Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E34 - Consum Oras vs. Afara
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E34
reactor_share
Am facut acest nou topic, din motive strict financiare. In ultimul timp cred ca s-a intamplat ceva cu masina, iar acest ceva il simt doar la buzunar.
Nu pot sa inteleg cum o masina care mergea normal, cu un consum decent, apropiat de cel al producatorului, intr-o sapt. s-a transformat intr-un vis urat.

Scenariul pentru acest cosmar este:

1. Iasi - Roman -- 90 de km
2. Drumuri prin Roman -- 20 de km
3. Roman - Iasi -- 90 de km
4. Drumuri prin Iasi -- 30 de km

5. Benzina -- 170 de ron.

Cunosc oameni care isi fac plinul cu atatia bani.
Pe ac si average de la OBC, imi arata in afara consum de 9.5 - 9.8. Rareori am depasit 120 de kmh. Pot spune ca am mers mai mult cu o medie de 100 de kmh.

In oras sta undeva la 15-18, acel average de la obc.

Am observat ca la plecare in forja, dar fara scartait de roti, am lasat o dara de aprox 100 de metri. Azi am facut asta. Dara era parca din dreptul tevii de esapement. Oare a scuipat benzina afara, oare sa fie asta una din problemele mele existentiale.

Tot timpul am mers destul de normal, si in afara de data aceasta, in rest nu am observat aceste dare, sau sa scape benzina pe undeva.

Dupa schimbul de ulei, si adaugarea unui aditiv de la Metabond, pe care am dat 180 de ron, m-a mancat in c_r, sa pun un fel de solutie pentru curatarea injectoarelor, in rezervor. Asta a fost acum vreo 3 saptamani.

Intr-adevar din cate am vazut, nu prea pot sa ma incred in acul care indica benzina ramasa, pentru ca, atunci cand a indicat rosu si range din obc era "---", am parcat masina, cu gandul sa ma duc la urmatorul peco sa alimentez. Cand m-am suit inapoi in masina, acul era un pic deasupra primei linii, si range de 80 de km, care s-a mentinut pana ce am facut 60 de km (range 20 km) si apoi am alimentat.

E ciudat nu? In fine electronica sa zicem ca are si ea hibele ei. Dar inainte de saptamana trecuta, toate parca erau in mintile lor.

Inca o data zic, acul de sub turometru, indica in oras un consum super ok, daca merg constant, de 9-10, iar in accelerari, se duce in 20 si ceva, si revine la 9-10. macar 14 sa fie consumul dar... nici macar atat nu e. Average de la obc, imi indica acum 17-18, si nu mi-am batut joc niciodata de masina.

Cu ce ar trebui sa incep. Ce sa le zic celor din service-uri? Sa imi faca un test la ce? La ce stie romanu' din service-uri, o sa zica ca daca mi-a trebui avion, atunci sa stau in banca mea.

masina merge in rest superok. Acum are jante pe 15; fostul prop. avea pe 17, si a zis ca scotea un consum urban de 12 litri, ba mai mult a zis ca nu dadea a 5-a in oras, a 4-a foarte rar, iar a 3 -a din plin. Oare eu merg subturat? Si sa am un consum mai mare? Schimb la 2000 de ture, 2000 si ceva, si daca pot sa dau 5 dau, daca nu cu a 4-a si atat. Si fara accelerari inutile si bagari in seama.

De unde sa incep!
Shark
Daca as fi eu in locul tau as face in felul urmator:

Regula 1: Esti in Iasi, asa ca poti uita complet de orice service de aici. Mai bine duci masina din prima la Remat.

Regula 2: Cel mai mare stres este sa nu stii cata benzina mai ai. Am avut si eu problema asta la E30 si stiu ce inseamna. Prin urmare as desface sistemul de alimentare din rezervor (senzor de nivel + pompa) si as masura senzorul de nivel sa vad cum functioneaza. In mod normal ar trebui sa aiba o rezistenta care sa varieze liniar cu pozitia senzorului. Trebuie pus pe el un ap. de masura si apoi miscat incet cu mana plutitorul in timp ce urmaresti indicatiile aparatului de masura. Plutitorul trebuie sa se miste liber si rezistenta sa varieze. La E30 plutitorul sta intr-un cilindru de aluminiu, foarte firav si care la mine avea peretele infundat pe ici si colo. In locurile alea atingea si nu se misca liber. Cea mai nasoala indoitura era jos, tocmai cand este putin benzina, asa ca ba aveam benzina destula, ba nu aveam nimic. Timp de vreo cateva ore am tot indreptat peretele ala de aluminiu pana a mers liber plutitorul. In plus a fost nevoie de atentie extrema ca plutitoul "merge" pe un fir rezistiv extrem de subtire si care se poate distruge usor. Cam asta ar trebui sa faci si tu pana cand ai un control corect al cantitatii de benzina.

