Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 1993 E34 520i
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2
drujbex
Salutare!

Vin la voi pe forum pentru ca am sesizat ca varsta medie a masinilor posesorilor de aici e mai apropiata de cea a batranicii mele.
De asemenea, doresc sa-i multumesc lui Bart ca mi-a creat contul manual ... singur n-am reusit, nu puteam neam sa trec pe captcha, dupa zeci de incercari ...

In continuare, postez parte din prezentarea de pe alt forum:

Acum cateva luni am decis ca este timpul sa-mi indeplinesc un vis din copilarie, anume sa detin un BMW 'clasic' - liniile simple si agresive ale modelelor anilor '80 si inceputul anilor '90 sunt, in opinia mea, forma reprezentativa pentru apogeul acestui brand. Departe de mine gandul ca ce-a urmat ar reprezenta vreun declin, ci doar o oarecare indepartare fata de valorile consacrate.

Anyway, acum vreo luna a aparut aceasta masina pe olx. Bifa aproape toate casutele: taxa platita, cutie manuala, 6 in linie. Am fost s-o vad si am fost foarte impresionat de starea ei. Am decis sa las entuziasmul sa scada putin, cateva nopti, ca sa evit sa ma arunc spre vreo decizie pripita. Negativism exista peste tot in jurul meu, sub formele sale clasice: consuma mult, e prea veche, nu gasesti piese. Fuck that shit, sunt deja un talpas intr-o multinationala, daca-mi permit si n-o fac, ajung sa fiu o drona din toate punctele de vedere.

Pretul era destul de mare, 3350 de euro. N-am reusit sa negociez cat mi-as fi dorit; vanzatorul era dispus sa lase considerabil la pret doar daca-si pastra jantele. Nope, not worth it. Am platit deci o suma relativ apropiata de pretul cerut.

Acum, despre masina:

generalitati:
- nu are motorul de 2.0, ci M50b25TU.
- revopsita in 2009, arata ft bine vopseaua, cu exceptia catorva zone izolate unde s-a dus lacul (procent ft mic din suprafata totala) si a unei zgarieturi de cheie pe partea stanga
- brate fata, bara directie, bielete antiruliu, bucsi bara stabilizatoare, amortizoare fata, flanse amortizoare fata inlocuite in decembrie anul trecut
- volan M de E39
- interior Recaro cu piele inclusiv pe fetele usilor, scaune electrice cu memorie (functioneaza) si incalzite.
- A/C cu doua zone (nu clima)
- n-are OBC ala cu multe butoane, ci ala cu putine care-ti arata si temperatura.
- airbag pasager
- jante 18 inch style 37 originale, cu anvelope noi

probleme:
- scartait de role/curea, intermitent, banuiala mea e rola de la pompa de servo.
- ii troncane ceva prin spate, ca si cum o piesa mare nu e bine fixata - cel mai probabil e subwooferul (venit odata cu masina) pe care probabil o sa-l dau jos. nu sunt deloc adeptul sub-urilor in portbagaj dar... imi place cum suna.
- spira volanului, cred ca asa se numeste, nu se 'potriveste' ca lumea - fiind de e39. aud zgomot, ca si cum s-ar anula semnalul, la orice cursa a volanului de peste 360 de grade. Semnalul insa functioneaza perfect, se anuleaza, tot.
- spatarul scaunului pasagerului nu e fix
- diverse mizerii, geamul dreapta spate nu merge ca lumea din butonul lui, incalzirea in scaune nu-s sigur ca functioneaza


ce cred pana acum:
- sta excelent pe sosea, ruliu minim desi se simte ca e grea, insa te doare inima cand e peticit drumul si sunt gropi; e primul meu BMW si prima mea masina cu roti de 18 inch si talon atat de mic. presupun ca e normal sa te zgaltaie, mai ales ca are suspensie sport "M" din fabrica.
- pana la 3000 rpm se conduce ca orice masina, nimic spectaculos. dupa 3000 rpm te baga in scaun, iar dupa 4500 ar fi bine sa fii pe-o sosea lata in conditii de siguranta. impune o anumita reconfortanta cand accelereaza bagandu-te in scaun si scartaind pielea veche; mi s-a zis ca "asa trage bmw-ul vechi".
- sunt sigur, insa, ca nu va mai dura mult pana ce-mi voi dori sa fie mai puternica;
- de fiecare data inainte sa plec cu ea, sau dupa ce-am terminat un drum, mai raman putin s-o admir; nu-mi pot lua ochii de la postura agresiva care nu compenseaza prin absolut niciun exercitiu stilistic nenecesar. totul este functional si sobru. i love it!

