Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 1993 E34 520i
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2
drujbex
am fost la autosoft ca sa-mi fac testu' de amortizoare

acestea sunt rezultatele:



cred ca problema e in alta parte...
bartro
65 pe fata mi se pare slab totuși, Dar nu stiu sa interpretez cifrele astea like a pro.
drujbex
Site-ul urmator - care nu stiu daca e o referinta - spune urmatoarele

"Ne-am adresat unui atelier service unde ni s-a prezentat o testare de probă a amortizoarelor. Testarea durează maxim 5 minute şi determina exact starea acestora. Rezultatul testului pe fiecare roată şi pe fiecare punte, afişat pe un display, indica greutatea minimă determinată în timpul oscilaţiilor raportată la greutatea statică pe roată.

Cu cât este mai mare valoarea măsurată a aderenţei pe stand cu atât este mai bună şi ţinuta de drum a autovehiculului testat. Valorile măsurate pot fi apreciate astfel:

– Aderenţă bună – valori peste 60%,

– Aderenţă acceptabilă – valori între 20 şi 60%.

– Aderenţă subnormală – valori sub 20%.

O diferenţă între aderenţele celor două roţi de pe aceeaşi punte mai mică de 15% este considerată acceptabilă, iar o valoare a diferenţei peste 15% este considerată inacceptabilă, exagerată, şi indică uzura amortizorului de pe una din roţi."

http://www.autoexpert.ro/verificam-amortizoarele/


Eu am o diferenta de 16%, posibil cel din dreapta sa fie mai uzat de la craterul ingrozitor pe care l-am luat acum niste luni si care mi-a strambat janta si perforat anvelopa

Totusi, consider ca schimbarea amortizoarelor trebuie facuta curand, da' nu neaparat 'obligatoriu'. Problemele mele sunt mai degraba de la ceva bucse. O sa continui sa investighez.
Problema e ca daca decid sa schimb flansele, de exemplu, si abia pe urma amortizoarele, o sa insemne sa platesc manopera de doua ori pentru ca cele doua operatiuni sunt 80% identice.
drujbex
Buscele care prind puntea de caroserie



respectiv reperul 2 de aici



Ia uitati: "famous clunk repair": http://www.bimmerforums.com/forum/showthre...r)-Lots-of-pics
Aici vad ca se recomanda inlocuirea mai multor repere. Voi incerca sa le inlocuiesc pe toate.
EXACT ASTA e sunetul: https://www.youtube.com/watch?v=GzLZkJPJsbs...!!!!

Simptomele nu sunt chiar cele descrise aici, adica zgomotrul nu apare la accelerari bruste si cand schimb vitezele, dar cu siguranta acestea vor fi simpotomele daca situatia se va agrava pe viitor: http://www.bmwe34.net/E34main/Maintenance/...rameBushing.htm

E clar, urmatoarea vizita la service e pt toate aceste bucse.
drujbex
corectie, aia cu 'famous clunk repair' e pt E46 - jesus christ ce e toata complicatura aia acolo?
totusi, sunetul din clip chiar e identic cu ce se aude la mine.

E34 are doar 2 bucse. Dar tot trebuie data jos puntea...
drujbex
Si, inca un update, referitor la amortizoare:

Am gasit acest catalog http://www.bilstein.nl/downloads/catalogue...t-catalogue.pdf - merci Bart!!!!!

De unde am extras urmatorul cod


Cu care daca interoghez pe e-piesa gasesc
http://www.epiesa.ro/amortizor-bilstein-34...esa-1274180.htm



Am scris acest post pt mai tarziu, cand iar ma voi enerva ca nu gasesc codurile pt. piese.

M-am hotarat, strang bani si imi voi pune amortizoare bilstein b8. Insa intai, luni sunt programat la ITP si inlocuit bucsi punte spate.
drujbex
iata si un filmulet cu comportamentul suspensiei cat si zgomotele ce vin din partea fata (trebuie dat un pic mai tare):

https://www.youtube.com/watch?v=386pxjUFhso
drujbex
done, schimbat bucsile de la punte.
+ baterie noua
+ ITP

Zgomotu' de pe spate s-a diminuat dar nu stiu sincer sa zic daca a disparut complet. Pot spune ca senzatia de "slabit" pe spate nu mai exista.

