Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E30 M50 turbo
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2
Iulika0069
Acest post o sa contina si modificari / completari ulterioare (de ex intrebarea despre frane a lui florin83..)
Am pus 'disclaimer'-ul asta ca sa nu apara neintelegeri / postari de genul 'vezi ca a raspuns deja la asta la inceputul thread-ului' tongue.gif


Am tot zis ca fac un topic despre 'bestie'.. Asa am zis si cu pisica si pana la urma l-a facut Florin83 dupa ce [mi-]a luat masina smile.gif

Asa ca o sa pun in mare cam ce stiu ca e pe masina wink.gif:

- motor M50B20
- kiulasa de 2.5 (porturi admisie/evacuare marite), piese de S50 (talerele de supapa) sau de M52 (taketi)
- turbina Garrett T4 (copie) - suporta 450-480cp
- admisie M3 S50
- serpi custom pt turbo
- intercooler nesimtit smile.gif - fagurele are 60 x 30 x 7.6 cm
- radiator ulei
- injectoare 550cmc (cred)
- pompa de benzina cu debit marit
- bobine in genul "Plasma-Direct ignition"

Engine management-ul este cel stock - baietii de la EPS (WPP & HUT) reusind cu succes sa il [re]programeze pt aplicatii turbo.
Debitmetrul este de M50 2.5 - pus in carcasa de 3", sa nu restrictioneze flow-ul.

Radiatorul e tot stock, cu un termostat de 80℃ (de M20) face fata fara probleme chiar si vara; sistemul de racire e completat de un ventilator de AC de la un seria 7 (parca), nu exista vāsc..

Transmisia e o combinatie intre cutie de M3 e36 in 5 trepte, cardan 325tds e36, diff LSD 'carcasa mare' cu raportul 2.79:1; initial aveam 2.65 dar mi s-a parut ca e cam lenesa tongue.gif masina.
Gumele spate sunt Toyo R888 225/50.16, pe fata sunt Toyo T1R 205/50.16.
Jantele sunt cele de la Butcky, copie dupa Compomotive; sunt destul de grele (cam 10kg/janta), ma tot gandesc sa 'investesc' in unele ultrausoare, dar pe 16" nu prea gasesc (daca as trece pe 17" as avea de ales intre mai multe modele..)
Oricum, e cu dus si intors cu jante usoare, sunt argumente si pro, si contra..

Toata bucsaraia pe spate (inclusiv cea de la diff) este din poliuretan, cu posibilitatea reglarii unghiurilor pe spate.
Este cea mai buna alegere pt puteri de genul bestiei, inainte sa am aceste bucsi aveam mari probleme - in momentul in care se pleca un pic mai violent incepea sa 'bata' puntea, cu risc f mare de a rupe o planetara sau chiar cardanul

L.E. Pt stabilitate mai buna am pus si bara spate stabilizatoare - e practic un triunghi, sudata intre cele 2 oale si deasupra diferentialului

L.E. Discurile si placutele sunt stock (ATE Power), pompa de frana e de seria 7; masina franeaza decent de la 250 la ora, dar dupa cateva frane de genu asta cam incep sa scoata fum biggrin.gif

L.E. Pt siguranta in exploatare biggrin.gif am montat un rollcage OMP (are certficare TUV)


Proiecte de viitor (apropiat):

1. kit de methanol - de fapt WAI (Water Alcohol Injection)

Se merge pe un amestec de 1:1 - apa distilata : alcool metilic/izopropilic.
Avantaje:
- scade temperatura in admisie
- si in cilindri
- creste cifra octanica (CO) de la 95 la 105-110
- aburul sub presiune actioneaza ca un detergent - se curata perfect supapele, capul pistoanelor etc

____1.1 presiune crescuta de la 1.1bar la 1.25bar

____1.2 boost controller electronic - in momentul in care WAI nu mai functioneaza (nu mai e lichid in rezervor, se arde pompa etc) sa se micsoreze presiunea (de la 1.25 la 1.1 de ex); in felul asta se poate tuna soft-ul (avansul) mai agresiv, a.i. sa tina cont de CO mult crescuta

