![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
||||||
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Am sosit aseara cu motocicleta. Nu cea despre care vorbeam mai devreme pe topicul de echipamente moto, aceea s-a vandut sambata, dar una aproximativ la fel, gri, 20k km, 1 proprietar, extraordinar de bine ingrijita si merge extraordinar (a testat-o un baiat cu care am fost, cel care si-a luat Suzuki Intruder 1800C). Arata atat de bine incat nu am mai considerat necesar sa merg sa vad altele, am luat-o pe prima pe care am vazut-o. Am vazut-o seara la 20:30 la lumina unui neon portabil, vroiam sa mai vad una vcare era la 275 Km distanta dimineata urmatoare, dar dupa ce-am plecat si am vorbit cu ceilalti 2 baieti m-am hotarat sa o iau pe asta, si dimineata la prima ora eram inapoi. Ploua, motocicleta era perfect curata, si cand i-am zis de drive test, proprietarul a zis ca cine o conduce o curata dupa aceea
![]() Asta e ultima ei poza la fostul proprietar, inainte sa o urcam in duba. Am facut poze cu telefonul, 2 mega pixeli, altceva n-am avut. Astea sunt primele 2 poze dupa ce-am dat-o jos la Brasov, sa-si dea jos Intruderul celalalt fericit nou proprietar de motocicleta. La negociere mi-a zis fostul proprietar da imi lasa 50 de Euro pentru ca bateria trebuie schimbata. Si a avut dreptate, dupa ce-am dat-o jos am incercat mai intai sa-i reglez ora din bord, mi-a luat cateva minute, timp in care era pornita faza lunga (n-am observat ca e pusa pe faza lunga), si cand am incercat s-o pornesc n-a mai luat-o, bateria era moarta (a invartit de cateva ori si apoi gata). Aici o urcasem in duba si ne pregateam sa pornim spre Bucuresti. Am lasat-o direct la serviciu in curtea firmei, unde se parcheaza motocicletele angajatilor, am mai incercat odata, n-a vrut nici acolo, si am demontat-o sa o pun pe redresor peste noapte. Asta e inculpata: Era descarcata complet (3 becuri din 6 aprinse la redresor, ceea ce la bateria de la masina inseamna ca nici macar nu mai poate invarti motorul) si s-a incarcat cam intr-o ora, ceea ce nu cred ca e bine. Dar oricum, ii dau o sansa, sper sa porneasca totusi. Daca nu, cumpar una noua. Am luat-o cu pretul de 5150, initial era la 5250 pusa pe mobile.de. Are si carnetul de service, mi-a dat si ultima factura de la service de acum aproape 3000 de Km, din toamna lui 2010. Am zis ca ii schimb si uleiul, din cauza ca e destul de vechi, chiar daca are numai 3000 de Km. Anvelopele sunt foarte bune, Michelin Pilot Road 3 pe fata si Pilot Road 2 pe spate, sunt 2011 si 2010 ca fabricatie si sunt moi si foarte putin uzate. Imi pare rau ca nu are topcase si sidecase-uri, dar o sa ii cumpar eu de pe Ebay sau daca nu de unde le gasesc. Momenta are un suport de topcase Hepco&Becker (parca), care arata ca un portbagaj care se pune pe masina (se vede in poze) si pe care pot lega bagajul pana imi iau topcase. Proprietarul tocmai implinise 50 de ani, era la a 4-a motocicleta, si singura care niciodata nu a cazut (pentru ca nu a condus-o si sotia, dupa cum ne-a spus, de fata si cu ea, care a confirmat). A mai avut Yamaha Tenere (cred ca asta era, mi-a aratat tablourile din casa cu ei 2 in calatorii), o Honda Africa Twin (favorita numarul 1 a lui din ce a avut), o Honda Transalp (favorita sotiei lui, ea a condus-o probabil cel mai mult), si apoi si-a luat Honda CBF 1000, favorita nr. 2 (din cauza ca nu poate intra pe teren accidentat cu ea, altfel probabil era favorita nr. 1). Pe drumul inapoi am oprit la magazinele Louis din Passau si Linz. Mi-am luat pantaloni moto (cu mesada detasabila, par ok si de vreme buna si de vreme rea din cauza asta, 120 Euro, nu mai stiu marca) si manusi de piele touring marca Probiker, par ok, 40 euro. Mi-am mai luat si un antifurt care se monteaza pe discul de frana, Abus, la un pic peste 50 Euro. Acum astept sa deschida la CEC sa platesc ce taxe or trebui platite pentru numere rosii, sa iau numere rosii si apoi merg sa-i montez bateria si sa-i pun niste benzina. -------------------- |
