Mihai_AMD
Sep 6 2010, 08:27 PM
azi am fost la cineva care dezmembreaza un motor m30,si am zis sa probez vascul la mine.lam pus cu tot cu paleta ca altfel nu merge,si se aude asa de frumos,zici ca e avion la decolare
vascu e foarte bun,dupa vreo 10km de oras era tot beton,nu se inmuiase
pot sa il las la mine de dragul sunetului?sau fiind mai mare/greu decat la m20 influenteaza ceva la motor?
avand si palele mai mari ma gandesc sa nu obtureze ceva mersul normal al motorului
bartro
Sep 6 2010, 08:47 PM
decupleaza cand mai are ce sa raceste, deci capacitate de racire nu ar fi problema.
Cand e cuplat ia ceva mai multa putera din motor, daca e mai mare fata de cel de M20.
Cel mai mult sa simte forta mai mare pe pompa de apa insa. Poate sa uzeaza mai repede.
brown.shark
Sep 6 2010, 09:03 PM
nu mai stricati pompele d apa cu "vasc" plus ca si se consuma geaba cva putere. electric e mai ok.
haifisch
Sep 6 2010, 09:09 PM
eu am avut vasc de M3 E36 pe a mea ....vara la 40 de grade in trafic nu aveam probleme...
pompa de apa nu am probleme....doar ca atunci cand intra....fura ceva putere
MeHigh
Sep 6 2010, 09:11 PM
dar ne lipsesc electroventilatoarele sa facem conversia. si spatiul e destul de mic acolo intre motor si radiator, cel putin la E30-ul TD nu ramane decat un lat de palma. in fata radiatorului nici nu ma gandesc sa il pun, acolo poate vreodata va veni altceva, tot cu rol de racire...io stiu ?!
brown.shark
Sep 6 2010, 09:24 PM
QUOTE (MeHigh @ Sep 6 2010, 10:11 PM)

dar ne lipsesc electroventilatoarele sa facem conversia. si spatiul e destul de mic acolo intre motor si radiator, cel putin la E30-ul TD nu ramane decat un lat de palma. in fata radiatorului nici nu ma gandesc sa il pun, acolo poate vreodata va veni altceva, tot cu rol de racire...io stiu ?!
bre mihai, ... "dacacatigasesti" ...
sunt destule electroventilatoare de pus, la e30 poti sa-l pui pe fata pana te "aerezi" ca nu stiu daca masina ta e cu"aere"...
sau il pui direct pe spate, trb sa iei in considerare ca nu trb sa fie motorul centrat pe axul pompei d apa si deja se schimba cotele problemei. webasto nu vinde nimeni in romania ? ei au o padure de ventilatoare aux. si oricum bmw noi trb sa aiba si ele, mai merge de rover / jaguar, daca le studiezi ai sa vezi ca-s din aceeasi familie (ventilatoarele) siemens facute prin mexic /china.
intercooler il pui mai jos la e30. radiator d ulei nu mai tin minte unde aveti voi
Mihai_AMD
Sep 7 2010, 12:00 AM
aha...deci in concluzie o sa imi iau un vasc nou de m20 si termin balciu
brown.shark
Sep 7 2010, 12:01 AM
la ce pret si ce marca ?
Mihai_AMD
Sep 7 2010, 12:51 AM
CITAT(brown.shark @ Sep 7 2010, 12:01 AM)

la ce pret si ce marca ?
nu stiu...de preferat ar fi Behr normal,insa daca e o avere o sa iau ceva proportional cu bugetul,,,,,parca prin iunie intrebasem de meyle era 220ron....mi se pare ok pretul
brown.shark
Sep 7 2010, 01:03 AM
behr cat o fi ? meyle, l-asa monta cu hartii in service, daca nu merge , fix retur.
dar eu cred ca in un buget de 300 iti pui vent electric si gata smecheria, il pornesti si din buton daca e cazul...la cerce...nu mai e nici frica ruperii paletelor...
Adrian Pintea
Sep 7 2010, 01:23 AM
Oare de ce inginerii de la BMW nu au renuntat la vasc la nici un model nici in ziua de azi?
cata putere poate sa ia? 1 cal?
brown.shark
Sep 7 2010, 07:26 AM
QUOTE (Adrian Pintea @ Sep 7 2010, 02:23 AM)

Oare de ce inginerii de la BMW nu au renuntat la vasc la nici un model nici in ziua de azi?
cata putere poate sa ia? 1 cal?
zici ?
Click to view attachment Click to view attachment
bartro
Sep 7 2010, 09:25 AM
Ia mai mult de 1 cal - la septar 3.0 sa simte cand e foarte cald afara.
Mie imi place vasc - mi se pare fain ca cupleaza treptat, ca nu pierzi energie prin conversie mechanica - electrica (alternator) si apoi iar mechanica (ventilator). E si rezistent in timp - la septar aveam vasc original, masina avea 300.000km la bord. Cele electrica pic mai usor, si e regim on/off. Vasc suna frumos, vorba lui Mihai. Contra ar fi ca trage de pompa de apa si fura mereu un pic de putere, chiar daca nu e necesar racire. Eu in cazul lui Mihai (vasc M20 stricat), as merge cu vasc de M30 daca e bun.
Adrian Pintea
Sep 7 2010, 09:34 AM
Deci fara vasc pompa de apa tine mai mult?
brown.shark
Sep 7 2010, 09:44 AM
logic.
bart, consuma doar o data, cuplul rezistent al alternatorului.nu pica totusi chiar usor, acum depinde si ce pui si cum intretii, avantajul e ca-l poti monitoriza la bord, sau comanda manual, cine vrea il face si in trepte dar nu prea vad rostul. acum mai e si chestie de placere....
p mine ma intereseaza sa pot vedea dinauntru daca functioneaza, vasc nu prea, scapi si de riscul dezintegrarii elicelor la lovituri sau imbatranire, mai cotonogeste si capota sau radiator, ....sa vezi atunci scandal in buzunar....
io'sŪ
Sep 17 2010, 11:18 PM
CITAT(bartro @ Sep 7 2010, 10:25 AM)

la septar aveam vasc original, masina avea 300.000km la bord.
asta crezi tu, eu nu !
bartro
Sep 18 2010, 11:34 AM
QUOTE (io'sŪ @ Sep 17 2010, 11:18 PM)

asta crezi tu, eu nu !

Vasc sau kilometraj?
Avea joc la axa, insa era functional, si avea scris pe vasc an si luna de constructie care coincide cu an / luna in care a fost facut masina.
Cele 300.000 probabil nu sunt adeverate, acolo iti dau dreptate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.