georgem
Jun 19 2012, 12:27 PM
Am trecut deja de 3.000 Km de cand o am. Ma apropii de schimbul de ulei de 24.000 Km, am cumparat astazi un bidon de 4 litri de Motul 7100 10W40 full sintetic cu 195 ron de la MyMoto Cotroceni. Filtrul il are pe stoc service-ul unde o sa merg. Merg nu pentru ca n-as fi in stare sa fac eu schmbul de ulei, mai mult pentru ca vreau sa-mi desfaca placutele de frana sa le verifice, sa stiu daca trebuie schimbate sau nu. Eu nu stiu cum sa-mi dau seama, nu stiu cata "carne" ar trebui sa aiba pe ele si care e limita, si sper sa aflu cu ocazia asta.
Am mai cumparat un spray de curatat lantul si un spray de uns lantul, ambele Motul. Inca nu le-am folosit, dar cu prima ocazie le incerc.
bartro
Jun 19 2012, 01:16 PM
Eu ieri am schimbat ulei, tot 10w40 sintetic, dar de la motorex

Nu ziceai ca lantul trebuie uns cu ulei de cutie de viteze?
georgem
Jun 19 2012, 03:56 PM
QUOTE (bartro @ Jun 19 2012, 02:16 PM)

Nu ziceai ca lantul trebuie uns cu ulei de cutie de viteze?
Da, asa scrie in manual, dar am mai intrebat si cica asta ar fi foarte ok. Cica uleiul de cutie de viteze nu sta prea mult pe lant, asta Motul in schimb e cu teflon si se lipeste foarte bine. O sa vad dupa ce incep sa-l folosesc.
georgem
Jun 19 2012, 04:49 PM
Am vrut si eu la un moment dat sa optez pentru Motorex, dar pana la urma am auzit cum ca totusi Motul ar fi mai bun. Pareri foarte bune am auzit despre uleiul Bel Ray, insa full sintetic e doar 10W50, nu si 10W40. Am zis sa acord o sansa lui Motul 7100, daca merge ok si nu il consuma, iar ambreiajul nu face probleme, o sa merg pe varianta asta. Daca nu, o sa incerc Bel Ray.
Stiu sigur ca nu trebuie sa consume deloc ulei, pentru ca in 3000 de Km de cand o am nu a consumat deloc. Uleiul din ea e Castrol full sintetic, am factura de la ultimul service facut de fostul proprietar (care a costat peste 200 de Euro: ulei, filtru ulei, schimb lichid de frana fata si spate si de restul niste verificari).
bartro
Jun 19 2012, 08:59 PM
Povestea cu motul am impresie ca seamana cu cea a castrolului: ulei bun dar foarte popular si din cauza asta uneori laudat prea mult sau contrafacut. Motorex e considerat un ulei bun dar mai putin cunoscut, deci din punctul meu de vedere mai sigur.
Am avut si Motul, am avut si Motorex 10w60, si la a mea nu face diferenta la sunetul motorului. Dar, parca cu 10w40 de motorex accelereaza mai bine. Ciudat.
georgem
Jul 5 2012, 05:41 PM
Am schimbat ieri uleiul si filtrul de ulei. Am pus motul 7100, au intrat 3 litri. Filtrul pe care l-am pus e Hiflo HF204. Km la bord: 23785.
Nivelul uleiului anterior era la maxim cu motocicleta pe cricul central, chiar 1 mm peste maxim. Am pus astfel incat nivelul sa fie fix la linia de maxim pusa pe cricul central, ca sa am reper, sa stiu daca se mentine sau nu. Mi-a ramas 1 litru de ulei (ca am avut bidon de 4 litri), daca nu o sa trebuiasca sa completez (si in mod normal n-ar trebui sa fie nevoie), nu am ce sa fac cu el. Data viitoare o sa stiu ca am nevoie doar de 3 litri, n-o sa mai iau bodon de 4 litri.
