Halogen
Dec 9 2012, 08:14 PM
Deci am ceva probleme la rechin cu temperatura de la circ si pana acasa 28 de km cu masina lasata sa se incalzeasca(socu tras pana la 1000 rpm 10 minute cat trag o tigare

) nu se duce acul de la temperatura mai mult de prima liniuta de dupa albastru iar mie nici o data de cand am mers cu rechinu nu mi-a ajuns acul la jumate sau un pic mai in spate de jumate.... Radiatorul are vesnica lui problema pierde apa pe la vasul de expansiune... sincer eu am completat cu apa dar de fiercare data cand lasa balta pe jos parea mai mult apa decat apa si antigel imi cam lasa impresia ca nu are antigel in instalatie si defapt mai mult apa. Aaa si sa nu uit abia baga caldura

cu aeroterma data blana desi uruie ca toti draci abia sufla aer cald....Este posibil ca termostatul sa fie devina ? cum as putea sa testez termostatul sa vad daca e in mintile lui inainte de a da bani pe altul...Iar ca producatori de termostate ce recomandati Febi , Wahler sau vernet(82 grade) intrebare...cum se aeriseste instalatia de racire ?

cei drept nu stiu ...
alex230ro
Dec 9 2012, 09:18 PM
termostatul,ia marca oem Wahler cred.La urs schimbam termostatul odata la 2 ani.
05aBi
Dec 9 2012, 09:43 PM
s-ar putea sa ai aer pe instalatie, presiunea apei sa nu fie cea care trebuie din moment ce pierzi apa..
Halogen
Dec 9 2012, 10:03 PM
Pe acolo curge radiatorul...

am unu care o sa-l schimb zilele astea sper sa fie bun si ala ...cu ocazia asta as vrea sa inlocuiesc si lichidul de racire cum as putea sa-l dau jos dau la automat si-l scot pe tot? am inteles ca trebuie antigel G11 si ca intra 7 litri in instalatie
bartro
Dec 9 2012, 10:41 PM
In mod normal ai surub de golire undeva pe bloc. Pompa de apa e destul de sus si nu pot sa-l folosesti ca sa golesti motor de apa.
E M10? Daca da, e usor de vazut daca termostat inchide sau nu - pui gura si sufli in el. Asta dupa ce te ai uitat daca mai are uberhaupt un termostat in carcasa aia.
Daca trece primele 2 teste poti sa-l pui la fiert intr-o oala cu apa, si te uiti ce cand si cum se deschide.
Daca clatesti bine instalate, poti sa pui ce antigel vrei tu, dar sa fie anticorisiv si de preferat fara silicati. Daca nu poti sa clatesti bine, trebuie sa pui ce a avut (G10, 11, 12,..).
Halogen
Dec 9 2012, 11:32 PM
Da este m10 , nu stiu ce antigel a fost in instalatie o sa cumpar G11 albastru .Daca ai posibilitatea de a putea pune o poza cu pozitinoarea acelui buson de golire ar fi perfect

marti o bag la operatie
bartro
Dec 10 2012, 12:12 AM
Trebuie sa fie pe bloc pe partea de evcuare, undeva dupa suport motor spre cutie. Nu mai tin minte. Cica are cap de 19mm.
http://forum.roadfly.com/threads/5110879-M...g-on-US-engines!
Vezi ca poate se rupe daca nu a fost desfacut niciodata
elvislorin
Dec 10 2012, 12:24 AM
eu iti recomand termostat behr...cu restul de marci de termostate pe care le-am vandut (wahler, vernet etc) am avut probleme...cu behr niciodata...behr e echipare oem la bmw
Halogen
Dec 10 2012, 12:39 AM
Am inteles si mersi de sfaturi maine cumpar ulei filtru ulei si antigel si ramane sa caut termostat behr. De curiozitate sa presupunem ca nu pot desface surubul acela imbus sau ce o fi,dau apa jos din radiator pun radiatorul "nou" si il umplu cu antigel "nou" are ceva ?