Sper sa ajung in acest fel la 430-450cp la volanta (de la 390cp cat a dat ultima masuratoare la MaterTuner) si sper sa tina bielele stock la cuplul de peste 500Nm biggrin.gif

2. volan tongue.gif

3. capota de fibra, eventual geamuri laterale plexiglas, spatar spate inlocuit cu un burete fonoabsorbant

4. scaune usoare (sunt unele Sparco la vreo 7kg..) + centuri in 4 puncte

5. gume 245/45.16 (tot R888) + modificat pasajele spate; sau, trecut la 255/40.17 cu jante ultrausoare (OZ Allegerita / Chrono / Ultraleggera, ATS DTC Superlight, MAK XLR..)

6. frane M3 E36
David
Pasiune dusa la extrem!... wub.gif Si ca sa citez un mos portughez " Merge repede masina asta!..." smile.gif cha (2).gif
tomado e28 owner
Frumos, foarte foarte frumos smile.gif Din pacate pare descurajant de complicat de facut tongue.gif
Cat te-a costat si cat timp a durat sa ajunga la stadiul actual?
Iulika0069
Niste filmari mai veki cu bordul (pe vremea aia aveam 205/50.15 pe spate, deci tb sa tinem cont si de abaterea respectiva..):

http://www.youtube.com/watch?v=LbUSbL-ThfE
http://www.youtube.com/watch?v=o3iH73QhGSY
http://www.youtube.com/watch?v=6sGtih1Vy5o

Cateva filmulete de la legale:

http://www.youtube.com/watch?v=chqQezFQTJc
http://www.youtube.com/watch?v=0OY8Vu55R9o
http://www.youtube.com/watch?v=JPfHVB_Ajx4

Mai sunt cateva filmulete 'private' (unele au fost la un mom dat publice..), daca vreti sa le vedeti imi ziceti - va trebuie cont pe youtube, dupa care va adaug in lista de Friends.
Puteti sa va abonati la userul Iulika0069 - sa fiti in pas cu ultimele noutati biggrin.gif
Iulika0069
A durat f putin - cateva zile, din momentul in care m-am decis ca o vreau smile.gif

Este fosta masina a lui Catalin WPP - are si el cateva filmulete pe youtube, cautati dupa 'wpp325'..
A fost proiectul lui personal, masina a fost lucrata cu mult cap (si maini biggrin.gif) - io practic nu am facut la ea decat sa pun rollcage si bara stabilizatoare spate, BOV, intercooleru cel nesimtit, buscile de poliuretan (tot la sfaturile lui), jantele si gumele..
05aBi
De mult ma intrebam cum de nu are masina topic si pe forumul asta, tinand cont ca are pe un forum din afara.
Cred ca te amuzi teribil cand esti primul la semafor iar in stanga sau in dreapta ta se intampla sa fiu un pui de reisar. biggrin.gif

L.E. la masina asta un detector de radar e un must have. laugh.gif
florin83
Auzi nenea, da cat baga? laugh.gif

Ce frane are?
Iulika0069
Diskuri si placute stock Ate Power + pompa de frana de seria 7

Am mers cred cu 275-280 pe gps, la 6800rpm in a 5-a; cu prima ocazie o sa fac o verificare cu gps-ul la 3-4-5000rpm a 5-a, ca sa ne dam seama ce insemna exact aceste 6800rpm.. tongue.gif
Ciupanezu
Foarte mişto maşina!
Iulika0069
Multam wink.gif

