Daca mai asteptam un an, gaseam un E28 bun undeva si-l inmatriculam
A fost ceva de moment oarecum, eram disperat sa iau o masina pana Luni (ieri), cand incep sa ma cam lipsesc de Toyota. Si cum nu ma lasa inima sa fac o alegere desteapta (piticanie cu consum mic gen Corsa, Polo la 700-900E neinscrise) am tras cu ochiul si la BMW-uri. Gasisem unul frumusel pe langa Oradea 320i la origini 325 , cu dotarile aferente. Intr-o saptamana i-a sarit pretul de la 1050 la 2550E. Si ast E34, care in anunt parea foarte atragator
http://olx.ro/oferta/bmw-de-vanzare-ID1JI0j.html#869384e3d7Halogen, da, ideea e sa-l inmatriculez pe numele meu, deci sa platesc taxa. Ramane de vazut daca reusesc (nu stiu daca reusesc sa pun banii deoparte) si daca o sa vreau.
Dotarile si starea masinii asa vazuta de la 600km m-au facut sa cred ca merita efortul. Dar e ceva de munca sa o aduc la o stare buna din punctul meu de vedere.
Are cateva bucsi praf, motorul papa ulei la greu, aparent, cred ca trage si niste aer fals ca are niste furtune "izolate" si un ralanti nitel oscilant. Ori are avansul prea mare.
Altfel, senzatie de turbodiesel M50-ul asta, trage ca boul de la 2000 de ture, nu da senzatia aia de veselie dementa pe care o da M30-ul care pana la 2500 rpm trage frumos dar lin, iar dupa 3000 se dezlantuie nebunia (eu tot timpul strigam: haleleeei calutii mei!
). Oarece senzatie de genul asta incearca sa dea M50-ul meu doar pentru ca nu trage bine in primele fractiuni de secunda cand apesi pedala, probabil de la aer fals, debitmetru colmatat etc dupa care incepe sa traga bine.
Consum maricel, 9.24 l/100 km, pe Baia Mare - Bucuresti , mers putin peste limita legala, plus vreo 20km in Bucuresti si vreo juma de ora de taclale cu Mad-ul, cu motorul pornit.
La 140 km/h arata consum un pic peste 12, mi se pare cam mult. E28 arata la fel, iar daca era incarcat, deci coborat mai jos, se ducea spre consum 10 la 140 km/h.
De fapt am observat treaba asta si cand am testat un E34 break 520, la 80km/h acelasi consum instant ca la 2.5 E28... Atunci m-am gandit ca ar fi cazul sa las avansul ala in pace.
Masina intrata in tara prin '95, cartea de identitate plina cu proprietari, ultimul o are din 2007.
Revopsita candva, aparent o usa schimbata, ca are vreo 2-3 chei diferite masina. Lovita doar putin in fata, probabil la coltul pe care l-am pozat.
Ar merita o tinichigerie anul asta ca sa nu devina ceva grav.
Interior piele neagra
care incepe sa-mi placa, evident. Dar incepe sa se rupa la sofer. Altfel, calitatea materialelor din interior e sub E28. Manetele de semnal, de stergatoare sunt grosolane si cu feeling de plastic. De cromurile parlite nu mai zic.
Pozitii galbene
Nu stiu daca e ceva special la farurile din Franta sau e doar de la beculete.
Usile huruie ca dracu, ca fostul proprietar a stiut doar sa-i faca plinul cat mai des, chiar daca nu mergea (mi-a dat masina cu aproape 50 litri in rezervor) sa o spele la spalatorie si sa-i faca ITP-ul. Trebuie sa dau cu vaselina pe acolo.
Pozitive, cum spune si in anunt:
Discuri frana fata noi
Placute fata spate noi
Praguri schimbate, ramane de luat la perie de sarma sa vad cat de sanatoasa e tabla de care le-a prins.
Baterie Bosch noua.
Aparent si catalizatoarele sunt noi.
Toba finala noua, dar facuta in Bucuresti , e cam urata si suna sport, ma cam ia de cap la drum lung. De afara nu se-aude rau.
Zice ca a schimbat toti tachetii prin 2009, dar la rece aleator si dupa ce se incalzeste uleiul bine, cam tot timpul, mai ales sub 2000rpm, bat intr-o veselie.
Magazie cu 10 CD-uri Sony. Bonus cateva CD-uri cu muzica de radio Zu si cu manele. Ar trebui puse niste boxe bune.
(prin noi se intelege schimbate in ultimii 2-3 ani)
Si marile probleme:
1. Nu mai porneste la cheie.
Are alarma Viper, legata de alarma originala si de inchidere. Goarna e scoasa ca sa nu mai consume baterii.
Incepand din seara asta nu mai da curent electromotorului ca sa pornesc. Porneste impinsa dar la electromotor nu.
Oricum aveam un intreg ritual: orice pornire trebuie sa fie precedata de inchidere/deschidere masina de la telecomanda alarmei.
Daca aveti idei aici, astept cu nerabdare. Maine sun si vanzatorul, sa-l intreb daca stie ceva.
2. Cand dau pe caldura baga abur. As fi tare norocos sa fie de la mici scurgeri pe care le-al observat la doua din cele trei turtune care coboara din compartimentul motor in habitaclu catre calorifer. Altfel, trebuie schimbata aeroterma.
Se potriveste aeroterma de E32?
Trebuie sa demontez ceva din instalatia de AC ca sa pot schimba caloriferul? Intreb ca sa stiu daca are sens sa incarc instalatia cu freon inainte sa rezolv problema cu aburul.
3. AC-ul nu porneste. Mi-a spus Bart ca nu porneste daca nu am presiune la freon.
3.1 nici butonul de recirculare nu pare sa faca nimic.
4. Caut toba, cred ca rezolv cu Mad. Intai as vrea sa si teste un E34 cu toba stock.
De bibilit:
- macaralele geamurilor electrice
- balamale usi
- reglat faruri , daca se mai poate
- verificat proiectarele
- trasee de aer in motor, curatat debitmetru, regulator ralanti etc.
- uns cablul de acceleratie, ca nu revine prea usor clapeta
- schimbat ulei. Are ceva daca incerc unul gros, 20W50 ?
- curatat rugina si vopsit temporar.
- dat pe toata pielea cu crema de piele Sano.
- de vazut ce difuzoare s-ar potrivi
- curatat intrerupataore lumini interior, ca nu prea merg.
- de "lungit" chederele de usi
- rupt toata pielea de pe volan ( ///M)