Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Urs turbo?
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E30 (ursulet)
Pages: 1, 2
alex230ro
De ceva timp ma alearga un gand criminal biggrin.gif sa fac 2,3( sau 2,5) turbo si pt asta vreau sa aflu cat mai multe despre turbo si cu ce se mananca el smile.gif .Ideea mea ar fii sa pun o turbina+evacuare de la un 324 td astea se gasesc intrebarea ar fii cum naiba o sa pot regla motorul si cam pana la ce presiune in turbina rezista pistoanele.Nu va ambalati tare asta e un vis de-al meu si e posibil sa nu se indeplineasca niciodata avand in vedere starea financiara destul de precara in care ma aflu sad.gif .Asa ca astept pareri sugestii injuraturi felicitari numere de telefon ale pisihiatrilor etc :paranoid:
da_joint
Offtopic...esti pastilat acum ...Nu??? laugh.gif
alex230ro
Off topic- Nu se vede biggrin.gif Off topic supapele de turbo sunt diferite fata de cele standard nu,compresia "ideala" pt turbo 8 nu? smile.gif
alex230ro
Asta mai e o alta problema ,aici cred ca o sa ne lamureasca mai pe seara George 77 mi-a explicat el ce si cum da nu prea am inteles smile.gif .Later edit:din ce am vb cu el s-ar putea ca motorul sa suporte max 0,5 bari
mertan
vreau sa spun ca visul meu este sa am un bmw e30 turbo(adica motor 2.5 m20) eu nu vreau 760li. e visul meu. am multe filme cu asha ceva. daca vrei sa pui turbo trebuie sa decomprimi motorul. de al 2500 de duci la 2800 ccm arbore cotit schimbat si pistoane, luat din bloc motor. supape. tot. pana si axul cu came. asta e mai greu. in motor. trebuiesc pistoane turnate.
alex230ro
Da sau as putea sa iau un 2,7 biggrin.gif parca cipi_ydg avea asa ceva anu trecut de vanzare :unibrow:
Robert
alex230ro, oare o sa traiesc destul sa apuc ziua in care o sa vad, lansat de tine, un topic cu titlul "Cum sa faci ursul sa consume putin" sau "Cheltuieli minime pentru intretinere ursulet" ? smile.gif
mertan
poti si asha. dar 2.5 se preteaza mai bine la turbo.
alex230ro
QUOTE (Robert)
alex230ro, oare o sa traiesc destul sa apuc ziua in care o sa vad, lansat de tine, un topic cu titlul "Cum sa faci ursul sa consume putin" sau "Cheltuieli minime pentru intretinere ursulet" ? smile.gif

Nu cred i got the need 4 speed cred :paranoid: totusi un motor turbo cred ca va consuma mai putin ca unul pe benzina aspirat tongue.gif la intretinere clar o sa ma sparga sad.gif .
Sorin
alex o sa trebuiasca multe credite
2.5 -ul o sa crape in prima 1000 de km
iti trebuie asa: bloc de eta cu pistoane cu compresie mica
chiuloasa de 2.5 "hemisferica"
arbore cotit de 2.4 td
supape mai mari atat admisie cat si evacuare
turbina t3/t4 sau un gt28
wastegate +blow-off
injectoare cu debit marit de Ford Mustang dupa 92
intercooler
un unichip -piggy-back computer
tevi multe , atat de aer de apa si de evacuare
un afr sa monitorizezi amestecul stochiometric sa fie peste 14.8
aaa electroventilator ai
si un afm de m30 ar fi bine


a si eventual o tractiune 4x4

deci baga credite daca vrei intradevar asa ceva ..... nu conteaza motronic/ jetronic desi as prefera motronic
da_joint
ia bagati un ochi aici...: http://forum.4tuning.ro/download.php?id=84163
:nod: :retard:
florin83
hmm 0-236km/h 9.5sec... fuge ceva.. cred ca si asta ma face.. sad.gif
mertan
blocul ala de eta. e ala cu 2.7 si 120 de cai? sau 2.5
Sorin
2.7 parca am zis
fiti atenti tongue.gif :ninja: la indicatii
mertan
QUOTE (Sorin)
alex o sa trebuiasca multe credite
2.5 -ul o sa crape in prima 1000 de km
iti trebuie asa: bloc de eta cu pistoane cu compresie mica
_chiulasa_ de 2.5 "hemisferica"
arbore cotit de 2.4 td
supape mai mari atat admisie cat si evacuare
turbina t3/t4 sau un gt28
wastegate +blow-off
injectoare cu debit marit de Ford Mustang dupa 92
intercooler
un unichip -piggy-back computer
tevi multe , atat de aer de apa si de evacuare
un afr sa monitorizezi amestecul stochiometric sa fie peste 14.8
aaa electroventilator ai
si un afm de m30 ar fi bine


