Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Motor inecat ...
BMWZone > BMW GENERAL > Intrebari si sfaturi despre BMW
nmg
Ieri am avut o surpriza neplacuta ... Dupa ce am pornit masina (E23 - 2800) a mers cam 20 de secunde si s-a oprit. Facea figuri mai de mult, relantiu oscilant, fum negru la greu cu miros de benzina si mi-am zis sa verific bujiile. Toate erau ude rau. Le-am uscat, le-am curatat, le-am montat la loc, aceeasi figura.

Care ar putea fi cauzele ? Ar fi posibil sa se inece din cauza senzorului acela de temperatura sau din cauza debitmetrului ?

Cum se poate verifica debitmetrul, am auzit ceva de masurat rezistenta intre pinii 7 si 8 ? Ce ar trebui sa indice ?
TiL
Verifica intai si-ntai senzorul de temperatura. Mai porneste motorul? Daca senzorul e dus nu prea mai porneste decat daca tii pedala de acceleratie apasata. Am patit lucrul asta dupa ce am schimbat motorul la 525. Nu pornea, umplea cilindrii. Pana ne-a lamurit George77 ca sonda-i dusa si-am luat una SH.

Despre verificarea debitmetrului nu stiu, presupun ca trebuie sa dea o valoare variabila in functie de pozitia clapetei de aer.
Sonda de temperatura cred ca trebuie sa aiba 1-2 Kohm. E una cu conector cu doua fire, asemanator celui de injector. Beleaua-i ca tu ai doua sonde de-astea parca... nu-mi dau seama la ce folosesc doua. Poate una-i pt webasto?
nmg
Ce sa spun, pornesteintr-un final cu pedala la fund dar merge ca vai de ea. De fapt, se opreste. M-am gandit si eu la sonda de apa dar nu stiu care e din cele 3 ... smile.gif Am una cu 2 mufe de conectare separate si mai sunt inca 2 cu mufe, una mica si una ceva mai mare. Una dintre ele trebuie sa fie termo-switch-ul pentru cold start (parca asa ii spune, nu sunt sigur), una senzorul ECU si una senzorul pentru termometrul din bord. Dar care cu care e, nu stiu, poate ma lamureste si pe mine cineva, chiar vreau s-o schimb. Am incercat sa le urmaresc cablurile, dar intra intr-un manunchi si de acolo m-am pierdut.

In ceea ce priveste debitmetrul, am pus mana pe un manual Haynes. Din pacate, nu este si pentru E23, dar are pentru 528i, cred ca motoarele sunt identice. Acolo zice ca debitmetrul se poate verifica cu multimetru, odata se masoara rezistenta intre pinii 7 si 8 si a doua oara, senzorul de temperatura din debitmetru, pinii 7 si 9 (parca). Rezistenta trebuie sa creasca constant la deschiderea clapetei, iar rezistenta senzorul de temperatura trebuie sa aiba o anumita valoare, nu o mai tin minte.

Al meu esueaza spectaculos la ambele teste si nu prea stiu ce sa fac ...
TiL
E clar, sonda de temperatura. Debitmetrul n-o mai fi chiar in parametri, dar motorul tot trebuie sa porneasca.
Trebuie sa schimbi sonda pt ecu si eu "pariez" pe cea din mijloc. In nici un caz cea cu doua conectoare separate. Aia e pentru bord.
George77
inainte de a schimba sonda sa te uiti la mufa ,deasupra mufei are ca un burdufel de cauciuc,da-l la o parte si uita-te la firele care intra in mufa ,s-ar putea de acolo sa fie iar ca sa identifici mufele faci urmatorul lucru,:deci sunt trei sonde apropiate una de alta ,aia cu un singur papucel este pt indicatorul din bord iar sonda mare ,este o sonda mai masiva ,aia este termo- time switch,asa ca ramane o singura mufa care are doi pini pe mufa,sonda, de fapt mufa sondei ar fi trebuit sa aibe culoarea crem deschis ,acum probail ca este un crem inchis,sau in cel mai rau caz daca cineva a schimbat-o sa fie albasta dar cea albastra este pt motoarele m20
turbocharger
Sonda pentru temperatura lichidului de racire este cea indicata de sageata rosie pe care am facut-o.Este singura care are o siguranta ce nu poate fi desfacuta cu mana prin apasare ca celelalte( o surubelnita subtire)Click to view attachment
George77
Exact ,aceea este
nmg
Mersi frumos, am dibuit-o pana la urma. Este cea mica, ultima din dreapta asa cum ati spus. In disperare de cauza le-am desfacut pe amandoua si am vazut ca cea mare este de fapt termo switch-ul. Are pe el o inscriptie VDO - 35gr - 8 sec, cam asa ceva.