Regula 3: Benzina consumata este intotdeauna contorizata de ECU. Cu alte cuvinte, prin variatia timpului de deschidere a injectoarelor ECU ajusteaza mereu consumul de benzina in functie de debitul de aer in in acelasi timp contorizeaza si consumul. Prin urmare acul indicator din bord ar trebui sa arate destul de just. Valorile din OBC insa mai sunt legate si de alti parametri, asa ca le lasam deoparte momentan.
Chiar daca debitmetrul este defect, si cantitatea de aer masurata este gresita, contorizarea benzinei se face tot corect, fie ca e si ea prea multa sau prea putina. Modificarile de contorizare pot proveni fie din suprapresiune in rampa de injectoare (si nu prea am auzit de asta) fie din cauza injectoarelor murdare cu cantitate de benzina ejecatata diferita de cea teoretica. In orice caz, aberatiile de masurare sunt suficient de mici (1-2l%, in nici un caz valorile tale monstruoase). Prin urmare concluzia mea este ca pierzi benzina pe undeva. Din moment ce ai si problema cu rezervorul, aproape sigur pe acolo.
Dara pe care ai lasat-o in urma era aproape sigur de la apa din toba de esapament, turatia mai mare a generat un flux mai mare de gaze care a suflat apa de acolo. Apa in toba e ceva firesc. Toate masinile au.
Oricum cand iti curge benzina din rezervor nu ai nici o sansa sa lasi dara serioasa in urma ta (decat daca este o gaura enorma). Benzina este atat de volatila incat se evapora imediat si nu se mai vede nimic pe drum. In schimb miroase. Miroase mereu a benzina in jurul maisinii, si mai ales cand vii de la drum. La tine nu miroase?
Prin urmare in etapa 3 as incerca sa vad pe unde curge, fie cu varianta puturosului (as pune ceva mai multa benzina dupa care as balangani masina violent sau as face cateva ture in jurul unui sens giratoriu si apoi as vedea pe unde pica din rezervor) fie cu varianta "shoulder grease" (scot de tot rezervorul, vad ce are si apoi fie il lipesc fie strang "din buci", cumpar un altul si gata povestea).

Cam asta ar fi pe scurt.
TiL
Tu esti sigur ca ti-a luat 44 litri pe 240km?

Greu de crezut. Daca e asa, masina are o problema.

Daca nu, sa vedem:
- schimbi la 2000rpm, dar pana la 2000 ajungi cu pedala la podea sau cuminte? In orice caz, 2000 e prea putin, 2500 e acceptabil doar daca nu apesi tare acceleratia.
- a 5-a in oras nu-si are rostul.
- cum folosesti masina in oras? Cat de lungi sunt drumurile? Daca faci 3 km pana la serviciu, opresti si o iei seara, e normal sa consume 18 pe frigurile astea.
- facusei cativa km pana sa faci proba de 100m cu dara? Daca nu, e normal sa scuipe apa, acuma depinde cum arata dara aia.
- aburul pe esapament e normal la frig, orice gaz ar iesi pe esapament, e cald. In contact cu aerul rece, umed, se formeaza abur.
reactor_share
QUOTE (Shark @ Oct 19 2009, 08:21 PM) *
Daca as fi eu in locul tau as face in felul urmator:

Regula 1: Esti in Iasi, asa ca poti uita complet de orice service de aici. Mai bine duci masina din prima la Remat.

Regula 2: Cel mai mare stres este sa nu stii cata benzina mai ai. Am avut si eu problema asta la E30 si stiu ce inseamna. Prin urmare as desface sistemul de alimentare din rezervor (senzor de nivel + pompa) si as masura senzorul de nivel sa vad cum functioneaza. In mod normal ar trebui sa aiba o rezistenta care sa varieze liniar cu pozitia senzorului. Trebuie pus pe el un ap. de masura si apoi miscat incet cu mana plutitorul in timp ce urmaresti indicatiile aparatului de masura. Plutitorul trebuie sa se miste liber si rezistenta sa varieze. La E30 plutitorul sta intr-un cilindru de aluminiu, foarte firav si care la mine avea peretele infundat pe ici si colo. In locurile alea atingea si nu se misca liber. Cea mai nasoala indoitura era jos, tocmai cand este putin benzina, asa ca ba aveam benzina destula, ba nu aveam nimic. Timp de vreo cateva ore am tot indreptat peretele ala de aluminiu pana a mers liber plutitorul. In plus a fost nevoie de atentie extrema ca plutitoul "merge" pe un fir rezistiv extrem de subtire si care se poate distruge usor. Cam asta ar trebui sa faci si tu pana cand ai un control corect al cantitatii de benzina.

Regula 3: Benzina consumata este intotdeauna contorizata de ECU. Cu alte cuvinte, prin variatia timpului de deschidere a injectoarelor ECU ajusteaza mereu consumul de benzina in functie de debitul de aer in in acelasi timp contorizeaza si consumul. Prin urmare acul indicator din bord ar trebui sa arate destul de just. Valorile din OBC insa mai sunt legate si de alti parametri, asa ca le lasam deoparte momentan.
Chiar daca debitmetrul este defect, si cantitatea de aer masurata este gresita, contorizarea benzinei se face tot corect, fie ca e si ea prea multa sau prea putina. Modificarile de contorizare pot proveni fie din suprapresiune in rampa de injectoare (si nu prea am auzit de asta) fie din cauza injectoarelor murdare cu cantitate de benzina ejecatata diferita de cea teoretica. In orice caz, aberatiile de masurare sunt suficient de mici (1-2l%, in nici un caz valorile tale monstruoase). Prin urmare concluzia mea este ca pierzi benzina pe undeva. Din moment ce ai si problema cu rezervorul, aproape sigur pe acolo.
Dara pe care ai lasat-o in urma era aproape sigur de la apa din toba de esapament, turatia mai mare a generat un flux mai mare de gaze care a suflat apa de acolo. Apa in toba e ceva firesc. Toate masinile au.
Oricum cand iti curge benzina din rezervor nu ai nici o sansa sa lasi dara serioasa in urma ta (decat daca este o gaura enorma). Benzina este atat de volatila incat se evapora imediat si nu se mai vede nimic pe drum. In schimb miroase. Miroase mereu a benzina in jurul maisinii, si mai ales cand vii de la drum. La tine nu miroase?
Prin urmare in etapa 3 as incerca sa vad pe unde curge, fie cu varianta puturosului (as pune ceva mai multa benzina dupa care as balangani masina violent sau as face cateva ture in jurul unui sens giratoriu si apoi as vedea pe unde pica din rezervor) fie cu varianta "shoulder grease" (scot de tot rezervorul, vad ce are si apoi fie il lipesc fie strang "din buci", cumpar un altul si gata povestea).

