Help - Search - Members - Calendar
Full Version: e28-cazanu' verde
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4
lucian
pe scurt: 518 la baza, acum 518i. fara dotari. incerc sa-l aduc la ceea ce ar trebui sa fie un e28
pana acum am reusit sa refac fusta spate-multumesc Iorgos pe acesta cale pt. fusta, capac porbagaj si altele...
am montat geamurile electice. mai am de pus butoanele in consola- nu stiu daca e normal, dar cand actionez macaralele electrice se misca masina biggrin.gif
in scurt timp urmeaza inchiderea centralizata, pe care o am in punga. nu stiu daca o sa-i dau de capat. ma gandeam sa pun after market daca nu reusesc.
am actuatoare, mufe si un swich. imi mai trebuie tijele, emergency swich si un electrician talentat.
tot in scurt timp rezolv si lonjeronul de pe parte soferului.
am in plan, punte cu discuri pt. spate, alt motor si piese noi pt. directie, suspensie. inclusiv servo directie.
m-a surprins lipsa barii stabilizatoare pe fata. e bizar ca pe lonjeroane are gaurile pt. prindere.
cam atat deocamdata. ce-o fi pana la final, habar n-am. posibil sa abandonez pe parcurs.
coman cosmin
sa o stapanesti sanatos.
ciudate rau gaurile din aripi .a avut cumva o chestie de cauciuc prinsa in nituri? ca am vazut masina mai de mult si parca ave asa ceva.nituri sau suruburi ca nu mai tin minte.
sa ai spor la mesterit.
TiL
QUOTE (lucian @ May 18 2011, 02:20 PM) *
am montat geamurile electice. mai am de pus butoanele in consola- nu stiu daca e normal, dar cand actionez macaralele electrice se misca masina biggrin.gif
in scurt timp urmeaza inchiderea centralizata, pe care o am in punga. nu stiu daca o sa-i dau de capat. ma gandeam sa pun after market daca nu reusesc.

am actuatoare, mufe si un swich. imi mai trebuie tijele, emergency swich si un electrician talentat.

am in plan, punte cu discuri pt. spate, alt motor

m-a surprins lipsa barii stabilizatoare pe fata. e bizar ca pe lonjeroane are gaurile pt. prindere.
cam atat deocamdata. ce-o fi pana la final, habar n-am. posibil sa abandonez pe parcurs.


Sa-l stapanesti sanatos! L-am admirat intr-o noapte. L-am vazut si acum o ora cu coada ochiului wink.gif Revin cu impresii dupa ce vad si pozele.
Poate ne vedem deseara sa arunn si eu un ochi?

Geamurile zguduie putin masina mai ales daca sunt jocuri acolo. Inainte de toate verifica sa se prinda bine pe usa. Pune saibe mai late eventual, pentru ca se intampla ca din socuri sa rupa tabla in locul in care se prinde macaraua pe usa. Saibele mari or sa distribuie efortul. Decat sa pui saibe mari dupa ce se rupe, mai bine pui acum.

Pentru inchidere, ai modulul de comanda care trebuie pus dupa difuzorul de la picioarele pasagerului?

Ce tip de motor vrei sa pui, tot 1.8?


Ce sa abandonezi? Spor la lucru!



Am vazut pozele: Holy SHIT, n-ai aruncat rotile alea hidoase?
tomado e28 owner
Probabil nu sunt bine fixate geamurile. Am facut si eu trecerea la geamuri electrice (toate 4) si nu fac nimic in plus fata de ce ar trebui sa faca smile.gif
lucian
masina a avut o tabla prinsa in pop nituri, in loc de fusta.
am dat-o jos instant si pana am facut rost de partea lipsa am mers cu c*** gol, se vedea rezervorul, toba si roata de rezerva.
Til, la care roti de referi? la alea mici? biggrin.gif o sa le arunc dupa ce pun servo si un motor mai mare.
Poti sa treci cand vrei, seara ma suni si cobor. Posibil maine sa plec in Oltenia.
Motor, nu stiu deocamdata. Cu siguranta 6 pistoane si ceva care s-a montat pe e28 din fabrica.
TiL
Bineinteles ca ma refer la obositele alea pe 17. Seamana cu astea de pe toyota ill (9).gif

