Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ursu' albastru
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4
BBo
12.1990
325i fost A, actualmente manual

Are de toate, inclusiv probleme laugh.gif

Merge bine in afara, arata binisor (n-am gasit rugina vizibila pe niciunde), hardtop, AC, suspensie, interior sport alea alea ...
182K km, adus in tara in 2013 - a stat mai mult in garaj, n-a facut decat 900km in 6 ani.

Aici se termina partile pozitive.

Broblem:
- cutia automata a fost schimbata cu un Getrag 240 (pare de M20 din ce zice Goagal, desi ar fi trebuit un 260); timoneria e cam in pom, ma rog - nu ne plictisim la volan
- AC montat de proprietar pare destul de OE... dar cu belele, pare sa determine supraincalzirea motorului - am muscat-o odata sad.gif ; fara el pornit face fata aglomeratiei
- am o bataie in podea daca plec mai tare - doar in treapta I; dar asta a aparut dupa ce am luat-o, a trebuit sa-i fac rodajul, deh laugh.gif ;
- niste scurgeri de ulei cutie, motor etc
- ceva improvizatii pe parte electrica - am gasit niste sigurante arse pe la baterie, are un casetofon si alarma montate, poate de aici...
- nu merge decapotarea electrica
- becuri de toate culorile aprinse prin bord smile.gif


Am ceva dileme legate de ce vreau sa fac cu ea, dar mai am timp pana la primavara cand o sa iasa din hibernare.
Scopul imediat e o revizie/inspectie completa pana nu vine frigul.



bartro
Arata bine!
alex230ro
Esti pe calea cea dreapta, becurile aprinse in bord sunt legate de lipsa cutiei automate cred. bataia in podea se rezova repede , la fel si scurgerile smile.gif
TiL
Bun! Ti-ai facut de lucru laugh.gif

Sa-l stapanesti sanatos, buna bucata.
BBo
Chiar ca mi-am facut de lucru.

Am fost azi la mecanic (thx Alex) si stam destul de bine, am descoperit ca am si pilot automat + ABS.

Schimbarea de cutie a fost facuta romaneste, cu cardan si timonerie sudate rolleyes.gif, restul scurgerilor si bucsaraia se rezolva.
Exista o dilema si in privinta radiatorului montat, pare cam micut - cred ca e de 4 cilindri. Electroventilatorul pleaca daca dau drumul la AC, dar cu toate astea se incalzeste motorul... deci e altceva la mijloc.
Urmeaza sa intre la servisare completa in saptamanile urmatoare.

Dilema despre care mentionam anterior e urmatoarea: la anul face 30 ani, vreau s-o inscriu ca vehicul istoric.
Am intrebat la Retromobil vis-a-vis de modificarea cutiei si in principiu - n-ar fi o problema daca s-a inlocuit automata cu o manuala aferenta modelului/motorizarii etc.

A mea nu e tocmai ce trebuie, dar nu asta e problema. Ci daca sa fac trecerea *corecta* la manuala (Getrag 260) sau sa ma intorc la automata.
Automata =>masina originala, valoare bla bla cu downside de sportivitate/fiabilitate, poate. Manuala => mai sportiva, usor de intretinut, usor de gasit la vanzare.


Ce credeti c-ar fi mai indicat ? M-am uitat fugitiv pe Goagal, nu prea gasesti ZF 4HP22, spre deosebire de Getrag-uri. Nu stiu cat de fiabile sunt automatele de pe vremea aia si cat de mult pierd din sportivitate... nu ca ar fi cazul, dar nici prea lesinata n-as vrea sa fie. unsure.gif
bartro
Nu cred ca cutia e problema pentru atestare.
Cred ca si 240 s-a montat pe M20, am cautat si eu putin pe net. As incepe cu timonerie, cardan, sa fie ok,
La racire, vasc sa fie functional, termostat, pompa de apa, si sa nu aibe furtune obturate (mai ales cel mic intre radiator si vas), nu e canicula afara, ar trebui sa fie suficient si un radiator mic.
BBo
Radiator, vasc, furtune, electroventilator - toate sunt noi. Nu stiu daca termostat/pompa de apa vin separat de vasc, ca e nou sistemul asta pt mine mellow.gif ...
Antigelul nu e nici el ala corect, pare rosu. Pierderi si de lichid de servo.