Cam asta ar fi pe scurt.



Laur, benzina din rezervor nu curge decat daca pun mai mult de 100 de ron. Pana acum, nu am facut asta. Cand curge intr-adevar miroase a benzina. Dar dupa cum ti-am zis, asta nu s-a intamplat decat de 2 ori atat. Iar cand se intampla se vede pe unde picura, (adica se vede de unde se prelinge, si poti aproxima locatia sparturii, dar din cauza barei spate, nu poti vedea mai mult) si mai mult, tot rezervorul e umed in zona respectiva.Deci iese din discutie pierdutul benzinei prin spartura de la rezervor.

De mirosit in jurul masinii, nu miroase deloc, atat timp cat respect regula cu alimentatul a nu mai mult de 100 de ron. Ce pot sa fac cu rezervorul daca nu mai vine o data. Am vb cu omul, a zis ca sa il trimita si astept...

Nu uita, ca cel de la care am luat masina, a avut si el rezervorul spart. Deci... sare din discutie.
MeHigh
Alex, verifica si furtunul de retur benzina de sub capota, poate s-a fisurat si iti scapa benzina pe-acolo, poate s-a stricat colierul care il strange si pierzi pe langa el. Daca problema ta e sub capota, ar trebui sa ai un miros de benzina in zona parbrizului cand ai motorul pornit si capota ridicata, cred ca asta ar trebui sa verifici in primul rand. Mai ales ca spui ca masina merge perfect, benzina pierduta pe circuitul de retur nu se simte in mersul masinii. Al doilea lucru pe care l-as verifica e zona rezervorului, sa nu ai vreo fisura pe-acolo. Si nu mai pune toate prostiile in rezervor, solutia aia de curatare nu face decat sa iti curete peretii rezervorului si sa iti bage in filtre toata mazga aia (si prin pompa de benzina din rezervor). Daca nu ai incredere in mersul injectoarelor le scoti si mergi cu ele in buzunar la service, unde le testeaza pe rampa si curata cu ultrasunete, nu cu diluanti, dupa care verifica din nou jetul de pulverizare. In felul asta nu te doare capul.
Si varianta lui TiL cu drumurile scurte e buna pentru consumul mare din oras, dar nu il explica pe cel de in afara.
Shark
Oricum, chiar daca pui mai putina benzina, nivelul din rezervor tot se clatina, doar nu sta incremenit cand mergi. Deci benzina tot ajunge cand si cand la spartura.
Daca totusi esti ferm convins ca nu e de la rezervor, probabil ca pierzi prin alta parte. Ideea lui MeHigh cu returul e foarte buna. Trebuie incercat si asta.
Oricum eu cred ca tu PIERZI benzina, nu o CONSUMI.
Til are si el dreptate cu consumul la rece. Eu fac in fiecare dimineata 2,5 km pana la servici si apoi seara, cu motorul rece, din nou 2,5km pana acasa. Acul nu ajunge niciodata aproape la temp normala. Consumul meu obisnuit E30 316i M40 in regimul asta este 14% vara si 15% iarna. Asta e.... Dar nu cred ca la tine este aceasta problema.
reactor_share
QUOTE (TiL @ Oct 19 2009, 08:21 PM) *
Tu esti sigur ca ti-a luat 44 litri pe 240km?

Greu de crezut. Daca e asa, masina are o problema.

Daca nu, sa vedem:
- schimbi la 2000rpm, dar pana la 2000 ajungi cu pedala la podea sau cuminte? In orice caz, 2000 e prea putin, 2500 e acceptabil doar daca nu apesi tare acceleratia.
- a 5-a in oras nu-si are rostul.
- cum folosesti masina in oras? Cat de lungi sunt drumurile? Daca faci 3 km pana la serviciu, opresti si o iei seara, e normal sa consume 18 pe frigurile astea.
- facusei cativa km pana sa faci proba de 100m cu dara? Daca nu, e normal sa scuipe apa, acuma depinde cum arata dara aia.
- aburul pe esapament e normal la frig, orice gaz ar iesi pe esapament, e cald. In contact cu aerul rece, umed, se formeaza abur.


Intr-adevar 44 de litri, acum ca ai calculat, chiar incep sa ma sperii. Daca ar fi sa refac timpul de la prima alimentare de 70 de ron, pana la a 2-a si respectiv a 3-a alimentare, fiecare cu cate 50 ron, ar fi in felul urmator.

Am alimentat cu 70 de ron, abia pornisem masina, dupa o zi de stat. Am mers 3-4 km, am stat 2-3 ore, am mers din nou 3-4 km, am stat 2-3 ore si tot asa pana am facut cei 20-25 de km in oras. Intr-adevar era destul de frig, si eram surprins ca de fiecare data cand porneam acul de temperatura era pe albastru. Foloseam si caldura la masina. Deci sunt sanse foarte mari ca in acele momente masina sa fi luat mai mult decat trebuia.

