Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Impozite auto - majorari drastice pentru motoarele peste 2 l
BMWZone > DIVERSE > Auto diverse
Pages: 1, 2
Robert
Unii dintre voi isi aduc cu siguranta aminte de faptul ca, inca din august 2005, am avut un topic pe bmwclub.ro privind proiectul de Ordonanta de Urgenta a Guvernului, de a modifica legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal.

Principalul subiect este cresterea specatuloasa a impozitului anual pe care trebuie sa-l plateasca fiecare posesor de autoturism dotat cu motor cu capacitatea cilindrica de peste 2 litri.

Pe scurt, in faza actuala a proiectului, dupa adoptarea Ordonantei de Urgenta, impozitul se va calcula astfel:
A. se imparte capacitatea cilindrica in grupe de cate 200cmc;
B. se inmulteste numarul de grupe obtinute la pct. a cu urmatoarele valori:
- 10 RON, pentru motoare sub 2 litri;
- 60 RON, pentru motoare intre 2 litri si 3 litri;
- 150 RON, pentru motoare peste 3 litri.

Cateva exemple:
- pentru un BMW E30 320i cu motor M20: 1990cmc / 200cmc = 9,95 grupe, se rotunjeste la 10 grupe. Impozitul anual: 10 * 10 RON = 100 RON (1.000.000 lei vechi);
- pentru un BMW E36 325i cu motor M50: 2494cmc / 200cmc = 12,47 grupe, se rotunjeste la 13 grupe. Impozitul anual: 13 * 60 RON = 780 RON (7.800.000 lei vechi);
- pentru un BMW E34 535i cu motor M30: 3430cmc / 200cmc = 17,15 grupe, se rotunjeste la 18 grupe. Impozitul anual: 18 * 150 RON = 2.700 RON (27.000.000 lei vechi).

Intrucat acest mod de calcul al impozitului nu diferentiaza autoturismele in functie de vechime sau valoarea pe piata, este evident ca posesorii de masini mai vechi cu motoare de peste 2 litri vor fi zdravan penalizati financiar. Nu mai vorbesc de cei cu motoare de peste 3 litri, care pur si simplu vor fi nevoiti sa arunce masinile.
In data de 13 octombrie am depus la Ministerul de Finante o petitie in numele a 10 cetateni, prin care solicitam modificarea modului de calcul al impozitului, propus in proiectul de Ordonanta de Urgenta. Apoi, in 14 octombrie am fost la o sedinta publica a Ministerului de finante, pe acest subiect.

Ieri (25 oct), Ministerul de Finante a publicat varianta revizuita a proiectului:
Click aici pentru versiunea 25 oct a proiectului Ministerului Finantelor
Din pacate, au fost adoptate multe modificari propuse in sedinta din 14 octombrie (in special cele referitoare la alcool!), dar nu a aparut nimic nou in ceea ce priveste impozitul pe autoturisme.