Cert e ca azi am prins toata aglomeratia de dimineata traversand Bucurestiul de la sud la nord si n-am avut probleme. Sunt destul de sigur ca nu se incalzeste decat daca 1) dau drumul la AC 2)e foarte cald afara (?!) - dar varianta asta n-am testat-o si sper nici sa n-ajung.



Ceva modificare despre care n-am inteles (inca) ce face. Pare o supapa de vacuum cu legatura/ventilatie in admisie:




Si nu, nu e in R, asa sta el pe liber laugh.gif
Nu vreti sa stiti ce se intampla cand tre' sa dau cu spatele biggrin.gif




Chestii interesante pe la baterie:



***
Am reusit sa aflu si ce radiator au montat, dupa poza asta:


Adica asta: RA0050360
https://www.epiesa.ro/radiator-racire-motor...d-403038475.htm

440mm, codurile spun ca ar fi de M30. Vad ca realoem imi da o varianta doar de 550mm pt VIN-ul ei: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?...;diagId=17_0005
Dar manuala are o varianta si de 440mm - acelasi model, acelasi an mellow.gif

Curios e ca tot pe radiator scrie 20/11/07... ceea ce inseamna ca nu fostul a facut modificarea, ci neamtul.... dry.gif
alex230ro
in linkul de la Epiesa pus de tine se vede clar

1
Radiator racire motor JDEUS RA0050360
1
Lungime [mm]: 440
Latime [mm]: 33
Īnaltime [mm]: 324
Tip cutie viteza: Cutie automata
Dotarea vehiculului: Pentru vehicule fara aer conditionat
Varianta radiator: Tevi radiator paralele
Material element radiator: Aluminiu
Material rezervor apa (radiator): Plastic

as merge pe

For vehicles with
Hot-climate version

S823A=Yes

01
Radiator with transmission oil cooler
A=550MM
1
09/1987

17112241913

siguranta aia de pe baterie oare nu e de la AC?
bartro
Si 2002 si E32 aveau variante hot climate version la ce tine radiatoare. Romania se incadreaza la hot, vara in oras, cu siguranta.
CHestia de langa debitmetru, posibil sa fie o modificare pentru incadrare in norme poluare Euro2 sau ceva de genul.
BBo
Siguranta in sine nu e arsa, dar socket-ul (?!) ei e topit... n-am apucat sa pun voltmetrul sa vad daca are tensiune la ambele capete.
Cert e ca AC merge (baga rece), iar EV-ul porneste.... o sa-l las pe Catalin sa ii dea de cap smile.gif .

Legat de radiator, nu inteleg o chestie: sigur ca as vrea sa pun radiatorul mai mare de 550mm (hot climate), dar nu inteleg de ce ala pt AC e mai mic (scurt) - langa el ramane spatiu berechet, cel putin o palma (ma rog, aia 10cm).


*
Hmm, de aici

QUOTE
Radiator

Because of the location of the condenser, the existing radiator is normally a modified unit. Aircon-specific radiators have a different profile, making them deeper as well as taller to provide a larger cooling area. Their height means that their bottom protrudes further down into the valance.
Aircon radiators will also feature a boss (or bolt hole) for the fitting of an extra coolant temperature sensor. This allows the aircon to monitor the temperature of the radiator and increase the speed of the aircon fan if necessary, to prevent overheating.
Two sizes of radiator were available, and are known as UK and Tropical radiators. While not essential to the running of aircon, it is recommended to fit a tropical radiator to minimise the risk of overheating. However, it is possible to install aircon and keep your existing radiator, as long as it has the boss for the temperature sensor.


