Help - Search - Members - Calendar
Full Version: motor 2400td
BMWZone > BMW GENERAL > Intrebari si sfaturi despre BMW
Pages: 1, 2
lucian
as vrea sa aud ceva pareri de la posesorii sau fostii posesori de td., cum trebuie sa se comporte un td bun. Ma bate gandul sa iau un td, seria 5. Nu prea stiu mare lucru despre td. >Cum trebuie sa mearga unul bun, cum se probeaza, etc. Ce am vazut pana acum si am mers era un 524 td e34. Masina se misca binisor, pompa de motorina pierdea motorina. Am inteles ca era de la niste garnituri...
mie mi-e cam frica de td.-uri. Ai pierdut compresie...la revedere. Sfaturi, pareri...
tomado e28 owner
Nu prea are de ce sa-ti fie frica de td, mie mi se pare un motor fiabil. Cel mai bine e sa mergi cu unul sau mai multe care sunt in stare ok si iti formezi o parere. Ce iti doresti? e28 sau e34? Iti pot da pe PM id de mess si mai vorbim acolo daca vrei.
lucian
QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 7 2010, 01:02 PM) *
Nu prea are de ce sa-ti fie frica de td, mie mi se pare un motor fiabil. Cel mai bine e sa mergi cu unul sau mai multe care sunt in stare ok si iti formezi o parere. Ce iti doresti? e28 sau e34? Iti pot da pe PM id de mess si mai vorbim acolo daca vrei.

am mers cu e34 cu mot. 2400 td si mi-a placut. ma gandesc ca pe o caroserie mai usoara cum e cea de e28 se misca si mai bine.
un e28 am in vizor. vroiam sa stiu la ce sa ma uit. la benzinar cam stiu ce inseamna fum albastru, fum alb...
tomado e28 owner
Da, se misca ok. Nu am fost cu e34 524td inca. E important sa aiba compresie, sa nu fie turbo inecat in ulei si sa nu afume. In rest, sa nu curga pe la injectoare sau pompa de injectie. Restul verificarilor sunt comune cu benzinarele. Daca imi mai amintesc ceva, mai scriu.
TiL
Desfa capacul de la ulei la ralanti vezi daca pufaie pe-acolo.
Daca pufaie si la rece e varza. Daca pufaie la cald e aproape varza. Trebuie sa dea doar cativa vapori, nu sa sufle.

Incalzeste-l bine (sa se incalzeasca si cutia) si vezi daca scoate zgomote (huruieli) in cutie, la ralanti.

In alta ordine de idei, td are performante impresionante dar mi-e teama de problemele cu ele.
O sa fii putin (sau putin mai mult) dezamagit si de handling, mai ales ca vii de la M20 care-i mult mai usor. Eu am simtit diferenta de comportament pe viraje intre M30 si M21.

MeHigh
cred ca te poti gandi si la un E30 2.4 TD, ca exista si din astea. Asta, daca nu cauti confortul unei serie 5. oricum caroseria mai usoara a E28 si E30 cred ca iti ofera senzatii fata de E34, care are fierul ceva mai greu imprejur. Daca ai grija de un 2.4, nu te lasa in drum, ca orice motor de altfel. Si mai si fluiera frumos cand il apuca turbatu'. Ca greutate, TiL ti-a dat cea mai avizata parere, ca le-a schimbat pe masina si a sesizat diferenta de greutate. Eu unul am incredere in TD-ul de 2.4 strict din punctul de vedere al simplitatii. Recomand 2.4 TD-ul de pe E28, intrucat are pompa de injectie mecanica, singurul contact care vine la ea e cel de la electrovalva de motorina. Cel de E30(unele) si E34(toate originale) are pompa de injectie controlata electronic, la pompa ajungand un manunchi de fire, senzori prin interior -> mai multe care se pot strica pe-acolo.
Ciupanezu
Nu aş cumpăra diesel-uri aşa vechi.

Părere personală, nu mă interesează o discuţie în contradictoriu.
INTERCEPTOR
al meu merge perfect vara
cum se face frig porneste din ce in ce mai greu
pana abea mai porneste .si numai cu spray in admisie
insa am compresie moarte.
el ca motor este fiabil
insa sa l prinzi bun sau il repari pe al tau. daca iti iei
eu nu am chef sa l mai repar.o sa vand dieselul asa cum e
insa cuplat pe cutie automata ....este de vis:P

mai putin cand nu are compresie
bartro
QUOTE (INTERCEPTOR @ Mar 8 2010, 02:26 PM) *
mai putin cand nu are compresie

Tot de vis e doar mai urat tongue.gif
lucian
multumesc tuturor pt. opinii.
in finala s-au calificat un 524 td si un 528i.
pt. 524 astept niste poze edificatoare, iar 528-ului nu-i gasesc proprietarul-inca.
524 mi-ar conveni dpdv practic. de 528 mi-e cam frica ca ma ingenunchiaza(financiar)
bartro
QUOTE (lucian @ Mar 8 2010, 03:38 PM) *
in finala s-au calificat un 524 td si un 528i.