ce i-am facut deja:
- inlocuit simering capac supape
- inlocuit simering vilbrochen (partea cu CV) ==> imediat ce-am luat-o, am dus-o Bucuresti - Transfagarasan si inapoi, si pana sa ma bucur ca ce bine a mers si nici prea mult n-a consumat, observ ca mi-a halit vreo 500ml de ulei pe 750km sau cat am facut. In urma operatiunilor descrise, am mai facut vreo 350 km, si nu mi-a mai pierdut deloc.
- inlocuit ulei (motul synergie 10w40). Mi-a pus 6L in loc de 5.75, si aparea pe joja, dupa schimb 2-3mm sub MAX. Acum imi apare mereu cam cu 300ml PESTE max. nu m-am lamurit daca e foarte de rau sau nu. Am mers asa cu ea si e ceas.

planuri de viitor:
- OBC
- grup autoblocant
- stroker kit la 3.0 (axa de admisie, bloc, pistoane, biele de M54b30 + soft)... asta e mai mult un vis, dar as vrea sa incerc sa strang piesele.
- o diagnoza de pe urma careia sa salvez ca lumea erorile (i-am facut deja una cu icom, dar mi-a facut 'probono' patronul service-ului unde ma dusesem si n-am apucat sa salvez erorile. insa aparea ceva de knock sensors)
- knock-sensors
- daca tot se da admisia jos, voi verifica si senzorul de temperatura lichid racire, si voi putea curata si chiulasa ca sa urmaresc daca mai curge ulei pe-acolo.
- revizie, inlocuit tot ce trebuie la sistemul racire/vasc, inclusiv pressure-test + antigel nou (cand vine vremea calda)
- investigatie curea accesorii/role si inlocuit tot ce e necesar
- investigatie instalatie stergatoare (merge doar cel de la sofer, cred ca celalalt e slabit sau ceva) + pompa principala (cea secundara a fost inlocuita)
- verificat tot ce inseamna furtun, furtunas, pe unde se vad pierderi - de ex cu ochiu liber vad ca picura ceva sub vasul lichidului de servo
- (eventual) parbriz nou, sau macar mai putin zgariat, ca noaptea e festivalul luminii
- ceva la faruri, sa lumineze mai bine. nu m-as baga la csenoane, dar cu astea 'stock' e aproape inutilizabila noaptea.

Cam atat... bine v-am gasit!

poze:
http://imgur.com/a/DuBwH
http://imgur.com/a/xAX2n
alex230ro
bine ai venit.vezi ca poti sa postezi pozele direct aici nu exista limita de upload asa mica cum e pe alte forumuri smile.gif
drujbex
imi zice

THE FOLLOWING ERROR(S) WERE FOUND
Sorry, dynamic pages in the [IMG] tags are not allowed

Nu stiu de ce zice "dynamic pages", linkurile erau sub forma: http://i.imgur.com/OP7Zzie.jpg
bartro
Linkuri de pe flickr merg, de exemplu.
Dar procedura ramana dificila - cat o poza odata.
Bine ai venit pe forumul unde versiune de soft este la fel de vechi ca masiniile smile.gif
xox
Bine ai venit pe forum! Nu te speria de versiunea asta, daca reusesti sa faci cont vezi ca restul merge uns. In alte cuvinte, primul pas e mai greu, la fel ca la bmw-urile vechi biggrin.gif hahaha scuze, nu m-am abtinut de la o gluma tongue.gif

