Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Piticanie - Daewoo Tico
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Alte marci
Pages: 1, 2, 3
bartro
QUOTE
Avantaje:
1. E aproape atat de ieftin decat doi Samsung Galaxy S5 la Emag.

Credeam ca ai vandut un Samsung, deci iti mai trebuia doar bani echivalent cu inca una.
TiL
Deraiezi de la subiectul cel mai important: avansul.

Banii de pe Samsung-ul ala au fost pentru Tico laugh.gif
TiL
Am tot luat din avans, aproape cat permite locasul de acolo. Acum merge frumusel.
Cum au dat primii fulgi de nea (la propriu) m-am apucat sa pun rotile de iarna. Masina mica si usurica, a mers treaba struna, cred ca in juma de ora erau toate puse.

Electromotorul se balbaie dupa ce masina sta cateva ore pe la zero grade. Daca sta in parcarea incalzita e ok. Deci suspectez bateria.
Fost la magazin, ii rog sa verifice incarcarea mai intai, ia testerul de baterie, il pune pe baterii si-mi zice ca e cu 10% peste specificatiile de fabrica. I-am zis ca dom'le in diminetile reci se balbaie, cere redresor pt 5 minute. Nu ca bateria-i super, nu are rost sa-ti vand alta biggrin.gif

Mers acasa, curatat bornele, pus vaselina... tot asa face. Noroc ca in ultima vreme nu a scazut sub 0 grade si cu chiu cu vai a pornit fara sa mai plimb Redac-ul.
Deci trebuie sa cumpar baterie, nu?
bartro
Mai am o baterie de la un telefon mobil, daca crezi ca merge, e al tau.
TiL
sml (1).gif

Bateria asta nu-i asa rea, in vara o mai uitam si cate o ora jumate cu farurile faza scurta aprinse, dar pornea fara probleme. Sa o fi slabit incercarile alea?
xox
Cat e de tanara bateria aia? Ca idee: teoretic cu cat sta mai mult descarcata, cu atat va tine mai putin amperajul la pornire. Sfatul meu: pune-o pe redresor 24h, 4.5-5V (nu stiu ce redresor ai tu, la al meu tre' sa stau cu ochii pe el, plec de la 2 si urc spre 6, treptat - pot sa-l las si la 2 dar dureaza prea mult si n-am chef)
TiL
6 Volti?

Am Redac, redresor romanesc misto, vechi. Din ce am observat nu baga curent continuu ci impulsuri pozitive cu varfuri binisor peste 14V. Din cauza asta pot masura curnet alternativ la iesirea lui, o sa verific azi ce-i poate capul.
Pe puiul asta de baterie prevede sa-l redresez ~5 ore , cred. Are grafic desenat cu timpul de redresare in functie de capacitatea bateriei si de stare (partial descarcata / descarcata).

E o idee, incerc la noapte resuscitare.

A, uite obiectul... asta nu trebuia ratat, arata ireprosabil in comparatie cu al meu. http://www.tocmai.ro/redresor-auto-redac-6...l#current_image
De fapt ca asta e al meu: http://www.tocmai.ro/redresor-auto-6-12-v-...l#current_image
bartro
QUOTE (TiL @ Dec 10 2014, 05:38 PM) *
Am Redac, redresor romanesc misto, vechi. Din ce am observat nu baga curent continuu ci impulsuri pozitive cu varfuri binisor peste 14V.

E un transformator cu o punte redresoare fara stabilizare de nici un fel, deci sinus curent alternativ din transformator (sus), dupa redresare arate asa (jos):

TiL
Yep. Cred ca ne-am povestit mai demult pe mess despre el si mi-ai explicat ca e posibil sa fie asa.
Nu stiu daca are transformator clasic, bobinat, pentru ca-i foarte usor agregatul.
bartro
In prima imagine ar fi schema unui Redac:

E cu trafo.
xox
6A am vrut sa zic, scuze.
TiL
E...groasa....marmelada.
20W50 e prea gros la temperaturile astea si jucaria de electromotor nu mai poate sa invarta motorul. Initial dadeam vina pe baterie, dar dupa ce testerul a zic ca bateria-i noua, dupa ce am curatat si papucii, pus si bateria pe redresor, tot se chinuie pe frig. Pe ger nici nu porneste. Am pus si bateria de tractor in paralel, degeaba.
Am scos joja, vazut magiun. Deci trebuie musai ulei subtire, ca tot am facut aproape 14000km cu uleiul asta.

Sa fie 10W40 sau ceva si mai subtire?
alex230ro
manualul zice 10W30 parca.
bartro
Sau mai amesteca niste benzina in ulei biggrin.gif
TiL
sa stii ca m-am gandit sa torn niste benzina sau mai degraba motorina laugh.gif Dar tot trebuia invartit binisor, sa se amestece.
Dupa ce s-a scaldat in razele amiezii a pornit, acum e in parcare incalszita, ar trebui sa porneasca bine deseara. Pe drum o sa iau un ulei subtire sa-l schimb.