E28 ambele?
bartro
TiL, nu au TD-uri si o sensibilitate la axa cu came?
tomado e28 owner
Singura sensibilitate de care am auzit eu e referitoare la chiulasa, desi personal nu am avut probleme.
lucian
@mehigh: e30 exclus din start
@bart: e28 ambele
INTERCEPTOR
mai bun 2400 td pe e 28
eu nu am nici o prob nici cu axa nici cu chiulasa.desi cred ca a depasit demult 400 000 km
singur aprob la al meu este compresia
si o am de 2 ani deci stiu ce zic
singur aprob este iarna ca ma chinui sa o pornesc
si de aia m agand sa o si vand de lene.
dar daca ma enervez la vara si fac rost de bani ai fac motorul si nu mai vand nimic
lucian recomand 2400 td
e mai zgomots si consuma mult mai putin ca 2800
insa nu fuge tongue.gif
ca ala desi am atins 170 cu el asa varza
daca era mot ok cred ca as fi luat un 190 intins cu dieselachele meu lesinat
TiL
vorba lui ciupanezu, mie mi-e frica de diesel atat de vechi.
Pe de alta parte, daca ai noroc sa prinzi unul bun si sa-l ingrijesti, e bun pentru economia de combustibil.

Dar riscul ca sa se strice turbina, compresia, pompa, parca ma fac sa optez tot pentru benzinar. Plus riscurile asumate de greutatea mare a motorului: uzura mai rapida a articulatiei si suspensiei fata. Plus huruielile in cutie...
Ciupanezu
Avantajul principal al dieselui este economia de combustibil.

Pe de altă parte, când iei unul aşa vechi şi destul de primitiv, este foarte probabil să ai probleme cu el şi sa necesite o oarecare investiţie.

Prin urmare, te costă la fel ca şi cum mergi cu un motor pe benzină, dai diferenţa de combustibil pe reparaţii şi îţi faci şi nervi că nu prea trage.
TiL
la inceput esti foarte satisfacut, ca trage de rupe si consuma putin. Dar daca se duce....

Bart,
e adevarat ca eu ma uitam la axa cu came cand cautam diesel SH, pentru ca al meu diesel avea uzura aproape 1 mm pe cocoasele axei.
INTERCEPTOR
daca ti dau una cu dieselul meu primitv iti zboara plasticele de pe masina toate
in fine mot diesel gasesti bun dar f rar
si sa l refaci cred ca duce undeva la 300 350 euro
insa costa mult mai putin decat daca se strica un diesel de asta mai nou
la banzina e mai simplu si mai ieftin tot
mai ales la e 28 cu m 30 motor
insa dca mergi zilnic prin oras sau la servici o sa simti diferenta de la 10 la suta la 20
si crede ma ca in oras nu o sa vrei sa prinzi 200 mai ales cu amenzile astea si cu gropile .
e zgomots motorul
insa nu are nici o legatura cu o cutie stricata.mie in afara de sunetul de diesel care este ca un fel de tanc nu scoate sunete diferite
e ggreu motorul e clar:P
insa asa primiv inca mai merge si ingroapa multe e 46 si e 39 care deja s primitive si nu mai au valoare fata de e 90 sau e 60 ca sa nu mai zic de noua seria 5
elvislorin
colegul meu sorin (sierra1771) a refacut td-ul lui acum 2-3 ani...a bagat cam 1000 de euro dar a meritat fiecare banut...motorul a fost facut foarte bine si cu piese de calitate...rezultatul: excelent...consum rezonabil si comportament excelent pt varsta si tehnologia lui "primitiva"...si pot sa confirm ce a zis interceptor referitor la multe motoare din astea mai noi gen tdi, dci, cdi etc...au ramas saracii in spate rau de tot cand s-au pus cu batranul
tomado e28 owner
Care huruieli in cutie?... Nu cred ca e o problema comuna. Daca prinzi un motor ok, te tine mult si bine. Faptul ca e primitiv are un mare avantaj: se pot strica mai putine, ceea ce compenseaza intr-o masura performantele mai scazute. Consumul e foarte bun. Ceea ce se simte la buget.
@ Ciupanezu:
1. Nu vorbim de un motor pe benzina nou si un diesel obosit. La uzura echivalenta, nu e mai fiabil benzinarul sau mai ieftin de reparat. Daca ai argumente, le astept.
2. Daca alegi un 2.4td, nu astepti din start performante spectaculoase. La fel cum nu poti sa iei 1.6i si sa vrei performante de M.
3. 5L de benzina economisiti la 100km inseamna 500L la 10000km, echivalentul a 500euro. Te costa atat reparatiile? Semnificativ sau nu? (Am aproximat, diferenta oricum se simte, multi parcurg mai mult de 10000km pe an.)
TiL
Aveam huruieli in cutie, probabil din cauza ca motorul merge neregulat, ca dupa ce am pus un disc de ambreiaj foarte elastic s-a calmat zgomotul.
MeHigh
una peste alta, un diesel din asta batran si "obosit" isi face treaba foarte bine in oras, fara sa iti videze portofelul. si cardul. iar in afara, daca nu vrei acceleratii fulgeratoare, si te multumesti cu 120-130 o viteza de croaziera (la care se simte el in largul lui, pe la 2400 RPM) din nou o sa iti fie suficient dieselul. am mers eu cu un diesel din asta batran ieri, am facut 110 km de autostrada(120 km/h) si 63 km de Bucuresti(mers normal, nu alergatura), cu 12 litri de motorina (mers de la bec aprins - alimentat-mers pana s-a aprins iar becul).
Intretinerea unui diesel din asta obosit nu e cu mult mai scumpa decat a unui motor pe benzina, iar daca ii pui curele si uleiuri la timp, nu iti face probleme. Motoarele au fost bine gandite de la bun inceput, doar ca pe parcurs au cazut pe maini proaste si starea lor s-a degradat.
Cand te uiti la 2.4TD, verifica ce a zis TiL (capacul de la ulei - sa nu faca puf-puf pe-acolo, la rece/cald), scoate furtunul intre filtrul de aer si turbo, verifica la mana jocul axului turbinei, si foarte important: verifica sa porneasca la sfert de cheie la CALD - daca nu porneste, e stricat capul hidraulic al pompei de injectie - chestie costisitoare si care iti va da batai de cap. daca la prima pornire la rece scoate putin fum albastru, are duse simeringurile de supape si ajunge uleiul in capul pistonului cand masina e oprita->arde uleiul la pornire->fum albastru->consum de ulei mititel. uita-te la instalatia electrica a motorului, sa nu aiba improvizatii pe-acolo, vezi sa aiba bujiile pe releu, si nu actionate manual cu mai stiu eu ce butoane improvizate (aici spune multe despre proprietar si cum a ingrijit el masina).
daca imi mai amintesc sfaturi din epoca mea "diesel" iti mai spun, deocamdata atat mi-a venit in minte.
edutxu
QUOTE (Ciupanezu @ Mar 8 2010, 12:33 PM) *
Nu aş cumpăra diesel-uri aşa vechi.

