georgem
Jan 11 2013, 08:17 AM
tomado e28 owner
Jan 11 2013, 11:15 AM
Pe mine ma incurca destul de rau nehotararea lor cu taxa asta... In fiecare zi e alta varianta, fiecare cu "ar putea", "ar trebui", "ar fi"., "daca".. Si astfel desi 2013 a inceput de 11 zile, guvernul dl Ponta inca nu are o varianta clara si a generat multa confuzie. Sper sa fie in stare sa clarifice lucrurile luna aceasta si pe urma sa le lase asa un an de zile macar. La un moment dat s-a zis ca urmeaza sa apara un proiect pe care il vor ajusta in timpul anului. Nici nu stii daca sa razi sau sa plangi.
bartro
Jan 11 2013, 01:21 PM
Din cate stiu eu, legea care a fost amanata aului trecut, a intrat in vigoare. Nu stiu daca au voie sa mai fac schimbari la taxe odata ce anul fiscal a inceput, cu exceptie la jumatate anului. Asa a fost si cu dublarea 'temporara' de impozit; la jumatate anului a fost introdus.
tomado e28 owner
Jan 11 2013, 02:14 PM
Taxele si impozitele locale tocmai le-au schimbat... Si au motivat ca e spre binele oamenilor, asa ca nu mai conteaza ca a inceput anul. Exact asa va fi si cu asta, din pacate. Defapt ei din decembrie zic ca anul acesta platim timbru de mediu
georgem
Jan 23 2013, 01:01 PM
Se pare ca s-a stabilit metoda de calcul a timbrului de mediu, si ca masinile inmatriculate inainte de 2007 nu scapa nici ele.
http://www.mediafax.ro/social/noua-taxa-au...masini-10517644Dupa calculele mele, pentru masina mea taxa ar fi de ~1222 Euro.

Halogen
Jan 23 2013, 01:18 PM
Astia au zis ca nu se va tine cont de capacitatea cilindrica a motoarelor si se va lua in evidenta emisiile de CO2 daca ar fi conform tabelului valoarea timbrului de mediu care se plateste anual pt 1.6 la rechin este de : 582 euro cu depreciere 90%. Eu sunt in plop total nu inteleg nimic sunt bulversat .... "Timbrul de mediu va fi calculat în principal în funcţie de emisia de CO2, luat în calcul în întregime pentru timbru faţă de 30% în legea în vigoare, înscrisa în cartea de identitate a maşinii sau documentele de omologare."
lucian
Jan 23 2013, 01:28 PM
dap. cazanele merg la remat. la mine, la transcriere cumparatorul plateste 1000 de euro.
elvislorin
Jan 23 2013, 01:51 PM
georgem
Jan 23 2013, 01:59 PM
QUOTE (Halogen @ Jan 23 2013, 01:18 PM)

Astia au zis ca nu se va tine cont de capacitatea cilindrica a motoarelor si se va lua in evidenta emisiile de CO2 daca ar fi conform tabelului valoarea timbrului de mediu care se plateste anual pt 1.6 la rechin este de : 582 euro cu depreciere 90%. Eu sunt in plop total nu inteleg nimic sunt bulversat .... "Timbrul de mediu va fi calculat în principal în funcţie de emisia de CO2, luat în calcul în întregime pentru timbru faţă de 30% în legea în vigoare, înscrisa în cartea de identitate a maşinii sau documentele de omologare."
De la Euro 2 in jos nu se cunosc emisiile de CO2, deci n-au cum altfel sa faca. Dar puteau sa le scuteasca pe cele deja inmatriculate...
bartro
Jan 23 2013, 02:02 PM
1260 la a mea. Euro.
Intradevar, chiar ieri am auzit o declaratie de cum nu ar avea treaba cu cilindree. Mi s-a parut deja halucinant de corect

Oricum fata de 19600Euro deja e un fleac.
QUOTE (georgem @ Jan 23 2013, 01:59 PM)