Mecanicu' mi-a zis ca am bucsile aveau joc in ele si ca a fost bine ca le-am schimbat.

Cand mai apar niste finante ma voi ocupa si de puntea fata.
bartro
Poate ai ceva prin portbagaj ce face galagie smile.gif
drujbex
e un subwoofer de neam prost acolo, mostenit de la un fost propietar, da' nu e ala de vina, ca l-am fixat si nu se schimba nimic.

mi-as dori asa mult sa gasesc pe cineva priceput care sa-mi spuna care e problema dupa ce merge cu masina si o ridica pe-un elevator... asa aparent toata suspensia e praf, desi am tot schimbat o gramada la ea.

cred ca-mi cumpar cric hidraulic si capre si scula d-aia de comprimat arcuri si ma apuc singur de demontat si investigat....
bartro
Uneori e greu. Am avut ceva la E32 la suspensie fata la care nu am gasit cauza, socrul meu avea ceva la al sau clio, la service-uri nu au gasit nimic, si am avut eu cu interceptor noroc sa gasim buba.
drujbex
Cred ca am rezolvat.
Sambata m-am enervat si am "desfacut" tot portbagajul. Scos tot ce am acolo, inclusiv subwoofer, amp, roata de rezerva, tot, tot, tot.

Zgomotul persista.

Pe urma am scos si bancheta si... am observat ca bateria nu e securizata in niciun fel. Se vad niste gauri unde teoretic s-ar putea instala un cadru pentru o fixa, insa acesta lipsea cu desavarsire. Bateria e ft grea, peste 20 de kilograme, insa o puteam misca - ce-i drept, ft. greu - cu mana.
Am mai dat o tura, si a inceput sa devina clar ca zgomotu' e produs de baterie. Mai ales ca se auzea doar la viteza mai mare pe sosea "valurita", cand partea anterioara a caroseriei se deplaseaza mai mult pe axa verticala. Am fixat-o temporar cu niste burete ft. dur si acum, in sfarsit, zgomotu' din partea spate a disparut!

A ramas doar cel de pe fata dreapta, foarte pronuntat din partea de sus a amortizorului. Cel mai probabil e flansa.
drujbex
stie cineva ce produce acest zgomot? tre' volumu' dat mai tare (credeti-ma ca in masina e exasperant)
https://goo.gl/photos/sxmGGVtPPGgVMb196

zgomotu' provine din bord; daca opresc ventilatorul, zgomotul dispare. insa ventilatorul are un sunet complet separat (sau asa pare...)
bartro
Par sa fie rulmenti uscati sau ceva prins acolo la ventilator. S-ar putea sa se gripeze in viitor.
Daca e ca la E32 ai acces relativ usor la motor de aeroterma.
La e32 pe vremuri il am inlocuit cu un exemplar care nu scartaia. Cel scos se invarta destul de greu.
TiL
Da, exact asa scartaia si la E28. Am reusit sa ard un motor pentru ca s-a blocat, iar cand am pornit masina nu mi-am dat seama ca e pus pe prima treapta. L-a copt, ca n-a reusit s-o ia din loc. Dar era destul de uzat.

Cred ca poti rezolva cu vaselina data bine pe bucsile ventilatorului. Cel putin temporar a dat rezultate la E28, mergea frumos apoi.
drujbex
vreo recomandare de cineva serios care face tinichigerie, in bucale?
cu cat mai migalos si mai responsabil, cu atat mai bine. daca ati si colaborat direct cu el si sunteti multumiti, e perfect.
mi-au aparut mici semne de rugina la aripa spate, unde se intalneste aripa cu bara spate, dar din ce am citit, pana sa iasa rugina la suprafata manaca bine pe dedesupt... si as vrea s-o fac acum pana nu se inrautateste
Halogen
QUOTE (drujbex @ Feb 17 2017, 06:39 PM) *
vreo recomandare de cineva serios care face tinichigerie, in bucale?
cu cat mai migalos si mai responsabil, cu atat mai bine. daca ati si colaborat direct cu el si sunteti multumiti, e perfect.
mi-au aparut mici semne de rugina la aripa spate, unde se intalneste aripa cu bara spate, dar din ce am citit, pana sa iasa rugina la suprafata manaca bine pe dedesupt... si as vrea s-o fac acum pana nu se inrautateste


