QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 08:27 PM)
Probabil ca le asculti, dar mergi pana in panzele albe cu acelasi lucru, indiferent daca ai dreptate sau nu.
Ştiu să-mi susţin punctul de vedere.
După părerea mea, este o calitate nu un defect.
QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 08:27 PM)
Ai pus problema gresit. Nimeni nu ia un m30 si un m21 la intamplare si le testeaza pe urma fiabilitatea. Un m21 in stare buna te duce mult si bine fara costuri mari. Paralela intre motoarele aspirate/supraalimentate e total irelevanta aici. Exista si 524d. Nu e mai fiabil decat td-ul. Un diesel modern e mai complicat si mai solicitat, cad tot felul de piese. In cazul lor probabil ca ai avea dreptate., in acest caz nu.
Chiar şi dacă este într-adevăr aşa şi M21 este un motor foarte fiabil, comparaţia între aspirate/supraalimentate este foarte relevantă.
De ce? Pentru că turbina pică la orice maşină, nu durează o viaţă.
Iar când iei o maşină atât de veche, faptul că turbina are deja o uzură şi aruncă ulei este un lucru cert.
Când am spus fiabilitate m-am referit la maşină, nu doar la motor.
Un motor diesel nu pică atât de uşor, însă dacă ai turbină, turbina poate pica destul de lejer, aici depinde de modul în care a fost exploatată maşina.
Adaugi faptul că motorina de la noi este destul de proastă, asta duce la probleme cu pompa şi cu injectoarele. De aici alte cheltuieli.
Diesel-ul modern este mai complicat într-adevăr, însă costurile mari apar tot din cauza turbinei şi înjectoarelor.
În cazul celor cu common rail, dacă ne referim la E39, E46, X5, E38, de obicei pică pompele de combustibil, injectoarele, turbina, tot felul de senzori.
QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 08:27 PM)
Nu te cunosc, crezi ce vrei, nu ma afecteaza cu nimic. Pur si simplu imi exprim opinia, asa cum faci si tu. Diferenta e ca incerc sa scriu doar despre lucruri pe care le cunosc bine si admit cand gresesc.
Diferenţa asta nu există deloc.
Eu vorbesc doar despre lucruri pe care le cunosc şi despre care sunt documentat.
Dacă nu ştiu ceva, nu mă bag.
QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 08:27 PM)
Stiu asta de la cursul de Marketing
Nu era vorba de vreun sondaj aici. Evidentiam faptul ca mai sunt probleme si la benzinare. Pana sa pice cu totul, pot deveni extrem de enervante.
Păi atunci nu trebuie ridicată teoria conform căreia M21 e super fiabil la nivel de axiomă doar pentru că pe acest forum există câţiva posesori de maşini cu această motorizare.
Da, e foarte adevărat, şi la benzinare apar probleme, însă sunt, în general, mai ieftin de rezolvat.
QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 08:27 PM)
Montajul l-am facut eu, ajutat de cineva. Repet, e un motor foarte simplu. Pentru un montaj in service mi-ar fi luat cel putin 150 euro. Nu merita.
Da, cu turbina si fara anexe. Mi-a fost recomandat de cineva. Probabil ca sunt eu mai norocos
Dar de ce ai schimbat motorul?
Cumva ţi-a picat? Sau aveai altă motorizare?
QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 08:27 PM)
Daca ai un m21 si un m30, ambele in stare buna, iti garantez ca iesi net mai bine cu diesel-ul. Nu am cum sa ies mai scump, nici macar la egalitate.
Placerea la volan o simt si cu masina asta. Depinde ce fel de asteptari ai. Daca vrei performante, alegi m30 si suporti costurile, care sunt net superioare, indiferent cat ai sustine tu sau alti contrariul
Este adevărat dacă ambele sunt în stare bună.
Consider că este greu să găseşti un astfel de motor.
Chiar dacă sunt net superioare, tot M30 aş alege.
Sunetul unui motor pe benzină merită orice sacrificiu atunci când iei o maşină din pasiune.
QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 08:27 PM)
Adevarat, nu merita sa iei orice piesa second. Depinde si de buget. Nici piesele noi (in special cele uzate datorita infrastructurii rutiere de proasta calitate de aici) nu mi se par foarte scumpe.
Chiar dacă nu sunt foarte scumpe, trăim în ţara în care mulţi îşi pun discuri sh...
QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 08:27 PM)
Pentru unii suma aceasta ii poate determina sa aleaga varianta diesel. E vorba de sume pe care le dai constant pe combustibil, fara sa obtii neaparat vreo satisfactie.
Corect.
Însă, aşa cum am spus anterior, dacă 500 € reprezintă o sumă care te determină să renunţi la o motorizare, eu sunt de părere că e mai bine să iei o maşină ieftină şi cu motor mic pe benzină.
BMW-urile nu sunt maşini fiabile şi întreţinerea lor costă mai mult decât în cazul maşinilor mai banale.
QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 08:27 PM)
Se poate discuta si cu mine, accept pareri opuse daca sunt bine argumentate, la obiect si date in cunostiinta de cauza.
Daca te-am jignit in vreun fel, imi cer scuze. Incerc sa ilustrez doar ca ai, in acest caz, o parere gresita. In lipsa unor argumente solide, imi pastrez aceasta opinie.
Nici o problemă.
QUOTE (tomado e28 owner @ Mar 9 2010, 08:27 PM)
Sper sa si crezi ce afirmi. Atunci nu e loc de resentimente. Mi-am exprimat doar dezacordul.
Nu spun ceea ce nu cred.