Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Taxe de inmatricualre
BMWZone > DIVERSE > Off-topic
316i
Ce comentarii de idioti au aia sub articol...sa-mi arate si mie cineva un "harb" de peste 20 de ani care polueaza mai mult decat daciile 1300 de care este bucurestiul plin. Pana una alta una este TUV-ul din Germania si alta e RAR-ul nostru de 3 lei asa ca normal ca atata vreme cat golful I sau Mercedesul din '75 respecta normele de poluare impuse omul merge cu el nestingherit. D-aia la noi e plin de dacii fara lumini, fara frane si care merg si cu norul dupa ele...de putin ce polueaza.
bartro
Lasa dacie, ce inseamna povestea asta pentru taxe de inmatriculare pentru un urs, de exemplu?
ps. nu vezi ca in poza puse de iei cu 'harbe' sunt de fapt niste masini de epoca smile.gif
Alexxx
Doamne mor pe comentariile astea. Daca exista Dacia 1300 pe strada de ce sa nu pot sa aduc si eu un harb de 30 ani?
SAU: Daca inca se mai arunca gunoaie pe strada de ce sa nu mai arunc si eu un gunoi. In plus vad ca se cramponeaza toti ca mai exista Dacii 1300/1310....CA VAI, SUNT la tot pasul. Ei bine pe orice artera a Bucurestiului trebuie sa stai MINIM 30 minute ca sa mai vezi o Dacie 1310 trecand pe langa tine. Trec numai S-uri, Touareg-uri, E46 (de la o vreme mai numeroase ca Dacia Logan), etc.
xox
Am citit si eu comentariile, unul singur mi s-a parut foarte corect:
QUOTE (anonim)
cine are bani de masina noua sau p'aproape, ii lasam taxa mare sa il fortam sa ia masina noua de la dealeri cough*citroen*cough, nu ceva de 6 luni - 1 an din europa, masina care ar polua practic la fel de putin ca una noua.
cine oricum nu are bani de masina noua ci doar 1-2 mii de euro, sa il lasam sa isi ia o mizerie veche de 30 de ani ca poate mai adunam nijte voturi.

Omul asta mi se pare ca are dreptate, si vad in miscarea asta o decizie electorala. Au tarait hotararea asta cat mai mult posibil, iar banii cu siguranta ca nu-i va primi nimeni inapoi. Cat despre masini care polueaza? Hai sa fim seriosi, daciile sunt una, dar camioanele, autobuzele si tractoarele vechi din tot felul de institutii din care unele de stat cine le ia in calcul? Poate ca nu sunt in bucuresti asa multe, dar in provincie e cam plin de ele. Ipocriti si nesimtiti pe deasupra. Platiti taxa de poluare dar noi pastram in primarii si la firma de transport a nepotului care duce taranii la Holboca niste relicve de 1001 ani care polueaza cat mii de masini de 30 ani. Hai sictir "domnilor" guvernanti. Nu am mai votat de 8 sau 9 ani, si nici n-am de gand sa reincep. Am s-o fac poate cand voi avea pe cine alege.
Zom
comentariile sunt idioate din mai multe puncte de vedere. in primul rand ca este vorba despre o reducere procentuala. o masina euro tashpe (4, 5 cat e ultimul standard), oricum nu plateste taxa, iar pentru masinile noi era oricum mica. este vorba, de ex, la un golf 3 vr6 din 94, pe care ar trebui sa platesc azi 7000 de euro (sapte mii)taxa, in conditiile in care pretul de achizitie a fost de 1400 - daca se reduce taxa cu 90%, voi plati doar 700 de euro, ceea ce nu este putin, dar devine decent. presupun ca asta ar fi si situatia unui e30 cu motor de 2700...

