bartro
Aug 6 2012, 09:43 PM
Dwell nu are legatura cu avans.
E normal ca | se duce in alte parte, doar asta face avans centrifugal.
Adrian Pintea
Aug 7 2012, 01:24 AM
Si atunci ce inseamna 23grade la 5000 rotatii? cum masor eu chestia asta?
bartro
Aug 7 2012, 08:28 AM
La 5000?? Nu prea cred. Cam pana in 2500rpm trebuie sa fie.
Cum am zis, E12 are un semn pentru reglaj dinamic la volanta, la cutie. Are o gaura prin care vezi volanta, are un cui/semn acolo, si pe volanta e o bila care reprezinta avans de 22 de grade. Setezi motor pe turatie aia de referinta, indreptezi stroboscop spe gaura aia si invarti de delcou pana iti apara bila acolo la cui. Daca in timpul reglajului turatia se schimbe, o corectezi.
Cum e la E30, M20, nu stiu.
bartro
Aug 7 2012, 10:36 AM
A propos, mi se pare ciudat ca da detonatie in toba la frana de motor, indiferent de turatie. L-jet nu inchide injectoarele de tot in caz asta? TPS e bun?
Adrian Pintea
Aug 7 2012, 05:02 PM
Da. L-am masurat cu ohmetrul si cu clapeta inchisa imi arata contact intre pini deci comutatorul functioneaza din senzor.
Am schimbat luleaua si niste furtune de vacuum care erau coapte si am reglat din nou acum nu tacane si nici nu detoneaza in frana de motor.
Cineva mi-a spus ca s-ar putea ca o supapa sa nu imi inchida cum trebuie si atunci sa imi dea benzina pe evacuare.
La E30 M20 nu ai acces la volanta ca e mult in spate. Semnele de distributie sunt in fata pe fulia de la vibrochen
vazusem si eu treaba cu 5000rpm in unul din link-urile de mai sus... ciudat.
bartro
Aug 8 2012, 12:51 PM
Da.. in mod normal avansul max de 30 si ceva de grade, ai deja pana in 4000 de ture, daca nu ma insel.
E si asta o metoda aplicata, pui o turatie maxima si setezi delcou sa pica avansul max bine.
Dar 5000rpm e o greseala.
QUOTE (Adrian Pintea @ Aug 6 2012, 08:47 PM)

