Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Urs turbo?
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E30 (ursulet)
Pages: 1, 2
cristic
Un prieten vrea sa-si faca 1.8 turbo :unibrow:
In afara de turbina ce alte modificari trebuie aduse motorului... injectoare mai mari...
kali
QUOTE (cristic)
Un prieten vrea sa-si faca 1.8 turbo  :unibrow:  
In afara de turbina ce alte modificari trebuie aduse motorului... injectoare mai mari...

pai sunt cam multisoare smile.gif
in functie de motor si cit boost vrea sa dea in el : pistoane + biele forjate;
admisie, evacuare, piggy back, MAP, intercooler, regulator presiune, BOV, posibil - pompa de ulei (oricum va tb sa traga circuit de ulei pt turbina), gauge-uri, calibrare, etc ...
pe ce motor vrea sa puna turbo?
kali
niste poze interesante .. sunt de w/endul trecut, ca n-am mai apucat saptamina asta sa-i fac poze ...
florin83
moaa.. abia astept sa ne dam.. smile.gif
banuiesc ca o sui si pe dyno.. biggrin.gif
kali
QUOTE (florin83)
moaa.. abia astept sa ne dam.. smile.gif
banuiesc ca o sui si pe dyno.. biggrin.gif

cu datul e e delicat ... ar trebui sa plec eu rau de tot sa ai vre-o sansa .. ceea ce intr-o prima faza nu e chiar greu, ca va trebui sa ma obisnuiesc cu ea ...
pe dyno se va face toata calibrarea smile.gif ...
oricum n-o sa dau prea rau in ea pana vin pistoanele forjate ... ca ex: compresorul ala imens de pe masina face 1.2 bar boost pe motoare de 2l, iar eu voi supraalimenta intr-o prima faza la numai 0.55 ... cum ar fi: il pun de proba tongue.gif
florin83
QUOTE (kali)
ar trebui sa plec eu rau de tot sa ai vre-o sansa


ramane de vazut.. :unibrow:

oricum, cu cea mai buna plecare a ta tot o sa fiu mai rapid pe start biggrin.gif
fastbmw
QUOTE ("kali")
niste poze interesante .. sunt de w/endul trecut, ca n-am mai apucat saptamina asta sa-i fac poze ...


Pacat ca turbina e pe motor de M40 adica de E30 seria a doua/ E36, am inteles ca pe M10 e mai greu adica sare injectia daca vrei sa-l pui :crybaby:
kali
adica cum "sare injectia' ??
pozele alea sunt cu masina mea - cu motor M43TU si tulumba aia mare e compresor mecanic, nu turbina ...
PS: un motor fff bun pt supraalimentat ar fi M42 - ca are pistoane forjate de fabrica smile.gif

@florin : tinta mea nu e 325-ul .. daca n-o sa pot face lejer 325 E36, n-am facut nimic .. si cum fiecare cu "pasarica lui" - tinta mea e un leon Cupra R care trage in draci .. (dupa ultimele mesuratori la MasterTuner a iesit cu 214CP)
316i
M42 are pistoane forjate stock? Ce bine. laugh.gif
kali
QUOTE (316i)
M42 are pistoane forjate stock? Ce bine. laugh.gif

de ce, vrei sa-ti pui M42 pe masina ? ... 140CP ar fi decent pt ursulica, fara sa tb sa schimbi pe la frine, suspensii, etc ...
fastbmw
QUOTE ("kali")
adica cum "sare injectia' ??
pozele alea sunt cu masina mea - cu motor M43TU si tulumba aia mare e compresor mecanic, nu turbina ...
PS: un motor fff bun pt supraalimentat ar fi M42 - ca are pistoane forjate de fabrica  :)

