bartro
Mar 29 2014, 11:04 PM
Din ciclu 'oops I did it again', am achizitionat astazi inca un fier, mai precis o Moto Guzzi. Cred ca e un 750SP dar trebuie sa vad exact ce si cum, pentru Guzzi a folosit pentru motoare de 750cmc cu bloc mic tot fel de denumiri. In acte scrie 1996, dar nu m-as mira sa fie mai veche. Cartea e facut dupa omologare individuala.
De mult visez de un Moto Guzzi, mai ales de un 850t3 sau un Le Mans 1000. Sau chiar un Griso. Dar sunt scumpe, si exemplarul asta am gasit la suma mea preferata, adica, cat am dat si pe E12, si cat am dat si pe GPZ-ul.
Motorul este echipat pentru Polizia Municipale, cel putin, asa scrie pe valizele, si e alb, cu o frunte mare si lat cu 2 proiectoare langa far unde au fost odata proiectoarele albastre, si 2 locasi tot pe fata unde erau cred sirenele. Pe spate are prinderea pentru girofar, si antena, si are si un locas unde cred ca a fost statie radio odinioara. Sa e monopost. Am inteles ca ar fi din Brescia.
Toate echipamentele specific pentru Politia au fost inlaturate mai de mult.
Motorasul are 744cmc, 43KW in acte, V2 a la Guzzi, cutie cu 5 viteze cred, ambreiaj uscat, tractiune spre roata spate pe cardan. Se aude (prea) silentios, trebuie mult soc la pornire si eziteaza la accelerate brusca, am citit undeva ca ar avea jicloare cam mici pentru incadrare in ceva norme poluare. Dar se rezolva cu alte jicloare, cred ca o sa caut sa le cumpar.
Problemele ar fi un rezervor ruginit in interior, transpire ulei pe la grup spate, frana fata pe doar un disc din 2, cat un surub lipsa la carenaj, si ceva daune la carene. Ar prinde bine si ceva vopsea noua. Cand pornesti lumini, pica curentul si opreste si motorul. Si cam atat stiu acuma. Partea buna e ca baiatul de la care am cumparat-o a venit calare pe ea din Timisoara. A plecat noapte la ora 12, si dimineata la 9 era in Militari City.
Maine vreau sa deblochez etrierul cel blocat pe fata si sa vad de niste hibe electrice, ocazie cu care o s-o si spal si sa-o fac ceva poze ca sa va arat despre ce e vorba.
Cam arata ca cel mai din dreapta motocicleta (si celalte 2 similare) pe poza asta:
bartro
Mar 30 2014, 10:43 PM
Am venit cu ea la curte. A pornit la prima cheie, dar pe drum s-a oprit de 3 ori, a picat curentul. M-am prins ca daca dau o palma pe cutie din dreapta, revine curentul. Aveti mai jos o poza cu ce e in cutie aia.
Azi am rezolvat asa:
- Curatat contacte electrice, acuma pot sa pornesc lumini fara sa se opreste motorul
- Curatat frana spate
- Spalat
- Schimbat niste becuri
- Trecut proiectoarele fata prin contact, ca altfel era cam riscant sa o las la bloc cu ele pe un buton pus direct pe baterie
- Imbogatit un pic amestec la ambele carburatoare. Dimineata a pornit bine, insa pana a tinut ralantiu a durat foarte mult. Apoi cand s-a incalzit a crescut turatie la ralantiu, semn de amestec prea sarac.
- Completat suruburi lipsa pe carene.
Cu electrica e tricky - undeva pe circuit apara o cadere de tensiune cand pornesti lumini sau chiar cand franezi.
Am curatat toate sigurante, mufe, si s-a mai micsorat, dar tot nu e chiar ok. Supsectez o mufa mare si rotunda cu vreo 30 de pini care cam duce curent in instalatie. O sa ma mai gandesc ce sa fac. Sper ca macar am scapat de opriri in trafic.
Pe drum am franat insistent cu frana fata, si a inceput sa tine. Poate scap fara sa umblu la ea.
Pe piese sunt scriese an 94 si 95. Deci 96 din acte nu e prea departe.
Per total motoreta se prezinte destul de bine. Carenele sunt ciobite si lacul e sarit pe rezervor, codita si pe un capac lateral, si asta cam da un aspect nefericit. Dar cadru si motor pare foarte ok. Mai e un zgomot de grup sau cutie in mers, nu stiu ce sa-l localizez prea bine, sper sa nu sa apara acolo o problema majoara.
Si poze cu bicicleta:
N-am putut sa nu pozez spaghetti italian. Sun niste relee ciudate acolo care nu cred ca mai au o functie, in afara de a face click cand pun contact.
xox
Mar 31 2014, 12:45 AM
Lol ti-ai luat o motocicleta de politie?

