Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sublime
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4
AlexH
Despre asta, nu-i un capat de lume, am pe cineva la posta vamala, ma rezolva in caz de

Asta ar fi navi
https://www.aliexpress.com/item/40012825535...779610982%22%7D
Si da... vreau neaparat look oem
bartro
Vad un buton "ships from Poland" si altul "ships from Germany" cazul in care nu ar trebui sa ai fi nevoit sa faci vama.
AlexH
Da, doar Germania trimite si in ro. Cred ca nu ar fi probleme. Vedem.

Am schimbat burduful de la bieleta, nu a mai fost nevoie sa fac directia, deoarece nu s-a umblat la filete, doar a fost scos din fuzeta si bagat burduful, totul ok.
Schimbat si filtrul de benzina, ca nu am mai apucat, avea furtunul de tur prins cu sarma :wtf:, pus colier, facut proba sa nu curga, montat tot la loc si cam aia e.

Protectia de la discul de frana stanga fata s-a rupt si cam zdrangane, o sa trebuiasca sa dau roata jos si sa ii pun o saiba acolo in capul surubului ce o fixeaza, sau sa o schimb cu totul. Ramane de vazut.
AlexH
Se cere navi sa vina smile.gif)))) Aparent nu mai functioneaza muzica xD. Mid-ul se aprinde, pot regla ceasul, pot vedea functiile bc, dar cd-ul/hu nu vrea sa porneasca de nicio culoare.
Am inceput prin a verifica sigurantele din tropedou, toate sunt ok, sigurantele din portbagaj, ok si alea, siguranta de 10amp din spatele playerului, ok si aia. Am testat cu un multimetru si am vazut ca nu vine curent pe fire.. mai am de verificat sigurantele din compartimentul motor.
Daca tot am desfacut, stiind modulele din bord adaugate pt sub si din astea, am gasit la picioare la pasager si un modul parrot pt bluethooth:


L-am anulat, impreuna cu toate modulele din bord, deoarece, chiar si cu navi, nu as avea nevoie de ele.
Sub torpedou, spre stalpul A, am gasit si un modul de alarma/inchidere centralizata. De aici se explica si led-ul ce era in dreapta pe bord si acea goarna din compartimentul pompei de frana.

Am anulat si modulul asta, pt ca na, stiti si voi, fara telecomanda e cam inutil.
Urmeaza cablurile de la cd changer de acolo sa le anulez si pe ele.
Dupa ce am anulat tot ce nu era nevoie, arata cam asa

Am adaugat si cablul pentru stick-ul de ibus, sa fie acolo cand o sa fie treaba cu navi.

Dar muzica tot nu merge smile.gif))))
AlexH
L.E :
A prins viata smile.gif)
Problema era de la panoul de sigurante din spate. Desi siguranta de 30amp era buna, firele nu mai erau chiar in locul lor, si daca misti de ele, isi revine. Caut o solutie de fixare si vedem.

Tot ieri am mai rezolvat si intensive cleaner, pe diagnoza zicea bad relay, dar defapt nu era siguranta nr 2 din torpedou prezenta, pus una de 20amp cum scrie in "manual" si totul functioneaza bine, mai putin spalatoarele de faruri, care zice pe diag tot bad relay... asta mai urmeaza de vazut. Releul de la headlight washers e in spatele panoului de sigurante, nu ?
AlexH

Am prins frumos cablurile, si panoul pe locul lui somehow. Totul e ok acum.

Intre timp am facut si itp-ul si era sa-l pic din cauza ca nu putea citi km din bord, pt ca pixeli morti smile.gif)
TiL
Da, pixelii aia sunt meteosensibili laugh.gif
bartro
La 2.5i am mare noroc ca fac ITP iarna, ca atunci e lizibil. Vara nu se vede mare lucru pe display.
AlexH
“Lumea nu ma crede ca sunt zeu/ Vezi bmw-ul ala-i al meu” - nu mai e


Da, a fost vina l taxi. Povestesc zilele astea cum a fost treaba. Am zis ca fac mașina, ca îmi place ff mult, va țin la curent și cu costurile.
P.s : taxi nici nu avea asigurare.
alex230ro
E ceva de schimbat, aripa capota bara far armatura ce o mai fi pe acolo.
TiL
ohmy.gif sad (5).gif

Macar are de gand sa suporte costurile reparatiei?
bartro
Pacat sad.gif
Dar nu pare afectat ceva grav, si piese pe culoarea asta gasesti usor la dezmembrari, poate mai putin bara fata care are cautare mare.
Mai am o armatura si eventual o bara dar e greu de trimis.