Poze poti urca pe forum direct cand postezi, fara link extern, este undeva un buton de upload. (sau poti da click dreapta pe imagine, unde ai urcat-o, view image si apoi copy link si aici cand postezi mergi pe insert image sau - ceva de genul asta)

In alta ordine de idei, e foarte frumusica masina! Si da, pe suspensie sport o sa te zguduie putin. Si eu sunt pe sport, dar era noua si amortizoarele sunt noi, la viteza mica intr'adevar se simte ca-i mai comfortabila. Poate ar trebui sa le schimbi si tu. Sau macar sa arunci o privire peste ele. Cat despre roti, arata excelent! Bine ca le-ai pastrat, si eu am facut la fel, am preferat sa platesc pretul care l-a cerut doar pentru 2 seturi de jante originale in plus. Ale mele sunt 17 si ma scot din pepeni, mi-a explicat Ema (un coleg de forum) ca fenomenul se cheama "tramlining" sau ceva de genul asta. Eu m-am obisnuit, si nici nu-i asa de grav, dar se simte brutala directia la viteza mica, mai ales cand feresc gropi (cam 90% din datile cand ies din parcare ating ceva sub masina, mi-am reglat mai sus suspensia ca sunt pe bbs-uri de 15 acum pentru iarna si tot mai ating uneori... stiu, stiu, injur primaria de fiecare data)
drujbex
Tramlining is the tendency of a vehicle's wheels to follow the contours in the surface upon which it runs.

that sounds about right! biggrin.gif ceva nou in fiecare zi...


eu - culmea - n-am atins nimic niciodata (insa n-am mers decat gen 1500 km si foarte putin prin oras). Desi initial pare joasa, o amica are un Golf 6 d-ala eco, bluemotion or something, d-ala care consuma 3.5 la suta dar omoara balene, si astea, ca sa fie mai aerodinamice (cu scopu' economiei de carburant, nu performantei), sunt foarte joase in fata, aproape cat a mea: http://www.automobilesreview.com/gallery/2...uemotion-01.jpg

ce parere aveti despre faptu' ca am 300ml peste MAX pe joja de ulei? mi-e cam lene sa scot... ar trebui cu seringa + furtun de perfuzii pe la joja, ca acces la rampa n-am oricand. De asemenea, cand producatoru' recomanda 5.75l (cu schimb de filtru), e cat intra pana la MAX sau pana la jumatatea distantei dintre MIN si MAX?
xox
Daca esti cu uleiul peste maxim, dar foarte putin, e ok. Totusi n-am inteles exact cum de a ajuns sa fie asa mult, ai facut schimbul si-ai pus in plus? Eu de obicei putin mai putin, dar in 6cyl intr-adevar am pus putin peste nivel, dar ala stiu ca era putin mai "flamand". Intr-o luna de zile, daca esti tot pe +... Nu stiu ce sa zic. N-are spuma, nu e ars, e ok?
drujbex
fara capuccino, fara fum. cam 300ml peste zic eu ca e. cred ca totusi o sa-i scot pe la joja si aia e.

cat despre 'cum' - cand mi s-a schimbat uleiul, mi-a bagat 6l in loc de 5.75. am verificat pe loc nivelul si era cu 2-3 mm sub MAX.
insa dupa aia, de fiecare data cand verific (teren drept, motor cald, oprit de 10 minute) imi arata peste max.
TiL
Nu cred ca-i o problema
xox
Nah, e ok, nu-ti fa griji. Teoretic ai fi putut pastra putin, nu sa-i pui toti 6. In caz ca era nevoie de completat, sa ai de unde. M50 e destul de rezistent, asteapta sa vina caldura si-ai sa vezi ca o sa mai scada.