In consecinta, va recomand urmatoarele:
1. Luati in considerare faptul ca este foarte probabil ca incepand cu 2006 sa platim impozit auto conform proiectului si metodei de calcul prezentate mai sus.
2. Amanati, cel putin pana la adoptarea Ordonantei de Urgenta, orice plan de a achizitiona un autoturism (vechi) cu motor de peste 2 litri, in conditiile in care bugetul pentru intretinerea masinii va fi limitat.
Zom
chiar voiam sa te intreb cum a decurs discutia la care ai fost.
se pare ca nu li s-au destupat capetele...sad.gif
vico
Nu mai dau M40 -u biggrin.gif
alex230ro
Daca se adevereste e groasa treaba daca pana la 3 litri mai poti sa platesti impozitul ce sare de 3 litri e moarte :crybaby:
ccc
Uau... chiar daca nu aveam de gand sa-mi iau masina cu motor peste 3 litri, mi se pare totusi absurd sistemul. As mai intelege sa aplici taxe mai mari pe capacitatea care depaseste 2 litri, sau sa fie o suma fixa pentru fiecare 1-2 sute de cmc, indiferent de capacitatea totala.
Daca se va aplica regula, cred ca o sa vedem o gramada masini cu motoare mari date la fiare vechi, chiar daca sunt inca bune. Dar vechile Dacii vor merge in continuare fara probleme...
dacia1300.indanet.ro, anyone? biggrin.gif
alexandru_83
Scap ieftin eu...decat 1 milion :nod:
INTERCEPTOR
pot sa zic ca mie imi convine 6 mil pe an .asta e muncesc 2 luni pt masina doar pt taxe:( dar pt asta AI F.T IN GURA CU LEGILE SI ORDONANTELE LOR.nu ar putea da ordonanta sa fie salariul minim pe economie 400 de euro .ca s anu mai injur?sad.gif
TiL
Interceptor, imi permiti o corectie?
"Ii" se scrie cu I nu cu A. In rest iti dau dreptate ... hai la un suc sa vedem cum facem sa-ti cumpar bestia wink.gif (joke)
Ionut
nasol cu taxele astea....eu unul voi plati in jur de 8 miliones... :crybaby: ...s-a terminat smecheria...cine draq m-a pus sa iau masina cu motorul omologat? :splat: :minigun:
316i
Sa mai zic inca o data ce frumos e 1.6 din punctul asta de vedere? :nod:
Robert
QUOTE (Ionut)
eu unul voi plati in jur de 8 miliones
Aseaza-te la coada dupa mine, la plans. Oricat de tare plangi dupa 8 milioane, ma tem ca e doar un smiorcait fatza de plansul dupa 27 de milioane ...
Kane
33mil... prea multe injuraturi... edited
ccc
QUOTE (Robert)
QUOTE (Ionut)
eu unul voi plati in jur de 8 miliones
Aseaza-te la coada dupa mine, la plans. Oricat de tare plangi dupa 8 milioane, ma tem ca e doar un smiorcait fatza de plansul dupa 27 de milioane ...


Robert, daca iese treaba cu impozitele asa, mai tii masina?
Robert
QUOTE (ccc)
Robert, daca iese treaba cu impozitele asa, mai tii masina?

Sincer, nu stiu ce sa-ti raspund in momentul asta. Iau in calcul o serie de variante. Ca sa vezi cam unde sunt cu gandirea:
Varianta 1: Motor de 2.8l sau 3.0l (omologat, evident). Din pacate, costurile totale ale conversiei (motor + minim de revizie a acestuia + instalare + omologare) sunt undeva intre EUR 800 si EUR 1500, care practic acopera diferenta de impozit intre 2.8/3.0l si 3.5l pentru 2-3 ani. Altfel zis, cheltuiesc acum cu banii jos ceea ce ar trebui sa cheltuiesc in trepte timp de 2-3 ani. Iar peste 2-3 ani, cine stie ce va mai fi cu masina asta. Pare o varianta nefezabila.
Varianta 2: O vand. Dpdv financiar, cea mai inteleapta alternativa. Nu sunt inca pregatit mental sa fac asta, mai ales ca nu cred sa existe cumparator, in Romania, pentru un E28 535i din '86.
Varianta 3: Platesc impozitele si "emulez" ideea ca am o masina puternica si relativ noua, dar care se devalorizeaza cca. 750 EUR/an (care nici nu e absurd, aproape orice masina relativ noua se devalorizeaza mai mult decat atat).

Pe scurt: inca habar n-am ce o sa fac.
florin83
1. e foarte mult si 800E. cu 4-500 gasesti si m50 biggrin.gif Mai gandeste-te ca o sa il vinzi si pe al tau.. Eu zic ca pe undeva pe la 2-300E max trebuie sa cheltuiesti.

2. sincer, nu cred ca o sa ai sanse. gandeste-te ca acum cu impozitele astea trebuie sa fii super fan sa dai pe un an jumate din valoare masinii la impozit.

3. -

nici eu nu as stii ce sa fac in locul tau.. sad.gif
alex230ro
Da grea problema:
1-clar o sa te coste o gramada de bani conversia mai ales daca vrei sa iasa totul ok smile.gif
2.-daca as avea banii pt impozit as lua oricand masina ta
3.-nici eu nu stiu ce as face probabil ca as face 30 mil imprumut anual sa platesc impozitul sad.gif asta ar veni cam 2 mil pe luna rata :crybaby:
Robert
QUOTE (florin83)
e foarte mult si 800E. cu 4-500 gasesti si m50. Mai gandeste-te ca o  sa il vinzi si pe al tau.. Eu zic ca pe undeva pe la 2-300E max trebuie sa cheltuiesti.

