Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sublime
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4
AlexH
Da, suna bine genul ala de boxe, mai ales amplificate. Aveam la golf asa, puse in polita portbagajului si faceau rezontanta in tot portbagajul, care era antifonat cu stp si bureti acustici. Nici nu aveai nev de sub.
Eu l-as lua si maine. Dar ma tot amana tipul cu demontarea, zice ca il scoate zilele astea.
Cautasem niste scheme pe net, e ez pz de montat, nu-i mare treaba. Mai mult e de desfacut smile.gif)
TiL
Ah, deci nu vii sa-l demontezi. Sa nu ai surprize, ca se razgandeste.
Iei si consola, da?
AlexH
QUOTE (TiL @ Jan 10 2022, 11:48 PM) *
Ah, deci nu vii sa-l demontezi. Sa nu ai surprize, ca se razgandeste.
Iei si consola, da?

Nu prea am cum, am si sesiune saptamanile astea, mai lucrez si la licenta, si toate astea.
Da, cu totul (amp,cablaje,suporti amp,suruburi,subwoofer nokia, mid, boxe fata cu incinta,tweetere,medii,tweetere usi spate,boxe spate cu incinte si player din bord + mid).
Zicea tipu ca ma suna cu video cand e gata si se mai si filmeaza cand mai demonteaza/face poze. Acum sa vedem.
Cum ai zis si tu, sa nu fie prea frumos sa fie adevarat.
AlexH





Urmeaza zilele astea.
Cu venirea frigului, cum a spus si Lucian, servo nu prea mai face treaba.
Iar cu pompa de frana, am povestit mai sus, tot nu e ok, merge, dar destul de naspa.

Intre timp acea huruiala la rulare a disparut. Problema erau cauciucurile care erau din 2011 xD
Luat niste nexen de iarna si fata(spate aveam deja) dot 2020 ambele. Acum pare sa fie bine. Si mult mai manevrabila masina.

Cu dsp-ul a ramas cam in aer. Mai vorbesc zilele astea cu baiatu sa vad ce si cum.

Intrebare :
Asta e pompa mea


Iar ce urmeaza sa montez, are codul cu 11xxxx diferit si acel cod de sub sigla bmw. Pompa provine tot de pe 2.2i , dar 2001. Nu cred ca e o problema, nu ? In rest sunt aceleasi coduri


TiL
Ciudat e ca pompa servo nu scotea zgomote, nu?
AlexH
Right
bartro
La e12 merge mai usor volanul iarna, ca e ATF mai gros. Ciudat ca la asta e invers.
AlexH
Schimbat azi jucariile.
Dar, probleme.
Aparent acele 2 cifre diferite din codul pompei, conteaza smile.gif)
Bazinul e diferit, la a mea are un furtun ce iese de jos din el, la asta de am luat-o, nu.
Si cel mai mare impediment :
Pompa mea :



Si pompa ce am luat-o :


Da... a mea are o gaura in plus, si e trw smile.gif)) Chiar daca amplificatoarele de frana sunt ambele Lucas.
Csf, scos pompa mea de pe tulumba, si am pus-o pe tulumba noua. Totul merge perfect acum.

Inainte sa o montez, am curatat-o si gresat-o ff putin cu un ulei de mecanisme fine. Asa a iesit :


Aparent pe 2.2i au fost 2 modele de pompe, pe aceiasi tulumba. Pompa Lucas cu 2 iesiri si fara furtun la fundul bazinului, si pompa TRW, cu 3 iesiri si cu furtun la fundul bazinului.


Acum, de curiozitate, am zis sa desfac tulumba veche. Cum am declipsat primele 2 cleme, a mai curs cam 500ml de apa
Asa arata :



Si cea noua :



Totul pare sa fie bine acum, dupa aerisire.

Am schimbat si pompa de servo, cu tot cu furtune, dar nu vad vreo diferenta sesizabila. Parca merge la fel de usor(greu). Ramane de vazut dimineata la prima cheie, daca mai se mai blocheaza pentru cateva secunde sau nu.
In rest totul ok.
TiL
Sa fie de la caseta?
AlexH
@TiL, cred ca da.
Hai sa va spun ce am mai facut la masina.

Da, e sub de la dsp asta.
Mai am si difuzoarele toate de pe fata, cu tot cu incinta.


Piesele sunt de pe fosta vaporabla a lui @TiL biggrin.gif

Din pacate imi lipsesc boxele spate, tweeterele spate( le rezolv cu cele de fata ce le am (tot de dsp) si pe fata vor fi niste hertz uno, foarte bune, mid display-ul cu butonul dsp(dar merge si cu ibus app si navi afterm), instalatia electrica(nu e problema de asta, o voi construi eu), si cel mai important, amplificatorul. Am tot cautat amp, dar am gasit doar unul singur cu vreo 750 de lei. Mai asteptam.

Boxele masinii aratau bine, dar am zis sa le pun pe acelea de dsp, daca tot le am.

Ideea e ca nu potrivesc una in locul alteia, trebuie cu tot cu incinta. Difuzorul de dsp e putin mai mare,ff putin ce ii drept, dar suficient cat sa nu intre in locul celui non-dsp.
O sa ramana legate toate 3 difuzoarele (inalte. medii si bass) pe cele 2 fire ce vin in incinta, si se separa spre bass si tweeter(care are un condensator), mid-ul l-am pus pe dif de bass, nu am vazut sa distorsioneze. O sa vina cablate separat cand gasesc amp pt dsp.
Pe partea te tweetere fata, am mers pe herz uno, Vin foarte bine in suportul original, doar putin alezat cu un con.