|||||
|
||||||
![]() |
![]()
Post
#81
|
||
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
In sfarsit am iesit pentru prima data pe anul asta cu motocicleta week-end-ul asta. Si am facut aproape 800 Km. Am plecat vineri seara la Brasov, si vineri am facut un tur de putin peste 420 Km (am si incurcat putin drumul la un moment dat): Brasov - Baile Tusnad - Miercurea Ciuc - Odorheiu Secuiesc - Praid - Sovata - Sighisoara - Brasov.
La Odorheiu Secuiesc am incurcat putin drumul, mi se parea ciudat ca Targu Mures si Sighisoara sunt in directii diferite, ca eu vedeam pe telefon pe ggogle maps ca drumul e acelasi, si la vreo 10 km se bifurca. Am intrebat un taximetrist in ce parte e Praid, dar n-a vrut sa-mi spuna (a zis ca nu stie, s-a facut ca nici nu intelege numele de Praid). Am ales drumul spre Sighisoara si dupa un timp, vazand ca nu se mai bifurca spre Praid, am scos telefonul si am vazut pe google maps ca era un drum secundar mai direct spre Soghisoara, asa ca am intors si am luat-o pe celelalt drum, spre Targu Mures. Vremea a fost superba, si zonele prin care am trecut au fost foarte frumoase. Satele de pe traseul asta sunt foarte frumoase, cu case vechi. Si drumul e foarte bun si frumos, virajat. Duminica la intoarcere am luat-o pe un alt drumu frumos, Brasov - Buzau, pe la barajul Siriu. Chiar aproape de baraj, unde e si un fel de terasa cu mici si bere pe marginea drumului, era o alunecare de teren. Drumul era blocat si se lucra la indepartarea pamantului cazut de pe munte, si odata la 10-15 minute era permisa circulatia. Micii au fost destul de buni ![]() Cu ocazia asta, pe autostrada de la Ploiesti spre Bucuresti, am trecut de 30.000 Km pe bord. -------------------- |
|
|
||
![]()
Post
#82
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Saptamana trecuta am mers zi de zi cu motocicleta la munca, traficul e mult mai lejer in Berlin fata de Bucuresti. Anvelopa spate era uzata neregulat si in unele locuri era peste limita legala, si pentru ca oricum in cam o luna trebuie sa o inmatriculez si imi trebuie mai mult ca sigur TUV facut aici, am schimbat-o. Am cautat pe internet, am ales sa-mi iau Metzeler Z8 Roadtec, am gasit un service unde s-o schimb si am vorbit s-o livreze direct acolo, si vineri dimineata am schimbat-o. Manopera a fost 25 de Euro, mecanicul avea un BMW S1000 RR (chiar cel din poza de la service de pe pagina) si mi-a placut cum a lucrat. In 30 de minute a schimbat anvelopa, si din 30 de minute, aproape 10 minute i-a luat montatul rotii inapoi, cu reglatul lantului si al rotii, sa vina perfect. Am ajuns la aproximativ 31.200 Km la bord. Bateria inca nu i-am schimbat-o, e tot cea cu care am cumparat-o acum 3 ani si cateva luni, pusa pe redresor de fiecare data cand am facut cate o pauza de mers pentru cateva luni. Daca merg zi de zi cu ea presupun ca nu se descarca, dar voi constata asta probabil in curand. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#83
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
In continuare merg zi de zi cu motocicleta la serviciu, azi am ajuns la 32.235 Km la bord, nici nu mi-am dat seama ca am facut deja mai mult de 1000 de Km numai in oras in Berlin. Consumul e cam 8.6 l/100Km, destul de mare, dar la traficul din Bucuresti ar fi fost mult mai mare, cu siguranta. Azi-dimineata erau 3 grade, nu credeam ca pot sa merg la temperatura asta fara probleme. Dar atata timp cat nu ingheata, aderenta e buna si se merge fara probleme.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#84
|
|
![]() zijdelings geļnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Consuma mai mult si din cauza frigului, cel putin Kawa sare de 7 la 8, 9.. pe distante scurte.