Schimbul de ulei l-am facut la service-ul userului Cesar de pe motociclism.ro. L-am intrebat si pe el despre uleiuri, si parerea lui a fost ca Motorex e mai slab, motul la mijloc si Bel Ray mai bun (cel putin la motocicleta lui, care presupun ca e honda cbr 600 rr). El si vinde Bel Ray la service-ul lui, dar presupun ca nu din motivul asta mi-a spus.
L-am intrebat si despre placutele de frana, si mi-a recomandat Carbone Lorraine. SBS cica ar manca mai mult din discuri decat Carbone Lorraine. L-am rugat sa verifice si cat mai am din placute, pe spate mai au vreo 2-3 mm, pe fata sunt aproape complet uzate. Cred ca la primavara trebuie sa le schimb pe fata.
xander
Jul 5 2012, 10:12 PM
Motul 7100 folosesc si eu la WR, 10w 60 in loc de 10w40 cum scrie in carte pentru ca mi se pare ca la mers bara la bara prin oras se incinge motorul mai mult decat ar trebui.Poate e doar o impresie de a mea dar nu are ce sa faca rau 10w60
georgem
Jul 8 2012, 09:56 PM
Am fost la mare in week-end, si cand am ajuns acolo am constatat ca nivelul uleiului a scazut cu o treime din distanta intre maxim si minim. N-am mai verificat cat e nivelul cand am ajuns inapoi in Bucuresti (era destul de intuneric), dar e clar ca nu-i place Motul 7100 10W40. Cred ca la schimbul urmator incerc Bel Ray 10W50 full sintetic (nu exista Bel Ray 10W40 full sintetic). Sunt curios cat trebuie sa completez ca sa ajunga nivelul la maxim din nou, am 1 litru ramas in bidonul de 4 litri.
georgem
Jul 9 2012, 08:50 AM
Am verificat acum nivelul uleiului, dupa ce a stat toata noaptea pe cricul central, si nivelul e aproape de maxim, clar mai sus decat era cand am verificat la mare. Foarte ciudat.
bartro
Jul 9 2012, 06:55 PM
Si eu mai patesc asta la GPZ. Uneori ramana incarcat radiator de ulei, alteori nu. E farmec.
georgem
Jul 18 2012, 02:47 PM
Cred ca ai dreptate. Am mai facut un drum scurt prin Bucuresti, cateva zile nu m-am mai uitat la nivelul uleiului, si acum cateva minute am verificat si nivelul e la maxim. Exact cum era cand am facut schimbul. Foarte ciudat, dar ma bucur ca nu il consuma. Inseamna ca pana la urma e ok Motulul. Oricum, pana la 30.000 am timp sa mai vad ce se mai intampla.
georgem
Jan 8 2013, 03:47 PM
In noiembrie, dupa vreo luna si ceva fara sa o mai pornesc, bateria s-a descarcat. Aseara am reusit sa o demontez si sa o pun pe redresor, azi am montat-o si am pornit-o. A luat-o la prima cheie, deci nici anul asta nu cred ca voi avea nevoie de baterie noua. Probabil pana la primavara va mai trebui s-o pun odata pe redresor, dar nu-i problema.
N-am mai scris demult aici, am facut in 2012 putin peste 5000 Km. Astept cu nerabdare sezonul 2013.
bartro
Jan 8 2013, 03:50 PM
QUOTE (georgem @ Jan 8 2013, 03:47 PM)

Astept cu nerabdare sezonul 2013.
