Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Schimbare diferential open cu unul LSD
BMWZone > BMW GENERAL > Intrebari si sfaturi despre BMW
Pages: 1, 2
Iulika0069
Intrebarea e in primul rand pt E36, dar se poate extinde la toate modelele..
Ma intereasa pareri, fapte de opinie, link-uri.. orice informatie care sa ma lumineze
Unii zic ca nu conteaza ce ulei pui (75W90), nu e diferit de cel care se pune in diff-urile "normale"
Altii zic ca tre' sa scrie pe cutie "pt LSD"
Cativa ma indruma (corect biggrin.gif) catre "reprezentanta" BMW

So, care e raspunsu' corect?
Iulika0069
Incep io cu ce am gasit pe net:

"BMW have issued a Service Bulletin (i think it was in '93, i can look up the bulletin if anyone needs it) that stipulates new synthetic final drive lubricants for all BMW models.

There are two types of oil, depending on if you have a standard 'open' diff or a Limited Slip diff (LSD).

Oils for standard (open) diffs:
BMW Synthetic OSP
Castrol SAF-XO

Oils for Limited Slip diffs:
BMW Synthetic MSP
Castrol SAF-XLS
[unknown brand] VS-700"

http://www.bimmerworld.com/html/redline-gear-oil.htm
http://www.dol.net/~stimpee/rdiff.htm
GL4 sau GL5?
http://www.sas-gmbh.de/BP-Schmierstoffe/getriebe/
Gabi_323i
iei ulei de diferential full sintetic
316i
Eu am pus Mobil 80W90...o fi bun? :paranoid:
316i
de ce?
Gabi_323i
75w90
Iulika0069
La sfatul maxi-technixului Jaffar, am fost la BMW Otopeni si am luat ulei special de LSD (o sa ma uit pe factura sa vad cum ii zice ca nu mai stiu biggrin.gif) => 11E+VAT / litru, vreo 95RON 2l

Ca sa nu mai fac inca un topic, o sa prezint pas cu pas cam ce am facut:
Iulika0069
Din pacate insa ne-am lovit de o problema (minora biggrin.gif): flansele dela planetare - cele depa LSD - nu erau ale lui :|, asa ca le-am luat pe cele "originale"
Se scot f. usor, o lovitura scurta si ies depe semeringuri - nu au nici o piulita

Desi se potriveau la gauri, am ales sa interskimbam si flansele dela cardan
Aici a fost mai greutz, exista o siguranta de metal si o piulita de 36 care prinde flansa respectiva
Piulita s-a montat cu cheia dinamometrica, nu am intrebat la ce cuplu, dar a fost un semn de profesionalism biggrin.gif
Iulika0069
Practic, flansele dela planetare depe LSD nu aveau nici o treaba cu el, cred ca sunt depe un seria 5 (tipul mai are un LSD de 5er, asa ca cine e interesat..)
Iulika0069
S-a demontat doar bara stabilizatoare spate (si bineinteles piulitele dela planetare si cardan biggrin.gif)
mertan
cadn pun lsd-ul meu vreua sa schimb uleiul.care este bun? ce indicativ?
316i
mertan>Pana la urma al tau e LSD?
Iulika0069
Mertan, o sa pun codul maine, dar in principiu io as lua dela BMW
E cam acelasi pret (<500.000/l) cu un Mobil 75W90
Le-am cerut niste detalii tehnice (vascozitati) dar nu au stiut sa imi zica smile.gif

In final m-a dus aproape de 250E, dar merita fiecare banut!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif :unibrow: :unibrow: :unibrow:
akajohn
ce e ala LSD? hai baieti bagati explicatii... smile.gif merge pus asa ceva pe e46 daca e asa bun #-o
Gabi_323i
limited slip diferential
mertan
mai frate. tehnic e lsd. dar pe dinafara nu se vede. pe placutze nu scrie S. sa mor eu daca stiu. dar il montez. si va arat dacae.
florin83
adica trag ambele roti biggrin.gif