Am citit pe linkul pus de Til
http://www.firstfives.org/faq/ignition_tim...ion_timing.htmlAcolo scrie ca reglajul se face dupa bulinutza de metal, am sa refac maine reglajul caci eu l-am facut dupa litera "O" care e inainte de bulinutza
dar din ce tin minte in punctul ala de avans am detonatii pe toba in frana de motor
Biluta nu e acel semn, pe care-l vezi in fata.
Cum ar veni, biluta e semnul cu avans 23 grade, pe care trebuie sa o cauti cu stroboscopul la turatia specificata. Doar ca turatia specificata acolo, 5000 RPM e cam mare.
La M30 biluta asta e pe volanta, se vede cu greu printr-un orificiu lasat de o tesitura in clopotul cutiei de viteze, undeva in zona electromotorului.
Iar la M30-ul meu biluta nu-i biluta, e un Z (de la Zorro)
Legat de 5000 asta... din cate am observat, al meu are acelasi avans centrifugal si la 2200 si la 3000 rpm. Trag concluzia ca turatia aia din specificatii e data ca minimul de la care avansul centrifugal se plafoneaza. La mine e dat 2150 rpm
Adrian Pintea
Aug 8 2012, 03:18 PM
Nu am putut regla nicicum scrie in documente, l-am reglat sa nu tacane si sa nu imi bolboroseasca in frana de motor, asta este...
lucian
Dec 13 2012, 10:45 PM
am facut engine flood. imi baga benzina cu nemiluita. am porint-o luni in prima zi cu frig. a pornit si dupa am oprit-o s-o curat de zapada. a pornit si a doua oara dar a inceput sa mearga in 3, 2, 1 , 0 direct. n-a mai pornit. am curatat bujii, nimic. daca pornesc cu pedala la blana bubuie grav. cum pot sa micsorez debit de benzina? e atat de multa benzina in cilindri ca se intoarce pe admisie
cu ocazia asta am omorat si bateria. are cineva crocodili sau un redresor?help!
bartro
Dec 13 2012, 10:59 PM
Incearca cu debitmetru decuplata.. sau pompa de benzina decuplata. In mod normal cu acceleratie la max nu da benzina, dar probabil e inecat rau.
Mai ajuta sa dai la cheie cu bujiile scoase. Dar oricum ceva nu e in regula, probabil din cauza asta nici nu merge bine la rece (parca asa ai scris undeva).
lucian
Dec 14 2012, 07:49 AM
fara debitmetru am incercat. nu am nici regulator de presiune benzina. imi intra benzina in rampa din belsug.Prob. e ca nu prea mai am baterie acuma sa fac incercari. am scos-o de pe masina si o am in casa. La service-uri se incarca baterii contra cost?am un redresor rusesc bun, la Slatina
Adrian Pintea
Dec 14 2012, 09:23 AM
jetronicul nu porneste cu mufa de debitmetru scoasa, si daca o scoti in mers se opreste motorul, asa e la mine la 2.0le-jet. Un amic 1,8 acum 2 ani pornea, scotea fum negru si se accelera cu intarziere si nu tragea scos turul bagat in sticla si pusa pompa pe direct, a umplut sticla de 2l in 70 secunde. bagat turul inapoi scos returul si bagat in sticla si dat sa porneasca, pe retur nu scotea nimic, ne-am gandit ca e dus regulatorul de pe rampa, dam sa ne uitam, pun mana pe furtunul de vacuum am ramas cu el in mana, taiat scurtat bagat si a pornit frumos. Daca nu era furtunul de vacuum era regulatorul poate sa aiba membrana puscata si sa nu tina presiunea si sa o bage in admisie sau sa fie blocat pe inchis si sa iti forteze toata benzina in cilindrii si pe retur nimic. iti uda bujiile si nu mai fac scanteie. Verifica ce iese pe retur intr-o sticla la mine la 2.0 in relanti imi umple o sticla de 2l cam intr-un minut. Cu un drum schimba si sonda de temperatura de la injectie e 30lei noua
lucian
Dec 14 2012, 10:19 AM
CITAT(Adrian Pintea @ Dec 14 2012, 09:23 AM)

jetronicul nu porneste cu mufa de debitmetru scoasa, si daca o scoti in mers se opreste motorul, asa e la mine la 2.0le-jet. Un amic 1,8 acum 2 ani pornea, scotea fum negru si se accelera cu intarziere si nu tragea scos turul bagat in sticla si pusa pompa pe direct, a umplut sticla de 2l in 70 secunde. bagat turul inapoi scos returul si bagat in sticla si dat sa porneasca, pe retur nu scotea nimic, ne-am gandit ca e dus regulatorul de pe rampa, dam sa ne uitam, pun mana pe furtunul de vacuum am ramas cu el in mana, taiat scurtat bagat si a pornit frumos. Daca nu era furtunul de vacuum era regulatorul poate sa aiba membrana puscata si sa nu tina presiunea si sa o bage in admisie sau sa fie blocat pe inchis si sa iti forteze toata benzina in cilindrii si pe retur nimic. iti uda bujiile si nu mai fac scanteie. Verifica ce iese pe retur intr-o sticla la mine la 2.0 in relanti imi umple o sticla de 2l cam intr-un minut. Cu un drum schimba si sonda de temperatura de la injectie e 30lei noua
exact asa se intampla . bujiile sunt inundate in benzina-cred ca sta benzina in cilindri ca ceaiul in cana. am facut rost de redressor. o sa verific ce ai zis cu returul.
mi-ar trebui si un regulator pe tur. daca are cineva imprumut...Bart, ti-a ramas de la vreun motor? imprumut. a naiba piesa, e cateva milioane noua. Un tub cu doua tevi
Adrian Pintea
Dec 14 2012, 11:23 AM
Mda, cred ca membrana aia e facuta din aur si diamante de e asa scump unul
TiL
Dec 14 2012, 04:59 PM
pentru redresor vezi ca am lasat geamul deschis la bucatarie, sari si ia-l ca-i sub pervaz.
Sper sa nu gasesc caloriferul bufnit....
Eu nu inteleg cum adica nu ai regulator de benzina?
elvislorin
Dec 14 2012, 05:15 PM
cred ca mai am una in plus prin piesele de pe ale mele...daca te intereseaza da un semn
bartro
Dec 14 2012, 05:18 PM
QUOTE (lucian @ Dec 14 2012, 10:19 AM)

