Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E30 M50 turbo
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2
Iulika0069
Pai ma interesa si o comparatie cu vekiul motor smile.gif
O sa ajung si la un alt stand (probabil la Sebastian?), dar la momentul asta caii putere nu mai reprezinta prioritatea zero pt mine - ci timpul pe 400m

Am trecut de azi noapte (de fapt dimineata tongue.gif) pe 0.8bar si cred ca asa va ramane o buna perioada - nu mai vreau sa fortez motorul
De cand am 'scos WG afara' a disparut si overboost-ul..

Mai avem un ultim hop - activarea sistemului WAI; again, de la WAI nu imi doresc neaparat putere (care oricum o sa vina biggrin.gif) ci in primul rand stabilitate - indiferent de gradele de afara, in admisie cred ca o sa am aceeasi valoare a temperaturii.. Sunt curios daca o sa scada si EGT-ul, acum sta undeva pe la 800*C in full boost


Trebuie neaparat sa rezolv cu unghiurile (camber) de pe puntea spate, o sa mai ridic un pic arcurile (au un reglaj pe care nici macar nu l-am pus, masina e ff lasata de spate biggrin.gif) si sper sa ma ajute bucsile poliuretanice (sunt si ele reglabile) sa am un unghi decent - intre -1 si -2 grade..
Silviu
Intrebare: de ce folosesti Motronic si nu un standalone accesibil cum ar fi Megasquirt?
Iulika0069
Pai tot din motive de bani.. pana acum am avut alte 'prioritati' wink.gif
Dar deja incep sa se vada limitarile Motronic si ma gandesc serios la un VEMS management

Riscul cel mai mare acum e pe biela, deja la ultimele masuratori au iesit valori de 560Nm; va trebui sa limitez cumva cuplul - cea mai la indemana solutie va fi ceva de genul:
- pana in 5000rpm las 0.75bar
- intre 5000 si 6000 las 0.7
- intre 6000 si 6500 crestem la 0.8
- dupa 6500 0.85, iar dupa 7000, chiar 0.9
In felul asta compensam scaderea eficientei motorului (a.k.a cuplu D:) cu mai mult boost
Iulika0069
Avem noutati de la Tulcea - etapa din 10 iulie DRE: sfertul de mila in 11.86", cu viteza de iesire de 199.6km/h
In continuare am probleme cu aderenta (bine, nici nu am facut nimic in directia asta biggrin.gif) - 60ft in 2.004" / 2.026" / 2.032" / 2.066"

Pt cursa urmatoare sper sa reusesc sa 'indrept rotile' - sa am unghiul de cadere spre 0 grade
TiL
Cat de cuminte venea lumea incolonata de la curse duminica seara, ma gandeam eu ca iar a fost ceva la Tulcea.
Silviu
Am fost si eu la Tulcea. Am ramas impresionat de cate BMW-uri ursulet turbo au fost... si mai ales de cat de tare trageau. Felicitari tuturor pentru rezultate!

Intrebare: ce rol are bidonasul din portbagaj ? Este "- activat kitul de Water Alcohol Injection, cu o proportie 50-50 methanol/apa - sau chiar mai concentrat.."
Iulika0069
Dap, e rezervorul din kitul WAI
Merg pe duza cea mai mare (550ml/min) dar nu prea se simte vreo imbunatatire in performanta.. unsure.gif Bine, softul nu a fost modificat deloc pt injectia de apa pt ca nu am mecanism de failsafe serios, cu detectie de flow

Nu am nici senzor IAT 'open' (cel al masinii e tip 'close', si simte dupa multe secunde diferenta de temperatura, plus ca imi trebe diagnoza sa il pot monitoriza, si nu am), asa ca nu stiu concret daca WAI are sau nu efect asupra IAT-ului..