se bat cap in cap cumva ?
elvislorin
Dec 10 2012, 12:49 AM
greu de crezut ca nu o sa-l desfaci. inainte de asta verifica daca antigelul e mizerabil baga si o solutie de curatat instalatia de racire. te costa 20-30 lei dar se merita. apoi faci o tura cu masina ca sa apuce solutia sa circule prin toata instalatia si dupa aceea da totul afara.
Halogen
Dec 10 2012, 12:59 AM
QUOTE (elvislorin @ Dec 10 2012, 12:49 AM)

greu de crezut ca nu o sa-l desfaci. inainte de asta verifica daca antigelul e mizerabil baga si o solutie de curatat instalatia de racire. te costa 20-30 lei dar se merita. apoi faci o tura cu masina ca sa apuce solutia sa circule prin toata instalatia si dupa aceea da totul afara.
Daca as pune solutie de curatat nu risc sa curat toate locurile si ma trezesc ca , dau in alte belele intelegi ce vreau sa zic

ma bate gandu sa cumpar o cutie de calgon
elvislorin
Dec 10 2012, 01:04 AM
nu cred si cand spun asta ma bazez pe experientele mele din ultimii 4 ani. la ce presiune e instalatia de racire daca ar fi sa ai probleme le-ai fi observat pana acum.
xox
Dec 10 2012, 01:41 AM
1. termostatul scoate-l si pune-l la fiert, intr-un vas, si vezi daca se deschide sau nu.
2. radiator din ala aveam si eu, fix acolo vasul de expansiune era subred, pierdeam lichid ca la balamuc. rezolvare: radiator de M20, cu vasul de expansiune lateral.
Problema mea era alta: se incalzea atat de rau, ca trebuia sa dau drumul la caldura in masina ca sa racesc motorul. Mergeam si iarna cu trapa deschisa, fun stuff. Verifica termostatul, ca nu-i greu, mai ales daca tot vrei sa schimbi antigelul. Daca deschide inainte sa fiarba apa, e posibil sa ai o problema cu pompa de apa. Depinde. Verifica si la mana, ca nu-i greu, cand stii ca tre' sa fie cald motorul, pop the hood si strange furtunele. Vezi daca-s calde, verifica traseul.
Cu radiatorul nu prea ai ce face, si eu am incercat solutii dar n-a tinut nici una. Schimba-l cand poti si aia e.
Cu schimbat lichidul... pune masina in panta, scoate furtunul cel mai de jos, roaga-te sa nu treaca un politai care stie ce-i aia poluare a mediului, sa nu-ti iei amenda. Ori varianta 2: urc-o pe una bucata bordura si sa stea cu nasul peste un canal, sa nu se vada. Oricum si multe service-uri arunca antigelul tot in canal.
Concluzie? SCOATE MASINA PE STRADA! DE-A LATUL!
bartro
Dec 10 2012, 10:22 AM
'Neata xox. lui Halogen nu ii se fierbe motor, ci ramana prea rece

Si daca dupa ce ai montat termostat nou observi ca nu se deschide, inseamna ca are o punga de aer fix in termostat. Ca sa scapi de asta, poti incalzi termostat sau o mai demontezi si faci o gaura mica in clapeta (e.g. 2mm). Se intample.
Halogen
Dec 10 2012, 05:08 PM
Maine vine uleiul filtru ulei filtru benzina 5l de antigel concentrat si mai intai dau lichidul de racire jos schimb radiatorul aerisesc si apoi vedem cum sta treaba sa nu dau bani aiurea pe termostat
xox
Dec 10 2012, 05:22 PM
Stiu ca nu-i fierbe, de asta am precizat ca problema mea era alta. La mine probabil era mai mult decat termostat, dar ...nah. Ziceam doar ca merita verificate intai si apoi schimbate astea ieftine
bartro
Dec 10 2012, 06:09 PM
QUOTE (Halogen @ Dec 10 2012, 05:08 PM)

Maine vine uleiul filtru ulei filtru benzina 5l de antigel concentrat si mai intai dau lichidul de racire jos schimb radiatorul aerisesc si apoi vedem cum sta treaba sa nu dau bani aiurea pe termostat