Si remember: masoara-l dimineata, dupa ce stii sigur ca s-a dus tot in baie (banui ca stiai deja asta, si ca o completare, mai ales ca-i foarte putin peste nivel, lasa-l putin motorul sa se incalzeasca, 2-3 minute)
shapte
Stai linistit ca nu se intampla nimic daca este cu 2 3 mm peste maxim. Il mananca singur. Nu iti bate capu cu perfuzii si prostii ca sa il scoti...nu merita efortul. Sa nu torni mai mult de 6 litri in el ca atunci e mai nasol.
Cu farurile nu mai visa frumos ca o sa faci ceva....sunt de cacat. Nu am vazut e34 cu lumini. Incearca cu incredere xenonul.
Si sa o stapanesti sanatos.
bartro
Far se desface, poti spala lupa la far, grija mare cu oglinda, poti sa clatesti si sticla, uscarea apoi dureaza, dar efectul e vizibil.
Apoi xenon chinezesc, bate foarte bine, la E32 dupa montaj am pus masina in fata unui zid, si lumina nu e deloc imprastiata.
Doar ca apara avertisment de bec ars in check control, dar si pentru asta sunt remedii.
Problema cu parbriz am avut-o si eu, se lauda expert detailing atunci ca se poate remedia prin slefuire, dar cu risc sa apar deformari in campul vizual.
drujbex
merci de sfaturi! m-ati linistit cu uleiul. fix 6 i-am pus, stiu ca trebuia 5, si pe urma turnat cate putin si masurat dar...

cat despre parbriz, eu ma gandeam sa i-l schimb cu totul, sa vedem. de lumini si parbriz ma ocup inainte de-o tura mai lunga prin vara, gen >1000km.

de stroker ce parere aveti? nu stiu sa fie vreunu in romania. ipoteza e ca arborele, bielele, pistoanele de M54b30 'intra' fara nicio modificare in blocul (...si chiulasa) de M50b25. axa de adminisie trebuie taiata putin. Piesele de M54 sunt vreo 3-400 eur, ma astept sa coste cam 1000 cu tot cu manopera si ce mai trebuie (rectificat chiulasa, buloane, antigel, etc). mai e problema soft-ului - unii zic ca tre soft custom "de 500 de euro", altii zic ca merge ft bine chip-urile gasite pe ebay la 60 de dolari, programate chiar pentru acest setup.

eu (o sa) am cartea cu 'fara serie' la motor. in conditiile astea, lumea imi recomanda mai degraba sa pun m54b30 cu totul. eu insa prefer sa retin aspectul de m50 pentru a fi mult mai linistit la ITP sau daca vand masina viitorul propietar sa n-aiba probleme. De asemenea, un m54b30 in mintile lui e cam 1000 de iepuroi... plus montare, adaptare, electronica, fire...
alex230ro
stokerul e ca la loto,poate sa iasa castigator sau nu smile.gif
sigur a facut cineva schema asta prin Romania.eu as zice sa nu te apuci de nimic pana nu ai macar 2000 eur ,si sa te gandesti ca banii astia nu ai iei niciodata inapoi.
drujbex
...sau o las asa, ca momentan chiar sunt multumit de demaraj si reprize biggrin.gif
alex230ro
parerea mea e sa o lasi asa,cauta ceva serpi vezi sa ai toate in regula un soft si ai 200 cai frumosi,daca vrei vreodata mai mult pui direct motor mai mare.
xox
Sa nu uitam de cutie si diferential, daca vrei acceleratie poti umbla si la rapoarte acolo, setup de oras sau de drum lung wink.gif
David
Bun venit!

Ceva poze cu interiorul ne arati?
drujbex
Imediat ce-i trag o curatenie.
drujbex
- niste poze nu foarte bune cu interiorul: http://imgur.com/a/bIgsM ... nu sunt foarte talentat.

- calculat consum oras facand plinul, mergand 50 km si facandu-l din nou: 15l/100km. Traficul era de weekend dar am compensat avand picioru' cam greu. Mi se pare ok, cu cealalta masina (un Citroen C4 1.6 benzina 2007) as fi scos ~11 in aceleasi conditii.