Cel mai frica mi-a fost la instalarea sub-ului.
Cam asa era :



Ma gandeam ca trebuie sa incep sa tai cu flexul exact dimensiunea aia mica unde vine difuzorul, dar aparent e un fel de tabla ambutisata acolo, e usor capsata de cealalta. Am facut o strapungere cu un cutit, apoi parghie cu surubelnita, iar apoi tras cu patentul de ea.
Cam asa a iesit :



I-am pus si capitonajul, nu am mai facut poza, dar e foarte clean. E ok.

Pe partea de amplificare, momentan am mers pe un amplificator ce il aveam acasa. Un alpine ceva mai vechi cu 2 canale si sub. Semanul l-am luat de pe iesirile de la dif spate si bagat pe intrarea hi-input a amp-ului. In amp am conectat pe cele 2 canale boxele spate, iar pe canalul de sub, cele 4 fire din subwoofer. (2 stanga 2 dr). E ok sunetul. Stiu ca nu e ce trebuie, dar pe moment folosim ce avem.
Am refacut si intalatia putin acolo la cd changer, unde am pus si amp :


Ca tot am ajuns in partea aia de portbagaj, am zis sa refac putin si cd-changeru' El lua ok cd-urile doar ca nu invartea. Desfacut, curatat lentila cu alcool tehnic, gresat toti culisantii cu vaselina siliconica, acum merge bine. A mai urmat partea de bord, unde am refacut mufa cu pini noi(un singur fir mai era in mufa, dupa ce a fost tiganita bine acolo cu tot felul de module de ipod si modulase pt parrot), si acum merge ok. Parca se aude mai calitativ de pe cd-ul din bord decat din magazie. E normal ?

Tot in portbagaj fiind, dupa vreo 2 drumuri talpa de Iasi-Bt, la un moment-dat prin Letcani, s-a oprit droaga. Nu mai voia sa porneasca deloc. Ca si cum nu mai avea curent. Aparent i-a sarit putin borna de +, de la drumul foarte frumos gropurit. Asa ca am refacut putin distantele de strangere ale bornelor, si totodata am si facut un suport custom pentru baterie, cel original lipsind de pe masina.



Ca tot mergea masina stramba, chiar si dupa ce am facut directia, am vazut ca bieletele au joc destul de mare stanga-dreapta, miscand cu mana cand sunt in fuzeta.


Voiam sa pun Lemforder, dar nu am mai avut buget momentan, sper sa tina astea macar vreo 1 an. Ele par calitative, acum sa vedem ce-o sa fie.


Bieletele antiruliu erau cu burdufele foarte crapate, si le miscam efectiv cu un deget. Totodata bucsile de la bara stabilizatoare erau foarte foarte elastice. Va spun si motivul. Cel putin bucsile erau originale. Stanta bmw pe ele, data fabricatie 01/02, masina fiind din 02/02.
Tot asa si cu bieletele de directie presupun. Aveau aceleasi inscriptii.
Cel mai urat a fost cu aceasta bucsa de pe bieleta de directie, partea stanga. Pe dreapta a mers totul bine.

In loc sa ramana in fuzeta, a iesit cu tot cu bieleta. Am dat cu dregripant, ciocanit, incalzit, incercat cu presa... si nimic. Am zis ca o sa o iau noua si aia e. Aparent nu se gaseste pe nicaieri. Nici la unix, nici autokarma, nici autodoc, pe nicaieri. Ma gandeam sa o iau de la dezmembrari. Dar intr-un final am reusit sa o scot, fara sa o stric. Am incalzit-o bine bine cu lampa de gaz, apoi cu o dalta mai stirba i-am aplicat un ciocan mai puternic si a iesit din prima, am mai intarit-o cu niste supertit, apoi polizat si slefuit bine bine. E ok acum, o sa pun pe asta, si cand o sa gasesc noi, o sa iau pentru ambele parti.

Urmeaza de facut directia.
AlexH
https://streamable.com/v2aoty
O mica proba doar cu sub. Maine termin treaba cu boxele xD
TiL
Hm, nu i-am schimbat si bileletele antiruliu? Probabil mi s-au parut ok cele de pe masina. Inseamna ca trebuie sa am bielete noi prin camara?? biggrin.gif Imi trebuie una pentru Rudolf biggrin.gif

Treaba cu bucsa am patit-o aproape de fiecare data, nu mai retin daca si la masina asta. Stiu sigur ca la vaporabla s-a intamplat. Atunci nu aveam lampa cu gaz si nu stiu de ce nici presa cu trei craci nu m-am gandit sa o folosesc.
Am incalzit cu bricheta pus bucsa culcata pe nicovala si bataie la ciocan. Fiind cuplaj conic intre bucsa si pivot, a sarit dupa vreo 2 ture de incalzire si bataie.

QUOTE (AlexH @ Feb 9 2022, 10:16 PM) *
O mica proba doar cu sub. Maine termin treaba cu boxele xD

Deja suna bine, desi nu-i pus pe pozitie?
bartro
Bucsa aia nu exista de cumparat pentru ca nu trebuie sa iese din portfuzeta. Cu presa potrivita nici nu are cum sa iese, impinge intre gulerul de la bucsa si bieleta. Portfuzeta e de aluminiu, nu trebuie aplicat mare forta pe el.
Pana la urma, sub DSP e incinta inchisa sau bass reflex?
AlexH
@TiL, da, nu era pus pe pozitie. Ma gandesc ca ar suna super bine sistemul cu amp original. Inca nu am gasit. Mai cautam.