in al doilea rand, cine vrea dacie cu orice pret, tot logan isi va lua nu golf 3, sau e30, sa opel de aceeasi varsta.
Sorin
macar sa reduca ceva ca sunt aberanti si ca sa nu mai fie vreo unda de neliniste diferente exista intre non euro si euro 2 euro1 practic nu exista iar intre eur3 si eur4 d-abia exista diferenta cu privire la noxe daca fumega nu insemna ca si polueaza exceptand rabele iar referitor la Dacii:d pun anunt Import Dacie impecabila full options.
Alexxx
Eu sunt de acord ca pt un Golf 3 VR6 din '94 sa se plateasca taxa 7.000 EUR. Ar trebui sa o faca 10.000 EUR pentru a fi atat de prohibitiv pretul incat nici macar maniacii sa nu se gandeasca.
De ce?
Scenariu: Se da un pusti cordit de 19 ani care si-a luat permisul de o luna. Face rost de 1.400 EUR (imparte pliante la Universitate, etc) si isi aduce masina de 300 CP. O data ce e la volan, forjaza la maxim o masina de 300 CP care are 14-30 ani vechime (poate pica orice la ea...cu singuranta la puterea aia nici in .DE nu au fost menajate) pe bulevard si la o trecere de pietoni, pe unde trecea mama impreuna cu prietena mea la piata, iese un carnagiu (morti, raniti, etc). Mucosul are viata distrusa pentru ca si-a varsat la volan toate frustrarile de pana acum...ca pana acum n-avea bani de o saorma si acum se da cu masina de 300 CP...eventual il vad si pitipoancele de 16 ani cat de cool e el...si uite asa...
De aici va puteti imagina N variante la povestea asta. Ignorand faptul vor pandi pericole la tot pasul...nici vei mai avea loc pe strada...pentru ca pustii astia sunt cu sutele de mii si toti vor jucarii cu multi cai putere!
LE: Nu mai zic ca nu vor avea bani nici sa intretina aceste jucarii pe 4 roti asa cum au fost intretinute in .DE si vor pune numai improvizatii, facand ca pericolul sa fie si mai mare.
georgem
QUOTE (Alexxx @ Jan 8 2008, 07:41 PM) *
Scenariu: Se da un pusti cordit de 19 ani care si-a luat permisul de o luna. Face rost de 1.400 EUR (imparte pliante la Universitate, etc) si isi aduce masina de 300 CP. O data ce e la volan, forjaza la maxim o masina de 300 CP care are 14-30 ani vechime (poate pica orice la ea...cu singuranta la puterea aia nici in .DE nu au fost menajate) pe bulevard si la o trecere de pietoni, pe unde trecea mama impreuna cu prietena mea la piata, iese un carnagiu (morti, raniti, etc). Mucosul are viata distrusa pentru ca si-a varsat la volan toate frustrarile de pana acum...ca pana acum n-avea bani de o saorma si acum se da cu masina de 300 CP.

Nu cred ca se va intampla asa ceva. Cine vroia masina pentru asa ceva putea sa-si aduca si pana acum, isi lua numere germane pe 3 luni si gata, ca oricum in 3 luni o facea praf. Dupa care o dezmembra si vindea piesele si isi recupera o parte din investitie. Nu platea nici o taxa de inmatriculare. Si cu puterea exagerezi, un Golf 3 VR6 are 174 CP, nu 300. Nu cred ca gasesti masina de 300 CP cu asa de putini bani.
316i
Parca am vazut un episod din Apocalypse Now. Daca tie iti e cald si bine in e46 asta nu inseamna ca tuturor le este in masina personala, oricare ar fi ea.
Pana una alta ia uite-te cate din S-urile, ML-urile si alte masini exotice care le vezi tu pe bulevarde sunt conduse de oameni in toata firea si cate sunt conduse de baiatu' mamii. Sau tatii.
Nu este exclus sa apara astfel de cazuri, dar in nici un caz la magnitudinea descrisa de tine. Nu uita ca vorbim de mii de euro si ca sumele alea nu le poti strange chiar asa de pe o zi pe alta.
In fond este vorba de a acorda fiecarui om care se chinuie pentru un salariu ocazia de a-si mai imbunatati viata si de a scapa de troaca de masina care o are de 10 ani. In loc sa te gandesti la poza mare, tu te gandesti in continuare numai la tine. Si asa ajungem sa ne intrebam ce are aia de la ghisheu de e asa de acra.
Cum spuneau si Parazitii, cum vrei sa-l mai intereseze pe omul de rand ca arunca gunoiul pe strada cand el nu are bani de o paine.
De undeva trebuie sa inceapa schimbarea. Nu toata lumea vrea 325, M3, S AMG sau VR6. Majoritatea vor o masina decenta care este mai buna decat ce au putut sa-si permita de pe plaiurile mioritice.
Later edit: +1 la ce a zis George.
Shark
Baieti, nu va faceti probleme prea mari. Eu vad asa:
- articolul ala a fost scris de niste tembeli. Bart are dreptate, masinilea alea sunt masini de epoca, nu harburi.
- guvernantii nostri sunt niste magari pocriti. Ii tot dau intr-una cu poluarea, da-i doare la basca de ea. Acum ca s-a suparat UE o intorc la 180gr.
- aia care scriu pe sub articol sunt si ei niste idioti. Isi merita guvernantii de mai sus
- noi suntem niste fraieri ca acceptam sa-si bata joc de noi o mana de hoti!

