Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vand BMW e30
BMWZone > PIATZA BMWZONE.RO > Vanzari/cumparari BMW
capitanu
Vand BMW e30 an fab 85, motor m20b25, gri deschis, 4 portiere.

Masina a fost la baza un 320, apoi a fost transformat in 325 cu omologare RAR.
Modificari:
- ax cu came sport;
- cip RBN (in tandem cu axul cu came);
- suspensie sport (amortizoare Sachs rosii coborata 60/60);
- discuri frana fata ventilate si perforate Zimmerman si discuri simple spate;
- diferential autoblocant 3,91 (schimbat in vara, adus din Germania);
- kit bare AC Shnitzer plastic;
- serpisori, traseu dublu evacuare, finala Borla;
- srut bar fata;
- jante 16 reconditionate in vara, distantieri de 15 mm fata si 20 mm spate;
- filtru aer sport;
- interior piele e36;
- volan sport inbracat in piele;
- fete usi retapitate;
- MP3 color cu USB si card;
- antena electrica;
- proiectoare;
- inchdere centralizata cu alarma.

Masina a suferit in vara un RK total, schimbat tot ce trebuia la articulatii, schimbate toate garniturile la frana, placute, saboti frana de mana, tampoane motor, rulment intermediar cardan, bujii, filtre, uleiuri (motor, cutie, dif), vopsire.

Masina per total arata si se comporta f bine, ingrijita, motor in mintile lui (dus la peste 200 CP) foarte sprintena (scoate 100/h in sub 6 sec), extrem de rigida. Nu bate nimic la ea, dupa cum am mentionat toate actele sunt in regula, motorul este omologat, totul functioneaza in parametri.

Defecte/Neajunsuri (ce vor fi remediate de mine la vanzarea masinii) :
- trebuie schimbat regulatorul de ralanty;
- trebuie schimbata prima jumatate de cardan (cardanul a fost lungit apoi scurtat si nu a mai fost echilibrat - masina tremura la peste 120 km/h);
- in unele locuri s a scurs lacul (se rezolva cu o polishare).

Nu ma intereseaza schimb, pretul este de 3500 Euro putin negociabil.
Rel : 0727878302 sau pm : gh_tuning
capitanu
Mai multe poze cu interiorul...
capitanu
up
capitanu
Up, hai ca vine vara imediat...biggrin.gif!!!
capitanu
UP, masina va primi si o directie asistata cat de curand, ...acelasi pret.
capitanu
UP, valabil
capitanu
up, ITP facut luna aceasta, asigurare, schimb ulei+filtre...
capitanu
Masina a primit si o servodeirectie de e36, se poate vedea in Bucuresti, 3500 Euro neg sau 3000 fix.
sebaa
QUOTE (capitanu @ Apr 29 2010, 02:17 PM) *
up, ITP facut luna aceasta, asigurare, schimb ulei+filtre...

are deci ITP 2012??Wow, nu credeam ca se poate lua itp-ul cu urs in 2010..credeam ca e pierduta soarta lor...

Spor la vanzare atunci!
Ciupanezu
ITP vei putea lua şi în 2020 dacă maşina e în stare bună.
io's®
CITAT(capitanu @ Nov 18 2009, 10:56 AM) *
(scoate 100/h in sub 6 sec)

eu inteleg ca masina are modificari la motor dar nu am citit nimic despre turbo si cred ca nu iti merge cronometru bine laugh.gif

spor la vanzare!
Ciupanezu
Asta cu sub 6 secunde nu o văzusem. laugh.gif
io's®
laugh.gif

nu cred sa se supere de critici ca ii tinem topicul sus biggrin.gif
MeHigh
QUOTE (sebaa @ May 31 2010, 05:50 PM) *
are deci ITP 2012??Wow, nu credeam ca se poate lua itp-ul cu urs in 2010..credeam ca e pierduta soarta lor...