Atunci cand pun 50%-50% alcool metilic / apa distilata - scade AFR-ul, de la ~12 la 11.5-11.8

Am mai auzit pareri cum ca setup-ul actual (turbina ok dpdv al restrictivitatii, motor eficient, IC relativ mare, presiune mica - 0.8bar) ar face quasi-inutil WAI-ul.. Nu-sh ce sa zic, mai 'sap' in directia asta..
mario.b
Am urmarit topicul de la inceput si l.am si citit in intregime, foarte tare ceea ce ai facut in continuare din masina si in ce prag ai ajuns cu ea. MA gandesc ca munca depusa + aportul financiar si grijile de a produce bani pentru piese si manopera au fost si sunt destul de mari, pentru ca si eu incerc sa fac ceva din masina mea si pe 15 ale lunii trebuie sa impart 1300 - 1400 lei catre banca 500, pentru iesit in oras, pentru tigari, pt masina piese si de fiecare data imi da cu minus - la sfarsitul lunii.
Din tastatura sfaturile sunt suficient de usor de dat, dar ca idee am un prieten Vlad banuiesc ca il cunosti, are 1.8is M42 si cu electronica de la Haltec foarte bine softata a scos cu interne stoc pe dyno 260 cp la volanta, asta in conditiile in care are si un consum foarte bun de benzina la mers normal fara agresiuni, ai putea sa te uiti si pe stand alone-urile lor pentru ca sunt modele care stiu relativ foarte multe setari si poti adauga foarte multe externe de monitorizare si diagnoza dupa care din el poti pleca linistit intr-un laptop pentru a urmari evolutiile motorului in timp real.
Sunt vreo 2 baieti prin Bucuresti care stiu sa lucreze cu Haltec destul de bine sa poti avea eficienta mare, nu doar presiune si benzina in nestire si gata caii.

Ai putea daca ai timp sa pui mai multe poze cu masina, pentru ca in 2, 3 ani o sa te uiti cu drag peste ele si vei vedea comentariile bune, rele ale colegilor.
Bafta multa cu masina si la cati mai multi cai si aderenta buna.
BTW , daca tot vrei punti cu 5 prezoane si frane bune, dupa ce treci pe spate la franare cu 5 prezoane poti incerca discuri si etrieri de M3 E46, am inteles ca sunt foarte bune si eficiente.
Iulika0069
Multumesc pt aprecieri wink.gif; ce-a fost mai greu (sper ca) a trecut
Mai am undeva spre 2000e de "investit" in masina: punte spate, frane, suspensie, management, plexiglas/policarbonat, exterior&interior, rezonator etc
Haltec e destul de scump (nu zic, poate merita) - mai mult de 1000E.. Daca e sa merg anul asta pe un engine management, cred ca o sa aleg VEMS

Asta cu "presiune si benzina in nestire si gata caii" o iau ca pe un spirit de gluma smile.gif, sa obtii 430-450cp la 0.65-0.7bar chiar nu cred ca e la indemana oricui (ma refer la tuneri) cu electronica stock de M50 non-vanos
La mers normal pe autostrada (140-160) am un AFR de 14-15 (ceasul de boost arata spre 0.1bar maxim); in blana am AFR de 11.5-12; partialele sunt la randul lor ok..

Legat de frane, pe spate o sa vreau sa raman cu jante de 15"; deocamdata las cu 4 prezoane, iar cand trec la 5 prezoane o sa pun frane de 328 pisica (sunt ventilate)

Incerc zilele astea sa fac niste poze/filme - ai dreptate, mai dau cateodata pe youtube de filmuletele cu bestia si le revad cu drag smile.gif
Iulika0069
Un mic update de 'timp', de la ultima etapa Dragracingevents Romania (Tulcea, 23.10.2011) - 11.48" @203km/h
Pt cei interesati, am postat aici un filmulet - http://www.youtube.com/watch?v=KH3WF3Lv76A
Iulika0069
Ultimul dyno: peste 400cp la roata, presiune ~0.75bar
Iulika0069
Cateva poze de la ultima etapa

Si unele un pic mai mari
tomado e28 owner
Ce de ursi cu intercoolere cat casa sub bot tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.