Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Papa Bear
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4
TiL
QUOTE (TiL @ Apr 14 2014, 12:25 AM) *
QUOTE (TiL @ Apr 13 2014, 11:05 PM) *
Veselie mare, se apropie ziua cea mare, a despartirii de Toyota. Drept urmare maine intra la service sa o faca boboc, sa nu comenteze leasing-ul.

De bucurie, sharky s-a imbatat de se p...sa pe el lichidul de frana pe la cilindrul receptor ambreiaj.
Totusi, aparent nu asta-i cauza pentru care nu debraiaza complet. Probabil are hernie de disc de ambreiaj. Iar de maine imi trebuie masina de naveta.

Drept urmare....

Sharky are un fratior!
Sau poate doar un urmas...
xox
Te-ai intors la E30? Vrem detalii! tongue.gif

Ah, acu' m-am prins, E34?
TiL
Aveam candva o semnatura:


Inline 6 in a 5er 4 ever.


elvislorin
oho, felicitari pt achizitie...asteptam mai multe detalii
bartro
Un fel de gri cu interior piele neagra? Parca nu iti placea asa tongue.gif
alex230ro
ha ha 2,5 24 valve,lux smile.gif
ba da ai pus poze doar cu rugina?
bartro
La E34, asa se procedeaza, Alex tongue.gif
alex230ro
da, adevarul e ca a scris papa bear laugh.gif
TiL
Stati linistiti, ca in anunt nu erau pozele astea biggrin.gif
Sau sad.gif
Dar m-a amenintat la telefon ca trebuie musai vopsita toata masina.

Revin cu detalii cand ma eliverez. Nici n-am verificat VIN-ul
Halogen
QUOTE (TiL @ Apr 14 2014, 02:30 PM) *
Stati linistiti, ca in anunt nu erau pozele astea biggrin.gif
Sau sad.gif
Dar m-a amenintat la telefon ca trebuie musai vopsita toata masina.

Revin cu detalii cand ma eliverez. Nici n-am verificat VIN-ul

Sa o stapanesti sanatos. Taxa platita ?smile.gif o vei trece pe numele tau ? ceva poze de la interior.
bartro
Pune VIN aici si o verificam noi smile.gif
xox
QUOTE (bartro @ Apr 14 2014, 12:17 PM) *
Un fel de gri cu interior piele neagra? Parca nu iti placea asa tongue.gif


E de la varsta probabil, incepe sa caute confort in stealth mode laugh.gif
georgem
QUOTE (alex230ro @ Apr 14 2014, 01:25 PM) *
ha ha 2,5 24 valve,lux smile.gif
ba da ai pus poze doar cu rugina?


Din pacate si-a mea a inceput sa aiba rugina pe la colturile usilor si prin partea de jos a aripilor. Audi-ul 80 in schimbil (il foloseste tata) nu are absolut deloc rugina.

Daca mai asteptai vreun an poate o cumparai pe a mea. smile.gif
TiL
Daca mai asteptam un an, gaseam un E28 bun undeva si-l inmatriculam smile.gif
A fost ceva de moment oarecum, eram disperat sa iau o masina pana Luni (ieri), cand incep sa ma cam lipsesc de Toyota. Si cum nu ma lasa inima sa fac o alegere desteapta (piticanie cu consum mic gen Corsa, Polo la 700-900E neinscrise) am tras cu ochiul si la BMW-uri. Gasisem unul frumusel pe langa Oradea 320i la origini 325 , cu dotarile aferente. Intr-o saptamana i-a sarit pretul de la 1050 la 2550E. Si ast E34, care in anunt parea foarte atragator http://olx.ro/oferta/bmw-de-vanzare-ID1JI0j.html#869384e3d7

Halogen, da, ideea e sa-l inmatriculez pe numele meu, deci sa platesc taxa. Ramane de vazut daca reusesc (nu stiu daca reusesc sa pun banii deoparte) si daca o sa vreau.
Dotarile si starea masinii asa vazuta de la 600km m-au facut sa cred ca merita efortul. Dar e ceva de munca sa o aduc la o stare buna din punctul meu de vedere.
Are cateva bucsi praf, motorul papa ulei la greu, aparent, cred ca trage si niste aer fals ca are niste furtune "izolate" si un ralanti nitel oscilant. Ori are avansul prea mare.

Altfel, senzatie de turbodiesel M50-ul asta, trage ca boul de la 2000 de ture, nu da senzatia aia de veselie dementa pe care o da M30-ul care pana la 2500 rpm trage frumos dar lin, iar dupa 3000 se dezlantuie nebunia (eu tot timpul strigam: haleleeei calutii mei! laugh.gif ). Oarece senzatie de genul asta incearca sa dea M50-ul meu doar pentru ca nu trage bine in primele fractiuni de secunda cand apesi pedala, probabil de la aer fals, debitmetru colmatat etc dupa care incepe sa traga bine.