Sper ca rezolvi repede.
AlexH
Da...
@alex,cam asta a scris garda, si cam asta ar fi lista la prima vedere


image uploader

@TiL, pana acum da... am gasit bot complet si l-a platit. Povestesc mai jos.
@Barto, da... e pacat de ea. Am gasit aproape tot ce trebuie, multumesc biggrin.gif

Bun... sa incepem cu inceputul.
Eram pe banda 2, aprox 40-50km/h. Pe banda 1 era ceva bus rosu care voia sa faca dreapta pe strada de unde a iesit nea caisa asta cu taxi.
Cand ajung in dreptul busului, vad pe asta cu taxi cum vine spre mine destul de tare, trag cat pot de mult stanga(am intrat cu jumatate de masina pe contrasens) + frana blana si claxon. Nea casia nici nu s-a uitat in stanga. L-a durut la pla, se uita doar in dreapta.
Am facut niste desene artistice pt demonstratie smile.gif)


image uploader



Bun. Acum ca ati inteles cum a fost, am zis sa fac amiabila cu omu. Am stat 2 ore "sa ii trimita shafu poza pe otap cu asigurarea", ce sa vezi, omu nu avea asigurare. A facut-o dupa aia, si cica sa facem amiabila sau sa mutam ziua accidentului. Am zis no way, hai la politie. A venit omul, i-a luat permisul pe 60 de zile, amenda 870bast, + nr de la masina.
L-am pocnit destul de bine, gen nu i se mai deschidea portiera dreapta cu toate ca a fost pe stanga la el.

Am dus masina la service, facut o expertiza, si a iesit cam lista de sus la prima vedere. Eu unul as fi vrut sa o repar eu, dar ma gandeam ca imi da asta teapa, si in caz de asta aveam toate facturile ca sa il pot da in judecata.

Omul a cooperat pana accum se pare, am cautat bot complet, gasit la 50 de km de noi, pe culoare exact (CU XENOANEEE xD). 500e care include tot de pe lista + toate conductele de AC, (@TiL, mi-ar trebui senzorul de autoleveling), fara pompa de tiraj fortat si radiatorul de ac (e doar stramb din corp, nu e spart, mai vedem).
Asta e masina de pe care am luat : https://www.olx.ro/d/oferta/dezmembrez-e39-...son=observed_ad
A mai dat omu si pe revopsire bara 300 ronuti

Niste poze :










Acum sa merg la service sa vad ce mai fac baietii.
Cam asta a fost, va tin la curent
alex230ro
imi pare enorm botul 500 eur eu am luat la urs cu 500 lei dar ma rog alta masina si era acum 7-8 ani.
AlexH
Nu stiu ce sa zic... ma gandeam ca a scapat destul de ieftin, in conditia in care daca era sa faca ca aia de la asigurari sa ia piese "noi", doar un far era atat.
Maine merg sa vad daca s-au apucat baietii de masina
AlexH
Zic sa mai povestesc cate ceva.
Bara ce am luat-o impreuna cu farurile si restul de piese, era sparta, dar cica se putea face cu cleme la cald. Am zis ca facem asa.
Gasit meserias, lasat bara, si aici greseala mea, l-am lasat pe nea taxi sa se duca dupa ea. Omu a ajuns cu ea sparta inapoi.



El dadea vina pe meserias ca ar fi facut-o de-a-n pla, am fost eu personal la om acasa cu bara si am incercat sa o rupem exact de la lipitura, practic a trebuit sa o rasucim ca sa reusim sa o rupem si am aplicat si destul de multa forta. Erau camere de supraveghere la spalatoria de peste drum, am cerut imaginile, si ce sa vezi, nea taxi a venit cu un "turan" cu alti 3 baieti dupa el,si cand sa inchida portbagajul, a sarit, a dat sa il mai inchida inca o data, a sarit iar, dupa il vad cum trage de bara sa o indrepte,apoi a plecat. Si el zice ca s-a stricat pe drum... soooooooo.. Daca nici o bara nu e in stare sa o transporte din A in B, atunci nu stiu daca e capabil sa-si f*ta femeia.
Va dati seama ca acuma are pretentii de banii inapoi si toate astea, chiar daca i-am aratat proba contrarie, reactia lui fiind "Nu ca n-are cum sa fie de la aia".
In alta ordine de idei, l-am pus acum sa cumpere bara m completa cu spalatoare,senzori,proiectoare si grile. 180e cu toate astea + trebuie vopsita la culoare. Daca tot e idiot, macar sa plateasca.

Acum, sa va povestesc si alta belea, cu astia de la service. Cica ei nu se apuca de masina pana nu au absolut toate piesele (mai lipseste bara, care se pune ultima.... , pompa de tiraj fortat care ajunge luni si posibil radiatorul de ac ca e stramb putin din corp. In rest sunt toate). Eu le-am zis sa se apuce de masina ca au treaba pana la bara si pompa aia (asta joi). Ei nu si nu. Ok am zis. Chemat frumos o platforma (ofc ca platita de nea taxi) si am luat masina acasa .