Alex, 10W30 pentru iarna, sau merge si mai subtire acum? Pun doar motorina? biggrin.gif

10W30 e recomandat si la tractor, dar eu tot 20W50 o sa pun biggrin.gif Are electromotor teapan, bujiile isi fac treaba.
In E28 am acelasi 20W50, se simte ca-l invarte greu dimineata, dar porneste.
alex230ro
universal cred iarna/vara/primavara/toamna
bartro
Bine ca nu exista si 30w60.
Si te mai lauzi ca nu consuma ulei. Nu ca ar avea cum.
xox
QUOTE (TiL @ Jan 7 2015, 04:46 PM) *
Pun doar motorina? biggrin.gif


Trabantul nu mergea la fel? Fara gluma, chiar mi-am adus aminte ca se facea un mix special, a avut un vecin prin anii 90 si tin minte mirosul si fumul. Parca punea un ulei special in rezervor pe langa benzina.
TiL
Pai nu era ca la drujbe, fiind motor in 2 timpi ? Trebuia pus ulei in benzina.


Am pus 10W40, sa vedem cum se comporta dimineata. Poate e de vina si marca, ambele sunt ceva cat de cat ieftin de la Lukoil, n-am alergat dupa uleiuri "mai bune".
TiL
Se simte diferenta, dar insuficient. La -21 grade uleiul e mai fluid, electromotorul invarte putin mai bine decat ieri la -14 grade.
Dar inca n-am reusit sa pornesc
xox
Exista intotdeauna varianta nr.2 :

bartro
Poate ai o problema la electromotoras.
Sau incearca cu cabluri de pornire pe + mare de la electromotor, poate ai o problema cu legaturiile sau cabluri prea subtire intre baterie si electromotor.
TiL
Cea mai buna varianta e cu ligheanul de jar sub el. Cu putin noroc ia foc.

Ma gandeam si la electromotor, totusi imediat ce apuca sa se miste putin, pleaca la sfert.

Problema cu cablul + mare intrerupt am avut-o la E28... afecta chiar si incarcarea.

Raman la parerea ca uleiul e de vina, e mai subtire asta, dar probabil tot e prea mamaliga. Uleiul scos aseasa sta teapan in galetusa, abia ar curge, nu stiu daca-l pot turna in bidon.
xox
Daca mai tii minte, la fel pornea si xox-ul, ca mi-a zis ala de un cablu care-l pusese acolo? Era exact + mare pe electromotor... am blocat intrarea din piata victoriei pe banu manta atunci laugh.gif

(eu nu stiam ce inseamna pe vremea aia)

PS: la cati caini ai, tot varianta din poza e mai buna tongue.gif
TiL
Dupa aproape 6 luni, Tico e din nou pe sosele.
Mesterii n-au avut timp sa-l carpeasca, asa ca sambata m-am ocupat asa cum am putut de el. A iesit mai uratel, dar macar e functional.
Am tras cu tractorul de ranforsarea barii ca sa aduc botul cat de cat la drept. Am taiat farul de schimb ca sa-i iau sticla. Farul de schimb nu mai avea prinderile intregi.
Am reusit sa prind bara fata doar in trei din cele 8 suruburi. Rstul e rugina, nu mai e tabla de care sa te prinzi. Iar farul in doua din patru, din cauza indoiturilor caroseriei. Mecanismul de reglare a farului nu s-a mai pupat, dar am facut in asa fel incat sa nu bata sus pe contrasens.



Mai trebuie sa-i inchid putin geometria fata care a fost putin afectata la accident.
Si avansul e inca mult prea mare. Cand am oprit motorul in benzinarie, s-a invartit scurt inapoi. Era in I-a si cand am dat drumul la ambreiaj, dupa luat contactul, a smucit masina inapoi doh (14).gif
Nu mai am plaja de reglaj, trebuie sa scot delcoul si sa-i mut duntii. Aveti idee daca-i complicata treaba?
TiL
De fapt eu marisem avansul. Initial imi parea avansat dar de fapt avea prea mult debit.
Am dat avansul inapoi la pozitia notata acum un an, am reglat cat de cat carburatorul si merge bine.

I-am facut si geometria, rezolvat stergatoarele, reglat farurile.