Consum maricel, 9.24 l/100 km, pe Baia Mare - Bucuresti , mers putin peste limita legala, plus vreo 20km in Bucuresti si vreo juma de ora de taclale cu Mad-ul, cu motorul pornit.
La 140 km/h arata consum un pic peste 12, mi se pare cam mult. E28 arata la fel, iar daca era incarcat, deci coborat mai jos, se ducea spre consum 10 la 140 km/h.
De fapt am observat treaba asta si cand am testat un E34 break 520, la 80km/h acelasi consum instant ca la 2.5 E28... Atunci m-am gandit ca ar fi cazul sa las avansul ala in pace.

Masina intrata in tara prin '95, cartea de identitate plina cu proprietari, ultimul o are din 2007.
Revopsita candva, aparent o usa schimbata, ca are vreo 2-3 chei diferite masina. Lovita doar putin in fata, probabil la coltul pe care l-am pozat.
Ar merita o tinichigerie anul asta ca sa nu devina ceva grav.

Interior piele neagra sad.gif care incepe sa-mi placa, evident. Dar incepe sa se rupa la sofer. Altfel, calitatea materialelor din interior e sub E28. Manetele de semnal, de stergatoare sunt grosolane si cu feeling de plastic. De cromurile parlite nu mai zic.
Pozitii galbene biggrin.gif Nu stiu daca e ceva special la farurile din Franta sau e doar de la beculete.
Usile huruie ca dracu, ca fostul proprietar a stiut doar sa-i faca plinul cat mai des, chiar daca nu mergea (mi-a dat masina cu aproape 50 litri in rezervor) sa o spele la spalatorie si sa-i faca ITP-ul. Trebuie sa dau cu vaselina pe acolo.

Pozitive, cum spune si in anunt:
Discuri frana fata noi
Placute fata spate noi
Praguri schimbate, ramane de luat la perie de sarma sa vad cat de sanatoasa e tabla de care le-a prins.
Baterie Bosch noua.
Aparent si catalizatoarele sunt noi.
Toba finala noua, dar facuta in Bucuresti , e cam urata si suna sport, ma cam ia de cap la drum lung. De afara nu se-aude rau.
Zice ca a schimbat toti tachetii prin 2009, dar la rece aleator si dupa ce se incalzeste uleiul bine, cam tot timpul, mai ales sub 2000rpm, bat intr-o veselie.
Magazie cu 10 CD-uri Sony. Bonus cateva CD-uri cu muzica de radio Zu si cu manele. Ar trebui puse niste boxe bune.

(prin noi se intelege schimbate in ultimii 2-3 ani)


Si marile probleme:

1. Nu mai porneste la cheie.
Are alarma Viper, legata de alarma originala si de inchidere. Goarna e scoasa ca sa nu mai consume baterii.
Incepand din seara asta nu mai da curent electromotorului ca sa pornesc. Porneste impinsa dar la electromotor nu.
Oricum aveam un intreg ritual: orice pornire trebuie sa fie precedata de inchidere/deschidere masina de la telecomanda alarmei.

Daca aveti idei aici, astept cu nerabdare. Maine sun si vanzatorul, sa-l intreb daca stie ceva.


2. Cand dau pe caldura baga abur. As fi tare norocos sa fie de la mici scurgeri pe care le-al observat la doua din cele trei turtune care coboara din compartimentul motor in habitaclu catre calorifer. Altfel, trebuie schimbata aeroterma.
Se potriveste aeroterma de E32?
Trebuie sa demontez ceva din instalatia de AC ca sa pot schimba caloriferul? Intreb ca sa stiu daca are sens sa incarc instalatia cu freon inainte sa rezolv problema cu aburul.

3. AC-ul nu porneste. Mi-a spus Bart ca nu porneste daca nu am presiune la freon.
3.1 nici butonul de recirculare nu pare sa faca nimic.

4. Caut toba, cred ca rezolv cu Mad. Intai as vrea sa si teste un E34 cu toba stock.


De bibilit:
- macaralele geamurilor electrice
- balamale usi
- reglat faruri , daca se mai poate
- verificat proiectarele
- trasee de aer in motor, curatat debitmetru, regulator ralanti etc.
- uns cablul de acceleratie, ca nu revine prea usor clapeta
- schimbat ulei. Are ceva daca incerc unul gros, 20W50 ?
- curatat rugina si vopsit temporar.
- dat pe toata pielea cu crema de piele Sano.
- de vazut ce difuzoare s-ar potrivi
- curatat intrerupataore lumini interior, ca nu prea merg.
- de "lungit" chederele de usi
- rupt toata pielea de pe volan ( ///M)
alex230ro
Nu pune ulei gros ca il nenorocesti.altfel din ce vad ti-ar mai trebui usa si ceva aripi,partea buna e ca daca tin eu minte mai sunt ceva E34 la dezmembrat.daca baga abur cand dai drumul la caldura te-ai "scos" cred ca ai nevoie de un calorifer nou.chedere usi mai bine iei sh. ce 320 gasisei la Oradea?urs? a consumul e cam mare,dar daca zice ca trage aer fals asta clar e o cauza.de unde stii ca papa ulei?papa sau pierde,acum ce ulei e in motor?
TiL
Uite 320-ul , urs smile.gif Omul e mecanic, proprietar de 12 ani.
http://olx.ro/oferta/bmw-320-i-ID1pdyB.html#3481636b35