Acum, tipul cu platforma se pare ca il stia pe nea taxi asta, cica a facut multe din astea, merge fara asigurare, baut la volan, are la activ peste 9 masini carate doar de tipul asta cu platforma, toate bubuite de el, si toate din vina lui. Cica e si rau de plata, da si tepe si din astea. Cica cu o saptamana inainte sa ma loveasca pe mine, a lovit un Citroen taxi de l-a bagat in sant si i-a sarit si roata... well..Csf, ncsf.
Tot asa cica i-a lasat unu sa ii faca masina ca tot el l-a lovit, si asta i-a dus masina la dezmembrari..
Deja il vad ca face gat si la mine la piese,poate il ard si cu un radiator de motor nou ca asta tot e busit + un vas de expansiune daca mai face urat. Ma mai gandesc.

Ajunsa acasa (pe la 3) am inceput usor sa o desfac iar la 5 si ceva rezultatul a fost asta





Mai am de dat jos carenajul de la roata dr si dupa asta sa incerc sa indrept pe acolo, sau sa schimb bucata cu totul, daca tot o am. Ramane de vazut.

Bonus, poze cu farurile xD



bartro
E posibil ca la servici au asteptat toate piese ca face montaj de proba, sa vede daca toate piese stau drept pe masina.
Sau poate au si experienta ca raman cu masini desfacute pe acolo pentru clienti se mai razgandesc.
Pompa aia de aer functioneaza doar un minut sau ceva de genul la pornire la rece, nu e chiar ceva esential.
AlexH
@bart, am gasit pompa, cu toate ca vanzatorul zicea ca are si suporti... are.. dar doar 1 din 3.
Cat despre cei de la service, nu stiu ce sa zic, poate e asa, poate e lucrare mai mare si voiau sa mai faca niste masini mai lite pana veneam cu bara.


Cand ai prea mult de lucru la masina, zic sa facem maruntisuri smile.gif)


Plasticul din spate nu il avea nici @TiL, iar la trusa era rupt acel fluturas si era blocat in interior, nu se mai inchidea bine. Am inlocuit doar cele 2 piese, nu si trusa cu totul.
Iar grilele din bord erau rupte. Nici acestea nu sunt perfecte, adica de functionat, functioneaza totul bine la ele, dar se vede si in poza, in dreapta este putin crapata, am dat cu superglue pe interior, sa fiu sigur ca tine. in rest e ok


Daaaar, m-am pus si pe treaba :
Cel mai greu e la semiaripa. era infundata rau rau. Plus ce mai avea si dinainte de acc, nu era chiar perfecta.
Cam asta este operatiunea








Este sudata pe ambele parti, si interior si exterior, slefuit metalul pana a fost drept.
Urmeaza chituit, slefuit, vopsit, antifonat.

Va tin la curent cum evolueaza lucrarea. Sper sa iasa bine.
bartro
Nice.
AlexH
@bart, mersi
Gasit si pompa de tiraj si vas de expansiune, la care ii rupsesem acel aerisitor care duce in radiator cand am sch vascul


Chituit putin zona, slefuit apoi dat cu lovitura de ciocan gri




Cand am scos radiatorul motor (are un zambet in partea de jos, cum are bursuc al lui @TiL) si am zis ca merge si asta schimbat, am observat ca jocul ce il credeam ca il are masina(si eu si @TiL) e de la vascocuplaj, dar se pare ca era din pompa de apa, sus-jos avea joc imens, cand am scos cureaua, avea si stanga-dr tot asa. Prin urmare comandat pompa de apa noua. Tot asa am observat ca rolele sunt cam pe duca(sunet ascutit inalt cand le invarti) Am zis sa vad ce e cu ele, le-am demontat si erau pline de praf si nu mai aveau pic de vaselina. Rulmentii erau buni, nu aveau joc, dar nu erau gresati. I-am curatat,gresat si pus la loc. Acum sunt ok.(Vad ca au intre bile acea camasa din teflon, nu tabla, asta e si motivul pt care ii mai pastrez, daca tot n-au joc).
Pompa de apa am mers pe Continental,vad ca are paletii de metal, nu din plastic cum era la cealalta, poate e mai ok, nu stiu.







Daca tot eram in asteptarea pieselor, am zis sa mai curat putin valvele astea buclucase, si refacut garniturile cu Victor Reinz.





As incepe azi sa montez, dar ploua cam naspa si garaj nu am. Ramane pe maine biggrin.gif Cred ca diseara nu dorm smile.gif)))
bartro
E bine ca faci un refresh la sistemul de racire, e ceva necesar la varsta masinii.
Pompa de apa - unele noi au trecut pe rotor de metal, altele au pastrat plastic. Eu am nimerit sa fie tot de plastic cand il am inlocuit preventiv pe al meu (orginal din 2002) dar nu imi fac griji, si cel original a rezistat 19 ani.
Daca tot umblii acolo, verifica bine izolatie la firele care merg catre termostat, ele duc ceva curent spre incalzitorul din termostat si un eventual scurt cu un fier din zona poate sa face pagube.
AlexH
Aproape gata



Maine pleaca bara. Da, e de M. Altfel n-am gasit, Doar de nfl. Si am zis ca na, merge si de m daca de fl in stare buna nu gasesc. Cu toate ca prietena mea spune ca bara de m e de cocalari smile.gif))
Trebuie sa reglez putin capota sa fie mai spre dr. Cum se face asta ?
Farurile sunt super faine, doar ca senzorul de autoleveling e defect bratul la el.
Help @TiL cu senzorul ei smile.gif)))

@bart, da, am verificat toata instalatia cand am dat botul jos, am izolat une a fost nevoie cu banda de carpa, mai ales unde erau copexurile, deoarece erau crapate, dar firele erau ok.
Cu pompa de tiraj fortat nu am avut noroc, era de e46(nu vine furtunul), dar i-am luat capacul de pe ea si l-am pus pe a mea(al meu era spart) si acum totul e ok.