prea tare

(si chiar arata extraordinar de bine)
Si daca iti pica tensiunea, change the wiring. E posibil sa pierzi curent din cauza unei deteriorari a camasii unui fir, sa faci "masa" (fura curent - cum se zice in popor) pe undeva.
(e de ajuns doar sa fie deteriorata - incinsa- camasa ca sa piarda curent)
Ciupanezu
Mar 31 2014, 07:43 AM
Foarte tare! S-o stapanesti sanatos!
bartro
Mar 31 2014, 08:23 AM
Multumesc

Azi dimineata nu mai avut probleme cu electrica, se pare ca ritual de curatenie a mufelor si sigurantelelor a functionat.
Am scos si o bujie, imi trebuie altele, nu imi plac. Si trebuie si un cablu de kilometraj.
bartro
Mar 31 2014, 11:57 AM
Cred ca am identificat ce model e, pare sa fie un V75 PA Nuovo Tipo, produs intre 1996 si 2001.
TiL
Mar 31 2014, 01:13 PM
Arata ca un shoarec

S-o calaresti sanatos!
bartro
Mar 31 2014, 02:33 PM
Mersi!
Halogen
Mar 31 2014, 07:12 PM
QUOTE (xox @ Mar 31 2014, 01:45 AM)

Lol ti-ai luat o motocicleta de politie?

prea tare

(si chiar arata extraordinar de bine)
Si daca iti pica tensiunea, change the wiring. E posibil sa pierzi curent din cauza unei deteriorari a camasii unui fir, sa faci "masa" (fura curent - cum se zice in popor) pe undeva.
(e de ajuns doar sa fie deteriorata - incinsa- camasa ca sa piarda curent)
Domne dar ce exprimare tehnica cum nu am mai vazut de mult

cred ca s-a produs un degajament sau o extorziune a unui neuron

Misto mobra bart. Din start iti zic italieni nu`s recunoscuti ca mesteri la electronica atat la masini cat si la mobre. Verifica cardanu cu atentie daca prezinta jocuri sau uzuri foarte mari. Piese mai gasesti pentru asa ceva ?
georgem
Mar 31 2014, 09:08 PM
S-o stapanesti sanatos!
Am vazut multe Moto Guzzi in calatoriile prin Italia si mi-au placut foarte mult. Am remarcat cei 2 cilindri in V dispusi invers fata de cum sunt la ceilalti producatori si transmisia pe cardan.
bartro
Mar 31 2014, 09:35 PM
Stiu cum e cu electrica Italiana

E interesant, are niste mufe foarte smechere etansate pentru beculete etc, dar cel principal care leaga baterie / alternator cu toti consumatori e cam slabuta.
Cardanul nu stiu cum e, nu e la vedere, grupul nu face galagie din cat am auzit, dar pierde ulei pe un semering, care am comandat deja. Daca am chef/timp sa desfac acolo una-alta o sa vad daca nu cumva un rulment are joc, cauzand scuregi etc.
Ce face ceva zgomot e cutie

in a 3-a si a 4-a se aude un huruit.
Piese sunt, am gasit de exemplu site asta
http://www.stein-dinse.biz/ si chiar daca nu sunt listate piesele sub modelul motorului, prin catalogul de piese pentru motocicleta pe care il am gasit undeva pe net pot sa caut dupa cod si cam apar toate, chiar si carenele specifice politiei. Si sirenele (la ceva sute de euro bucata)