Totusi, facusem 25 de km maxim. Ieri Duminca, am plecat spre Roman, cu restul de benzina care ramasese de la alimentarea de 70 de ron. Am oprit dupa, 50 de km, si am alimentat de 50 de ron. Am mers in Roman, am stat vreo 2-3 ore, si am pornit masina tot pe frig, tot cu acul de temperatura la minim. Am mers vreo 3 km, am stat 2-3 ore, iar am pornit, iar era frig, iar am stat 2-3 ore, iar am pornit iar era frig. Am ajuns acasa, m-am culcat. Dimineata un drum de 20 de km, urmat de un drum de 90 de km, plus 10 km prin Iasi, pana la bloc unde stau (fara oprire), iar in drum spre iasi am alimentat cand aveam range de 30 km, la prima aprindere de bec rosu.

E clar ca acum a mai ramas benzina in rezervor, sa zicem 10 litri! Dar tot nu imi explic. Ori nu indica bine cantitatea de benzina ramasa, ori e altceva.

Ceea ce e ciudat, e ca acul de consum instantaneu, se comporta la fel ca la inceput. Ori nu dadeam importanta consumului, ca aveam TD-ul si mergeam cu el prin oras, si foloseam e34-ul doar ca sa merg din cand in cand prin afara orasului.

Ca idee, mers cu a 5-a, la 120kmh, acul sta undeva la 8-9-10. Asa a stat de la inceput, si la fel sta si acum. Mai nou, am aflat de cum se foloseste OBC-ul, si de toate functiile lui, si banuiesc ca si de asta ma tot sperii atat. Nu ar fi o problema, ca obc-ul afiseaza vrute si nevrute, desi tot azi la drum s-a stabilizat avg-ul la 9.4 si uneori la 9.8, dar mergeam cu 120. Deci tind sa cred ca si el e in mintile lui, singura problema ar fi la updatarea datelor, atunci cand mergi in oras, si ba accelerezi, ba franezi si tot asa, si banuiesc ca de aici tendinta de a arata un consum mare. Totusi la average in oras indica 15-17-18. Astea ar fi valorile, sub 15 nu scade.

Nu prea dau a 5-a, in trafic. La 2000-2500 de ture, ajung normal, nu ma infig in pedala de acceleratie. Cei drept nu prea schimb des in zona 2500 - 3000, dar nici nu mi se pare ca masina ar merge subturat, ca as simti-o. Cine stie poate din cauza ca am avut diesel, am tendinta la benzinar sa merg subturat?

Si da, atunci cand am mers cu ea in forja, si mi-a lasat dira, era pornita de foarte putin timp, si era si frig afara, si e foarte probabil ca dara sa fi fost apa. ricum acul de temperatura era la jumatate, deci nu am dat in pistoane, fara ca motorul sa fie la o temperatura optima de functionare.
reactor_share
QUOTE (MeHigh @ Oct 19 2009, 08:53 PM) *
Alex, verifica si furtunul de retur benzina de sub capota, poate s-a fisurat si iti scapa benzina pe-acolo, poate s-a stricat colierul care il strange si pierzi pe langa el. Daca problema ta e sub capota, ar trebui sa ai un miros de benzina in zona parbrizului cand ai motorul pornit si capota ridicata, cred ca asta ar trebui sa verifici in primul rand. Mai ales ca spui ca masina merge perfect, benzina pierduta pe circuitul de retur nu se simte in mersul masinii. Al doilea lucru pe care l-as verifica e zona rezervorului, sa nu ai vreo fisura pe-acolo. Si nu mai pune toate prostiile in rezervor, solutia aia de curatare nu face decat sa iti curete peretii rezervorului si sa iti bage in filtre toata mazga aia (si prin pompa de benzina din rezervor). Daca nu ai incredere in mersul injectoarelor le scoti si mergi cu ele in buzunar la service, unde le testeaza pe rampa si curata cu ultrasunete, nu cu diluanti, dupa care verifica din nou jetul de pulverizare. In felul asta nu te doare capul.
Si varianta lui TiL cu drumurile scurte e buna pentru consumul mare din oras, dar nu il explica pe cel de in afara.


Multumesc si tie, Mihai, pentru o eventuala solutie. Ceea ce zici tu sa verific, e in stationare, pp. Totusi in mers, se simte un miros, de amestec, de benzina, dar nici a benzina 100% nu miroase. Oricum e un miros. A fost de cand am luat masina, nu de ieri sau de azi.
Am sudat toba, am cumparat 2 garnituri la finala, inca nu le-am pus, sau le-am pus, nu mai stiu. Oricum a fost sudata, garniturile daca le-am pus ar veni in plus.

Oare acest miros, e lipsa catalizatorului de la finala?Oare acest miros, ar trebui sa spuna mai mult despre consumul de benzina exagerat?

QUOTE (Shark @ Oct 19 2009, 09:10 PM) *
Oricum, chiar daca pui mai putina benzina, nivelul din rezervor tot se clatina, doar nu sta incremenit cand mergi. Deci benzina tot ajunge cand si cand la spartura.
Daca totusi esti ferm convins ca nu e de la rezervor, probabil ca pierzi prin alta parte. Ideea lui MeHigh cu returul e foarte buna. Trebuie incercat si asta.
Oricum eu cred ca tu PIERZI benzina, nu o CONSUMI.
Til are si el dreptate cu consumul la rece. Eu fac in fiecare dimineata 2,5 km pana la servici si apoi seara, cu motorul rece, din nou 2,5km pana acasa. Acul nu ajunge niciodata aproape la temp normala. Consumul meu obisnuit E30 316i M40 in regimul asta este 14% vara si 15% iarna. Asta e.... Dar nu cred ca la tine este aceasta problema.