Fost si la directie, si aparent ori de la bordura ce a luat-o baietasu ce o avut-o inaintea ta, ori de la acc ce l-am avut eu, fuzeta din dreapta e cu 2mm mai in spate fata de fuzeta din stanga, si putin de tot stramba 0,02grade.
Ar trebui schimbata fuzeta, dar baiatul de la geometrie zisese ca nu ar avea rost pentru ca e cam infima strambatura si a remediat-o din directie. Mai vedem asta. Poate schimbam fuzeta cand or veni vremea rulmentilor.
Acum merge bine, sta singura pe drum, mi se pare mie ca trage putin dreapta, dar cred ca e psihologic. Intat intr-o curba mai urata asa cu 110 si nu a fugit deloc, cum facea inainte. Deci directia ar fi buna. Bine, ajuta si bucsele noi de la bara stabilizatoare si bieletele. Urmeaza aceiasi operatiune cu bucse + bielete antiruliu pe spate. Nu sunt crapate ca pe fata, dar cred ca sunt si astea destul de uzate. Coming Soon.

@bart, Bass reflex este. Oricum se aude bine bine, chiar cu amp mai chelit asa.
Imi trebuie un amp, dar nu gasesc nicaieri.
Si... un mid cu dsp.. sau navi android. Oricum daca nu gasesc mid/nu am buget de navi, merge si de pe telefon cu cablu otg si aplicatia ibus app, dar acum sa vad amp. Chiar nu prea are lumea din astea. Unu singur gasisem la 750ronuti, dar e cam mult. Plus ca nu mai are nici mufele. Sa vedem unde as putea gasi
bartro
Am vazut un amp de vanzare pentru 100Euro. Asa sunt preturi?
TiL
Acum doi ani sistemul DSP se datea cu 1000 lei.
Acum, e doar tipul asta din Buzau care initial a cerut spre 3000 cu tot cu mid, amp.
MeHigh
ce cod de piesa are AMP-ul ala pe el? poate am eu ceva pe acasa, la Pitesti de pe vremea cand mergeam cu break-ul meu si mai strangeam piese.
AlexH
@TiL, am vorbit cu tipul ala ce mi-ai zis tu de el. A spus ca le are rezervate momentan si cica ma anunta daca e.
@MeHigh, din care stiu sunt mai multe revizii, LEAR, PHILIPS, LOEWE, UTLOWEWE. Teoretic nu m-ar interesa brand-ul. Doar sa fie asta cu 3 mufe(negru).
MeHigh
ok, daca nu te grabesti, in principiu ajung in urmatoarele 2 saptamani la Pitesti si ma uit daca e ce ai tu nevoie. mie nu-mi mai face trebuinta, masina n-am mai atins-o de multi ani si nici nu ma incumet sa ii fac revitalizare, RCA si ITP, am altele pe cap acum.
AlexH
Nu-i graba, stai linistit.
Daca gasesti, putem vorbi la telefon, e mai rapid 0758560283, sau daca nu, poti sa-mi scrii aici. Cum doresti tu. Multumesc !
AlexH
S-a cam pus praful pe aici de cand nu am mai scris, oricum mare lucru nu am mai facut


Am schimbat toate furtunele de vaccum, inafara de cel de frana, la ala imi trebuie si acea supapa unisens, sau cel putin sa ii schimb colierul, ca pe acolo cam scapa si mi se pare putin larg.
Ori e placebo, ori mi se pare ca sta ralanti-ul mai bine, si se muta masina din amb fara probleme.

Mi s-a blocat si butonul de dat mai incet turatia ventilatorului, si nu mai mergea, asa ca am desfacut sa vad ce si cum.



Munca de chinez batran. Totul ok, cu exceptia butonului de auto, care cred ca s-a rupt clema de jos, ca nu mai sta bine, si mereu sta apasat, dar momentan nu ma deranjeaza.


Dupa asta a urmat ceva ce imi doream de mult timp


E ceva chinezesc, cu dsp integrat, suna bine bine, n-am ce zice. Wifi,gps,comenzi pe volan, imi arata si clima pe el, tot ce trebuie cu aplicatia ibus si adaptorul de la modbmw.
Am intampinat ceva probleme la demontare, cel mai greu a fost sa scot acel suport de mid si player, care are suruburile fix sub trim, iar apoi a trebuit sa dau partea inferioara de bord jos, ca sa pot scoate acel suport. Iar dupa aceea, chinezul a uitat sa puna suruburile de montat navi in bord, asa ca negresele sunt viata smile.gif)



Cam asa arata




Iar acum, spoiler :
Astea sunt amortizoarele fata :
Spate sunt si mai rau. Cand i-am verificat jocurile pe elevator, daca impingeam usor de roata, urca cu totul telescopul. Arc stanga fata s-a rupt, iar cele spate sunt foarte ruginite. Necesita schimbate si astea.
Cum a spus si TiL mai sus in topic, mi-ar placea si mie sa ii pun suspensie tot de M, am gasit dar e cam scumpa... oricum cred ca pe asta o sa o iau.