Concluzie: tara de kkt! biggrin.gif

P.S. Sa nu va bucurati prea tare ca se micsoreaza taxa. Poate sa se faca si 0.1%. Daca ei nu vor importuri de masini second, baga impozite. Si tot aia e. Utiati-va acum ce impozit este la capacitati peste 3000cmc, isi smulgi parul din cap. Pe un E39 M5 platesti anual 1000EUR!!!! E scandalos.
Mai e putin si vor introduce impozitul pe varsta masinii.... Asa ca eu zic sa nu va bucurati. sad.gif
georgem
Oricum taxele nu vor fi mici pentru masinile vechi, cu toate ca din articole asa suna. Daca ar fi vechi cu norma de poluare Euro 4 sau Euro 3 atunci da, ar fi mici. Dar uitati-va in exemplele de la stiri, taxa pentru o masina non-euro cu motor de pana in 1999 cmc, veche de nu-stiu-cati ani e peste 4000 de euro... Cine-si ia o masina cu 1000 - 1500 Euro si dupa aia palteste inca 4000 sa o inmatriculeze? Pentru aceeasi suma totala va alege o masina mai noua si mai scumpa, la care taxa de prima inmatriculare va fi mai mica. Doar un pasionat va alege o masina mai veche cu taxa de inmatriculare mare.
Zom
QUOTE (Alexxx @ Jan 8 2008, 07:41 PM) *
Eu sunt de acord ca pt un Golf 3 VR6 din '94 sa se plateasca taxa 7.000 EUR. Ar trebui sa o faca 10.000 EUR pentru a fi atat de prohibitiv pretul incat nici macar maniacii sa nu se gandeasca.
De ce?
Scenariu: Se da un pusti cordit de 19 ani care si-a luat permisul de o luna. Face rost de 1.400 EUR (imparte pliante la Universitate, etc) si isi aduce masina de 300 CP. O data ce e la volan, forjaza la maxim o masina de 300 CP care are 14-30 ani vechime (poate pica orice la ea...cu singuranta la puterea aia nici in .DE nu au fost menajate) pe bulevard si la o trecere de pietoni, pe unde trecea mama impreuna cu prietena mea la piata, iese un carnagiu (morti, raniti, etc). Mucosul are viata distrusa pentru ca si-a varsat la volan toate frustrarile de pana acum...ca pana acum n-avea bani de o saorma si acum se da cu masina de 300 CP...eventual il vad si pitipoancele de 16 ani cat de cool e el...si uite asa...
De aici va puteti imagina N variante la povestea asta. Ignorand faptul vor pandi pericole la tot pasul...nici vei mai avea loc pe strada...pentru ca pustii astia sunt cu sutele de mii si toti vor jucarii cu multi cai putere!
LE: Nu mai zic ca nu vor avea bani nici sa intretina aceste jucarii pe 4 roti asa cum au fost intretinute in .DE si vor pune numai improvizatii, facand ca pericolul sa fie si mai mare.



eu iti dadeam un exemplu concret: EU am o astfel de masina, si am trecut de mult de varsta despre care zici. 1400 costa in olanda, stai linistit, nu in tara asta minunata unde totul este mult mai scump. nu as lua acum o masina noua nici sa ma pici cu ceara. sa stau dupa revizii in serviceuri de 2 lei bucata dar cu preturi si pretentii de lux, sa ma rog de super-mega-electronica pestelui si sa nu stiu ce vad cand ma uit sub capota.
cat despre pustii corditi, aia si in dacie din '80 toamna se cred in masina de 300 de cai. si stai linistit, ca ala care imparte pliante ca a isi ia masina, cred ca este capabil sa aprecieze un lucru pentru care a muncit.
pericolul mare sunt aia de le ia tata masina ca au luat bacalaureatul.