De la Euro 2 in jos nu se cunosc emisiile de CO2, deci n-au cum altfel sa faca. Dar puteau sa le scuteasca pe cele deja inmatriculate...
Nu cunosc, inteleg lucru asta. Dar ai putea spune ca exista macar o formula lineara itnre cmc si emise CO2. Valoare mai mare per 1cmc la motoare mare iar e un fel de dublu pedeapsa. Ca nu polueaza un motor mare mai mult per cmc fata de un motor mic.
elvislorin
Jan 23 2013, 02:20 PM
lucian
Jan 23 2013, 04:28 PM
CITAT(elvislorin @ Jan 23 2013, 01:51 PM)

m-am linistit.
bartro
Jan 23 2013, 05:06 PM
Pai da, nu are treaba cu poluarea 100%.
bartro
Jan 24 2013, 11:53 AM
Halogen
Jan 24 2013, 12:21 PM
pentru rechin 1.6 taxa 582 de euro , intrebarea mea taxa aceasta se aplica masinilor dejea inmatriculate ? sau care se vor inmatricula ca daca o luam asa poti aduce un bmw din germania e28 e12 e21 si-l poti inmatricula in tara cu taxa platita cu 200 euro maxim

pai pentru noi eu zica ca e un paradis
05aBi
Jan 24 2013, 12:27 PM
Deci daca e sa aduc o masina de afara si vreau sa o inmatriculez aici trebuie sa platesc decat timbrul aceste de mediu, nu ?
Halogen
Jan 24 2013, 12:30 PM
QUOTE (05aBi @ Jan 24 2013, 12:27 PM)

Deci daca e sa aduc o masina de afara si vreau sa o inmatriculez aici trebuie sa platesc decat timbrul aceste de mediu, nu ?
eu cam asa am inteles , cu cat e mai veche cu atat taxa e mai mica
05aBi
Jan 24 2013, 12:33 PM
Pai cred ca ar fi mai avantajos sa cumperi o masina de afara, decat una de aici.

( asta daca e sa tinem cont de ceea ce gasim aici si ce gasim acolo, iar aici nu vorbesc numai de rechini

)
Si uite asa strainezele o sa inlocuiasca daciile vechi care au fost date la program.
bartro
Jan 24 2013, 01:53 PM
QUOTE (Halogen @ Jan 24 2013, 12:30 PM)

eu cam asa am inteles , cu cat e mai veche cu atat taxa e mai mica
.gif)
Pai nu, peste 14 ani nu mai conteaza ce varsta are.
Si da, nu se mai face diferenta intre masini deja inmatriculate si cele proaspat aduse din afara.
.. daca va fi adoptat legea in forma propusa.
georgem
Jan 24 2013, 07:59 PM
QUOTE (bartro @ Jan 24 2013, 01:53 PM)

.. daca va fi adoptat legea in forma propusa.
Exact. Daca se aproba in forma propusa. Parca vad ca le maresc pentru masinile vechi, la cererea Dacia si Ford.
bartro
Jan 25 2013, 06:00 PM
Halogen
Jan 25 2013, 08:03 PM
QUOTE (bartro @ Jan 25 2013, 06:00 PM)

cel mai important lucru din tot articolul ala e "Interesant este ca seful Dacia s-a declarat de acord cu propunerea de scadere a taxei cu 60-90% pentru vehiculele Euro 2, Euro 1 si Non Euro, ceea ce inseamna ca taxa pentru aceste vehicule vechi nu va mai fi de cateva mii de euro, ci de cateva sute, deci vor fi mult mai atractive." Eu as zice oky reziliem contractu cu dacia platiti toate cleantele si renuntati la orice folosire de nume DACIA in toata europa,sunt lucruri pe care multi dintre noi nu le stim cum ar fi de exemplu renault cu ajutorul firmei dacia s-a salvat din faliment ;)si datorita fortei de munca ieftine in romania si asa zisa masina low cost au revenit pe linia de plutire

Daca faci un top sau citesti un top la masinile cumparate pe primul loc ar fi Dacia vw audi bmw skoda si renault e sarita din schema