Părere personală, nu mă interesează o discuţie în contradictoriu.

ca o paralela...nu o discutie.....eu eram convins ca aici e un forum de pasionati bmw nu de PROPRIETARI.....
ssi daca totusi ai o parere personala despre 24td inseamna ca ai avut si ii stii partile bune si rele. ca urmare asteptam sa ne dai si noua niste lamuriri, ca eu unul sincer m am saturat de fraze incepute de tine fara nici o fundamentare.
nici eu care am acasa 24td si care merge zilnic, nu pot spune ca e mai bun sau nu decat un m30 pentru ca desi uneori a facut sicane nu m a lasat in drum, vorba lui mihai, dar til si interceptor deocamdata stiu ce vorbesc. mai ales ca interceptor nu era el cu tractoarele acu vad ca le cam are la inima:P:P
iar tu Til, lasa gargara ca ai fost si tu tractorist si daca ai prinde un e28 tipla 24td nu cred ca l ai refuza tongue.gif:P in locul masinii aleia neecologice care o ai, insensibila la rugina =))
Ciupanezu
Asta cu pasionaţii este o vorbă care sună bine, eu sunt sigur că pasionaţii sunt mai puţini decât ăia care se dau pasionaţi ca să dea bine.

Nu, n-am avut, nu trebuie să-ţi dai cu ciocanul în cap ca să-ţi dai seama că doare, logica te poate ajuta.

Nu poţi trage concluzii dintr-un singur exemplu, mai relevante sunt mai multe exemple.
Cu alte cuvinte, degeaba ai tu un 2.4td care merge perfect, poate că ai avut noroc şi ai găsit unul foarte bine întreţinut sau exploatat cum trebuie.

Eu sunt sceptic cu privire la diesel-urile fără common rail, este dreptul meu să am această părere, am mers cu mai multe şi nu-mi plac.
Un motor aspirat va fi întotdeauna mai fiabil decât unul supraalimentat, prin urmare un M30 este mai fiabil decât un M21.

Exact la chestii de genul acesta mă refeream când nu am vrut să dau argumente.
Aşa e în general pe forumurile româneşti, sar unii de c** în sus când îţi spui părerea deşi nu jigneşti pe nimeni, se atacă imediat de parcă i-ai înjurat de mamă sau de morţi.

Ideea este foarte simplă, un diesel vechi poate prezenta mai multe probleme decât un otto vechi.
"Poate" adică nu e 100% sigur, pot exista excepţii, dar aşa se întâmplă în general.
Din moment ce banii sunt o problemă, e clar că mai bine alegi varianta mai puţin riscantă din punct de vedere financiar.

Dacă nu eşti în stare să discuţi pe un ton amical, te sfătuiesc să nu mi te mai adresezi.

QUOTE (INTERCEPTOR @ Mar 8 2010, 11:13 PM) *
daca ti dau una cu dieselul meu primitv iti zboara plasticele de pe masina toate
insa asa primiv inca mai merge si ingroapa multe e 46 si e 39 care deja s primitive si nu mai au valoare fata de e 90 sau e 60 ca sa nu mai zic de noua seria 5


E39 e tanc. laugh.gif


QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 8 2010, 11:57 PM) *
@ Ciupanezu:
1. Nu vorbim de un motor pe benzina nou si un diesel obosit. La uzura echivalenta, nu e mai fiabil benzinarul sau mai ieftin de reparat. Daca ai argumente, le astept.
2. Daca alegi un 2.4td, nu astepti din start performante spectaculoase. La fel cum nu poti sa iei 1.6i si sa vrei performante de M.
3. 5L de benzina economisiti la 100km inseamna 500L la 10000km, echivalentul a 500euro. Te costa atat reparatiile? Semnificativ sau nu? (Am aproximat, diferenta oricum se simte, multi parcurg mai mult de 10000km pe an.)


Un motor pe benzină vechi este mult mai uşor de întreţinut şi sunt mai puţine piese scumpe care pot pica.
La diesel poate pica turbina, pompa, în timp ce la benzină poate pica motorul în sine, în rest nu văd ce ar putea pica la fel de costisitor.

Dacă te interesează economia, ieşi mai bine cu o maşină mică şi ieftină şi un BMW pe benzină cu care să mergi doar de plăcere.