Cam astea mai trebuie schimbate la masina sa fie treaba buna. As banui si garnitura de capac supape, dar cat timp nu curge, cred ca e ok, nu ?
M-am uitat si pe masina, tot Sachs sunt, exact acelasi model.
Asta e codul pentru spate : 1-0391-33-035-a
Pe fata nu am vazut eticheta, dar sunt fix astea de pe site. Cam scumpicele,dar cred ca o sa merite.

Total incvestitie : 4632 de lei fara flanse amortizoare, ca nu am gasit inca.
TiL
Mda, suspensiile erau si pe lista mea, dar ma asteptam sa fie o investitie consistenta.
Sigur o sa-i mai taie din confort, dar o sa mearga corect.

OMG, amortizoarele spate costa enorm, in schimb cele fata aproape ca sunt mai ieftine decat m-as fi asteptat.

Chiar e nevoie sa schimbi toate articulatiile acelea de pe spate? Parca identificasem ca unul din pivotii spate (stanga?) ar trebui schimbat - acel 1330701 Lemforder

Daca rezolvi cu aerul fals de la servofrana, ar trebui sa mearga cum trebuie. Ma minunam si eu ieri de cat de bine raspunde Rudolf, ca nu se balbaie prin traficul din Bucuresti.

Vezi ca Autokarma nu memoreaza cosul, din cate stiu.
AlexH
Teoretic nu ar trebui sa i se reduca confortul, sunt aceleasi amortizoare de pe masina, exact pe cod, si acelasi brand.
Da, trebuie pe spate toate alea. Acel pivot din spate e crapata bucsa aia, iar suportul e ruginit rau rau. Iar acele brate de sus, pivotii nu mai au cauciuc. Este foarte foarte strivit.
Asa ma gandesc si eu cu aerul fals, pe acolo poate fi problema, sau daca nu cum am mai zis, as suspecta garnitura de capac, si pcv, ca la mine-s ciobanite rau furtunasele, cu toate ca le-am testat si nu ar trage aer fals sau sa curga.
De asta am facut ps, stiu ca nu salveaza XD
Am gasit si flanse intre timp de pe atk, tot sachs (802186) - fata 73lei/buc , (802004) -spate 83 lei/buc.
Dupa astea ma astept sa mearga corect masina, sa nu ma mai bata vantul pe drum smile.gif)
alex230ro
Salut, suspensie as zice sa vezi aftermarket desi pare ca au crescut destul de mult preturile as fi recomandat Eibach dar sunt scumpe rau vad, adica eu am dat 2900 pe kit suspensie Eibach in 2019 acum sunt 3600 iar pt E39 vad ca sunt peste 4000 lei
AlexH
Da, stiu ce zici.. Ma uitam si eu la amortizoare bilstein cu arcuri eibach, si ca cam scum, mai bine ies cu oem ish
AlexH
Poate cineva innebuneste ca mine sa caute codurile la flanse M-sport, dupa multe cautari, am gasit.
Spate : 33 52 1 094 091, 33 52 1 091 238
Fata : 31 30 6 775 098, 31 30 6 767 451, 6 775 098
AlexH
Vorbit cu ceva baietas din Suceava, distribuitor de piese :

Punte Fata -
• 2 x Amortizoare fata - SACHS - 560 RON buc x 2 buc = 1120 RON
• 2 x Arcuri fata - EIBACH - 170 RON buc x 2 buc = 340 RON
• 2 x Flanșe telescoape cu tot cu rulment de sarcina fata - SACHS - 85 RON buc x 2 buc = 170 RON
• 1 x Kit protecții praf amortizoare M fata - SACHS - 95 RON
• 1 x Burduf bieleta de direcție stβnga - LEMFORDER - 22 RON

Punte spate
• 2 x Amortizoare spate - SACHS - 475 RON buc x 2 buc = 950 RON
• 2 x Arcuri spate - KAYABA - 170 RON buc x 2 buc = 340 RON
• 2 x Flanșa amortizor spate - SACHS - 78 RON buc x 2 buc = 156 RON
• 2 x Flansa cauciuc așezare arc - TEDGUM - 26 RON buc x 2 buc = 52 RON
• 1 x Kit protecții praf amortizoare M spate - SACHS - 67 RON
• 2 x bucsa ghidaj articulație spate partea de jos - Nr. 2 - LEMFORDER - 105 RON buc x 2 buc = 210 RON
• 2 x brat pt bucsa aia de articulatie spate - Nr. 4 - LEMFORDER - 65 RON buc x 2 buc = 130 RON
• 2 x brate spate, partea spate superioara - Nr. 18 - TRW - 250 RON buc x 2 buc = 500 RON
• 2 x furtun frβnă etrier spate - ATE - 41 RON buc x 2 buc = 82 RON
• 1 x Set saboti frana de mana - BOSCH - 85 RON
• 1 x Kit accesorii montaj saboți - ATE - 36 RON


Extra:
• 6x bujii - NGK - 37 RON buc
• Kit Valva PCV cu tot cu furtune / conducte - METZGER - 185 RON
• Garnitura capac supape - VICTOR REINZ - 98 RON
• SET GARNITURA SURUBURI CAPAC SUPAPE - SWAG - 40 RON + INCA 3 BUCATI 8 LEI


