Help - Search - Members - Calendar
Full Version: merge in 3 pistoane
BMWZone > BMW GENERAL > Intrebari si sfaturi despre BMW
Pages: 1, 2, 3, 4
lucian
m-a mancat in c__ sa schimb capacul de la delcou. de aici au aparut problemele. merge in 3, detoneaza in toba. delcou nou pus, fise noi, bujii njk de 6-7k. le-am curatat facut distanta 0.9. nu stiu unde sa mai verific. ordinea aprinderii e 1342. daca pun fisele in ordinea 1234 porneste si merge la fel. de pornit porneste f. usor numai ca merge in 3, trepideaza motorul si in sarcina merge lesinata. ar mai fi de schimbat bobina, calculator, injectoare sau masina cu tot. ma mai gandesc la distributie-sa fi sarit de la punc? astept niste sugestii. era sa uit: m10 de 1.8 l-jetronic
bartro
De la schimb de capac a inceput sa merge in 3? Atunci nu are treaba cu distributie.
Ai invartit de delcou (schimbat avans)?
Incearca sa vezi care e cilindru care e moarta, scoti cu motor pornit cat o fisa la rand, vezi la care nu apara schimbare cand scoti fisa.
Cu capac + fise cu care a mers bine, acuma tot nu mai merge bine?
lucian
QUOTE (bartro @ Apr 6 2012, 01:42 PM) *
De la schimb de capac a inceput sa merge in 3? Atunci nu are treaba cu distributie.
Ai invartit de delcou (schimbat avans)?
Incearca sa vezi care e cilindru care e moarta, scoti cu motor pornit cat o fisa la rand, vezi la care nu apara schimbare cand scoti fisa.
Cu capac + fise cu care a mers bine, acuma tot nu mai merge bine?

am umblat la avans. l-am miscat usor in ambele sensuri si nu se modifica mersul-tot in 3 merge. nu mai merge nici cu fisele vechi nici cu capacul delcou vechi. am facut combinatii intre ele-degeaba. daca are cineva o bobina sa fac o proba sau bujii. la 4 am gasit bujie afumata si am schimbat-o cu una nou tot ngk si degeaba.
bartro
Bobina am eu, dar nu stiu unde..
Oricum trebuia sa nu merge un cilindru daca era de la bobina, ma gandesc.
lucian
QUOTE (bartro @ Apr 6 2012, 05:16 PM) *
Bobina am eu, dar nu stiu unde..
Oricum trebuia sa nu merge un cilindru daca era de la bobina, ma gandesc.

ai vrut sa zici niciun cilindru? ca unul nu merge clar. bujia la pistonul 3 o gasesc uda. daca gasesti bobina as vrea sa fac o proba. macar elimin o cauza.
TiL
putin probabil sa fie bobona, daca porneste la sfert si merg bine 3 cilindri.
Eu cred ca iti trebuie capac nou...
Mihai_AMD
ce capac ai pus? eu am luat Facet la m20 si l-am dat jos ca mergea naspa,nu mergea chiar si 5 pistoane insa nici rotund ca cu cel vechi nu mergea,cel vechi dandu-l jos asa de grag sa fie nou smile.gif
capacu vechi l-ai mai pus la loc sa vezi daca asta "nou" e naspa?
lucian
tot facet am luat. facet era si cel vechi. nu mai merge cu niciunul.
ce e la curu'masini mele...tunurile din navarone.
bartro
Ai zis la tel ca ai scanteie rosiatic, si problema posibil sa muta de la o bugie la alta. Intradeva, poate e ceva cu bobina sau cu modul de aprindere.
lucian
ma gandesc la culbutorul ala care bate. sa fi afectat supapele? pe langa modulul de aprindere condensator mai exista si amplificator de scanteie? injectia mai noua are asa ceva.
eugene12
QUOTE (lucian @ Apr 7 2012, 08:48 AM) *
ma gandesc la culbutorul ala care bate. sa fi afectat supapele? pe langa modulul de aprindere condensator mai exista si amplificator de scanteie? injectia mai noua are asa ceva.
"delcou nou pus". Crezi ca l ai montat cum trebuie?uita te daca e ok avansul sau cu capacul dat jos daca luleaua cade in dreptul pistonului care trebuie, cand invarti e motor.
lucian
delcoul nu poti sa-l montezi gresit ca nu-ti da voie. fisele doar pot fi montate airea, dar nu e cazul. porneste usor, merge 2 secunde rotund parca si dupa o da in tremurat. uda bujia 3. am reusit sa-l fac sa nu mai bubuie in toba. mai face cateodata la pornire un poc si dupa merge ok. ma cam bate gandul sa dau capacul de la tacheti jos si sa incerc un reglaj. stie cineva cat e la m10 distanta? e la fel pe evacuare si admisie? am inteles ca la m20 e 0.25 la rece.
eugene12
QUOTE (lucian @ Apr 7 2012, 06:54 PM) *
delcoul nu poti sa-l montezi gresit ca nu-ti da voie. fisele doar pot fi montate airea, dar nu e cazul. porneste usor, merge 2 secunde rotund parca si dupa o da in tremurat. uda bujia 3. am reusit sa-l fac sa nu mai bubuie in toba. mai face cateodata la pornire un poc si dupa merge ok. ma cam bate gandul sa dau capacul de la tacheti jos si sa incerc un reglaj. stie cineva cat e la m10 distanta? e la fel pe evacuare si admisie? am inteles ca la m20 e 0.25 la rece.