Iar 500 € chiar nu mai contează când vine vorba de cum te simţi la volan.
edutxu
ma baiatule...nu dau replay ca vad ca ti ai turbat degetele, si asa erai destul de aspirat.
nu ma intereseaza ce stii tu ci ce faci...
iti mai zic odata...cand o sa ti cumperi tu masian din banii tai renuntand la distractie , tigari si alte cele sa ridici glasul.
plus ca at cand o sa vad ca reusesti sa utilizezi corect un patent fara sa te accidentezi te fac doctor in mecanica. dar pana atunci lasa calculatorul si pune mana pe surubelnita si patent. nu e topic pe care sa nu l controlezi tu si sa scrii cate ceva, de parca ai avea gps in frunte smile.gif)
si ca sa am si o discutie amicala cu tine, desi cred ca aicazut pe scari si te cam dor genunchii....eu ti am zis doar sa fundamentezi ceea ce scrii, pentru ca eu n am vazut nuci lipite cu scuipat de perete asa cum incerci tu.
acu astept pareri concrete de ce nu e bun un 24 td , nu doar in impresiile simtirile si cugetul tau.
ca daca lucian ar fi in locul tau si ar pompa ai lui bani asacum pompeaza ai tai in tine si ar lua si el M8 automat ca sa faca jumatati de covrig smile.gif)
bartro
E clar ca toate lumea s-a saturat de iarna si a devenit irascibil. Cu toate, as vrea sa va rog sa continuati discutiile de gen pe PM sau alternative, ca sunt si oameni care chiar vor sa folosesc forum pentru scopul initial.
tomado e28 owner
QUOTE (Ciupanezu @ Mar 9 2010, 12:28 PM) *
Nu, n-am avut, nu trebuie să-ţi dai cu ciocanul în cap ca să-ţi dai seama că doare, logica te poate ajuta.

Eu sunt sceptic cu privire la diesel-urile fără common rail, este dreptul meu să am această părere, am mers cu mai multe şi nu-mi plac.
Un motor aspirat va fi întotdeauna mai fiabil decât unul supraalimentat, prin urmare un M30 este mai fiabil decât un M21.

Ideea este foarte simplă, un diesel vechi poate prezenta mai multe probleme decât un otto vechi.
"Poate" adică nu e 100% sigur, pot exista excepţii, dar aşa se întâmplă în general.
Din moment ce banii sunt o problemă, e clar că mai bine alegi varianta mai puţin riscantă din punct de vedere financiar.

Un motor pe benzină vechi este mult mai uşor de întreţinut şi sunt mai puţine piese scumpe care pot pica.
La diesel poate pica turbina, pompa, în timp ce la benzină poate pica motorul în sine, în rest nu văd ce ar putea pica la fel de costisitor.

Iar 500 € chiar nu mai contează când vine vorba de cum te simţi la volan.


Probabil e mai usor sa fac diesel-ul meu sa mearga cu apa decat sa te conving de inexactitatea afirmatiilor tale, dar:

Logica trebuie sa fie bazata pe ceva, omul a cerut parerile unora care au folosit o astfel de motorizare nu principii generale.

Eu unul nu am nimic cu tine, incerc sa combat unele idei pe care le-ai scris.

Sunt expuse destule probleme cu un otto vechi si aici pe forum.
Iar faptul ca e scump de reparat un diesel e fals, eu mi-am luat motor complet cu 250e. Aici vorbim de m21 vs m30 vechi, nu in general.

Daca iti place sa crezi ca toti care suntem multumiti de diesel suntem cazuri particulare, e dreptul tau.
Cat despre partea financiara, acolo te contrazici singur. Sunt convins ca iesi mult mai bine cu m21. Eu stiu cat ma costa PE MINE.
Dupa ce faci o analiza corecta ca principiu a costurilor, dar probabil nu esti la curent cu preturile, vii si spui ca 500e nu conteaza... Cu fraza asta devii tu caz particular pe aici smile.gif
Nu poti sa afirmi ceva si sa nu accepti o parere opusa. Nu detine nimeni adevarul absolut.
Sper ca n-am uitat nimic biggrin.gif
TiL
Astenia de primavara strikes hard.

Edy, primul meu instinct pe topicul asta a fost sa scriu scurt: "As fugi de diesel ca dracu de tamaie." biggrin.gif exact ca ciupanezu.
Dar fiind o parere subiectiva (am urat dieselul) am preferat sa pun si argumente.

Acum, cu mintea de pe urma, as sti ce sa fac cu un diesel daca l-as avea pe mana. M-am consumat prea mult cu schimbatul cutiei, ambreiajului, etc, atunci cand problema cea mare era motorul, era primul pe care trebuia sa-l repar. Dar cu ce costuri? sad.gif

QUOTE
iar tu Til, lasa gargara ca ai fost si tu tractorist si daca ai prinde un e28 tipla 24td nu cred ca l ai refuza tongue.gif:P in locul masinii aleia neecologice care o ai, insensibila la rugina =))

Si da, iau orice bmw (fie el si diesel) in schimbul ligheanului de plastic biggrin.gif Mor cand vad ce vreme de shotii e afara si eu ma transport cu tractiunea fata... sad.gif