Da, si eu. O sa am tobe noi, furca si frane refacuta
xander
Jan 8 2013, 09:23 PM
de ce nu tii bateria la casa ? si o pui direct la primavara
daca o tii asa in frig ii scurtezi viata (chiar daca nu costa o avere o baterie noua)
bartro
Jan 8 2013, 11:29 PM
QUOTE (xander @ Jan 8 2013, 09:23 PM)

daca o tii asa in frig ii scurtezi viata (chiar daca nu costa o avere o baterie noua)
De ce se scurteaza? Dauneaza doar daca sta descarcata la temperaturi negative. Cat timp e incarcata nu are treaba. Chiar coeficient de autodescarcare e mai mic cand e frig.
georgem
Jan 9 2013, 08:07 AM
QUOTE (xander @ Jan 8 2013, 10:23 PM)

daca o tii asa in frig ii scurtezi viata (chiar daca nu costa o avere o baterie noua)
Nu e chiar frig, ca nu sta afara. Sta la birou in parcarea subterana, temperatura e rezonabila.
georgem
Mar 5 2013, 06:35 PM
I-am dat o cheie saptamana trecuta cu acceleratia deschisa la maxim (nu porneste asa, doar invarte si da scanteie, e metoda de aplicat cand e inecata - scrie in manual), si bateria pare complet incarcata, invarte foarte bine. E bine.
Inca nu am facut asigurarea, cred ca o fac de la 1 aprilie, sa pot merge la SMAEB si eventual pe undeva inintr-un week-end din saptamana de vacanta a copiilor din aprilie.
Halogen
Mar 5 2013, 08:24 PM
QUOTE (georgem @ Mar 5 2013, 06:35 PM)

I-am dat o cheie saptamana trecuta cu acceleratia deschisa la maxim (nu porneste asa, doar invarte si da scanteie, e metoda de aplicat cand e inecata - scrie in manual), si bateria pare complet incarcata, invarte foarte bine. E bine.
Inca nu am facut asigurarea, cred ca o fac de la 1 aprilie, sa pot merge la SMAEB si eventual pe undeva inintr-un week-end din saptamana de vacanta a copiilor din aprilie.
Merg si eu la salonul moto poate ne vedem in ziua respectiva . Nu am lipsit la acest eveniment am poze si de anul trecut
bartro
Mar 5 2013, 11:06 PM
Mi s-a parut o pierdere de timp. Nici gagicile nu mai erau ce au fost odata. Sau poate chiar erau de acuma 5 ani
georgem
Mar 6 2013, 06:43 AM
Mai probezi cate ceva (casti, manusi, geci), mai vezi niste motociclete frumoase prin parcare... Chiar timp pierdut nu e, dar nici foarte util.
georgem
Mar 21 2013, 06:57 AM
Mi-am facut RCA-ul pentru 1 an, incepand cu 1 Aprilie, prin RCA-ieftin.ro, aveau o promotie cu 10% reducere pentru primul RCA incheiat la ei, valabila timp de o ora, si cum tariful era chiar redus cu 10% fata de tariful normal (pe care il vad de cateva luni), si cea mai buna oferta alternativa era cu 5% reducere (la Emag), am facut RCA-ul, si deja l-am primit ieri prin curier. A fost 301,4 ron, la Groupama. Cred ca era vorba de primul RCA per vehicul, ca si la masina mi-am facut acum 1 an prin ei RCA-ul.
georgem
Apr 2 2013, 03:19 PM
Am scos-o astazi la lumina pentru prima data pe anul asta. Am spalat-o si ma pregatesc sa plec spre un service, sa-i pun placute noi pe fata, sa-i schimb lichidul de frana pe fata si in furca si sa-i curat si sa-i intind lantul.
bartro
Apr 2 2013, 04:22 PM
Asfalt uscat si anul acesta
georgem
Apr 3 2013, 05:32 AM
Am fost la Patrick de la Ambulanta Moto si am rezolvat tot ce mi-am propus.
- placute frana fata Carbone Lorraine A3+, la 140 ron/disc, total 280 ron, montaj gratuit.
- inlocuire ulei furca, BelRay 10W, cam 880 ml de ulei (440 x 2), 60 ron uleiul, 70 ron manopera.
- inlocuire lichid frana fata.
- inlocuire lichid ambreiaj.
- spalat, intins si uns lant.