in concluzie, fiecare are dreptul la opinia personala. eu cred ca toate argumentele in favoarea taxei sunt eronate complet. si mai cred ca doar o revizie tehnica corecta si completa, aplicabila tuturor masinilor care circula acum pe strazi ne poate feri de drobul de sare despre care ai povestit tu mai sus.
brown.shark
Zom @ ai perfecta dreptate , revizia ar trb sa fie factorul de curatire al parcului auto , nu o taxa care nu face decit sa ia bani din buzunarul contribuabilului simplu si sa-i puna la dispozitia guvernantilor pt alte cheltuieli absurde...
PS ; mi-ar place sa ma duc la RAR cu un Ford T...(care sa aiba si TUV-ul facut de 1 saptamina)
bartro
QUOTE (brown.shark @ Jan 9 2008, 08:35 AM) *
mi-ar place sa ma duc la RAR cu un Ford T...(care sa aiba si TUV-ul facut de 1 saptamina)

Ca illustratie, cand am fost cu 2002-ul pentru CIV si ITP nu s-au uitat decat la seria de sasiu si motor. Mai au intrebat cat de viteze are cutie, apoi a plecat inginer, s-a intors dupa ceva minute cu intrebare 'ce dimensiuni au cauciucuri', si asta a fost. Mentionez ca nu am dat spaga.
Totusi a zis ca la urmatoare ITP o sa fie testat pe bune. Pana atunci teoretic pot sa circul legal cu o masina de 39 de ani la care nu a fost facut nici o inspectie tehnica din 2001.
georgem
Ca sa scapam de rable ar trebui sa se faca ITP-ul pe bune pentru toate masinile, nu sa fie taxe mari pentru prima inmatriculare. Degeaba iti aduci o masina gratis din afara daca nu o poti inmatricula pentru ca nu trece ITP-ul... Asta ar fi cea mai buna metoda sa scapam de rable. Dar probabil se pierd voturile celor cu rable, si ei nu sunt putini...
da_joint
eu vad lucrurile un pic mai simplu...sau poate nu...
toata tasarenia asta e strangulata din fasa.

ex:eu cetatean francez imi achizitinez masina second euro 2 sa zicem din germania pe care doresc sa o inmatriculez in franta.pentru asta nu cred ca trebuie sa platesc o imensitate de taxa de prima inmatriculare.

aelasi ex de mai sus insa inlocuim cetateanul francez cu unul roman.
ambele tari sunt membre ale comunitatii europene.
raspuns simplu: Romania face un abuz in acest caz ,comunitatea europeana ameninta cu masuri insa guvernantilor romani li se rupe in 14.
Banii inapi u siguranta nu ii mai vedea nimeni deoarece banii aia(si nu sunt putini la numar)sau dus in alte parti unde fie sunt gauri mai mari si nu au de unde sa ii dea inapi ori nu vor.
ce putem face noi?Nimik -suntem la mana lor.
teoretic cat si practic daca fiecare care este prejudiciat in acest fel ar putea da in judecata statul roman(logic ar fi sa aiba fiecare castig de cauza)insa suntem in romania iar eu nu cred in justitie si sa stau sa ajung cu judecata pana la Haga....mai bine ma lipsesc si astept.

Mi-ar place sa se introduca la alegeri o casuta pe buletinul de vot care sa nu reprezinte nici o formatiune politica-pe care daca ai pus stampila sa insemne un vot de Blank intregii clase politice.Sunt convins ca multi intre varste de la 18-45 ani si care au un anumit nivel de pregatire ar face la fel.
in ultima perioada prezenta la vot a scazut spun statisticile....normal ...lumea e deja scarbita de ce se petrece...si nu are de unde alege...decat sa vina sa voteze un x-ulescu oarecare mai bine sta acasa.
CRM112
cat de cat on-topic au anuntat ca au "trimis scrisoare" la comisia UE cu noua formula (imi cer scuze daca nu e prea coerent):

euro 4 si 5 - se tripleaza sau dubleaza
euro 2 si 3 - scade cu 20%
non-euro - creste si aia.