Din pacate la exterior nu prea o sa apuc sa umblu prea curand, sunt prea multe de facut la 'interior', inclusiv ambreiaj nou si poate chiar 'forjate' smile.gif
INTERCEPTOR
spor la munca
eu cu proiectul meu am murit......asta e poate intr o zi o sa am si eu bani sa mi pun turbo
pana atunci spor la treaba
jante mai usoare
dar de firma oz sau ceva de genul
Rotti
super masinuta

nu pune geamuri din plexiglass, scot zgomote foarte urate la viteze mari, oricat de bine le-ai lipi
ady_viteza
He he..ce senzatii am tras eu in ursu' asta biggrin.gif
mariorar
Hmmm,asta da pasionat!!!
Bravo cu felicitari!
De mult timp nu am vazut asa ceva;frumos rau,si filmuletele spun tot!
Inca odata,felicitari!
paul_36pvu
Felicitari pentru proiect!

Sper ca ceva de genul va arata si motorul meu in viitor!
Iulika0069
Nu ma consider un pasionat in adevaratul sens al cuvantului.. Mai degraba maniac/obsedat de acceleratie si Vmax! tongue.gif
florin83
ia-ti motor biggrin.gif
Iulika0069
Hmm.. Am avut motor si consider ca e de N ori mai periculos cu motorul in RO decat cu bestia smile.gif
Si era un CB500 amarat, de 58CP.. dar sa ai una de 158CP!!

Oricum, asa cum aveam inainte (cand eram posesor de pisica) 'boala' pe ursi smile.gif, asa am acum 'boala' pe motociclete tongue.gif

Un 600 nu are nici o sansa cu mine din mers, de pe loc doar daca e fff bun pilot, dar tot il prind la 240! biggrin.gif
Cu 750-1000 inca nu am sanse de pe loc, doar din mers de la viteze mai mari gen 130-180

O intreaga discutie despre asta gasiti aici: http://www.sbz.ro/modules.php?name=Forums&...pic&t=19572
georgem
QUOTE (Iulika0069 @ Jan 6 2010, 07:51 PM) *
Un 600 nu are nici o sansa cu mine din mers, de pe loc doar daca e fff bun pilot, dar tot il prind la 240! biggrin.gif

Felicitari pentru masina, e foarte tare.

La ce fel de 600 te referi? Am un coleg cu Honda CBR 600RR si pe autostrada a scos viteza medie 240 de la un capat la altul (exact un rezervor de benzina), cu viteza maxima 280 pentru vreun sfert de ora.
florin83
QUOTE (Iulika0069 @ Jan 6 2010, 07:51 PM) *
Hmm.. Am avut motor si consider ca e de N ori mai periculos cu motorul in RO decat cu bestia smile.gif
Si era un CB500 amarat, de 58CP.. dar sa ai una de 158CP!!

Oricum, asa cum aveam inainte (cand eram posesor de pisica) 'boala' pe ursi smile.gif , asa am acum 'boala' pe motociclete tongue.gif

Un 600 nu are nici o sansa cu mine din mers, de pe loc doar daca e fff bun pilot, dar tot il prind la 240! biggrin.gif
Cu 750-1000 inca nu am sanse de pe loc, doar din mers de la viteze mai mari gen 130-180

O intreaga discutie despre asta gasiti aici: http://www.sbz.ro/modules.php?name=Forums&...pic&t=19572


Am citit tot topicul ala:)
Felicitari pt cursa cu ZR1.. thumbup.gif
bartro
QUOTE (georgem @ Jan 7 2010, 10:36 PM) *
La ce fel de 600 te referi? Am un coleg cu Honda CBR 600RR si pe autostrada a scos viteza medie 240 de la un capat la altul (exact un rezervor de benzina), cu viteza maxima 280 pentru vreun sfert de ora.

Clasa de supersport de 600cmc sunt motociclete usoare care nu au neaparat o putere foarte mare. Asta inseamna ca are acceleratie buna la viteze mici, dar la viteze mari sa plafoneaza din cauza rezistenta aerodinamica.
Oare cu vaca ce as facea? Cand era noua alerga quarter mile in 10.55 secunde laugh.gif
ady_viteza
QUOTE (georgem @ Jan 7 2010, 10:36 PM) *
Felicitari pentru masina, e foarte tare.