Ultimele 3 operatiuni au costat inca 40 ron, cu tot cu lichid de frana, care era Repsol dot4 (nu ca ar conta marca).
Schimbarea placutelor de frana e extrem de simpla, la fel si inlocuirea lichidului de frana si ambreiaj. Placutele de frana erau Nissin, cele cu care a venit motocicleta, asa cum banuiam. Mai aveau cam 1.5 - 2 mm de "carne", dar n-ar mai fi tinut mult. L-am intrebat pe Patrick daca merita schimbate si a zis ca da. Mie mi-era teama sa nu cumva sa ajung sa atinga metalul pe discuri, ca discurile de frana sunt foarte scumpe la motocicleta, mai bine sa schimb un pic mai devreme placutele decat sa stric discurile. Pe spate cred ca le schimb la anul, acolo se vede mai bine ca mai au ca 2 mm, poate un pic mai mult.
Am vazut si cum lucreaza sistemul CBS (frana combinata, cand apas frana spate se apasa si 1 pistonas (din 3), cel central, pe etrierul din dreapta fata). Etrierul din stanga fata are tot 3 pistonase, dar sunt toate 3 actionate de maneta de frana.
De acum cred ca ma ocup eu de inlocuit placute de frana si lichid de frana.
Inlocuirea lichidului din furca a fost operatiunea cea mai dificila. Nu stiam cum se face, habar n-aveam pe unde se scoate lichidul si cum se scoate furca. Acum stiu. Nu e mare lucru, trebuie dati jos etrierii (erau deja), scoasa roata, apoi trebuie la fiecare dintre cele 2 amortizoare se desfac cate 2 suruburi, unul sus la ghidon, celalalt jos pe sub semicarena. Lichidul se scoate pe la surubul de sus din capat, care iese sus la ghidon.
In principiu se schimba la fiecare 2 ani, si pe ultima factura de la service din decembrie 2010 nu era si operatiunea asta, asa ca am zis ca e momentul sa il schimb. Vechiul ulei nu arata rau, de obicei cand nu e schimbat la timp se face gri, de parca e amestecat cu pamant. La mine vechiul lichid era un roz spre mov, cam ca un ulei de motor Motul. Din amortizorul din dreapta a curs la final si un pic mai inchis la culoare, din cel din stanga nu. Am constatat ca arcurile din furca sunt progresive (nu stiam). E bine, avand in vedere ca furca nu se poate regla la modelul asta. Am pus ulei standard, 10w. Daca vroiam sa fie mai dura trebuia pus 15w, dar am zis ca e ok asa cum era si pana acum. Noul lichid e verde. Se completeaza cate aproximativ 440 ml in fiecare dintre cele 2 amortizoare, se masoara cu sublerul nivelul de ulei ca sa stii cat sa pui. Cred ca data viitoare o sa schimb si simeringurile de la amortizoare.
De intins lantul e simplu, dar nu stiam exact cum se face. Am vazut, de-acum ma descurc singur. Lantul se pare ca e foarte ok, foarte probabil cel original, si nu e intins inegal, deci mai merge fara probleme si de-acum inainte. E intins cam jumatate din cat se poate intinde pana ajunge la indicatorul de inlocuire lant.
Multumesc pentru urare Bart, asfalt uscat si tie!
georgem
Apr 3 2013, 08:52 AM
Am uitat sa spun, simteam din toamna ca am presiunea scazuta pe fata, din comportamentul ghidonului. Dar verificasem la un Petrom presiunea si era fix cat trebuia. Am verificat si presiunea aseara si bineinteles ca nu era cat trebuia. Avea cam 1.8 atmosfere pe fata (trebuia sa fie 2.5), si pe spate 2 in loc de 2.9. Acum s-a schimbat comportamentul, e mult mai bine.
georgem
Mar 18 2014, 07:30 AM
N-am mai scris demult. Anul trecut am fost in multe locuri, inclusiv pe Transalpina.