Radiatorul de ac a fost panarama, era prea mic corpul in care intrau furtunele de ac si lovea in bazinul radiatorului motor. L-am pus inapoi pe cel vechi, care e putin stramb acel corp, dar nimic grav. O sa ii fac retur. PS: Era de la Febi radiatorul, nu chiar noname, nu ma asteptam.

Sera asta am dat o tura cu masina, asa fara bara si nr in parbriz smile.gif) Chiar era problema cu pompa de apa veche. Mergea vascul foarte mult inainte. Acum cand merg constat 30 sec-1min cu 2500rmp, se decupleaza si dupa nu mai porneste o buna perioada. Uitasem cat de placut e sunetul de 6cyl smile.gif)
bartro
Capota din balamale in mod normal, cred ca pe suruburi care vin pe masina. Eu am schimbat capota si am lasat balamale pe masina si parca era fix. Nu am reglat nimic atunci, asa ca ma astept sa fie pe legatura balama - masina reglajul.
Febi e destul de no-name in sensul ca fac comert cu produse facut de alti. Am laut si eu teapa cu Febi.
AlexH
Multumesc @bart !


aproape gata

Intrebarea mea e, ce fac cu partea asta de jos ? Cum vine mai exact ?

bartro
Cum vezi aici:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-Seda..._trim/air_duct/
pachet M are front air duct specific ( #1) si carene mici la bara sunt specifice M (#14) si carenele mici laterale (#7) si scut (#9)

Si la bara sunt multe repere altfel:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-Seda...m/m_trim_front/

Pe scurt, o sa improvizezi ceva cumva. Cred ca aproape toate lumea face asa, care a pus bara M pe masina care nu a avut asa ceva.
AlexH
@bart, da, am vazut ca nu se potrivesc nici tunelele de aer pentru frana si alternator. Dar nu cred ca e neaparata voie de ele, ca nu e un m smile.gif)) Zic ca nu s-ar simti cine stie ce schimbare cu sau fara ele.
Am sa tai frumos din acel air duct, cred ca o sa potriveasca ok dupa asta, si nu o sa se vada ca are acea grila jos
bartro
E nevoie e air duct, toate E39 au. Nu la mers la piata, dar un drum de munte parcurs mai alert, oriunde unde frânezi mai mult. Am ras fara frane și la E12 și la e32 din cauza brake fading și nu e o senzația prea plăcută. Piesele le găsești, bani sa fie.
Eu nu m-aș fi complicat cu așa ceva, e ok și bara normala.
TiL
Cred ca la E12 ai ramas fara frane pentru ca am cautat butelia deschisa cu lumanarea biggrin.gif La fel si eu cu E28ul.
bartro
QUOTE (TiL @ Nov 20 2021, 07:42 PM) *
Cred ca la E12 ai ramas fara frane pentru ca am cautat butelia deschisa cu lumanarea biggrin.gif La fel si eu cu E28ul.

Frane neventilate dar are un fel de air duct care teoretic mai ajuta.
Cu E32 am patit-o pe drumul spre Calafat, era foarte cald afara si mergeam dupa o alta masina mai alert. Aveam 5 oameni si bagaje, grea.
bartro
https://www.facebook.com/photo/?fbid=298415...689287161162258

Are piese pentru bara M de vanzare
AlexH
Am revenit cu niste mici updates
Dupa ce am sudat semiaripa, am facut masuratori


Au iesit toate perfect, mai putin inaltimea, semiaripa dreapta e cu 1,3cm mai sus, dar asta nu afecteaza asa tare, am incercat sa reglez din suruburi toate astea, si zic ca a iesit ok.




Mai trebuie capota reglata putin, si e ok zic eu.
Intre timp au venit si 2 cauciucuri, din pacate resapate, dar am zis ca daca-s bune, nu e o problema, dar cand am ajuns la echilibrat... 124g pe stanga si 112 pe dreapta, nici nu le-a putut echilibra, asa ca i le-am dat omului cu taxi sa le faca retur si sa cumpere unul nou si pe celalalt o sa il cumpar eu ca na, si asa facea gat ca nu era nou cauciucul pe care el il stricase si sa luam sh... ce iti mai e si cu oamenii astia, nu vor sa repare ce au stricat.