Asta e lista finala, total : 4908 Ron
Daca luam de pe atk, saream de 6000 cu toate astea
alex230ro
da, pare ca la unele lucruri autokarma a crescut preturile
bartro
Sper ca ai nimerit bine cu mix arcuri Eibach si Kayaba.
Per total, o lista impresionanta de piese. Spor la munca smile.gif
TiL
Ti-a dat pret de redistribuitor laugh.gif
Mda, ai facut ce n-am indraznit eu sa fac la ea, desi mi-as fi dorit. Spor la montat! Le schimbi tu?
AlexH
@alex, da, s-au scumpit rau de tot. Ca sa nu mai zic ca nu gaseam flanse si i-am scris baiatului de la piese de pe autokarma sa imi recomande, si el imi dadea si arcuri si amortizoare normale, ca cica "Asa ii da lui pe sera de sasiu, masina nu are suspensie de M, nu inteleg de ce vreti de M daca masina nu are de M", iti dai seama ca m-au luat dracii cand am vazut cat ii de incapabil, si i-am trimis asta :




Si face ca : "Astea imi da mie "dupa" seria ta de caroserie, vrei cumperi, nu, iti cauti tu, o zi buna" Si a inchis. Profesionalism, ce sa zic. N-am avut vreo problema cu atk, doar cu asta de la piese.

@bart, cica ar merge asa bine, ca nu a gasit baiatu asta din Suceava eibach si pt spate, dar cica dimensiunile ar fi aceleasi. Acum sa vedem calitatea.
Mersi ! O sa am nevoie smile.gif)

@TiL, am inteles ca se putea si mai ieftin, atat ca lui nu ii iesea nimic. Din toata treaba asta, lui i-au iesit 250 de lei. Mi-a aratat factura. Super de treaba baiatu. Piese le-am luat de la el de acasa(Capu Codrului), undeva la vreo 30 de km de Suceava, totul transparent, garantie, tot ce trebuie, le-am desfacut, verificat si sortat impreuna, pe viitor tot de la el o sa iau. Doar ca am vreo 170 km de mers pana la el. Eh, asta e, mai merge cate o plimbare smile.gif)


Alea cam ar fi problemele ei, in rest e ok, cand ne vedem iti dau o tura xD
Da, le montez eu. Mi-am inchiriat pe vineri un elevator cu tot ce trebuie.

Weekend-ul asta nu am facut mare lucru, am inlocuit bujiile, facut curatare(decarbonizare cica) cu spuma din aia resurs pt camera de ardere, schimbat garnitura de capac supape si garniturile suruburilor de la supape + inlocuit PCV.




Cam murdar capacul de la supape, dat frumos cu spray de frane, periuta si dero smile.gif), a iesit bine bine.
Garniturile aveau destul de mult silicon, iar garniturile de la suruburi cred ca erau de nfl,pt ca astea de fl sunt mai groase si cu acel ghidaj mai mic, dar in schimb sunt mai late, si alea aveau la fiecare surub silicon dat, nu curgea, dar cred ca e mai bine ca le-am schimbat si pe ele.
Lantul pare sanatos, intinzatorul mai are pana sa fie in cap destul de mult. @TiL, stii ceva de distributie ?

Cam asta am scos din camera de ardere dupa ce am bagat spuma de decarb


Si asa aratau bujiile

Cum s-ar spune, mai mergeau smile.gif))
La prima pornire, a pornit putin innecata, tremura tare, nu statea ralanti-ul chiar bine, si am umplut curtea de fum alb de la acea solutie, mai ceva ca la nunti smile.gif))
La pcv nu am mai apucat sa fac poze, dar vine bine. Kit-ul e de la metz, poate putin furtunul dinspre joja e putin scurt si sta cam intins, in rest e bine.

Vineri ma apuc de susp si de brate.
TiL
Ce bujii tunate sarcastic_hand.gif
Dar cati km am mers cu ele? Bine, la 11lei bucata... cat sa tina

Montate la 230000 km. Cat are acum?

Astea erau bujii de curse, top performance pe distante mici biggrin.gif
https://www.epiesa.ro/bujie-denso-k20tt-epsitem-879311.htm
AlexH
QUOTE (TiL @ May 23 2022, 01:17 PM) *
Montate la 230000 km. Cat are acum?

266453 acum
Da smile.gif)) eh, la pretul aal zic ca erau perfecte smile.gif)
AlexH
Acum chiar ca nu am mai scris de ceva timp.
Log story short, am montat tot ce trebuia, amortizoare, flanse, protectii, brate spate, toata lista de piese mai scurt zis.



O problema tot a ramas, cand am fost sa fac directia, cica nu "cade" bine masina pe drum, roata dr fata mai exact. Ceea ce mi se pare bizar, amortizorul e nou, flansa tot asa, toate de M, si tipul de acolo mi-a recomandat (prin sep anul trecut, ce-i drept) sa schimb fuzeta si/sau bratele. Asa ca o sa caut o fuzeta si o sa ii pun si rulment nou, ca atunci cand am verificat masina in vara sa vad ce are nevoie, rulmentul dr fata avea putin joc. Si apoi o sa reincercam cu directia. Bratele sunt ok.
Nu stiu ce sa zic, poate sa fie de la acc ce l-am avut eu treaba cu fuzeta, sau poate o fi fost de atunci @TiL, de cand ai luat-o tu si era pragul putin sters, poate luase tipul ala ceva bordura or smth, n-am idee. Rezolvam.