Acum ma pregatesc sa fac asigurarea si ITP-ul. Mai sunt cateva saptamani si se fac 2 ani de cand o am.
Urmeaza dupa aceea sa fac schimbul de ulei, si o sa schimb si lichidul de racire si lichidul de frana pe spate. Vineri i-am incarcat si bateria din nou, ca sta nemiscata de cateva luni. Am pornit-o acum vreo 2 saptamani si a pornit la prima cheie, cu toate ca ma asteptam sa fie bateria descarcata.
Si vreau sa-i cumpar o husa, ca sa o protejez de praf.
georgem
Mar 23 2014, 01:04 PM
Am fost ieri la Cezar la service si am facut ce planuisem:
- schimb ulei si filtru- am pus BelRay EXS 10W50 (3.1 litri au intrat), filtru HF204.
- schimb antigel - am pus tot BelRay, au intrat 2.65 litri.
- schimb lichid de frana pe spate (era foarte curat, dar avea mai mult de 2 ani).
Toate lichidele si filtrul de ulei le-am luat de la el.
Mai trebuie sa schimb si filtrul de aer, dar il schimb eu, ca e simplu. Trebuie doar sa-l cumpar, e undeva sub 100 lei.
Vineri mi-am comandat de pe ebay din Italia genti laterale Kappa K33N noi, cu tot cu suportul de prindere (PLX174 si kit de montare PLX174KIT). Sper sa ie perfect compatibil kitul de prindere cu suportul meu de topcase, am vazut unul pe viu montat pe o motocicleta similara si pare ca ar fi ok. Daca nu, va trebui sa stramb un pic o parte a kitului de montare sau sa folosesc niste distantiere sa ridic un pic suportul de topcase, dar sper sa nu fie cazul.
Si mai am nevoie si de husa de protectie (pentru praf), si cu asta cam gata cu investitiile.
bartro
Mar 24 2014, 10:21 AM
Asfalt uscat

Eu nu cred ca mai trec acolo. E mereu foarte aglomerat, am impresie ca lucreaza foarte grabit, si nu mi-a palcut faza cu furca la mine (servisat toamna 2012, am cerut atunci sa foloseasca materiale de top, acuma curge si raspuns a fost, ca probabil nu au foste bune semeringuri si cam atat tin).
Regret, au locatie perfecta pentru mine, si tehnic mi se pare bine pregatit, si mi-a placut sa sta de vorba cu el.
georgem
Mar 24 2014, 05:52 PM
Daca vrei sa incerci altceva, incearca WolfMoto (la Casa Prezei Libere) sau Ambulanta Moto (la spitalul Fundeni). Despre WolfMoto am citit de bine, si un coleg de birou si-a facut primavara trecuta un service complet la ei si a fost multumit, iar la Ambulanta Moto mi-am schimbat anul trecut eu lichidul de frana pe fata, placutele de frana pe fata, lichidul de ambreiaj si mi-am servisat furca (numai lichidul, simeringurile le-am pastrat pe cele existente) si am fost foaret multumit. Lucreaza un singur baiat (ceilalti se ocupa de service auto, multe masini aircooled), dar lucreaza foarte cu grija, mi-a placut. E un pic mai departe insa. La Cezar era destul de aglomerat, intr-adevar, dar s-a ocupat personal de motocicleta mea (l-a ajutat cineva la sa scoata uleiul vechi si la final sa puna antigelul, ca trebuia tinut rezervorul in brate) si am stat langa el tot timpul.
Eu am fost incurajat sa merg din nou la el si de faptul ca ai fost si tu de cateva ori si ai parut multumit

Initial ma gandeam sa merg de data asta si la WolfMoto, sa vad cum e si acolo.
georgem
Apr 11 2014, 01:22 PM
Saptamana trecuta am montat suportii laterali pentru cutiile Kappa. Au venit aproape perfect, a fost nevoie de niste saibe ca sa inalt putin suportul de topcase.