Laur sunt convins ca nu curge atunci cand pun mai putina benzina. Tot timpul cand opresc masina, ma uit sub rezervor, si stiu ca ar trebui sa miroase sau sa fie umed in zona respectiva, dar e perfect uscat. Si stiu si cum ar trebui sa fie atunci cand pe acolo curge. Cand a curs, simteam mirosul de la 2-3 metri. Deci...
Shark
Inteleg ... sleep.gif
Totusi as incepe asa cum am zis mai sus prin testarea sondei de nivel. Apoi returul mentionat de MeHigh si apoi ... mai vedem.
xander
schimba odata rezervorul ala si fa plinul, dupa 100km mai fa odata plinul si vezi atunci
verifica si returul si atunci nu o sa mai ai dubii
georgem
Nu stiu cum e traficul in Iasi (am fost o singura data acolo, acum vreo 9 ani, cand se lucra la Mall-ul din Iasi). Dar in Bucuresti nu ai cum sa scoti cu E34 12 litri, decat daca mergi numai in week-end cand e liber (anumite ore, anumite trasee, nu oricand in week-end). Eu sub 16 rar am vazut consum in Bucuresti la mers normal, in general 17-18. Asta ca sa stii sa nu-ti mai faci atatea probleme cu consumul urban.
Si am constatat ca intotdeauna OBC-ul arata destul de exact cata benzina se consuma din rezervor. Daca tie iti apar diferente mari intre consumul real si consumul indicat de OBC atunci pierzi benzina. Si eu am aceleasi valori la consumul instant ca si tine, deci si parerea mea e ca pierzi benzina, nu o consuma motorul.
turner
Am observat si la mine ca nu te poti baza prea mult pe informatiile pe care le da obc cu privire la cantitatea de benzina din rezervor atunci cand mai am benzina putina, undeva spre minim. La mine incepe si acul sa varieaza in acea zona, asa ca asta nu e relevant. Avand in vedere si temuratul motorului la relanti, iti sugerez sa verifici sonda lambda, fie masori tu valorile cu un aparat de masura, fie mergi la un tester. De asemenea, fa si testul de gaze, daca sonda iti iese ca fiind in regula. Motorul meu are un tremurat puternic in relanti, fara sa varieze turometrul, care dispare aproape de tot cand scot mufa de la debitmetru. In rest masina merge ok, consumul e bun, asa ca sunt in dilema. Sa stii ca mai inainte aveam sonda moarta fara ca relantiul sa varieze prea mult, doar se simteau ceva gaze. Am descoperit asta punand-o pe un tester, nici nu ma asteptam sa fie ceva in neregula si am schimbat-o cu una noua. Nu te supara, dar decat sa cheltui pe nimicuri gen metabond si alte solutii (sunt sigur ca nu era nevoie de ele), mai bine ai da bani pe o verificare, ca sa stii cum stai.
316i
QUOTE (turner @ Oct 20 2009, 09:09 AM) *
Nu te supara, dar decat sa cheltui pe nimicuri gen metabond si alte solutii (sunt sigur ca nu era nevoie de ele), mai bine ai da bani pe o verificare, ca sa stii cum stai.

+1
Decat sa faci teste de noxe, teste de avion cu reactie si etc. pune-o in Doamne-iarta-ma pe o diagnoza ca sa stii cum e si lambda si cum e tot decat sa-ti faci 15mii de procese de constiinta.
Daca stai si te intrebi "oare ce sa fac?" masina nu o sa se repare singura niciodata. Pune mana si schimba o data rezervorul ala, ala e cel mai presant. Verifica furtunele de benzina de la motor sa nu fie crapate ca sa nu te trezesti ca mergi cu benzina taras dupa tine si poate mai iei si foc.
Ce ai tu de facut e foarte simplu dar vad ca iti place sa te complici aiurea si sa dezvolti o suta de ipoteze.
Ai doua lucruri de facut:
1. schimba rezervorul.
2. fa o diagnoza
CRM112
....si in paralel verifica periodic citirile functiilor 2,3,4,5 si 7 de la OBC; poate te ajuta la o idee mai precisa....ce se intampla defapt cu benzina aia.
functii ascunse OBC
bartro
Cred ca semnal de la rezervor este folosit de OBC pentru a calcula Range.
CRM112
ma bagam si eu ca musca-n lapte
ma scuzati
TiL
QUOTE (reactor_share @ Oct 19 2009, 09:11 PM) *
Ori nu dadeam importanta consumului, ca aveam TD-ul si mergeam cu el prin oras


Am vrut sa zic si despre asta wink.gif TD nu-i ca benzinarul, el croncane neclintit, fie iarna fie vara, singura diferenta era ca la rece statea ceva mai turat. In schimb, benzinarul, cu toate ca sta cam la aceeasi turatie, inghite mult mai multa benzina la rece decat la mers normal. Avionul TREBUIE hranit, obisnuieste-te cu asta.