fara lsd (mai mult ca sigur n-ai tongue.gif) daca o roata e pe gheata si una pe ciment nu mai pleci de acolo ca toata puterea e transmisa pe roata care da in gol..
lsd-ul face exact invers.. muta puterea pe cealalta.. biggrin.gif
mertan
sa mor eu daca inteleg fenomenul. sunt pe ghiatza da? una pa asfalt. si accelerez.e ... la lsd. se invart amandoua odata. nu e 50%putere pe ghiata si 50% pe asfalt?
Gabi_323i
da ba frate, e pe ghiata
florin83
mosheta pe ghiata, ce te bagi? :finger:

nu stiu nici eu pana la cat % se transfera stanga dreapta, cred ca e in functie de diferential...
Gabi_323i
mai fratii mei biggrin.gif
cand esti cu o roata pe gheata si cu una pe o zona cu aderenta mai mare decat gheata de mai devreme smile.gif un procent din puterea motorului (25% la diferentialele stock, 40% la cele alpina?, si 75% sau mai mult la cele de curse) se transfera la roata cu aderenta mai buna, nici 50% la ambele, nici mai mult la cea cu aderenta mai buna
mertan
nu stiu cum functioneaa asta. adic astiu teoretic. dar trebuie sa vedem pe live.
Iulika0069
Lasa procentele.. smile.gif, poti s-o iei asa:
- la diff open (normal), daca iti patineaza o roata, nu iti mai trage nici una
- la LSD, trag amandoua, fie ca patineaza sau nu; poate patina doar o roata, sau pot patina chiar ambele roti (ramai inpotmolit de ex.); dar vor trage amandoua

Ce zici, care e mai bun? biggrin.gif
aR99bMw
ce fain...ai lsd.....cat am cautat... :crybaby: :crybaby: e 3.15?
Iulika0069
Tu NU ai LSD?? Io aveam impresia ca ai..
Ma miram io acum cum puteai sa dai scart in tr. a III-a.. Cu un LSD nu cred ca e posibil (nu vb de M3 biggrin.gif)
Si parca nici cerculetele din filmele tale nu erau chiar perfecte (glumesc biggrin.gif), cum ies cu un LSD..

Raportul.. hmm.. mai, l-am intors pe toate partile, nu scrie nimic de kestia asta pe el, dar il simt ce e identic ca raport cu cel veki de 3.15 (probabil)

Revenind la functionalitate.. cateva cuvinte de lauda:

Masina a devenit incomparabil mai manevrabila in momentul pierderii aderentei; daca vrei sa te duci in directia "aia" prin derapaj, te duci in acea directie, nu te impiedica nimeni :unibrow:
Inainte, revenirea masinii din derapaj era foarte violenta, de multe ori fiind pericolul de a pierde controlul; asta se explica cred prin transferul f. brusc de cuplu de pe o roata pe alta

Si la LSD se face acest transfer, dar exista acel procent de maxim 25% care "indulceste" transferul

Pe asfalt umed, inainte imi derapa imediat spatele daca apasam mai tare pe pedala in tr. a II-a
Acum, am plecat destul de tare depe loc si nu am avut probleme, am dus-o pana la 5500-6000 si i-am dat violent a II-a. Nici macar nu a mai patinat (vizibil) vreo roata!!!

Va zic, e cel mai tare upgrade de pana acum! "Power is nothing without control" e cat se poate de adevarat(a)
Simt in sfarsit ca pot folosi puterea masinii si la altceva decat 0-240 smile.gif
aR99bMw
dap stiu...i beton cu lsd...eu nu am gasit niciunde...... mad.gif si chiar am schimbat grupul ca l-am facut varza...si am pus tot 3.15 .....lsd e bun rau pe circuit.....derapaje controlate biggrin.gif si binenteles liniutze
florin83
QUOTE (Iulika0069)
Simt in sfarsit ca pot folosi puterea masinii si la altceva decat 0-240 smile.gif


cand il testam? :unibrow: :unibrow: :unibrow:
Gabi_323i
QUOTE (Iulika0069)
Lasa procentele.. smile.gif, poti s-o iei asa:
- la diff open (normal), daca iti patineaza o roata, nu iti mai trage nici una
- la LSD, trag amandoua, fie ca patineaza sau nu; poate patina doar o roata, sau pot patina chiar ambele roti (ramai inpotmolit de ex.); dar vor trage amandoua