Deci ala de 440mm ar fi mai scurt, dar mai inalt. Oare ala de 550mm pt climat cald are mufa de senzor ? Ca daca are, treaba e ca si rezolvata. smile.gif

** ba nu, am verificat: ambele au inaltime de 440, unul e patrat 440x440, celalalt are 550x440. Ramane sa aflu daca asta lung are si mufa de AC si am rezolvat-o.

@bart: da, cred ca ai dreptate in ambele supozitii. Desi in carte e trecuta E0 (!), insa catalizator sigur are - l-am vazut cu ochii mei sub masina unsure.gif ... Insasi tipul motor e 256K1, presupun ca K-ul ala de acolo vine. Nu ca ar mai conta pentru Firea, dar ca idee.
bartro
QUOTE (BBo @ Oct 24 2019, 08:53 AM) *
Desi in carte e trecuta E0 (!), insa catalizator sigur are - l-am vazut cu ochii mei sub masina unsure.gif ... Insasi tipul motor e 256K1, presupun ca K-ul ala de acolo vine. Nu ca ar mai conta pentru Firea, dar ca idee.

Si E32 din 89 avea catalizator, tin minte ca in Germania era posibil sa fie incadrat la euro2 (sau era D2, nu mai tin minte) cu o modificare care facea amestecul mai sarac doar la pornire. Odata cald mergea oricum in closed-loop cu sonda lambda. Cu modificarea respectiva era voie cu masina respectiva in zone cu restrictii in functie de norme de poluare. La E39 diesel am o modifcare nemteasca, adica DPF aftermarket si o sigla verde cu 4 pe parbriz. Desi e euro 3 avea voie in orase cu limite anume.
Aici in Romania nu este posibil sa-ti adaptezi masina la norme noi, ai doar obligatii impuse de niste incompetenti.


QUOTE (BBo @ Oct 24 2019, 08:53 AM) *
QUOTE
Radiator
Aircon radiators will also feature a boss (or bolt hole) for the fitting of an extra coolant temperature sensor. This allows the aircon to monitor the temperature of the radiator and increase the speed of the aircon fan if necessary, to prevent overheating.


Asa e, ventilator are doua trepte (parca), ar fi de vazut daca ai asta functional, avand in vedere ca radiatorul nu e pentru AC. Poate nu trece la treapta cea mare cand e caz.
BBo
Bulina verde cu 4 o am si eu in parbriz. Ce sa inteleg din asta ? unsure.gif


BTW, ne-a dat-o Firea la temelie fuyou_2.gif
http://bmwzone.ro/forums/index.php?showtopic=11734
bartro
QUOTE (BBo @ Oct 24 2019, 12:53 PM) *
Bulina verde cu 4 o am si eu in parbriz. Ce sa inteleg din asta ? unsure.gif

Ca ai voie peste tot in Germania
https://www.umweltplakette.org/schadstoffgr...-gruen-gelb-rot
Se acorda diferit in functie de combustibil, verde ar fi cam orice motorizare benzina cu catalizator, dar la diesel trebuie sa fie cel putin euro3 cu DPF.
Taxa din Bucuresti nu e o surpriza, zvonul si initiative exista de mult.

BBo
Bine ca am voie in Germania, dar la Firea in ograda nu. fuyou_2.gif
bartro
Ai voie in Voluntari smile.gif
BBo
Mi-ar fi placut sa o aduc la starea originala, dar imi e foarte greu sa gasesc o automata compatibila.
Sau o automata in general... rolleyes.gif

Am gasit una de iX tot de pe 2.5 - dar nu se potriveste carcasa pt ca are infipta in capat cutia de transfer.
Acelasi tip mai are un 4HP22, dar de 324d.... cu alte rapoarte si nu stiu din ce an.

