eugene12
Jan 17 2009, 01:26 PM
Salutare.Azi am avut o tentativa de a monta injectie jetronica pe un M10B18.Am desfacut galeria cu carburatorul si apoi la montaj au aparut urmatoarele probleme:
-Instalatia masinii(firele ce duc la alternator,bobina,sonda ulei,apa)nu o sa mai fie functionala deoarece am toata instalatia care vine de la injectie....ce sa fac cu cea veche?O las sa atarne pe acolo sau sa o tai?
-Delcoul cand am vrut sa-l montez am observat ca are pinionul cu dintii pe invers...deci:cel de la carburator se invarte spre dreapta...cel ptr injectie trebuie sa se invarta spre stanga(m-am uitat pe sageata de pe delco).Daca ii schimb pinionul de la un delco la celalalt s-ar potrivi numai ca nu s-ar mai invarti in sensul indicat pe delco,se poate sa mearga cititorul ala de turatii de pe delco(asa am inteles ca ii zice)in sens invers?Se poate sa ii schimb fisele si ordinea de aprindere ca sa nu mai schimb axa cu came?
-Sonda lambda imi trebuie?nu am nici o mufa care sa duca la vreo sonda...injectia este luata dupa un M10B18, e 30
-Mufa care intra in tabloul de sigurante....nu am acea mufa pe tabloul meu....asta am inteles ca mi-o leaga cineva.
Va rog care dintre voi stie ce sa fac cu delco-ul?O sa pun si cateva poze mai tarziu
TiL
Jan 17 2009, 04:25 PM
Eu am luat M30 carburatie de pe E12, l-am pus pe E28 unde aveam deja injectia jetronic. Nu am umblat la delco, a ramas cel de la E12.
Sa fie mai complex la M10...? Cum adica sa se invarta invers. Ca sa se invarta invers nu trebuie alta axa cu came?
Sonda lambda mai rar la M10.
Instalatia veche ar trebui sa iasa frumos, intreaga de pe masina iar asta noua sa-i ia locul. Doar daca are carpeli se agata pe motor/caroserie.
eugene12
Jan 18 2009, 06:42 PM
QUOTE (TiL @ Jan 17 2009, 04:25 PM)

Eu am luat M30 carburatie de pe E12, l-am pus pe E28 unde aveam deja injectia jetronic. Nu am umblat la delco, a ramas cel de la E12.
Sa fie mai complex la M10...? Cum adica sa se invarta invers. Ca sa se invarta invers nu trebuie alta axa cu came?
Sonda lambda mai rar la M10.
Instalatia veche ar trebui sa iasa frumos, intreaga de pe masina iar asta noua sa-i ia locul. Doar daca are carpeli se agata pe motor/caroserie.
La delcoul asta nou am o mufa pe el ,si vine un fir de pe la injectie care se mufeaza acolo.Da din cauza axei cu came se invarte invers.
bartro
Jan 18 2009, 07:49 PM
uaa nu stiam ca si e12 a avut delco care sa invarte 'invers'. La 2002 asa erau, intradavar. Nu pot sa schimbi numai pinion, ca avans atunci devine invers si el.. Daca vrei neaparat delco mai noua ai de schimbat chiulasa. Nu sa invarta axa invers, dinti sunt pe invers, atat. Vezi daca, cum a zis Til, nu poti pastra delcou veche cumva. Sunt sanse ca fir din calculator sa fie numai o alimentare, si atunci sa rezolva usor. Dar trebuie verificat.
edutxu
Jan 18 2009, 07:55 PM
la e 12 au fost 2 feluri de delcou..
si anume
1 cu platina
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=12&fg=052 cu aprindere electronica(asa mi s a zis)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=12&fg=05iar din cate am inteles eu , delcoul 2 are morcovul mai gros, si se invarte in sens invers....
asta e doar ce am auzit...daca am zis vre o prostie corectati ma...
desi m ma uitat in poze si mi se pare ca dinti au sensuri de orientare diferiti
eugene12
Jan 21 2009, 10:36 PM
astea sunt delco-urile:
injectia:
bartro
Jan 22 2009, 12:28 PM
QUOTE (eugene12 @ Jan 21 2009, 10:36 PM)

astea sunt delco-urile:
injectia:
Cum am zis, pastreaza delco de carburator mai bine.
TiL
Jan 22 2009, 01:42 PM
Nu-i trebuie aprinderea electronica de la Jetronic?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.