a si eventual o tractiune 4x4

deci baga credite daca vrei intradevar asa ceva ..... nu conteaza motronic/ jetronic desi as prefera motronic



nu vad ca ai scris 2.7
kali
nu te lua dupa ce zic circotasii astia ... se poate face fara probleme daca nu sari calul cu boost-ul:
ar fi o idee buna sa reduci rata de compresie, dar, daca e prea scump - merge cu motorul stock, dar cu boost mai mic ..
turbina: T25 (gasesti si la 300E pe e-bay, reconditionate), sau GT28(daca spargi o banca, ceva ..)
wastegate - se poate cu actuator vacumatic (nu mai ai treaba cu controlul electronic) sau cauti o turbina cu wastegate incorporat ...
colector evacuare pt turbo - serpisori, pot fi facuti "custom made" - nu cred sa fie mai mult de 150E
e posibil sa-ti trebuiasca injectoare mai mari, sau un injector suplimentar (se monteaza inainte de corpul de acc - pt ca benzina suplimentara sa raceasca amestecul ... dar daca ai vre-un rateu pe admisie bye-bye turbina ...)
regulator reglabil de presiune 100E;
unichip + dyno tuning 450E;
bujii "reci" - 150E;
intercooler klumea - minim 80% randament ... 150-200E
un afr meter e excelent - dar daca vrei unul lumea costa de te sparge .. am vazut zilele trecute unul cu Sorin pe la 300USD (stand alone); btw - afr tb sa fie 11.5-12.5 (amestec bogat), ca daca te duci peste 14.8 ... s-a terminat cu motorul ...
blow off e indicat - dar si asta e destul de scump (pt presiuni pana in 10 psi (0.7 bar) e cam 100E)
cu set-up asta poti rula linistit 0.5bar - si poti astepta 220-240CP + o gashca de cuplu de la 2.500rpm in sus ...
PS: nu te arunca la scazut compresia - ca nu e neaparat o solutie buna ... in special daca vrei sa rulezi low bost (pana la 0.7bar ..); pana la 250CP - cred ca piesele interne ale motorului stock n-o sa aiba probleme, mai ales ca motorul e facut de curind ...
George77
Exact asta gandeam si eu cand ii spuneam lui Alex ca o poate face turbo.
Ionut
daca el vrea sa puna pe motorul actual de 2300 turbo, ce sa faca cu unichip-ul??? ca el are jetronic.... :retard:
Sorin
daca ii pune injector inainte de corpul de acceleratie , daca ii da un rateu in admisie oare ce o sa se intample?????, mad.gif

faza cu injectorul se foloseste la raliuri si este amplasat nu stiu unde ca sa mareasca viteza gazelor, dar ma interesez si va spun exact

unichipul merge si la jetronic smile.gif dar mai bine e cu motronic



scuze cu 14.8, eram cu gandul la niste carnati

si din 2.7 eta cu turbo se poate scoate safe in jur de 320-340 cp
Ionut
QUOTE (Sorin)
daca ii pune injector inainte de corpul de acceleratie , daca ii da un rateu in admisie oare ce o sa se intample?????, mad.gif

faza cu injectorul se foloseste la raliuri si este amplasat nu stiu unde ca sa mareasca viteza gazelor, dar ma interesez si va spun exact

unichipul merge si la jetronic smile.gif dar mai bine e cu motronic


ia explica-mi cum? smile.gif
Sorin
ce controleaza calculatorul?????? e asa sa ocupe loc?
florin83
bai, ia nu-i mai dati idei.. :finger:
Sorin
tu ai 4x4 , :ninja: biggrin.gif deja e mai misto la tine
florin83
ti se pare tie ca as avea nevoie? :unibrow: :unibrow:
florin83
ce vorbesti mane? :nod:
Ionut
QUOTE (Sorin)
ce controleaza calculatorul?????? e asa sa ocupe loc?