Daca tot arunci alea mici, arunca-le la mine.
lucian
azi am constatat cu stupoare ca nu mai merge kilometrajul. nu mai inregistreaza. e mort
am incercat un alt bord si degeaba. verificat mufe, curatat contacte...nimic. mai ramane sa verific cititorul de pe grup.
sa fie intrerupt firul pe undeva? in rest functioneaza tot in bord.
haifisch
nu este nici un fir intrerupt....este cititorul de pe grup

care trebuie doar curatat

ceasurile nu au prea au moarte
tomado e28 owner
Kilometrajul sau vitezometrul? La mine nu mai inregistra distanta parcursa dar pe urma a pornit iar, tot asa brusc cum s-a si oprit...
lucian
pana sa ma bag sub masina, m-am apucat sa desfac bordul. curatat contacte, spray la rotite...
maine fac o tura sa vad daca s-a deblocat contuarul. poate am scapat de tavaleala pe sub masina.
TiL
hehe, e bine sa te distrezi bu bordul mai inveti una-alta. Dar mai simplu era sa verifici cablul din diferential.
Te gandesti sa schimbi si acumulatorii pentru Service Indicators? Oricum, nu prea am avut succes dupa schimbarile acumulatorilor, dar tot i-am schimbat la toate cele 4-5 borduri care mi-au picat in mana pana acum.
lucian
bordul se demonteaza f. usor.
am vazut un singur acumulator, de marimea unui nasture. nu m-am bagat sa-l schimb...firul e lipit direct pe el. nu am letcon.
am desfacut si sonda din grup. curatat contacte si degeaba. tot nu merge. s-o fi stricat dracia?!
TiL
nu e intrerupt cablul inainte de sonda? Eu beleaua asta am avut-o, cablu intrerupt cu cativa cm inainte de conector, era si greu de inadit fara lipitura, ca intra repede umezeala si se oxida.
lucian
m-am uitat pe realoem si singurul senzor din grup e piesa 8-speedometer
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=33&fg=10
deci contuarul e in alta parte.? posibil in cutia de viteze?
nu vad de ce i-ar zice speedometer la un senzor care inregistreaza distanta parcursa-km.
TiL
e unul si acelasi pentru viteza si distanta. Daca vitezometrul iti mergea iar trip-ul nu, e clar ca senzorul e ok. Din cauza asta a pus intrebarea la inceput tomado:
Kilometrajul sau vitezometrul?
lucian
vitezometrul merge f. bine. kilometrajul nu. inseamna ca e defect mecanic undeva la rotile dintate.
trb. sa ajung la ceasornicar sad.gif
lucian
am gasit veriga slaba. 2 dinti rupti la o rotita.
nu -mi dau seama cum s-au rupt. sunt din cauciuc moale. probabil de la reset. dau reset dupa fiecare alimentare.
lucian
centralizata la punga.
am aproape tot ce-mi trebuie. exceptang emergency swich, care nu stiu exact ce face si daca pot sa ma lipsesc de el.
as incerca sa renunt la el si sa pun ceva after marhchet. vinde cineva pe celalat forum inchidere cu cheie si modul. ma gandeam sa declansez din cheie daca nu reusesc sa montez declansatoarele de pe butuci. electricienii care mi-au legat butoanele la geamuri au zis ca-i dau de cap. sunt curios daca o sa mearga ca de fabrica. am pus un actuator pe usa legat pe direct si merge frumos.
shapte
acel modul din ce stiu e un declansator care in caz de accident deschide automat usile si taie gazu/scanteia....
tomado e28 owner
La mine e putin defect... In sensul ca fiecare groapa = accident pentru el tongue.gif
lucian
interesant. in cazul asta ar trebui sa aiba si niste senzori. cum stie ca e accident si deblocheaza usile?
haifisch
in legatura cu problema cu bara stabilizatoare....eu eram sigur dar am zis sa verific....si intradevar aveam dreptate.....nu se putea ca masina ta sa nu aibe bara stabilizatoare.....faptul ca e lipsa e cam grav....