Uleiul... cand am plecat din Baia mare era pe la minim cred (verificat doar la cateva minute dupa oprire), am completat vreo jumatate de litru, a ajuns pe la jumatatea distantei intre minim si maxim. Apoi am verificat si e iar la minim. Ma uit si acum sa vad.
De pierdut pierde pe la garnitura de culbutori, dar nu cred ca pierde atat de mult, nu are cum. E umed acolo, compresorul de AC e murdar de ulei, dar totusi... Si nu se simte deloc miros de ulei ars pe galeriile de evacuare.
Dar e dubios ca nici gazele de esapament nu par sa aiba ulei ars.


Merg sa verific si daca n-am noroc cu alarma, sa fie switch-ul din torpedou.


VIN:
bartro
1. dai jos alarma aia inutila. Face ceva clic cand dai la cheie? Are EWS???!?
2. strange furtunele alea, s-ar putea sa se prelinge de acolo pana in masina. Daca nu se rezolva asa.. cautat un DIY pe net, vazut daca aeroterme intre clima asta si IHKA sunt la fel, luat aeroterma de la mine.. si bafta.
3. AC are niste contacte de presiune, daca nu ai freon, nu va pleca compresor. Poti verifica daca ai freon (presiune) prin apasara scurta pe un ventil din asta pentru completare. Sper sa ai freon ecologic (r134 parca), pentru ca r12 e scump si greu de gasit. Daca te apuci de AC, verifica si treapta 1 la electroventilator. Are o rezistenta pe el care cam arde. O poti verifica folosind o sarma cu care faci contact intre cele 3 contacte de la mufa de pe termocuplu pe radiator.

Consum de ulei, sa nu fie de la ceva valva / sistem anti poluare care trage prea mult aer din motor. Incepi cu o inspectie de bujie..
Mai am si niste chedere de E32, daca iti folosesc la ceva, te astept.


ps. E32 al meu era gri cu interior piele neagra mad.gif tongue.gif

QUOTE (TiL @ Apr 15 2014, 08:52 AM) *
VIN:

Care? Asta a fost recarosat?

Daten für die Fahrgestellnummer: WBAHD51080BG45762
Modellbezeichnung: 525I
Ausführung: Europa
Typschlüssel: HD51
E-Code: E34
Karosserie: Limousine
Lenkung: links
Türen: 4
Motor: M50 - 2,50l (141kW)
Antrieb: Heckantrieb
Getriebe: manuell
Außenfarbe: Granitsilber Metallic (237)
Innenraum: (0203)
Produktionsdatum: 19.02.1992
Werk: Dingolfing

Code Sonderausstattung Optional Equipment
S218A Sport-Lederlenkrad II
S285A BMW LM Rad BMW Styling BMW LA wheel BMW Styling
S302A Alarmanlage Alarm system
S411A Fensterheber elektrisch vorne/hinten Window lifts,electric,front/rear
S472A Armlehne vorne Fahrer/Beifahrer Armrest, front, driver/passenger
S498A Kopfstützen im Fond mechanisch Headrests, rear, mechanically adjustable
S520A Nebelscheinwerfer Fog lights
S530A Klimaanlage Air conditioning
S556A Aussentemperaturanzeige Outdoor temperature indicator
S564A Innenlichtpaket Interior light package
L813A Länderausführung Frankreich NATIONAL VERSION FRANCE
S854A Sprachversion französisch Language version French
S868A Sprachversion niederländisch Language version, Dutch
S899A optische Signalgebung für DWA Visual signal for alarm system
S925A Versandschutzpaket Transport protection package
S954


Daca e si franceza si olandeza, o fi Begianca?
Si acolo scrie ca are si alrama din fabrica... Ai de lamurit una-alta.
Mihai_AMD
Sa o stapanesti sanatos, si da-i un add pe Feisbuc la BMW E34 Owners!
alex230ro
QUOTE (TiL @ Apr 15 2014, 08:52 AM) *
Uite 320-ul , urs smile.gif Omul e mecanic, proprietar de 12 ani.
http://olx.ro/oferta/bmw-320-i-ID1pdyB.html#3481636b35

Uleiul... cand am plecat din Baia mare era pe la minim cred (verificat doar la cateva minute dupa oprire), am completat vreo jumatate de litru, a ajuns pe la jumatatea distantei intre minim si maxim. Apoi am verificat si e iar la minim. Ma uit si acum sa vad.
De pierdut pierde pe la garnitura de culbutori, dar nu cred ca pierde atat de mult, nu are cum. E umed acolo, compresorul de AC e murdar de ulei, dar totusi... Si nu se simte deloc miros de ulei ars pe galeriile de evacuare.
Dar e dubios ca nici gazele de esapament nu par sa aiba ulei ars.