Spor la vanzare atunci!


sebaa, daca masina este in parametri normali de functionare , nu are de ce sa nu ia ITP-ul, fie ea si din 1910 masina. daca vezi pe strada cazaturi de masini, indiferent de model/marca si vechime, nu inseamna ca toate modelele marcii respective sunt cazane.
acest e30 arata foarte bine dpdv optic, iar tehnic e prezentat ca fiind "la zi".
succes la vanzare.
Adrian Pintea
cu 3,91 pe 2,5 nu are cum sa nu fie sprintena
Ciupanezu
Nu are cum să facă suta în sub 6 secunde.

Un diferenţial foarte scurt nu duce la un super demaraj ci la mult scârţâit aiurea de roţi, necesitatea de a schimba mai devreme vitezele, prin urmare nu câştigi decât la nivel de senzaţii.
capitanu
Nu am de ce sa ma supar, este normal sa chestionati afirmatiile mele, insa pentru cei interesati se va face si demontratia celor zise mai sus.
Ciupa ai dreptate dar doar daca esti "apasaci" , insa daca inveti putin masina nu mai "scartii aiurea din roti".
Despre ITP ce sa mai spun...? Dupa cum am scris mai sus am revizionat toata mecanica masinii vara trecuta iar de atunci nu am mers mai mult de 2 - 3 mii de km.
Ciupanezu
Oricum diferenţialul scurt nu-ţi dă asemenea performanţe. smile.gif

Sunt sigur că maşina trage frumos, însă suta în sub 6 secunde este rezervată unor alte maşini cu alte motoare sau celor supraalimentate.
capitanu
O sa fac filmulet si o sa l postez biggrin.gif. O sa folosesc si un cronometru omologat de institutul de metrologie ca sa nu mai fie discutii tongue.gif .
Ciupanezu
Mai bine încearcă cu un iPhone cu Dynolicios instalat. smile.gif
sebaa
QUOTE (MeHigh @ Jun 1 2010, 01:14 PM) *
sebaa, daca masina este in parametri normali de functionare , nu are de ce sa nu ia ITP-ul, fie ea si din 1910 masina. daca vezi pe strada cazaturi de masini, indiferent de model/marca si vechime, nu inseamna ca toate modelele marcii respective sunt cazane.
acest e30 arata foarte bine dpdv optic, iar tehnic e prezentat ca fiind "la zi".
succes la vanzare.

NU contest starea tehnica a masinii, ci doar sunt mirat ca nu s-a aplicat zvonul acela care anunta interdictia itp-ului pentru masinile vechi. Sunt curios daca ar fi trecut itp-ul un E3/un rechin,etc.. Oricum..scuze de offtopic si spor la vanzare!
05aBi
Sunt doar zvonuri, n-au cum sa scoata din circulatie o masina care pana si in ziua de azi se prezinta conform normelor/standardelor din anul cand respectiva masina a fost fabricata.
Anul trecut, la unul din E21-urile mele am facut ITP la RAR Voluntari. smile.gif

L.E. Scuze de offtopic si succes la vanzare!

Ca idee, eu la ABI cu grupul 3.91 si impreuna cu cei 125 cai prins scartz cu a 3-a. Nu m-am cronometrat dar prinde destul de repejor suta. Dar la el cum o fi oare cu inca vreo 70 cai frumosi ? ( la semnatura are 200cp )
Apropo, cate grade are axa ?
bartro
QUOTE (05aBi @ Jun 3 2010, 11:43 AM) *
Sunt doar zvonuri, n-au cum sa scoata din circulatie o masina care pana si in ziua de azi se prezinta conform normelor/standardelor din anul cand respectiva masina a fost fabricata.