Acele bucsi spate din fuzeta, le-am scos cu o presa improvizata, cu surub cu filet si o bucata sanatoasa dintr-o conducta de gaz. cam asa arata :

Au iesit destul de greu, fiind intepenite de atata timp, dar in combinatie si cu bratele noi, Lemforder cum alesesem, chiar se simtea mai ok masina.

Schimbat si sabotii + arculetele spate





De asta nu mai tinea frana de mana smile.gif)) Le-am reglat cu masina pe cric, invartind de "disc" si tot regland acea rotita interioara prin surubul de la disc, pana roata a fost teapana, dupa am dat cam o tura inapoi, pana roata misca fara sa fie franata, cu frana de mana jos, Acum sta masina in al 2-lea dinte, fara sa plece la vale, nu se incalzesc rotile, merg frumos.
Curatat si tot ce tinea de sistem, plus ca am schimbat si furtunurile de franare la la etrierii spate, ca erau aproape de final.


Aparent puntea spate avea o mica fisura, am luat bison kit de reparat aluminiu, 68 de lei din Dedeman motorsport parca, si am bagat acolo bine de tot, testat si acum cativa ani cu o fulie de motor, merge si in ziua de azi, fara joc, e perfecta.




Dupa cum stiti ca am schimbat vascul cu cel primit de la @TiL cand am luat masina, dar era cam tot timpul pe "on", da, se auzea fain, dar cam taia din putere.
Asta era cel original al masinii :


Asta era cel de la @TiL:


Si asta l-am luat de la un baiat din CT ce se ocupa doar cu dezmembrari de E39, sigur il stiti, Nutu Cristi, nu e reclama smile.gif). Vascul e de 2.8i din cate mi-a zis, intr-adevar vad ca sunt diferite codurile, dar e super ok, adica n-am avut probleme pana acum, si in sfarsit aud si eu motorul smile.gif) :



Totodata, oglinzile tremurau cand le pliam, asa ca am zis sa le desfac si curat, dar din prostia mea, am spart acea bucsa de bronz de la oglinda stanga, am desfacut un motoras de la o jucarie, si aparent se potrivesc, inlocuit si acum totul merge bine, oglinzile nu mai 'agata'.


Am mai refacut inca o data, pt siguranta, acea "garnitura" de banda de la filtrul de aer, unde e putin crapat. Probabil o sa vina altul, mai vedem. Pana acum nu scapa. E ok


La capitolul "tiganeli", am astea 2 chestii, nu e grav, dar o sa vina schimbate ambele. Furtunul nu curge, e bine, aerisirea o fac pe acolo pe la bazin, iar cu switch-ul de frana, dupa ce am facut poza aia cu sarma, m-a cam durut inima si am pus soricei smile.gif)) O sa vina schimbate ambele.



La un moment, nu mai mergea niciun bec de la nr, si am zis ca s-au ars si daca tot trebuie sa le schimb, am zis sa pun led-uri. Gen din alea built-in, nu bec simplu. Dar de fapt s-au ros firele in burduful de la portbagaj, unde am gasit mai multe fire rupte, deci de aia nu merge incuietoarea mecanica zic eu, cand o sa imi mai iau cateva zile de concediu, o sa desfac tot capitonajul si o sa le rezolv, dar momentan astept o camera de R , pe care sa o montez cu tot cu manerul de deschidere portbagaj, cred ca atunci o sa rezolv si firele alea, ca sa nu fac o treaba de 2 ori.


Odata cu accident-ul, am luat alta capota, dupa cum bine stiti, dar la capota aia nu mergeau stropitoarele de parbriz, furtunele erau ok, dar cred ca era stricata membrana din stropitoare sau cv de genul. Luat altele + furtune de mertz de benzina, ca erau cam obosite astea de pe capota, chiar daca nu curgeau. Si pt linistea mea am schimbat si cuplajele cu furtunuri din astea de benzina pt mertz, puse frumos cu colier. Totul e bine acum, pot spala parbrizul smile.gif)) La care o sa urmeze un polish, ca are foarte multe "panze de paianjen" si seara pe ploaie e destul de deranjat, nu prea mai vezi mare lucru cand vine ala din contrasens.


Ce urmeaza sa schimb:
- bielete anti-uliu spate, ca alea nu le-am mai luat atunci, si alea sunt crapate, + bucse bara stabilizatoare spate. (tot lemforder, aprox 300 de lei tot)
- navi noua, ca pe asta am reusit sa o sparg cu telefonul smile.gif)) (xtrons de data asta, 1550 de lei)
- camera in bara fata + camera spate in maner ( 200 de lei ambele)
- amp dsp cu tot cu instalatie (1000 lei)
- motoras spalator ( 50 lei)
- fuzeta ( cam 200 de lei)
- rulment fata dr ( cam 300 de lei si asta)
- flansa cardan + rulment ( 235 de lei ambele)
- directia ( 150 lei)
Deci mai sunt cateva, va tin la curent. xD


Si cea mai buna masina, e masina de serviciu :
Golan 1.5dci adblue, macar nu platesc de la mine cat fac deplasari in interes de serviciu:))


Pana atunci, va pupa $efu smile.gif) ;
TiL
Cata treaba ai avut...si mai ai

Auzi, dar lipitura aia pe aluminiu, banuiesc ca e de forma, nu are cum sa tina la eforturi. E vorba de Bison Epoxy Metal?
Ma intreb de la ce s-o fi crapat asa; de la accidentul care i-a turtit fundul?
AlexH
Da, inca este de treaba pana o sa fie cum vreau eu,

