dezmembrari, ca e unic asta de benzinar si nu au benzinare de piese.
Am luat radiatoare noi la preturi decente, luat si scutul mare de plastic, dupa care am bagat masina la garaj si acolo a ramas.
Azi m-am apucat de lucru, am schimbat radiatoarele si garniturile mufelor rapide de la radiatorul de racire. Destul de plug and play, dar ceva chin la desfacerea racordurilor de pe radiatorul AC. Au pini de centrare pe care se intepenisera conectorii.
Suportul radiatoarelor e cam muci, dar am riscat si le-am montat asa, sa nu mai astept comanda noua. Daca pica, o incurc binisor, ca ar putea fi afectate toate pe acolo- electroventilator, radiatoare, freon pierdut.
De cand sta in garaj pierde ulei in zona transmisiei, ori din cutia de viteze ori cutia de transfer. Pare ca ritmul de pierdere a cam accelerat cu timpul.
Trebuie sa ma bag dedesubt sa vad ce e.
Inca n-am pus noul scut.
Si n-am destepenit prezoanele, ca sa ma pot ocupa de altele - pus rotile de iarna, schimbat placute de frana.
Vreau elevator.
TiL
Jan 26 2021, 11:04 AM
Istoric rar
BBo
Jan 26 2021, 11:38 AM
Vezi ca a intrat la apa rau de tot, bursucul. A ajuns un 206, saracu'
TiL
Jan 26 2021, 11:40 AM
Si m-am apucat de treaba.
Pierderea de ulei de transmisie e pe la capacul de jos, cel cu filtru. Au strans prea tare suruburile cand l-au schimbat. Probabil ca nici busonul de golire nu mai sta prea bine din cauza asta.
A fost greu sa desfac busonul de umplere, fiind strans bine in carcasa transmisiei. Cu doua chei deodata - un inbus L de 8 si cu o inelara de 8 pusa pe latura mica a inbusului nu a mers. Am trecut la dalta si ciocan.
Pus noul scut de plastic in fata, sub motor. Ocazie cu care constat ca botul e turtit in dreapta-fata. Plasticele de pe masina nu s-au mai pupat bine pe latura scutului. e un decalaj de vreo 2-3 cm longitudinal si tot atat lateral (s-a cracanat). Prin urmare s-ar putea sa atinga discret cu roata in aparatoarea de noroi.
Am completat cu 1l de ulei de transmisie, cu masina nitel inclinata spre bot si spre dreapta. Busonul de umplere e in stanga-spate pe transmisie, deci m-am asigurat ca nu am pus prea putin. Cu masina inclinata f putin stanga-spate nu prea curgea ulei, era sub nivel, deci.
Polisat putin farurile, inca sunt urate. Ar fi buna o folie, sa mai tina sticlele care au fisuri profunde.
Vad ca toata greutatea fata sta pe niste bucse mici bagate in cel ce ar fi bratul superior. Si normal ca s-au cam inmuiat.
Un pic de ulei de motor jos in spate, probabil de la garnitura baii de ulei.
Pe partea soferului lipseste talpa de plastic de sub prag - suportul de cric.
Una peste alta, pare ok pe dedesubt.
Mai trebuie sa-i pun freon.
Si sa deblochez prezoanele care nu s-au desfacut nici cu noul pistol pneumatic care teoretic poate 1900Nm.
Apoi poate pun roti frumoase cu gume de iarna semiuzate.
Si placute de frana pe spate, ca s-a aprins reminderul in bord. Mai au vreo 3mm.
QUOTE (BBo @ Jan 26 2021, 11:38 AM)

Vezi ca a intrat la apa rau de tot, bursucul. A ajuns un 206, saracu'


Fixed
BBo
Jan 26 2021, 11:48 AM
A trecut prin ceva experi(m)ente la viata ei, huh ?
Prezoanele alea lasa-le la inmuiat cu WD40 de cateva ori pe zi timp de cateva zile... probabil s-au sudat de janta ?
Daca nu =>>>>
TiL
Jan 26 2021, 11:58 AM
Cred ca sunt intepenite, fiind si stranse foarte tare, si montate cu cativa ani in urma.
Am dat niste WD40 dar doar aseara. Am incercat imediat apoi si n-a vrut. Ar trebui sa ajute cum zici, cu WD40 in mod repetat, dar fiind vorba de aliaj presat... nu stiu. O sa caut o vulcanizare.
bartro
Jan 26 2021, 01:34 PM
QUOTE (TiL @ Jan 26 2021, 11:58 AM)