Am masurat sonda cu multimetrul si ce sa spun, pare in regula ... La temperatura ambianta indica in jur de 1,8 - 1,9 kohmi Nu mi-a dat prin cap sa ma uit si la fire dar o sa verific cat mai curand. Am o banuiala, mai de mult a umblat cineva acolo si a rupt din greseala siguranta conectorului.
nmg
Imi vine sa-mi dau cu tesla in cap ... sad.gif Am schimbat senzorul respectiv, dau cheie, tot nu porneste. M-au apucat nervii, am facut proba cu alta bobina de inductie - nimik.

Nu mai stiam ce sa mai fac - am ramas in pana de idei si m-am dus la un service de am chemat un baiat. Vine individul, se uita la bujii si-mi spune, "vin imediat - ma duc sa ard bujiile astea" ! Am ramas perplex. Se intoarce, le monteaza tacticos la loc si ce sa vezi, masina porneste ca unsa la sfert ... Imi venea sa urlu de ciuda pentru ca nu mi-a dat prin cap si mie sa fac asta si doar mai pateam asa ceva la Dacie !

M-a costat o gramada de bani chestia asta, nu spun cat ca o sa radeti de mine.smile.gif Pentru o operatie care o poate face orice papagal in fata blocului. Dar am inghitit in sec si am platit ...smile.gif

Si eu care ma credeam mecanic ...smile.gif
comisaru
pai ai spus c-ai uscat si curatat bujiile
alex230ro
pai oricum trebuie descoperit de ce erau ude bujiile alea..
TiL
QUOTE
mai de mult a umblat cineva acolo si a rupt din greseala siguranta conectorului


cap-de-guma asta e cumva http://bmwzone.ro/forums/index.php?showuser=7 ?

Daca sonda-i buna inseamna ca s-a intamplat ca o data sa nu faca bine contact, motorul sa se inece, dupa care sa nu mai poata porni chiar daca ai remediat problema...
Da cu un spray de contacte sau macar cu degripant pe mufe.

Imi pare rau pentru siguranta rupta, nu i-am dat atentie prea mare pentru ca la 525 nu aveam nici o siguranta, nici la sonde, nici la conectorii injectoarelor, dar n-am avut niciodata probleme cu mufe sarite/contacte slabe.
nmg
QUOTE (TiL @ Feb 8 2007, 03:31 PM) *


Cap de guma ?? laugh.gif

Stai linistit, nu e nici o problema, eu ma bucur ca s-a intamplat aici si nu pe la cucuietii din deal unde as fi stat sa ma uit lung la ea . Si nu esti tu de vina, oricum s-ar fi rupt la prima atingere, batranetea isi spune cuvantul.

Deci, am reusit sa o pornesc, ceea ce e foarte bine, dar cauza s-ar putea sa fi ramas. Cu prima ocazie, mergem si curatam injectoarele la ultrasunete (poate mai scap si de fum in felul asta) si oricum, trebuie neaparat umblat la debitmetru. Ma enerveaza la culme mirosul de benzina din gazele de esapament si cred ca s-a inecat tocmai din cauza asta, ca merge cu amestec prea bogat. Acum imi dau seama si de ce indicatorul de benzina tinde mereu catre zero smile.gif


@comisaru: am curatat bujiile, intr-adevar, dar dupa asta am mai facut probe cu ea si s-a inecat la loc. Cred. Si oricum, nu le-am curatat prea bine , frecate cu peria de sarma si lasate la soare sa se usuce ... Tipul le-a ars cu ceva.
TiL
Hai sa-ti reglam debitmetrul smile.gif
nmg
QUOTE (TiL @ Feb 8 2007, 04:26 PM) *
Hai sa-ti reglam debitmetrul smile.gif



Pai dupa ce imi schimb uleiul, ca acum cred ca e plin e benzina de cat am frecat-o ... Ar fi misto daca as gasi pe cineva cu un analizor de gaze, sa o facem ca la carte ca asa am mai umblat si eu pe la arcul mare dar fara mari rezultate.
nmg
Cate o-ringuri imi trebuie pentru injectoare, 12, nu ?
alex230ro
12 parca da,unde ai gasit sa iti cureti injectoarele si la ce bani?
io'sŪ
QUOTE (nmg @ Feb 12 2007, 10:31 AM) *
Cate o-ringuri imi trebuie pentru injectoare, 12, nu ?