Florin, si eu speram initial sa ies mult mai ieftin, dar un calcul realist mi-a demonstrat ca nu e asa.
Un motor sub 300 EUR este varza. Deci, ma costa minim 300 EUR motorul. Apoi, fara EUR 250 pentru o revizie rezonabila a motorului nici nu ma gandesc sa-l urc pe masina. Instalarea (dat jos cel vechi + montat cel "nou" + alte adaptari necesare la inst. electrica) iarasi costa minim 250 EUR. Sa nu uitam apoi de costuri suplimentare gen: transport (caram de colo colo ceva de 200+ Kg), omologare, poate spagile aferente: min. 200 EUR. Pe motorul vechi sa zicem ca iau EUR 200. De aici rezulta ca o astfel de conversie (de la M30 3.5l la M30 2.8l / 3.0l) costa min. EUR 800. Repet, minim. Cum, de regula, calculul pe hartie este subestimat fatza de realitate, iti dai seama ca de fapt vorbim de 1000+ EUR.

In ceea ce priveste un M50 sau altfel de motor, de generatie mai noua, costurile se duc bine de tot in sus (pentru ca mai trebuie: cutie de viteze + cardan + adaptari majore la instalatia electrica + alte adaptari la tot felul de furtune, suporti, cleme, etc). In plus, astfel de lucruri de artizanat practic invalideaza valoarea unui E28. Iese o struto-camila fara sens - mai bine il radiez si vand piese din el.
Singura conversie cu sens, la altceva decat M30, ar fi S50 (2990 cmc, 286CP, 310Nm) - dar un astfel de motor este foarte rar, costa cel putin 2000 EUR, deci iese total din discutie (costul total al conversiei ar fi mai mare decat diferenta de impozit pentru 5 ani!)

Iata deci ca, din orice unghi ma uit, nu prea exista solutie.
Ionut
daca e sa o vinzi mare lucru nu obtii pe ea....eu zic in felul urmator(ATENTIE:zic doar, nu stiu daca eu as face la fel)....fa-i radierea, inchirieaza un garaj, pastreaz-o acolo etc....cumpara o masina pentru oras, ca sa te poti misca si asteapta vremuri mai bune...e doar o parere....pentru mine e inca bine, dar nu stiu pentru cat timp... sad.gif
Robert
QUOTE (Ionut)
fa-i radierea, inchirieaza un garaj, pastreaz-o acolo etc....cumpara o masina pentru oras, ca sa te poti misca si asteapta vremuri mai bune
Daca ii fac radierea, aleluia: masina asta nu va mai merge niciodata pe sosele, pentru ca nu va mai putea fi re-inmatriculata (nici macar EUR2 nu are).
Am la tara un garaj unde sa o tin (acolo este de fapt, acum). In cel mai rau caz, o sa o tin acolo inmatriculata pana intram in EU, apoi (o sa muriti de ras!) o vand in Germania. De necrezut, dar acolo un E28 535i in stare buna se vinde rezonabil.
Dar, radiata din Romania, nu va putea fi inmatriculata nici in EU - deci varianta cu radiatul este exclusa, cu exceptia faptului ca vreau s-o dezmembrez.
Ionut
stai...pai cand o radiezi sa o cumpere altcineva, cum e??? masina daca a fost inmatriculata odata se poate inmatricula inca 100 de ani...cartea o sa o ai in continuare, talonul la fel...tu doar o bagi pe numere rosii, expira alea...si gata...dar de inmatriculat o sa o poti inmatricula... smile.gif
Robert
QUOTE (Ionut)
masina daca a fost inmatriculata odata se poate inmatricula inca 100 de ani...cartea o sa o ai in continuare
Posibil sa ai dreptate. Trebuie sa ma mai interesez.
Si mai am ceva de aflat: impozitul se plateste daca ai in proprietate o masina (indiferent daca e sau nu inmatriculata), sau numai daca ai in proprietate o masina inmatriculata? Spun asta pentru ca imi inchipui ca impozitele se aplica de regula la proprietate, nu la modul de utilizare al acesteia.
Ionut
numai daca o ai in proprietate, daca o radiezi...nu mai platesti... smile.gif
TiL
Pune-ma pe lista daca vrei sa renunti la el. Incearca totusi sa scapi de impozit macar un an. Dupa aceea poate o sa ai alte posibilitati si o sa-ti permiti sa-l folosesti.