@florin : tinta mea nu e 325-ul .. daca n-o sa pot face lejer 325 E36, n-am facut nimic .. si cum fiecare cu "pasarica lui" - tinta mea e un leon Cupra R care trage in draci .. (dupa ultimele mesuratori la MasterTuner a iesit cu 214CP)
Mi s-a zis ca pentru a monta o turbina pe L-Jet sare injectia trebuie pus carburator ce inseamna ca tre sa modific aproape tot pe acolo
kali
nu stiu exact ce tip de injectie este L-Jetronic, dar daca e EFI - nu mai "sare" nici o injectie
parca la L(sau K - nu mai tin minte la care) Jetronic era chestia ca injectia era controlata electronic iar avansul "la mina" ... situatie in care tb neaprat un retarder de avans (SDS, Split second - ceva de genul asta ..) ...
totusi, despre ce motor este vb ?
x-28-tra
scuze ca ma bag si eu in discutzie dar va zic ca merge sigur pus turina pe BMW si chiar pe motoru de 2.7
mertan
ce scrie la semnatura ta???ne-ai facut curiosi. pe bune.
x-28-tra
BMW 327 turbooooooooooooooooooooooo
crazydriver
QUOTE (x-28-tra)
BMW 327 turbooooooooooooooooooooooo


asta cred ca au inteles. dar detaliaza si daca se poate pozeeeeeeeeeeee.
Gabi_323i
tra-ule ce zici ma? unde ti-e dacia? biggrin.gif
x-28-tra
dacia nu mai e de multt .acum m-am dat pe bmw si am inceput sa fac si inginerii:)))))

de detaliat ce pot sa itzi spun .
motor 327 cu turbina atita tot ce pot sa itzi spun .restuu intreaba si itzi raspund
kali
QUOTE (x-28-tra)
dacia  nu  mai e  de  multt .acum m-am    dat    pe  bmw  si am  inceput sa    fac  si inginerii:)))))

de  detaliat    ce  pot sa itzi   spun .
motor  327   cu  turbina atita    tot  ce    pot sa itzi   spun .restuu intreaba  si   itzi  raspund

ce turbina folosesti? la cit supraalimentezi ? cum ai facut cu controlul injectiei?care e rezultatul ? cred ca astea ar fi cele mai basic intrebari ...
x-28-tra
turbina bmw324td.presiune in ea de 0.5 .iar cu benzina nu a trebuit sa iii fac nici o modificare ptr ca trage fff bine asa cum e ea dar pe viitor o sa vreau sa ii pun injectie mecanica ptr ca aia se poate regla
kali
si marmota invelea ciocolata ...
pune niste poze sa vedem si noi minunea asta care trage foarte bine supraalimenata la 0.5 fara corectarea fluxului de benzina smile.gif ....

PS: la mine la numai 0.4bar boost, si cu compresor (care oricum opereaza mult mai rece) + intecooler cit china + regulator presiune setat la 4bar + rupt secventialitatea la injectie am iesit din raza de actiune a injectoarelor stock : motorul rula sarac, si a inceput sa se incalzeasca ca dracu .... si asta cu tot cu jeturile de ulei care racesc pistoanele ...
George77
pai tu ai racire la pistoane la motorul ala???sau i-ai montat tu??Daca este stok super.Cu ce Lambda merge din fabrica motorul asta al tau?Ce valoare?Kali
TiL
kali, poate ca injectoarele de L-jetronic sunt mai grosolane si scuipa mai mult (decat astea noi) dupa o corectie buna aplicata debitmetrului.
kali
@george: motorul are stropitori cu ulei pe pistoane de fabrica ..
cu softul stock, motorul mergea destul de sarac, undeva pe la 15.5-16 AFR (lambda 1.1-1.2), dar la peste 0.4bar nu-mi permit chestii de astea, si vreau sa tin afr sub 12.5
@TIL: injectoarele gestionate de L-Jet sunt exact la fel (ca si constructie) ca cele de Motronic (poate difera la forma) ... si nici un injector n-o sa bage mai multa bezina, decit daca este controlat sa faca asta.
George77
Aha ,pai de aceea cxred ca ai racire la pistoane,ce raport de compresie ai?,dar de fapt ce te intreb ca ma pot uita si eu singur in autodata
kali
CR stock e 9.7:1, si faptul ca am racire la pistoane nu face decit sa ma bucure smile.gif ...
dar, oricum, la peste 4.200rpm, cu afr pe la 14.5 - 15.0, si avansul intirziat la 5 grade incepea sa pinguiasca ... asa ca: injectoare mai mari ... azi s-au produs flasele sa pot ridica rampa de injectie cu 13mm, si se vor potrivi un set de injectoare ceva mai "babane' ... vin miine cu news ..
x-28-tra
daca e sa o luam asa ca are sau nu stropitorii sau.......nu o sa mai faci niciodat nimic
.momentan pot sa va zic ca motoru merge si nu are nimic
kali
QUOTE (x-28-tra)
daca e  sa  o luam  asa  ca  are sau  nu stropitorii sau.......nu  o sa mai  faci  niciodat  nimic  
.momentan  pot sa va  zic  ca  motoru merge si  nu  are  nimic

