Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E34 - Martor ABS aprins in bord
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E34
reactor_share
Daca pornesc masina, nu se aprinde nimic, ma refer la martorul de ABS. Cum merg 2-3 km, si apas prima data pedala de frana, se aprinde martorul de ABS.
Ce poate fi?

Senzorii sau calculatorul de ABS?

P.S. MeHigh imi recomandase intr-un topic anterior, sa verific si mufele de la senzori. Am suflat senzorii, la un service. Nu cred ca a desfacut vreo mufa, doar a suflat cu un pistol la roti.

Acum... nu stiu, ce mai trebuie facut. Sau poate nu am procedat corect.
reactor_share
QUOTE (reactor_share @ Oct 7 2009, 10:00 AM) *
Daca pornesc masina, nu se aprinde nimic, ma refer la martorul de ABS. Cum merg 2-3 km, si apas prima data pedala de frana, se aprinde martorul de ABS.
Ce poate fi?

Senzorii sau calculatorul de ABS?

P.S. MeHigh imi recomandase intr-un topic anterior, sa verific si mufele de la senzori. Am suflat senzorii, la un service. Nu cred ca a desfacut vreo mufa, doar a suflat cu un pistol la roti.

Acum... nu stiu, ce mai trebuie facut. Sau poate nu am procedat corect.



De cand a venit iarna si am pus gume de iarna, nu s-a mai aprins nimic in bord. De unde am cumparat gumele de iarna, mi s-a spus ca martorul de la ABS se aprinde si daca nu am gume la fel pe toate rotile. Acum am 205/65/r15. Inainte aveam 225/60/r15 pe spate si 205/65/r15 pe fata. Din cand in cand se aprindea martorul de ABS. Explicatia omului mi-a fost confirmata, pentru ca trecand la aceeasi marime pe toate rotile martorul nu s-a mai aprins.

La jentile pe 17, pentru ca oricum va veni vara, am pe fata 215/45/r17 si pe spate 235/45/r17. Cu siguranta se va aprinde din nou martorul. Sa imi pe fata tot 235?

Explicatia ar fi ca diferenta dintre "talon x latime cauciuc (spate) - talon x latime cauciuc (fata) < 9 unitati" In cazul meu imi da peste 9. Dar si daca ai 7 sau 8 tot se aprinde martorul de ABS. Cu cat e mai mic cu atat sansele sunt mai mici sa ai probleme cu ABS-ul.
comisaru
Nu stiam ca ABS-ul de generatia asta gandeste atat(cumva e mai destept decat ABS-ul de urs?). Eu credeam ca vrea doar sa stie daca se invarte roata sau daca s-a blocat.
In cazul asta n-o sa pot pune anvelope 205/50R16 combinate cu 205/45R16; trebuie sa gasesc 215/45R16 care sunt extrem de rare.
Ciupanezu
Se pot monta pneuri asimetrice pe punţi diferite.

Problema poate apărea când montezi jante de mărimi diferite pe aceeaşi punte.

Eu am 245/40/18 pe faţă şi 265/40/18 pe spate şi nu mi se aprinde martorul de ABS.

Iar înălţimea este diferită, talonul este de 40% din lăţimea cauciucului.
reactor_share
QUOTE (Ciupanezu @ Mar 4 2010, 11:59 AM) *
Se pot monta pneuri asimetrice pe punţi diferite.

Problema poate apărea când montezi jante de mărimi diferite pe aceeaşi punte.

Eu am 245/40/18 pe faţă şi 265/40/18 pe spate şi nu mi se aprinde martorul de ABS.

Iar înălţimea este diferită, talonul este de 40% din lăţimea cauciucului.


Pai daca aplici formula, pe care am scris-o mai sus, ai sa vezi ca ai o diferenta de 8 unitati. E mai mic decat 9. Deci e corect ce am zis.
In cazul meu la jentile de 17 ar fi: 235x0.45 = 105.75 si 215x0.45 = 96.75 daca scadem da fix 9, ceea ce nu e bine.

La tine 245 x 0.40 = 98 si 265 x 0.40 = 106 scazute astea dau 8. Deci mai mic ca 9. Si iar e corect.
Ciupanezu
QUOTE (reactor_share @ Feb 22 2010, 01:10 PM) *
Dar si daca ai 7 sau 8 tot se aprinde martorul de ABS.


Pune-o totuşi pe tester.
reactor_share
QUOTE (Ciupanezu @ Mar 5 2010, 02:06 PM) *
Pune-o totuşi pe tester.


Pai am pus masina pe tester intre timp, ca trebuia sa imi sting martorul de AIRBAG, care ramanea aprins in urma punerii cadranelor de plastic, si ABS-ul e ok.
Deci singura explicatie valida este asta.

Dealer-ul de anvelope, de unde le-am luat pe cele de iarna asa a zis, ca daca e si 7 sau 8 tot imi da eroare la ABS. Cert este ca la mine, da fix 9 acea diferenta.

Cu alte cuvinte, de cand am pus anvelope la fel pe spate cat si pe fata, nicio problema, iar intre timp am fost si la tester, si la ABS totul era ok.
Ciupanezu
Am avut şi 235/35 pe faţă şi 265/40/18 pe spate şi tot nu se aprindea.

Nu prea am încredere în explicaţia asta.
xox
Avand in vedere diferenta de generatie si faptul ca sistemul de pe E39 e gandit sa ia in calcul si aceasta diferenta, mie unul mi se pare o explicatie complet valida smile.gif
reactor_share
QUOTE (xox @ Mar 5 2010, 07:03 PM) *
Avand in vedere diferenta de generatie si faptul ca sistemul de pe E39 e gandit sa ia in calcul si aceasta diferenta, mie unul mi se pare o explicatie complet valida smile.gif


Poate in cazul meu ... a fost o explicatie buna. Eu ar trebui sa o iau de buna, cel putin din punctul de vedere ca acum nu se aprinde becul de abs si nici pe tester nu am vreo eroare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.