Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Intrebare despre prezoane
BMWZone > BMW GENERAL > Intrebari si sfaturi despre BMW
Pages: 1, 2, 3
316i
Am pus mana de la mana si am facut...mai multe maini. laugh.gif
butcky
Peste 90% din munca a fost facuta de mine... sleep.gif
iulian325
felicitari baieti!!!



astfel ati organizat si o intilnire...mai numeroasa decit cea duminica smile.gif
florin83
tin pe aceasta cale sa multumesc familiei, fanilor si prietenilor care m-au ajutat la distrugerea prezonului bucuclas lnr (1).gif
fara ei nu aveam maine masina de dus la munte laugh.gif
florin83
oare sunt blestemat??? mad.gif

acum nu se mai desface unu de pe fata..
cum am zis si mai sus, am stricat cauciucu de pe spate, unde aveam pana. altul nu cumpar asa ca am pus unul de vara si am zis sa-l pun pe fata si sa-l pun pe ala de pe fata pe spate, sa am 2 de iarna..
ei bine am fost la vulcanizare sa imi faca schimbu..3 s-au desfacut (doar cu ranga) dar nu vrea unul..
a zis ala ca mi-l desface dar e posibil sa se rupa.. i-am zis sa-i dea bataie si s-a pus omu tare pe ranga si si-a fisurat cheia dry.gif .. s-a ofticat si m-a trimis in alta parte.. (pistol nu avea ca e o vulcanizare mai mica)
am fost la altii cu pistol.. a incercat omu intai cu cheia.. bineinteles ca n-a mers... a luat pistolu, iar n-a mers.. a incercat cu ranga.. nimic..
faza e ca a iar trebuie sa repet "operatiunea bormasina" ca s-a cam rotunjit capul prezonului si sare cheia de pe el.. sad.gif

oricum o sa ma duc la un service, nu vreau as mai trec prin chinul prin care am trecut..
doar ma rog sa nu fac pana.. mellow.gif
Sorin
trage niste frane periculoase si apoi incearca sa le desfacci caci poate se mai incalizesc prezoanele un pic
florin83
le-am scos pe toate si le-am dat cu vaselina..

cred ca mi-am dat seama unde se blocheaza.. capul prezonului se sudeaza pe janta..
ala care l-am spart ieri desi avea doar juma de centimetru de filet iesit l-am desfacut f.usor cu mana..deci janta il tinea..
Sorin
ciudat unsure.gif unsure.gif
316i
Dupa ce ai stat cu bormasina in el 3 zile normal ca s-a desfacut din cauza vibratiilor. wink.gif
Cel mai bine fa rost de o lampa cu gaz si incalzeste prezonul.
georgem
QUOTE (florin83 @ Jan 5 2007, 02:03 PM) *
le-am scos pe toate si le-am dat cu vaselina..

Adica ai reusit sa il scoti si pe asta care se blocase acum sau problema persista?
alex230ro
Eu zic ca jantele sunt de vina unsure.gif
florin83
QUOTE (georgem @ Jan 5 2007, 03:10 PM) *
Adica ai reusit sa il scoti si pe asta care se blocase acum sau problema persista?


nu, asta a ramas asa.. le-am dat cu vaselina pe celelalte..


QUOTE (alex230ro @ Jan 5 2007, 03:19 PM) *
Eu zic ca jantele sunt de vina unsure.gif


nu stiu ce sa zic.. sa vedem cum se comporta si cu alte prezoane..
alex230ro
a sa nu uit ia-ti cheie originala de BMW fight (12).gif
georgem
Si eu cred ca jantele sunt de vina...
Poate o sa tina trucul cu vaselina. Eventual foloseste si tu una care rezista la temperaturi inalte, stii tu chestia cu franele solicitate...
florin83
QUOTE (alex230ro @ Jan 5 2007, 03:24 PM) *
a sa nu uit ia-ti cheie originala de BMW fight (12).gif


de unde? sad.gif


am dat cu vaselina si pe capul prezonului unde vine pe janta sa nu se mai sudeze...
pe fata am vazut ca aveau vaselina calumea pe filet, dar fara ranga n-am reusit sa le desfac sad.gif
butcky
QUOTE (florin83 @ Jan 5 2007, 03:34 PM) *
de unde? sad.gif

tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Darren
QUOTE (Robert @ May 16 2006, 02:33 PM) *
1. Am observat ca este un obicei foarte comun sa se stranga prezoanele rotilor mult peste cuplul normal. De fiecare data cand plec de la un service roti, slabesc prezoanele si apoi le strang la loc, dar la cuplul corect (cca. 100Nm, la E28). Toti le strang ca nebunii.
Am patit din nou asta chiar acum cateva zile, dupa o echilibrare de roti la Autosoft (cei de care spuneati mai sus ca se plang de prezoane ca sunt prea stranse). Ei bine, am fost oripilat de puterea cu care au strans cei de la Autosoft prezoanele la masina mea. MULT peste normal. Ma mir ca nu au distrus filetele.
2. Cu vaselina e tricky. Foarte tricky.
Teoria spune ca strangerea corecta a unui surub (prezon) se face prin tensionarea corecta a acestuia - practic, usoara alungire a lui prin strangere - in limita domeniului elastic al materialului. Mai exact, un surub strans sta in tensiune longitudinala, aceasta impiedicand desfacerea lui.
Un surub strans mai putin decat in specificatii este mai probabil sa se desfaca, decat un surub strans ceva mai mult.
Mai departe, dat fiind ca nu exista o metoda foarte practica de a masura tensiunea longitudinala in surub, aceasta se determina indirect prin cuplul de strangere, care este mai exact cuplul rezistent opus de surub operatiei de strangere. Acest cuplu depinde de tensiunea in surub (cea care ne intereseaza), dar, foarte important, si de frecarea in filet.
De aceea, cuplul de strangere la suruburile critice (cum ar fi cele de la chiulasa) se determina in conditii exacte. De exemplu, la M30: cu filetul uscat, cu zona de contact intre capul surubului si saiba unsa, si zone de contact intre chiulasa si saiba uscata. Al naibii de exact, nu?
De exemplu, daca ungi cu ulei filetul unui surub si strangi apoi la 60Nm, pui sensibil mai multa tensiune longitudinala in surub (deci strangi mai tare) decat daca ai fi strans la 60 Nm, dar cu filetul uscat.
Deseori, la motoarele de curse, mecanicii prefera sa stranga suruburile de la biela masurand alungirea acestora cu micrometrul - pentru ca este o metoda care determina mult mai precis tensiunea in surub, decat strangerea la cuplu.
Revin acum la prezoanele rotilor: daca le ungi cu vaselina, rezistenta opusa strangerii va fi mai mica. Ceea ce simti tu prin cheie este cuplul de strangere. Simti rezistenta mai mica, atunci strangi mai tare. Deci, in practica, suruburile / prezoanele care au avut filetele curatate si unse vor fi stranse sensibil mai tare decat daca filetele ar fi fost uscate.
Atunci, te mai miri ca se desfac greu, chiar unse cu vaselina? :unibrow:
Rotti
hmm...auzisem ca vaselina la temperaturi inalte se "sudeaza" smile.gif
316i
Ia un surub, da cu vaselina pe el si pune-l pe aragaz, vezi ce se intampla si zi-mi si mie ca nu stiu. biggrin.gif
Darren
Interesanta ideea, probabil anumite tipuri de vaselina pot face si asta.
Ideea pe care a spus-o si Robert anul trecut era ca daca folosesti vaselina, vei strange mai tare un prezon, decat daca ai folosi un fielt curat. So, in loc de vaselina, da cu un spray degripant pe prezoane si pe fuzeta, foloseste apoi un spray degresant (cum e cel pentru discurile de frana), si strange prezoanele cu o cheie dinamometrica la cuplul mentionat de producator (oare producatorii de jante pot da alte specificatii de strangere?). Dupa 2 saptamani incearca sa desfaci roata si vezi cum e.
Partea mai delicata este sa cureti tot timpul prezoanele si filetele din fuzete, la vulcanizari in cel mai bun caz iti vor da cu vaselina.
Iulika0069
Florin, incearca sa skimbi prezoanele, la autosoft era 8ron/buc parca..
Nu stiu daca iti va rezolva problema (e doar o banuiala..) dar cumperi 4 prezoane pt o roata si vezi daca se mai strang de nebune..
florin83
ieri am desfacut si prezonul de la roata fata care era blocat..
masina e la tinichigiu si trebuia sa dea roata jos sa faca pasajul..

ei bine.. chinu dracu..
a incercat inatai cu autogenul sa incalzeasca acolo in speranta ca o sa iasa..
Click to view attachment
bineinteles ca n-a mers..

apoi a incercat cu bormasina, dar dupa 1min de dat a vazut ca abia se zgariase putin prezonul si s-a lasat.. ca stateam juma de zi acolo..

apoi a incercat sa sudeze un surub pe capul prezonului.. normal ca n-a mers..
asa ca a inceput cu aparatu de sudura sa topeasca din prezon..
Click to view attachment

dupa ~2 ore si 30-40 electrozi consumati si-a dat seama ca nu merge.. se topea capul prezonului dar se completa cu materialul de la electrozi si nu ajungeam niciaieri..
intr-un final a zis sa mai incercam sa sudam un surub gros in capul prezonului..
l-a sudat calumea de jur imprejur si a mers.. sad.gif
Click to view attachment
ionusunt
frate eu zic sa faci ceva cu filetele astea...ca nu stiu de la ce ti se intampla...rugina multa pe la fuzete ?filete omorate?
Ionut
eu chiar nu inteleg cum ti se sudeaza tzie prezoanele in fuzeta....poate cand pui prezoane noi, ar trebui la cateva zile de mers, sa le desfaci si sa le insurubezi la loc, poate asa scapi de problema.... smile.gif
316i
Daca nu mai da ca disperatul cu vaselina pe prezoane poate nu s-or mai strange asa... mad.gif
florin83
deci cu vaselina am dat dupa ce am avut problema cu ele..
si se simte.. se desfac mult mai usor.
aa.. si nu in fuzeta se blocheaza ci in janta.
316i
Aliaj prea moale. Stii ca destui au zis ca e moale modelul asta de roti.
George77
Pai normal ca in janta se blocheaza ,daca ar fi fost in filet nu il scoteai decat rupt sau gaurit,,ai grija cu ce le strangi si cat de tare.
TiL
Nu mai dati vina pe vaselina, ca am vaselina la prezoane de un an si n-am de ce sa ma plang. Am dat atat pe filet cat si pe suprafata care preseaza janta. Stiu ca nu-i recomandat si nu recomand nimanui sa faca asa, dar atat timp cat imi strang/desfac singur prezoanele nu-s probleme. O singura data era sa-mi cada roata, dar asta pentru ca am uitat sa strang prezoanele dupa ce am pus roata pe pamant to_pick_ones_nose2.gif

Florin, la tine clar jantele sunt de vina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.