mi-ar trebui si un regulator pe tur. daca are cineva imprumut...Bart
Regulator de presiune e pe retur, adica la iesirea din rampa. Nu cred ca nu ai asa ceva, pentru ca nu ar merge masina.
Mai am un regulator pe undeva, dar nu stiu unde. Localizeaza-l pe al tau si verifica, cum spune lumea, daca are furtun de vacuum intact, si daca nu da benzina prin vacuum (membrana sparta). Sonda de temperatura poate sa aibe si ea o vina. Ca si un debitmetru daca e umblat/reglat.
lucian
Dec 14 2012, 05:50 PM
@til: speram sa gasesc o gagica daca sar geamul la tine, calorifer nu ma intereseaza
@elvis: am una la Slatina. Daca gasesc pe aici pe aproape..si oricum am mai incercat sa iau ceasurile de e28 de la tine, in vara, fara succes dupa 10 tel. si 20 sms-uri...deci nu am noroc la biznis cu tine
@bart: vb. de regulatorul de pe tur, pe ala nu-l am. e pus dupa pompa de benzina, in linie cu filtru. pompa scoate 6 bari, iar in rampa ajunge la 3 presiunea
am verificat returu si era benzina pe el. maine pun bateria si vad cu pompa mergand cum face. injectoarele se pot suprima? au siguranta in panou?
bartro
Dec 14 2012, 10:41 PM
Lucian, pompa poate sa da cat vrea ea, regulator de pe retur are grija sa fie o presiune constanta de cam 3 bar in rampa. Ce spui tu e o valva unisens care are rol sa tine benzina in rampa sub presiune si cand masina e stationata, ca sa ai apoi o pornire mai rapida. Unele pompe o au incorporata.
Adrian Pintea
Dec 14 2012, 10:46 PM
QUOTE (lucian @ Dec 14 2012, 05:50 PM)

@til: speram sa gasesc o gagica daca sar geamul la tine, calorifer nu ma intereseaza
@elvis: am una la Slatina. Daca gasesc pe aici pe aproape..si oricum am mai incercat sa iau ceasurile de e28 de la tine, in vara, fara succes dupa 10 tel. si 20 sms-uri...deci nu am noroc la biznis cu tine
@bart: vb. de regulatorul de pe tur, pe ala nu-l am. e pus dupa pompa de benzina, in linie cu filtru. pompa scoate 6 bari, iar in rampa ajunge la 3 presiunea
am verificat returu si era benzina pe el. maine pun bateria si vad cu pompa mergand cum face. injectoarele se pot suprima? au siguranta in panou?
Ala dupa pompa nu e regulator e capsula de acumulare e un bidonas gol care te ajuta kickdown sa ai destula benzina pt accelerari bruste... si mai face o chestie greu de explicat , un fel de curgere lina pe traseu
elvislorin
Dec 15 2012, 12:17 AM
dap...mea culpa... am plecat la oradea sa fac masina...n-am prea avut timp, semnal la telefon iar internetul a fost cu pipeta
xox
Dec 15 2012, 12:32 AM
QUOTE (Adrian Pintea @ Dec 14 2012, 10:46 PM)

un fel de curgere lina pe traseu
E o supapa/valva cu debit marit

Nu-i asa greu de explicat
Regulatorul de presiune are o comanda - vacuum-ul acela.
TiL
Dec 15 2012, 11:27 AM
Din cate stiu nici nu mai am canistruta aia pe tur. E cam = 0 , cred ca e un acumulator de volum/benzina, ca am una aruncata pe undeva si-o GOALA. Nici o supapa unisens, nimic
alex230ro
Dec 15 2012, 02:01 PM
sa mor daca inteleg,ursul pornea la sfert iarna ..atat ca a halit 1 termostat pe an pana am bagat ceva original Behr parca?Ce-i drept Jetronicul era neumblat la mine.(bine odata am umblat in debitmetru dar l-am dus inapoi dupa aia)
TiL
Dec 15 2012, 02:42 PM
Si al meu pornea iarna trecuta dupa nopti la -15 grade, cu bateria pe moarte.
Iarna asta, nu stiu daca si cand o sa apuc sa-l testez.
bartro
Dec 15 2012, 02:44 PM
QUOTE (TiL @ Dec 15 2012, 11:27 AM)