Merg sa verific si daca n-am noroc cu alarma, sa fie switch-ul din torpedou.


VIN:


ursul ala e de vanzare de 6-7 luni minim. nu stiu daca ai valva PCV la M50
http://forums.bimmerforums.com/forum/showt...lve-part-number
http://forums.bimmerforums.com/forum/showt...83#post18525683

scoate fum ? verifica mai atent consumul e cam mare din ce zic.totusi revenind ce ulei e?
TiL
Multumesc Mihai pentru urari si pentru ajutor smile.gif

Alex, nu pare sa scoata fum, un miros de ulei ars pe esapament am simtti totusi acum cand am ajuns la serviciu.... dar totusi, cred ca am pus peste un litru in 800 km.
Ulei, avea Mobil 10W40 semisintetic.
Ma gandesc serios sa pun ulei gros, 15W50 sau 20W50. De ce nu i-ar face bine?

Bart, n-am apucat sa citesc decat prima parte a mesajului. Vreau sa scap de treaba la birou sa merg la service pentru electromotor.


1. dai jos alarma aia inutila. Face ceva clic cand dai la cheie? Are EWS???!?
Nu are EWS, e cheie ca la E28 aproape.
Oi vedea ce fac cu ea, singurul avantaj al ei e inchiderea din telecomanda.

2. strange furtunele alea, s-ar putea sa se prelinge de acolo pana in masina. Daca nu se rezolva asa.. cautat un DIY pe net, vazut daca aeroterme intre clima asta si IHKA sunt la fel, luat aeroterma de la mine.. si bafta.
Cred ca o sa le comand intai, mi-e ca se rup daca umblu. Unul pare sa se umezeasca pe traseu, nici macar langa colier.

3. AC are niste contacte de presiune, daca nu ai freon, nu va pleca compresor. Poti verifica daca ai freon (presiune) prin apasara scurta pe un ventil din asta pentru completare. Sper sa ai freon ecologic (r134 parca), pentru ca r12 e scump si greu de gasit. Daca te apuci de AC, verifica si treapta 1 la electroventilator. Are o rezistenta pe el care cam arde. O poti verifica folosind o sarma cu care faci contact intre cele 3 contacte de la mufa de pe termocuplu pe radiator.

O sa verific.

shapte
Nu-i pune ulei gros ca te c**i in el de motor si de tacheti hidraulici cha (40).gif cha (2).gif conf (9).gif , pune-i 10w40, este minunat pt M50, M50-ul nu este M30 sau M20 care merge si pe vasilina laugh.gif . Tachetii ii bat pt ca nu ai suficient ulei, daca este la minim uleiul tachetii bat iar tu cand cresti peste 2000 de ture pompa de ulei baga mai multa presiune si de aia nu mai auzi tachetii. De asemeni, nu ai ce sa reglezi la tacheti pt ca sunt hidraulici.
Verifica garnitura de la culbutori plus cele 6 inele de cauciuc de la bujii si de asemeni verifica garnitura de baie de ulei si semeringul de la vibrochen, nu cred ca mananca ulei. Avans nu ai ce sa reglezi la el(nu-i M30 laugh.gif ). Debitmetrul nu se curata pt ca este o rezistenta electrica si nu are de ce sa se imbacseaca, cel mult sita din fata lui sa nu aibe ceva, nu este ca ala de M20/M30 cu clapeta. Verifica foarte bine toate furtunele de la vacuum(uita-te atent si la cotul de la clapeta)
Daca ai nevoie de ceva manuale de reparatie pt M50 spune-mi ca am pe undeva prin calculator(eu l-am facut bucati pe al meu laugh.gif ). Aeroterma daca iti curge, iti urez mult succes, trebuie dat bordul jos ca sa o schimbi. Incearca inainte cu ceva Stop Leak de la 2+2 sau ceva asemanator. Vezi pompa de apa in ce hal este si uita-te si pe la termostat.
Verifica releul de pe electromotor sa nu se fi ars. Fa punte intre borna de plus de langa gogoasa de la servofrana si bobina de la electromotor sa vezi daca ai vreo problema cu electromotorul sau cu ceva electric. Poate ti s-au dus carbunii de la electromotor. Daca mai ai si alte probleme legate de motor da un semn tongue.gif
bartro
Trebuie sa fie mii de topicuri pe interneturile despre tacheti astia. Ce ulei, cat de mult, ca la motor exploitat sportiv nu se mai aud, ca depuneri, engine flush, etc, samd.
Mihai_AMD
10w40 recomand sie u....eu pun BMW 10W40 de cand am e34. si la e12 m20b20 tot asa foloseam...nu contest ca al tau fiind 2.5 nu vei merge mai in ture mai ales ca nu prea te stiu "batranel la volan" deci si un 10w60 te-ar coafa biggrin.gif:D
georgem
QUOTE (TiL @ Apr 15 2014, 01:15 AM) *
3. AC-ul nu porneste. Mi-a spus Bart ca nu porneste daca nu am presiune la freon.