Cat despre lipitura aia, nu stiu ce sa zic. Adica ma gandesc la fulia aia care porneste si merge la 3000 de ture, si nu are nimic. Motorul ala il am pe o moara care macina furaje pt gaini.
Si ideea e ca fulia aia era rupta practic in doua. Si nici nu incalzeste sau ceva. E super ok, si da, e Bison Epoxy Metal.
Nu cred ca o sa fie probleme.
Cel mai probabil de la accident-ul ala este.
bartro
Nu te supara, dar punte trebuia inlocuita / sudata, nu lipita.
Oricum nu sta in lipici, daca a tinut pana acum, nu cred ca avanseaza crapatura. E bun ca martor, daca se misca ceva acolo o sa apara o crapatura in lipici.
Costisitor nu ar fi de inlocuit, dar e de lucru. Poate cand vine vreme de schimbat bucsaraie faci un efort in plus.

Pentru roata fata care nu calca bine, daca ai nevoie sa comparam ceva masuratori intre masia ta si alta 'buna', ne gasesti aici.
AlexH
Salut.
Mic spoiler






Sa am ce face de pastele ce vine.
Gasit si punte spate completa, 400 lei. Urmeaza xDD
TiL
Bravo bre!
AlexH
Salut !
Nu, n-am murit smile.gif))
Ca urmare, in sap in care am pus poele cu amp dsp, l-am si montant. Intr-adevar o mare bataie de cap, trebuie re-cablata masina complet. Ca idee, cel mai simplu, daca mai e vreun nebun ca mine si vede topic-ul asta si vrea sa faca, e sa pastrezi deja cablajul existent, daca ai mid fara navi sau module bm. Amplificatorul dsp primeste semnal doar de la wooferele fata stanga-dr, iar el apoi il imparte in 10.1 canale. Cablajul ce duce la portierele fata il gasiti undeva sub scaunele fata, acesta se taie si se leaga cu 4 cabluri ce duc la amp din portbagaj, iar celelalte 2 cabluri rezultate se folosesc pt a lega wooferul din fiecare portiera. In rest trebuie sa mai trageti 4 fire in fiecare portiera din fata, pt medii si tweetere, care vin de la amplificator. Nu e neaparat sa aveti placuta aceea de pe incinte de dsp, cu toate ca eu le aveam, am preferat sa le leg cu niste mufe ce le aveam printre piesele de golf/bmw, izolate si antifonate cu banda de carpa speciala, ca sa nu mai stau sa adaug pini in mufele acelea care intrau in placute. Este la fel de simplu atunci cand trebuie data fata de portiera jos . La difuzoarele din spate, cel mai usor este sa taiati firul din spatele banchetei spate, si acolo sa aduceti firele de la amplificatorul dsp, corespuzator cu pozitiile pentru fiecare canal in pate. Pt tweeterele din portiere, in schimb, trebuie sa trageti cablaj nou de la amp. Eu inca nu am tweetere pe portierele din spate, daca o sa gasesc boxe spate originale dsp cu tot cu incinte si are si tweetere spate, o sa le iau, daca nu o sa optez pe niste hertz uno, ca pe fata. La subwoofer va legati simplu, cu 4 + si 4- pe fiecare canal, Daca e nevoie, pun si o schema. Difuzoarele fata si mediile sunt de dsp, 8ohm woofer si 4ohm mediile, inaltele cum ziceam, sunt hertz uno. La mine a fost putin mai complicat, ca amp a fost de fl, dar nu aveau si mufe cei ce il vindeau, asa ca am luat niste mufe de la baiatul ala de pe olx ce vinde el set complet cu 400e, si mi-a dat mufe de nfl, 1998. Mufele se potrivesc, dar ordinea pinilor este diferita. Am schimbat ordinea pinilor in mufa, iar acum este totul ok. Ca sunet, nu pot face comparatie cu ce avea masina inainte, se aude foarte foarte clar si la volum inalt, nu distorsioneaza de niciun fel, bass-ul este clar, tare, cat trebuie, nici nu te scoate din masina, nici nu poti spune ca ar mai trebui(bine, la mine e la maxim, obisnuit de pe golf cu 2 subs aftermarket).

Pe aici am trecut cablurile pt usile fata, de medii si tweetere, am folosit cablu siliconat de 1,5mm2. E cam gros ce-i drept, dar e bine venit.


Aici sunt firele ce ajung in spate la amp. Recomand sa le etichetati, ca nu o sa mai stiti cum si unde vin.

Aici este acea legatura de care vorbeam cu semnalul luat de pe boxele fata si re-folosirea cablajului existent catre woofere din portierele fata.

Intre timp am mai vopsit inca o data volanul si am mai reparat, inca o data, maneta de bc, ce i s-a rupt firul, din nou. Daca se mai rupe inca o data, o sa il schimb integral.