La ce fel de 600 te referi? Am un coleg cu Honda CBR 600RR si pe autostrada a scos viteza medie 240 de la un capat la altul (exact un rezervor de benzina), cu viteza maxima 280 pentru vreun sfert de ora.


Astea-s povesti nemuritoare...poate doar pe un forum auto sa creada cineva ....dar incearca sa povestesti si pe unu forum moto....sbz de exemplu biggrin.gif laugh.gif
Ciupanezu
Chiar că. laugh.gif
io's®
si mie mi-a venit greu sa cred.... de cate ori am mers tare cu masina, nu am vazut motociclist sa mearga cu viteza extraordinar de mare, eu cred ca trebui sa ai o forta extraordinara sa ti de ghidon atatia km la asemenea viteza, gandeste-te numai la ce pozitie are la vitezele alea si nu cred ca un om poate sta mai mult de cateva minute asa

chiar.. poate ne spune cineva care are motor

eu cel mai mult am scos medie pe autostrada (autobahn 2 in ".de" biggrin.gif) ~175km/h si numai eu stiu cat de stresat am fost in ziua aia la cata concentrare am bagat si cat am strans de volan .... si eram pe 4 roti.....
deci eu nu cred!
bartro
Mai tare de 2oo nu am mers, si la viteza asta nu mai prea ridici capul in sus sau mana de pe ghidon, ca vantul este foarte puternic si trage de orice ce nu e bine asezat aerodinamic. Stateam lipit de rezervor, si motorul / rezervor strans intre picioare. Mainile langa corp. De obosit nu cred obosesti foarte tare daca motocicleta are carene sa te protejeaza de vant. Cel mai ciudat mi s-a parut mie faptul ca imi tragea casca capul in sus smile.gif . Dupa ce m-am obisnuit m-am simtit destul de sigur de mine, poate mai sigur fata de E32 la viteza asta.. Nu e exclus sa fie adrenalina responsabil pentru sentiment asta de siguranta.
Ciupanezu
Astea oricum sunt basme, trebuie să fii super inconştient să īncerci aşa ceva doar ca să demonstrezi ceva.

O mică greşeală şi eşti pilaf.
bartro
QUOTE (Ciupanezu @ Jan 9 2010, 12:39 PM) *
O mică greşeală şi eşti pilaf.

Carne tocata smile.gif
Ciupanezu
Da.

Nu cred că cineva cu toate ţiglele pe casă ar risca aşa ceva.

Măcar maşina īţi dă o senzaţie de siguranţă, poate uneori falsă, īnsă frānează mai bine decāt o motocicletă, cel puţin aşa cred.

Tu ce părere ai?
tomado e28 owner
La 200km/h la impact masina = motocicleta tot pe lumea ailalta ajungi. Diferenta e cat de greu de curata de pe asfalt laugh.gif
Iulika0069
Legat de franare, depinde ce fel de frane ai la masina; la momentul asta cred ca o motocicleta franeza cam la fel sau mai bine decat masina mea, dar mai slab decat Nasi/Bobi care au frane nu gluma..

Dap, cand m-am referit la '600', am inclus si SuperSport-ivele (modificate sau nu biggrin.gif)

Vorbind de 'impact la 200 la ora', nu cred ca asa se pune problema, pe A2 de ex ce impact sa ai? Poate sa pierzi controlul si sa te duci in sant sau sa intri in celalalt.. Oricum ar fi, io cred ca cu rollcage + centuri in 4-6 puncte e posibil sa ai mai multe sanse sa nu patesti mare lucru, fata de pilotul unui motor..