Flex laugh.gif eu n`am praguri la terrano si tu te plangi de 1 pata laugh.gif laugh.gif ma toti sunt o apa si un pamant , toti au defectele lor...toti te fac din vorbe lasa boss ca iti face fratili tau de toate si cand e la final fix pix ! Alti sunt scumpi si prosti alti ieftini , buni dar nu se tin de treaba rolleyes.gif
drujbex
mi-am cumparat IN SFARSIT amortizoare fata.
research-ul intens m-a facut sa aleg sachs 312 254, care se pare ca sunt cele OE. mai vedem, au fost doar 290 bucata.
s-au pus TREI feluri diferite de suspensii fata pe E34. Suspensia M-tech n-a fost decat intr-o singura varianta care... nu e cea de pe masina mea, desi decodand VINul scrie ca am suspensie M-tech. un fost propietar a convertit-o la stock, folosind cel mai nou setup, cel post 1992.

am intrat pe catalogu' sachs online, si pentru suspensie standard post 1992 e doar un model, cel de mai sus.

urmeaza sa fie instalate, abia astept sa aflu ca nu se potrivesc smile.gif)
alex230ro
o sa stea mai ridicata de fata cred smile.gif sau asa am patit eu.
drujbex
mda, stiu, sper ca n-o sa fie cazul totusi, ca nici astea de le are acu nu-s m-tech.

stie cineva care e procedura de omologat roti 18? o duc la RAR pe grivitei sau in voluntari pur si simplu? ei stiu ca style 37 se puteau comanda din fabrica inclusiv pe 520i sau or sa vrea sa-mi faca cine stie ce drac de omologare speciala?
drujbex
gata, luat aseara masina de la mecanic, ca sa recapitulez desi scrie si mai sus, s-au schimbat/reparat:

- amortizoare fata Sachs OEM pentru post-1992 cu suspensie standard. cele date jos erau "street star", niste gunoaie sinistre care curgeau garla in partea de jos (la ax insa nu se vedea nimic scurs, ciudat). amortizoarele noi au axul semnificativ mai gros (prinderea insa e aceeasi). ciudat a fost si ca desi aveau acelasi cod, unul avea eticheta alba si unul albastra. masina "sta" exact la fel, nu e mai ridicata sau mai lasata.

- flanse fata OE

- bielete antiruliu OE (sunt de fapt TRW) fata

- bucsi brat superior+inferior fata

- bielete antiruliu spate Swag

- geometrie

- garnitura culbutori plus un strat subtire de mastic

- ulei BMW 5w40 + filtru

- reparat si reumplut AC


acum masina e tren.
ca sa fie perfecta ii mai trebuie niste retusuri cosmetice, un nou ambreiaj, si flanse + amortizoare si pe spate. acestea vor urma in alta tura, mai spre vara.

e ft placut sa n-ai nicio bataie/troncaneala si singurele sunete auzite sa fie motorul si pielea care scartaie biggrin.gif
TiL
Pffff, taci!
drujbex
e ok, nu m-am bucurat suficient smile.gif)
a reaparut o problema de care si uitasem, respectiv cu piesa asta: http://i.imgur.com/JhLNGXF.png
care produce un tacanit si se stinge beculetul de la AC

trebuie inlocuita si valva asta, cat si ventilatorul ... it never ends cu nenorocirea asta de AC smile.gif)
bartro
Daca ai ihka, valvele astea se inchid / deschid cu un ciclu de ceva secunde. Asa se regleaza debit de antigel in calorifer cand e nevoie de caldura. Si se aud. Cel putin la e32. Nu tare, ce e drept si nu in masina.
Nu vad ce legatura ar avea cu buton de clima. Daca ai probleme cu ventilator poate e din cauza presiunu, temperaturi prea mari. Dar nu tin minte sa fie vreo cauza anume care chiar ar stinge becul de clima.

drujbex
nu am IHKA thank you sweet jesus smile.gif)
o sa 'dau afara' butoanele ca aici http://www.bmwe34.net/E34main/Maintenance/...ta/OBCbulb2.jpg
poate am noroc si gasesc ceva corodat ce se rezolva cu o simpla curatare a contactelor.

