A facut 50 de ani, si m-am ambitionat sa nu treaca 2018 fara sa merge motorul prima data in 11 ani.
Bine, voiam sa fie si mai usor de scos din garaj in caz ca am de lucrat la cat o alta masina. Sub locul unde se odihneste 02 este o groapa pentru acces la masini.
Am deschis capota, am inspectat atent instalatie electrica

Am legat o baterie cu cabluri de pornire si am pus contact

Apoi m-am dus sa caut distribuitor, si o bobina, restul pieselor erau inca la locul lor

Am invartit nu pic motor, nu era blocat. Am montat aprindere, am dat cu ceva dw40 si brake cleaner in admisie, si

Apoi am facut comanda la antigel, ulei si un filtru de ulei. Am schimbat furtunele de benzina care erau dezintegrate. Si am constat din pacate sau din noroc ca au sarit doua dopuri de protectie de inghet. Dupa accidentul din 2007 in care s-a spart si radiator, am montat un radiator de e21 pe masina si am umplut instalatie cu un mix de antigel slab. Cand am dus masina la reparat si a venit iarna m-am dus acolo si am desfacut furtunele de racire ca sa se scurge, dar se pare ca in bloc a ramas antigel care s-a inghetat. Un dop sub evacuare e spart, dar curge si apa dintre cutie si bloc unde stui ca mai are un dop. Sper sa fie sarit, sa nu fie spart blocul. In orice caz trebuie scos motorul.
In fine, motorul merge destul de silentios dupa atati ani de nefolosire. Se aude o bataie de la ceva sa nu constant, nu stiu ce o fi. Pe inregistrare se aude mult mai rau decat in realitate. In orice caz merge mai silentios decat M30 refacut de pe E12, de care nu sunt multumit.


Apoi am inchis capota si m-am apucat de alte treburi.