Bonus, i-am pus valve metalice biggrin.gif
Intre timp am vopsit si bara si aripile fata




Cat au stat la vopsit, am facut si pdc

De cand am luat-o de la TiL, dadea eroare pe senzorii de pe. spate (dreapta), i-am inlocuit cu cei 2 oferiti de TiL, dar ramasese eroare pe senzorul de pe colt si nu mi-am mai batut capul cu el atunci. Am luat un multimetru si am testat firele din mufa senzorului in mufa calculatorului, si aparent un fir era intrerupt, da-i si cauta unde e intrerupt dupa asta smile.gif)) Era fix la burduful care iese din caroserie


Am primit si kfc-ul de la TiL biggrin.gif Multumesc mult

Montat senzorul de autoleveling, a fost putin tricky, dar m-am descurcat, facut si un test, aparent masina isi calibreaza farurile cand le aprinzi, totul functioneaza bine.

Masina e aproape gata, trebuie sa mai aranjez putin carenajele, ca sa se potriveasca cu bara M, sa cumpar becuri de pozitii,proiectoare, iar la final, un polish.
TiL
QUOTE (AlexH @ Dec 1 2021, 03:57 PM) *
Am primit si kfc-ul de la TiL biggrin.gif Multumesc mult

Bine ca nu s-a racit.
bartro
Capota o mai lasi un pic in jos in fata, dar sa nu loveasca bara, pare cam mic luft acolo.
AlexH
@TiL, a fost perfect biggrin.gif
@bart, da, putin de tot in spate mai trebuie si aia e

Sii, a facut poc


Aparent surubul ala de aerisire a decis sa plece. Am observat problema asta cand am oprit si ieseau aburi din nari smile.gif))).Nici acum nu inteleg de ce, instalatia era aerisita,chiar am aerisit-o cu caldura din habitaclu pornita, plus ca se aeriseste si singura, nu ?
Gasit un surub de la golf care e fix la fel cu ala, pus, aerisit din nou, pana acum totul ok.
Voi cum le aerisiti ?

Au ajuns becurile si proiectoarele




Par destul de serioase, cred ca o sa tina. 180 lei setul, au si anulator de eroare, ziua se vad bine
La proiectoare au fost ceva probleme, cica proiectoarele astea vin si pe e46 pe bara mtech, dar se pare ca folosesc mufa de nfl, adica hb4(asa e si pe e46), pe e39 fl este mufa hb8, nu sunt cu mult diferite, dar nu vin ghidajele. Am avut de pe instalatia de la masina donatoare, acele mufe care vin in balast la faruri, ele sunt hb4, deci le-am inlocuit pe cele hb8 de pe masina cu alea, totul ok pana aici. Tot 180 de lei si setul asta.

Niste poze :








Mi-am facut putin timp si de proiectoarele din usile fata, care aparent aveau ceva lupe de proiectat sigla bmw cred.
S-a cam sters imaginea, erau doar niste puncte pe folia aia, asa ca pentru moment am decis sa las doar led-ul. Dar o sa vina inlocuite din mai multe motive, unul din ele ar fi ca sunt niste panarame si nu stau de nicio culoare la locul lor, le-am prins cumva cu banda de carpa, pentru moment, iar al doilea ar fi ca toata masina are becuri galbene in interior, inclusiv in usile spate, asa ca ar fi cam aiurea sa fie albe pe fata iar in rest galbele.







Asadar la anu de acum urmeaza proiectoare noi pentru usi, simple, cu lumina galbena.


Aseara am experimentat ceva destul de ciudat cu masina. Dupa un drum de aprox 4km, dealuri de urcat, aproape sticla pe jos, zapada batatorita etc, a intrat dsc-ul intr-o singura intersectie, si abs-ul o singura data, cand o baba sinucigasa a sarit pe trecere. In rest a fost bine. Cand sa ajung acasa, am o vale destul de abrupta de coborat si am observat ca e putin cam puternica frana, intrat in curte, si cand sa iau de pe frana, pedala nu mai revenea la pozitiia ei initiala, decat foarte greu si incet. Am investigat la tulumba de frana, toate conductele ok, toate conductele de vaccum ok, chiar foarte tari de altfel, nu influneta cu nimic daca era motorul pornit sau nu. Dupa vreo 2-3 pedale apasate, s-a aprins dsc-ul(asta in curte, pe loc), dar abs-ul nu, prin urmare nu era defect vreun senzor de la vreo roata. Deja ma gandeam la alta pompa, sau la alt modul dt, dar cum ma uitam eu la modulul DT11(parca asa se cheama), am scos mufa de la senzorul de presiune si am pornit-o asa. Eroare la dsc,abs dar pedala ok, revenea perfect, nu tinea franate rotile(se stingeau stopurile instant cand luam piciorul de pe ea), am mai dat vreo 2-3 pedale asa cu motorul pornit, totul bine. Am oprit-o, am pus mufa de la senzor la loc, curatata cu spray de contacte, am pornit-o, s-au stins erorile, si a inceput sa mearga bine, am mers si aseaza si azi cu ea, totul bine.
Acum ma intreb ce sa fi avut.. ? Cred ca nu e de la frig sau baliverne din astea smile.gif) Cert e ca masina merge bine acum.
TiL
Poate de la stat.