dovada: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=31&fg=10
lucian
prima data am verificat si eu dupa serie sasiu si apare bara, gaurile de prindere in lonjeroane exista...
s-a pierdut pe drum, undeva la o interventie smile.gif
singurul lucru diferit fata de celelalte masini pe care le-am avut, e reculul puternic in volan dupa intoarcerile la 180.
sunt in cautare de bara second si bielete antiruliu noi.
haifisch
bielete antiruliu sunt f ieftine....nu stiu daca la bara stabilizatoare de 518 are ca si la mine niste bucsi care deasemenea sunt f ieftine

bara sigur gasesti pe undeva....mi se pare ca nu trebuie neaparat sa fie cea de 180 grosime....poate sa fie si de 190
shapte
in urma impactului, nu are nici un senzor, ci el este senzorul, in urma unei forte(soc) rezultate in urma accidentului el se declanseaza
bartro
Au fost niste BMW-uri cu motorizari mai putin pretentioase care au venit fara bara de stabilizare pe fata. De exemplu 1502, si daca nu ma insel si unele E21-uri. Sasiu in rest era la fel, avea prinderi, doar ca nu era montata bara. O fi fost la fel la E28?
btw daca ai bara stabilizatoare spate dar nu si fata, ai mai mult oversteer se pare smile.gif
haifisch
nu...la E28 dupa cum vezi bart fiecare model avea macar bara stabilizatoare fata

518, 518i, 520i sunt cele care au numai fata

524td, 525i, 528i, 535i au si bara stabilizatoare spate
tomado e28 owner
Nu neaparat, la 524td din '83 nu am avut pe spate, mi-am pus eu cand mi-am montat si frana pe discuri. Cat despre bara stabilizatoare pe fata, am atat la td cat si la cea de piese, care e un 518 carburatie din '81, primul an de fabricatie. Deci banuiesc ca toate au avut asa ceva...
haifisch
toate au avut pe fata....nu toate au avut pe spate
lucian
QUOTE (tomado e28 owner @ Jun 11 2011, 11:18 PM) *
Nu neaparat, la 524td din '83 nu am avut pe spate, mi-am pus eu cand mi-am montat si frana pe discuri. Cat despre bara stabilizatoare pe fata, am atat la td cat si la cea de piese, care e un 518 carburatie din '81, primul an de fabricatie. Deci banuiesc ca toate au avut asa ceva...

n-o vinzi pe aia de 518?
TiL
Eu zic sa pui una de TD . Sau orice, gros sa fie. Am observat ca bara de TD e mai groasa (rigida) decat cea de 525i.
tomado e28 owner
Abia dupa 1 iulie am timp sa ma ocup de fiare. Intai trebuie sa vad in ce stare e, daca mai e. In principiu astea nu se strica, deci as putea sa o dau.
lucian
td-ul care s-a dezmembrat la tm. s-a dus...
asa ca bara de td. nu cred ca mai gasesc.
tomado, astept un rasp. pe 1, daca nu gasesc mai aproape.
tomado e28 owner
Ok. Mai stiam 2 td-uri la dezmembrat dar cred ca sunt conserve de multa vreme. De gasit ar trebui sa mai gasesti, mai sunt si pe forum care au masini de piese. Daca nu, vorbim dupa 1 iulie.
lucian
montat keder ap. nou si refacut panoul de carton de la capota portbagaj.
sapt. asta intru in posesia barii stabilizatoare fata. vreau sa-i fac proba pe serpentine, la intalnire. smile.gif
lucian
pregatit de iarna:
lucian
cu ocazia venirii frigului sad.gif am testat incalzirea masinii. baga cald pe la picioare si prin prizele mici rotunde de pe bord (din colturi). cum fac sa-mi bage aer cald si prin fata pe la prizele de pe consola? daca le deschid si dau drumul la aeroterma baga aer rece de afara-cu robinetul de caldura dat pe rosu.
coman cosmin
asa baga si la mine.parca s-a mai discutat canva problema asta.
asa tind sa cred ca e normal.
bartro
La E12 tot asa e, prin gratar ala central de pe bord sufla doar rece.