Bun, acuma sa citesc ce ati mai debitat, ca ati scris, nu gluma.
MeHigh
Propun unui moderator sa mute posturile care nu au legatura cu M21/M30 din threadul lui Lucian - nu sunt relevante intru lamurirea lui.
s-au incins spiritele si nu e bine, haideti sa revenim la ganduri bune si comportament civilizat si pasnic, in incercarea noastra de a-l ajuta pe Lucian cu un sfat bazat pe experientele precedente. Eu unul nu am zis nimic de M30-uri, pentru ca nu am avut nici unul si nu stiu ce probleme pot aparea. am scris strict avantajele si dezavantajele ce pot aparea la un TeDeu.
lucian
chill out baieti!
m-am edificat oarecum in privinta td-ului.
azi am fost sa vad un e34 cu 2400 td. L-am verificat doar vizual. N-a vrut sa porneasca nici ajutat de o baterie de tractor.
era si f. frig dimineata biggrin.gif
in continuare astept poze si detalii cu un 524-86
528 zace sub zapada, dar i-am gasit proprietarul dupa nr. de inmatriculare.
va tin la curent.
MeHigh
daca are bujiile incandescente arse, o sa porneasca doar la sfarsitul lui Iulie masina aia, cu conditia sa o lasi cu capota deschisa si sub directa bataie a soarelui vreo 3 ore, sa se incalzeasca motorul. pe de alta parte, bujiile incandescente nu sunt garantate pe viata, sunt consumabile, de multe ori verificarea lor la sfarsitul toamnei te scuteste de o mare bataie de cap. BMW si Mercedes (nu stiu daca si altii - aici am testat eu) au o inginerie facuta la partea de bujii incandescente:
1. toate bujiile sunt bune. Comportamentul normal al bordului este: pui contactul, se aprinde becul de bujii, astepti sa se stinga si dai la automat ->masina porneste.
2. cel putin o bujie arsa. Comportament: pui contactul, NU se mai aprinde becul de bujii, astepti cu contactul pus pana se aprinde becul si dai la automat cand se aprinde (dureaza 8-15 secunde pana se va aprinde, in fctie de cat de frig e afara), dupa care becul de bujii ramane aprins cateva zeci de secunde spre 1 minut, semn ca ai o problema la una din bujii - cel putin. ->masina porneste dar merge neregulat pentru foarte scurt timp, trepideaza pt ca merge in 4-5 pistoane.
Legat de cat costa o bujie incandescenta pentru 2.4 TD, te poate lamuri Edutxu, parca el a cumparat in toamna pentru My EX Black Sharky.
TiL
Era vreo 30 lei o bujie BOSCH, daca retin bine.
Totusi, de unde stii ca erau bujiile de vina:D Mai stiu un TD care face figuri la rece, chiar cu bujii bune.

La mine comportamentul era altfel:
1. se aprinde becul de bujii cateva secunde (interval socotit in functie de temperatura blocului) apoi se stinge si se aprinde becul verde, semn ca poti da la cheie.
2. La doi nu mai tin minte daca era cum zici sau pur si simplu era ca la 1. doar ca nu se mai aprindea becul verde.
bartro
La M30 chiulasa e punctul slab din experienta mea. Mare grija la axa cu came.
Ciupanezu
QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 01:22 PM) *
Probabil e mai usor sa fac diesel-ul meu sa mearga cu apa decat sa te conving de inexactitatea afirmatiilor tale, dar:

Puteai sa nu scrii asta.
Nu vad de unde ai tras tu concluzia ca nu ascult argumentele altora.

QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 01:22 PM) *
Logica trebuie sa fie bazata pe ceva, omul a cerut parerile unora care au folosit o astfel de motorizare nu principii generale.

Da, logica mea are sens.
Ceea ce am spus eu sunt niste principii generale care au aplicabilitate reala.
Am spus ca un motor aspirat este mai fiabil decat unul supraalimentat? Ai vreun contraargument?


QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 01:22 PM) *
Eu unul nu am nimic cu tine, incerc sa combat unele idei pe care le-ai scris.

Nu stiu daca ar trebui sa te si cred.

QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 01:22 PM) *
Sunt expuse destule probleme cu un otto vechi si aici pe forum.
Iar faptul ca e scump de reparat un diesel e fals, eu mi-am luat motor complet cu 250e. Aici vorbim de m21 vs m30 vechi, nu in general.

Exemplele de pe acest forum nu sunt neaparat foarte relevante.
Cati utilizatori reali are acest forum?
Foarte putini.
Poti sa faci un sondaj pe baza unui numar mic de participanti?
Daca faci asta, marja de eroare este destul de mare, concluziile sunt eronate in acest caz.

250 euro plus montaj. E vorba de un motor complet sau fara anexe? Cu tot cu turbina?
250 euro poate fi usor numit un chilipir, asta daca motorul este impecabil.
Sunt sigur ca se pot gasi astfel de motoare, insa e destul de greu sa gasesti unul care sa fie si in stare buna la banii astia.

QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 01:22 PM) *
Daca iti place sa crezi ca toti care suntem multumiti de diesel suntem cazuri particulare, e dreptul tau.
Cat despre partea financiara, acolo te contrazici singur. Sunt convins ca iesi mult mai bine cu m21. Eu stiu cat ma costa PE MINE.

Nu am idei preconcepute, asa ca ai tras o concluzie eronata.
Nu ma contrazic singur, poate nu m-am exprimat destul de clar.
Sunt convins ca iesi mai bine cu M21 daca nu-ti pica nici o piesa, insa daca tie iti pica ceva, iar altul ia un M30 in stare buna si nu baga nimic altceva in afara de consumabile, tu iesi mai scump sau sunteti pe picior de egalitate, mai putin atunci cand vine vorba de performante si placerea de la volan.

QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 01:22 PM) *
Dupa ce faci o analiza corecta ca principiu a costurilor, dar probabil nu esti la curent cu preturile, vii si spui ca 500e nu conteaza... Cu fraza asta devii tu caz particular pe aici smile.gif
Nu poti sa afirmi ceva si sa nu accepti o parere opusa. Nu detine nimeni adevarul absolut.
Sper ca n-am uitat nimic biggrin.gif


Banuiesc ca preturile pentru piese sh sunt destul de mici.
Pe de alta parte, nu poti sa tii o masina in stare buna doar cu piese din dezmembrari.

Ai scos din context afirmatia mea.
500 euro in plus nu conteaza atunci cand vine vorba de pasiune, mai ales cand aproape toti spun ca au un BMW din pasiune.
Daca nu e vorba de pasiune, de ce sa iei un BMW vechi?
E clar ca exista masini mai ieftine care te pot duce de la A la B.