Ca de obicei, problema se rezuma la bani.
xox
Mar 31 2014, 11:31 PM
O sa fie nostim daca te decizi s-o duci pana in Sicilia in concediu, capisci?
(scuze, da' nu m-am putut abtine de la putin offtopic

)
bartro
Apr 1 2014, 12:02 AM
QUOTE (georgem @ Mar 31 2014, 10:08 PM)

S-o stapanesti sanatos!
Am vazut multe Moto Guzzi in calatoriile prin Italia si mi-au placut foarte mult. Am remarcat cei 2 cilindri in V dispusi invers fata de cum sunt la ceilalti producatori si transmisia pe cardan.
Mersi

Da, e cam atipic, BMW mai face asa, doar boxer. Si Guzzi are un singur maneton pe arbore cotit, ca Harley. Intre cilindrii sunt 90 de grade. Cand accelerezi pe loc, motor trage intr-o parte

V75 are cel mare cilindree folosit la 'blocul mic' de Moto Guzzi, 744cmc. Un Guzzi adevarat are blocul mare, minim 1000cmc, dar mai avem pana atunci. Le vad asa ca M20 vs M30. Pro si contra si aici.
QUOTE (bartro @ Apr 1 2014, 12:02 AM)

Cand accelerezi pe loc, motor trage intr-o parte

Si daca mergi intins si la un moment dat ratezi schimbarea unei viteze, turezi in gol... ce faci? Iei curba?
Stai ca n-am prins asta, te trage mai tare intr-o parte, la intamplare, functie de momentul cand accelerezi si pozitia pistonului, ori te zguduie ca pendulu'?
bartro
Apr 1 2014, 03:43 PM
Si

La ralantiu zguduia ca pendula

Cand accelerezi, acceleratie de pistoane / vibochen cauzeaza o contraforta pe bloc. Asta simti doar pe loc. Daca te uiti la motor la o masina care sta pe tampoane mai moi, o sa vezi un efect identic.
Aparent mai e o a 3-a efect, cel de giroscop, pe care nu il am simtit, pentru ca cere mersul in curbe ca sa fie simtita. Aparent e asimetric.
Stiu senzatia, exista si video pe youtube de la americani cu motoare gigantice, cand le turezi le sare cafeaua in brate. Face si M20-ul asa cand incepe sa se tureze. Exista video cu M60 sau M70 care turat tinea o moneda in echilibru, probabil stiu nemtii astia ceva

Asimetric nu prea inteleg ce vrei sa spui cu asta, dar nu pot sa trag decat o concluzie:
Ti-ai cumparat un Bronco
bartro
Apr 1 2014, 09:55 PM
Daca ai tinut vreodata un hard disc care merge in mana cred ca ai simtit cum efectul de giroscop permite unele miscari mai usor decat altele.
Da, functie de acceleratie. Cand ai spus giroscop m-am gandit mai tehnic, nu la miscarea oscilatorie circulara. De fapt pana la urma asta e doar ca exista si un factor randomizat, functie de pozitie.
Cum ziceam, ti-ai luat Bronco

(adica ma gandeam la stabilitate nu mentinerea miscarii unghiulare pe axa - am priceput la ce te refereai cand mi-am dat seama ca zici de conservarea impulsului pe axa)
Cred ca in reducerea efectului un mare rol il are reducerea masei volantei. Ea da un moment mai mare decat ansamblul arbore+pistoane.
Crezi ca exista de carbon pentru modelul asta de moto?
(exista din aliaj aluminiu din ce am gasit pe net

)
Bine, apoi o sa se zdruncine si mai tare la ralanti
bartro
Apr 2 2014, 05:08 PM
Reduceti din farmecul

Ma invart zilnic cu utilajul, pare ok, ce ma ingrijoreaza e sunetul care face viteza a 3-a, si se mai aude ceva din grup (un joc ceva) (salut halogen).
Pornirea e interesanta, sau o ia la sfert sau nu porneste deloc. Cand nu porneste ajunge sa stau un minut langa motoreta, si apoi porneste la sfert.
Pe wiki scrie ca un motor V2 cu 90 grade, cum e guzzi, poate sa aibe un balans perfect daca are contragreutate corecta. dar asta al meu nici departe nu e asa. O avea legatura cu faptui ca are un singur maneton la 2 biele?
LE: am gasit raspunsul, e rocking couple.
05aBi
Apr 2 2014, 05:11 PM
Frumoasa achizitie, dar sincer sa fiu, ma asteptam sa vii cu ceva mai nou...