unichip-ul nu tre sa-i modifice si avansul??? sunt curios cum o face asta la jetronic..."calculatorul" se ocupa doar de injectoare...eu asa stiu... smile.gif
alex230ro
QUOTE (kali)
nu te lua dupa ce zic circotasii astia ... se poate face fara probleme daca nu sari calul cu boost-ul:
ar fi o idee buna sa reduci rata de compresie, dar, daca e prea scump - merge cu motorul stock, dar cu boost mai mic ..
turbina: T25 (gasesti si la 300E pe e-bay, reconditionate), sau GT28(daca spargi o banca, ceva ..)
wastegate - se poate cu actuator vacumatic (nu mai ai treaba cu controlul electronic) sau cauti o turbina cu wastegate incorporat ...
colector evacuare pt turbo - serpisori, pot fi facuti "custom made" - nu cred sa fie mai mult de 150E
e posibil sa-ti trebuiasca injectoare mai mari, sau un injector suplimentar (se monteaza inainte de corpul de acc - pt ca benzina suplimentara sa raceasca amestecul ... dar daca ai vre-un rateu pe admisie bye-bye turbina ...)
regulator reglabil de presiune 100E;

unichip + dyno tuning 450E;
bujii "reci" - 150E;
intercooler klumea - minim 80% randament ... 150-200E
un afr meter e excelent - dar daca vrei unul lumea costa de te sparge .. am vazut zilele trecute unul cu Sorin pe la 300USD (stand alone); btw - afr tb sa fie 11.5-12.5 (amestec bogat), ca daca te duci peste 14.8 ... s-a terminat cu motorul ...
blow off e indicat - dar si asta e destul de scump (pt presiuni pana in 10 psi (0.7 bar) e cam 100E)
cu set-up asta poti rula linistit 0.5bar - si poti astepta 220-240CP + o gashca de cuplu de la 2.500rpm in sus ...
PS: nu te arunca la scazut compresia - ca nu e neaparat o solutie buna ... in special daca vrei sa rulezi low bost (pana la 0.7bar ..); pana la 250CP - cred ca piesele interne ale motorului stock n-o sa aiba probleme, mai ales ca motorul e facut de curind ...


Pornesc de la ce a zis Kali ca el a enumerat si preturile tongue.gif
1.Motorul-pot sa incerc sa fac pe motorul care il am dar ma gandesc ca 2,3 are compresia 9,8 parca si asta ar fii cam mare pt ce vreau eu,motorul are 275.000 km si la el s-au schimbat decat segmentii(asa zice proprietaru da nu prea cred) si cuzinetii(de ceva timp am la rece o bataie de linie aleator ce-i drept dar se aude sad.gif ) Asa ca o sa incerc sa gasesc un 2,7 care s-ar preta mai bine la ceeea ce vreau eu,asta inseamna cam 300E
2. Turbina + evacuare as lua de 324 td inca nu am inteles daca merge sau nu ,e un zvon conform cum ca turbinele de dizel ar baga boost mai mare
3.injectoare mai mari aici nu stiu ce sa zic or merge injectoare de pe motor de 3,5?
4.unichip+dino 450E aici nu prea am ce comenta
5.Afr?aici m-ai pierdut da il bag si pe asta pe lista la 250E
6.blow off valve obligat + bujii 250E
7.diverse- 500E aici zic intercooler si ce o mai fi pe acolo
Total:cam 2000E nu am idee clar cate turbina si sa zic asa cu marja de siguranta 2500E smile.gif
2500E sunt cam 90 mil asta ar insemna un imprumut pe vro 3 ani asa cu o rata de 4,5 mil pe luna biggrin.gif destul de realizabil proiectul dupa parerea mea :unibrow: .Oricum anul asta nu am bani sa fac asa ceva dar pot sa ma interesez si usor usor sa iau piesele biggrin.gif
316i
2.7 cu 300 de europeni? biggrin.gif
Sorin
QUOTE (Ionut)
QUOTE (Sorin)
ce controleaza calculatorul?????? e asa sa ocupe loc?


unichip-ul nu tre sa-i modifice si avansul??? sunt curios cum o face asta la jetronic..."calculatorul" se ocupa doar de injectoare...eu asa stiu... smile.gif



asa si senzorii de pe motor ii spune unde este aprinderea si respectiv pistonul si in functie de asta ii da mai multa sau mai putina benzina calculatorul
alex230ro
QUOTE (316i)
2.7 cu 300 de europeni? biggrin.gif