12 da, cate 2 / injector, vezi ca sunt f scumpe, eu mi-am cumparat cu 8 ron/buc ohmy.gif
nmg
QUOTE (alex230ro @ Feb 12 2007, 11:45 AM) *
12 parca da,unde ai gasit sa iti cureti injectoarele si la ce bani?


Am gasit prin Tei vreo 2 service-uri care fac curatari cu ultrasunete, unul ar fi Dan-Don iar celalalt nu stiu cum ii zice dar sunt numai baieti - unul si unul. La un schimb de ulei au reusit sa-mi rupa busonul de la baie si sa-mi monteze garnitura de la filtru incorect de s-a taiat si am pierdut o gramada de ulei pana m-am prins. Cum dreaq or face operatii mai complicate daca nu sunt in stare sa faca un schimb de ulei, nu stiu.

Iar ca bani - 40 RON/ buc, mi-a cam cazut fata cand am vazut pretul ... Oricum, am cautat si pe net si se pare ca asta ar fi pretul in Bucuresti. Culmea e ca daca mi le fac la Cluj, imi iau numai 27 RON/buc. De unde diferenta asta - habar nu am. Si nici nu prea vad de ce trebuie sa faca pretul per bucata dar ma rog, Romania este tara tuturor posibilitatilor .... Ar trebui sa ma duc la ei si sa le zic vreau sa-mi cureti numai injectorul 6, sau unul din mijloc, sa vedem atunci ce or sa mai zica ! sad.gif

Ok, deci 12 o-ring-uri, cam la 8 lei/buc. Sunt toate la fel, adica cele 6 de la baza sunt identice cu cele 6 de la rampa ?
georgem
QUOTE (nmg @ Feb 12 2007, 12:02 PM) *
Si nici nu prea vad de ce trebuie sa faca pretul per bucata dar ma rog, Romania este tara tuturor posibilitatilor .... Ar trebui sa ma duc la ei si sa le zic vreau sa-mi cureti numai injectorul 6, sau unul din mijloc, sa vedem atunci ce or sa mai zica ! sad.gif

Pai majoritatea masinilor au 4 injectoare, de-aia pretul trebuie sa fie la bucata...
DanDon sunt vestiti pentru curatat injectoare cu ultrasunete. Sunt totusi cam nesimtiti cu posesorii de masini mai vechi. La mine la Audi nu au vrut sa se uite ca e prea veche. Si de motoare cu carburator am auzit ca nici nu vor sa auda, la fel si de diesel.
io'sŪ
QUOTE (nmg @ Feb 12 2007, 12:02 PM) *
Ok, deci 12 o-ring-uri, cam la 8 lei/buc. Sunt toate la fel, adica cele 6 de la baza sunt identice cu cele 6 de la rampa ?

da!

QUOTE (georgem @ Feb 12 2007, 01:48 PM) *
Pai majoritatea masinilor au 4 injectoare, de-aia pretul trebuie sa fie la bucata...

sau 3... sau 5... sau 8 cilindrii si asta e motivul pt care pretul este per bucata
alex230ro
Don draci sunt scumpi a facut Til mai demult o curatare din asta eftin la vro 20-30RON bucata da nu stiu daca mai exista aia.
nmg
QUOTE (georgem @ Feb 12 2007, 01:48 PM) *
DanDon sunt vestiti pentru curatat injectoare cu ultrasunete. Sunt totusi cam nesimtiti cu posesorii de masini mai vechi. La mine la Audi nu au vrut sa se uite ca e prea veche. Si de motoare cu carburator am auzit ca nici nu vor sa auda, la fel si de diesel.



Si daca desfac eu injectoarele si ma duc cu ele in punga la ei, mai comenteaza ?

Chestia e ca nu stiu care e siguranta la pompa de benzina sa depresurizez instalatia ...sad.gif
georgem
QUOTE (nmg @ Feb 12 2007, 02:06 PM) *
Chestia e ca nu stiu care e siguranta la pompa de benzina sa depresurizez instalatia ...sad.gif

Nu cred ca e nevoie de depresurizare. Eu mi-am scos de cateva ori injectoarele la Audi (dupa ce mi-a scos un mecanic un injector si am vazut cum se face). Tot asa, la inceput imi faceam griji ca am citit ca trebuie depresurizata instalatia... Dar el a ras de mine ca "o sa il omoare cateva picaturi de benzina...". Nu a curs nici o picatura de benzina.
Banuiesc ca nici la alte motoare nu curge benzina daca le scoti.