problema cu valvele intr'adevar e cel mai probabil separata. la mine se aud tare si "scutura" pana in pedala de frana.
o sa incerc ce scrie aici: http://twrite.org/shogunnew/fixes/climate....#Resolder_IHKA_ daca sunt asa de lipicioase si jegoase presupun ca are sens sa fie mai zgomotoase cand actioneaza.
poate am si aici noroc si trebuie doar bine curatate - m-as mira insa sa am noroc de doua ori, cel mai probabil n-o sa am deloc smile.gif))
drujbex
mi s-a blocat termostatul pe inchis si mi s-a dus temperatura pe rosu sad.gif
din fericire acest lucru s-a intamplat foarte aproape de casa si am reusit sa opresc motorul si s-o las sa alunece din inertie pana intr-un loc de parcare...
in total a stat pe rosu maxim un minut.

am dus-o la mecanic, o sa-i inlocuim termostatu', carcasa, pompa de apa, si evident flush antigel.

nu cred ca i-am facut permanent damage (i.e. chiulasa crapata sau garnitura arsa) dar sa vedem...
TiL
N-are nimic.
drujbex
oricum e si invatatura de minte, toata lumea stie ca atunci cand iti cumperi un BMW asa vechi ii schimbi termostat, pompa de apa, vasc
MeHigh
furtunele de racire (toate), curelele smile.gif
bartro
Pompa apa doar daca are componente de plastic.
Chiar, esti sigur ca termostatul este responsabil?
TiL
Mda, good point. La M50 crapa pompa, ca are pale de plastic. Se gaseste si pompa full metalica din cate am inteles.

Bine ca o are deja in vedere pentru schimbat, poate gaseste una metalica.
drujbex
furtunul de sus era fierbinte si tare iar cel de jos rece si moale, deci da biggrin.gif
mi-a scris ieri mecanicul, masina e gata, ma duc diseara s-o iau:

- mi-a facut flush la tot sistemul de racire cu o solutie speciala de curatare, inainte de a-i pune antigel nou, cica inauntru era plin de "rugina si silicon"
- pompa de apa avea pale de plastic pe care deja s-ar fi vazut crapaturi. cea noua are pale metalice
- motorul ar merge foarte bine, garnitura de chiulasa nu e crapata, totul e ok

abia astept s-o iau biggrin.gif
TiL
Bravos!
drujbex
recuperat, merge blana.

in alta dezordine de idei, azi mi-am luat un pistol d-ala impact electric de la lidl care se lauda ca desface chestii stranse cu pana la 300Nm.
eu am zis ca-s fericit si daca desface un prezon la intamplare de pe masina mea. il desface! si-l strange si inapoi cu ~100Nm.

best 250 de lei ever spent
asta e:

si mi-am luat si un crocodil si un set de capre, toate rate-uite la 2 tone. crocodilu' din pacate nu incape sub masina prin fata (de fapt incape dar nu ai loc sa-l si actionezi) insa la praguri se poate folosi fara probleme
MeHigh
bun asta, imi trebuie si mie unul ca piulitele de la samurai se tot umplu de pamant de la iesiri si cu asta as scapa de eforturile mari de a le desface. pana cand era oferta?
bartro
Sa trec si eu pe la lidl atunci smile.gif
drujbex
din pacate nu stiu pana cand e oferta.
ce stiu insa e ca nu e in toate lidl-urile, mie mi-a zis un prieten ca a vazut la el (zona magurele), eu m-am urcat in masina si am intrat la 2 de la mine din zona (dristor-titan) si nu aveau. asa ca m-am dus chiar la lidl-ul de langa amicul meu.