Se poate cu delco-ul sa nu intre altfel,nu mai tin minte dar avansul sigur se poate regla.Iti face figuri si pe benzina si pe gpl?
bartro
Distanda rotor - electrozi de la capac e ok? Poate rotor a patit ceva cu capacul nou. La 2002 am avut odata o combinatie nefericita si s-au atins.
Mihai_AMD
CITAT(bartro @ Apr 7 2012, 08:40 PM) *
Distanda rotor - electrozi de la capac e ok? Poate rotor a patit ceva cu capacul nou. La 2002 am avut odata o combinatie nefericita si s-au atins.

idem!
am patit parca la e23 lui lord halo,am pus capac nou si era mai gros in carne sau ce dracu avea cand am dat la cheie a trosnit scurt si luleaua mi-a ciupit capacu
lucian,rotoru tau e teafar presupun
lucian
rotorul e bun, luleaua e buna. am incercat cu un capac bosch de la Bart si la fel. am schimbat si bobina si nimic. pe gpl nu am incercat ca mi-e teama sa nu bubuie debitmetrul. ma agndesc sa iau niste bujii romanesti ieftine sa fac o proba.
bartro
Daca pui o fisa in bobina si o bujie direct pe el, tot slaba e scanteie?
Asa poti exluda rotor/capac din ecvatie.
lucian
vand e28 sau schimb cu cupon rabla. mad.gif
bartro
QUOTE (lucian @ Apr 9 2012, 01:03 PM) *
vand e28 sau schimb cu cupon rabla. mad.gif

Chiar asa?
Usor mai renunti.. O sa incerc sa fac timp sa trec pe la tine. Esti acasa diseara?
lucian
imi pare rau ca nu am bani acum ca aruncam m10 cu jetronic cu tot si puneam m20 sau m30 MOTRONIC
Bart, daca poti sa treci cu stroboscopul intr-o zi. Am scanteie buna pe ficare fisa, am scanteie si pe bujie din plin dar e rosie. cilindrul 1 si 4 nu lucreza. gasesc bujia uda. am permutat bujiile intre ele si degeaba. 1 si 4 se uda
bartro
Facem timp, saptamana asta, maine, poimane, dupa munca.
coman cosmin
incearca sa muti fisele intre ele.mai demult am facut asa la dacie.in loc sa o trag la punct pe 1 am tras-0 pe 4 si nu stiam de ce nu merge.de pornit pornea dar mergea haotic..
la pistonul 1 pui fisa 4 de pe capac si invers.


si la e 12 era sa il pun pe 6 in loc de 1.noroc ca nu aveam pus capacul la tacheti si mi-am dat repede seama
lucian
cum se face empiric punerea la punct? aduci piston 1 la punctul mort superior si luleaua sa fie pe fisa 1, nu? sunt repere pe bloc sau pe rotor ca sa aliniezi perfect? sau trebuie luat de la 0 distributia? aliniate semnele volanta-axa cu came?
bartro
Bine ca nu aveti ceva V12 smile.gif

QUOTE (lucian @ Apr 9 2012, 10:08 PM) *
cum se face empiric punerea la punct? aduci piston 1 la punctul mort superior si luleaua sa fie pe fisa 1, nu? sunt repere pe bloc sau pe rotor ca sa aliniezi perfect? sau trebuie luat de la 0 distributia? aliniate semnele volanta-axa cu came?