Slabe sanse sa se raceste prea mult din cauza un defect la sistemul de racire in afara de ceva cu termostat.
Halogen
Dec 10 2012, 06:37 PM
Am masurat antigelul si arata -12(stiu e putin...) grade celsius si culoarea lui era tulbure precizez ca motorul era un pic caldut ,am uitat sa pun mana pe furtune dupa ce m-am fatait un pic in oras astazi cand l-am parcat..misto senzatie cand fuge spatele ahahahha

tre sa mai incerc
eugene12
Dec 10 2012, 10:21 PM
QUOTE (Halogen @ Dec 10 2012, 06:37 PM)

Am masurat antigelul si arata -12(stiu e putin...) grade celsius si culoarea lui era tulbure precizez ca motorul era un pic caldut ,am uitat sa pun mana pe furtune dupa ce m-am fatait un pic in oras astazi cand l-am parcat..misto senzatie cand fuge spatele ahahahha

tre sa mai incerc

Vezi ca anitigelul se masoara cand e rece motorul.La tine nu inchide termostatul daca merge rece tot timpul.Dupa ce pui termostat sa l incalzesti cu o lampa ca sa deschida .PS se potriveste si termostat de Lada,am avut si statea fix la jumate.
alex230ro
Dec 11 2012, 07:15 PM
QUOTE (Halogen @ Dec 10 2012, 06:37 PM)

Am masurat antigelul si arata -12(stiu e putin...) grade celsius si culoarea lui era tulbure precizez ca motorul era un pic caldut ,am uitat sa pun mana pe furtune dupa ce m-am fatait un pic in oras astazi cand l-am parcat..misto senzatie cand fuge spatele ahahahha

tre sa mai incerc

pt joi astia zic -20 grade in Bucuresti. atentie mare
Halogen
Dec 11 2012, 08:13 PM
da am auzit dar nu prea cred eu ce zic nebuni astia

dintr-o data de la 2 grade sau 0 direct la -20

maine ma duc sa ridic piesele sper sa apuc sa fac schimbu de ulei la ce e afara

si urmeaza sa fac si radiatorul si termostatul

maine busu 0 grade pe timp de zi iar in noaptea asta -3 grade

e oky
bartro
Dec 11 2012, 08:15 PM
V-am zis in alt topic ca caut profa de limba Rusa, si iata, vine deja Siberia peste noi.
Daca te apuci de schimb de ulei, incalzeste intai motorul, sa se scurge bine uleiul veche.
Halogen
Dec 11 2012, 08:32 PM
da o sa-l las sa incinga de-i sar pistoanele

dar mai intai o sa incerc sa desfac filtru cu cureaua de la pantaloni ca nu am cheie de filtru...la urs era simplu un surub de 16 saltai capacu si scoteai filtru .... sa vad la baie ce surub e
Halogen
Dec 12 2012, 02:01 PM
Au venit si piesele necesare de schimbat:) operatiunea de schimbare se amana pe sambata..
Halogen
Dec 13 2012, 04:49 PM
Cand am demontat radiatorul am gasit dop de gheata in partea de jos a radiatorului am scos si termostatul care era blocat supapa aia nu era inchisa nici deschisa am pus radiatorul nou am completat cu antigel l-am pornit motorul tremura ca toti draci si parca merge intrerupt furtunele sunt reci si surpriza cea noua asa zisul radiator "bun " curge mai rau ca cel care-l aveam...petrecut o zi in frig de pomana dezamagit in ultimul hal
bartro
Dec 13 2012, 09:59 PM
Nu merge la tine un radiator din ala care facut din metal in totalitate? Eu credeam ca asa are e21.
Halogen
Dec 13 2012, 10:10 PM
ar merge dar nu am posibilitatile financiare sa cumpar un astfel de radiator...care este extrem de scump

am luat radiatorul vechi in casa l-am spalat interior/exterior l-am curatat de toate alea si l-am dat cu mastic de ambele parti ale vasului de expansiune maine il pun la loc problema este ca nu mai am furtun de la termostat la radiator ca a trebuit sa-l scurtez pe ala sa-l fac in asa fel sa vina pe radiaturl "bun" si nici antigel nu am dar o sa profit de situatie si maine inainte sa scot antigelul o sa plimb tot antigelul care e acum vreo 4Litri in tot motorul + ce mai e acolo si o sa-l scot afara asa curat si instalatia si tot jegu de pe acolo ma rog la dumnezeu sa nu crape blocu

si nimeni nu are acel furtun.........