Acum tocmai am sosit de la ITP. Am avut si placerea sa fiu blocat pentru verificare de la RAR. Fara probleme, normal. Am avut noroc ca nu m-a prins ploaia cat am asteptat.
georgem
Sep 1 2014, 06:24 AM
In sfarsit am iesit pentru prima data pe anul asta cu motocicleta week-end-ul asta. Si am facut aproape 800 Km. Am plecat vineri seara la Brasov, si vineri am facut un tur de putin peste 420 Km (am si incurcat putin drumul la un moment dat): Brasov - Baile Tusnad - Miercurea Ciuc - Odorheiu Secuiesc - Praid - Sovata - Sighisoara - Brasov.
La Odorheiu Secuiesc am incurcat putin drumul, mi se parea ciudat ca Targu Mures si Sighisoara sunt in directii diferite, ca eu vedeam pe telefon pe ggogle maps ca drumul e acelasi, si la vreo 10 km se bifurca. Am intrebat un taximetrist in ce parte e Praid, dar n-a vrut sa-mi spuna (a zis ca nu stie, s-a facut ca nici nu intelege numele de Praid). Am ales drumul spre Sighisoara si dupa un timp, vazand ca nu se mai bifurca spre Praid, am scos telefonul si am vazut pe google maps ca era un drum secundar mai direct spre Soghisoara, asa ca am intors si am luat-o pe celelalt drum, spre Targu Mures.
Vremea a fost superba, si zonele prin care am trecut au fost foarte frumoase. Satele de pe traseul asta sunt foarte frumoase, cu case vechi. Si drumul e foarte bun si frumos, virajat.
Duminica la intoarcere am luat-o pe un alt drumu frumos, Brasov - Buzau, pe la barajul Siriu. Chiar aproape de baraj, unde e si un fel de terasa cu mici si bere pe marginea drumului, era o alunecare de teren. Drumul era blocat si se lucra la indepartarea pamantului cazut de pe munte, si odata la 10-15 minute era permisa circulatia. Micii au fost destul de buni

Cred ca au facut vanzare record din cauza alunecarii de teren.
Click to view attachmentCu ocazia asta, pe autostrada de la Ploiesti spre Bucuresti, am trecut de 30.000 Km pe bord.
georgem
Aug 24 2015, 07:34 AM
Saptamana trecuta am mers zi de zi cu motocicleta la munca, traficul e mult mai lejer in Berlin fata de Bucuresti.
Anvelopa spate era uzata neregulat si in unele locuri era peste limita legala, si pentru ca oricum in cam o luna trebuie sa o inmatriculez si imi trebuie mai mult ca sigur TUV facut aici, am schimbat-o. Am cautat pe internet, am ales sa-mi iau
Metzeler Z8 Roadtec, am gasit un
service unde s-o schimb si am vorbit s-o livreze direct acolo, si vineri dimineata am schimbat-o. Manopera a fost 25 de Euro, mecanicul avea un BMW S1000 RR (chiar cel din poza de la service de pe pagina) si mi-a placut cum a lucrat. In 30 de minute a schimbat anvelopa, si din 30 de minute, aproape 10 minute i-a luat montatul rotii inapoi, cu reglatul lantului si al rotii, sa vina perfect.
Am ajuns la aproximativ 31.200 Km la bord. Bateria inca nu i-am schimbat-o, e tot cea cu care am cumparat-o acum 3 ani si cateva luni, pusa pe redresor de fiecare data cand am facut cate o pauza de mers pentru cateva luni. Daca merg zi de zi cu ea presupun ca nu se descarca, dar voi constata asta probabil in curand.
georgem
Oct 13 2015, 10:14 PM
In continuare merg zi de zi cu motocicleta la serviciu, azi am ajuns la 32.235 Km la bord, nici nu mi-am dat seama ca am facut deja mai mult de 1000 de Km numai in oras in Berlin. Consumul e cam 8.6 l/100Km, destul de mare, dar la traficul din Bucuresti ar fi fost mult mai mare, cu siguranta. Azi-dimineata erau 3 grade, nu credeam ca pot sa merg la temperatura asta fara probleme. Dar atata timp cat nu ingheata, aderenta e buna si se merge fara probleme.
bartro
Oct 14 2015, 08:37 AM
Consuma mai mult si din cauza frigului, cel putin Kawa sare de 7 la 8, 9.. pe distante scurte.