Zvonuri va fi intotdeuna in tara asta, ca si propuneri idioate de legislatie. Cum era zvon ala ca nu avai voie sa ies din tara cu masina cu 3 prezoane per roata?
Eu totusi ma astept sa ne baga pe gat o taxa ceva pentru masini sub Euro2, la un moment dat. Chiar, in unele orase in Europa nu te mai lasa sa intri cu masini poluante peste un anumit nivel.
capitanu
Sa lamurim problema ITP-ului; Daca te duci ca "inecatu'" la prima statie ITP pe care o vezi in fata ochiloe este foarte posibil sa nu-l iei chiar daca ai masina noua.
Asta nu inseamna ca masina mea a avut nevoie de "interventii" ca sa ia inspectia, ci pur si simplu daca cunosti pe cineva la ITP este mai usor sa treci fara batai de cap inutile. De exemplu la masina mea nu merg lampile pe marsalier, sa zicem ca e putin mai zgomotoasa decat un 325 normal, si daca vrei gasesti multe chichite de acest gen dar inginerul care mi-a facut verificarea a bagat-o la standul de franare (unde a iesit excelent -inclusiv frana de mana), apoi a verificat directia si jocul in articulatii si cand a vazut ca toate sunt in forma maxima (la o masina de 25 de ani) nu l-a mai interesat de faptul ca nu mi merge lampa pe marsalier.
Daca ai norocul si dai de vreun "legist" atunci nu ai nici o sansa sa treci ITP-ul cu atat mai mult cu o masina de aceasta varsta si cu asemenea modificari.

05aBi - axul cu came este Schrick de 286 de grade (parca).
Ciupanezu
QUOTE (sebaa @ Jun 3 2010, 10:41 AM) *
NU contest starea tehnica a masinii, ci doar sunt mirat ca nu s-a aplicat zvonul acela care anunta interdictia itp-ului pentru masinile vechi. Sunt curios daca ar fi trecut itp-ul un E3/un rechin,etc.. Oricum..scuze de offtopic si spor la vanzare!


Multe zvonuri sunt doar aberaţii.

QUOTE (05aBi @ Jun 3 2010, 11:43 AM) *
Sunt doar zvonuri, n-au cum sa scoata din circulatie o masina care pana si in ziua de azi se prezinta conform normelor/standardelor din anul cand respectiva masina a fost fabricata.
Anul trecut, la unul din E21-urile mele am facut ITP la RAR Voluntari. smile.gif

L.E. Scuze de offtopic si succes la vanzare!

Ca idee, eu la ABI cu grupul 3.91 si impreuna cu cei 125 cai prins scartz cu a 3-a. Nu m-am cronometrat dar prinde destul de repejor suta. Dar la el cum o fi oare cu inca vreo 70 cai frumosi ? ( la semnatura are 200cp )
Apropo, cate grade are axa ?


Ca să scoţi suta în sub 6 secunde ai nevoie de cam 250-260 cp pe o caroserie de E30.
capitanu
Sunt tare curios ce calcule ai facut de ai ajuns la acest rezultat laugh.gif
05aBi
Chiar sunt curios daca scoate sub 6 secunde suta, dar dupa aprecierea mea suta ar trebui sa prinda suta undeva putin peste 6 secunde.
Ciupanezu
Vreo 7 secunde.

QUOTE (capitanu @ Jun 4 2010, 02:01 PM) *
Sunt tare curios ce calcule ai facut de ai ajuns la acest rezultat laugh.gif


Când SGM avea turbo pe 2.5 dar fără soft şi avea 250 cp, făcea suta în 6 secunde.
io's®
nu caii putere te duc repejos la suta ci cuplul mare iar un motor aspirat pe benzina se stie ca nu are cuplu cine stie ce.. asa e explicabil de ce smg face(a) suta in 6 sec..

daca comparam 2 motoare pe benzina, amandoua de 250hp (de exemplu) dar unul turbo si altul asirat o sa vedem ca cel turbo iese intotdeauna in fata wink.gif

asteptam cu interes sa ne demonstrezi ceea ce afirmi, pana atunci sunt iluzii.. dorinte... sau vise biggrin.gif

PS: faptul ca ai raport scurt la diff nu este un castig in timpii 0-100, cel mai probabil atingi 100 in tr 3a iar asta inseamna ca schimbi de 2 ori rezultand pierderi de timp la schimb..
rapoartele scurte in transmisie ajuta masinile cu motoare mici dar sunt limitate in viteze mari

deci...?!
Ciupanezu
Total de acord cu ceea ce ai spus.

*Cu menţiunea că nu doar cuplul ci şi puterea contează, mai ales că puterea şi cuplul sunt în strânsă legătură.