Si off-topic: Ar fi buna treaba cu casuta blank pe buletinul de vot - macar pentru statistici.
316i
Cum adica non euro sa creasca? laugh.gif
reactor_share
Daca tot ce scrie in acel articol este adevarat, eu zic sa asteptam pana la sfarsitul lunii ianuarie, ca sa vedem ce se intampla!
In alta ordine de idei, oricand ar fi posibil as alege un E28, in locul unui E39 oricat de M5 ar fi acel E39. Pentru oamenii pasionati care tin la astfel de masini, pe care altii nu dau nici 2 bani, acest lucru ar fi o mana cereasca.
Uitati-va ca suntem singura tara cu aceste taxe atat de mari si atat de aberante, pana si in Bulgaria e bine sa emigrezi acum, doar doar ca sa iti vezi visul implinit cu ochii.
Revenind la cele spuse mai sus, mi se pare nedrept, ca in Romania anului 2008, sa se comita astfel de discriminari. Eu nu cred ca romanul de rand, in cazul in care s-ar fi renuntat la taxa de prima inmatriculare, s-ar duce in Germania si si-ar cumpara primul BMW intalnit la 500 - 600 de euro, cu care sa creada ca va lua RAR-ul fara nicio problema aici in tara. Eu cred ca cineva care ar vrea o masina intr-o stare buna, dar veche, indiferent de marca, si-ar lua ceva la care sa tina, care sa nu aiba probleme, care sa fie sigura. Oricum acele masini sunt scumpe si acolo la ei. Vorbim aici de cazul in care dai 5000 de euro pe un E34 de exemplu, la care sa fii nevoit sa mai platesti inca 5000 inmatricularea; tocmai aici este aberatia de care guvernul Tariceanu da dovada.

Sa auzim de bine.
MeHigh
Tot mai multi oameni sunt inversunati de deciziile acestui guvern, de taxele impuse pe aproape tot ce se consuma, de felul in care dispar banii adunati din aceste taxe, din lucrurile care se fac de mantuiala cu banii nostrii. Fiind an electoral, vor incerca sa mai indulceasca amarul, si romanii sunt tare influentabili... Eu, unul, i-as sacrifica pe toti care au luat din ce-i al nostru si l-au facut al lor.
io's®
QUOTE (MeHigh @ Jan 10 2008, 03:07 PM) *
Tot mai multi oameni sunt inversunati de deciziile acestui guvern, de taxele impuse pe aproape tot ce se consuma, de felul in care dispar banii adunati din aceste taxe, din lucrurile care se fac de mantuiala cu banii nostrii. Fiind an electoral, vor incerca sa mai indulceasca amarul, si romanii sunt tare influentabili... Eu, unul, i-as sacrifica pe toti care au luat din ce-i al nostru si l-au facut al lor.

am o fraza in semnatura, eu unul i-as sfatui pe toti sa faca asa wink.gif
bartro
QUOTE (io`s @ Jan 11 2008, 03:26 AM) *
am o fraza in semnatura, eu unul i-as sfatui pe toti sa faca asa wink.gif

Fugiti cu toti? Eu raman. Circul singur prin bucuresti abandonat, ma mut unde vreau eu ca toate case sunt goale, mancare am in hipermarket-uri de nu sa termin in viata mea.. Numai sa conving pe o fata sa ramane aici cu mine smile.gif si lucram la repopulare de Romania laugh.gif
MeHigh
Doar ce mi-am luat fluturasul de la Personal, m-au omorat astia cu niste impozite...aproape jumatate din banii munciti ii dau lor. Cred ca imi caut un loc de munca la negru, prea sunt mari impozitele astea.
bartro
QUOTE (MeHigh @ Jan 11 2008, 11:23 AM) *
Doar ce mi-am luat fluturasul de la Personal, m-au omorat astia cu niste impozite...aproape jumatate din banii munciti ii dau lor. Cred ca imi caut un loc de munca la negru, prea sunt mari impozitele astea.