Bine mah atunci 400 ca te cunosc biggrin.gif
kali
e ok rata de compresie de 9.8:1 .. doar daca nu vrei sa faci motorul de vre-o 400CP smile.gif
formula dupa care poti calcula cam cit boost poti rula e : (boost + 1)*CR = TECR; la afr 11.5-12.5, benzina 96 Octan, intercooler 80%, TECR tb sa fie < 16.5.
CR = rata de compresie a motorului (9.8 in cazul tau)
dupa ce afli cit boost poti rula - calculam si ce putere vei obtine ...
dupa aia vom calcula cit aer trage motorul in regim de boost (kg) - si vom cauta o turbina potrivita si un intercooler pe masura ... asta va lua ceva timp ... smile.gif
afr = air fuel ratio, iti spune cit de bogat/ sarac este amestecul raport intre aer si benzina... cu cit amestecul este mai sarac, cu atit creste temperatura in cilindru si creste si riscul de detonatie ...
am uitat ai avans "la mina" - va trebui un dispozitiv care sa stie sa reduca automat avansul (cu senzor de detonatie), gen splitsecond, sau alte piggiback de-astea .. s-ar putea sa stie si unichip-ul sa reduca avansul daca motezi senzor de detonatie (de vb cu florin) ..
alex230ro
Pai mai mult de 200-250 cai nu am nevoie tongue.gif problema e ca nu stiu daca rezista 2,3-ul la turbo avand in vedere si problemele enumerate de mine mai sus smile.gif dar o sa fac un calcul sa vad cam ce boost ar suporta ca timp am berechet biggrin.gif .
kali
be my guest biggrin.gif
if you'll need any help ... shoot
mertan
http://www.catalystracing.net/products.html :unibrow: :unibrow: :unibrow:
alex230ro
http://www.bimmer.ro/forum/download.php?id=1576 am bagat aici datele lui 2,3 si a iesit ca merge la 250 cai dus biggrin.gif
kali
QUOTE (alex230ro)
http://www.bimmer.ro/forum/download.php?id=1576 am bagat aici datele lui 2,3 si a iesit ca merge la 250 cai dus biggrin.gif

a iesit cu ok sau cu "la limita" ?
cit boost zice programelul ca ai nevoie?
calculul ala e valabil pt compresor centrifugal .. la turbo tb luat in calcul si incalzirea generata de apropierea de gazele de evacuare ..
alex230ro
Zice ok :unibrow: boost ar veni 0,62 biggrin.gif putere obtinuta 250 cai .
kali
vezi ca am update-at bost calculatorul cu unul mai profesional ... made in USA smile.gif
kali
Alex, daca ma gindesc mai bine - cred ca pt tine ar fi mult mai potrivit un compresor cetrifugal decit o turbina ...
iti livreaza boost progresiv si nu mai pierzi asa usor aderenta la ture joase: gindeste-te ca o turbinica de-asta mica gen T25 ajunge la full boost undeva dupa 2.500rpm ... si, chiar daca efectul este beton, cu siguranta ca vei pierde imediat controlul masinii (mai ales cu diff-ul tau) ..
ar fi idee sa vedem ce rate de boost/ airflow ai nevoie si sa incercam o harta de G60 - poate se potriveste (si una second sau reconditionata e destul de ieftina) ..
uite cum arata curba de cuplu la un 318i (M43B18) cu compresorul pe care l-am comandat eu, la un boost maxim de numai 0.55bar si fara intercooler ... e acolo si o poza a compresorului ...
si imagineaza-ti ca eu vreau sa rulez 0.8 bar (faza 2), pun un interooler klumea si am si 100cmc mai mult ... :ninja:
Darren
Kali, M43B18 am eu, poti sa-mi trimiti pe mail tot ce ai pentru asa ceva? Cat costa toata treaba aia din poza? Vreau si eu 175CP din motorasul meu :unibrow:
Ionut
QUOTE (kali)
Alex, daca ma gindesc mai bine - cred ca pt tine ar fi mult mai potrivit un compresor cetrifugal decit o turbina ...  
iti livreaza boost progresiv si nu mai pierzi asa usor aderenta la ture joase:  gindeste-te ca o turbinica de-asta mica gen T25 ajunge la full boost undeva dupa 2.500rpm ... si, chiar daca efectul este beton, cu siguranta ca vei pierde imediat controlul masinii (mai ales cu diff-ul tau) ..
ar fi idee sa vedem ce rate de boost/ airflow ai nevoie si sa incercam o harta de G60 - poate se potriveste (si una second sau reconditionata e destul de ieftina) ..
uite cum arata curba de cuplu la un 318i (M43B18) cu compresorul pe care l-am comandat eu, la un boost maxim de numai 0.55bar si fara intercooler ... e acolo si o poza a compresorului ...
si imagineaza-ti ca eu vreau sa rulez 0.8 bar (faza 2), pun un interooler klumea si am si 100cmc mai mult ...  :ninja:


Hmm e o idee si cu coppresorul dar nu stiu la cat m-ar duce ca bani smile.gif tare imi e frica ca o sa sara de 3000E sad.gif
alex230ro
QUOTE (Ionut)
QUOTE (kali)
Alex, daca ma gindesc mai bine - cred ca pt tine ar fi mult mai potrivit un compresor cetrifugal decit o turbina ...  
iti livreaza boost progresiv si nu mai pierzi asa usor aderenta la ture joase:  gindeste-te ca o turbinica de-asta mica gen T25 ajunge la full boost undeva dupa 2.500rpm ... si, chiar daca efectul este beton, cu siguranta ca vei pierde imediat controlul masinii (mai ales cu diff-ul tau) ..
ar fi idee sa vedem ce rate de boost/ airflow ai nevoie si sa incercam o harta de G60 - poate se potriveste (si una second sau reconditionata e destul de ieftina) ..
uite cum arata curba de cuplu la un 318i (M43B18) cu compresorul pe care l-am comandat eu, la un boost maxim de numai 0.55bar si fara intercooler ... e acolo si o poza a compresorului ...
si imagineaza-ti ca eu vreau sa rulez 0.8 bar (faza 2), pun un interooler klumea si am si 100cmc mai mult ...  :ninja:


Hmm e o idee si cu coppresorul dar nu stiu la cat m-ar duce ca bani smile.gif tare imi e frica ca o sa sara de 3000E sad.gif


Asta eu am scris dar eram la ionut si am scris de pe contul lui laugh.gif
kali
daca se potriveste G60-ul iesi clar mai ieftin decit cu turbo ...
in general compresoarele sunt mai scumpe decit turbinele - dar e valabil daca sunt noi .. la sh se mai "egalizeaza" preturile ..
da si search pe e-buy .. sau macar pune toate datele in airflow-ul ala si incepe sa cauti un compresor dupa harta) ..
o sa fac si un airflow pt turbo - sa vezi si acolo cum e
n3o
si totusi se baga cineva ?! sa vedem si noi a future ticco wink.gif
Sorin
g60-ul e mic si se potriveste peste tot ,fullii pt raport sa ai
kali
QUOTE (Sorin)
g60-ul e mic si se potriveste peste tot ,fullii pt raport sa ai

da, dar tb sa vezi pe unde cazi in harta compresorului, ca daca esti pe la eficienta termica de 50-60% va incalzi mai rau ca turbo ..
btw: nu are nimeni o harta de G60 - macar sa vedem cum arata (macar vedem la ce capacitati cil e buna) ..
fastbmw
Am vazut ca vorbiti de motoare mari de 2,5 dar sa vedem cine face un turbo kit pe un 1,8 motor M10 , ca se poate ?
kali
QUOTE (fastbmw)
Am vazut ca vorbiti de motoare mari de 2,5 dar sa vedem cine face un turbo kit pe un 1,8 motor M10 , ca se poate ?

pai cum cine face? Tu !!
noi te consiliem smile.gif
fastbmw
asa merci ma duc la un priten din Ungaria si ala ii la doar 150 km decat pana la Bucuresti e 600 si inca nici nu e sigur si nici ni a facut macar asta a mai facut :crybaby:
kali
QUOTE (fastbmw)
asa merci ma duc la un priten din Ungaria si ala ii la doar 150 km decat pana la Bucuresti e 600 si inca nici nu e sigur si nici ni a facut macar asta a mai facut  :crybaby:

pai in Ungaria ar trebui sa fie ceva "cultura" mai serioasa de supraalimentare, decit in Ro ...
oricum nu m-as baga la supraalimentat cu turbo .. ca nu stiu decit ceva chestii teoretice, dar si o gramada de modalitati sa faci motorul bucatele ..
la compresor mecanic e alta treaba - e mai simplu de montat, ai un control klumea pe boost + ca e mult mai usor de calibrat ... plus ca daca ceva nu merge bine - tot poti folosi masina mergind in ture joase sau decuplind compresorul (daca ai optiunea), pe cind la turbo .. e foarte complicat si ineficient sa by-pass-ezi turbina ...
uite aici:
http://www.dune-buggy.com/buggylinks/Tech_Tips/
un site interesant despre turbo
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.