A2 are f multe 'curbe', cel putin pe primii 30km; la 250-280 la ora credeti-ma ca tii de volanul ala serios smile.gif si ti se par ace de par 'curbele' alea

Mie mi-a fugit 'fundu' la 250 la ora.. eram pe linia dreapta inainte de prima parcare (km 20-22 parca, desi toata lumea se refera la locatie ca fiind 'km 17' biggrin.gif); si stiti ca exista un mic 'dāmb', la vreo 2km de parcare..
Ei bine, in ziua aia batea f tare vantu, iar cand am luat dambul ala masina a fugit instantaneau de fund in stanga; miile de km (putine ce-i drept) facuti insa cu bestia cumva mi-au antrenat mintea sa nu se mai sperie asa usor, stiu doar ca am reactionat 'cerebral'.. neincercand absolut deloc sa corectez traiectoria din volan (poate fff putin am luat stanga, ca m-am apropiat nepermis de mult de parapeti tongue.gif) si nici din acceleratie (am ridicat putin, in nici un caz sa iau de tot gazul)
De atunci sunt f atent cand trec pe acolo smile.gif, poate ati observat ca in cursa cu ZR1 tineam la un moment dat strans de volan! smile.gif)
Ciupanezu
QUOTE (tomado e28 owner @ Jan 9 2010, 01:38 PM) *
La 200km/h la impact masina = motocicleta tot pe lumea ailalta ajungi. Diferenta e cat de greu de curata de pe asfalt laugh.gif


Nu e vorba de impact.

La 200 km/h, dacă pierzi controlul unei motociclete şi cazi, sunt şanse foarte mari să mori.

Dacă pierzi controlul maşinii şi ajungi īn şanţ sau o răstorni, sunt şanse destule să scapi dacă ai centura pusă.

Īl ştiu pe unul care s-a răsturnat cu 170 km/h cu un E39 pe un drum judeţean.

Maşina s-a facut varză, el şi cu vărul lui nu au avut nici măcar o zgārietură.
bartro
Nu viteza ucide, decerelatie ucide. Sau forte mari pe o supratafa mica de corp. Cu motor poti sa mori cu 40km/ora daca lovesti un stalp sau un zid. La cazatura la viteze mare, daca reusesti sa ramai pe drum ca un fel de sanie nu o sa mori. Daca in schimb te duci in stalpi de sustinere de parapete, te taie in 2 cu un pic de ghinion.
Franare e cel putin la fel de bine ca la o masina. Energie kinetica fata de masina e mult mai mica. Stabilitate la viteze mari e foarte buna, cel putin la a mea, la viteza pe care am incercat eu.
Ciupanezu
Probabil depinde de maşină. Frānarea e la fel de bună ca la o maşină medie.

Mă rog, a ta nu se pune pentru că totuşi era un vārf de gamă atunci cānd a apărut.
ady_viteza
Pana acum 2-3 ani de cand merg la curse eram genul forjator stradal.....autostrada A2 era una din principalele tinte pentru nebunia noastra....am facut-o de nenumarate ori in forja maxima insa nu cum povestea colegu' mai sus. biggrin.gif
Pentru perioade scurte de drum am avut 300 pe bord fara probleme...insa la viteza aia eram pozitionat ghem pe mobra..nici macar un deget nu-mi iesea de sub carene...de controlat mobra era extrem de greu....orice miscare se putea termina rau.....iar la prima masina care se vedea in fata puneam instant frana....si mergand la modul blana..frana..blana..frana...dupa 100 de km eram pilaf...cand ma opream o jumatate de ora eram lesinat de oboseala pe jos biggrin.gif
Asa ca am schimbat modul de mers si surpriza.....si ca timp am iesit mult mai bine.....adica am mers constant in slalom printre masini daca pot spune asa cu o viteza maxima de 220-240.....dar constant pe toata autostrada...folosind inclusiv banda de urgenta...mergand pe mijloc printre masini...sau pe langa parapet......era riscant insa la 220 pot evita orice masina care merge cu 150 si schimba brusc banda de mers.....
La mersul asta putin peste 200 nici nu oboseam...nici nu stateam ghemuit....si controlam mobra mult mai usor...
Insa asta era acum ceva timp.....cursele de viteza din RoSBK m-au linistit complet cu mersul in forja pe strada...acum am un cruiser(chopper) de plimbare cu care merg relaxat si imi place la nebunie laugh.gif
Iulika0069
Dupa luni de asteptari si umblat dupa piese, in cateva zile baietii EPS (WPP & HUT) au reusit sa dea viata smile.gif unei noi inimi pt The Beast: un hibrid S50 tongue.gif