Referitor la curatar injectoare, unii curata cu ultrasunete, altii cu solutie. Am inteles ca e mai bine cu ultrasunete, dar am si citit pe internet (parca pe carbibles.com, dar nu mai gasesc unde) ca daca le cureti cu ultrasunete se vor strica mai repede. Totusi am auzit pe prea multi ca si le-au curatat cu ultrasunete si ca rezultatele au fost spectaculoase ca sa cred ca se strica.
io'sŪ
QUOTE (nmg @ Feb 12 2007, 02:06 PM) *
Chestia e ca nu stiu care e siguranta la pompa de benzina sa depresurizez instalatia ...sad.gif
nu are legatura, nu se depresurizeaza daca scoti siguranta la pompa, sa desfaci mai cu grija furtunul de TUR sa nu-ti sara benzina in ochi.. ca ustura al-dreaq.. conf (9).gif

edit: si ai grija cum scoti mufele de la injectoare ca se sparg f repede si apoi nu mai tin siguranta, incearca sa scoti cu ceva ascutit sigurantele apoi mufele
nmg
QUOTE (io`s @ Feb 12 2007, 02:34 PM) *
nu are legatura, nu se depresurizeaza daca scoti siguranta la pompa, sa desfaci mai cu grija furtunul de TUR sa nu-ti sara benzina in ochi.. ca ustura al-dreaq.. conf (9).gif


Cred ca asa o sa fac daca nu gasesc siguranta respectiva. Apropo de siguranta de la pompa de benzina, ma gandeam sa o scot si pe urma porneam motorul si-l lasam sa mearga pana se opreste, cu benzina din rampa. Depresurizam instalatia fara riscul de a-mi sari benzina in toate partile. smile.gif

off topic: mai de unde bagati voi smile-urile astea smekere ? laugh.gif
io'sŪ
QUOTE (nmg @ Feb 12 2007, 02:44 PM) *
off topic: mai de unde bagati voi smile-urile astea smekere ? laugh.gif

de la butonul cu smile-uri laugh.gif
nmg
QUOTE (io`s @ Feb 12 2007, 02:48 PM) *
de la butonul cu smile-uri laugh.gif


De unde, ca eu nu am decat cateva ... 12 cu totul ... huh.gif
florin83
ai aici ambele variante.. fast si addreply smile.gif
nmg
1000 de ani daca stateam si tot nu-mi dadeam seama ... wacko.gif

DAR ACUM E ALTA VIATA ! dance2.gif snf (30).gif
jorj3l
QUOTE (nmg @ Feb 12 2007, 02:44 PM) *
Cred ca asa o sa fac daca nu gasesc siguranta respectiva. Apropo de siguranta de la pompa de benzina, ma gandeam sa o scot si pe urma porneam motorul si-l lasam sa mearga pana se opreste, cu benzina din rampa. Depresurizam instalatia fara riscul de a-mi sari benzina in toate partile. smile.gif



nu mai depresuriza nimic...pui mana pe surubelnitza, si incepi birjareala, iulian325ix a schimbat injectoarele noaptea cu ledul de la o bricheta !
maestru dom`le !
treaba de cofetar ! tongue.gif

si cred ca ar fi bine sa tii minte fiecare mufa la ce injector corespunde, le faci neshte numere....
TiL
Injectoarele se scot foarte simplu: rampa e prinsa cu 2-3 suruburi cap de 10 pe admisie. Mai ai 2-3 furtune de dat la o parte (al treile ar fi de la inj de pornire).
Vorba lui io-s da-o dracu de siguranta si ai grija sa nu te usture ochii dup-aia snf (45).gif

Despre curatare... eu le-am dat jos la Interceptor si am mers la un vecin de-al lui, care avea o instalatie facuta de el cred. Era un fost inginer de la Dacia, zicea ca el a proiectat aprinderea electronica la berlina.

Le-a facut la ultrasunete, cate 4 deodata, cu verificat debit, inchidere/deschidere. Astea le vedeam cu ochiu meu. Mi-a aratat atunci cum un staniol se face ciur in cateva secunde daca-l bagi in solutia in care se balacesc injectoarele la ultrasunete wink.gif

M-a costat 200.000 bucata acum 2-3 ani. Nu stiu daca a avut ceva efect curatarea asta. Eram la inceput cu BMW-ul. Stiu doar ca injectoarele astea superchinuite puse pe motorul ca nou luat de la interceptor fac treaba superb si acum.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.