Daca nu, cum spuneai in alt topic, vinde-l si nu mai ai stress. Nu ti-o prezint ca pe o idee buna, pe mine m-a umflat rasul cand ai gasit ca solutie sa-l vinzi si pe-asta. Dar prea te agiti cu masina asta pentru o simpla problema: un rezervor spart, probabil la o lovitura care a cauzat belele si sondei de nivel.
316i
In mod normal un "avion" 2.5 24v n-ar trebui sa ia mai mult de 15 in oras.
monteria
mie in Bucuresti M50B20TU imi consuma 12-13% pe E34, fara sa merg economic. Inca nu gasesc curier sa-ti pot trimite rezervorul ala ca asta poate fi o problema.
Shark
monteria, incearca la Nemo Curier. Mie mi-au adus 2 scaune+banchetele de E30 din Dambovita la Iasi si n-au protestat de loc. Noroc insa ca eram acasa cand au venit, ca daca era numai sotia n-ar fi putut sa care cine stie ce si prbabil ca l-ar fi desalat greutatea lor pe nenea ala mic, soferul dubei tongue.gif Abia am reusit eu cu el sa le scoatem din spate, dintre alte colete.
Deci nu cred ca poate fi o problema cu rezervorul ala...
reactor_share
QUOTE (316i @ Oct 20 2009, 09:46 AM) *
+1
Decat sa faci teste de noxe, teste de avion cu reactie si etc. pune-o in Doamne-iarta-ma pe o diagnoza ca sa stii cum e si lambda si cum e tot decat sa-ti faci 15mii de procese de constiinta.
Daca stai si te intrebi "oare ce sa fac?" masina nu o sa se repare singura niciodata. Pune mana si schimba o data rezervorul ala, ala e cel mai presant. Verifica furtunele de benzina de la motor sa nu fie crapate ca sa nu te trezesti ca mergi cu benzina taras dupa tine si poate mai iei si foc.
Ce ai tu de facut e foarte simplu dar vad ca iti place sa te complici aiurea si sa dezvolti o suta de ipoteze.
Ai doua lucruri de facut:
1. schimba rezervorul.
2. fa o diagnoza


Eu sunt de acord cu tot ce s-a spus pana acum. Totusi ca sa schimb rezervorul trebuie sa am ce sa pun in loc.

Deocamdata nu am ce sa pun in loc. Nu pot sa dau 200 de ron pe un rezervor, cand stiu ca daca as mai pune si transport m-ar ajunge in 300 de ron.

Asa, ca, dragul meu "monteria", trimite-l si cu fan curier, si cu nemo, numai sa ajunga o data in Iasi. (scuze ca ma folosesc de reply la post-ul tau, "316i")
reactor_share
QUOTE (TiL @ Oct 20 2009, 12:40 PM) *
Am vrut sa zic si despre asta wink.gif TD nu-i ca benzinarul, el croncane neclintit, fie iarna fie vara, singura diferenta era ca la rece statea ceva mai turat. In schimb, benzinarul, cu toate ca sta cam la aceeasi turatie, inghite mult mai multa benzina la rece decat la mers normal. Avionul TREBUIE hranit, obisnuieste-te cu asta.

Daca nu, cum spuneai in alt topic, vinde-l si nu mai ai stress. Nu ti-o prezint ca pe o idee buna, pe mine m-a umflat rasul cand ai gasit ca solutie sa-l vinzi si pe-asta. Dar prea te agiti cu masina asta pentru o simpla problema: un rezervor spart, probabil la o lovitura care a cauzat belele si sondei de nivel.


Lucian, nu am mers niciodata pe ideea, ca hai sa il vand si pe asta. Pe primul l-a facut un prieten pachet, pe al doilea e28, l-am vandut ca am luat e34-ul. Ba intr-un timp vroiam sa vand e34-ul pentru ca eram foarte multumit de e28.

Intr-adevar nu a fost o idee buna sa cumpar un e34 benzinar. Dar e o diferenta imensa intre cele 2 modele. Economic acum nu imi permit sa bag benzina in e34, mai ales, dupa cum am zis, ca am ramas fara servici.

Iar sonda se comporta ca orice sonda, cand ajunge benzina la un nivel minim in rezervor, becul din bord, ba se aprinde, ba se stinge. In rest, indiferent de cat umplu rezervorul, nivelul scade progresiv cu cat merg mai mult, panca cand becul se aprinde rosu, dar dupa cum am zis daca nivelul variaza intre minim si ok, ba se aprinde ba se stinge, in functie de drum si de consumul care il am. La fel era si la e28, deci nu am o problema cu asta.

Cum am zis si mai sus, ajunge prea repede la nivelul minim, practic aici e toata problema. Prin rezervor nu curge, pentru ca stiu pe unde curge, si stiu si cum arata rezervorul cand curge benzina din el, si mai si miroase foarte tare a benzina.



reactor_share
Azi dupa cum probabil a fost in toata tara, a fost mult mai cald. Am mers cca 25 de km prin oras. La inceput obc-ul arata 15-16, dar eram ba cu 1, ba cu 2 si frana si tot asa, din cauza traficului.

Apoi a fost mult mai bine, in sensul, ca reuseam sa dau 3 si ba chiar 4. Consumul s-a stabilizat la 13.2 - 13.5, constant pana la cei 25 de km parcursi.

Deci... se poate.

In fine, oricum, o sa cumpar rezervor.

reactor_share
Megaupdate!
In sfarsit am reusit dupa indelungi teste, sa obtin un consum in oras de 6.5 - 7.0 l/100km. Ma simt super implinit.
Acum pot spune ca e o masina superrrrr.

P.S. Da, toate astea de mai sus sunt 100% adevarate, vorba unui Bucurestean, numai ca in cazul de fata, e vorba de un Matiz. Cu alte cuvinte, pentru oras, mi-am luat un Matiz. Nu se compara, dar are 4 roti, si imi fac treaba cu el.

Oricum de cand am luat 2.5-ul, am pastrat toate bonurile de benzina, si adunate dau o suma destul de mare. Adica as fi putut lua de la inceput o masina evaluat la 6000 - 7000 de euro.