- bloc S50B30, alezat/honuit la 86.4x mm
- pistoane & biele S50B32
- vibroken S50B30, alezat
- cuzineti noi cota 0 - pt biele de 3.2
- kiulasa refacuta complet - ghiduri & simeringuri noi, rectificate supapele si scaunul supapelor
- axe stock setate pt eficienta in ture mari
- prezoane ARP - cele de kiulasa s-au strans la 140Nm
- garnitura de kiulasa stock

Raportul de compresie - ~8.9:1

In rest s-au cam pastrat componentele existente: kitul turbo, evacuarea, admisia cu clapete si injectoare de 630cmc, kitul de ambreiaj etc

A pornit 'la sfert', motorul merge incredibil de rotund; acum e in rodaj, dupa care vom merge cateva saptamani pe 0.5 - 0.6bar maxim, iar pt cursa de la sfarsitul lui Mai vom urca in 0.85 - 0.9bar
Asta va fi maximul in Stage1, sper sa obtin puterea pe care am avut-o anul trecut cu M50-ul la ~1.35bar wink.gif (400+CP la volanta)
Contez si pe ajutorul kitului de WAI (water alcohol injection) deja montat..

Stage2 (pe care sper sa ma pot abtine sa il aman cat mai mult biggrin.gif) va insemna garnitura MLS (si o compresie mai scazuta) & 1.0 - 1.1bar

O sa revin cu poze si sper si niste filmulete
tomado e28 owner
Multa bafta! smile.gif
Iulika0069
pozele promise (sunt cam putine..)
io's®
deci avem motor de iem-trei... cum s-ar spune biggrin.gif si turbat
Iulika0069
Cred ca am ajuns deja la puterea raposatului M50, doar ca in loc de 1.35bar avem 0.7bar smile.gif (cu un overboost de 0.8bar pana pe la 6000rpm)

Motorul merge perfect, la cursa din 28 Mai (Tulcea) am scos 12.2" pe 1/4mile, in conditiile unei aderente nu foarte ok - 2.2" pe 60ft
http://www.youtube.com/watch?v=9QyPwU4eOn4

Urmeaza cateva mici modificari, in principal legate de acel timp de 2.2" pe care vreau sa il aduc spre 1.9"
Pt anul asta targhetul este 'low 11' biggrin.gif

- modificata puntea spate a.i. unghiul de cadere sa fie pozitiv wink.gif - in momentul in care apasarea pe punte e maxima, unghiul sa devina neutru sau mai mic de -1 grad
- modificat traseul de admisie - teava de 100mm diametru
- filtru de aer nou
- modificata carcasa debitmetrului
- usurata puntea fata: usi taiate, bord + aeroterma date jos, capota fibra, geamuri plexiglass
- marita presiunea la 0.8x, cu un overboost probabil in 0.9bar
- activat kitul de Water Alcohol Injection, cu o proportie 50-50 methanol/apa - sau chiar mai concentrat..
- incalzite fff bine gumele Mickey Thompson si plecat numai pe VHT smile.gif
tomado e28 owner
Foarte frumos smile.gif
io's®
la frane cand umbli? la o putere asa mare trebuie sa te si opresti rpd...
Iulika0069
Dap, stiu, de cand am luat masina am zis ca skimb franele, asa ca n-o sa mai dau termene smile.gif
Vreau sa pun frane de pisica 328 (ventilate fata-spate), inclusiv suspensia fata de pisica. Dar asta cere timp si bani..
Iulika0069
O comparativa smile.gif intre vekiul motor M50 @1.1bar si noul S50 @0.7bar
INTERCEPTOR
da nu ti se pare ca ai prea multi cai?mai da si la altii..am fost la tulcea mi aplacut cum fuge ursu:PP bv tie
Iulika0069
Surprizele (bune) se tin lant smile.gif