Eu n-am spus ca nu accept o parere opusa si nici nu detin adevarul absolut.
Dupa cum vezi, cu mine se poate discuta.
Pe de alta parte, nu accept sa mi se vorbeasca pe tonuri obraznice si nici sa fiu numit bagator de seama, chiar si intr-un mod subtil.

Daca te contrazic, asta nu inseamna ca nu-ti respect parerea sau te jignesc cu ceva, poate tu ai dreptate si eu gresesc sau invers.
Ciupanezu
QUOTE (edutxu @ Mar 9 2010, 12:57 PM) *
ma baiatule...nu dau replay ca vad ca ti ai turbat degetele, si asa erai destul de aspirat.
nu ma intereseaza ce stii tu ci ce faci...
iti mai zic odata...cand o sa ti cumperi tu masian din banii tai renuntand la distractie , tigari si alte cele sa ridici glasul.
plus ca at cand o sa vad ca reusesti sa utilizezi corect un patent fara sa te accidentezi te fac doctor in mecanica. dar pana atunci lasa calculatorul si pune mana pe surubelnita si patent. nu e topic pe care sa nu l controlezi tu si sa scrii cate ceva, de parca ai avea gps in frunte smile.gif )
si ca sa am si o discutie amicala cu tine, desi cred ca aicazut pe scari si te cam dor genunchii....eu ti am zis doar sa fundamentezi ceea ce scrii, pentru ca eu n am vazut nuci lipite cu scuipat de perete asa cum incerci tu.
acu astept pareri concrete de ce nu e bun un 24 td , nu doar in impresiile simtirile si cugetul tau.
ca daca lucian ar fi in locul tau si ar pompa ai lui bani asacum pompeaza ai tai in tine si ar lua si el M8 automat ca sa faca jumatati de covrig smile.gif )


Tu tot tragi concluzii despre mine fara sa ma cunosti si crezi ca ai mare dreptate.
Stii tu sigur ca nu fac nici un sacrificiu pentru masina mea?
Ma cunosti tu atat de bine?
In primul rand, nu vad de ce te preocupa asta.

Din nou ai tras o concluzie gresita.
Am facut multe cu mana mea si la masina mea si la masinile altor amici.
E adevarat ca nu am pus poze ca sa ma laud pe forumuri asa cum este la moda si nici nu m-am laudat cu asta, insa niciodata nu am refuzat sa ajut pe cineva cu ceva la masina, iar asta fara nici un ban.

Limbajul pe care-l folosesti este foarte agresiv si stupid, pot sa-ti vorbesc chiar mult mai urat, insa stiu ca se va sterge si nici nu vreau sa ma murdaresc din cauza ta.

Faza cu banii nu pot sa o pun decat pe seama invidiei sau prostiei.
Te sfatuiesc sa lasi invidiile, e cea mai mare prostie sa-i invidiezi pe altii.
E treaba mea de unde am bani sau nu, nu trebuie sa te preocupe asta.
Nu am facut rau nimanui ca sa am bani sau sa-mi iau masina, asa ca nu am de ce sa-ti dau tie explicatii.
Faza aia cu M8 automat si jumatatea de covrig nu denota decat prostie si frustrare, asa ca nu mai avem ce discuta.
Daca tu nu esti in stare sa vorbesti civilizat, nu cred ca e nimeni obligat sa-ti citeasca mizeriile, asa ca opreste-te.

Eu chiar nu vreau sa ma cert cu nimeni, daca vrei neaparat sa-mi spui ceva, trimite-mi un pm, da-mi un numar de telefon, ne certam altfel, nu in modul acesta penibil.
TiL
He he, abia astept sa vina Edy la Bucuresti, sa mergem la o pizza in cartier, pe la favorit biggrin.gif
Nu cred ca o sa va mai vorbiti asa dup-aia.
Ciupanezu
Eu chiar n-am nimic cu el.
iorgos
Sincer despre diesel nu pot da nici un sfat, dar la un m30 da.

La un m30 daca motorul a fost bine intretinut nu are voie sa te lase in drum, nu ca un 2.4 td ar face asta. Parerea mea ar fi un benzinar, daca poti sustine financiar consumul.
tomado e28 owner
QUOTE (Ciupanezu @ Mar 9 2010, 04:47 PM) *
Puteai sa nu scrii asta.
Nu vad de unde ai tras tu concluzia ca nu ascult argumentele altora.


Probabil ca le asculti, dar mergi pana in panzele albe cu acelasi lucru, indiferent daca ai dreptate sau nu.

QUOTE
Da, logica mea are sens.
Ceea ce am spus eu sunt niste principii generale care au aplicabilitate reala.
Am spus ca un motor aspirat este mai fiabil decat unul supraalimentat? Ai vreun contraargument?


Ai pus problema gresit. Nimeni nu ia un m30 si un m21 la intamplare si le testeaza pe urma fiabilitatea. Un m21 in stare buna te duce mult si bine fara costuri mari. Paralela intre motoarele aspirate/supraalimentate e total irelevanta aici. Exista si 524d. Nu e mai fiabil decat td-ul. Un diesel modern e mai complicat si mai solicitat, cad tot felul de piese. In cazul lor probabil ca ai avea dreptate., in acest caz nu.

QUOTE
Nu stiu daca ar trebui sa te si cred.


Nu te cunosc, crezi ce vrei, nu ma afecteaza cu nimic. Pur si simplu imi exprim opinia, asa cum faci si tu. Diferenta e ca incerc sa scriu doar despre lucruri pe care le cunosc bine si admit cand gresesc.