Confirm si eu, daca mai era nevoie, ca fara presiune suficienta la freon nu porneste. Pe de alta parte, presiunea nu se pierde asa de usor daca nu e spart ceva, gen vaporizatorul (cum am patit-o eu, cand am incarcat acum vreo 4-5 ani ultima data cu freon, dupa ce l-am inlocuit (pe vaporizator)).
TiL
Despre ulei, ma incapatanez sa nu inteleg de ce un ulei doar un pic mai gros i-ar face rau, mai ales ca atunci cand e uleiul rece, deci gros, pare sa mearga mai ok motorul.
Asta cu nivelul o inteleg, aseara ajunsese vreo 2 mm sub minim si era rockareala mare sub capota, nici daca turam la 2000 rpm nu mai taceau. de obicei daca turez la 1500 se linistesc, apoi daca-l las iar la ralanti, tacanitul revine dupa cateva secunde.

N-am verificat pompa de apa, nici termostatul inca. Apa sta un mm peste mijloc, atat la drum cat si in oras.

Mihai, mi-e frica sa-i dau tare, ca-i vai de el, trebuie schimbata cauciucaraia: bucsi, ma tem de tampoane motor, mi-e sa nu loveasca motorul in punte cu baia. Anvelopele sunt si ele coapte de batranete, pericol de explozie. Si tremura cam urat la 140 km/h. As trece peste, ca-i tare vioaie de la 120 km/h in sus, dar sunt radare pe A3.

Despre AC, omul a zis ca nu suporta aerul conditionat, si nu l-a folosit niciodata, din 2007. Stie ca atunci mergea. Acum , ramane de verificat, e curios ca n-a dat drumul la AC macar pentru nevasta-sa care nu prea se intelegea cu pielea neagra de pe scaune.
Nici butonul de recirculare nu se aprinde cand il apas.




O sa caut covorase si oglinda dreapta pentru el.

Nu v-am spus ce am facut cu pornirea. Dupa un mare circ cu impins masina prin sat la cu ajutorul vecinilor am reusit s-o pornim. La primele incercari lasasem cumva kill switch-ul din torpedou pe off... si vecinii cam obosisera. Le-am zis: hai, inca o incercare!

Spre seara am ajuns la service, verificat starter-OK, rotor si carbuni cam praf. Nu stiu daca intrase ceva apa de la spalatorii si oxidase colectorul de pe rotor, sau doar carbunii uzati l-au tocit, cert e ca mi-au recomandat sa schimb rotorul, mi-au zis cat costa unul nou, nici n-am ascultat, ca nu aveam bani, mi-au oferit un electromotor intreg dar verificat de ei la 300 lei cu montaj cu tot, am zis pas, asa ca au curatat colectorul, montat coroana noua cu perii (carbuni), bucsi noi.

Inca o data, jos palaria pentru service-ul de pe Baicului Nr 116.
Dureaza 1-2 ore si pleci cu problema rezolvata, la pret bun.
alex230ro
bai tot nu te intelegi cu uleiul ala??
http://store.vacmotorsports.com/bmw---m50-...fter-p2027.aspx uite cum sunt tachetii

http://forums.pelicanparts.com/101-project...sy-tappets.html

20W o sa infunde tachetii aia-daca nu sunt deja infundati.baga 10W40 si vezi ce si cum,dar ia pana atunci si garniturile de la culbutori.
bartro
Deci prind sludge in ele? Nasol. Engine flush, desi nu imi place, ar ajuta si asta? Fara demontaj?
Daca in ture nu mai fac scandal, nu are si legatura cu uzura la pompa de ulei?
elvislorin
Intrebare: uleiul e in motor de mult timp? eu am luat o corsa din germania care era trasa pe dreapta de jumatate de an si cine stie de cand nu avea uleiul schimbat....pana in tara a consumat 2 litri de ulei si facea ca toti dracii...i-am facut schimbul de ulei in tara si de atunci a mers perfect (10w40)...da-i un engine flush si un ulei bun 10w40 mai ieftin (iti recomand valvoline...am avut in motoare si e mai mult decat ok) si vezi ce se intampla dupa
Ciupanezu
Mai bine iei un ulei ieftin si 0.5 - 1 litru de ulei ATF. ATF-ul contine detergenti si e foarte bun pentru engine flush.