Tare mi-e teama ca daca o radiezi din circulatie masina tot in proprietatea ta ramane si platesti impozit... la cat de destepti sunt dragii nostri conducatori...
ccc
Gandind la rece, cea mai buna solutie mi se pare sa o vinzi cat mai repede. Si nu neaparat in Romania. Germania, Moldova, oriunde.
Decat sa te apuci sa schimbi motorul, mai bine cauti alta masina cu motor convenabil.
acum nu stiu daca te poti desparti de ea... biggrin.gif
Ionut
daca o vinde in Romania mare lucru nu o sa-si ia pe ea.... sad.gif
charlie
QUOTE (Ionut)
numai daca o ai in proprietate, daca o radiezi...nu mai platesti... smile.gif


Nope! Am intrebat shi raspunsul oficial a fost: impozitul este pe proprietate nu pe dreptul de circulatzie. Deci plateshti si cu masina radiata!
TiL
Asta-i buna. Si platesti impozit pentru o caruta pe care n-o folosesti in functie de cat de mare e o chestie de sub capota. De ce nu s-ar lua dupa dimensiunea gaurii stropitorilor mad.gif

Robert, nici eu nu sunt de acord sa schimbi motorul, dar eu vad lucrurile din afara. Tu ai o masina la care tii si vrei sa te mai bucuri de ea... iar cel mai simplu ar fi un transplant la M20 ... motor - cutie - diferential. Dar le gasesti intr-o stare atat de buna cum sunt cele pe care le ai tu? Pana la urma ajungi la concluzia: ori o pastrezi asa cum e ori o vinzi. O vinzi, dar cine ti-o cumpara? Si asa ramai cu ea, asteptand vremuri mai bune smile.gif
Robert
Astazi am primit o scrisoare de la Ministerul Finantelor Publice - Directia generala legislatie impozite directe.
Este raspusul Ministerului Finantelor la petitia noastra nr. 218507 / 13 oct. 2005, care avea 10 semnatari si prin care solicitam modificarea modului de calcul al impozitului, propus in proiectul de Ordonanta de Urgenta.
Va reproduc in continuare textul scrisorii de raspuns:

La scrisoarea dvs inregistrata sub nr. 218507/2005 prin care ne prezentati unele comentarii si propuneri la proiectul ordonantei de urgenta ce vizeaza Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, va transmitem ca instituirea impozitului asupra mijloacelor de transport la valoarea reala de piata este si un deziderat al nostru, dar care in etapa actuala nu poate fi implementat, avand in vedere baza de date disponibila si posibilitatile de furnizare a acesteia.
Va multumim pentru colaborare.
Director general,
Cornelia Petreanu.
Robert
Din scrisoarea Ministerului de Finante (postul meu de mai sus) trag urmatoarele concluzii:

1. SUnt absolut convins ca, din 2006, vom plati impozitele conform grilei de impozitare din proiectul de Ordonanta de Urgenta privind modificarea Legii 571/2003. Mai exact, cel putin pentru 2006, petitia noastra a esuat. Sa ne pregatim deci sa platim din greu.

2. Ministerul de Finante recunoaste indirect faptul ca sistemul de impozitare auto ce va intra in vigoare din 2006 este cel putin perfectibil si ca solicitarea noastra este cel putin pertinenta ("instituirea impozitului [...] la valoarea reala de piata este si un deziderat al nostru").