Pe seara a fost tocmai bun sa care niste caramizi de soba.
MeHigh
nu te-ai lasat de avansuri vad smile.gif
TiL
nici gand. Intre timp m-am dus spre extrema cealalta cu avans minim.
Deocamdata pare ca adevarul ere undeva la mijloc biggrin.gif
TiL
Fiind aproape de adevar cu avansul si prinzand o saptamana in care naveta s-a oprit la intrare in oras, am batut recordul: 560 si ceva de kilometri cu un plin. Din pacate nu stiu cat de gol era rezervorul, ca n-am avut bani sa refac plinul biggrin.gif
Dar tot e peste 4l/100 km pe care-l tintesc demult.
David
Sa-mi aduci aminte, te rog, cand ne vedem de cheia de 10! Vreau sa ti-o ascund, sa termini cu avansul ala, sa-i dai pace!

Aveam candva un Ticozaur pe mana si oricat l-as fi alergat in oras si oricat de mult stilul smuls as fi aplicat, tot nu sarea de 6% in oras! Asta se intampla undeva prin anii 2000-2001. Afara la mers de pensionar grabit (a se citi 90km/h), consuma 3.7-4%.
TiL
La Tico e cheie de 12 tongue.gif

Am tot sperat sa ajung la consum 4 dar nu reusesc. Poate la vara.
xox
Poate un jiglor, tii minte ca aveam problema asta la e30? Mergea blana pana la 90-100 si de acolo se inneca, nici acum n-am inteles de ce, si l-am zapacit cu reglaje si curatare.

TiL
Consum minim 4.5 la o incursiune in inima Ardealului, nitel spre Moldova. 3 - 4 oameni cu bagaje si conduceam plutonul de masini cu care am fost acolo. Era putin supraalimentat carburatorul.

In ultimele saptamani a inceput sa paraie ceva urat la caroserie/suportii motorului, am mai facut ceva ture la serviciu asa dar imi dadea emotii. Motiv pentru care m-am si grabit sa-i iau inlocuitor.
Aseara l-am dus "pe ultimul drum", de la serviciu acasa.

Ma mai gandesc daca-l vand sau incerc sa-l radiez pastrandu-l in curte.
E cam pacat de el, ca functioneaza ok, porneste la sfert la orice temperatura, dar caroseria-i praf.
alex230ro
poti sa cauti in dezmebrari caroserie,acum ceva ani am avut un Tico vacut din bucati= usile de pe 2 masini capota si hayon de pe o a treia.
bartro
Mi se pare clara treaba. Ai o masina cu motor bun si caroserie praf, si ai o masina cu motor stricat cu caroserie aparent mai putin praf.
TiL
Buna idee, in WE sui motorul de Tico pe miniduba.

Alex, nu am timp de Tico... prea multa bataie de cap. Daca aveam nevoie de masina de fugarit pe camp, il faceam. Dar asa...
alex230ro
fa-i vant atunci smile.gif sau da-l cadou la parinti prieteni prietena ..
TiL
Mda, inca ceva pe lista de WE: curatat si pozat Tico.
xox
Cred ca-i poti spune Ticozaur de acuma, cu cea mai mare incredere biggrin.gif
TiL
Un amic il alinta asa de la inceput. Mie nu-mi place cum suna.
TiL
Un samsar a "licitat" 12 mil pe el

https://lajumate.ro/daewoo-tico-bun-dar-ruginit-1387716.html
bartro
Rezistent totusi motorasul, daca spui ca merge bine si dupa 200k de Romania.
Spune samsarului ca la banii acestia vine fara avans.
TiL
laugh.gif

Da, motorul si cutia sunt extraordinare, cutia schimba ca noua.

Aseara am mai primit o oferta: Dacia berlina din '99 cu GPL https://lajumate.ro/dacia-1310-an-fab-1999-1391552.html
TiL
Vandut pe 4 mil. Ne intelesesem la 10 mil, dar cum nu mai gaseam talonul, m-a pacalit sa-l dau pe 4 mil.
Mai bine il tineam sa fac remorca si alte bunatati din el.
alex230ro
400 lei?!?!wtf de banii aia il luam eu laugh.gif
TiL
Yep, multi l-ar fi luat la banii aia biggrin.gif
Teapa mea. Si o zi frumoasa de duminica stricata.
bartro
Am platit odata in jur de 400RON pentru avans vacuum de pe delcou.
Si pentru un vasc.
Si
Si
si
si
...
..
.
TiL
Da, stiu, m-am tampit.
Tiganii de pe-aici ma fac din vorbe destul de usor, ca nu le mai tace clontzul.

Am zis sa nu raman cu inca o chestie de care ma impiedic prin curte si pe care sa se urce balariile...
Inainte sa-l radiez il sun pe ala sa vad de mi-l vinde inapoi. Ca am de gand sa-l radiez si de la fisc si din circulatie (fostul proprietar s-a agitat cand a auzit ca-l vand, ar prefera sa-l radieze).

Motor Tico + transmisia E28 ar iesi un proiect interesant de tractoras. Am pastrat si roti de Matiz (13"), care nu ajuta, ca gumele de profil agricol se gasesc pe 12" (roti de Tico, deci)

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.