Si da, treaba cu frig tine de echipament sau carenaj. Si aderenta e mai scazuta, nu se incalzesc cauciucuriile la fel de mult, dar cat timp esti constient de asta si iti adaptezi stilul de mers, nu o sa ai surprize.
georgem
Oct 23 2015, 08:03 AM
Bateria a cedat complet si a trebuit sa cumpar o baterie noua. Aveam de gand sa cumpar la primavara, dar n-am avut incotro, dupa ce am incarcat-o vinerea trecuta complet, luni dimineata era goala, am mai incarcat-o odata miercuri si am plecat spre serviciu, si dupa 5 Km s-a oprit motorul in mers din cauza ca s-a descarcat bateria complet. Nici macar becul verde din bord (N) nu se mai aprindea cand cutia era la punctul mort. Noroc ca s-a oprit intr-un loc unde am putut s-o las parcata ok, legata de un stalp, langa un service auto Toyota si aproape de o statie de metrou, si mi-a fost usor sa merg la munca si apoi sa vin cu bateria noua. Am cumparat o
Varta Powersports AGM cu 49.90 Euro chiar de la magazinul din link. Interesant e ca pretul pe raft era 68 de Euro, dar am zis ca pe internet e 50 si vanzatorul a zis ca mi-o da la pretul de pe internet. Si cand o sa duc vechea baterie inapoi la ei o sa primesc 7.5 Euro inapoi, "pfand".
In rest toate bune, am gasit si unde sa o tin la iarna, la un coleg de serviciu care are garaj dar inca nu are masina. Vom fi 2 colegi care ne tinem acolo motocicletele iarna asta, mai am un coleg estonian care are un BMW F650 GS Dakkar. Din pacate mai am un coleg roman care avea un KTM LC4 cu putin peste 10.000 km la bord, dar i-au furat-o de la serviciu saptamana trecuta. Partea buna e ca avea si asigurare pentru furt.
bartro
Oct 23 2015, 08:40 AM
Dar alternator functioneaza bine?
Sa ramai cu baterie goala pe drum de obicei este din cauza un defect la incarcare.
Exceptat situatie in care baterie e ca si inexistenta.
georgem
Oct 25 2015, 12:31 PM
Cred ca a cedat bateria de tot. Inca de cand am cumparat motocicleta, proprietarul mi-a zis ca trebuie schimbata, dar eu am tot incarcat-o odata la cateva luni si a mers pana acum.
georgem
Nov 21 2015, 10:55 PM
QUOTE (bartro @ Oct 23 2015, 09:40 AM)

Dar alternator functioneaza bine?
Sa ramai cu baterie goala pe drum de obicei este din cauza un defect la incarcare.
Exceptat situatie in care baterie e ca si inexistenta.