Sa te bucuri de ea!
QUOTE (bartro @ Apr 2 2014, 05:08 PM)

Pornirea e interesanta, sau o ia la sfert sau nu porneste deloc. Cand nu porneste ajunge sa stau un minut langa motoreta, si apoi porneste la sfert.
Fix asa era masina mea cand am cumparat-o

Il sunam pe TiL sa vina sa ma ajute din zone ale Bucurestiului in care nu mai ajunsesem niciodata

PS: spunea Clarkson intr-o emisiune: "You can't be a true petrolhead until you've owned an Alfa Romeo". Banui ca Guzzi e versiunea pe 2 roti?

(scuze da' nu m-am putut abtine de la putin offtopic - sunt firme de top italiene pana la urma

)
bartro
Apr 2 2014, 10:21 PM
Stiu quote ala, si aud pe vocea lui de fiecare data cand vad un Alfa interesant de vanzare..
Guzzi - nu stiu, au ceva motorete interesante in istoria companiei (500cmc V8!), dar au facut si multe prostii, si calitativ slab intr-o perioada.
Mai sunt si alte nume mari, Ducati, MV Agusta, si mai mici poate, nici nu stiu, Moto Morini, Aprilia, Cagiva, Vespa,
etc, etc
bartro
Apr 4 2014, 11:13 AM
M-am pregatit cu ulei 80W90 pentru cutie, am facut comanda la 85w140 pentru grup. O sa pun si un aditiv minune in cutie, poate o mai linisteste, desi nu cred, dar macar am incercat.
Am platit impozit la ea, platit si taxa inmatriculare; partea fiscala sper ca aproape finalizata.
Urmeaza autentificarea la RAR.
Ieri am adus Kawa la curte, ca expira RCA si nu mai fac alta. Versus Guzzi e avion, merge foarte fain. Putere, precizie, suspensie, frane. Singur dejavantaj ar fi ca e mai grea.
Halogen
Apr 4 2014, 07:17 PM
QUOTE (bartro @ Apr 4 2014, 12:13 PM)

M-am pregatit cu ulei 80W90 pentru cutie, am facut comanda la 85w140 pentru grup. O sa pun si un aditiv minune in cutie, poate o mai linisteste, desi nu cred, dar macar am incercat.
Am platit impozit la ea, platit si taxa inmatriculare; partea fiscala sper ca aproape finalizata.
Urmeaza autentificarea la RAR.
Ieri am adus Kawa la curte, ca expira RCA si nu mai fac alta. Versus Guzzi e avion, merge foarte fain. Putere, precizie, suspensie, frane. Singur dejavantaj ar fi ca e mai grea.
Ce taxa de inmatriculare la motociclete ? ca nu stiam sa existe asa ceva

te referi la cele normale care se platesc la cec sau timbru de mediu ?
bartro
Apr 4 2014, 09:27 PM
Cel de cec, cu timbru de mediu inca nu au treaba cei pe 2 roti.
bartro
Apr 7 2014, 08:59 AM
In weekend am facut asa:
Schimbat ulei de la cutie, schimbat ulei din grup, schimbat placute frana fata (cumparate chiar la SMAEB).
Uleiurile vechi erau cam .. triste, in loc de galben - auriu transparent era un gri cu depuneri vizibile de (cred) praf de fier. Bine ca le am schimbat. Pe busoane de golire are magneti, nu era multa pilitura, avand in vedere ca probabil nu au mai fost schimbat uleiurile de foarte multi km / ani.
La grup o sa mai schimb ulei inca odata peste o saptamana sau cand va fi vremea frumoasa, intre foarte putin si m-am gandit ca ar fi bine sa fac un schimb scurt doar pentru a clati grupul.
La SMAEB, cand am venit si cand am plecat, a venit ceva lumea la mine sa intreaba despre motoreta. Se pare ca atrage atentia