am si eu o curiozitate ce rol au 6 si 4 din desen ?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E21/Seda...at_water_hoses/
bartro
Dec 13 2012, 10:22 PM
Nu stiu cat de bine tine 'mastic', cred ca ai avea sanse mai bune cu ceva gen poxipol, sau ceva bicomponent epoxy.
Furtun, asta e, la interceptor daca ai noroc, sau la comanda.
eugene12
Dec 13 2012, 10:25 PM
QUOTE (Halogen @ Dec 13 2012, 11:10 PM)

ar merge dar nu am posibilitatile financiare sa cumpar un astfel de radiator...care este extrem de scump

am luat radiatorul vechi in casa l-am spalat interior/exterior l-am curatat de toate alea si l-am dat cu mastic de ambele parti ale vasului de expansiune maine il pun la loc problema este ca nu mai am furtun de la termostat la radiator ca a trebuit sa-l scurtez pe ala sa-l fac in asa fel sa vina pe radiaturl "bun" si nici antigel nu am dar o sa profit de situatie si maine inainte sa scot antigelul o sa plimb tot antigelul care e acum vreo 4Litri in tot motorul + ce mai e acolo si o sa-l scot afara asa curat si instalatia si tot jegu de pe acolo ma rog la dumnezeu sa nu crape blocu

si nimeni nu are acel furtun.........

am si eu o curiozitate ce rol au 6 si 4 din desen ?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E21/Seda...at_water_hoses/E un m10 la dezmembrat pe magurele.Are M10 pe el.Cred ca gasesti acolo
Halogen
Dec 13 2012, 10:31 PM
QUOTE (eugene12 @ Dec 13 2012, 10:25 PM)

QUOTE (Halogen @ Dec 13 2012, 11:10 PM)

ar merge dar nu am posibilitatile financiare sa cumpar un astfel de radiator...care este extrem de scump

am luat radiatorul vechi in casa l-am spalat interior/exterior l-am curatat de toate alea si l-am dat cu mastic de ambele parti ale vasului de expansiune maine il pun la loc problema este ca nu mai am furtun de la termostat la radiator ca a trebuit sa-l scurtez pe ala sa-l fac in asa fel sa vina pe radiaturl "bun" si nici antigel nu am dar o sa profit de situatie si maine inainte sa scot antigelul o sa plimb tot antigelul care e acum vreo 4Litri in tot motorul + ce mai e acolo si o sa-l scot afara asa curat si instalatia si tot jegu de pe acolo ma rog la dumnezeu sa nu crape blocu

si nimeni nu are acel furtun.........

am si eu o curiozitate ce rol au 6 si 4 din desen ?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E21/Seda...at_water_hoses/E un m10 la dezmembrat pe magurele.Are M10 pe el.Cred ca gasesti acolo
da-mi adresa te rog si maine am fugit la om si i-am luat furtunu si vad poate in viitor mai iau ceva de la el....

da-mi un pm cu strada si daca ai un nr de telefon al propietarului. da stiu de poxipol...dar mi-a picat fisa dupa ce am dat cu mastic

))) cel putin masticu rosu este rezistent la caldura cat despre poxipol nu stiu ce sa zic exact...

Te referi la magurile orasul nu ?

cel de la capatul lui 32 faci stanga si ajungi in magurele nu ?

am nevoie urgent de furtun...
bartro
Dec 13 2012, 10:55 PM
Caldura poate, dar presiune?
Vezi poate au si un radiator unde zice Eugen.
M-am uitat, unul de fier nou e 189Euro la knabbel und babbel.
Halogen
Dec 13 2012, 11:11 PM
QUOTE (bartro @ Dec 13 2012, 10:55 PM)