Dar na, asta este.
INTERCEPTOR
ai inceput sa faci calcule ca bosorogi aia care mai au de trait 2 ore?
ce dreacu bmw e bmw
de aia si femeile frumoase rau sunt greu de prins si greu de intretinut
pt cqa sunt speciale
daca ar fi ca matiz ul ar fi peste tot
am scos cu ursuletul consum de 7 la suta dar in afara
in oras cred ca i a un 8 9 dar in mers nu stat pe loc
Ciupanezu
Matizul ia 10% în oraş. laugh.gif
reactor_share
QUOTE (INTERCEPTOR @ Nov 7 2009, 11:53 PM) *
ai inceput sa faci calcule ca bosorogi aia care mai au de trait 2 ore?
ce dreacu bmw e bmw
de aia si femeile frumoase rau sunt greu de prins si greu de intretinut
pt cqa sunt speciale
daca ar fi ca matiz ul ar fi peste tot
am scos cu ursuletul consum de 7 la suta dar in afara
in oras cred ca i a un 8 9 dar in mers nu stat pe loc


Florine, nu a fost vorba de contabilizat banii, ci de faptul ca am dat mai mult pe benzina pana acum, decat am dat pe Matiz. In concluzie, chiar a meritat "afacerea". A fost un chilipir, 1400 de euro, 2005 cu ac, si cam atat. Reviziile la zi, carte service, persona care l-a vandut a fost mai mult decat de incredere, asa ca trebuia sa profit.

Ca a doua paranteza, sotia, care are carnet de cca 1 luna de zile, nu s-a putut obisnui cu bmw-ul. Ba mai mult, la stilul ei de condus scotea mult mai mult decat un modic 13l/100km. Deci trebuia facut ceva, atat pentru a salva masina mea, cat si pentru ca ea sa castige experienta in trafic.
eugene12
Ma gandesc sa achizitionez un e 34 touring 2.5 TDS si poate ma ajutati cu cateva sfaturi:
1.Consumul e cel mai important:in oras si afara]]
2.Probleme-pompa inj,injectoare,turbina
3alte probleme care pot aparea sau problemele lor specifice.
Multumesc
CRM112
1. consum exraurban 7-9l@80-100km/h sau 11-14@120-170km/h; consum urban 10-12l@mers relativ linistit
2. Ai punctat bine la probleme smile.gif incepand de la probleme de ungere la cil5&6 si continuand cu pompa de injectie care la cald porneste greu si poate "da pe afara". De asemenea turbina trebuie vazuta de scurgeri si "fluieraturi".
3. Oalele pe spate precum si prinderile amortizoarelor pe spate trebuie verificate sa fie intregi; cel mai bine sa da jos capitonajul de la portbagaj & roata.
Daca are trapa este posibil sa nu functioneze corect
Daca are self leveling este posibil sa nu functioneze corect; cel mai bine este sa fie modificata suspensia pe spate si sa fie normala, cu amortizor.

Succes!
reactor_share
QUOTE (CRM112 @ May 31 2010, 07:11 PM) *
1. consum exraurban 7-9l@80-100km/h sau 11-14@120-170km/h; consum urban 10-12l@mers relativ linistit
2. Ai punctat bine la probleme smile.gif incepand de la probleme de ungere la cil5&6 si continuand cu pompa de injectie care la cald porneste greu si poate "da pe afara". De asemenea turbina trebuie vazuta de scurgeri si "fluieraturi".
3. Oalele pe spate precum si prinderile amortizoarelor pe spate trebuie verificate sa fie intregi; cel mai bine sa da jos capitonajul de la portbagaj & roata.
Daca are trapa este posibil sa nu functioneze corect
Daca are self leveling este posibil sa nu functioneze corect; cel mai bine este sa fie modificata suspensia pe spate si sa fie normala, cu amortizor.

Succes!



Cand te gandesti ca iti iei TDS ca sa treci peste TD, te gandesti ca si la consum treburile stau la fel.
La TD-ul din 86 care l-am avut, aveam consum in afara de... maxim6%, iar in oras de 7-8. In afara mergeam cu 120 iar oras mers normal.

Xander care a luat masina poate confirma. Stiu ca la TDS problemele stau un pic altfel.
tomado e28 owner
Consuma putin TD-ul, dar nici chiar asa... 6.5, 6.6% am scos, dar mai putin de 6 nu... Poate in linie dreapta, mers constant, pe distanta intre 2 localitati tongue.gif
xander
6.2% cu td ul mers pe autostrada cu 120 130kmh
MeHigh
sunt caroserii diferite in discutie aici, nu doar motorizari diferite. eu militez pentru 2.4 TD cu pompa de injectie mecanica, in general nu ma omor cu electrronicele in exces pe masina. e normal E34 sa consume mai mult intrucat motorul trage mai mult fier in urma lui, sa ma rog, il impinge. eugen, de ce nu un E36 325tds?
reactor_share
QUOTE (tomado e28 owner @ Jun 14 2010, 02:29 PM) *
Consuma putin TD-ul, dar nici chiar asa... 6.5, 6.6% am scos, dar mai putin de 6 nu... Poate in linie dreapta, mers constant, pe distanta intre 2 localitati tongue.gif



QUOTE (xander @ Jun 14 2010, 02:35 PM) *
6.2% cu td ul mers pe autostrada cu 120 130kmh



QUOTE (MeHigh @ Jun 14 2010, 02:37 PM) *
sunt caroserii diferite in discutie aici, nu doar motorizari diferite. eu militez pentru 2.4 TD cu pompa de injectie mecanica, in general nu ma omor cu electrronicele in exces pe masina. e normal E34 sa consume mai mult intrucat motorul trage mai mult fier in urma lui, sa ma rog, il impinge. eugen, de ce nu un E36 325tds?