P(HP) = C(Nm) x RPM(rot/min) / 5252,1

Este clar că o masină supraalimentată va avea mai mult cuplu decât una aspirată, însă există şi alte variaţii.
De exemplu, un motor V8 are mai mult cuplu decât un motor L6.

bartro
Cred ca ce a vrut sa spune io's este ca un motor turbo are cuplu decent disponibil pe o plaja mai larga de turatie fata de o masina aspirata.
Ciupanezu
Da, aşa este.
Mai mult cuplu, mai de jos şi pe o plajă de turaţii mai largă.
io's®
fiecare intelege ce vrea din ceea ce am zis eu, important e ca un urs 325 M20 nu ia suta in 6 sec sau mai putin fara modificari majore sub capota tongue.gif



ciupane: normal ca motorul tau V8 de 3.5 are mai mult cuplu decat un L6.. dar aspirat.

app: te-ai gandit vreodata la supraalimentare? cred ca masina aia a ta va sta mult timp pe la tine, cred ca asa cum a fost baba pt mine biggrin.gif


scuze de off!
Ciupanezu
Da, m-am gândit.

Poate o s-o supraalimentez cândva, însă e mărişoară investiţia.

Cu un compresor bun aş putea să scot nişte performanţe la nivel de M5 E39, poate chiar mai mult.

Însă mi-ar trebui alte pistoane pentru asta.

Dacă o să fac aşa ceva, probabil alezez motorul să ajung la cilindreea de 540i (4.4 litri), deci schimb şi pistoanele.
io's®
eu zic ca o sa fii multumit si doar cu low boost pentru a nu face ft multe modificari si a umbla in internele motorului
cred ca problema cea mai mare va fi cutia de viteze daca umbli mai serios in motor sad.gif
Ciupanezu
Îţi garantez că nu are nici un rost să pun compresor cu cutia asta automată.

Nu cred că ar rezista mai mult de 10-15 000 km.
capitanu
Ohoooo!!!! cha (40).gif Lipseste si omul o saptamana si sariti pe el cu 10 mii de posturi.
Glumeam, in fine, o sa incerc saptamana asta sa vin cu "dovada", intre timp va rog nu mai aruncati cu pietre in mine.

Tot off topic un motor in 6 cilindri are mai mult cuplu decat un motor in 8 cilindri - la aceiasi capacitate cilindrica bineinteles. Cand vorbesti despre cuplu vorbesti in chintesenta de marimea si greutatea pistonului, asadar la aceiasi capacitate cilindrica un motor V8 va avea pistonul mai mic decat un motor L6 deci si cuplu mai mic.

Ciupa - tie cred ca ti se potriveste compresorul lui The rifle - Eaton M112 - cred ca e special creat pt V8.
capitanu
UP, de vanzare 3000 E fix, se poate vedea in Bucuresti.
Ciupanezu
QUOTE (capitanu @ Jun 15 2010, 01:59 PM) *
Tot off topic un motor in 6 cilindri are mai mult cuplu decat un motor in 8 cilindri - la aceiasi capacitate cilindrica bineinteles. Cand vorbesti despre cuplu vorbesti in chintesenta de marimea si greutatea pistonului, asadar la aceiasi capacitate cilindrica un motor V8 va avea pistonul mai mic decat un motor L6 deci si cuplu mai mic.


Ai dreptate.
Motoarele în V au această configuraţie pentru a le face mai compacte.
Un motor în linie este mai bine echilibrat, acesta ar fi principalul avantaj faţă de un motor în V.

QUOTE (capitanu @ Jun 15 2010, 01:59 PM) *
Ciupa - tie cred ca ti se potriveste compresorul lui The rifle - Eaton M112 - cred ca e special creat pt V8.


Dacă aş face acest pas, aş cumpăra un kit complet dedicat motorului meu.
io's®
CITAT(Ciupanezu @ Jun 23 2010, 09:36 PM) *
Dacă aş face acest pas, aş cumpăra un kit complet dedicat motorului meu.

eu nu am gasit decat pt 540
Ciupanezu
Dacă un kit merge pe 540i, merge şi pe 535i.
E acelaşi motor, diferă doar cilindreea.
io's®
da, stiu ca e acelasi motor. probabil o sa difere setarile la soft si puterea finala tongue.gif
capitanu
Up, 2800 Euro fix.
capitanu
Vandut, se poate inchide.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.