Daca ai educatie IT si lucrezi in domeniu deja scapi de niste taxe wink.gif
TiL
Noul meu angajator n-a vrut sa tina cont de asta, prefera sa plateasca impozitul...
MeHigh
La fel si la mine, acum 4 luni cand am schimbat serviciul, a spus ca nu tine cont.
ledocteur
http://economie.hotnews.ro/stiri-consumato...rlamentului.htm un articol interesant:)
ionusunt
"-Sunt scutite de plata taxelor speciale autoturismele, atunci cand sunt:
a ) incadrate in categoria vehiculelor istorice, definite conform prevederilor legale in vigoare;
b ) provenite din donatii sau finantate direct din imprumuturi nerambursabile, precum si din programe de cooperare stiintifica si tehnica, acordate institutiilor de invatamant, sanatate si cultura, ministerelor, altor organe ale administratiei publice, structurilor patronale si sindicale reprezentative la nivel national, asociatiilor si fundatiilor de utilitate publica, de catre guverne straine, organisme internationale si organizatii nonprofit si de caritate."

cum prostim niste nemti sa ne "doneze" in acte masina ?noi de fapt sa platim,bineinteles. .. tongue.gif
Shark
Citeste pana la capat, ionusunt, nu lua numai ce ne convine noua!

QUOTE (ionusunt @ Mar 20 2008, 05:35 PM) *
"-Sunt scutite de plata taxelor speciale autoturismele, atunci cand sunt:
a ) incadrate in categoria vehiculelor istorice, definite conform prevederilor legale in vigoare;
b ) provenite din donatii sau finantate direct din imprumuturi nerambursabile, precum si din programe de cooperare stiintifica si tehnica, acordate institutiilor de invatamant, sanatate si cultura, ministerelor, altor organe ale administratiei publice, structurilor patronale si sindicale reprezentative la nivel national, asociatiilor si fundatiilor de utilitate publica, de catre guverne straine, organisme internationale si organizatii nonprofit si de caritate."

cum prostim niste nemti sa ne "doneze" in acte masina ?noi de fapt sa platim,bineinteles. .. tongue.gif


Sunt vulpi batrane imputitii astia, ce crezi ca ii pacalim asa usor?
georgem
http://www.mediafax.ro/social/ce-a-accepta...ml?1688;2492000

CE a acceptat noua taxă auto
BUCUREŞTI / 16:38, 27.03.2008

Comisia Europeană a acceptat principiile ultimei formule de calcul a taxei auto propusă de Guvern, în care emisiile CO2 sunt luate în considerare la taxarea maşinilor Euro 4 şi Euro 3, iar pentru autovehicule noi, cu o durată lungă de folosire, sunt calculaţi coeficienţi mai mari decât pentru maşinile vechi, criteriul principal de calcul fiind însă emisiile poluante, iar taxele fiind reduse comparativ cu propunerea avansată în luna ianuarie.
"Este păstrat principiul conform căruia pentru o maşină nouă care poluează mai mult în timp trebuie achitată o taxă mai mare, aceasta contând însă mai puţin deoarece criteriul principal de calcul sunt emisiile poluante, iar valorile sunt în scădere comparativ cu cifrele avansate în luna ianuarie. Răspunsul Comisiei Europene la noua taxă auto este favorabil în cea mai mare parte, iar în prezent se lucrează la adaptări de ultim moment ale procentelor de creştere a taxei de la o treaptă la alta", au declarat, joi, agenţiei MEDIAFAX surse ministeriale.

Emisiile de dioxid de carbon vor fi luate în calcul şi pentru maşinile Euro 3 care au inclus acest indicator în cartea tehnică. Proprietarii maşinilor Euro 3 pentru care emisia de CO 2 nu este inclusă în cartea tehnică vor putea opta între a evalua gradul emisiilor poluante la Registrul Auto Român, ceea ce va implica însă cheltuieli suplimentare, sau a accepta impozitarea în funcţie de celelalte emisii de poluanţi.

"Variantele sunt fie evaluarea la RAR, dar asta costă suplimentar, fie impozitare pe catalizator", au afirmat sursele citate.

Noua variantă privind taxa auto va fi prezentată, probabil, pentru o primă lectură, în şedinţa de săptămâna viitoare a Guvernului, care va avea loc luni, a afirmat joi ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian.

Comisarul european pentru Multilingvism, Leonard Orban, a declarat, sâmbătă, că noua variantă de modificare a normelor privind taxa de primă înmatriculare transmisă CE este considerată, la o primă evaluare, compatibilă cu aquis-ul comunitar.