3. Scuza prezentata de Minister ("un deziderat al nostru [...] care in etapa actuala nu poate fi implementat, avand in vedere baza de date disponibila si posibilitatile de furnizare a acesteia") este totusi justificata, tinand cont de faptul ca nu mai sunt nici 2 luni pana incepe anul 2006, deci nu mai exista timp pentru a implementa un sistem de calcul bazat pe valoarea reala.
Apoi, foarte probabil ca veniturile estimate din noile impozite auto au intrat in calculul bugetului pe 2006, deci o schimbare de ultim moment ar avea prea multe efecte colaterale.

4. Daca raspunsul este onest si exprima realitatea (nu doar un text prin care sa ne arunce praf in ochi), inseamna ca, de la inceputul anului 2006, trebuie initiat un dialog deschis cu Ministerul, avand ca scop determinarea solutiilor prin care se poate trece cat mai repede la "instituirea impozitului [...] la valoarea reala de piata" - mai ales ca acesta este si "un deziderat" al Ministerului Finantelor.
"Baza de date si posibilitatile de furnizare a acesteia" este o problema mult mai mica si mai usor de solutionat, decat pare la prima vedere. Multi dintre noi lucram sau ne pricepem in domenii precum IT si auto, deci putem veni cu solutii fezabile.

5. De remarcat: in forma de proiect de Ordonanta de Urgenta privind modificarea legii 571/2003, varianta publicata in 25 oct. 20045, Retromobil Club Romania a reusit sa impuna urmatoarea modificare:
La art. 262 dupa litera d) se introduce o noua litera e) cu urmatorul cuprins :
" e) vehiculele istorice definite conform prevederilor legale in vigoare.�

Mai exact, Retromobil Romania a reusit sa excluda de la plata impozitului auto vehiculele istorice. Nu pot decat sa ii felicit!

6. Pct. 5 de mai sus ne permite sa tragem cateva concluzii:
- Ministerul de Finante este deschis la propuneri / solutii justificate si rezonabile;
- noi insine, cei afectati de caracterul incorect al sistemului de impozitare auto ce intra in vigoare din 2006, trebuie sa actionam. Nimeni nu va face asta pentru noi. Deci, daca va simtiti afectati de noile impozite, am un singur mesaj: implicati-va activ.
alex230ro
Corect ar trebui sa incercam sa facem un catalog in care sa trecem pretul de piata al fiecarui automobil- de ex Robert pt 535-ul lui nu cred ca poate lua mai mult de 4000E(aici stabilim valoarea maxima)din nefericire nu stiu cum putem face treaba asta sad.gif .O alta solutie ar fii ca impozitul sa se aplice la valoarea din contractul de vanzare cumparare(la care a fost cumparata masina) iar apoi sa se tina cont si de deprecierea anuala.Mai e de discutat pe tema asta smile.gif momentan nu vad o solutie care sa mutumeasca pe toata lumea.
gabrielbecheanu
Salut
Am sa va povestesc ceva interesant.
Am un prieten in Germania e de acolo bastinas si e fan BMW ca noi toti de pe acest forum. Aseara vorbeam cu el despre ce vor sa faca tembeli astia cu ordonanta de urgenta.
Fiti atenti, in Germania treaba sta in felul urmator, pentru o masina cum are el un 735 din 92 daca ar fi lasat catalizatorul original (euro 1) ar fi platit un impozit de 730 euro cam ca la noi, dar pentru ca ei sunt un pic mai isteti si au posibilitatea sa schimbe catalizatorul si sa se incadreze in normele de poluare euro 2 (catalizatorul pentru o astfel de masina costa 276 euro) el acum plateste 256 euro, suna interesant nu?
Pentru un 750 din acelasi an impozitul este de 356 euro tot cu euro 2.
Concluzia pe care am tras-o este ca la ei nu este doar un singur criteriu de calculare al impozitului ci mai sunt si alti factori care determina acest lucru.
Nu se poate ca intr- tara ca a noastra si la veniturile noastre sa platim mai mult decit intr-o tara unde veniturile sunt alea care sunt, ce ziceti e normal?

Cam atit am avut de povestit.