Cald sufla la picioare, la parbriz si lateral.

La tine la E12 era altfel?
INTERCEPTOR
asa e centralul .pt aer de afara....... doar la ac parca baga rece pe acolo.cald never:P
lucian
k, multumesc pt. lamuriri.
incepusem sa demontez masina biggrin.gif
oricum zilele astea montez si incalzirea in scaune.poate nici nu mai am nevoie de aer cald
lucian
neavand ce face...am cumparat keder la metru din fr.
e bine lucrat/lipit, numai ca e mai "gras" decat originalul si nu mai inchide usa bine. am mai reglat la contra broasca de pe stalp, dar tot nu vine bine. treb. sa dau tare cu usa. plus ca arunca usa in afara.nu-mi dau seama daca se va mai lasa in timp. in fine, am luat de proba 6m(pt. doua usi)
haifisch
daca o sa lasi mai mult timp chederele alea pe ea stii ca dupa aia nu o sa se mai inchida in veci bine....

incearca sa mai cauti totusi macar niste chedere sh
lucian
kedere sh bune nu o sa gasesc. cel putin in rom.
la bmw costa 800 ron bucata. ar mai fi varianta cu kedere de e34. trebuie incercat daca se potrivesc.
pana una alta, am bagat kederul intre niste atele, la presat.. biggrin.gif
elvislorin
sau de e12 tongue.gif
lucian
am reusit sa transcriu cazanu' inainte sa intre legea dementa in vigoare.
am itp pana in 12/2013. ma gandesc sa pun un motor serios pe ea. nu sunt hotarat asupra cilindreei si modelului de motor.
as opta pt. un 2.5 m20, mi-ar placea si un 2.8 sau 3.5. la m50 nu ma bag, ca e prea mult de modificat. tind spre motor care a fost montat pe e28, eventual sa-l si omologhez-am descoperit doi colegi de generala care sunt ingineri la rar Slatina smile.gif
astept sugestii de la cunoscatori biggrin.gif
bartro
Cred ca cel mai mare M20 pe e28 a fost cel de 2.0. Asa ca nu o faci 'de curse' cu un M20 omologabil usor. Doar daca bloc de 2.0 poti
mari la 2.5, 2.7. Din afara nu se vede ce e inauntru..
Varianta de M20 2.5 ar fi fain. Daca nu, un M30 2.8.
elvislorin
am un bloc de m20b27...fara chiulasa...daca te tenteaza anunta-ma si vedem cum rezolvam
bartro
QUOTE (elvislorin @ Jan 16 2012, 10:14 PM) *
am un bloc de m20b27...fara chiulasa...daca te tenteaza anunta-ma si vedem cum rezolvam

Chiar, si asta a fost pe e28!
haifisch
M30B28 mai gasesti in toate mintile lor la muzee....daca iei unu trebuie sa bagi bani in el

si dupa aia sa il chemi pe til sa stea cu nasul in el sa iti regleze avansul ori de cate ori simti ca masina parca isi schimba mersul...pentru ca asta face

eu iti recomand pentru tine M20B20 (motronic) si M20B25 ...sunt motoare simple...piese gasesti la orice magazin.... nu te rupe la bani

am exclus M30B35 pentru ca desi la inceput ai fi foarte tentat sa pui asa ceva o sa iti para rau dupa.....cand o sa bagi benzina de 100 de lei si nu faci cine stie ce km cu ei.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.