Frumoasa masina, dar cel mai mult imi place la pozele tale... zapadaaaa
bartro
QUOTE (AlexH @ Dec 9 2021, 05:24 PM) *
Voi cum le aerisiti ?

Acel surub de platic poate avea filet deteriorat, e usor de dat peste cap.
Eu am aerisit asa - motor oprit, contact pus, pus clima pe 32 de grade, a pornit pompa de circulatie, si am turnat antigel pana era la nivel (betisor de plasit urcat pana la nivelul vasulului). Apoi am pornit motor dar parca nu am mai completat nimic. Oricum, a fost simplu si nu am avut probleme.
AlexH
N-am mai scris de mult ce am mai facut la masina, so
Oglinzile agatau putin cand le pliam, le-am desfacut si le-am gresat cu vaselina lichida wurth

Treaba urata e capacul de la oglinda sofer, care are clemele rupte si cam ar putea pica oricand, am vazut ca avea dat silicon sa tina, prin urmare asa am facut si eu.

A inceput si ventilatorul de la clima sa se auda, asa ca l-am curatat. Avea blanita pe el smile.gif)


Ca tot am problema aia cu pedala de frana teapana/ nu mai revine de cand cu temperaturile scauzte, am inceput sa verific vaccum-urile
Am gasit acest dop de pe admisie, e destul de dus. I-am dat o banda ff buna deasupra, apoi una carpata, vad ca e ok acum, merge chiar mai rotund motorul


Dar problema cu frana tot nu s-a rezolvat. Asa ca am trecut la verificat PCV


Luasem una de pe un 2,5i <1999 dar e alt model, ma gandeam sa ii iau membrana de pe el si sa il pun pe al meu, ca sunt cam aceiasi dimensiune.


Vad ca asta de 2.2i e foarte diferita fata de cea 2.5, cea de 2,5 se prinde in admisie cu acea gaura, la 2,2i e mai nasol pentru ca ai un furtun gen spirala care trebuie sa ajunga in partea de sus a admisiei si e foarte greu de cuplat, dar am reusit sa le desfac fara sa rup nimic.

Cam asa arata valva mea

Membrana e buna, nu e ciupita nu are defecte face vaccum ok.



Am curatat-o,sperand ca e buna.
Totodata am curatat si furtunele, erau bune, nu erau scoapte sau fisurate, dar pentru un plus de siguranta le-am dat niste banda din asta foarte strans pe ele, iar la urma una carpata.

Montat la loc. Totul bine, parca merge mai bine masina, iar cand scot busonul de la ulei, moare motorul. Deci as zice ca e in regula acum. Sigur ca o sa trebuiasca schimbata mai incolo, dar momentan e buna. Ori o mai curat ori o schimb cand o sa mai faca probleme. Vedem.

Acuuuum, lucrare importanta

Pixelii de la ceasuri. Banda e chinezeasca, vreo 19 lei/buc. Oricum ma gandesc ca baietii de la noi vand aceiasi chestie.



Cel mai greu a fost sa gauresc plasticul, pentru a evita sa scot toate acele si motorasele si sa risc sa le decalibrez. Dupa ce am gaurit, am curatat frumos zona, nu agata niciun ac, totul bine. Daaaar, cred ca am coborat tot calendarul langa mine cand ma duceam sa testez. Vedea pixelii pe o jumatate de ecran, pe cealalta hieroglife, mergeam in casa, mai asezam ribbon-ul, iar la masina, ba se vedea, ba nu, cred ca am tot reglat acel ribbon de vreo 9 ori.
Iar asta e rezultatul final

Nu e perfect. Lipseste coloana de pixeli de acolo de la M, dar in rest e bine, se vad toti. O sa-l las asa. Nu ma deranjeaza prea tare.

Acum cu frana, am mai auzit de la niste baieti ca ar fi apa in tulumba de vaccum, cand vine frigul ingheata, iar tu nu mai poti frana. Cam asa se comporta si la mine. Nu are rost sa incerc sa o golesc de apa pentru ca are 3 membrane inauntru, iar pe gaura de vaccum ai acces doar la prima, deci ar fi degeaba. Iar ca sa o desfac, nu cred ca o mai pot capsula la loc, deoarece vad ca e cam subtire tabla de pe ea. Asta e, trebuie sa iau alta. Oricum e periculos sa o mai pornesc, ca daca imi baga apa pe admisie, m-am cam fu*ut in el motor.
TiL
Te-ai pus pe treaba, nu gluma.
Nu cred ca poate sa traga din tulumba atat debit de apa incat sa blocheze motorul.

Trebuie sa curat si eu ventilatorul de la panoul de clima al lui Rudolf, ca zdrangane voios. E vremea colindelor...