Pe fulie fata trebuie sa fie un semn. Daca nu, e la gaura aia la cutie de viteze pe volanta spate.
Punct mort superior nu e destul, trebuie sa fie si in curs de compresie (supape inchise).
Apoi ca delcou, sa fie lulea spre fisa / marcaj de cilindru 1. La cele cu platine e usor de pozitionat, cu un bec de control. La cele electronice, nu stiu, poate e cu trial and error un pic pana o ia.
coman cosmin
cel mai bine ptr tine acum e sa dai capacul la tacheti jos.daca ai OT pe fulie tragi motorul la OT si verifici sa ai tachetii liberi pe pistonul 1.dupa aia pui iar delcoul la loc.la pistonul 1 trebuie sa ai o mica crestatura in corpul delcoului.potrivesti luleaua ca sa cada pe centru cu crestatura de pe delco.

capacul e bine sa il dai ca sa fii sigur.pistonul 1 la punctul mort superior vine o data la 2 ture comlete de vibrochen.deaia zic ca e posibil sa fie pusa aprinderea pe 4.

sper ca ai inteles.explic cam urat. biggrin.gif

Click to view attachment
uite ot la e 12
lucian
QUOTE (bartro @ Apr 9 2012, 10:12 PM) *
Bine ca nu aveti ceva V12 smile.gif

QUOTE (lucian @ Apr 9 2012, 10:08 PM) *
cum se face empiric punerea la punct? aduci piston 1 la punctul mort superior si luleaua sa fie pe fisa 1, nu? sunt repere pe bloc sau pe rotor ca sa aliniezi perfect? sau trebuie luat de la 0 distributia? aliniate semnele volanta-axa cu came?

Pe fulie fata trebuie sa fie un semn. Daca nu, e la gaura aia la cutie de viteze pe volanta spate.
Punct mort superior nu e destul, trebuie sa fie si in curs de compresie (supape inchise).
Apoi ca delcou, sa fie lulea spre fisa / marcaj de cilindru 1. La cele cu platine e usor de pozitionat, cu un bec de control. La cele electronice, nu stiu, poate e cu trial and error un pic pana o ia.

eu am acos bujiile si am lasat doar la 1 bujia neinfiletata. am dat scurt la automat de mai multe ori pana a aruncat bujia. am considerata ca acolo e piston la punct mort superior. gaura de care zici exista. ce fac? ma uit prin ea ca prin gaura cheii? biggrin.gif

QUOTE (coman cosmin @ Apr 9 2012, 10:19 PM) *
cel mai bine ptr tine acum e sa dai capacul la tacheti jos.daca ai OT pe fulie tragi motorul la OT si verifici sa ai tachetii liberi pe pistonul 1.dupa aia pui iar delcoul la loc.la pistonul 1 trebuie sa ai o mica crestatura in corpul delcoului.potrivesti luleaua ca sa cada pe centru cu crestatura de pe delco.

capacul e bine sa il dai ca sa fii sigur.pistonul 1 la punctul mort superior vine o data la 2 ture comlete de vibrochen.deaia zic ca e posibil sa fie pusa aprinderea pe 4.

sper ca ai inteles.explic cam urat. biggrin.gif

Click to view attachment
uite ot la e 12

am OT doar la numar Cosmine tata. biggrin.gif poate te sun maine sa-mi zici by telephone. am depistat si semnula ala de la baza rotoruli
coman cosmin
am OT doar la numar Cosmine tata. laugh.gif laugh.gif laugh.gif .mai ai nevoie de inca 1.uita-te bine pe fulie.macar crestatura trebuie sa ai.
lucian
am gasit pe fulie 2 "coarne" si pe bloc un "pinten" si le-am aliniata asa. dupa ce le-am potrivit am luleaua in dreptul fisei 4 ca in poza. normal ar fi sa fie pe fisa 1, nu? ori inversez fisele 1 cu 4 ori pun rotorul cu luleaua pe crestatura de la baza rotorului
bartro
Deci, daca te uiti doar la semn pe fulie pentru pozitionare la punctul mort, lulea poate sa fie la 4 sau la 1. Asta incearca sa explica si Cosmin, ca depinde si de cum sta culbutori. Lulea trebuie sa fie spre fisa de cilindru care este in curs de compresie (culbutori 'liberi', came de la axa cu came indreptat spre jos). Daca mai inarti vibrochen 360 de grade o sa vezi ca lulea este la fisa de cilindru 1 cand fulie e pe semn.
Axa cu came sa invarta la jumatate de turatie fata de vibrochen, pentru ca este un motor in 4 timpi. Un ciclu complet de ardere dureaza 720 de grade la vibrochen si 360 la axa cu came.