PS Hai fratilor sa ne trezim ca ne ducem de ripa cu astia trebuie sa luam atitudine.
INTERCEPTOR
mm nu vad nimci de facut decat de bagat mana in buzunar:((
r2d2
Mai exista varianta urmatoare. Un pensionar, ruda de gradul I, maxim II, pe numele caruia sa treceti masina si care va avea din cate am inteles o reducere substantiala la impozitul pe proprietate. In plus aceasta chestiune ajuta si la RCA. biggrin.gif

PS - Poate mai stie cineva vreo metoda?
r2d2
QUOTE (gabrielbecheanu)
Salut
Am  sa va povestesc ceva interesant.
Am un prieten in Germania ...



Cred ca si la noi poate functiona chestia cu upgradarea la un prag EURO superior, cu omologare si toate alea, dar daca ma gandesc ce alergatura, costuri si spagi tre sa dai sunt mai mult ca sigur ca este neprofitabil... doar suntem in Romania.
Robert
QUOTE (r2d2)
Un pensionar, ruda de gradul I, maxim II, pe numele caruia sa treceti masina si care va avea din cate am inteles o reducere substantiala la impozitul pe proprietate.
Eu n-am gasit pe nicaieri prin legi stipulata o astfel de reducere. Ar fi excelent daca poti aduce ceva detalii privind reducerea impozitului pe mijloacele de transport, pentru pensionari.

Conform legii 571 / 2003 (in vigoare acum) se acorda reduceri sau scutiri pentru impozitul pe mijloacele de transport pentru veteranii de razboi, persoanele persecutate politic, deportate, eroii Rev. din dec. '89, locuitorii din Apuseni si Delta Dunarii, precum si autovehiculelor care apartin persoanelor cu handicap motor si sunt adaptate handicapului.

Proiectul de Ordonanta de Urgenta care va modifica legea 571 / 2003 mai introduce scutiri pentru autovehiculele istorice.

N-am gasit insa nimic cu privire la pensionari.
Robert
Pe cei care mai sunt activi si pe bmwclub.ro, ii rog sa trimita un mesaj privat /email userilor care au pus intrebarile #92 si #93 din topicul privind impozitele auto.

Contrar opiniei vehiculate pe aici, eu nu mai activez deloc pe bmwclub.ro, iar oamenii aceia, totusi, merita sa afle raspunsul - cu toate ca nu stiu de existenta bmw.indanet.

Pe cel care va fi amabil sa le raspunda, il rog sa le trimita link-ul de mai jos:
http://www.bimmer.ro/forum/viewtopic.php?t=96

Thanks.
TiL
Hi hi, chiar ma gandeam sa fac lucrul asta. Probabil imi voi lua ban biggrin.gif

Robert, ai ceva noutati, va intra aceasta lege in vigoare la inceputul lui 2006?
Robert
QUOTE (TiL)
chiar ma gandeam sa fac lucrul asta.
Multumesc, apreciez efortul + riscul.

QUOTE
Robert, ai ceva noutati, va intra aceasta lege in vigoare la inceputul lui 2006?
Pe baza datelor pe care le am (vezi si "interactiunile" pe care le-am avut cu Ministerul de Finante), este aproape sigur ca va intra in vigoare.
Bugetul de 2006 a fost calculat tinand cont de veniturile suplimentare incasate de stat pe baza noului sistem de impozitare. Iar presiunea sindicatelor, din toamna asta, este un motiv in plus ca Ordonanta de Urgenta sa fie aprobata.
Iti dai seama, pe mine noua grila de impozitare ma afecteaza tare de tot. As fi super multumit sa apara vreo problema iar Ordonanta de Urgenta sa nu se aprobe. Dar, realist, acest lucru e foarte improbabil.
ccc
Am trimis si eu informatia celui care a intrebat.
TiL
si eu am apucat sa-i scriu lui zonkkk or smth
florin83
acum sa vedem cat de prompt e romica..
stiti ca va monitorizeaza pm-urile, nu? tongue.gif
TiL
O sa fii dezamagit: abia acum m-a sacrificat biggrin.gif Acum vreo trei ore m-am logat ok.
Si aveam un cont atat de curat acolo ... :finger:
Imi pare rau ca aveam niste pm-uri cu informatii utile si acum nu le mai pot accesa :censored:
io's®
QUOTE (florin83)
acum sa vedem cat de prompt e romica..  
stiti ca va monitorizeaza pm-urile, nu? tongue.gif

off tpic
cum adika mah, ala monitorizeaza PM-urile??? mad.gif ... pai de ce dreaq ii mai zice PM
...hmm
ccc
Am fost dat afara de la BMWclub.ro .
Monotorizeaza PM, sau site-ul asta, una din 2 sau amandoua :ninja:
alexandru_83
Amandoua...cred smile.gif
Robert
Revin cu o noutate la subiectul in discutie:

Conform proiectului de modificare a Legii 571 / 2003, in varianta publicata on-line pe site-ul Ministerului Finantelor la data de 21 nov. 2005 (vezi link aici, fisier .pdf), au fost reduse unele din cuantumurile cu care se va imnulti fiecare grupa / fractiune de 200 cmc din capacitatea cilindrica.
Vedeti poza atasata.

Astfel, pentru fiecare grupa sau fractiune de 200 cmc din capacitatea cilindrica, se vor plati:
1. La masinile cu motoare sub 2000 cmc: cate 7 RON / grupa (in forma anterioara de proiect: 10 RON);
2. La masinile cu motoare intre 2000 si 3000 cmc: cate 60 RON / grupa (nemodificat fata de forma anterioara de proiect);
3. La masinile cu motoare peste 3000 cmc: cate 100 RON / grupa (in forma anterioara de proiect: 150 RON).

Vesti bune pentru cei cu motoare sub 2000 cmc (unde, practic, impozitul este mai mult decat convenabil). Pentru un BMW E30 320i se plateste un impozit anual de 70 RON (700.000 lei vechi).

Vesti insa foarte bune pentru cei cu motoare peste 3000 cmc (aici ma incadrez si eu). Pentru un BMW 535i impozitul anual va fi de 1800 RON (18.000.000 lei vechi), fata de 2700 RON (27.000.000) in forma anterioara de proiect.

IMPORTANT: Propunerea de Ordonanta de Urgenta este inca in faza de proiect. Aceasta inseamna ca nu e nimic sigur, din ce scrie acolo si ca inca poate suferi modificari.
alex230ro
E un pas inainte poate ca va mai fii o scadere pana la adoptarea legii smile.gif putem spune cam contribuit si noi cu ceva la decizia asta biggrin.gif .
Iulika0069
Io nu inteleg cum pot fi atat de cretini cei care redacteaza/adopta proiectul asta de lege

Inainte de impozitul asta de 16% stiu ca impozitul la salariu se calcula dupa niste formule care luau in calcul "surplusul" fata de grupa inferioara - adica impozitul de 40% sa zicem se aplica la ceea ce _depasea_ 10.000.000 de ex!

In cazul nostru ar fi simplu:
1. La masinile cu motoare sub 2000 cmc: cate 7 RON / grupa
2. La masinile cu motoare intre 2000 si 3000 cmc: cate 7 RON / grupa pana in 2000 si cate 60 RON / grupa ce depaseste 2000
3. La masinile cu motoare peste 3000 cmc: cate 7 RON / grupa pana in 2000, cate 60 RON / grupa ce depaseste 2000 si cate 100 RON ce depaseste 3000cmc
4. Si se continua asa pana cand te plictisesti..

Ce draq e atat de greu de priceput ca asa e cel mai corect/optim?

Idiotii draq!! sad.gif
525da
Masina mea are 12,5 grupe de cate 60 RON,adica am de dat 750 RON.Tot mi se pare colosala cresterea imopzitului,fata de 400000 ROL pe care i-am dat anul trecut.Se pare ca,daca am o astfel de masina,automat mi-au crescut exponential si veniturile. mad.gif
Imi vin acum pe limba niste cuvinte "expresive" la adresa cotei unice de impozitare,gratie careia au crescut toate "fonciirile"!
Sunt perfect de acord cu Iulika,asa ar trebui procedat,asa ar fi corect!
mertan
carei treaba. itzi treci in acte motor de 2.000 si tu ai pe masina 3500. asta este. biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.