QUOTE
Exemplele de pe acest forum nu sunt neaparat foarte relevante.
Cati utilizatori reali are acest forum?
Foarte putini.
Poti sa faci un sondaj pe baza unui numar mic de participanti?
Daca faci asta, marja de eroare este destul de mare, concluziile sunt eronate in acest caz.


Stiu asta de la cursul de Marketing tongue.gif Nu era vorba de vreun sondaj aici. Evidentiam faptul ca mai sunt probleme si la benzinare. Pana sa pice cu totul, pot deveni extrem de enervante.

QUOTE
250 euro plus montaj. E vorba de un motor complet sau fara anexe? Cu tot cu turbina?
250 euro poate fi usor numit un chilipir, asta daca motorul este impecabil.
Sunt sigur ca se pot gasi astfel de motoare, insa e destul de greu sa gasesti unul care sa fie si in stare buna la banii astia.


Montajul l-am facut eu, ajutat de cineva. Repet, e un motor foarte simplu. Pentru un montaj in service mi-ar fi luat cel putin 150 euro. Nu merita.
Da, cu turbina si fara anexe. Mi-a fost recomandat de cineva. Probabil ca sunt eu mai norocos smile.gif

QUOTE
Nu am idei preconcepute, asa ca ai tras o concluzie eronata.
Nu ma contrazic singur, poate nu m-am exprimat destul de clar.
Sunt convins ca iesi mai bine cu M21 daca nu-ti pica nici o piesa, insa daca tie iti pica ceva, iar altul ia un M30 in stare buna si nu baga nimic altceva in afara de consumabile, tu iesi mai scump sau sunteti pe picior de egalitate, mai putin atunci cand vine vorba de performante si placerea de la volan.


Daca ai un m21 si un m30, ambele in stare buna, iti garantez ca iesi net mai bine cu diesel-ul. Nu am cum sa ies mai scump, nici macar la egalitate.
Placerea la volan o simt si cu masina asta. Depinde ce fel de asteptari ai. Daca vrei performante, alegi m30 si suporti costurile, care sunt net superioare, indiferent cat ai sustine tu sau alti contrariul smile.gif


QUOTE
Banuiesc ca preturile pentru piese sh sunt destul de mici.
Pe de alta parte, nu poti sa tii o masina in stare buna doar cu piese din dezmembrari.


Adevarat, nu merita sa iei orice piesa second. Depinde si de buget. Nici piesele noi (in special cele uzate datorita infrastructurii rutiere de proasta calitate de aici) nu mi se par foarte scumpe.

QUOTE
Ai scos din context afirmatia mea.
500 euro in plus nu conteaza atunci cand vine vorba de pasiune, mai ales cand aproape toti spun ca au un BMW din pasiune.
Daca nu e vorba de pasiune, de ce sa iei un BMW vechi?
E clar ca exista masini mai ieftine care te pot duce de la A la B.


Pentru unii suma aceasta ii poate determina sa aleaga varianta diesel. E vorba de sume pe care le dai constant pe combustibil, fara sa obtii neaparat vreo satisfactie.

QUOTE
Eu n-am spus ca nu accept o parere opusa si nici nu detin adevarul absolut.
Dupa cum vezi, cu mine se poate discuta. Pe de alta parte, nu accept sa mi se vorbeasca pe tonuri obraznice si nici sa fiu numit bagator de seama, chiar si intr-un mod subtil.

Se poate discuta si cu mine, accept pareri opuse daca sunt bine argumentate, la obiect si date in cunostiinta de cauza.
Daca te-am jignit in vreun fel, imi cer scuze. Incerc sa ilustrez doar ca ai, in acest caz, o parere gresita. In lipsa unor argumente solide, imi pastrez aceasta opinie.

QUOTE
Daca te contrazic, asta nu inseamna ca nu-ti respect parerea sau te jignesc cu ceva, poate tu ai dreptate si eu gresesc sau invers.


Sper sa si crezi ce afirmi. Atunci nu e loc de resentimente. Mi-am exprimat doar dezacordul.
MeHigh
cred ca Iorgos a expus cel mai bine problema. daca ai nevoie sa mergi zi de zi cu el, si te deranjeaza sa treci des pe la benzinarie sa alimentezi, ia un diesel verificat bine inainte. daca vrei masina strict pentru plimbari lungi, pentru satisfactia unui raspuns impunator la apasarea pedalei de acceleratie, alege benzinarul.
Ciupanezu
QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 08:27 PM) *
Probabil ca le asculti, dar mergi pana in panzele albe cu acelasi lucru, indiferent daca ai dreptate sau nu.

Ştiu să-mi susţin punctul de vedere.
După părerea mea, este o calitate nu un defect. smile.gif

QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 08:27 PM) *
Ai pus problema gresit. Nimeni nu ia un m30 si un m21 la intamplare si le testeaza pe urma fiabilitatea. Un m21 in stare buna te duce mult si bine fara costuri mari. Paralela intre motoarele aspirate/supraalimentate e total irelevanta aici. Exista si 524d. Nu e mai fiabil decat td-ul. Un diesel modern e mai complicat si mai solicitat, cad tot felul de piese. In cazul lor probabil ca ai avea dreptate., in acest caz nu.

Chiar şi dacă este într-adevăr aşa şi M21 este un motor foarte fiabil, comparaţia între aspirate/supraalimentate este foarte relevantă.
De ce? Pentru că turbina pică la orice maşină, nu durează o viaţă.
Iar când iei o maşină atât de veche, faptul că turbina are deja o uzură şi aruncă ulei este un lucru cert.
Când am spus fiabilitate m-am referit la maşină, nu doar la motor.
Un motor diesel nu pică atât de uşor, însă dacă ai turbină, turbina poate pica destul de lejer, aici depinde de modul în care a fost exploatată maşina.
Adaugi faptul că motorina de la noi este destul de proastă, asta duce la probleme cu pompa şi cu injectoarele. De aici alte cheltuieli.