Altcineva imi zicea ca a demontat n cutii automate inclusiv de pe modele 316/318 si toate-s la fel... mellow.gif

Pana si alea de M20 au diverse variante, pare ca mie imi trebuie E-9, masina fiind 1990. Nu stiu daca mai trebuie matchuit calc cutiei cu ECU motor, nu stiu daca de la alta cutie se potrivesc conductele hidraulice etc etc. E o mare bataie de cap sad.gif

QUOTE
That is too complicated in my opinion, your 1992 E32 735 has a newer version E-9. First of all, the 1992 valve body has a 7-pin port.
The Electronic Control system was first introduced in 1986 and was incorporated into the totaly hydraulic 4HP-22 unit produced by ZF. It combines the hydraulic control of forward and reverse gear engagement, with electronic control for automatic upshifts from 1st thru 4th and automatic downshifts from 4th thru 1st gears. Three different versions of valve bodies have been used on BMW vehicles, with minor differences between them.

The 1st version, designated Early "E-7", has 5 solenoids on the valve body, was introduced in 1986 and used up thru 1989. This version includes a solenoid for reverse lockout.

The 2nd version, designated Late "E-7", has 5 solenoids on the valve body, was introduced in 1988 and used up thru Mid-1989. This version includes a solenoid for reverse lockout.

The 3rd version, designated "E-9", has 4 solenoids on the valve body, was introduced in Mid-1989 and used up thru 1994. This version uses a shift solenoid for the reverse lockout function.

valve bodies are different, trans control modules are different.


Cred ca am tot timpul din lume sa gasesc una automata "de la mama ei" in viitor, momentan inclin tot mai mult spre a monta un kit de 260 + timonerie + cardan, macar pt a merge corect pana atunci.
O alta dilema e radiatorul: sa iau unul mare pt cutie automata sau pt cutie manuala ? Ala de automata are racitor de ulei inclus, daca pun manuala ma incurca cu ceva ? Poate fi obturata intrarea de la cutie sau ceva de genul ?


BBo
Automat vs manual.

bartro
Radiator pentru manual nu are conexiuni pentru racirea cutiei.
La E32 cu 4hp22 cutie nu comunica cu ecu de la motor, tot ce avea ca input era un potențiometru pe clapeta de accelerație și switch sub pedala de accelerație pentru kick down. Si evident selector prnd321 si buton s, e, m.
As caută o cutie cat mai nouă, știu că generațiile mai vechi de 4hp22 aveau niste bug-uri. Cel din 89 pe e32 era ok ca și generație.
Dar nu cred că vrei sa o faci automata.
BBo
Sunt prea multe variabile pentru remontarea cutiei automate, in acest moment.
sad.gif Nu am cunostintele, conexiunile in domeniu si nici timpul necesar. Poate candva pe viitor... momentan, sa mearga ea bine cu manuala.

Bart, ne poti povesti un pic cum e procedura de atestare ca vehicul istoric ?
Stiu ca teoretic - pasii sunt descrisi pe site la retromobil, dar cum viata bate filmul... Ma/ne intereseaza in special ce verifica exact inspectorul lor - dupa ce trimiti tu "dosarul" cu poze, acte etc.
Unde mai poate inchide ochii (zgarieturi, puncte de rugina, interior etc) si unde nu. Sau cum se desfasoara exact lucrurile, are o lista cu elemente verificabile, vine cu lista optiunilor deja extrase etc etc

unsure.gif
bartro
Procedura e sa intrii in legatura cu retromobil, te indrum ei mai apoi. Traseul nu este batut in cuie din cate am vazut eu.
BBo
OK, thanks. smile.gif
BBo
Daca va era dor de niste romanisme rolleyes.gif

BBo
Apropos, are cineva vreun volant de M20 ?
A facut asta niste improvizatii de ma doare capul... sad.gif
bartro
Neplacut. Sper ca nu o sa gasesti si alte.
alex230ro
volant nou, sh nu prea am mai vazut din pacate.
BBo
Am făcut rost.
Avea pus ceva de 1.8, oricum nu era din filmul ăsta.