Si da, treaba cu frig tine de echipament sau carenaj. Si aderenta e mai scazuta, nu se incalzesc cauciucuriile la fel de mult, dar cat timp esti constient de asta si iti adaptezi stilul de mers, nu o sa ai surprize. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#85
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Bateria a cedat complet si a trebuit sa cumpar o baterie noua. Aveam de gand sa cumpar la primavara, dar n-am avut incotro, dupa ce am incarcat-o vinerea trecuta complet, luni dimineata era goala, am mai incarcat-o odata miercuri si am plecat spre serviciu, si dupa 5 Km s-a oprit motorul in mers din cauza ca s-a descarcat bateria complet. Nici macar becul verde din bord (N) nu se mai aprindea cand cutia era la punctul mort. Noroc ca s-a oprit intr-un loc unde am putut s-o las parcata ok, legata de un stalp, langa un service auto Toyota si aproape de o statie de metrou, si mi-a fost usor sa merg la munca si apoi sa vin cu bateria noua. Am cumparat o Varta Powersports AGM cu 49.90 Euro chiar de la magazinul din link. Interesant e ca pretul pe raft era 68 de Euro, dar am zis ca pe internet e 50 si vanzatorul a zis ca mi-o da la pretul de pe internet. Si cand o sa duc vechea baterie inapoi la ei o sa primesc 7.5 Euro inapoi, "pfand". In rest toate bune, am gasit si unde sa o tin la iarna, la un coleg de serviciu care are garaj dar inca nu are masina. Vom fi 2 colegi care ne tinem acolo motocicletele iarna asta, mai am un coleg estonian care are un BMW F650 GS Dakkar. Din pacate mai am un coleg roman care avea un KTM LC4 cu putin peste 10.000 km la bord, dar i-au furat-o de la serviciu saptamana trecuta. Partea buna e ca avea si asigurare pentru furt. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#86
|
|
![]() zijdelings geļnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Dar alternator functioneaza bine?
Sa ramai cu baterie goala pe drum de obicei este din cauza un defect la incarcare. Exceptat situatie in care baterie e ca si inexistenta. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#87
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Cred ca a cedat bateria de tot. Inca de cand am cumparat motocicleta, proprietarul mi-a zis ca trebuie schimbata, dar eu am tot incarcat-o odata la cateva luni si a mers pana acum.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#88
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Dar alternator functioneaza bine? Sa ramai cu baterie goala pe drum de obicei este din cauza un defect la incarcare. Exceptat situatie in care baterie e ca si inexistenta. Din pacate cred ca ai dreptate. Dupa aproape o luna in care nu am mers deloc cu motocicleta, azi am facut un drum sa duc bateria veche la magazinul de unde am cumparat bateria, sa iau 7.5 Euro pentru "pfand" si sa scap de grija bateriei vechi (care trebuia predata undeva), si pe drum s-a consumat complet bateria noua. Cred ca am apucat sa fac cu ea in jur de 25 Km. Mi-am dat seama ce se intampla cand am vazut ca mi s-a aprins indicatorul de ABS, am tras pe dreapta si turometrul a cazut la zero, dar motorul inca mergea. M-am indreptat rapid spre casa, am mers putin mai turat cu motorul si totul a fost in regula. Acum bateria e pe redresor. Am verificat toate sigurantele pe care le-am gasit si sunt ok, deci probabil ca nu mai functioneaza alternatorul. Am cautat pe internet si se pare ca e o problema destul de comuna la Honda CBF 1000. Marti vroiam sa merg sa fac verificarea tehnica (Hauptuntersuchung) ca sa pot sa fac inmatricularea, dar probabil o sa mai aman pana rezolv cu alternatorul. Dupa ce se incarca bateria, o sa incerc sa masor tensiunea la borne cu motorul pornit, sa incerc sa-mi dau seama daca incarca sau nu. Dar probabil ca nu, altfel nu se consuma azi complet bateria. O sa ma coste cam 100 de Euro piesa si probabil o sa o schimb eu, am gasit un film pe youtube despre cum se face, e destul de simplu. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#89