O sa caut o vulcanizare.
Stii tu o adresa unde au experienta
TiL
Jan 26 2021, 02:25 PM

pai sa le zicem pe nume: Demolatorii de Prezoane; Remodelatorii de Filete.
Pentru cine vrea sa-si ia prezoane noi in urma unei reclamatii la RAR: Autovariant.
http://bmwzone.ro/forums/index.php?s=&...st&p=155385
alex230ro
Jan 26 2021, 02:32 PM
Aoleu astia sunt pe langa mine, ce e drept nu am mai facut rotile de cativa ani la ei, in schimb mi-au schimbat cardanul fata si ulei cutie transfer in Suzuki

)
bartro
Jan 26 2021, 06:23 PM
Poti sa stai linistit, au strans piulitele bine.
TiL
Jan 26 2021, 08:47 PM

Mda, se intampla acum aproape doi ani. Au fost cam jegosi cand m-am dus prima data sa le prezint situatia. De fapt mai intepata era o tipa de la birou care incerca sa ma intimideze, ca ea a facut Dreptul, etc. Seful de tura recunostea ca isi aminteste de situatia respectiva, dar insista pe faptul ca au lucrat corect la masina - adica ma lua de prost.
Le-am aratat eu dreptul... e drept, pe nervii mei.
Ontopic, or fi bune chestiile de genul asta?
https://www.diov.ro/restaurare-faruri/112-k...8QaAu-_EALw_wcB
TiL
Jan 27 2021, 05:11 AM
Radiatorul vechi
alex230ro
Jan 27 2021, 08:33 AM
oho lovit binisor pe dreapta .
TiL
Jan 28 2021, 04:52 PM
Am trecut pe la o vulcanizare, a pus cheia cu teava prelungitoare, a desfacut o roata, la a doua s-a muls tubulara, a sficuit hexagonul prezonului si tubulara a crapat putin.
Pneumatic avea doarun pistol care seamana izbitor cu cel din lidl, nici nu a incercat.
A doua vulcanizare beneficia de tehnologia necesara: barosul de 5 kile si o tubulara de sacrificiu.
Pneumatica lui arata mai profi asa, probabil cei 880Nm cu care se lauda erau reali. Dar tot a fost nevoie de baros la majoritatea prezoanelor.
Pun si freon acum si e cam gata.
Am cumparat adaptor de la patrat mare la 1/2 ca sa pot folosi antrenor mare de tubulare, prelungit la nevoie cu teava.
Consumul s-a asezat la 10.5 in bord, dupa un drum pana la Roman si inapoi. Cred ca la pompa e 11 si ceva.
alex230ro
Aug 24 2021, 10:53 AM
Mai merge sau l-ai dat si pe asta ?
AlexH
Sep 11 2021, 07:19 PM
Cand am luat eu e39 2.2 de la el, inca il avea

))
TiL
Sep 19 2021, 10:02 PM
Merge dar ma enerveaza.
Scoate din mine soferul care nu-mi place.
E agresiva, atat cutia cat si franele, suspensia de tractor.
Si e automata, deci tot nu o sa faca ce vreau sa faca in clipa in care vreau, ca deh, e automata. Si era sa ma sui pe vreo doua hatchback mici de pe banda alaturata, ca fiind asa inalta te uiti pe geam si vezi copaci, blocuri...
E foarte cool asa, de afara, dar nu e de mine.
Si cred ca mai are o electrovalva de calorifer undeva care vrea schimbata, ca desi am schimbat una mucificata acum un an, vad ca baga caldura aiurea.
Cand ajunsesem sa ma gandesc mai serios sa o marit...un domn cu radarul a constatat ca tocmai imi expirase ITP-ul. Si uite-asa am ajuns la rar unde s-a constatat ca motorul a fost schimbat si ca ar trebui sa montez niste cauciucuri care nu au existat pe E70, pentru ca in CIV a fost trecuta gresit dimensiunea pentru 18"
TiL
Sep 22 2021, 03:38 PM
QUOTE (TiL @ Jan 24 2020, 02:41 PM)