daca aveti compresor de aer au si unu pneumatic e gen 130 de lei. au si compresor, nu stiu cat e, dar am vazut un review pe net unde zicea ca nu prea face fata compresoru, e prea mic.
MeHigh
bine de stiut, acum dupa munca ma duc aici la lidl-ul din zona Giurgiului sa vad daca il au in oferta. ma tenteaza asta ca e electric, si mi-ar scurta destul de mult timpii de desfacere la unele suruburi (acolo unde ai loc sa ajungi cu jucaria si prelungitoare).
din ala pneumatic am luat mai demult cand aveam nissanul, ca pe ala aveam compresor montat deja, si nu face fata un debit de 72l/min cu presiune 12ATM. asa ca i l-am donat lui finu-meu sa il foloseasca el la garaj, ca are comrpesor mare cu butelie.
drujbex
nice! sa scrii daca ai gasit si cum ti se pare
bartro
Am deja pneumatic dar nu e stralucit, in schimb se poate regla forta in trepte cu un buton, si prin presiune de aer. Cel electric de la lidl e on-off.
Eu cu oferte lidl mai am succes la lidl din chitila, acolo se vande mai greu decat in oras lucruri mai scumpe.
Asa ca am cumparat si eu capre si cheia electrica smile.gif
MeHigh
eu nu am mai prins oferta la cheia electrica, asadar tre sa trag la mana de suruburi in continuare sad.gif
eugene12
Și eu aștept sa bage din nou. Are un prieten cu garaj care îl forjeaza non stop și merge bine. Capre și crocodil mi am luat de când a băgat primele dați. Am luat și pistol de vopsit care merge foarte bine.
TiL
Am si eu o gramada de chestii de la lidl, dar in ultima vreme nu i-am mai frecventat, ca au cam dat chix la unele utilaje.

Ce am acum:
cric crocodil - bun la pretul ala
capre - bune
flex de 125 - bun, dar e model vechi, luat acum 3 ani. Abia acum l-am scos din cutie, ca mai aveam trei
aparat de sudura - foarte nashpa!
pistol lipit plastic - inutil, mult mai bune sunt poxipol/bison epoxy etc
subler , raportor
si altele pe care nici n-am apucat sa le folosesc
drujbex
de cand mi-ati zis la intalnire ca merge masina ciudat biggrin.gif i-am facut o diagnoza si am scos asa

cod eroare knock sensor 2, ft posibil aparut de cand mi-a "plouat" in motor si a mers in 5 din cauza ca a patruns apa la bobina cilindrului #6
nu l-am sters ca sa vad daca reapare

- coolant temperature 89 - 90 grade celsius
- revolution signal ~ 680rpm
- air mass meter 6kg/ora
- air mass meter 0.59 - 0.62V
- adaptation airmass at idle speed -1kg/h
- lambda sensor 627mV
- air inlet temp sensor ~46gr
- ignition timing 16 grade BTDC (before top dead center?) - la asta din pacate n-am pus sa faca grafic sa vad variatii, cred ca am vazut si 15, oricum, in zona aia
- injection time cylinder 1 0.21 ms - 0.11ms

nimic deci anormal, nu cred ca am cum sa fac motoru' asta sa mearga mai bine. poate l-as putea face sa mearga mai curat cu niste catalizatoare noi, actualele cred ca sunt cam obosite
bartro
Ce ai notat aici sunt, in afara de knock senzor, niste parametrii la ralantiu, live data cum ar fi. Ar trebui comparate cu niste valori de referinta.

In ce sens merge ciudat?
drujbex
cica ar merge putin intrerupt si ar vibra mai mult decat normal
eu nu prea am cu ce sa compar, mie mi se pare ca merge OK

vreau sa-mi comand asta http://www.ebay.co.uk/itm/Tiny-ADS-Interfa...HcAAMXQlUNRMgzX
sau
https://www.ebay.co.uk/itm/for-INPA-Ediabas...725.m3641.l6368

mai am o interfata carsoft dar cu aia n-am reusit sa comunic decat cu unele module si din ce m-am documentat aia e OBD1 si mie'mi tre' ADS ca sa pot citi date de la toate modulele

valorile de mai sus sunt citite cu o delphi modificata astfel incat sa comunice si cu ADS si ... nu e de vanzare biggrin.gif


am alergat-o joi vreo 550km si iar mi-a scazut uleiul sub minim, cred ca de cand am masina am avut cam 1000 km fara nicio scadere a nivelului de ulei smile.gif))
drujbex
si un clip cu ce-am facut joi biggrin.gif

https://www.youtube.com/watch?v=Pz9LoX65CBw
drujbex
inca niste poze tot de'atunci

https://imgur.com/a/8HoyA
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.