Caldura poate, dar presiune?
Vezi poate au si un radiator unde zice Eugen.
M-am uitat, unul de fier nou e 189Euro la knabbel und babbel.
mai intai iau furtunu nu mai cumpar nici un radiator m-am lecuit dau bani pe el si ma trezesc ca, curge si ala doar daca-mi face proba in fata ca nu picura i-am dat banu si l-am luat asta in viitor vedem ,189 de euro + transport mult si fara sens iar cu 200 euro cumpar motor complet m20 nare rost sa arunc milioane pe 1 radiator
bartro
Dec 13 2012, 11:16 PM
Da, stiu, la E12 tot asa e, greu de gasit, si scumpe relativ cu alte chestii care par mai importante/interesante. Dar in timp devine enervant rau sa tot pierzi antigel.
Am cautat si un atelier care repare prin inlocuire de faguri, da tot foarte scump mi s-a parut. Macar cel de E12 e de metal. Bine ca am gasit un radiator SH care nu curge (inca).
Halogen
Dec 13 2012, 11:22 PM
cam asta ar fi starea radiatorului nou dupa ce l-am montat si am pornit motoru...cand am vazut ca , curge am oprit motorul si radiatorul tot picura si acum daca ma duc jos afara el tot picura.......in a 3ia poza se poate observa pe jos ce culoare mai bine zis ce rugina am pe instalatie ....aceasi culoare a curs si cand am spalat radiatorul mai rosie ca si cum ar fi bulion amestecat cu apa am ramas tablou...
haifisch
Dec 13 2012, 11:27 PM
asta e sita....nu radiator
daman
Dec 14 2012, 09:20 AM
mai bine te duci cu el la tipul ala de pe grivita sa ti-l repare.eu am dus un radiator care curgea peste tot si mi l-a facut struna.
Halogen
Dec 14 2012, 02:38 PM
Am montat radiatorul vechi la loc dupa ce l-am luat in casa spalat curatat l-am dat cu mastic am fost de am luat si furtun toate`s bune merge si termostatul se duce acul de temperatura aproape de jumate la o liniuta de jumate nu mai curge pe nicaieri i-am pus antigel nou cred ca are vreo -30 si ceva de grade urmeaza in weekend schimbu de ulei

o sa ma duc sa repar radiatorul la anu. Baga caldura acuma dar trebuie sa curat si sa gresez ventilatorul de afara si sa curat aeroterma din interior care e plina de praf si caloriferul ala ca si ala cred ca are depuneri pe el atat in interior cat si pe exterior ...
xox
Dec 14 2012, 04:11 PM
Esti curajos pe vremea asta
Halogen
Dec 14 2012, 05:14 PM
QUOTE (xox @ Dec 14 2012, 04:11 PM)

Esti curajos pe vremea asta

Pai ori facem o treaba ori nu mai facem ?

ma enervase asa rau la un momedat ca dupa ce am pus 2l de antigel nou s-a gasit sa pise pe jos pe la furtun ca nu-i placea lui cum era asezat cand l-am vazut imi venea sa-i dau foc
bartro
Dec 14 2012, 05:20 PM
QUOTE (daman @ Dec 14 2012, 09:20 AM)

mai bine te duci cu el la tipul ala de pe grivita sa ti-l repare.eu am dus un radiator care curgea peste tot si mi l-a facut struna.
Acolo, dupa cimitir? Cand? Am trecut pe acolo primavara asta dar nu mai prea era firma acolo. Apoi am mers undeva pe la titulescu, unde e o firma care e cumva repornit din firma de pe grivita. Cred ca e o cearta la mijloc intre niste oameni
Halogen
Dec 14 2012, 05:23 PM
QUOTE (xox @ Dec 14 2012, 04:11 PM)

Esti curajos pe vremea asta

Pai ori facem o treaba ori nu mai facem ?

ma enervase asa rau la un momedat ca dupa ce am pus 2l de antigel nou s-a gasit sa pise pe jos pe la furtun ca nu-i placea lui cum era asezat cand l-am vazut imi venea sa-i dau foc

Se poate vedea partea frontala a radiatorului si termostatul...care e blocat pe deschis ?? ma gandeam sa-l pastrez pentru la vara cand or fi 40 de grade sa-l pun pe asta nu e bine ?
haifisch
Dec 14 2012, 05:28 PM
nu....nu e bine
un termostat nu trebuie sa fie lipsa sau blocat pe deschis.....etc
trebuie sa fie prezent si 100% functional....asa e cel mai bine
bartro
Dec 14 2012, 10:44 PM
De acord cu haifisch. Asta al tau veche posibil e blocat intre inchis si deschis, si cu ea nu vei avea niciodata circulatie de apa 100% prin radiator (=racire maxima) vara.
xox
Dec 15 2012, 12:11 AM
QUOTE (Halogen @ Dec 14 2012, 05:23 PM)

ma gandeam sa-l pastrez pentru la vara cand or fi 40 de grade sa-l pun pe asta nu e bine ?