Gasit Manualul Proprietarului si Serviceheft.
......
3 Revizii in 2013 la Contempo Cars Sacele (Brasov), toate bifeaza Ulei motor... ciudat. La 118k, 122k si 130k km Doar a doua mai bifeaza si altceva: mikrofilter
........
Revizia de 118k km facuta in Februarie 2013 se suprapune cu data la care a fost schimbat motorul, la Contempo. A costat vreo 10.000E
Vine dupa o lunga pauza, ca notita anterioara din cartea service e tocmai din 2011, la 82.000km...
A venit hartia de la Brasov despre schimbarea motorului, a confirmat si Bavaria Bucuresti ca sunt mai multe greseli in carte (dimensiuni anvelope, anul fabricatiei), maine mergem la RAR.
BBo
Sep 23 2021, 08:18 AM
Niste aventuri in toata regula. Poate cand ai timp povestesti in amanunt ce si cum
AlexH
Sep 23 2021, 01:03 PM
Și eu as vrea sa aud povestea întreaga
TiL
Sep 28 2021, 11:48 PM
Da, a fost interesant. La prima verificare RAR am zis sa merg fara emotii ca m-ar respinge pentru farurile matuite si am vorbit cu cineva de acolo. Numai ca am picat la alt inginer, care s-a prins ca sunt cam emotionat.
Au citit cu greu seria motor, au vazut ca nu se pupa, m-a intrebat daca mai continua, au continuat, testat noxe, frane si mi-a zis ca trebuie sa revin cu dovada ca a fost schimbat in service autorizat. Dupa care zice ca trebuie sa schimb cauciucurile, ca nu-s conforme. Atunci mi-am amintit ca observasem greseala asta in acte, mai demult. I-am explicat ca dimensiunea din carte e gresita, nu a fost montat asa ceva pe E70, dealtfel nici nu e mentionata pe stalp. A venit cu un argument ilogic si ca sa scurteze discutia a zis ca n-am decat sa iau Certificat de conformitate (COC) de la Bavaria, ca oricum cartea e scrisa de ei.
Apoi l-am intrebat daca farurile sunt ok, se uita la ele si zice aaaa, da, trebuiesc polisate si astea; si le-a trecut in raport. Bine ca n-a zis sa le schimb, ca de asta mi-era teama initial.
Au urmat doua drumuri la Bavaria, la prima runda baiatul de la piese a zis ca tot ce poate face e sa comande coc de la bmw care costa 650lei si ajunge in 2 saptamani. Si nu garanteaza ca o sa apara acolo ce vreau eu. Mai ales ca masina asta a venit cu pachet sport si jante de 20" iar eu vreau dimensiunile pentru 18. A bagat si nitica vrajeala, ca nu e scrisa de ei cartea, ca pe stampila scrie BMW Salzburg dar nu a vazut ca scrie si Sucursala Bucuresti. Am insistat ca trebuie sa se stie undeva ce dimensiuni au fost compatibile cu E70, a zis ca numai producatorul, in CoC, poate sa declare asta. Sau poate cei de la vanzari sa ajute cu ceva, fiind masina luata de noua de la Bavaria. Nu am mai trecut pe la vanzari, doar pe la Service sa intreb daca au ceva in evidente despre schimbarea motorului. A zis ca pentru 250 lei imi pot scoate istoricul masinii.
Am zis pas, a doua zi am aflat prin intermediul dealerului de la care am luat masina ca motorul a fost schimbat la Brasov cu unul nou, pe la 100000 km. Dupa vreo doua telefoane la Bavaria Brasov, am trimis si mail cu actele, rugand sa verifice in arhive. M-a sunat apoi cineva de acolo ca a gasit intrarea in service, dar nu are seria motorului, sa trec pe la Brasov. I-am dat seria trecuta de rar in raportul de inspectie si mi-a trimis hartiile prin curier.
In paralel am scris un mail la comun catre rar si Bavaria sa se inteleaga cumva cu dimensiunile de roti omologate la E70. M-a sunat directorul de vanzari, a zis ca va dura pana ajunge la arhiva fizica cu actele pe baza carora a fost inscrisa masina in 2008. La nici doua zile ma suna ca au gasit actele si ca trebuiesc modificate dimensiunile anvelopelor si anul fabricatiei. A insistat sa merg la Grivitei, ca numai acolo au om care merge cu masini pentru inspectii. Ajuns acolo si vazand ca am inspectie inceputa la Voluntari, mi-a dat CoC si m-au trimis la Voluntari.
De data asta nenea a fost mai de treaba, vazand ca intr-adevar nu am stiut de schimbarea motorului si ca de fapt masina era in regula. A apreciat si farurile lustruite cu o bucata de tricou jegos, apa si juma de tub de Colgate.
Asa ca mi-a propus sa nu faca intrare noua in carte, ci doar sa treaca la mentiuni noua serie motor si dimensiunea 255 55 R18, ca sa nu trebuiasca sa mai alerg si pentru schimbarea 'talonului'.
bartro
Sep 29 2021, 08:08 AM
Si nu poti sa pui nimic pe 20" compatibil cu masina asta acum?
AlexH
Sep 29 2021, 09:27 AM
Ai avut ceva f*tai. Cam magarus tipul de la inspectie