ce incercam eu sa-ti zic e ca vreau sa vad cum arata (daca arata smile.gif ) setup-ul ...
corect ca nu conteaza daca are sau nu stropitori de ulei, dar, daca vrei sa faci tuning de calitate, si sa mai tii motorul in viata citeva zeci de mii de km, nu-ti poti permite sa mergi cu afr peste 13.5 .... chiar daca injectoarele baga, si debitmetrul citeste debitul marit, softul stock al masinii va incerca sa faca amestecul stoechiometric (lambda 1, sar afr 14.7), ceea ce inseamna amestec sarac pt un motor supraalimentat - si, in consecinta, presupunind ca nu detoneaza (daca ai intirziat avansul cu citeva grade) - se va incalzi rau de tot ... daca treci cu egt-ul de 850-900 grade pregatestete de schimbat pistoane, supape, etc ...
x-28-tra
okk
te anuntz daca se intimpla asa ceva
florin83
dar niste poze nu poti pune totusi?
x-28-tra
1poza
TiL
Poti sa pui din nou poza plizz? Sunt curios cum ai asezat toate cele pe-acolo.
Apple
310 CP si 425 NM doar dintr-o turbina? Mi se pare imposibil... Nu spun ca fabulezi, Doamne fereste, dar gandeste-te bine inainte de a spune asa ceva, pentru ca cine ti-l cumpara si se duce la un dyno, cred ca va veni dupa tine cu bata si 10 taxiuri pline...
Eu sunt foarte curios, pentru ca o turbina implica si alte modificari, si tot nu-i suficient. ai alezat chiulasa, ai schimbat supape, ceva? ai resoftat ECU?
I'm really curious...
alex230ro
are foaie de dyno -asta nu e puterea la roata,ca idee mai e un 2,5 turbo care merge cu 0.6 bari si are undeva pe la 240 cai
boh_325t
QUOTE (Apple @ Nov 7 2007, 03:49 PM) *
310 CP si 425 NM doar dintr-o turbina? Mi se pare imposibil... Nu spun ca fabulezi, Doamne fereste, dar gandeste-te bine inainte de a spune asa ceva, pentru ca cine ti-l cumpara si se duce la un dyno, cred ca va veni dupa tine cu bata si 10 taxiuri pline...Eu sunt foarte curios, pentru ca o turbina implica si alte modificari, si tot nu-i suficient. ai alezat chiulasa, ai schimbat supape, ceva? ai resoftat ECU?I'm really curious...
frate nu fabuleaza nimeni . mai bine intreaba si tu in stg dr si vezi ce masini victime am la activ Apropo nu am zis ca am decat o turbina ,,,,,,,,, daca intelegi ce vreau sa ziciti zic eu ....... unu care nu se supara si recunoaste este nasy DGH ..........ce zici ???? daca nu stii este un m5 de 340 de cp pe un urs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Apple
QUOTE (boh_325t @ Nov 7 2007, 04:09 PM) *
frate nu fabuleaza nimeni . mai bine intreaba si tu in stg dr si vezi ce masini victime am la activ Apropo nu am zis ca am decat o turbina ,,,,,,,,, daca intelegi ce vreau sa ziciti zic eu ....... unu care nu se supara si recunoaste este nasy DGH ..........ce zici ???? daca nu stii este un m5 de 340 de cp pe un urs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