Acum sa trecem la treburi mai seioase, dupa schimbarea bratelor de vara trecuta si accidentul din toamna, masina manca rau cauciurile, aproape aveam semi-slik ca de curse.
Asa ca am fost la un centru de directie si am constatat ca fuzetra dreapta(unde a fost si accidentul), este putin stramba, cu 6mm ce-i drept, dar mult, Schimbat si fuzeta cu una de dezmebrari, avea rulmetul praf, a mea la fel, asa ca a trebuit si rulment nou (400 ron, de la skf), iar la suruburile de regraj geometrie de pe spate a fost un total circ. Povestesc imd.








la suruburile de directie pe spate, a fost un total circ. Am luat de pe atk, dupa cod. A venit surub de M10(54 lei buc), mult mai scurt. Am luat de la alt magazin de piese local, care vena set cu toate suruburile de puntea spate de control (150 lei buc), dar astea erau de M14, iar in tot acest timp, pe masina trebuiau M12. Intr-un final, am resut tot de la magaziul de piese local, sa comand de la "bmw", surub original. ACESTA ESTE CODUL :33321095102. 100 lei buc. Fara piulita si fara ghidaj excentric. Am fost la directie, e ok somehow, atat ca dupa 140 masina trepideaza urat. Alta investitie, cardan echilibrat si bucsa + rulment noi. Am vazut ca are putin joc cardanul fata-spate, foarte putin, dar daca tot trebuie dat jos, o sa merg macar la un test dinamic.







Daca tot am avut acces pe sub ea, am schimbat si uleiul la cutie si diferential. Intra mai usor in tr1, mai ales din mers. Uleiul din cutie era negru, cel din diferential era chiar ok, cred ca a mai fost schimbat.


Pana data viitoare, drumuri bune !

Las un video cu demo dsp!.
https://streamable.com/26o0pf
+bonus nostalgia
https://streamable.com/waumlv
TiL
FUG (2.5) trepideaza urat pe la 120-140, apoi tot se simte, dar mai putin.
Vad ca are joc la capetele de bara, urmeaza sa le schimb si vad apoi daca o sa fie vreo diferenta.

Imi amintesc cum suna DSP de pe tds... sublim.
AlexH
2023 - 2025
A trecut ceva.














Polita asta spate era cam atacata de soare, si pentru ca am gasit difuzoare spate cu incinta la pret rezonabil, am zis ca ma apuc de treaba. O sa urmeze dif de of 8hm in incinte, pt dsp.

La cat nu am mai scris aici, a si inceput sa rugineasca. Rugina era urata tare, curgea pe la portiera si pe la bara din spate. Plus ca mai erau cateva. dent-uri si pe plafon si pe portbagaj. Se pare ca solutia asta face treaba. Urmeaza degresat si vopsit, vedem ce iese.







-1000+ lei mai tarziu pe revizie si aditivi



Siiiiii, Spoiler cu ce urmeaza biggrin.gif


get url for picture
TiL
All black smile.gif


Bravo, pentru ca ai grija de ea asa cum ar trebui. thumbup1.gif
AlexH
Cam rolls royce smile.gif))))









image upload link

Spalat si motorul ca prea se porcise de la capacul sevo si colierele cam destranse, am pus capac pe febi si coliere oe, ca doar asa am gasit




La plafon a fost cel mai mult de munca. A durat ceva timp stelele. Tapitarea a fost usoara, insa 500 de gauri pentru stele + 500 de stele bagete + 500 de stele lipite, e ceva. A durat cam 2 zile.
Daca tot era jos, am si insolorizat mai ok decat era de fabrica. Peste stp am adaugat ceva strat buratat cauciucat de pe china, super ok, chiar e diferenta. Insa am uitat sa fac poza.







Mai scapat si de rugina, dar aiar nu am mai facut poze. Cu spay la culoare de pe emag si lac tot la spray, a iesit chiar ok. Pun poze data viitoare.




Facut si schimbul de ulei, aditivat, tot ce trebuie. Plus schimbat brat dreapta( ala cu senzorul xenon) si strans la pozitia de drum.

Urmeaza....(pornire din telefon, ambientle sympony 18 in 1, dar nu o sa le tin tiganeste, ci doar culoarea orange bmw xD)





TiL
Nu ti-ai lasat timp sa te plictisesti.

500 de stele, OMG! wacko.gif
alex230ro
Nice smile.gif la partea de ruginia cred ca mai simple era sa cauti usa + portbagal la culoare? ma rog asta daca mai exista piesele astea in stare buna in dezmembrari .
AlexH
@TiL, mai e treaba inca
@alex, usa poate da, dar la portbagaj, si asa e putin stramb, mai greu sa potriveasca unul bine smile.gif)





Cam asa ceva. Am insonorizat fetele de portiera fata, si am aplicat acelasi burete chinezesc, dar iar nu am poze.
Facut si instalatia electrica pt tweetere si ambientale. Misto e ca le pot controla din navi.
Un mic preview.
https://vimeo.com/1080331424/9611092871?share=copy
https://vimeo.com/1080331487/ea08566dd6?share=copy
AlexH
@TiL, da suna bine biggrin.gif
Multe nu am mai facut. O cheie de pe china, cu ak90





Am terminat si ambientalele










Si urmeaza si asta sa ajunga, teoretic, daca n-a fi tzeapa xD
TiL
In realitate nu o sa arate atat de stralucit, dar e bun. Ornamentul de plastic are cateva crapaturi, dar al tau e bun, parca.
Are si pielea putin intepata pe sus.

Nu-mi dau seama daca e pielea originala.

Am unul original care ar trebui sa fie in stare perfecta, cumparat acum 2-3 ani, inca nu l-am verificat ca e ambalat atat de bine...


De ce nu-l imbraci pe al tau in piele noua?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.