Pana acum am cumpărat deja jumătate de mașină, măcar motorul și tabla sunt bune rolleyes.gif
alex230ro
E bine mai ai inca jumate de luat laugh.gif
Lasa , la primavara o sa vezi ca merita.
alex230ro
https://m.olx.ro/oferta/diverse-piese-bmw-e...tc-IDcCZSn.html vezi aici ce cutie are.
BBo
Nu mai fac nicio modificare de la cursul actual, am luat de toate de la cutie pana la bucse si bucsulite si inele si ineluse si cleme si draci, laci.
Sunt(em) in intarziere maxima, mai sunt 2512135145354^10 lucruri de facut cu piesele pe masa si Craciunul bate la usa.
BBo
O saptamana mai tarziu mi-e foarte clar ca nu o sa fie gata pana la Craciun. De fapt, Craciun = 2020... sad.gif

bartro
Cam asa se intample. Anul asta am avut planificat pentru E12 sa refac carburatie si chiulasa (care e foarte zgomotoasa desi a fost refacuta), dar nu am facut absolut nimic. Prin aprilie am mers pana la corbeanca si inapoi, atat a fost activitatea pe 2019.
BBo
"Nu o sa fie gata" = putin spus

Situatiunea ieri laugh.gif laugh.gif laugh.gif


bartro
Macar te ai apucat serios de treaba smile.gif
TiL
Da, situatiunea promite
alex230ro
Mai e pana la primavara, eu stau cu 3.73-ul care ziceam ca e temporar pe masina de un an , asta e la sfarsit o sa fie ok.
BBo
Am asamblat si pus puntea la loc vineri, era scopul imediat - de a sta pe rotile ei in vacanta asta.

Sa ne vedem sanatosi la anul ! smile.gif
fnd (7).gif
BBo
Se intampla lucruri si in 2020 biggrin.gif


- aici s-a constatat o extorsiune al unui degajament dry.gif





E pacat sa nu faci focul pe frigul asta biggrin.gif
alex230ro
face V8 ? cat despre extorsiune ce sa zic cred ca a vazut si mai rele laugh.gif
BBo
Si..... l-am luat acasa weekendul asta cool.gif, dupa o cursa contracronometru sa-l terminam.
300 km cu varfuri de 140km/h biggrin.gif , mi-nu-nat a mers.

Concluzii la problemele avute:
- se supraincalzea din cauza: antigel nepotrivit, termostat in balarii, cui corp termostat care nu inchidea, vas expansiune infundat
- cardan sudat, timonerie sudata, cutie sudata + volant din alt film
- mi s-a oprit in intersectie pentru ca.... s-a miscat selectorul de pozitie de la fosta cutie automata prins cu scotch sub consola rolleyes.gif

Merge AC, am refacut electrica pentru pornire (eliminat selectorul), cablaj nou marsarier, inlocuit toate bucsele si articulatia, furtune noi de benzina, furtune metalice Goodridge pt frane/ambreiaj, toate lichidele, garnituri motor, bujii, kit ambreiaj, volant rectificat, reconditionat alternator+electromotor, curele, filtre, racorduri + urechi noi evacuare, timonerie noua si multe altele pe care nu mi le mai amintesc acum. Am reconditionat/vopsit pana si evacuarea biggrin.gif

Dpdv mecanic e boboc, mai am de aranjat frumos cablajele si consolele de prin interior.


BMW e30 Cabrio.gif
alex230ro
Lux! Felicitări
elvislorin
Bravos, ai scapat de partea usoara...urmeaza bibileala cea grea smile.gif
BBo
Aia face bine la psihic biggrin.gif ... toata vara am ce face.

Niste poze de pe parcurs, cu bune si rele.


Ulei de la servo nu cred ca fusese schimbat vreodata sad.gif .