La jumătatea lunii martie, Vosganian a confirmat, la Bruxelles, că taxa auto va fi calculată în funcţie de emisiile de CO2 şi pentru maşinile Euro 3 care au inclus acest indicator în cartea tehnică şi a arătat că suma va fi redusă cu 5% pentru fiecare an de vechime al maşinii.

Reprezentanţii Guvernului şi cei ai Comisiei Europene au negociat asupra acestei formule, iar experţii europeni au cerut ca taxa să fie calculată în funcţie de emisiile de CO2 şi pentru maşinile Euro 3.

Solicitarea Comisiei a ridicat o serie de probleme autorităţilor deoarece nu pentru toate autovehiculele de tip Euro 3 este inclus în cartea tehnică nivelul emisiilor de dioxid de carbon.

Taxa va fi stabilită în funcţie de emisia de CO2 pentru autovehiculele cu motoare Euro 3 şi Euro 4, iar pentru celelalte maşini vor fi luate în calcul toate emisiile de poluanţi, precum oxidul de azot, legate direct de cilindree şi vechimea vehiculului.

Potrivit propunerii înaintate de Guvern în luna ianuarie, taxa se calcula printr-o formulă care include coeficienţi în funcţie de gradul de poluare a motorului (normele Euro), de capacitatea cilindrică a propulsorului şi vechimea maşinii. Suma rezultată pentru fiecare subcategorie este ajustată cu o cotă de reducere, care creşte de la 0 la 95%, în raport direct proporţional cu vechimea maşinii.

Valoarea taxei ar fi crescut de două-trei ori la maşinile noi Euro 4 şi scădea de până la zece ori la maşinile vechi Euro1.

În luna ianuarie, Guvernul a decis prin aprobarea unui memorandum, să trimită Comisiei Europene o nouă scrisoare privind taxa de poluare auto, în care să fie prezentată o altă formulă de calcul a taxei, corelată cu emisiile de carbon.

Memorandumul prevedea ca taxa auto să fie calculată diferenţiat, în funcţie de emisiile CO2 pentru maşinile Euro4, iar pentru celelalte autovehicule să fie aplicată o formulă bazată pe norma de poluare, dată de emisiile de noxe şi cilindree, iar sumele să crească sensibil faţă de propunerea aflate în dezbatere.

În document se arăta totodată că taxa datorată la prima înmatriculare trebuie să se reducă pe măsură ce valoarea autoturismului scade.
Shark
Pai daca-i asa, atunci s-o luam altfel: daca tot taxam nivelul de CO2, de ce sa nu luam in considerare kilometrii, nu? Daca eu am un M5 de 5000cmc si merg cu el la disco in fiecare duminica, pun pariu ca poluez de 100 de ori mai putin decat Matizul de la Xyz Curier care face 100.000km/luna. Atunci ar trebui sa platesc de 100 mai putin, nu?
NU-I ASA????
Ia spuneti voi!
io's®
FOAARRTTEE CORECT !
georgem
Cu alte cuvinte toate taxele de poluare ar trebui sa fie incluse in pretul benzinei/motorinei, la fel ca si taxele de drum, pentru a fi cat mai corecte.
Si in plus ar trebui ca toti combustibilii sa fie non-euro, euro 1, 2, 3 si 4 si masinile sa mearga numai cu combustibili care sa aiba aceeasi norma ca si motorul... Astfel incat taxa de poluare sa fie in functie de norma de poluare a masinii.
Greu...
Shark
Pai daca te uiti la pretul carburantilor (vezi ca motorina a depasit deja 4 lei), cred ca taxa de poluare ESTE DEJA INCLUSA in pret, poate chiar de mai multe ori. ohmy.gif
ionusunt
tare sunt curios sunt cand o sa apara taxa pentru nimic (sa se numeasca asa ...inca o taxa tongue.gif )
io's®
CITAT(ionusunt @ Mar 28 2008, 04:12 PM) *
tare sunt curios sunt cand o sa apara taxa pentru nimic (sa se numeasca asa ...inca o taxa tongue.gif )

ai putintica rabdare laugh.gif
mai bine taci, nu stii cine se uita pe aici si dai idei biggrin.gif
MeHigh
noutati din domeniu:

http://realitatea.net/179387_Guvernul-a-ap...axei-auto-.html
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.