Daca ai buson de ulei de asupra cilindru 1 sau 4, cu un pic de noroc poti sa vezi care e treaba la axa/culbutori si fara sa dai jos capacul de la tachetii.
lucian
am inteles. am executat intocmai. am aliniat semnele de pe fulie cu semnul de pe bloc, luleaua la fisa 1. porneste usor, dar tot prost merge. uda bujia 3 acum. merege cu multa benzina sau nu o arde complet ca da bubuituri in toba. bataia de tacheti s-a accentuat. probabil de aici ar trebui sa incep. reglaj tacheti, pus dinou la punct, eventual niste bujii noi sinterom de proba smile.gif
coman cosmin
vezi sa nu ai benzina in ulei.oricum e un pas mare.nu mai uda 2 bujii uda numai una singura.
cu alta bujie ai incercat?poate aia de la 3 a murit.nu cred ca de la tacheti uda bujia.e alta buba pe undeva.
eugene12
Nu sunt alea semnlee de pe fulie!Are o tesitura pe fulie care trebuie aliniata cu pintenul de pe bloc.
coman cosmin
crestatura mai exact.coarnele alea sunt pentru echilibrare.
lucian
azi vin in bucuresti. o sa caut semnul de pe fulie si refac aliniamentul. daca nu merge am pregatit un bidon de benzina smile.gif
bartro
....si iti iei reno
lucian
reno never. ma gandeam la mb w124 coupe biggrin.gif
hai ca i-am dat de cap. am descoperit semnul cel bun. crestatura e pe buza fuliei, la cateva grade de punctele de le luasem inainte ca reper. daca nu stergeam fulia nu-l vedeam. in fine merge bine, in 4, rotund, trage bine. singuara chestie nasoala e ca miroase a a benzina cand scot busonul de la ulei.
multumesc tuturor pt. ajutor.
bartro
Bine ca a fost Eugen pe faza. Eu nici nu m-am inchipuit ca nu folosesti semnul corect.
lucian
QUOTE (bartro @ Apr 13 2012, 04:40 PM) *
Bine ca a fost Eugen pe faza. Eu nici nu m-am inchipuit ca nu folosesti semnul corect.

m-au pacalit punctele alea doua. erau si aproape de semnul de pe motor. in principiu tot ce se invarte se echilibreaza-discuri de frana, tamburi, roti...
mai am o fulie de m20 si nu are asa ceva pe ea.
coman cosmin
nu are pe ea.are in ea niste gaurele tongue.gif .la cat ai chinuit motorul sigur ai ceva benzina in ulei.

p.s:berea mea???
eugene12
QUOTE (lucian @ Apr 13 2012, 06:35 AM) *
azi vin in bucuresti. o sa caut semnul de pe fulie si refac aliniamentul. daca nu merge am pregatit un bidon de benzina smile.gif

Acum ca ai rezolvat poti sa bagi benzina in rezervor daca tot o ai pregatita! smile.gif
lucian
QUOTE (coman cosmin @ Apr 14 2012, 06:51 PM) *
nu are pe ea.are in ea niste gaurele tongue.gif .la cat ai chinuit motorul sigur ai ceva benzina in ulei.

p.s:berea mea???

fulia de care zic e de la mot. original de pe e12, cel cu carburator.
stiam ca bei doar cola

QUOTE (eugene12 @ Apr 15 2012, 11:42 AM) *
QUOTE (lucian @ Apr 13 2012, 06:35 AM) *
azi vin in bucuresti. o sa caut semnul de pe fulie si refac aliniamentul. daca nu merge am pregatit un bidon de benzina smile.gif