. Fabrica nu trebuia vanduta ci trebuia modernizata angajati oameni noi cu ideei noi si uite asa aveam o masina romaneasca posibil si cu mare suces peste hotare idioti
bartro
Jan 25 2013, 11:55 PM
Fii sincer, daca nu venea reno, Dacia era history cum e Aro acuma. Chiar daca Nova era un concept nou si un produs Romanesc, pana au scos-o pe piata deja era invechita si nu cred ca o salvea nici o taxa discriminatoara acuma.
Au reusit sa fac cu Dacia ce VW nu a reusit cu Skoda.
bartro
Feb 1 2013, 09:40 PM
Ultima varianta discutat in presa; marirea impozit la masini vechi. Ma intreb daca o sa platesc si impozit de lux (motor mare) si de masina veche. Se impute treaba.
lucian
Feb 1 2013, 09:48 PM
'84 e vechi?
bartro
Feb 1 2013, 11:16 PM
Antic!
bartro
Feb 14 2013, 04:05 PM
Halogen
Feb 14 2013, 05:26 PM
Aberant ca pentru un cazan inmatriculat in romania in anul 90 sa platesti taxa de inmatriculare...sa privim partea buna a lucrurilor avem liber sa aducem cazane din europa. Tare mi-e ca o sa se umple piata de masini vechi de peste 15 ani si pe strazi la fel ca nu mai e rentabil sa cumperi o masina euro 3-4-5 si sa platesti 1000 euro taxa cand altul cu un e30 din germania plateste 300 euro taxa. 584 Euro taxa pt mine sa trec rechinu pe numele meu cu tot cu depreciere din cauza varstei , si cu deprecierea din cauza nr de km => 573.78 Pentru o masina inmatriculata in romania in anul 1996 ABERANT.
Shark
Feb 14 2013, 05:33 PM
Sa privim si partea buna: cazanele astfel aduse pe cateva sute de eur nu vor tine prea mult si vom gasi din nou piese din dezmembrari pentru masinile noastre vechi.

Cel putin pt E30 deja nu se mai gaseste mai nimic acum...
Halogen
Feb 14 2013, 06:30 PM
QUOTE (Shark @ Feb 14 2013, 05:33 PM)

Sa privim si partea buna: cazanele astfel aduse pe cateva sute de eur nu vor tine prea mult si vom gasi din nou piese din dezmembrari pentru masinile noastre vechi.

Cel putin pt E30 deja nu se mai gaseste mai nimic acum...
Cum sa nu se gaseasca pe fb e un grup cu e30 mai tot timpu apare cate 1 masina la dezmembrat dejea e bisnita cu vanat de e30 neinmatriculate si chesti de genu pt piese
io's®
Feb 14 2013, 08:27 PM
http://stirileprotv.ro/stiri/financiar/pro...ini-diesel.html .gif)
cat de complicat mi se pare.. ce simplu era sa bage procent in pretul benzinei.. astfel plateau TOTI cei care poluau
bartro
Feb 14 2013, 10:43 PM
QUOTE (io's® @ Feb 14 2013, 08:27 PM)

cat de complicat mi se pare.. ce simplu era sa bage procent in pretul benzinei.. astfel plateau TOTI cei care poluau
Pai nu e chiar asa simplu, pentru ca prin introducerea de o taxa in benzina ai creea egalitate

Si atunci era taxat dupa consumul adevarat (productie co2 reala) si nu dupa niste cifre irelade dati de producatori
Acuma te poate pedepsi cand ai cilindree multi.
Acuma se poate proteja producatori nationali.
lucian
Feb 15 2013, 04:28 PM
720 euroi e la mine dupa varianta finala. 1800 cc/benzina>15 ani
cine merge in germania dupa ligheane?
05aBi
Feb 15 2013, 05:52 PM
Fata de cat era taxa inainte e foarte bine cum este acum.
Dar tot mi se pare o hotie.
bartro
Feb 15 2013, 06:17 PM
Cei mai loviti acuma sunt euro 3 nu prea batrani, diesel si mare. Adica E39 samd.
xox
Feb 19 2013, 03:50 PM
Si s-a aprobat si noul timbru de mediu.
Liber la masini non-euro

, pentru motoare de 2l, cica-i 3600 ron taxa.
(2l benzina, ca la diesel de 2l non-euro si peste 15 ani, devine 6300 ron)
bartro
Feb 19 2013, 04:15 PM
Dupa 15 martie
TiL
Feb 19 2013, 04:47 PM
pentru un motor decent

, de 2.5, 2.8 cat ar fi?
io's®
Feb 19 2013, 06:04 PM
pff.. in vara plec in .de sa-mi iau 628
xox
Feb 19 2013, 06:33 PM
QUOTE (TiL @ Feb 19 2013, 04:47 PM)

pentru un motor decent

, de 2.5, 2.8 cat ar fi?
Pentru 2.8: 1,168 EURO ( 5,280 RON )
Sursa:
http://www.4tuning.ro/calculator-timbru-mediu-2013/
bartro
Feb 19 2013, 08:00 PM
note: impozit a ramas
georgem
Feb 20 2013, 06:49 AM
QUOTE (bartro @ Feb 19 2013, 08:00 PM)