Daca-l pui la Dacia 1300, da, nu cred ca exista vreo problema
Halogen
Dec 15 2012, 10:16 PM
Mda am incercat sa ajung la circ am pornit-o....am ramas fara benzina m-am dus la benzina am luat 5L am pornit-o si am lasat-o cu socu tras pornita sa se incalzeasca culmea era socu la maxim ea nu se tura mai mult de 2000 RMP ....si daca lasam socu murea de tot...am zis oky pana se incalzeste s-a incalzit un pic am dat sa ies din parcare patinam in draci abia am iesit din parcare cu ajutorul a 2 oameni am pornit spre circ la nici 4 blocuri de mine s-a oprit motoru s-a aprins martorul de ulei si bateria am cautat un loc sa o trag pe stanga sa nu incurc traficul am dat sa o pornesc dau la cheie dau la cheie mult si bine nu se intampla nimic...o mai las dau la cheie iara se aude fas de la carburator dau o mai pornesc o las mai mult o sprituiesc dintr-o data mare boooommmm pornit alarme de la masini oameni pe geam si fum negru in spate...m-am cacat pe mine am zis gata am crapat motoru.....cand ma duc in spate si ma bag sub masina sa vad de unde a iesit fumu ala toba finala a pleznit toata

ce sa mai m-am panicat chemat femeia hai sa impingem la un mic popas am zis hai sa incerc sa-i dau o cheie nexam sa porneasca tot bolborosea pe evacuare bum bum am zis lasa ca fac alta prostie....si am impins masina pana acasa suntem praf amandoi mai stau un pic si ma duc pana jos sa-i fac o poza la toba sa vad si eu ce kkt am bubuit....2 variante ori am avut dop de gheata la intrare in finala ori gase ne arse acumulate in toba finala si bum .....cert e ca acum nu mai porneste nici moarta ca experienta imi vine sa rad cu hohote ca intamplare mi-e sa nu se fi mai grava treaba la motor..... acum tre sa ma scarpin in c** de o toba si sper ca doar atat...
PS: oricum toba era extrem de urata si nu-mi placea parca era de dacie
Halogen
Dec 15 2012, 10:55 PM
cam asa arata bijuteria familiei.......mmasi de toba si de treaba din lac in put

scap de una dai de alta.
bartro
Dec 16 2012, 11:29 AM
S-a umplut toba cu amestec benzina-aer, si o scanteie a fost destul pentru bum

Nu mai tine masina asa mult pe soc, socul trebuie folosit cat mai putin posibil. Porbabil ai inecat masina, vezi cum arat bujiile.. cred ca-s negre.
Halogen
Dec 16 2012, 11:45 AM
intrebarea mea de ce nu se tura mai mult de 2000 de ture ?

cand am lasat-o in parcare sa se incalzeasca....si nici in mers nu se tura cand i`am dat a 3a atuncea mi-a aprins martoru de ulei si benzina si a murit motoru....o sa cobor ca vad ca nu mai ploua/ninge sa verific scanteia de pe bujie si sa vad daca am cheie sa scot bujiile afara.
Halogen
Dec 16 2012, 01:00 PM
Am reusit de am pornit-o merge in 2 sau 3 pistoane capacul de la delcou e fisurat... oracaie toba ca toti draci spre fericirea mea nu sunt alte pagube mai mari. Pagube de rezolvat 1 toba noua 1 capac delcou nou posibil un set de bujii noi
bartro
Dec 16 2012, 01:38 PM
Dar de ce vrei sa merge motorul peste 2000rpm cand masina sta pe loc?
Nu asta e scopul socului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.