Acum ca ai rezolvat poti sa bagi benzina in rezervor daca tot o ai pregatita! smile.gif

acolo s-a dus si s-a si consumat in probe.
Adrian Pintea
Am si eu nevoie de ajutor m20b20 jetronic...
Repun poza de mai sus ce a pus-o colegu, semnele sunt ca la mine...
daca reglez avansul cu linie la linie, motorul merge frumos, trage bine dar bate avansul cateodata in acceleratie si miroase a benzina tare
Daca pun avansul in dreptul lui "O" merge ok trage binisor, dar are un mers ciudat la relanti si cateodata imi sta 800 cateodata la 1000
Daca pun pe pozitia bulinutei aceea de dupa O motorul trage bine dar imi bolborosesc tobele in frana de motor si miroase a benzina nearsa
Cum se regleaza? Trebuie aliniate cele 2 liniute? sau sa il las asa? E posibil sa nu-mi functioneze bine retardu sau centrifugalu vacuumatic de imi tacane avansul cand e setat linie la linie?
Click to view attachment
TiL
hmmm, cred ca le incurci nitel, "O|T" reprezinta un singur semn din cate stiu, si anume exact in dreptul lui "|" ar fi punctul cu avans 0.

ce inseamna "avansul in dreptul lui O"? Cu cine aliniezi O-ul ai gasit un semn corespunzator pe capacul distributiei?
Adrian Pintea
Da este o linie ingrosata in material. Sa il pun inapoi linie pe linie si apoi sa dau un dinte doi din debitmetru sa imi tacaneasca in sub 2000 ture cand o accelerez? motorul merge bine si asa cu avansul intarziat. care e pistonul 1? cel de langa radiator?
alex230ro
din ce stiu eu avansul se regleaza cu stroboscopul si motor cald smile.gif
debitmetrul doar din imbus si cu analizatorul de gaze in fund si evacuarea sa nu fie sparta.
xox
Distributia TREBUIE pusa la punct. Asta in primul rand.

Aaaaaaaaaaapoi desfaci suruburile de la delcou, scoti fisa de la bujia 1, cu tot cu bujie..apoi..invarti de delcou, usor, cu bujia la masa, pana da scanteie...in locul unde a dat scanteie, strangi delcoul la loc.

PS: lasa debitmetrul asa cum e, daca n-ai umblat la el.

PS2: era mai simplu la dacie. Pff.

PS3: oricum cu lampa stroboscopica tre' sa-l reglezi ca sa fie ca lumea. Mergi la un service, nu poate costa mai mult de 30-40 lei.
TiL
QUOTE (Adrian Pintea @ Aug 6 2012, 02:48 AM) *
Sa il pun inapoi linie pe linie si apoi sa dau un dinte doi din debitmetru sa imi tacaneasca in sub 2000 ture cand o accelerez? motorul merge bine si asa cu avansul intarziat. care e pistonul 1? cel de langa radiator?

Linie pe linie inseamna avans zero. La ce turatie il pui linie pe linie?

Avans zero in ture e nasol.

http://bmwzone.ro/forums/index.php?s=&...st&p=127027
QUOTE
320i, (E30), 1990 cc, 1986-88, Engine Code 20 6E D

Ignition Data
Ignition system type: El-i
Ignition coil make/type: Bo/0 221 122 319
Supply voltage: 11 - Volts without ballast resistor
Primary resistance: 0.6-1.0 Ohms
Secondary resistance: 8250 Ohms
Distributor make/type: Bo/0 237 304 024
Contact breaker gap/air: 0.35-0.70 mm
Dwell angle: n / a Deg
Ignition Timing - unleaded: 19/5000 Deg eng/rpm (without vacuum)
Ignition Timing - leaded: 23/5000 Deg eng/rpm (without vacuum)
Timing mark location: Pulley
No 1 plug location: Pulley
Firing Order: 1-5-3-6-2-4
Spark plug make: Bosch
Spark plug type: W8LCR
Electrode gap: 0.7 mm
bartro
Se paote regla static (dupa semne pe fulie) dar intradevar, manual dicteaza un reglaj cu motor pornit, sa aibe xx grade la yyyy RPM. Pentru asta mai exista un semn pe volanta la cutie. Cel putin la e12 asa este.
Dar poti regla si 'dupa urechi', sa merge bine. Daca trage bine dar bate, mai invarti un pic de delcou ca si mai putin avans..
Adrian Pintea
Dn pacate am stroboscop simplu care nu masoara unghiul dwell...am observat ca in ture semnul "|" se duce in alta parte...
Adrian Pintea
Am citit pe linkul pus de Til
http://www.firstfives.org/faq/ignition_tim...ion_timing.html
Acolo scrie ca reglajul se face dupa bulinutza de metal, am sa refac maine reglajul caci eu l-am facut dupa litera "O" care e inainte de bulinutza
dar din ce tin minte in punctul ala de avans am detonatii pe toba in frana de motor
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.