Un an mai tarziu vin cu vesti proaste. Utilajul nu mai vrea sa porneasca. A dat ceva semne ca invarte mai mult dupa ce am facut schimbul de ulei, initial am zis ca o fi de la faptul ca e uleiul mai gros - facea mai ales la rece.
Acum nu mai vrea deloc...
Cu ajutorul lui chatGPT

, am luat la rand posibilele cauze:
- baterie buna, ca invarte pana ma plictisesc
- pompa buna, am pus-o in scurt si o aud cum lucreaza + coombustibil in rampa de injectie
- sigurante bune
- relee...bune (cred)
- senzor CPS (cel de turatii de pe vilbrochen, in fata motorului) -> posibil vinovat
- nu reusesc sa-mi dau seama daca am scanteie sau nu ->am scos o bujie, am dat la automat - nu are scanteie; am pus un multimetru pe bobina -> nu reusesc sa citesc 12V nici cu scurt pe releu si contact pus; am incercat cu o alta bobina, nici acolo nu reusesc sa citesc ceva volti
- multimetru pe senzorul CPS ba imi returneaza 0, ba rezistenta exagerata de ordinul kilo ohmilor, cand ei ar trebui sa fie 540 +/-10%; pe de alta parte, daca dau la automat, creste voltajul citit de el pana la 0,6V - deci mult in afara plajei 0,2-0,5V cat ar fi normal (deduc ca citeste mai mult decat bine rotatia)
- GPT imi spune ca daca senzorul CPS e dus, Motronic 1.3 nu da semnal nici la bobina, nici la pompa - d-aia nu vad scanteie si n-am vazut nici benzina pompata cand am scos furtunul de tur
Sincer, ma cam invart in cerc si nu stiu de unde s-o iau. Verificand codul de pe mufa, am observat ca senzorul asta ar fi de E36, nu de E30/E28/E34/Z1 - deci e posibil ca cineva sa-si mai fi bagat nasul pe acolo la un moment dat.
Aveti vreun sfat sau vreun truc de mecanic batran prin care pot sa confirm ca am totusi scanteie? Cum pot ocoli ECU ca sa vad scanteie?
Totodata, e comun sau se intampla des sa pice senzorul ala CPS?