- ma poate cineva lamuri daca vinde vreun magazin de piese auto (noi) elemente individuale ale traseului curelei de accesorii? am identificat scartaiala ca venind ori de la pompa de servo, ori de la alternator. pot "declansa" zgomotul uneori miscand volanul.
bartro
Te uiti pe realoem.com / bmwfans.info dupa numarul de sasiu, notezi coduri de piese si faci comanda la un magazin. Cel putin eu asa procedez la volksparts care e langa mine.
Te pot ajuta si colegi de pe forum (interceptor, alex).
drujbex
facut si consum extraurban - bucuresti - brasov - bucuresti, aer conditionat pornit cam 50% din timp, mers si mai agresiv insa si cu 110-120 pe autostrada - 10L/100km fix.

in oras, pe 430km mi-a luat cam 16%

mi se pare putin cam mult, m-as gandi ca 'normal' ar fi un 13-14 in oras si un 8-9 afara? Cel putin pe forumurile straine asa scrie, am vazut chiar si 11 in oras da' aici deja...
TiL
Depinde de oras.
2.0d-ul imi ia 8-9 in Bucuresti, cred. Ce sa vrei de la un 5 cu 2.5i
xox
E36 cu 2.5 vanos ia in jur de 11-12% in Iasi, dar e mai usoara masina (traficul e la fel). Acestea fiind spuse, 16% mi se pare foarte mult, ar trebui sa fii undeva in 13-14% max, exact cum ai spus si tu. Undeva ceva da cu virgula.
georgem
QUOTE (drujbex @ Apr 6 2016, 04:59 PM) *
facut si consum extraurban - bucuresti - brasov - bucuresti, aer conditionat pornit cam 50% din timp, mers si mai agresiv insa si cu 110-120 pe autostrada - 10L/100km fix.

in oras, pe 430km mi-a luat cam 16%

mi se pare putin cam mult, m-as gandi ca 'normal' ar fi un 13-14 in oras si un 8-9 afara? Cel putin pe forumurile straine asa scrie, am vazut chiar si 11 in oras da' aici deja...


Traficul e ok, mie imi lua in afara 10 si in Bucuresti intre 16 si 18, in functie de anotimp si de conditiile din trafic (drumuri mai scurte sau mai lungi, aglomeratie etc.).
In afara la mers normal asta a fost consumul intotdeauna. La mers anormal pe autostrada poate creste mult. La mers incet poate scadea inca 1 litru, dar niciodata un am putut sa merg sub 100 Km/h in afara daca drumul a fost liber.

drujbex
sounds about right.
intre timp mi-am facut si autentificarea la rar.
mai ramane de scos adeverinta ANAF din care sa rezulte ca nu e recuperata taxa si gata, pot sa incep sa platesc 1500 ron pe an pe asigurare, yay!


urmeaza:

curea accesorii
curea A/C
rola ghidaj
intinzator
vascocuplaj
tampon evacuare
bucsi bara stabilizatoare spate
bielete antiruliu spate
drujbex
am luat si adeverinta de la ANAF care atesta ca taxa s-a platit si nu s-a restituit.
am, deci, toate actele.

mai bag o fisa la taica-miu, poate-l conving s-o ia pe numele lui si sa nu ma rupa RCA-ul.

Intrebare: momentan masina e pe numele meu (in evidenta mea) la directia de venituri (fisc) si pe numele fostului propietar in rest. Am cum sa scot fiscal si s-o ia tata la el in evidenta, si apoi inmatricularea sa se faca direct pe numele lui?

thanks!
bartro
Probabil mai faci un act de vanzare-cumparare cu tatal tau.
RCA ar fi mai ieftin doar pentru ca are alta varsta. Sa faci niste simulari intai online, sa vezi daca chiar merita.
TiL
Da, trebuie sa mai faci un rand de acte de vanzare - cumparare intre tine si tatal tau. Si sa ale inregistrati la fisc.
Apoi trebuie sa mearga la politie sa o inmatriculeze.
drujbex
update:

inlocuit cele de mai sus - acum vascu' sufla bine, nu se mai aude nimiiiiiiiiiic de la role/curele/cercele

n-a disparut cloncanitul de pe dreapta doh (14).gif doh (14).gif
dar cred ca s-a mai ameliorat, acu' parca doar din fata il aud - probabil e dusa si bieleta antiruliu fata. am vazut ca-s ieftinake astea.

