QUOTE (kali)
nu te lua dupa ce zic circotasii astia ... se poate face fara probleme daca nu sari calul cu boost-ul:
ar fi o idee buna sa reduci rata de compresie, dar, daca e prea scump - merge cu motorul stock, dar cu boost mai mic ..
turbina: T25 (gasesti si la 300E pe e-bay, reconditionate), sau GT28(daca spargi o banca, ceva ..)
wastegate - se poate cu actuator vacumatic (nu mai ai treaba cu controlul electronic) sau cauti o turbina cu wastegate incorporat ...
colector evacuare pt turbo - serpisori, pot fi facuti "custom made" - nu cred sa fie mai mult de 150E
e posibil sa-ti trebuiasca injectoare mai mari, sau un injector suplimentar (se monteaza inainte de corpul de acc - pt ca benzina suplimentara sa raceasca amestecul ... dar daca ai vre-un rateu pe admisie bye-bye turbina ...)
regulator reglabil de presiune 100E;
unichip + dyno tuning 450E;
bujii "reci" - 150E;
intercooler klumea - minim 80% randament ... 150-200E
un afr meter e excelent - dar daca vrei unul lumea costa de te sparge .. am vazut zilele trecute unul cu Sorin pe la 300USD (stand alone); btw - afr tb sa fie 11.5-12.5 (amestec bogat), ca daca te duci peste 14.8 ... s-a terminat cu motorul ...
blow off e indicat - dar si asta e destul de scump (pt presiuni pana in 10 psi (0.7 bar) e cam 100E)
cu set-up asta poti rula linistit 0.5bar - si poti astepta 220-240CP + o gashca de cuplu de la 2.500rpm in sus ...
PS: nu te arunca la scazut compresia - ca nu e neaparat o solutie buna ... in special daca vrei sa rulezi low bost (pana la 0.7bar ..); pana la 250CP - cred ca piesele interne ale motorului stock n-o sa aiba probleme, mai ales ca motorul e facut de curind ...
Pornesc de la ce a zis Kali ca el a enumerat si preturile
1.Motorul-pot sa incerc sa fac pe motorul care il am dar ma gandesc ca 2,3 are compresia 9,8 parca si asta ar fii cam mare pt ce vreau eu,motorul are 275.000 km si la el s-au schimbat decat segmentii(asa zice proprietaru da nu prea cred) si cuzinetii(de ceva timp am la rece o bataie de linie aleator ce-i drept dar se aude

) Asa ca o sa incerc sa gasesc un 2,7 care s-ar preta mai bine la ceeea ce vreau eu,asta inseamna cam 300E
2. Turbina + evacuare as lua de 324 td inca nu am inteles daca merge sau nu ,e un zvon conform cum ca turbinele de dizel ar baga boost mai mare
3.injectoare mai mari aici nu stiu ce sa zic or merge injectoare de pe motor de 3,5?
4.unichip+dino 450E aici nu prea am ce comenta
5.Afr?aici m-ai pierdut da il bag si pe asta pe lista la 250E
6.blow off valve obligat + bujii 250E
7.diverse- 500E aici zic intercooler si ce o mai fi pe acolo
Total:cam 2000E nu am idee clar cate turbina si sa zic asa cu marja de siguranta 2500E
2500E sunt cam 90 mil asta ar insemna un imprumut pe vro 3 ani asa cu o rata de 4,5 mil pe luna

destul de realizabil proiectul dupa parerea mea :unibrow: .Oricum anul asta nu am bani sa fac asa ceva dar pot sa ma interesez si usor usor sa iau piesele