Din cate stiu nici nu mai am canistruta aia pe tur. E cam = 0 , cred ca e un acumulator de volum/benzina, ca am una aruncata pe undeva si-o GOALA. Nici o supapa unisens, nimic
Cred ca vorbim de lucruri diferite
Stiu ca erau la unele masini pe rampa 2 'canistre', una pentru presiune, cu comanda vacuum la ea, alta la inceputul rampei, un fel de tampon, sau ca sa fie mai fara ripple presiunea. Echivalent de un condensator in electronica.
Daca Lucian zicea ca e in linie cu filtru, dupa pompa am presupus ca vorbeste de o valva in-line unisens. Anyway, merge si fara un si fara alta.
Masinile noastre merg fara sa mai fie verificat zeci de ani daca debitmetre, sensori de temperatura, si alte nebunii mai sunt in paramrtri. Asta e cauza. Vara merg pentru ca ne ierta clima calduroasa, iarna devine mai sensibil orice problema.
On-topic, nu am redresor, adica, e la socrii ca au masina diesel si le e frica. Cabluri de pornire am in portbagaj la Yaris, care nu mai pot sa deschid din cauza accidentului. Deci momentan nu pot sa fiu de ajutor.
TiL
Dec 15 2012, 03:06 PM
Da, la "condensator" ma refer si eu. Adica o canistra ca un buffer cum zice americanu' . O aveam pe frutunul de tur, foarte aproape de rampa.
lucian
Dec 15 2012, 04:39 PM
am rezolvat cu redresorul. am incarcat bateria. maine fac o incercare.am lasat bujiile scoase-sper sa se fi evaporat toata benzina
eugene12
Dec 15 2012, 09:38 PM
QUOTE (lucian @ Dec 15 2012, 04:39 PM)

am rezolvat cu redresorul. am incarcat bateria. maine fac o incercare.am lasat bujiile scoase-sper sa se fi evaporat toata benzina
Vezi ca la M10 ai al cinci lea injector pe galeria de admisie.incearca sa l scoti ca poate ala e defect si baga mult la frig.
lucian
Dec 16 2012, 12:52 PM
news alert: nu mai merg injectoarele, nu am nici scanteie pe bujie. a trebuit sa dau jos instalatia gpl si am deranjat electrica.
un electrician bun care se depalseaza la domiciliu clintului? stie careva?
eugene12
Dec 16 2012, 01:18 PM
QUOTE (lucian @ Dec 16 2012, 12:52 PM)

news alert: nu mai merg injectoarele, nu am nici scanteie pe bujie. a trebuit sa dau jos instalatia gpl si am deranjat electrica.
un electrician bun care se depalseaza la domiciliu clintului? stie careva?
Vezi ca instalatia de gpl taie injectoarele sau pompa.Daca ai dat instalatia jos poate au ramas nelegate firele intre ele in locul unde au fost sectionate.
lucian
Dec 16 2012, 02:03 PM
CITAT(eugene12 @ Dec 16 2012, 01:18 PM)

CITAT(lucian @ Dec 16 2012, 12:52 PM)

news alert: nu mai merg injectoarele, nu am nici scanteie pe bujie. a trebuit sa dau jos instalatia gpl si am deranjat electrica.
un electrician bun care se depalseaza la domiciliu clintului? stie careva?
Vezi ca instalatia de gpl taie injectoarele sau pompa.Daca ai dat instalatia jos poate au ramas nelegate firele intre ele in locul unde au fost sectionate.
da, asta facea butonul. am facut strap rosu cu galben si merge pompa de benz. mai am un fir maron liber. mi-e cam frica sa fac incercari sa nu o comit.
tu ai monat istalatia impreuna cu prietenul valy?
bartro
Dec 16 2012, 02:57 PM
Adica, pe frigul asta si dupa ce nu mai mergea masina, ai mai umblat si la instalatie electrica?
lucian
Dec 16 2012, 07:34 PM
CITAT(bartro @ Dec 16 2012, 02:57 PM)