Baga uleiul ieftin si ATF-ul in motor si lasa-l sa mearga la ralanti cam o ora. Dupa dai jos uleiul si baga un ulei bun, dar nu melasa d-aia 20W-50.
shapte
CITAT(bartro @ Apr 16 2014, 09:08 AM) *
Deci prind sludge in ele? Nasol. Engine flush, desi nu imi place, ar ajuta si asta? Fara demontaj?
Daca in ture nu mai fac scandal, nu are si legatura cu uzura la pompa de ulei?



Pompa de ulei are vacuum pe aspiratie si presiune pe refulare variabila dependenta de turatia motorului. Avand un volum mai mic de ulei decat cel normal, la relanti pompa nu trage toata cantitatea de ulei necesara pt tacheti, pe cand in ture, cand si vacuumul si presiunea cresc aceasta trage si o cantitate mai mare de ulei.
Sludge in ele nu aduna pentru ca uleiul este trecut intai prin filtru si dupa aia bagat in sistemul de ungere. Altfel tot spanul si toate depunerile de prin carterul inferior ar pune toate garniturile in c*r si ar infunda toate gaurile de ungere si ar omora lagarele de palier, biela si lagarele de la axele cu came, iar flusing la motor cu ulei ATF nu recomand pt ca o sa spumezi uleiul(100%) sau sa omori diverse garnituri care nu sunt facute pt ulei ATF. Uleiul ATF este ulei hidraulic iar SAE 10W40 este ulei de ungere. In industria constructoare de etansari se folosesc diverse materiale pentru a produce garniturile, astfel un o-ring de ulei de motor nu o sa il folosesc la un ulei hidraulic sau la benzina.

Folosind un ulei gros(20w50) vei pune in cap pompa de ulei, care o sa se chinuie sa traga uleiul mult mai gros decat cel recomandat. M50 ul nu are jocurile atat de mari ca motoarele de generatie mai veche M20/M30 ca sa fie nevoie de ulei mai gros plus ca la M50, pe cuzinetii de palier sunt niste duze de racire a pistonului si de ungere a boltului bielei, duze care sunt foarte fine si prin care melasa pe care vrei sa o pui nu o sa treaca. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=10 piesa 3 este acea duza.
Cand este rece doar ti se pare ca merge mai bine motorul, de fapt este mai vascos uleiul ramas in tacheti iar pe masura ce se incalzeste uleiul ajunge la parametrii optimi de functionare si tachetii tacane pt ca nu au cantitatea necesara de ulei.
Asa ca, fa-ti timp, uita-te pe unde pierde ulei si schimba-i garniturile si nu pune in el marmelada. 10W40 e foarte ok pt el iar daca il conduci mai turat il schimbi mai des.


L.E: Daca spui ca iti curge pe la radiatorul de habitaclu si iti mai si lacrimeaza pe langa un furtun este clar ca ai si aer in instalatie si ai si mai putin agent de racire si de asta ai o temperatura putin mai mare.
Ciupanezu
Se practica flush-ul cu ulei ATF, nu este inventia mea.
Nu vad cum uleiul ATF ar putea sa distruga vreo garnitura din moment ce este ulei de cutie. Nu are nimic care sa atace garniturile.
Solutiile de flush cred ca sunt mult mai agresive.
alex230ro
sincer nu stiu daca m-as risca cu vreun flush,daca are depuneri si pleaca de acolo cine stie ce se poate infunda.pt inceput un ulei mai bun(si mai ales la NIVEL cat mai apropiat de MAX!!) eu zic ca ar rezolva problema.
shapte
CITAT(Ciupanezu @ Apr 16 2014, 03:49 PM) *
Se practica flush-ul cu ulei ATF, nu este inventia mea.
Nu vad cum uleiul ATF ar putea sa distruga vreo garnitura din moment ce este ulei de cutie. Nu are nimic care sa atace garniturile.
Solutiile de flush cred ca sunt mult mai agresive.



Nu spun ca este inventia ta, dar eu nu vad nimic bun la asta. Pai simplu...conteaza ce tip de garnituri se folosesc la cutie si la motor. Si aici nu vorbesc de garniturile din klingerit sau alte hartii ci vorbesc de semeringuri, o-ringuri. Si solutiile de flush sunt doar ca sa ajute alti producatori de piese auto laugh.gif nu ca sa ajute motorul laugh.gif
Singurul flushing care l-am facut la motor este cel de pe instalatia de racire si l--am facut cu apa si otet(VARA) lucru care a dus la curatarea sistemului si in acelasi timp si la aparitia gaurilor prin radiatorul de habitaclu dupa inlaturarea jegului laugh.gif
bartro
Cred ca cu otet ai transformat sistemul de racire intr-un sistem de electroliza smile.gif
Nu as face flush pe un motor veche, decat daca singur alternativ e revizie majoara a motorului.
Despre ATF, stiu de curand ca uneori e folosit si in cutie de viteze la Guzzi, eventual amestecat cu ulei. Probabil difere si efecte la o expunere scurta fata de efecte la expunere pe timp indelungat la semeringuri etc. As putea sa arunc un semering de vibrochen in niste ATF, de curiositate.
TiL
He he, nu cred ca o sa-ti manance simeringul smile.gif

E clar ca trebuie sa schimb uleiul sa stiu ce are in el.
Vanzatorul zice ca l-a schimbat acum 2000 km, prin toamna, cu Mobil 10W40, dar... cine stie.
Incurajator e ca am gasit mult-dorita pata de ulei acolo unde am tinut masina, deci pica. Dar din nou, din experienta trecuta, pierderile sunt nesemnificative in comparatie cu ... arderile. Totusi, speranta moare ultima.