Cand l-am avut pe primul e28 alb nu imi convenea nici mie consumul. Cand am pus mana pe fosta masina a lui Edi din Tg. Mures, adica TD-ul E28 care acum e la Xander, nu mi-a venit sa cred. masina asta are un motor mai mult decat decent, pot sa spun ca inca se afla in parametrii garantati de BMW.

Nu cred ca e cineva aici pe forum care are un TD, fie el e28 sau e34, si care sa afirme ca ii ia in afara undeva la 6 la suta. Intr-adevar eu nu mergeam mai tot timpul cu 120-130 kmh, dar reuseam sa scot un decent de 6 la suta. Daca as fi avut doar eu masina si as fi vorbit poate era normal sa fiu acuzat ca nu sunt obiectiv, dar asa... cand altii (Xander) vorbesc in numele meu e alta treaba.

Deci se poate.
tomado e28 owner
Din pacate nu prea avem autostrazi... Tot imi vine greu sa cred ca poti scoate sub 6% undeva in Ro... Voi incerca sa-i calculez si eu consumul in vara, la intalnire smile.gif
TiL
Mie mi-a dat vreo 5,5 la suta cand am adus TD-ul din Timisoara la Bucuresti (adica 30 litri in cei ~550km). Am mers normal pe DN-uri, nu mergea vitezometrul ca sa zic exact cu ce viteza.
Apoi nu a mai consumat niciodata atat de putin biggrin.gif Mergand numai pe drumuri cunoscute, mergeam mai tare, 120-140. Consumul pe autostrada e mai mare decat pe DN-uri (daca nu sunt blocaje).
MeHigh
pe DN cand am mers de 1Mai mi-a dat consumul undeva sub 6%, mers in jur de 80 km/h (Mihai cam asta cred ca era viteza, nu?) oricum am mers 90% din km din afara in treapta 4, ca in 5 eram deja subturat.
Adrian Pintea
Voi cum puteti sa mergeti in afara cu 80-90? Aveti rabdare sa mergeti cu viteza asta? ca eu cand sunt cu BMW-ul nu pot sa nu ma abtin sa sar peste 120-130 in afara localitatilor...
Ca sa adaug si eu, am si eu un miros de benzina in spate, pompa bazaie, dar motorul merge acceptabil si consum 12-13 in oras si 8-9 in afara? O fii avansul sau am si eu vreun furtun crepat, sau semeringurile la supape ca am si un pic de fum albastru? motor m20b20 jetronic
Chychy
Ma alatur si eu acestei discutii... am si eu unele nelamuriri fata de consumul unui diesel. Ursul meu 2.4d simplu dar nu reusesc sa scot consumul mixt sub 9, 9.5. Ieri dupa un drum de arad si retur am vazut ca imi picura motorina intre corpul pompei de injectie si capul hidraulic, dar pana ieri nu am pierdut nici macar o picatura. Sugestii?
MeHigh
@Chychy - consumul e dat de reglajele pompei de injectie, starea injectoarelor si a motorului in general. Ar mai adauga aici si calitatea motorinei care de multe ori e indoielnica, dar nu genereaza un consum modificat cu mai mult de 1L%.

@Adi Pintea - eu merg mai batraneste asa, am alergat e34-ul benzinar la vremea lui, acum ard motorina intr-un ritm lejer, nu ma mai grabesc nicaieri de obicei, si merg relaxat, fara stres, nervi si agitatie in habitaclu. muzica buna si diesel, asfalt bun si o companie placuta imi aduc bucurie acum, mi-a trecut cu viteza deocamdata. autostrada o fac cu 120 km/h, la 2400 RPM.
P.S - n-am 60 de ani tongue.gif daca asa ai crede in urma postului meu
Chychy
Mehigh tu ce grup ai pe masina ta?? ma refer pe diesel.
MeHigh
din spusele fostului proprietar, am un LSD de 3.15, insa LSD nu e, ca am prins zapada si am verificat, iar 3.15...iar nu stiu daca e sigur. tablita nu o mai are.
Chychy
QUOTE (MeHigh @ Jun 21 2010, 11:41 PM) *
din spusele fostului proprietar, am un LSD de 3.15, insa LSD nu e, ca am prins zapada si am verificat, iar 3.15...iar nu stiu daca e sigur. tablita nu o mai are.

aha...eu am avut 3.45 si m-a zapacit cineva sa pun un 3,64 ca cica as castiga la top speed dar mai rau am facut. Stii cumva un 2.95 sau un 3.15 ca al tau sa se poata pune pe urs???
MeHigh
de la E34 poti pune pe urs diferentialul, dar trebuie sa ii schimbi capacul din spate. un 2.93 mi-ar placea si mie pe masina, desi nu pot spune ca e turata cu 3.15 incat sa simt o nevoie mare pentru un diff mai lung.
Chychy
QUOTE (MeHigh @ Jun 22 2010, 02:49 PM) *
de la E34 poti pune pe urs diferentialul, dar trebuie sa ii schimbi capacul din spate. un 2.93 mi-ar placea si mie pe masina, desi nu pot spune ca e turata cu 3.15 incat sa simt o nevoie mare pentru un diff mai lung.

eu am un lsd de e32 doar pinionul de atac si coroana cu satelitii sau ce mai are pe acolo, dar e de benzinar. daca cumva are cineva un 3.15 sau 2.93 cum a zis MeHigh ma intereseaza.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.