Din pacate cred ca ai dreptate. Dupa aproape o luna in care nu am mers deloc cu motocicleta, azi am facut un drum sa duc bateria veche la magazinul de unde am cumparat bateria, sa iau 7.5 Euro pentru "pfand" si sa scap de grija bateriei vechi (care trebuia predata undeva), si pe drum s-a consumat complet bateria noua. Cred ca am apucat sa fac cu ea in jur de 25 Km. Mi-am dat seama ce se intampla cand am vazut ca mi s-a aprins indicatorul de ABS, am tras pe dreapta si turometrul a cazut la zero, dar motorul inca mergea. M-am indreptat rapid spre casa, am mers putin mai turat cu motorul si totul a fost in regula. Acum bateria e pe redresor. Am verificat toate sigurantele pe care le-am gasit si sunt ok, deci probabil ca nu mai functioneaza alternatorul. Am cautat pe internet si se pare ca e o problema destul de comuna la Honda CBF 1000. Marti vroiam sa merg sa fac verificarea tehnica (Hauptuntersuchung) ca sa pot sa fac inmatricularea, dar probabil o sa mai aman pana rezolv cu alternatorul. Dupa ce se incarca bateria, o sa incerc sa masor tensiunea la borne cu motorul pornit, sa incerc sa-mi dau seama daca incarca sau nu. Dar probabil ca nu, altfel nu se consuma azi complet bateria. O sa ma coste cam 100 de Euro piesa si probabil o sa o schimb eu, am gasit un
film pe youtube despre cum se face, e destul de simplu.
georgem
Dec 6 2015, 11:43 PM
Am rezolvat ieri, ca a fost primul week-end cu vreme cat de cat buna. Acum am 14.1-14.2 V la bornele bateriei cu motorul pornit, inainte sa schimb statorul tensiunea era mai mica decat cu motorul oprit. N-am facut poze cu statorul inlocuit, dar 2 elementi pareau arsi, nu doar unul.
Cel mai migalos a fost sa curat marginile capacului si sa pun "gasket maker"-ul. Sper sa nu curga ulei, altfel trebuie sa mai desfac odata si sa refac operatiunea migaloasa cu curatatul si gasket maker-ul.
bartro
Dec 7 2015, 09:22 AM
Din păcate nu sunt rare, astfel de defecțiuni. Se strica releu sau stator. Cauza este chiar modul īn care funcționează īncărcarea - reglaj prin shunt. Odată ce ajunge tensiune pe borne la o tensiune de referința (~14V) releu de īncărcare va pune statorul īn scurt. Rezultatul este un curent foarte mare prin releul si prin bobinele din stator, si asta in timp poate duce la defecțiuni.
Ultimii ani au mai schimbat componente din relee de īncărcare de la SCR la MOSFET ca sa scadă din putere disipata acolo, dar tot statorul rămānă expus. Au mai apărut și relee care reglează in serie, cred ca astea sunt cele mai siguri.
georgem
Apr 15 2016, 07:59 AM
Am scos-o de la garaj si am inmatriculat-o. Numarul e foarte asemanator cu cel precedent.
I-am incarcat si bateria si i-am schimbat filtrul de aer.
Click to view attachment
georgem
Jun 30 2016, 03:03 PM
Ieri am trecut de 34.000 Km la bord, dar n-am putut sa fac poza, am prins toate semafoarele pe verde pana a trecut la 34.001

Azi in drum spre serviciu am remarcat la un moment dat ca nu se vede in masina din fata farul meu de faza scurta... Si intr-adevar nu mai merge. Nici faza lunga, in schimb flash pot sa dau cu butonul de "depasire" din stanga. Siguranta e buna, dar era evident daca merge sa dau flash. Se pare ca problema e de la sterter switch, care decupleaza farurile in momentul in care vrei sa pornesti motorul, si ar trebui sa le cupleze la loc dupa ce il lasi. Am gasit un tutorial despre inlocuire si eventual reparare, daca nu vrei sa dai cam 135 Euro pe toata instalatia cu butoanele de pe ghidonul din dreapta.
http://www.fireblader.dk/i_files/cbf1000el...witch/hsr01.htmE destul de complicat, dureaza cateva ore, cred ca o sa incerc in week-end sa fac asta. Daca nu reusesc sa-l repar, va trebui probabil sa cumpar si sa inlocuiesc.
georgem
Jul 5 2016, 09:21 AM
Am rezolvat in week-end problema cu farurile, a fost mult mai usor decat credeam. Am gasit un fir care se dezlipise.
Click to view attachmentDupa diagnoza si cateva ore de ploaie am lipit la loc firul si farurile functioneaza din nou.
Click to view attachment