Adica, pe frigul asta si dupa ce nu mai mergea masina, ai mai umblat si la instalatie electrica?
.gif)
am vandut gpl-trebuia sa dau si parte electrica (comutator+fire)
cu cat e mai complicata situatia, cu atat sadisfactia va fi mai mare cand va merge
oricum va fi finalul, trebuie sa iau o masura extrema: swap motor sau car sale
eugene12
Dec 16 2012, 09:05 PM
QUOTE (lucian @ Dec 16 2012, 03:03 PM)

QUOTE (eugene12 @ Dec 16 2012, 01:18 PM)

QUOTE (lucian @ Dec 16 2012, 12:52 PM)

news alert: nu mai merg injectoarele, nu am nici scanteie pe bujie. a trebuit sa dau jos instalatia gpl si am deranjat electrica.
un electrician bun care se depalseaza la domiciliu clintului? stie careva?
Vezi ca instalatia de gpl taie injectoarele sau pompa.Daca ai dat instalatia jos poate au ramas nelegate firele intre ele in locul unde au fost sectionate.
da, asta facea butonul. am facut strap rosu cu galben si merge pompa de benz. mai am un fir maron liber. mi-e cam frica sa fac incercari sa nu o comit.
tu ai monat istalatia impreuna cu prietenul valy?
Nu ,eu doar i am montat injectia ca inainte era pe injectie monopunct!Nu mergea bine pe gpl?Sau de ce l ai vandut?
"car sale"- asa am facut eu si mi a parut rau la final!
Halogen
Dec 17 2012, 12:34 AM
QUOTE (lucian @ Dec 16 2012, 07:34 PM)

QUOTE (bartro @ Dec 16 2012, 02:57 PM)

Adica, pe frigul asta si dupa ce nu mai mergea masina, ai mai umblat si la instalatie electrica?
.gif)
am vandut gpl-trebuia sa dau si parte electrica (comutator+fire)
cu cat e mai complicata situatia, cu atat sadisfactia va fi mai mare cand va merge
oricum va fi finalul, trebuie sa iau o masura extrema: swap motor sau car sale
lucian ai pm
lucian
Dec 17 2012, 03:50 PM
CITAT(eugene12 @ Dec 16 2012, 09:05 PM)

CITAT(lucian @ Dec 16 2012, 03:03 PM)

CITAT(eugene12 @ Dec 16 2012, 01:18 PM)

CITAT(lucian @ Dec 16 2012, 12:52 PM)

news alert: nu mai merg injectoarele, nu am nici scanteie pe bujie. a trebuit sa dau jos instalatia gpl si am deranjat electrica.
un electrician bun care se depalseaza la domiciliu clintului? stie careva?
Vezi ca instalatia de gpl taie injectoarele sau pompa.Daca ai dat instalatia jos poate au ramas nelegate firele intre ele in locul unde au fost sectionate.
da, asta facea butonul. am facut strap rosu cu galben si merge pompa de benz. mai am un fir maron liber. mi-e cam frica sa fac incercari sa nu o comit.
tu ai monat istalatia impreuna cu prietenul valy?
Nu ,eu doar i am montat injectia ca inainte era pe injectie monopunct!Nu mergea bine pe gpl?Sau de ce l ai vandut?
"car sale"- asa am facut eu si mi a parut rau la final!
nu am putut sa omologhez gpl-ul si in plus mi-a facut figuri vara tercuta. nu trebuie sa-ti para rau dupa junghiuri. daca ai bani vei gasi intotdeauna unul mai bun.
i-am mai dat ocol azi. am scanteie, am benzina, am tras-o la punct. pozitiv: nu mai uda bujiile grav ca pana acum.
tot nu porneste
lucian
Dec 20 2012, 12:32 PM
ma ajuta cineva cu o tractare dr.taberei-berceni? platesc 500 000.(lei vechi). am sufa, imi mai mtrebuie un sofer care sa stie sa mearga
am vb. cu un mecanic cu garaj. trebuie s-o duc, nu am incotro..
Halogen
Dec 20 2012, 10:04 PM
Pana la urma ce ai rezolvat .... ?