))
Bine ca ai rezolvat somehow.
alex230ro
Sep 29 2021, 11:01 AM
QUOTE (bartro @ Sep 29 2021, 09:08 AM)

Si nu poti sa pui nimic pe 20" compatibil cu masina asta acum?
in teorie merge ca sunt scrise pe stalp , daca prinzi filtru RAR posibil sa fie un pic mai complicat .
bartro
Sep 29 2021, 01:06 PM
Evident ca vorbesc de lumea paralela numita rar.
Sigur TiL a invatat din povestea asta si nu isi mai cumpara / merge cu masini cu cauciucuri alte fata de dimensiuni in carte.
TiL
Sep 29 2021, 10:33 PM
QUOTE (bartro @ Sep 29 2021, 02:06 PM)

Sigur TiL a invatat din povestea asta si nu isi mai cumpara / merge cu masini cu cauciucuri alte fata de dimensiuni in carte.
.gif)
ooook... Acum trebuie sa povestesc noua isprava, nu?
Va urma.
Roti de 20 puteam deja sa pun. Si de 19. Dar la 18 scria 225 in loc de 255. Poza cu cartea inainte de corectare.
AlexH
Sep 30 2021, 09:54 AM
Am patit si eu cu golful cam aceiasi treaba. Avea omologare pe 14, dar pe masina aveam 15. Oprit rar prin suceava, Semnalizatoare fumurii, folii pe stopuri, si jantele pe 15, luat talon + amenda 580Ronuti. Dupa am luat talonul inapoi de la rar si am platit 90 de lei pentru scris in carte toate dimensiunile disponibile pentru masina.
Nu mai merge de scris in carte smecheria aia cu Seria motorului nu poate fi citita ?
TiL
Sep 30 2021, 10:07 AM
Cred ca merge, dar trebuie sa te descurci cumva. Eu am scapat ieftin: doar avertisment de la politie. 400 lei ITP la RAR + modificari in carte.
QUOTE (bartro @ Sep 29 2021, 02:06 PM)

Sigur TiL a invatat din povestea asta si nu isi mai cumpara / merge cu masini cu cauciucuri alte fata de dimensiuni in carte.
Mhm
http://bmwzone.ro/forums/index.php?showtop...t=0#entry156173
AlexH
Oct 7 2021, 03:14 PM
Mi-a placut masina asta mult cand am vazut-0 la tine, chiar arata bine cu pachetul sport. Bafta la vanzare 😁 Sa iasa $$$$$$
alex230ro
Oct 7 2021, 04:46 PM
Haha , era prea noua pt Til oricum

sa vezi acum cum il suna toti bo$$ii
Nu ma suna nimeni, ca-i mare pretul.
Cred ca abia pe la 7000E ar deveni tentanta. De fapt cam atat am dat si eu pe ea.
Ptiu, da' bine mai arata in poze.
AlexH
Oct 7 2021, 08:25 PM
Depinde, cum noi doi nu ne-am nimerit B0MB@RDY3RY, poate gasesti un cumparator de buna credinta

Da, chiar e frumoasa, skhimbi cu un e39 2.2i 'egzcusiv' cu draci pa el, kiar sh akeiash koloare cu a tha shefule aproape imnpecabil doar k putzin atins B00$ cu diferenta din partea ta? (joke inside) xD
Lasand gluma, eu as zice ca iei 8.5k pe ea. Sa ne anunti daca nu e asa