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Am rezolvat ieri, ca a fost primul week-end cu vreme cat de cat buna. Acum am 14.1-14.2 V la bornele bateriei cu motorul pornit, inainte sa schimb statorul tensiunea era mai mica decat cu motorul oprit. N-am facut poze cu statorul inlocuit, dar 2 elementi pareau arsi, nu doar unul. Cel mai migalos a fost sa curat marginile capacului si sa pun "gasket maker"-ul. Sper sa nu curga ulei, altfel trebuie sa mai desfac odata si sa refac operatiunea migaloasa cu curatatul si gasket maker-ul. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#90
|
|
![]() zijdelings geļnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Din păcate nu sunt rare, astfel de defecțiuni. Se strica releu sau stator. Cauza este chiar modul īn care funcționează īncărcarea - reglaj prin shunt. Odată ce ajunge tensiune pe borne la o tensiune de referința (~14V) releu de īncărcare va pune statorul īn scurt. Rezultatul este un curent foarte mare prin releul si prin bobinele din stator, si asta in timp poate duce la defecțiuni.
Ultimii ani au mai schimbat componente din relee de īncărcare de la SCR la MOSFET ca sa scadă din putere disipata acolo, dar tot statorul rămānă expus. Au mai apărut și relee care reglează in serie, cred ca astea sunt cele mai siguri. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#91
|
||
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Am scos-o de la garaj si am inmatriculat-o. Numarul e foarte asemanator cu cel precedent.
I-am incarcat si bateria si i-am schimbat filtrul de aer. -------------------- |
|
|
||
![]()
Post
#92
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Ieri am trecut de 34.000 Km la bord, dar n-am putut sa fac poza, am prins toate semafoarele pe verde pana a trecut la 34.001
![]() Azi in drum spre serviciu am remarcat la un moment dat ca nu se vede in masina din fata farul meu de faza scurta... Si intr-adevar nu mai merge. Nici faza lunga, in schimb flash pot sa dau cu butonul de "depasire" din stanga. Siguranta e buna, dar era evident daca merge sa dau flash. Se pare ca problema e de la sterter switch, care decupleaza farurile in momentul in care vrei sa pornesti motorul, si ar trebui sa le cupleze la loc dupa ce il lasi. Am gasit un tutorial despre inlocuire si eventual reparare, daca nu vrei sa dai cam 135 Euro pe toata instalatia cu butoanele de pe ghidonul din dreapta. http://www.fireblader.dk/i_files/cbf1000el...witch/hsr01.htm E destul de complicat, dureaza cateva ore, cred ca o sa incerc in week-end sa fac asta. Daca nu reusesc sa-l repar, va trebui probabil sa cumpar si sa inlocuiesc. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#93
|
|||
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Am rezolvat in week-end problema cu farurile, a fost mult mai usor decat credeam. Am gasit un fir care se dezlipise. Dupa diagnoza si cateva ore de ploaie am lipit la loc firul si farurile functioneaza din nou. -------------------- |
||
|
|||
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 15th June 2025 - 09:37 PM |