Am si descopetir ca kill-switch, despre care spunea fostul proprietar ca nu functioneaza, de fapt functioneaza partial. Cand e pe oprit, electromotor nu se actioneaza (asa trebuie) dar aprindere in schimb inca functioneaza (asa nu trebuie). Probabil undeva s-a facut un strap.
bartro
Apr 7 2014, 09:36 AM
QUOTE (bartro @ Apr 2 2014, 06:08 PM)

ma ingrijoreaza e sunetul care face viteza a 3-a
M-am lamurit si aici:
QUOTE
The bikes have straight cut gears, which will whine, especially in 5th. This is normal, and will vary from machine to machine
Da' girofarele, girofarele merge?
bartro
Apr 7 2014, 01:43 PM
Nu merge, e demontat totul in afara de niste relee.
bartro
Apr 15 2014, 01:08 PM
Mi-a trebuit mie o motoreta Italiana

Au aparut niste probleme de alimentare la aprindere electronica, intr-o dimineata in drum spre RAR. Incercand sa-o pornesc am semi-ars electromotorul, e un Valeo (daca stiam aveam mai multe grija..). In fine, rezolvat provizoriu alimentare 12V, pornteste fie imediat, fie dupa dau cu un obiect dur in electromotor. Problema e bobina mica. Am comandat un electromotor intreg, noua, la pretul fabulos de 49Euro, o sa vad cum o fi.
David
Apr 18 2014, 05:55 AM
Moto Guzzi! This is one must, one time in life! Sa te bucuri de ea Bart!
bartro
Apr 22 2014, 10:33 AM
Mersi

Am mai surubarit un pic la ea.
De cand am avut episod aprindere nu mai mergea bine motocicleta, asa ca m-am bagat iar la investigari. Am gasit camasa de la cablu de acceleratie de la carburatorul stanga sarit din reglaj, probabil s-a intamplat cand am tras de ceva fire pe acolo. Din cauza asta carburatorul din stanga avea acceleratie mai deschisa fata de cel din dreapta, si nu mai tragea motorul cum trebuie. Acuma e mai ok.
Carcasa de filtru de aer nu mai inchide etans, am vazut. Are un capac care sta presata cu niste arculete pe carcasa, etansare e cu o garnitura. Capacul e deformat un pic. Am fixa-to cu niste tie-wrap-uri si acuma accelereaza mai bine, avea un flat spot pe acceleratie intermediara. Mai are un pic, probabil nu etanseaza inca perfect, vedem ce mai pot face acolo. Acces la carcasa e foarte dificil, nu se poate demonta,, e prins intre cadru si motorul.
Am mai gasit si un un T de cauciuc putrezit, e de la recrculare gazelor din chiulase. Are din fiecare capac culbutor un furtun, care se unesc inainte de a inta in condensatorul de vapori de ulei. Si e rupt, putrezit. Una noua e 46Euro, deci o sa fac eu ceva cu mainile mele.
Am mai remediat (sper) un pic probleme cu electromotor, se pare ca nu era numai de la bobina mica, am gasit un carbune lipit in suportul lui.
Si final, am rpus in functiune contatct de cric, kill-switch, si alimentare de aprindere prin circuitele respective. Avea un releu defect si o improvizatie la fire.
Incet, incet.
bartro
Apr 28 2014, 10:38 AM
Update.
Etansat carcasa filtrului de aer, prin aplicarea garnituri Tesa pentru tamplarie. Acelasi tratament am aplicat si la valizele caci ploua in ele.
Reglat joc la culbutori. Nuți cere 0,15 la admisie si 0,20 la evacuare. Am gasit niste valori mai mari, se auzea si cum mai tacanea ceva pe acolo. Acuma s-a mai linistit.
Imi indica si viteza acuma, cam optimist. Buba nu era cablu precum am presupus, dar melc la roata. Avea un piciorus indoit.
Am montat si electromotorul cel ieftin de pe ebay. Nu are forta ca Valeo, pe de alte parte, merge. Nu mai trebuie sa dau spradic lovituri cu ciocan / cheie de bujie / piatra la pornire.
Lucru manual e rewarding, incep sa simt cum poate se merge. Trage mai puternic, mai linear. Mai are o flat spot cand acceleratie e la jumatate, bujiile erau un pic prea albe inca, dar am facut un progres foarte bun de cand o am.
O sa fac un colortune si o sincronizare cand o sa mai am timp.
bartro
May 5 2014, 10:28 AM
Am curatat si reglat si carburatorul pe stanga. Incepe sa merge din ce in ce mai bine. Am schimbat iar placutele de frana pentru frana fata, cu carbone lorraine S4 2249, si frana a inceput sa tine deja mai bine.
bartro
May 13 2014, 06:10 AM
Daca am lumini aprinse, si franez, nu merge claxonul. Everything else is fine.
TiL
May 13 2014, 10:49 AM
xox
May 13 2014, 11:21 AM
Era nasol daca aveai lumini aprinse si nu puteai frana cand claxonai. Asa e chiar bine
bartro
May 13 2014, 02:37 PM
Da, adica, prioritaliile sunt stabilite bine.
recool
May 14 2014, 05:41 PM
CITAT(bartro @ May 13 2014, 03:37 PM)