Deocamdata-mi fac socoteli daca merita
- sa o inmatriculez = 1100 Eur + inca pe atat necesar de investit in bucsi, tampoane, garnituri si ce-o mai aparea, + tabla si vopsea (cine stie ce minuni a facut apa care curge in habitaclu probabil de ceva ani de zile.
- sa ii caut cumparator
- sa o radiez.

Imi taie o buna parte din banii necesari pentru casa anul asta.
Halogen
QUOTE (TiL @ Apr 16 2014, 06:17 PM) *
He he, nu cred ca o sa-ti manance simeringul smile.gif

E clar ca trebuie sa schimb uleiul sa stiu ce are in el.
Vanzatorul zice ca l-a schimbat acum 2000 km, prin toamna, cu Mobil 10W40, dar... cine stie.
Incurajator e ca am gasit mult-dorita pata de ulei acolo unde am tinut masina, deci pica. Dar din nou, din experienta trecuta, pierderile sunt nesemnificative in comparatie cu ... arderile. Totusi, speranta moare ultima.

Deocamdata-mi fac socoteli daca merita
- sa o inmatriculez = 1100 Eur + inca pe atat necesar de investit in bucsi, tampoane, garnituri si ce-o mai aparea, + tabla si vopsea (cine stie ce minuni a facut apa care curge in habitaclu probabil de ceva ani de zile.
- sa ii caut cumparator
- sa o radiez.

Imi taie o buna parte din banii necesari pentru casa anul asta.



Sau poti sa nu platesti taxa si toate nebuniile anul acesta si sa faci toata bucsaraia si tablaraia sa o pui la cap foarte bine si sa sti ca ai pe ce te baza si asa iti mai raman si ceva banuti pentru investitii la casa. Eu asa as face nu mas grabi cu inmatricularea nu se stie poate (desi e absurd)se scoate taxa. Ia si varianta asta in calcul.
TiL
Ma gandeam si la asta. Dar am un talon pe care scrie instrainat la data x. Trebuie sa verific ce se intampla daca ma gaseste agentul pe drum cu asa ceva.
Ciupanezu
@shapte: Ideea nu era sa mergi cu masina cu ulei ATF in motor.
Problema este ca sludge-ul este foarte greu de inlaturat. Uneori este imposibil. Am avut motoare la reparat cu astfel de probleme.
Cel mai nasol este cand ai un motor modern cu vanos sa valvetronic si ai sludge. Nu mai are suficienta presiune de ulei la pornire, apar erori pe vanos, se opreste motorul daca nu-l tii accelerat sau intra in modul de avarie.

Eu nu sunt adeptul flush-ului, insa in cazul in care nu ai incotro, flush-ul cu ulei ATF cred ca e mai putin riscant decat flush-ul cu solutii dedicate.

Ca o paralela, un client a vrut sa-si curete instalatia de racire pentru ca ii intrase ulei in antigel si a cumparat o solutie speciala de flush pentru instalatiile de racire. O solutie dedicata. Ei bine, mirosea fix ca diluantul si nu m-as mira ca acesta sa fi fost principalul ingredient.

E greu de crezut ca diverse o-ring-uri sau garnituri sa fie atacate de uleiul ATF doar pentru ca lasi motorul sa mearga cu putin ulei ATF in el cam 30 de minute.
shapte
@Ciupanezu: Eu am inteles ca sa nu mergi cu uleiul ala, dar totusi.....plus ca sunt 100% convins ca il faci tot uleiul spuma.
Iar acel sludge apare pt ca se merge foarte mult cu acelasi ulei(noile recomandari 15-20.000 de km) sau ca se foloseste ulei de proasta calitate. Plus ca mai repede vad jeg la un motor Diesel decat la un benzinar, dar iar revin la ideea ca depinde cat de des s-a schimbat uleiul si cat de bun a fost.

