Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Porneste si moare 2: mi-am luat 525i
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E28
TiL
2.5-ul pe care l-am luat are un comportament ciudat cred ca doar la rece:

Porneste la vreo 1800rpm iar dupa cateva secunde turatia scade brusc sub 500 si moare. Trebuie sa calc acceleratia sanatos ca sa-si revina putin. Cand se incalzeste putin sta sub 500 rpm si gafaie asa.
Principalul suspect e bineinteles regulatorul de relanti. Se poate repara/curata sau trebuie altul?

Ce probleme am mai gasit:
- capacul de delco are piciorusele care iau curent de la lulea uzate rau. Si luleaua avea capatul inflorit rau. Le-am curatat si a parut sa mearga mai rotund apoi, dar problema relati-ului ramane.
- fisa 6 cam pisca, da curent dar probabil nu cum ar trebui
- termostat lipsa, pentru ca tot radiatorul se incalzeste de la inceput, dar temperatura motorului nu trece de sfert.
- vacuumul care iese din furtunasul ce da gazele de carter in admisie nu e conectat nicaieri.
- clapeta debitmetrului clampane uneori, in timp ce da sa moara, semn ca aerul are o circulatie tare ciudata (ba trece ba nu trece), ceea ce ma duce cu gandul inapoi la regulatorul de relanti.
316i
1. Scoate-i mufa de la regulatorul de relanti si porneste-o fara.
2. Da-l afara si curata-l.
3. Probeaza cu altul bun.
bartro
Este cu L-Jetronic? aia nu are regulator de relanti parca.

LE: vad ca are by-pass valve pentru perioada de incalzire.
lucian
QUOTE (TiL @ Nov 24 2007, 08:31 PM) *
2.5-ul pe care l-am luat are un comportament ciudat cred ca doar la rece:

Porneste la vreo 1800rpm iar dupa cateva secunde turatia scade brusc sub 500 si moare. Trebuie sa calc acceleratia sanatos ca sa-si revina putin. Cand se incalzeste putin sta sub 500 rpm si gafaie asa.
Principalul suspect e bineinteles regulatorul de relanti. Se poate repara/curata sau trebuie altul?

Ce probleme am mai gasit:
- capacul de delco are piciorusele care iau curent de la lulea uzate rau. Si luleaua avea capatul inflorit rau. Le-am curatat si a parut sa mearga mai rotund apoi, dar problema relati-ului ramane.
- fisa 6 cam pisca, da curent dar probabil nu cum ar trebui
- termostat lipsa, pentru ca tot radiatorul se incalzeste de la inceput, dar temperatura motorului nu trece de sfert.
- vacuumul care iese din furtunasul ce da gazele de carter in admisie nu e conectat nicaieri.
- clapeta debitmetrului clampane uneori, in timp ce da sa moara, semn ca aerul are o circulatie tare ciudata (ba trece ba nu trece), ceea ce ma duce cu gandul inapoi la regulatorul de relanti.

am avut problema cu regulatorul de relanti; am motor de 2300 jetronic-'84.
l-am dat jos si l-am curatat. nu are nici un efect.am cumparat unul second care merge f. bine
am incercat sa gasesc nou-numai la bmw cu 5-6 mil.
Sorin
nu este piesa care sa se curete la ceea ce ai tu
functioneza pe principiul termostatului
TiL
Nasol daca nu se repara sad.gif dar de ce are totusi conector electric daca functioneaza ca un termostat?

Azi am desfacut furtunele, am reusit sa scot afara regulatorul manual de relanti (cel cu surub), dar n-am apucat sa mai dau si regulatorul cu conector electric. Am gasit foarte multe depuneri care s-au facut ca o guma peste tot in interiorul admisiei. Am curatat regulatorul manual, clapeta de acceleratie urmand ca pe viitor sa curat si restul. Sper sa mearga apoi.

PS Exista o metoda simpla de a scoate conectorii de la L-Jetronic fara sa rup siguranta?
bartro
Cred ca cel cu conector electric este activat de la calculator cand sonda de temperatura i spune ca e motor rece.
Din cat vad, la L-jetronic inca pot fi facut multe reglaje manuale. Daca curat tot ce e acolo sunt sigur ca o se merge.
TiL
Am curatat-o si pe ea azi, intr-adevar e un fel de termostat, la ~5 grade cate erau afara, era deschisa cam un sfert din sectiunea circulara. Am pus-o pe motorul cald al dizelului si suprafata s-a micsorat de doua sau trei ori.

Nu le-am montat la loc inca.
Sorin
you might just get lucky:D
TiL
smile.gif mda. Atunci de unde era oscilatia la relanti? Aer fals?
Doua furtune de pe traseul relantiului trebuiesc schimbate. Unul era casant, s-a rupt in doua locuri cand l-am scos. L-am comandat - 50 ron
Altul are furtun de gradina in loc dar fara colier la un capat. O sa-i pun colier pana-l identific exact. e 15 sau 20 ron.

Despre bypass valve, am citit undeva ca are conectorul pentru o rezistenta cere se incalzeste, dar nu vad rostul...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.