)
Nici o sansa. Am dat 7500E, din care 500 l-a costat impozitul, in Ianuarie 2020.
Am mai bagat eu vreo 3000 lei in carlig si roti, alte 2-3000 in niste radiatoare si plastice, dar astea se trec la capitolul pierderi, oricum.
alex230ro
Oct 9 2021, 08:27 AM
Daca ai noroc și găsești cumpărător bun iei 8k, problema e cu impozitul.. Ieri am încercat să dau si eu Suzuki ,nici o șansă remat scrie pe el.
bartro
Oct 10 2021, 12:04 PM
Impozit la 3000 cmc e problema?
BBo
Oct 10 2021, 05:32 PM
+ benzina, cred. Daca era diesel, mai cresteau sansele. E greu sa vinzi 3000cm3 benzina in RO.
TiL
Oct 10 2021, 09:52 PM
Vedem, inca nu am motiv serios sa o vand, asa ca tin pretul sus si nu ma cauta nimeni.
Am pus un amic pe jar cand i-am zis ca probabil ajung sa o dau cu 6500E. El se uita de un scenic.
alex230ro
Oct 11 2021, 07:17 AM
Cum am zis 3.0 - benzina - BMW vechi tripleta "fatala" Hai sa zicem ca impozitul ca impozitul dar X5 nu e vreun exemplu de fiabilitate mai ales dupa +10ani in care nu cred ca au fost facute mute reparatii. Avantajul ar fi motorul ala nou

Astea fiind zise la 6500 poate il iau eu

e cat in kafer bun.
TiL
Oct 11 2021, 07:37 AM

Exact asa ajung si eu sa ma gandesc cand mai vad cate un E32/E38/E39: merita sa dau X5 pe masina asta?
Si mie mi-e teama ca incep sa cedeze plasticel costisitoare de pe ea (faruri, plastice si cauciucararie pe la motor, etc).
Fiara nu-i asa rea, as zice ca-i fiabila, dar presupune cam multe... consumabile (si la motor si la cutie), ca intervine acel lifetime blabla care de fapt inseamna 100.000 mile.
alex230ro
Oct 11 2021, 10:26 AM
Pai na greu gasesti E32/E38/E39 in stare buna si alea e posibil sa haleasca mai mult decat X5-ul asta

am mers ieri si alaltaieri cu ursul desi masina are o gramada de piese schimbate tot mai am - grupul spate (provizoriu) care e prea lung si pierd la demaraj plus ceva zgomote in plecare pariez ca sunt bucsile praf, plus zgomot motor in rest masina saraca merge dar dupa e am aruncat cateva mii de eur noroc ca a fost in cativa ani altfel nu eram prea fericit. Faza tare cand am pus Vitara la vanzare m-am trezit cu un personal care inista "sa ai fac un pret la urs" , a trebuit sa ai explic de 2 - 3 ori ca nu se vinde omul tot nu era convins "orice se vinde la pretul corect"

, a mai fost ceva asemanator doar ca era Ionut la volan iar interlocutorul era ceva baiat in Mercedes mai nou acolo a scapat rapid a zis 10k eur si Mercedesul a disparut
TiL
Oct 11 2021, 12:19 PM

Asa scapam eu de cei care ma intrebau acum 10 ani daca vand rechinul. Da, 3500E.
TiL
Oct 20 2021, 12:37 PM
Azi a venit si raspunsul de la RAR pentru scrisoarea pe care o adresasem la comun RAR si Bavaria.
RAR a confirmat ca pentru modelul asta 255 55 R18 e dimensiunea corecta si ma invita sa merg cu masina si actele, fara programare si fara sa platesc vreo taxa, sa rectifice in CIV.
Eh, bine ca am rezolvat deja.
TiL
Dec 30 2021, 06:24 PM
De vanzare. Se pare ca voi accepta oferta de 6000E
TiL
Dec 30 2021, 09:24 PM
QUOTE (TiL @ Dec 30 2021, 06:24 PM)

De vanzare. Se pare ca voi accepta oferta de 6000E
AlexH
Dec 30 2021, 10:55 PM
L-ai rezolvat ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.