- am scos Wastegate-ul afara tongue.gif
Se aude demential cand incepe sa faca presiune si deschide valva WG - porno curat! biggrin.gif
Mi se pare ca masina merge mult mai grav, dar nu se pune - ca era WPP la volan laugh.gif

- am montat un kit AFR & EGT de la VEMS - http://shop.vems.hu/catalog/roundwbo2egt-p-101.html
Daca aveam kitul acesta montat pe masina de anul trecut, sunt sigur ca nu as mai fi belit motorul, as fi vazut instant ca e o problema cu EGT-ul si [m-]as fi oprit
Din primele teste avem cam maxim 800-830*C in tr. a 3-a; sa vedem cum sta pe tr. 4 si 5
Oricum, va fi principalul instrument dupa care ma voi ghida in cursele 'prelungite' de pe strasse

- astept sa faca mesterul o alta carcasa pt debitmetru (maine/poimaine) si sa iesim la softul final, pe 0.8x (probabil cu overboost de 0.9) si cu injectia de alcool-apa activata
Avand in vedere ca pe dyno-ul MasterTuner masina nu a facut overboost si nici presiunea care trebuie (~0.65bar, fata de 0.7 cat face pe strada), ma astept ca dupa softul final sa skimbam prefixul :-B
INTERCEPTOR
cum adica ai scos wastegate ul afar?l ai dat jos definitiv?eu nu ma prea pricep asa ca de aia intreb:P nu am nici o legatura cu turbo.desi mi as dori tongue.gif
Iulika0069
Adica evacueaza direct afara, printr-o teava care strapunge smile.gif aripa stanga, in loc sa 'evacueze' in downpipe

O sa fac niste poze in zilele urmatoare
georgem
Evacueaza in afara numai gazele care ar trebui sa fie eliminate de wastegate (sa nu mai ajunga la turbina), nu toate, corect?
Iulika0069
Corect, evacuaza 'afara' doar gazele care erau 'deversate' direct in downpipe, si nu mai ajungeau oricum la turbina
Practic, chiar daca motorul merge acum pe 0.7-0.8bar, turbina ar fi in stare sa faca si 2-3bari la 5000rpm; eh, 'surplusul' acesta este directionat acum catrea 'cealalta evacuare' smile.gif, care are <0.5m si este directa, fara niciun fel de amortizor

'WG-ul scos afara' ar trebui teoretic sa miscoreze turbulentele din evacuare si sa scada back-pressure-ul (mai ales in ture mari), imbunatind astfel randamentul motorului dupa 5000rpm

Io mi-as fi dorit sa pot pune si un amortizor/rezonator (gen http://vibrantperformance.com/catalog/inde...=1022_1033_1054 ) dar nu e loc
O sa pun oricum unul de 18" (45cm) pe evacuarea normala, am vazut ca am loc acolo (unde cred ca era initial toba intemediara)

Azi e posibil sa iesim la soft, sambata poate ii facem si o noua fisa dyno biggrin.gif
Avand in vedere ca pe dyno nu face boost-ul 'de pe strada', cred ca o sa mai invartim la surubul WG pana ajungem la aceeasi presiune; in caz contrar, caii putere de pe dyno sunt mai mici decat cei de pe strada pt ca pe langa faptul ca nu are aceeasi presiune, inseamna ca masina merge si cu AFR mai bogat, deci mai putina putere venind din 2 parti

Chiar vreau sa skimb prefixul tongue.gif, sper sa tina bielele stock..
ReLLaXX
De ce nu folositi un stand mai bun, capabil sa ofere conditii ceva mai aproape de realitate? Sunt variante in Bucuresti.

PS: Masina e la Sese (RS) acum?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.