o problema mai mare: am incarcat A/C, a mers o seara, dupa aia nema. compresorul merge (acum nu mai, dar cand avea presiune da) dar cred ca pierde lichidu pe undeva... recomanda cineva vreun service ok in bucuresti?
bartro
Parca am auzit de unii pe la obor? dar nu cunosc detalii. Trebuie facut test cu lichid din ala de contrast probabil. Si asa, in ainte de umplere trebuia facut un test de vacuum care te scapa si de eventuala apa din sistem parca.
drujbex
Aman lucrarile la A/C pentru ca am reusit sa iau o groapa a dracu' pe la piata operei rezultatu' fiind cel de mai jos. Am dus roata la Expert Wheels, unde a fost corectata lovitura si s-a polishat buza. Rezultatul ... arata atat de bine ca o sa fie nevoie sa le duc si pe celelalte 3, care prin comparatie par cam obosite.



Anvelopa din pacate a fost intepata in talon, deci la gunoi cu ea.

Ce ma (mai) sacaie:
0. no A/C!
1. dupa 1500-2000rpm, evacuarea 'bazaie'. Cel mai probabil vreun scut termic nu e bine prins si vibreaza, altfel nu vad de la ce poate fi. Ma enerveaza pentru ca anuleaza zgomotu' absolut glorios ale motorului si esapamentului. Cu geamurile sus e mult mai putin pronuntat.
2. de cand o am, dinspre suspensia spate vine uneori un zgomot ca si cum s-ar zdruncina un obiect masiv din portbagaj. Pana acum am inlocuit:
- bare stabilizatoare spate
- bucsi bara stabilizatoare spate
Cred ca problema e ori de la amortizoare, ori de la flanse. Vizual, nicio problema.
3. 'umeazeala' langa faru' stang (cu capota ridicata), pare ca provine dinspre rezervorul lichidului de frana, dar nivelu' acestuia nu a scazut de cand am masina... insa lichid de racire pierde mereu pana la un nivel care 'ii place ei'. Sub acela n-am observat sa mai scada. .
drujbex
mi-a crapat intre timp un furtun de benzina, dintre filtru si rezervor. schimbat tot ce e de cauciuc in zona aia.
am gasit la pret decent OBC IV (cu butoane mari) + ceasuri bord cu afisaj mare + maneta pt comenzi BC ... dar nu stiu care ar fi challenge-ul cu instalatu' ...
bartro
La E32 era plug and play, si maneta, si OBC.
La E34 insa am vazut ca sunt unele care au mufa cu prea putine fire la conector de OBC si altele care nu au coding pluc in bord, cazul in care trebuie un OBC prevazut cu coding plug corect pentru masina. Nici nu stiu daca ai cablaj pentru maneta.

drujbex
Guys, vreo recomandare de marca/model pentru amortizoare? F+R

context: am masina in service pentru lucrari la suspensii si mi s-a transmis ca toate 4 amortizoarele sunt pe duca.
ei bine, fostu propietar a schimbat amortizoare+flanse acum maaaaxim 2 ani. wtf, m-a mintit, a pus niste chinezarii, sau asta e uzura normala pt. 5000 de km?

am roti de 18 inch si suspensie M tech. Inteleg perfect ca n-o sa 'reziste' ca la logan 1.4. Totusi, jantele mele nu sunt niste chinezarii de 343 kilograme. Sunt style 37 care s-au pus chiar si pe aceasta caroserie (pe M5-ul de 3.8).

In niciun caz nu vreau sa ma zgarcesc, prefer sa le schimb cate 2 decat sa revin peste 1 an cu aceleasi probleme. In acelasi timp nu pot nici sa bugetez bilstein-uri de 800 ron bucata.

Plz help.
TiL
Bilstein B6 adica?


