O alta masina care a inceput sa ma fascineze este:
Bugatti Type 41 / Royale
Are o istorie interesanta iar ceea ce a facut a doua jumatate a anilor '20 dl. Ettore este grandios din toate punctele de vedere.
Cred ca a fost printre primele mari tepe din industria auto

/

"marea depresie" i-a incurcat planurile:
masina trebuia sa fie construita in 35 de exemplare si vanduta numai caselor regale; evident ca a fost nevoit sa faca rabat de la aceasta regula.
S-au construit in total 6 masini cu caroserii diferite; pretul era dublu fata de al unui Rolls (30k USD). S-au vandut 3 masini, o a patra a fost carosata de fiul lui Ettore iar doua au fost zidite in timpul celui de-al doilea razboi mondial la resedinta Bugatti. Din cauza aceluiasi razboi, una din cele doua masini zidite nu a mai ajuns in ROMANIA, fiind comandata de casa regala (singura comanda conform dorintei constructorului). Alta comanda din partea unei case regale venea din Albania dar s-a refuzat onorarea acesteia deoarece regele "avea obiceiuri incredibil de nepotrivite cand servea masa"
N-am spus nimic despre datele tehnice. Un motor "downsized" de la 15l (prototipul) la 12.7l, 8cilindri in linie, aproape 300 cp @ 1800 rpm
24 de motoare ramase care n-au mai ajuns sa echipeze masini au fost puse pe locomotive care au rulat in Franta pana in anii '60 si au stabilit diverse recorduri.
Un link ce contine o relatare interesanta despre "feeling" precum si o isotrie descrisa mai pe larg:
telegraph.co.ukVa pun o poza cu cele 6 masini vandute. Toate aveau acelasi sasiu si motor dar caroserii diferite.