Ce zici, care e mai bun? biggrin.gif

da ma, eu nu am explicat bine

explicatia corecta e : ai lsd mama ce smcecher esti sa moara fratii mei :dis:

mda, un mesaj cam acid, sorry
Iulika0069
Vezi ca nu-ti raspunsesem tie, ci lui mertan
Nici nu as fi indraznit sa ma gandesc ca tu nu stii ce e ala LSD! :finger:
alex230ro
Ba mai subtire cu LSD-u :unibrow:
mertan
oricum stiam ce e ala lsd. dar stiu ca trag amandoua odata. ca i-am facut la al meu 100 de probe(cu mana). si asha este cum spune iulika.
Iulika0069
Dragii moshului, tin sa va anunt ca (cred ca) am nimerit un diferential cu minunatul raport de 2.9x de pe 328i E36! :unibrow:
Mi se parea ca e ceva in neregula cu turatiile, la 60 la ora intr-a III-a am cam 2000rpm, zic "hmm... parca ~2000 aveam in a IV-a..."
Si fac un mic test de turatie biggrin.gif in tr. a II-a:; rezultatul il vedeti in filmulet: cu a doua prind acum aproape 120km/h, fata de <<100 cat prindeam inainte!!

Maine dimineata ies pe A2 ca nu mai am rabdare!! :unibrow:
alex230ro
Ha,ha o sa mai pierzi din demaraj un pic cred biggrin.gif sa vezi ce ti-o da Florinel acum laugh.gif
florin83
:unibrow: :unibrow: :unibrow:

scoti 0-100 mai slab decat mine biggrin.gif
Gabi_323i
QUOTE (mertan)
oricum stiam ce e ala lsd. dar stiu ca trag amandoua odata. ca i-am facut la al meu 100 de probe(cu mana). si asha este cum spune iulika.

si nu e asa ca nu e cum spun eu? da proba cu mana e cea mai buna, sau pe ghiata :retard:
florin83
acum am venit de pe autostrada unde am facut niste teste :unibrow: :unibrow:
ce sa zic.. decat ca e f. lung.. smile.gif 170+ cu a 3-a biggrin.gif

oricum las filmele (pe care cred ca o sa le puna iulika) sa vorbeasca.. biggrin.gif
akajohn
Pai eu cred ca si acum la e46 masina trage mereu cu roata care are aderenta... daca derapez pe lateral (ca la cerculetze) ma cam lasa de tot tractiunea... smile.gif sa nu fac prostii... cu toate astea am intors cu masina in slide in intersectie si a derapat fundul si am avut si tractiune... oricum daca ii dau talpa nu pleaca deloc in lateral si nici scart nu dau... daca deconectez ASC+T insa se schimba treaba si masina trage permanent la fel indiferent ce roata aluneca... am facut chestia asta chair de curand si mi-a iesit o plecare cu slide pe lateral ceva bestial...smile.gif chiar sunt mandru de ea... mi-a plecat fundul in dreapta (vreo 30 de grade) si am redresat masina brusc cu bracaj dar fara sa tai gazul... scula schema...smile.gif

in rest nu cred ca e un mare avantaj sa scazi raportul ca sa cresti viteza maxima... oricum nu ai cum s-o alergi in .ro cu 260 la ora asa incat eu cred ca mai degraba mi-as lua unul cu raport mai mare sa plec mai tare de pe loc...wink.gif pana la urma in oras mergi cu maxim 70 si foarte rar mai sus de atat asa incat important e sa ajungi la 70 repede si s-o lasi sa alunece in a 4-a la viteza asta (adica un consum optim)... apropos, iulika, nu ti-a crescut consumul de la schimbarea asta? ia vezi cum mai stai cu el...smile.gif
florin83
din contra.. cu un raport mic schimbi mai rar vitezele si consuma mai putin.. cu unul mare ai demaraj mai bun, viteza maxima mai mica si consum mai mare..
Iulika0069
Previziunile se pare ca sunt din ce in ce mai "sumbre" biggrin.gif: diferentialul este mult mai lung decat cel stock! :unibrow:

Prima poza e un stop cadru dintr-un filmulet mai veki depe A2 - 230km/h la ~6300rpm
A doua poza e "proaspata", cu noul LSD: ~137km/h la 3000rpm (tr. V-a)
Facem calcule si rezulta ca cu vekiul diff avem ~110km/h la 3000rpm

110 / 137 * 3.15 = ~2.5x => Am diff de 2.5x!! Adica de 325tds!!
Iulika0069
Practic in tr. a 4-a am acum aceiasi turatie ca inainte cu tr. a V-a!
A 3-a e un pic mai scurta decat "fosta" a 4-a (170 vs 180)
A 2-a e un pic mai mult mai scurta decat fosta a 3-a (120 vs 140)

Si iata cum m-am facut cu a 5-a pe post de a 6-a, cu un raport de ~0.80:1!! :unibrow:
mertan
am si io o intrebare. mai proasta.... de ce la toate bmweurile(majoritatea) sta apa la jumate? :ninja:
Ionut
QUOTE (Iulika0069)
Previziunile se pare ca sunt din ce in ce mai "sumbre" biggrin.gif: diferentialul este mult mai lung decat cel stock! :unibrow:


Bun venit in familia celor cu diff lsd, cu raport sub 3,00... biggrin.gif
florin83
QUOTE (mertan)
am si io o intrebare. mai proasta.... de ce la toate bmweurile(majoritatea) sta apa la jumate?  :ninja:


pt ca acolo e normal sa stea?

offtopic: hehe.. cati km arata bordul in poza "IMG_7020_1024x.jpg" 176.000
akajohn
QUOTE (florin83)
din contra.. cu un raport mic schimbi mai rar vitezele si consuma mai putin.. cu unul mare ai demaraj mai bun, viteza maxima mai mica si consum mai mare..


daca schimbi rar vitezele insemana ca ori turezi mai mult motorul ori ca il folosesti subturat si automat consuma mai mult... daca schimbi, sau mai exact esti nevoit sa schimbi mai des datorita raportului, cuplul care ajunge la roti e mai mare pe turatii mai joase si nu fortezi motorul in turatii mici deci automat consumi mai putin chiar daca schimbi mai des...
am citit pe un site ca ceea ce se numeste cuplu este influentat de toata transmisia intre motor si roti si in cazul a 2 motoare cu parametrii egali puse pe aceiasi masina va consuma mai putin cel cu cuplu mai mare... la noi rotile sunt identice, motorul e acelasi doar raportul e diferit si cred ca e diferit in directia in care o sa-i creasca omului consumul avand in vedere ca cuplul i-a scazut (chiar tu ai spus florine ca acum o sa aiba un timp mai prost la 0-100 si asta e datorita pierderii de cuplu)... daca vrea sa mentina timpul avut anterior la 0-100 trebuie sa schimbe rotile eventual sau sa traga o remapare...smile.gif oricum pariez ca ii creste consumul acum...
comisaru
la drum intins o sa-i consume mai putin pentru ca o sa scada turatia motorului. Daca folosind diferentialul vechi, pentru a merge cu 120km/h avea nevoie sa tina motorul turat la x000 de ture cu noul diferential la aceeasi viteza, turometrul va indica y000 de ture, unde y<x.(Daca as fi continuat cu"un porumbel zboara cu o viteza..."obtineam o problema de fizica pentru clasa a 8-a. biggrin.gif )
comisaru
W A F!!! :eek: :eek: :eek:
akajohn
la viteza constanta consumul e mai bun acum intradevar dar in Bucuresti viteza contanta se mentine doar la 0 km/h, adica in parcare...smile.gif
alex230ro
Asta cu diferentialul scurt e valabila daca se merge legal biggrin.gif eu am trecut de la 3,46 la 4,10 daca se merge legal consumul e rezonabil,dar cine merge legal? :unibrow:
mertan
dar pana la urma... diferentialul open la ce este bun?
Gabi_323i
QUOTE (mertan)
dar pana la urma... diferentialul open la ce este bun?

vandut la fier vechi
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.