"cum adica ai tras-o la punct ? "
lucian
Dec 21 2012, 08:07 AM
am pus distributia la semne, dar tot nu porneste. la prima cheie da un bum si atat. am verificat furtune, curatat contacte, debitmetru
nu stiu ce sa-i mai fac...trebuie s-o duc undeva, ca afara nu se poate sta mai mult de 15 min
Halogen
Dec 21 2012, 09:31 AM
QUOTE (lucian @ Dec 21 2012, 08:07 AM)

am pus distributia la semne, dar tot nu porneste. la prima cheie da un bum si atat. am verificat furtune, curatat contacte, debitmetru
nu stiu ce sa-i mai fac...trebuie s-o duc undeva, ca afara nu se poate sta mai mult de 15 min
Cel mai bun sfat renunta la injectie treci pe carb si cu asta basta

problem solved
bartro
Dec 21 2012, 10:10 AM
QUOTE (Halogen @ Dec 21 2012, 09:31 AM)

Cel mai bun sfat renunta la injectie treci pe carb si cu asta basta

problem solved
De la carb a plecat

Lucian, daca nu rezolvi cu tractare, poate te ajut diseara? Dupa ore de birou. Sper sa-mi tine E12 ca sunt in probe de dupa schimbat termostat.
lucian
Dec 21 2012, 01:00 PM
ma gandeam maine sau duminica, pe trafic mai calm. sau nu poti in wknd?
Halogen
Dec 21 2012, 01:08 PM
QUOTE (lucian @ Dec 21 2012, 01:00 PM)

ma gandeam maine sau duminica, pe trafic mai calm. sau nu poti in wknd?
care trafic mai calm ca e inainte de craciun lume multa agitatie trafic balamuc.... exact ca in filmul ala " Goana dupa cadouri"
bartro
Dec 21 2012, 02:43 PM
Ca trafic nu ma astept sa fie liniste pana dupa Craciun.
Poate diseara dupa exodus totusi avem o sansa. Maine dimineata e second best. Dupa aia nu mai pot sa lipsesc din family stuff.
lucian
Dec 21 2012, 04:34 PM
am vb. cu omul, nu poate decat duminica sa primesca masina. are ceva in lucru, in garaj.
Eugen, daca esti pe receptie, treci pe la mine sambata sau duminica sa bagi un ochi? daca zici ca tu ai pus instalatia electrica trebuie sa sti cum vin firele.
Bart, treci si tu daca iesi in probe cu e12. o parere in plus e bine-venita.
eugene12
Dec 21 2012, 07:20 PM
QUOTE (lucian @ Dec 21 2012, 05:34 PM)

am vb. cu omul, nu poate decat duminica sa primesca masina. are ceva in lucru, in garaj.
Eugen, daca esti pe receptie, treci pe la mine sambata sau duminica sa bagi un ochi? daca zici ca tu ai pus instalatia electrica trebuie sa sti cum vin firele.
Bart, treci si tu daca iesi in probe cu e12. o parere in plus e bine-venita.
In seara asta plec sa tai porcul la tara la un prieten.Ma intorc duminica pe la 16.Daca nu reusesti pana atunci o sa incerc sa trec sa vedem ce i acolo.
shapte
Dec 21 2012, 07:48 PM
Tu ai umblat la distributie, ai pus-o la semne dar esti sigur ca avansul este cel corect? Sau daca delcoul este bine pus? Adica sa dea scanteia la cilindrul care trebuie?
P.S.: Nu stiu cum este exact la m10 distributia si nici nu stiu daca ai jetronic sau motronic. Ti-am dat doar o idee.
Si inca o chestie, cauta un manual pt M10, imposibil sa nu gasesti. acolo vei gasi si schema instalatiei electrice si de asemeni si rezolvari la probleme.
bartro
Dec 21 2012, 08:36 PM
Nu cred ca trebuia umblat la avans, ca nu de asta s-a inecat rau de tot. Acuma nu mai poti sa stii nici macar daca avansul e bine setat.
ps. am pornit e12 acuma, nu are nici o treaba inca
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.