PS Cred ca Bart se intreaba: Oare e posibil ca motorul asta sa mearga chiar mai frumos decat mergea inainte? crazy.gif
AlexH
Cred ca o sa ii trebuiasca bujii noi din alea iridium ca sa fie treaba calumea, desfacusem de curiozitate si is cam negre astea. Urmeaza.
Nici eu nu cred ca poate trage asa tare, dar cine stie.
Vezi sa cureti bine si carcasa, acolo avea blanita la mine smile.gif)


Mic spoiler de azi. Era pedala mega beton si am zis sa merg sa imi fac treaba, ca atunci cand se incalzea masina, mergea si frana bine daaar era sa intru intr-unu cu mertz care s-a bagat ca sefu. Noroc ca merge frana de mana bine.
Am zis sa scot tulumba ca sa pot circula si eu normal pana pe la anu.
Cum am scos-o de acolo, deja a si vomitat rosu smile.gif))))
Sii cu gheata din interiorul ei puteam sa o fi salvat sa am si eu de pus in whiskey de sarbatori. Nu glumesc, chiar ieseau cubulete de gheata din ea smile.gif))
Luat in casa, pus la cald, dat cu heat gun pe ea, am topit gheata frumos si am inceput sa scot apa. Cred ca e aproape imposibil sa o scoti pe toata toata. Am zgaltait-o vreo ora + aspirator + suflat cu compresor, de toate, si tot se mai aude putina putina de tot acolo inauntru. Mi-e cam frica sa o desfac, ca ii cam firava tabla de pe ea si ma gandesc ca nu o sa mai pot sa o clipsez la loc si nu am facut nimic daca asa. Am lasat-o la cald in seara asta, poate se evapora pana maine. Vedem. Oricum o sa fie mai bine decat inainte.
Stiiiiu ca e o tiganie/improvizatie dar pana iau alta, zic ca 90% o sa mearga bine frana.
TiL
Aha, cred ca au adunat vreo 30000km bujiile astea, nu? Ar trebui refacuta distanta, macar.

Asa horror se face in tulumba? De unde atata apa, oare? Condens din vacuum+ scurgere infundata, banuiesc.
bartro
Se aduna apa de pe parbriz etc acolo dacă nu pui cutia la filtru polen bine. Exista o scurgere dar se înfundă.
AlexH
Da, asa este. Plus ca filtrul de polen are niste garnituri care sunt destul de imbatranite si nu mai etanseaza bine.

Cam asa e pe acolo


Asta e scurgerea


Teoretic de aici trebuiau desfacute conductele

Dar nemtii astia tu-le mama lor, au facut piulita putin ciudata, cheia de 10 e prea mica, 11 pare buna, dar e mare. Banuiesc ca e in toli.
Nu-i problema, am desfacut direct din pompa. Merge perfect cu 11. Conducta de sus e pentru spate, conducta din dreapta pompei e pentru fata iar conducta din stanga pompei e pentru ambreiaj.

Bun. Am uscat tulumba, scos apa din ea, dat un wd-40 prin ea, apoi scurs si ala
Acum partea bleah
Cam asta a iesit din pompa la prima scurgere (aia cu cuburi de gheata in ea)


Pus totul inapoi, adaugat lichid pana la nivel, dupa am mers la aerisit la un prieten cu un mini service
Acum incepe f*taiul, fata se aerisea bine, dar in spate nu ajungea lichid cat trebuie, curgea foarte putin.
Masina frana radical mai bine, dar de la jumatatea cursei pedalei.
Am mai incercat noi sa aerisim si cu pedale si cu pompa vaccum, dar nimic. Tot naspa venea.
In prima instanta ne ganeam ca s-a dus pompa, dar am scos furtunul de sus si scuipa bine pe acolo.
Am urmarit conducta de frana, si am vazut ca intra in portul V din pompa de abs (partea stanga sus a modulului), scos de acolo si ce sa vezi, nimic lichid, a iesit vreo 10-15 secunde aer. Pus la loc, si trecut iar la aerisit. Totul a mers bine, cand sa fac proba, am frecat o frana de sa dau cu capul de volan. Testat si azi, pedala buna, nu inghetata, franeaza bine.

Oricum asta e un compromis, nu e chiar ok ca tulumba e ruginita. Cu timpul o sa trebuiasca alta,sigur.

@TiL, da, cam au ajuns la nr ala de km. Ma uitam ca niste bujii din astea mai smechere sunt cam 33lei buc x6 hmm, ies cam 2 bastoane smile.gif)) Puse si astea pe to do list.

Am o mica problema la ea. Doar la rece, gen prima pornire, porneste, sta 1-2 secunde, apoi moare, dau a doua cheie, tot asa face, la a 3-a de abia sta singura la ralanti. Daca incerc sa o accelerez la primele 2 chei, o innec, la modul ca la a 3-a pornire parca-s drujba, asa miroase de la evacuare. Sa fie oare maf ?
TiL
2 Bastoane am dat ieri la colindatori.