note: impozit a ramas
Si probabil in cativa ani (poate dupa urmatoarele alegeri parlamentare, cine stie) va mai aparea o taxa anuala care probabil va fi cu atat mai scumpa cu cat masina e mai veche
Halogen
Feb 20 2013, 09:05 AM
Asa ca profitati cat mai repede
georgem
Feb 22 2013, 06:46 PM
Conducatorii nostri se tot gandesc la noi metode pentru a scoate de pe strazi masinile inmatriculate in Bulgaria. Le-a venit o noua idee:
http://www.mediafax.ro/social/posibile-noi...oferii-10588683Din cate inteleg, daca in maxim 30 de zile de la intrarea in tara, o masina inmatriculata in alta tara nu va mai puteafi condusa de o persoana daca aceasta nu e trecuta in talon la utilizatorul masinii.
eugene12
Feb 22 2013, 07:18 PM
QUOTE (georgem @ Feb 22 2013, 06:46 PM)

Conducatorii nostri se tot gandesc la noi metode pentru a scoate de pe strazi masinile inmatriculate in Bulgaria. Le-a venit o noua idee:
http://www.mediafax.ro/social/posibile-noi...oferii-10588683Din cate inteleg, daca in maxim 30 de zile de la intrarea in tara, o masina inmatriculata in alta tara nu va mai puteafi condusa de o persoana daca aceasta nu e trecuta in talon la utilizatorul masinii.
Un prilej sa le mai bage cate 3-4 sute de euro vecinilor bulgari in buzunar.Cei care le au pe persoana le vor trece pe firma.Simplu.Sau 100 euro parca sa face viza de flotant.(asta nu stiu sigura ,am auzit si eu)
alex230ro
Feb 22 2013, 08:06 PM
QUOTE (georgem @ Feb 22 2013, 06:46 PM)

Conducatorii nostri se tot gandesc la noi metode pentru a scoate de pe strazi masinile inmatriculate in Bulgaria. Le-a venit o noua idee:
http://www.mediafax.ro/social/posibile-noi...oferii-10588683Din cate inteleg, daca in maxim 30 de zile de la intrarea in tara, o masina inmatriculata in alta tara nu va mai puteafi condusa de o persoana daca aceasta nu e trecuta in talon la utilizatorul masinii.
nu chiar,poti sa faci contract de comodat de ex
Halogen
Feb 22 2013, 11:27 PM
Pai din ce am citit eu acolo asta inseamna ca nici noi nu vom mai putea circula cu masinile in tara mai mult de 30 zile de cand am cumparat un automobil. Pentru ca acum se face contract vanzare cumparare se face fisa de inmatriculare se ofera fiscalul DAR se face act de imputernicire la notar si nimeni nu mai inmatriculeaza masina la politie. Ideea e ca ei lovesc in 2 categorii de oameni cei cu masini de bulgaria si cei care vor cumpara masini sh inmatriculate in romania si nu vor avea posibilitatile finaciare de a plati taxa de inmatriculare si vor circula pe numele fostului propietar din carte. Desi acolo scrie "aceasta procedura se aplica persoanelor care nu figureaza in cartea masini"
georgem
Feb 23 2013, 10:27 AM
In mod sigur vor mai fi modificari pana sa intre in vigoare, daca va intra. Nu stiu cum sunt regulile in Europa, dar nu prea cred ca propunerea lor respecta toate prevederile Europene.
Halogen
Mar 11 2013, 11:39 AM
A zis astazi la tv ca masinile care sunt donate,mostenite sau dobandite in urma unui divort (partaj) si cele de epoca nu platesc timbru de mediu deci sarim pe notariat si facem donatii

pacat ca am facut dejea actele la e21 si nu mai pot scapa de achitarea taxei de prima inmatriculare ....acum nu stiu cum e treaba cu masinile "de epoca" trebuie sa am hartia de atestat ca e e masina istorica sau datorita varstei ma scuteste de taxa...aiurea .
lucian
Mar 11 2013, 01:13 PM
CITAT(Halogen @ Mar 11 2013, 11:39 AM)

A zis astazi la tv ca masinile care sunt donate,mostenite sau dobandite in urma unui divort (partaj) si cele de epoca nu platesc timbru de mediu deci sarim pe notariat si facem donatii

pacat ca am facut dejea actele la e21 si nu mai pot scapa de achitarea taxei de prima inmatriculare ....acum nu stiu cum e treaba cu masinile "de epoca" trebuie sa am hartia de atestat ca e e masina istorica sau datorita varstei ma scuteste de taxa...aiurea .
iti dai seama ca trebuie sa fie atestata retromobil. daca asa e cu donatia, o sa se umple tara de acte caritabile.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.