@Til: asa am spus si eu ca mananca ulei, ca nu poate fi de la pata de ulei de jos dar dupa ce i-am schimbat garnitura de la baie, semeringul de la vibrochen din fata si garnitura de la culbutori...surprizaaaa nu mai pierdea ulei prea mult, si dupa ce am schimbat si o-ringul de la joja(il rupsesem din greseala cand am schimbat garnitura de la baie) nu am mai pierdut ulei. Asa ca inainte sa ii torni melasa si sa crezi ca haleste ulei cu benzina schimba-i astea.
tomado e28 owner
Esti un masochist, Til tongue.gif Sa o folosesti sanatos si sa ai noroc de ea! Mi-a papat si mie motorul ulei cand am venit din GB, peste un litru, dar dupa schimb n-a mai scazut. Conteaza mult vechimea si calitatea uleiului. Nu-i pune "valvolina"...
David
Sa o stapanesti sanatos si multi kilometri!
TiL
Multumesc!
Da, asta mi-am zis si eu dupa ce am luat-o: masochist mai sunt....

Despre ulei, ce ziceti de asta? http://www.unimotors.ro/Piese-universaleAc...4T-4L_p_33.html


Altfel, am incercat sa fac ceva cu cablul de acceleratie ca e enervant, nu am control precis al clapetei. Credeam ca e cablul intepenti, i-am bagat ceva ulei pe fir, ma duc sa dau pedale ca sa intre uleiul bine, si observ ca de fapt e un joc mare la tija actionata de pedala. Adica, dupa ce apas pedala, cand ridic piciorul, primii ~2 cm nu fac decat un joc in acel ax, fara sa transmita nimic pe fir. Abia apoi incepe brusc sa lucreze si cablul. Ma gandesc ca din cauza neghiobiei sistemului a capatat si un joc cam mare la transmisie, ca nu te poti juca finut cu motorul acum, ii dai cam brutal frana de motor, oricat ma chinui eu. Si sunt sigur ca ala dinainte nu stia ca se intampla treaba asta si cum ar trebui sa umble cu pedala. De reparat, nici vorba wallbash.gif

So, o sa caut sa vad ce piesa e tocita acolo.
Edit: sa fie vorba de piesa 8? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=35&fg=10
shapte
Incearca-l pe asta smile.gif http://www.unimotors.ro/Piese-universaleAc...4T-4L_p_29.html

Vezi ca la clapeta ai posibilitatea de a regla cablul...parca asa imi aduc aminte, deci poti sa mai iei din jocul ala si de acolo...si ca sa schimbi piesa aia este un chin.
alex230ro
mai bine iei sistemul cu tot din dezmembrari.
xox
QUOTE (shapte @ Apr 16 2014, 06:17 PM) *
depinde cat de des s-a schimbat uleiul si cat de bun a fost.


Asta stiu si eu, ca toti schimba uleiul dupa ureche. La M10-le care-l aveam, era ok relativ si tot bateau tachetii. La M20 acum e zob, stiu ca n-a fost schimbat de cel putin 5 ani. Si-am mers vreo 1000 km cu el asa, nu mi-am dat seama pana recent.

15W40 e bun pentru motoarele vechi Luciane, 10W40 ai nevoie pentru astea mai noi, am cautat si eu pentru var-miu, el are un M20B20. Am scormonit mult si pe forum-uri relativ obscure, toti par sa fie de acord.
georgem
QUOTE (TiL @ Apr 17 2014, 02:42 PM) *


E un ulei de motociclete, are standardul Jaso MA pentru ambreiaj umed. Vad ca are si standardul API SJ/SL, oare merge si pentru masini?!?
La fel e si ala 10W40.
TiL
Problema nu vine de la cablu, e de la tija 6 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=35&fg=10 care joaca undeva in zona in care e liniuta cu 6 trasa in figura.

Trebuie sa desfac un capac de plastic ca sa vad exact care-i treaba.

Si sa caut pe unii cu piese de E34 pe stoc, desi daca e vorba doar de bucsa aia, trebuie sa fie ieftina de noua.
Ciupanezu
QUOTE (shapte @ Apr 16 2014, 07:17 PM) *
@Ciupanezu: Eu am inteles ca sa nu mergi cu uleiul ala, dar totusi.....plus ca sunt 100% convins ca il faci tot uleiul spuma.
Iar acel sludge apare pt ca se merge foarte mult cu acelasi ulei(noile recomandari 15-20.000 de km) sau ca se foloseste ulei de proasta calitate. Plus ca mai repede vad jeg la un motor Diesel decat la un benzinar, dar iar revin la ideea ca depinde cat de des s-a schimbat uleiul si cat de bun a fost.


Esti 100% convins, dar ai incercat vreodata? Eu am incercat, nu s-a "facut uleiul spuma".

Exista sludge la greu si pe motoare pe benzina.

xox
Pai asta zice si 7, ca exista la motoare pe benzina sludge, doar ca apare mai greu.

Am vazut spuma peste spuma la alte motoare vechi, tinute in ture pe la "concursuri" aici in Iasi.

Merg bine o zi, apoi le schimba baietii. Am vazut si un V8 facut muci sad.gif
TiL
Azi am mai bagat un litru ulei, sa vedem cat tine.

Despre intinderea cablului, shapte, da , am facut deja asta. Dar problema e la tija 6 care joaca, deci suspectez bucsile 8 din acea schema.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.