Ciudata treaba cu pornirea. O fi de la bujii, te-ai uitat macar la ochi daca s-a largit gap-ul?
La E28, dupa 40000 se simtea uzura bujiilor. Le-am refacut gap-ul si a fost din nou ok.

Bujii NGK pe E28, nu Denso ca pe Fiona.
Motor 2.5 pe E28, mai putin turat decat 2.2-ul de pe E39.

Am suspectat si eu MAF-ul. dar era tzipla, ca nou. http://bmwzone.ro/forums/index.php?s=&...st&p=154805
Vad ca si la Rudolf, proprietarul anterior a suspectat maf-ul. Are un Meisterteile (asta e brand recent, nu are cum sa fie vechi, nu?) in portbagaj, s-a lamurit ca nu era de la MAF. Nu stiu ce problema o fi avut, dar vad ca a schimbat patru fise si toate bujiile.
AlexH
Hehee, pe la mine se dau mai mult dulciuri decat bani, oricum m-au rezolvat caiutii azi si pe mine de 2 smile.gif)
Da, citisem ca ai desfacut maf si e curat.
Cine il stie, pe diagnoza nu da nicio eroare
TiL
Macar la voi inca sa tin traditii frumoase. Aici e o parodie, si cauta cat mai multe pretexte sa vina, chiar cu acelasi colind, numai sa scoti banul.
bartro
QUOTE (AlexH @ Dec 29 2021, 02:26 PM) *
..
iar cand scot busonul de la ulei, moare motorul. Deci as zice ca e in regula acum. Sigur ca o sa trebuiasca schimbata mai incolo, dar momentan e buna. Ori o mai curat ori o schimb cand o sa mai faca probleme. Vedem.
...

Nu, nu e normal. Cand scoti buson cu motor pornit ar trebui sa fie usor de scos (sa nu fie vacuum mare), trebuie sa fie doar o mica depresiune in carter (10 - 15millibar). Mersul motorului se schimba un pic, dar nu ar trebui sa se opreste.
https://www.bimmerfest.com/threads/how-to-t...tem-ccv.534005/
AlexH
Testat iar zilele astea, vazut ca acum nu mai moare, dar isi schimba turatia. Acum cred ca e ok smile.gif))
Inca o mica problema. Chiar daca e rece motorul sau cald, miroase dupa mine a benzina nearsa, dar destul de tare. ASta chiar nu mai stiu de la ce ar fi, nu am missfire, la ralanti miroase cel mai tare. Si daca-i rece scoate cv fum alb, tot asa cu miros de benzina, iar daca e calda, doar de la 4k rpm in sus, scoate fum alb. Ma gandesc la o garnitura de chiuloasa, dar antigel nu mananca, ulei nu mananca, voi ce spuneti ?

Cum ma plictiseam eu asa acasa, am zis sa verific perdeluta pentru luneta, ca mi se parea ca agata putin, asa ca da-i si desfa. Am curatat motorasu si culisele cu wd-40 iar dupa le-am gresat cu vaselina grafitata. Pare totul ok.
Acum sa inspectam Ivancea sonund system




Da.... Nu suna rau boxele spate, dar totusi nu au incinta. Problema la ele e ca magnetul sta lipit de caroserie, iar platbanda e de ghidaj. Si vibreaza cam tare. Bass mai deloc. dar cred ca e de la player mai mult. Adica de la un punct distorsioneaaza. Lasa ca vine dsp(maybe).
Daca e sa fie de dsp, baiatul imi da si boxele cu tot cu incinte. Voi ce spuneti ? Sa las astea sau sa le pun pe alea originale de dsp ?
Tototdata am gasit si un 50 de bani sub bancheta. Asta nu se cheltuieste, e norocul masinii smile.gif)) Sa mor daca nu e 100% romaneasca asta.

Acum. Cum pi*da ma-sii pun tetierele la loc ? ca nu reusesc de fel. Se tot invart acele tije si nu vin in ghidajele negre, practic nu vor sa coboare acolo.
TiL
Parca am constatat si eu la o masina ca intra greu tetiera scoasa. Cred ca solutia este: mai multi Newtoni, corect aplicati (pe directie paralela cu tija).

Deci avea boxe schimbate?

AlexH
Da, nu sunt cine stie ce. Decat boxe pe 3 cai, eu prefer inalte medii bass separate (cum sunt pe portierele fata). Se poate si pe spate manevra asta. Ma gandesc ca pe usa vine tweeter-ul daca tot are loc, boxele de pe spate sa fie medii, iar de bass sa se ocupe nokia sub. Asa cred ca ar fi cel mai bine.
TiL
Asa-i. Totusi, boxele alea s-ar fi auzit decent daca erau prinse corect. Aveam asa ceva la E28, dar prinse pe o placa de lemn. Suna destul de ok.

Pune DSP odata, ca ai vazut ce preturi cer altii pe ele. Cand il iei?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.