Da, adica, prioritaliile sunt stabilite bine.
Salut,
Felicitari de achizitie! Nu cumva esti @Falkenberg pe Motociclism.ro?
Este frumoasa foc!
Eu nu rezist sa nu ma dau zilnic cu a mea. Am un V1000 I-Convert/1976 de care sunt foarte mandru.
Pacat ca distanta dintre noi e asa mare, altminteri puteam schimba impresii si admira V-urile pe viu.
bartro
May 14 2014, 06:39 PM
Tu ai una adevarata

A mea e o jucarie - nu am banii sa intru in liga de baietii mari.
Dar e buna si asta ca mobra zilnica.
recool
May 14 2014, 08:01 PM
CITAT(bartro @ May 14 2014, 07:39 PM)

Tu ai una adevarata

A mea e o jucarie - nu am banii sa intru in liga de baietii mari.
Dar e buna si asta ca mobra zilnica.
E un Moto Guzzi si asta inseamna deja destul! Chiar ca mobra zilnica te va purta multi km si iti va da satisfactie.
Halogen
May 15 2014, 07:34 PM
De ce nu va luati si voi motociclete vechi gen BMW ?
.gif)
ce atata italiene japoneze ...
bartro
May 15 2014, 10:06 PM
Pentru ca apar numai la preturi sf. Cel putin eu asa consider. Adica, cele interesante, boxer. Un F650GS sau un Kceva gasesti, dar parca totusi nu e la fel. F-uri nici nu au motor BMW si cele de la K75, K100 erau bazate pe ceva peugeot.
TiL
May 15 2014, 10:43 PM
Poate intereseaza pe cineva, puse la vanzare de un coleg, presupun ca sunt ale lui. Motociclist rutier de fel, a iesit cu un ktm pe coclauri si acum e operat. Le-am dat share si pe FB.
Avea si o frumusete de ducatti 1000 nu stiu ce-o face cu ea.
- Casca moto Arai Viper GT size M (700 RON)
- Casca moto dama Caberg 104 Mirage size S (200 RON)
- Geaca moto Frank Thomas Cafe Racer size 48 + protectie spate (500 RON)
- Patine Nike size 42 (200 RON)
xox
May 16 2014, 01:08 AM
QUOTE (recool @ May 14 2014, 05:41 PM)

Eu nu rezist sa nu ma dau zilnic cu a mea. Am un V1000 I-Convert/1976 de care sunt foarte mandru.

Poate ne povestesti si de M30B34MAE ala din semnatura
bartro
May 16 2014, 10:40 AM
Niste pepeni nu are nimeni de vanzare?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.