Eu am B4 pe fata la E28 de ani de zile (8-10) si zeci de mii de km (spre suta). Inca lucreaza foarte bine. Luate de la fabrica din Sibiu.
Pe spate am Monroe, decente de cand le-am luat si pana acum. Au cam aceeasi varsta cu bilsteinurile.
drujbex
merci pentru confirmare.
spre bilstein b6 inclinam si eu.
momentan nu am insa buget pentru ambele punti. am trimis un mesaj celor de la fabrica, maine pe la pranz ii sun daca nu primesc vreun raspuns.
unde ar trebui sa schimb mai degraba intai, presupunand ca-s la fel de duse si pe fata si pe spate? intuitia imi spune ca pe fata....
drujbex
ah stai, ca am citit prost. tu ziceai ca b6-urile sunt 800? mi-e ft greu sa gasesc info pe net referitor la preturi...
bartro
Cam atat erau pereche pentru E39. Am luat B4 pana la urma.
Nu trebuie sa fie chinezerie ca sa se strice, sachs pe E32 curgeau dupa nici 6000km.
drujbex
800 perechea de B6 n-ar fi rau deloc.
drujbex
Sunat la bilstein sibiu. B6 nu se produce in romania, doar in germania.
Mi-au facut 'oferta' de 930 ron bucata/fata.

O sa le iau luna viitoare de pe epiesa, intai pe fata, pe urma pe spate.
http://www.epiesa.ro/amortizor-bilstein-34...esa-1274183.htm
bartro
Da, erau mai scumpe si b6 la E39. Am si uitat intre timp.
Sunt curios la feedback dupa ce le montezi. Daca aveam buget cred ca le as fi incercat si eu, desi nu toate lumea le apreciaza. Dar cum aveam un amortizor care a varsat tot ulei (BMW sachs cred original) am pus ce mi-am permis; b4.
drujbex
B4 nu exista pt suspensie M technic. Doar B6, daca e sa caut pe situ bilstein dupa codu' OEM.
in rest, epiesa, dupa codu' OEM, imi da niste sachs-uri, la 450 ron, si de astea n-am auzit lucruri tocmai bune. Ar fi ok sa aflu si ce am acum pe ea, in acelasi timp smile.gif)
drujbex
Guys, cat credeti ca e o manopera ok pentru
- 2 x amortizoare
- 2 x flanse/rulmenti sarcina suport arc
- 2 x bielete antiruliu

Ma pricep destul de putin, insa cu exceptia comprimarii arcului pentru a scoate rulmentul de sarcina, nu mi se pare mare branza nici ca timp nici ca dexteritate.

Pana la urma o sa ma orientez spre Sachs, sunt singurele la care am confirmarea explicita ca-s compatibile cu suspensia M-technic - la bilstein a disparut de pe site functia de cautare dupa codul OE si nu-s tocmai sigur de compatibilitate.

Propietarul anterior mi-a oferit un document 'doveditor' ca a inlocuit amortizoarele + flanse in decembrie 2014. Incep sa cred ca ori m-a mintit, ori n-a pus noi. Imposibil sa se impuste in 2 ani si <6000km... nu?
xox
Manopera in Iasi bate in 100E la service-ul unde duc eu masina. Nu stiu daca e mult, ca n-am fost in alt service si nici n-am comparat preturi..
drujbex
cam atat mi se cere si mie.
bartro
QUOTE (drujbex @ Oct 27 2016, 11:33 AM) *
Imposibil sa se impuste in 2 ani si <6000km... nu?

Nu. Eu am reusit.
drujbex
latest development:

in romania, cel putin, nu se gasesc nicaieri amortizoare M-tech. ieri m-au sunat de la epiesa si mi-au dat-o pe "clasica" cu "nu mai avem decat 1 singur pe stoc, va aducem in 7-8 zile".

asadar, ma gandesc sa trec la suspensie stock (si sa-mi pun amortizoare KYB si arcuri eibach)
problema e ca trebuie sa gasesc in dezmembrari piesa 1 de aici:


pentru spate... nu stiu ce-mi trebuie: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?...;diagId=33_0536

si mai ramane intrebarea... daca piesele se gasesc greu ... si conversia la non-Mtech e posibila... nu cumva a facut-o deja unul din fostii propietari? nu stiu cum sa verific fara sa fie dat jos amortizorul ... sad.gif
TiL
La alti furnizori ai incercat?

Unix Auto
Autokarma
mai era un magazin Volksparts care aducea de toate
etc
bartro
Ai pm cu un numar de telefon.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.