Mi-am amintit ca nu sunt multumit de frane, nu franeaza cum ar trebui, desi am schimbat lichid, aerisit instalatie, inlocuit furtune etc. S-ar putea sa fie o combinatie de placute/discuri, altfel nu-mi explic.
Pedala e OK, dar masina nu se opreste cum m-as astepta. Imi amintesc ca asa se comporta si in toamna inainte de a o duce la service.
bartro
QUOTE (BBo @ Mar 26 2020, 03:42 PM) *
Ulei de la servo nu cred ca fusese schimbat vreodata sad.gif .

Mi-am amintit ca nu sunt multumit de frane, nu franeaza cum ar trebui, desi am schimbat lichid, aerisit instalatie, inlocuit furtune etc. S-ar putea sa fie o combinatie de placute/discuri, altfel nu-mi explic.

Mai verifica ulei de servo in timp, pare gri de pilitura.
Frane, poate sa fie si de la servo sau pistonase / etrieri care sunt intepenite.
BBo
Mersi, nu era pilitura, am verificat. Flush de vreo 3x, ultimul ulei si-a pastrat culoarea rosiatica. Dar o sa mai verific, desi nu prea sunt sanse sa o mai scot curand sad.gif
La etrieri m-am gandit si eu, dar nu pareau sa se incinga discurile/rotile sau masina sa mearga infranat... iar cand zici servo... te referi la tulumba de la servo ? Sa nu faca vacuum destul ?

M-am mai gandit ca ar putea fi si de la cauciucuri, am luat-o cu niste Nankang-uri - pareau noi, dar chiar asa de rau sa se simta diferenta la feeling-ul franarii din cauza cauciucurilor ?
La fel de bine poate sunt eu paranoic si compar cu E46 care-mi ingheata la franare, dar tind sa cred ca nu e doar impresia mea, a condus-o si mecanicul si a avut aceeasi parere. Deci tind sa cred ca totusi ceva, undeva, se intampla.
bartro
La E12 mai mereu aveam frane intepenite dupa stationare lunga, dar nu in sensul ca mergea infranat, ci ca apasam tare pe pedala si incetinam incet asa.. La inceput nu era asa mare diferenta, si daca traversam Bucuresti cu masina isi revenea la un nivel acceptabil / placut.
Dar in timp a agravat, eram sa ratez cedeaza aici in strada.

Servo, da, tulumba. Ar trebui sa tine vacuum si dupa ce opresti motor, adica daca dupa o zi inca simt pedala normal fara sa pornesti motor, e ok. La 2002 nu aveam valva uni-sens si se simtea diferenta.

Despre cauciucuri nu stiu ce sa spun, strict pentru decelerare e relevant aderenta.
BBo
Interesant, o sa verific faza cu vacuum/pedala. Mersi smile.gif
TiL
Da, am observat si la E39, daca sta mult timp (e drept, afara) primele frane sunt cu huruit, apoi mai e o bucata de vreme in care frana nu-i eficienta, pana se impaca din nou placutele cu discurile.
elvislorin
De unde ai luat kit-ul pt timonerie?
BBo
De la BMW, ca n-am gasit SH fix tipul ala de tija+levier. Am asteptat doua saptamani sa gasesc ceva pe piata si dupa ce am testat un camion de timonerii + zeci de "tepe" de la oameni care nu inteleg sau se fac ca nu inteleg ce vrei, a trebuit sa-mi iau noua pentru ca niciuna nu se potrivea ca lungime si pozitionare. M20B25 + Getrag 260 = timonerie identica cu cea de pe M3 si nu se gaseste SH, iar cine o are probabil nu o da. rolleyes.gif

bavauto.ro sau realoem.ro (grozadan) = am gasit preturi mai bune la Dan

In rest, voi bine ? smile.gif

elvislorin
ce vad in poza aia e prea curat...prea ca la tara smile.gif))
bine estem, si tinem steagul forumului sus.
Acum mi-am amintit ca am un e46 dezmembrat de pe care pot lua piesa aia alba de plastic ca sa fac o incercare...apoi o sa imi comand si eu una oem.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.