usor ca nu dau cu parul... masinile victime la activ chiar nu ma intereseaza. Nici ce alte motoare sunt sau nu sunt pe ursi. Eu doar sunt curios cum dintr-un motor de 2,5 192 CP ai ajuns la 310 CP, ca asa spui tu ca ai. ti-am citit si topicul cu ursul turbo, deci nu ma trimite acolo. si nu mai imi da exemple de curse. Nu ma pasioneaza subiectul decat din punct de vedere pur tehnic. Chiar ma lasa rece pe cine ai facut tu sau n-ai facut la liniutze. O turbina nu-ti da 110 CP. Mai repet o data: discutia ma intereseaza doar din punct de vedere tehnic.
boh_325t
aaaa si vezi ca in titlu am spus ca pt detalii sa ma sune cine vrea si am mai zis ceva cu proba si inainte si dupatehnic doar daca te intereseza sa il cumperi.......................nu crezi ca s-a muncit cam mult sa iti zic asa .........
Sorin
uite un site
www.pure-pf.com ...uita-te la imagini si de acolo poti sa intelegi ce si cum

ca sa ai puterea asta iti trebuie mai intai o documentatie.
Stiu masina de cand era cu 292 si se misca ca o masina de ~300 de cai
vezi ca mai sunt niste topicuri legate de supralimentare si cu ce puteri se pot scoate de aici de pe la noi
HUT
QUOTE (Apple @ Nov 7 2007, 04:16 PM) *
usor ca nu dau cu parul... masinile victime la activ chiar nu ma intereseaza. Nici ce alte motoare sunt sau nu sunt pe ursi. Eu doar sunt curios cum dintr-un motor de 2,5 192 CP ai ajuns la 310 CP, ca asa spui tu ca ai. ti-am citit si topicul cu ursul turbo, deci nu ma trimite acolo. si nu mai imi da exemple de curse. Nu ma pasioneaza subiectul decat din punct de vedere pur tehnic. Chiar ma lasa rece pe cine ai facut tu sau n-ai facut la liniutze. O turbina nu-ti da 110 CP. Mai repet o data: discutia ma intereseaza doar din punct de vedere tehnic.
Frate documenteazate inainte sa afirmi ceva public. Intreba, nu este o rusine toti am intrebat nimeni nu s-a nascut invatat. O turbina iti poate dubla, chiar tripla puterea sau in cazuri extreme chiar mai mult. Bine asta nu inseman ca montezi o turbina si gata. Nu mai fi arogant ca nu cunosti ceea ce spui tu doar presupui. Iar cand faci chestia asta pe un topic unde se vinde ceva asta este nesimtire. Nu esti pe site-ul ala unde toti sunt destepti si se certa intre ei ca la piata.
QUOTE (Apple @ Nov 7 2007, 04:16 PM) *
usor ca nu dau cu parul... masinile victime la activ chiar nu ma intereseaza. Nici ce alte motoare sunt sau nu sunt pe ursi. Eu doar sunt curios cum dintr-un motor de 2,5 192 CP ai ajuns la 310 CP, ca asa spui tu ca ai. ti-am citit si topicul cu ursul turbo, deci nu ma trimite acolo. si nu mai imi da exemple de curse. Nu ma pasioneaza subiectul decat din punct de vedere pur tehnic. Chiar ma lasa rece pe cine ai facut tu sau n-ai facut la liniutze. O turbina nu-ti da 110 CP. Mai repet o data: discutia ma intereseaza doar din punct de vedere tehnic.
P.S. si ca sa vezi cat esti de afon motorul lui avea 170 cp initial nu 192. este M20 nu M50. dr probabil ca ai cautat repede pe net inainte sa scrii aici si na in graba asta ai gasit. Muta sicutia asta pe topic-ul la cu ursul turbo si o sa primesti raspunsuri. aici se vinde ceva nu se discuta tehnic
Sorin
ce este sub capota este in mare parte la fel cu ceea ce se gaseste sub capota HUT-ului
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.