Diesel-ul modern este mai complicat într-adevăr, însă costurile mari apar tot din cauza turbinei şi înjectoarelor.
În cazul celor cu common rail, dacă ne referim la E39, E46, X5, E38, de obicei pică pompele de combustibil, injectoarele, turbina, tot felul de senzori.

QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 08:27 PM) *
Nu te cunosc, crezi ce vrei, nu ma afecteaza cu nimic. Pur si simplu imi exprim opinia, asa cum faci si tu. Diferenta e ca incerc sa scriu doar despre lucruri pe care le cunosc bine si admit cand gresesc.

Diferenţa asta nu există deloc.
Eu vorbesc doar despre lucruri pe care le cunosc şi despre care sunt documentat.
Dacă nu ştiu ceva, nu mă bag.

QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 08:27 PM) *
Stiu asta de la cursul de Marketing tongue.gif Nu era vorba de vreun sondaj aici. Evidentiam faptul ca mai sunt probleme si la benzinare. Pana sa pice cu totul, pot deveni extrem de enervante.

Păi atunci nu trebuie ridicată teoria conform căreia M21 e super fiabil la nivel de axiomă doar pentru că pe acest forum există câţiva posesori de maşini cu această motorizare.
Da, e foarte adevărat, şi la benzinare apar probleme, însă sunt, în general, mai ieftin de rezolvat.

QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 08:27 PM) *
Montajul l-am facut eu, ajutat de cineva. Repet, e un motor foarte simplu. Pentru un montaj in service mi-ar fi luat cel putin 150 euro. Nu merita.
Da, cu turbina si fara anexe. Mi-a fost recomandat de cineva. Probabil ca sunt eu mai norocos smile.gif

Dar de ce ai schimbat motorul? smile.gif
Cumva ţi-a picat? Sau aveai altă motorizare?

QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 08:27 PM) *
Daca ai un m21 si un m30, ambele in stare buna, iti garantez ca iesi net mai bine cu diesel-ul. Nu am cum sa ies mai scump, nici macar la egalitate.
Placerea la volan o simt si cu masina asta. Depinde ce fel de asteptari ai. Daca vrei performante, alegi m30 si suporti costurile, care sunt net superioare, indiferent cat ai sustine tu sau alti contrariul smile.gif

Este adevărat dacă ambele sunt în stare bună.
Consider că este greu să găseşti un astfel de motor.
Chiar dacă sunt net superioare, tot M30 aş alege.
Sunetul unui motor pe benzină merită orice sacrificiu atunci când iei o maşină din pasiune.


QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 08:27 PM) *
Adevarat, nu merita sa iei orice piesa second. Depinde si de buget. Nici piesele noi (in special cele uzate datorita infrastructurii rutiere de proasta calitate de aici) nu mi se par foarte scumpe.


Chiar dacă nu sunt foarte scumpe, trăim în ţara în care mulţi îşi pun discuri sh...

QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 08:27 PM) *
Pentru unii suma aceasta ii poate determina sa aleaga varianta diesel. E vorba de sume pe care le dai constant pe combustibil, fara sa obtii neaparat vreo satisfactie.

Corect.
Însă, aşa cum am spus anterior, dacă 500 € reprezintă o sumă care te determină să renunţi la o motorizare, eu sunt de părere că e mai bine să iei o maşină ieftină şi cu motor mic pe benzină.
BMW-urile nu sunt maşini fiabile şi întreţinerea lor costă mai mult decât în cazul maşinilor mai banale.

QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 08:27 PM) *
Se poate discuta si cu mine, accept pareri opuse daca sunt bine argumentate, la obiect si date in cunostiinta de cauza.
Daca te-am jignit in vreun fel, imi cer scuze. Incerc sa ilustrez doar ca ai, in acest caz, o parere gresita. In lipsa unor argumente solide, imi pastrez aceasta opinie.

Nici o problemă.

QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 08:27 PM) *
Sper sa si crezi ce afirmi. Atunci nu e loc de resentimente. Mi-am exprimat doar dezacordul.

Nu spun ceea ce nu cred.
INTERCEPTOR
sunteti obositori
ciupanezule glumeam
nu mi as strica eu masina doar ca sa ti o sfaram pe a ta
era o gluma
ma doare in c** de e 39 si de alte masini
mai terminati

eu am de aproape 2 ani dieselul
si nu am facut nimic la motor sau la altceva
doar mi am vopsit o ca era uratica
in rest nu stiu daca am bagat in 2 ani 20 de mil in ea
cred ca am zis mult 20 000 000 si am mers cu ea de am innebunit
mai mult ma costa iarna sprayul de pornire:P
Ciupanezu
Am văzut-o şi eu, ai mână de vopsitor. tongue.gif
INTERCEPTOR
merge
cat de cat
nu mi am dat silinta
oricum nu am conditii de vopsit da merge m21 e bun m30 e bun si gata sa nu va mai aud
Ciupanezu
Mie imi place cum a iesit. smile.gif
tomado e28 owner
help.gif offtopic.gif
INTERCEPTOR
sa stearga cineva toate aberatiile de pana acuma si sa lasa numai ce e pt jante. mersi
tomado e28 owner
Nene, ai gresit topicu' tongue.gif Jantele sunt in partea cealalta. laugh.gif
INTERCEPTOR
asa e scuze
daca sunt scandaluri peste tot ..tot aia e...sa faca cineva curat
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.